Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 4 din 17 martie 2010  pentru aprobarea   Normei nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entitatilor care desfasoara activitati in sistemul de pensii private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 4 din 17 martie 2010 pentru aprobarea Normei nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entitatilor care desfasoara activitati in sistemul de pensii private

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 23 martie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 4 din 17 martie 2010
pentru aprobarea <>Normei nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entitãţilor care desfãşoarã activitãţi în sistemul de pensii private
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 23 martie 2010


În baza Notei de fundamentare nr. 205 din 11 martie 2010 a Direcţiei reglementare, prezentatã în cadrul şedinţei Consiliului din data de 17 martie 2010, şi a <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere dispoziţiile <>art. 25 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 , <>art. 102 alin. (6) şi <>art. 121 alin. (11) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>art. 112 alin. (6) şi <>art. 141 alin. (11) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 16 alin. (1) , <>art. 21 , <>art. 23 lit. c) şi f) şi <>art. 24 lit. m) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entitãţilor care desfãşoarã activitãţi în sistemul de pensii private, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Direcţia secretariat, directorul general adjunct şi Direcţia reglementare asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.


Preşedintele Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea


Bucureşti, 17 martie 2010.
Nr. 4.

ANEXÃ

<>NORMA Nr. 3/2010
privind procedura de efectuare a controlului entitãţilor care desfãşoarã
activitãţi în sistemul de pensii private

Având în vedere prevederile <>art. 25 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 , <>art. 102 alin. (6) şi <>art. 121 alin. (11) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, art. 112 alin. (6) şi <>art. 141 alin. (11) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 16 alin. (1) , <>art. 21 , <>art. 23 lit. c) şi f) şi <>art. 24 lit. m) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta normã stabileşte procedura de efectuare a controlului entitãţilor care desfãşoarã activitãţi în sistemul de pensii private.
(2) Controlul cuprinde ansamblul activitãţilor care au ca scop verificarea realitãţii, corectitudinii şi conformitãţii îndeplinirii obligaţiilor prevãzute de legislaţia în vigoare, verificarea legalitãţii activitãţilor şi operaţiunilor întreprinse de entitãţile implicate în sistemul de pensii private, precum şi activitãţile de investigare şi constatare a încãlcãrii prevederilor legale în vigoare.
ART. 2
Sunt supuse controlului Comisiei toate entitãţile care desfãşoarã activitãţi în sistemul de pensii private, respectiv:
a) administratorii de fonduri de pensii administrate privat şi/sau fonduri de pensii facultative;
b) fondurile de pensii administrate privat şi fondurile de pensii facultative;
c) depozitarii activelor fondurilor de pensii administrate privat şi/sau fondurilor de pensii facultative;
d) agenţii de marketing;
e) societãţile comerciale cãrora le-au fost externalizate activitãţi specifice sistemului de pensii private.
ART. 3
(1) Controlul entitãţilor implicate în sistemul de pensii private se exercitã de cãtre persoanele împuternicite de preşedintele Consiliului Comisiei în acest scop.
(2) În vederea realizãrii obiectivelor Comisiei şi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, persoanele împuternicite sã efectueze controlul colaboreazã cu celelalte structuri organizatorice din cadrul Comisiei, cu instituţii şi autoritãţi, în special de reglementare şi supraveghere a pieţelor financiare din România şi din alte state, precum şi cu instituţiile de colectare şi evidenţã a contribuţiilor de asigurãri sociale.
ART. 4
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 , la <>art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) controlul de fond - activitatea de verificare a operaţiunilor desfãşurate de entitatea controlatã şi a îndeplinirii tuturor obligaţiilor, pentru o perioadã de timp determinatã;
b) controlul tematic - activitatea de verificare a uneia sau mai multor operaţiuni desfãşurate de entitatea controlatã şi îndeplinirea uneia sau mai multor obligaţii, pentru o perioadã de timp determinatã.

CAP II
Reguli privind controlul şi procedura de efectuare a controlului

SECŢIUNEA 1
Reguli privind controlul

ART. 5
Urmãrirea respectãrii de cãtre entitãţile care desfãşoarã activitãţi specifice sistemului de pensii private a prevederilor legale în domeniu se realizeazã de cãtre Comisie pe baza raportãrilor transmise de acestea şi prin verificãri efectuate atât la sediul autoritãţii, cât şi la sediul entitãţilor.
ART. 6
Tipurile de control sunt:
a) controlul de fond;
b) controlul tematic.
ART. 7
(1) În realizarea atribuţiilor, Comisia poate aplica urmãtoarele metode de efectuare a controlului:
a) controlul anunţat, care reprezintã controlul desfãşurat cu anunţarea, în prealabil, a entitãţii controlate;
b) controlul inopinat, care reprezintã controlul desfãşurat fãrã anunţarea, în prealabil, a entitãţii controlate;
c) controlul încrucişat, care reprezintã controlul documentelor şi operaţiunilor unei entitãţi în corelaţie cu documentele deţinute de o altã entitate. Controlul încrucişat poate fi şi inopinat.
(2) Metodele de control se aplicã în funcţie de scopul, obiectivele şi complexitatea activitãţii desfãşurate.
(3) Controlul poate fi efectuat prin sondaj, prin selectarea operaţiunilor şi a documentelor ce urmeazã a fi verificate.
(4) Selectarea operaţiunilor şi a documentelor ce urmeazã a fi verificate se face de cãtre persoanele împuternicite sã efectueze controlul, în funcţie de ponderea şi relevanţa acestora în activitatea entitãţii controlate.
ART. 8
(1) Comisia poate efectua controlul fie la sediul sãu, fie la sediul entitãţii.
(2) Comisia decide asupra tipului de control cãruia entitatea îi va fi supusã.
ART. 9
(1) La stabilirea perioadei de timp ce urmeazã a face obiectul unui nou control de fond se va avea în vedere perioada anterior controlatã, astfel încât sã se asigure continuitate în verificarea activitãţii desfãşurate de entitate.
(2) În situaţia în care, ulterior efectuãrii unui control, Comisia intrã în posesia unor date şi informaţii suplimentare, aceasta poate decide reverificarea, integral sau parţial, a perioadei controlate.

SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de efectuare a controlului

ART. 10
(1) Activitatea de control se organizeazã şi se desfãşoarã în baza unui plan anual al controlului de fond şi, dacã se considerã necesar, a unor planuri trimestriale şi/sau lunare ale controlului tematic, aprobate de Comisie.
(2) Comisia decide cu privire la entitãţile ce urmeazã a fi supuse controlului.
(3) În afara controlului planificat, Comisia poate efectua control în scopul soluţionãrii unor plângeri sau sesizãri sau ori de câte ori considerã cã este necesar. Controlul efectuat în scopul soluţionãrii unor plângeri ori sesizãri are prioritate faţã de cel planificat.
(4) În cazul controlului efectuat în scopul soluţionãrii unor plângeri ori sesizãri, pot fi verificate şi alte aspecte care se constatã ca fiind încãlcãri ale legislaţiei în vigoare în sistemul de pensii private.
ART. 11
(1) Controlul se declanşeazã în baza deciziei emise de cãtre Comisie.
(2) Decizia prevãzutã la alin. (1) cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) denumirea instituţiei;
b) temeiul legal al emiterii deciziei;
c) tipul controlului;
d) numele, prenumele şi funcţia persoanelor împuternicite sã efectueze controlul;
e) denumirea şi adresa entitãţii supuse controlului;
f) data declanşãrii controlului;
g) operaţiunile, documentele şi perioadele ce urmeazã a fi supuse controlului, dupã caz;
h) semnãtura preşedintelui Comisiei;
i) ştampila Comisiei.
(3) În cazul controlului desfãşurat la sediul Comisiei, în decizie se menţioneazã data şi ora la care reprezentanţii entitãţii se prezintã în vederea efectuãrii controlului.
(4) Decizia prin care se declanşeazã controlul de fond este însoţitã de tematica aferentã.
(5) În cazul controlului la sediul entitãţii, numãrul şi data deciziei sunt înscrise de cãtre persoanele împuternicite cu efectuarea controlului în registrul unic de control al entitãţii.
ART. 12
(1) În cazul controlului anunţat, entitatea este notificatã, printr-o adresã transmisã, dupã caz, prin poştã şi prin fax, e-mail, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data declanşãrii controlului.
(2) În cazul unui control inopinat, Comisia nu notificã entitatea cu privire la declanşarea controlului.
ART. 13
(1) La cererea temeinic justificatã a entitãţii, Comisia analizeazã motivele, apreciazã şi apoi poate dispune amânarea controlului, comunicând entitãţii data reprogramãrii controlului.
(2) Entitatea supusã controlului poate solicita amânarea acestuia o singurã datã, pentru motive justificate şi pentru cel mult 5 zile lucrãtoare.
(3) Solicitarea de cãtre entitate de amânare a controlului se face în scris, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la primirea adresei prin care se notificã acţiunea de control, şi trebuie sã conţinã: denumirea entitãţii, adresa sediului, invocarea adresei Comisiei prin care controlul este notificat, motivele pentru care se solicitã amânarea controlului, eventualele justificãri pentru susţinerea motivelor invocate şi data pânã la care se solicitã amânarea.
(4) Comisia comunicã prin intermediul unei adrese respingerea sau acceptarea solicitãrii de amânare şi data la care se reprogrameazã controlul, dupã caz.
(5) În cazul unui control inopinat, entitatea nu are dreptul de a solicita amânarea acestuia.
ART. 14
(1) Comisia poate suspenda controlul, notificând entitatea cu privire la data de la care se suspendã derularea acţiunilor şi, ulterior, cu privire la data la care este reluat controlul.
(2) Controlul la sediul entitãţii poate fi suspendat când este îndeplinitã una dintre urmãtoarele condiţii şi numai dacã neîndeplinirea acesteia împiedicã finalizarea controlului:
a) necesitatea efectuãrii unuia sau mai multor controale încrucişate;
b) necesitatea obţinerii unui punct de vedere sau a unor informaţii suplimentare de la alte instituţii şi autoritãţi, în special de reglementare şi supraveghere a pieţelor financiare din România şi din alte state, precum şi de la instituţiile de colectare şi evidenţã a contribuţiilor de asigurãri sociale;
c) necesitatea efectuãrii unei expertize;
d) necesitatea efectuãrii unor cercetãri pe care Comisia le considerã relevante în vederea identificãrii şi stabilirii realitãţii unor activitãţi, operaţiuni, tranzacţii etc.;
e) solicitarea suspendãrii de cãtre entitate ca urmare a apariţiei unei situaţii obiective care împiedicã desfãşurarea controlului la sediul entitãţii. Entitatea solicitã Comisiei suspendarea controlului, în scris, temeinic justificat şi doar o singurã datã pe parcursul desfãşurãrii controlului.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) lit. e), Comisia comunicã prin intermediul unei adrese respingerea sau acceptarea solicitãrii de suspendare, precum şi data pânã la care se suspendã controlul şi data la care acesta se reia.
ART. 15
(1) Documentele aferente controlului sunt predate persoanelor împuternicite sã efectueze controlul în baza unui proces-verbal.
(2) În procesul-verbal se menţioneazã:
a) numele, prenumele şi funcţia persoanelor împuternicite sã efectueze controlul;
b) numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al entitãţii controlate;
c) denumirea entitãţii controlate;
d) toate documentele/situaţiile întocmite la solicitarea persoanelor împuternicite, copiile de pe toate documentele şi fişierele ridicate cu ocazia controlului, ştampilate şi semnate de reprezentantul legal al entitãţii pentru conformitate cu originalul, dupã caz, cu semnãturã electronicã extinsã;
e) toate notele explicative date în scris de cãtre reprezentantul legal al entitãţii controlate şi de personalul acesteia şi asumate de cãtre reprezentantul legal;
f) menţiunea cã toate documentele în original puse la dispoziţia persoanelor împuternicite sã efectueze controlul au fost restituite;
g) alte documente, date şi informaţii pe care persoanele împuternicite sã efectueze controlul le considerã relevante.
(3) Procesul-verbal se întocmeşte în douã exemplare, unul pentru persoanele împuternicite de Comisie sã efectueze controlul şi celãlalt pentru reprezentantul legal al entitãţii, şi se semneazã de ambele pãrţi.
(4) Ambele exemplare ale procesului-verbal se înregistreazã în registrul de intrãri-ieşiri al entitãţii controlate, dupã caz, în registrul Comisiei, cu acelaşi numãr şi aceeaşi datã.
(5) În cazul în care reprezentantul legal al entitãţii refuzã semnarea procesului-verbal, acest fapt se consemneazã în procesul-verbal care se înregistreazã în registrul de intrãri-ieşiri al entitãţii controlate, dupã caz, în registrul Comisiei.
(6) În cazul refuzului reprezentantului legal al entitãţii de a semna procesul-verbal cu ocazia controlului la sediul Comisiei, acesta se transmite entitãţii printr-o scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data primirii de cãtre aceasta constituind data comunicãrii.
(7) Numãrul şi data procesului-verbal aferent controlului desfãşurat la sediul entitãţii sunt înscrise de cãtre persoanele împuternicite în registrul unic de control al acesteia.
ART. 16
(1) La finalizarea controlului, persoanele împuternicite sã efectueze controlul întocmesc raportul privind controlul efectuat.
(2) În raport se consemneazã, fãrã a se limita la acestea, urmãtoarele elemente:
a) data şi locul încheierii raportului;
b) perioada în care s-a desfãşurat controlul;
c) numele, prenumele şi calitatea celor care îl încheie;
d) decizia Comisiei în baza cãreia a fost declanşat controlul;
e) datele de identificare a entitãţii controlate şi reprezentantul legal al acesteia;
f) descrierea pe scurt a momentelor acţiunii, în conformitate cu tematica aferentã;
g) procesul-verbal prevãzut la art. 15;
h) descrierea documentelor sau a obiectelor care au fost verificate;
i) constatãri privind respectarea sau nerespectarea prevederilor legale, precum şi orice aspecte relevante.
(3) Raportul privind controlul efectuat se transmite entitãţii prin unul dintre mijloacele prevãzute la art. 12 alin. (1).
(4) Entitatea controlatã are dreptul de a formula obiecţiuni la raportul de control, sub semnãtura reprezentantului legal.
(5) Entitatea controlatã are obligaţia de a formula obiecţiile la raportul de control în scris şi de a le transmite în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii acestuia.
ART. 17
(1) Pe baza raportului privind controlul şi a observaţiilor la acesta, prin decizie, Comisia poate aplica sancţiuni potrivit legislaţiei şi/sau dispune mãsuri în scopul prevenirii sau remedierii oricãror situaţii care prejudiciazã interesele participanţilor şi beneficiarilor la fondurile de pensii private.
(2) Entitatea controlatã poate formula plângere prealabilã împotriva deciziei Comisiei prin care sunt aplicate sancţiuni sau dispuse mãsuri, în conformitate cu dispoziţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP III
Drepturile şi obligaţiile persoanelor împuternicite sã efectueze controlul şi ale entitãţilor supuse controlului

SECŢIUNEA 1
Drepturile şi obligaţiile persoanelor împuternicite sã efectueze controlul

ART. 18
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, persoanele împuternicite sã efectueze controlul au urmãtoarele drepturi:
a) sã aibã acces în spaţiile în care entitatea îşi desfãşoarã activitatea, precum şi în spaţiile unde se aflã documentele şi sistemele informatice de evidenţã şi prelucrare a datelor;
b) sã efectueze verificãri în prezenţa reprezentantului legal al entitãţii sau a persoanei desemnate sã le însoţeascã în orice sediu şi incintã în care entitatea îşi desfãşoarã activitatea, inclusiv în sediile societãţilor cãrora le-au fost externalizate activitãţi specifice sistemului de pensii private;
c) sã solicite prezenţa la sediul Comisiei a reprezentantului legal al entitãţii şi a altor persoane cu competenţe în vederea furnizãrii de informaţii şi de note explicative scrise, precum şi a prezentãrii de documente, înscrisuri, registre şi evidenţe contabile;
d) sã solicite şi sã verifice, în totalitate sau prin sondaj, orice informaţii, documente, fişiere, înscrisuri, registre şi evidenţe contabile care pot avea legãturã cu activitatea entitãţii, inclusiv cu activitãţile externalizate de aceasta, dupã caz, precum şi sistemele informatice de evidenţã şi prelucrare a datelor;
e) sã ridice orice documente/situaţii întocmite şi copii ale oricãrui document, fişier, înscris, registru şi înregistrare contabilã;
f) sã solicite verbal sau în scris toate informaţiile şi explicaţiile referitoare la acţiunile şi operaţiunile desfãşurate de entitatea supusã controlului;
g) sã solicite note explicative scrise reprezentantului legal al entitãţii, tuturor angajaţilor acesteia, precum şi reprezentantului oricãrei alte societãţi cãreia i-au fost externalizate activitãţi specifice sistemului de pensii private;
h) sã stabileascã şi sã prezinte Comisiei concluziile, sancţiunile şi mãsurile ce se considerã necesar a fi dispuse;
i) sã verifice modul de ducere la îndeplinire a mãsurilor dispuse de Comisie ca urmare a controlului efectuat.
ART. 19
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, persoanele împuternicite sã efectueze controlul au urmãtoarele obligaţii:
a) sã se identifice prezentând entitãţii controlate actul de identitate;
b) sã prezinte entitãţii controlate decizia de efectuare a controlului;
c) sã cunoascã şi sã aplice corect prevederile legislaţiei în vigoare în sistemul de pensii private;
d) sã pãstreze confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor obţinute cu ocazia controlului;
e) sã efectueze controlul în aşa fel încât sã afecteze cât mai puţin activitatea curentã a entitãţii supuse controlului;
f) sã utilizeze eficient timpul alocat controlului;
g) sã respecte programul de lucru al entitãţii. Controlul se poate desfãşura şi în afara programului de lucru al entitãţii, cu acordul scris al entitãţii;
h) sã propunã mãsuri acolo unde se constatã încãlcarea legislaţiei aplicabile în sistemul de pensii private, mãsuri care au rolul de a remedia şi înlãtura deficienţele constatate, precum şi de a sancţiona.

SECŢIUNEA a 2-a
Drepturile şi obligaţiile entitãţii controlate

ART. 20
Pe durata desfãşurãrii controlului entitatea are urmãtoarele drepturi:
a) sã fie notificatã asupra declanşãrii controlului, cu excepţia situaţiei în care controlul are caracter inopinat;
b) sã solicite amânarea controlului;
c) sã solicite suspendarea controlului;
d) sã beneficieze de asistenţã de specialitate sau juridicã pe durata controlului;
e) sã beneficieze, din partea persoanelor împuternicite sã efectueze controlul, de un tratament just şi echitabil;
f) sã fie prima cãreia i se solicitã furnizarea de informaţii, documente, date şi explicaţii pentru clarificarea şi justificarea activitãţilor şi operaţiunilor întreprinse;
g) sã fie informatã cu privire la rezultatele controlului efectuat;
h) sã formuleze obiecţiuni la raportul privind controlul efectuat;
i) sã conteste mãsurile şi sancţiunile dispuse prin actele Comisiei.
ART. 21
Pe durata desfãşurãrii controlului entitatea are urmãtoarele obligaţii:
a) sã permitã accesul persoanelor împuternicite sã efectueze controlul în spaţiile în care se desfãşoarã activitatea pentru care a fost autorizatã/avizatã, precum şi în spaţiile unde se aflã documentele aferente activitãţii şi sistemele informatice utilizate;
b) sã rãspundã, prin reprezentanţii sãi legali, la solicitarea Comisiei de a se prezenta la data şi locul stabilite pentru efectuarea controlului;
c) sã permitã şi sã asigure efectuarea în bune condiţii a controlului şi sã acorde sprijinul necesar desfãşurãrii acestuia;
d) sã punã la dispoziţia persoanelor împuternicite sã efectueze controlul toate documentele, informaţiile, fişierele, înscrisurile, registrele şi evidenţele contabile aferente activitãţii pe care o desfãşoarã, ca urmare a solicitãrii persoanelor împuternicite sã efectueze controlul;
e) sã punã la dispoziţia persoanelor împuternicite sã efectueze controlul documentele în original, copiile certificate ale acestora, precum şi traducerea lor în limba românã, dupã caz;
f) sã colaboreze pe întreaga perioadã de desfãşurare a controlului în vederea determinãrii stãrilor de fapt, prin prezentarea în întregime a faptelor cunoscute şi a tuturor documentelor doveditoare;
g) sã formuleze în scris obiecţii la raportul de control, sub semnãtura reprezentantului legal;
h) sã punã la dispoziţia persoanelor împuternicite sã efectueze controlul date şi informaţii complete şi conforme cu realitatea.

CAP IV
Dispoziţii finale

ART. 22
Termenele prevãzute de prezenta normã care expirã într-o zi de sãrbãtoare legalã sau într-o zi nelucrãtoare se vor prelungi pânã la sfârşitul urmãtoarei zile lucrãtoare.
ART. 23
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, sã fie considerate infracţiuni:
a) împiedicarea ori sustragerea de la efectuarea controlului, prin interzicerea accesului persoanelor împuternicite sã efectueze controlul sau prin neprezentarea documentelor şi a actelor solicitate;
b) refuzul nejustificat sau obstrucţionarea sub orice formã a accesului persoanelor împuternicite sã efectueze controlul;
c) nerespectarea celorlalte obligaţii prevãzute în prezenta normã.
ART. 24
Sãvârşirea de cãtre persoana fizicã sau juridicã a vreuneia dintre faptele prevãzute la art. 23 se sancţioneazã conform prevederilor <>art. 120 alin. (1) , <>art. 121 alin. (1) lit. k), alin. (2)-(10) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi, respectiv, <>art. 140 alin. (1) , <>art. 141 alin. (1) lit. g), alin. (2)-(10) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 25
Controalele în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentei norme se vor continua potrivit acesteia, actele întocmite anterior rãmânând valabile.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016