Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 4 din 16 februarie 2012 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie
EMITENT: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 123 din 20 februarie 2012
În temeiul art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie adoptã prezenta hotãrâre.
ART. I
Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativã a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.076 din 30 noiembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prezintã Consiliului Superior al Magistraturii propunerile Colegiului de conducere pentru numirea, promovarea, transferul, suspendarea şi încetarea din funcţie a magistraţilor-asistenţi.
(2) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie poate delega magistraţii-asistenţi, în interesul serviciului, cu acordul scris al acestora, în funcţiile de prim-magistrat-asistent sau de magistrat-asistent-şef, pe o perioadã de cel mult 6 luni. Delegarea magistraţilor-asistenţi poate fi prelungitã, cu acordul scris al acestora, de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cel mult încã 6 luni. Pe perioada delegãrii, magistraţii-asistenţi beneficiazã de toate drepturile prevãzute de lege pentru funcţia în care sunt delegaţi.
(3) Delegarea şi prelungirea delegãrii, prevãzute la alin. (2), se dispun prin ordin al preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."
2. La articolul 19, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) propune Consiliului Superior al Magistraturii judecãtorii care vor face parte din comisiile de concurs pentru promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;"
3. Dupã articolul 19^1 se introduc douã noi articole, articolele 19^2 şi 19^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^2. - (1) În îndeplinirea atribuţiei prevãzute la art. 19 lit. b), Colegiul de conducere propune Consiliului Superior al Magistraturii, distinct pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care se organizeazã concursul, judecãtorii din cadrul secţiei respective care vor fi numiţi ca membri în comisiile de concurs - comisiile de evaluare, comisiile de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluãrii, comisiile de elaborare a subiectelor, comisiile de corectare şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisã.
(2) Acelaşi judecãtor nu poate fi propus pentru a face parte în acelaşi timp din comisia de evaluare şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluãrii, respectiv din comisia de elaborare a subiectelor, din comisia de corectare şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisã.
(3) Colegiul de conducere propune Consiliului Superior al Magistraturii, în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor alin. (2), judecãtorii care vor fi numiţi ca membri supleanţi în comisiile de concurs.
(4) Judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pot fi propuşi pentru numirea în comisiile de concurs, ca membri sau ca membri supleanţi, pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
Art. 19^3. - Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie transmite Institutului Naţional al Magistraturii lista cuprinzând toţi judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care şi-au exprimat acordul de a face parte din comisiile de concurs, pentru a fi incluşi în baza de date constituitã de Institutul Naţional al Magistraturii, cu precizarea specializãrii fiecãrui judecãtor."
4. Articolul 46 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Evaluarea judecãtorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face la fiecare 3 ani de cãtre o comisie constituitã prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, conform Regulamentului privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor.
(2) Evaluarea celor 3 judecãtori - 2 membri desemnaţi şi un membru supleant - care fac parte din comisia de evaluare a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face de o comisie formatã din 2 judecãtori cu grad profesional corespunzãtor, desemnaţi de Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sãi."
5. La articolul 109, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 109. - (1) În cursul lunii ianuarie a fiecãrui an se face evaluarea activitãţii din anul precedent a personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu excepţia judecãtorilor şi a magistraţilor-asistenţi, a cãror activitate se evalueazã potrivit Regulamentului privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor şi Regulamentului privind evaluarea activitãţii profesionale a magistraţilor-asistenţi din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."
ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PREŞEDINTELE ÎNALTEI CURŢI
DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE,
LIVIA DOINA STANCIU
Bucureşti, 16 februarie 2012.
Nr. 4.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: