Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 399 din 24 mai 2007  privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin   Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 399 din 24 mai 2007 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 450 din 3 iulie 2007

În temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, ale art. 23 alin. (1) şi ale <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326 din 24 august 2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7 alineatul (4), dupã litera n) se introduce o nouã literã, litera o), cu urmãtorul cuprins:
"o) coordoneazã activitatea Biroului de documente clasificate."
2. Alineatul (7) al articolului 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Hotãrârile adoptate în plen sau în secţii se redacteazã de cãtre persoana însãrcinatã cu asigurarea lucrãrilor de secretariat, cu excepţia hotãrârilor prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã, care se redacteazã de grefa secţiilor, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare."
3. Alineatul (1) al articolului 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Activitatea de secretariat a Consiliului este asiguratã de Serviciul sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii. În materie disciplinarã, activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului se asigurã de grefa acestora."
4. Alineatul (1) al articolului 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Hotãrârea secţiei Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã, se motiveazã şi se redacteazã, în mod obligatoriu, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare şi se comunicã de îndatã, în scris, judecãtorului sau procurorului. Comunicarea hotãrârii este asiguratã de grefa secţiilor în materie disciplinarã."
5. Alineatul (1) al articolului 36 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36 - (1) Hotãrârile rãmase irevocabile se comunicã, prin grija grefei secţiilor Consiliului în materie disciplinarã, judecãtorului sau procurorului, precum şi Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului, în vederea luãrii mãsurilor corespunzãtoare, conform legii."
6. La articolul 43, litera i) se abrogã.
7. La articolul 44, litera j) se abrogã.
8. Dupã articolul 45, se introduce un nou articol, articolul 45^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 45^1 - (1) În coordonarea directã a inspectorului şef al Inspecţiei judiciare funcţioneazã grefa secţiilor în materie disciplinarã, care exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materie disciplinarã;
b) redacteazã hotãrârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare;
c) comunicã de îndatã, în scris, judecãtorului sau procurorului hotãrârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã.
(2) Grefa secţiilor în materie disciplinarã îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de secţii, în materie disciplinarã, sau de inspectorul şef al Inspecţiei judiciare."
9. Capitolul VIII "Aparatul propriu al Consiliului" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL VIII
Aparatul propriu al Consiliului
Art. 46. - (1) Consiliul dispune de un aparat propriu.
(2) Aparatul propriu al Consiliului este organizat în direcţii, servicii şi birouri şi este condus de un secretar general. În cadrul aparatului propriu funcţioneazã şi cabinetele demnitarilor.
Art. 47. - (1) Secretarul general este numit de plen dintre judecãtorii şi procurorii care au cel puţin 8 ani vechime în magistraturã.
(2) Secretarul general al Consiliului poate fi ajutat de un secretar general adjunct, specialist în management, resurse umane sau în domeniul financiar.
(3) Secretarul general al Consiliului primeşte o indemnizaţie lunarã stabilitã potrivit pct. 1 lit. B din anexa la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale judecãtorilor, procurorilor şi altor categorii de personal din sistemul justiţiei, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 45/2007 . Îndemnizaţia lunarã a secretarului general adjunct se stabileşte potrivit pct. 2 lit. B din anexa la acelaşi act normativ.
Art. 48. - (1) Sub autoritatea preşedintelui şi a vicepreşedintelui Consiliului, secretarul general coordoneazã şi asigurã buna funcţionare a compartimentelor din cadrul aparatului propriu al Consiliului, sens în care:
a) asigurã colaborarea cu instanţele judecãtoreşti şi cu parchetele de pe lângã acestea, cu Ministerul Justiţiei, cu Institutul Naţional al Magistraturii, cu Şcoala Naţionalã de Grefieri, cu alte instituţii şi autoritãţi, în condiţiile legii;
b) asigurã comunicarea hotãrârilor pronunţate de secţiile Consiliului în materie disciplinarã, prin grefa secţiilor în materie disciplinarã;
c) asigurã legãtura dintre conducerea Consiliului şi compartimentele din aparatul tehnic administrativ;
d) asigurã redactarea şi comunicarea ordinii de zi a şedinţelor Consiliului şi redactarea proceselor-verbale de şedinţã;
e) asigurã ţinerea în registre speciale a evidenţei lucrãrilor, precum şi arhivarea dosarelor;
f) coordoneazã elaborarea programelor privind activitatea Consiliului şi controleazã modul de realizare a acestora;
g) transmite Ministerului Justiţiei propunerile cu privire la necesitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative în domeniul justiţiei, în condiţiile 38 alin. (5) din <>Legea nr. 317/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
h) coordoneazã elaborarea rapoartelor şi sintezelor privind activitatea Consiliului;
i) participã la şedinţele plenului, iar la şedinţele secţiilor Consiliului poate participa şi prin delegare;
j) asigurã pregãtirea lucrãrilor pentru şedinţele plenului şi ale secţiilor Consiliului şi verificã realizarea mãsurilor stabilite;
k) asigurã transmiterea avizului cãtre iniţiatori, în cazul proiectelor de acte normative ce privesc activitatea autoritãţii judecãtoreşti, precum şi orice alte proiecte de regulamente şi ordine care se aprobã de ministrul justiţiei, în cazurile prevãzute de lege, în condiţiile <>art. 38 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 317/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
l) asigurã publicarea anualã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de internet a Consiliului a raportului privind starea justiţiei şi a raportului privind activitatea Consiliului, adoptate de plen în temeiul <>art. 38 alin. (6) din Legea nr. 317/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
m) supune dezbaterii şi aprobãrii plenului proiectul de buget al Consiliului;
n) coordoneazã activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului;
o) numeşte, elibereazã din funcţie, aplicã sancţiunile disciplinare şi exercitã orice alte atribuţii privind personalul cu funcţii de execuţie din aparatul propriu al Consiliului, în condiţiile legii;
p) face propuneri plenului de numire şi eliberare din funcţie în legãturã cu personalul cu funcţii de conducere;
r) prezintã preşedintelui Consiliului proiectul protocolului ce urmeazã a fi încheiat cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative pentru paza sediului Consiliului, a bunurilor şi valorilor aparţinând acestuia, pentru supravegherea accesului şi menţinerea ordinii interioare necesare desfãşurãrii normale a activitãţii în acest sediu;
s) prezintã preşedintelui Consiliului proiectul protocolului ce urmeazã a fi încheiat cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative pentru asigurarea protecţiei judecãtorilor şi procurorilor aleşi membri ai Consiliului.
(2) Secretarul general îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de plen, preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului.
Art. 49. - În realizarea atribuţiilor sale, secretarul general emite dispoziţii, potrivit prevederilor legale şi prezentului regulament.
Art. 50. - Atribuţiile secretarului general adjunct se stabilesc de preşedintele Consiliului, la propunerea secretarului general.
Art. 51. - Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului general.
Art. 52. - Conducerea compartimentelor din cadrul aparatului propriu al Consiliului se asigurã de directori, şefi de servicii şi şefi de birouri, care organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi rãspund de activitatea compartimentului pe care îl conduc şi asigurã buna colaborare cu alte compartimente. În cadrul aparatului propriu al Consiliului funcţioneazã judecãtori şi procurori detaşaţi, personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, funcţionari publici, personal contractual, precum şi personal auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor şi parchetelor, detaşat.
Art. 53. - (1) Conducãtorii compartimentelor din cadrul aparatului propriu al Consiliului au urmãtoarele atribuţii comune:
a) verificã şi rãspund de lucrãrile efectuate în cadrul compartimentelor pe care le conduc;
b) verificã modul în care personalul din subordine îşi îndeplineşte îndatoririle profesionale şi de serviciu şi propun secretarului general, în condiţiile legii, stimularea persoanelor cu activitate meritorie, mãsurile corespunzãtoare pentru prevenirea sãvârşirii de abateri disciplinare şi iniţierea procedurii de aplicare a sancţiunilor disciplinare persoanelor care comit astfel de abateri;
c) rãspund de repartizarea echilibratã a sarcinilor personalului din subordine, întocmind fişa postului pentru fiecare persoanã;
d) întocmesc programele de activitate ale compartimentelor şi le prezintã spre aprobare plenului; stabilesc mãsurile necesare şi urmãresc îndeplinirea în mod corespunzãtor a obiectivelor din aceste programe;
e) urmãresc şi rãspund de elaborarea corespunzãtoare şi la termenele stabilite a lucrãrilor repartizate de conducerea Consiliului sau de secretarul general;
f) repartizeazã personalului din subordine lucrãrile primite de la conducerea Consiliului sau de la secretarul general;
g) evalueazã activitatea profesionalã a personalului din subordine;
h) urmãresc pãstrarea confidenţialitãţii de cãtre personalul din subordine cu privire la lucrãrile efectuate şi rãspund de pãstrarea integritãţii fizice a lucrãrilor din cadrul compartimentului pe care îl conduc;
(2) Conducãtorii compartimentelor din cadrul aparatului propriu al Consiliului îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin regulamente, precum şi de conducerea Consiliului sau de secretarul general.
Art. 54. - Structura compartimentelor aparatului propriu al Consiliului şi modul de organizare a activitãţii acestora se stabilesc de plen.
Art. 55. - Atribuţiile funcţiilor din cadrul aparatului propriu al Consiliului sunt prevãzute în fişele posturilor.
Art. 56. - Din aparatul propriu al Consiliului fac parte:
1. cabinetele demnitarilor, organizate pe lângã preşedinte, vicepreşedinte şi membrii aleşi ai Consiliului;
2. Direcţia resurse umane şi organizare, alcãtuitã din:
a) Serviciul resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti;
b) Serviciul resurse umane pentru parchete;
c) Biroul de statisticã judiciarã;
d) Biroul concursuri;
e) Biroul formare profesionalã.
3. Direcţia economicã şi administrativ, alcãtuitã din:
a) Serviciul salarizare şi buget;
b) Serviciul administrativ şi aprovizionare;
4. Direcţia legislaţie, documentare şi contencios, alcãtuitã din:
a) Serviciul legislaţie şi documentare;
b) Biroul contencios;
5. Direcţia afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe alcãtuitã din:
a) Serviciul programe;
b) Serviciul afaceri europene şi relaţii internaţionale;
6. Serviciul sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii;
7. Serviciul de relaţii cu publicul, registraturã, secretariat şi arhivã, alcãtuit din:
a) Biroul relaţii cu publicul;
b) Biroul registraturã, secretariat şi arhivã;
8. Biroul protocol;
9. Biroul informaticã.
Art. 57. - (1) În subordinea preşedintelui Consiliului funcţioneazã:
a) Biroul de audit public intern;
b) Biroul de informare publicã şi relaţii cu mass-media;
c) Biroul de documente clasificate.
(2) În subordinea ordonatorului principal de credite funcţioneazã Biroul de achiziţii publice, care constituie compartimentul specializat în atribuirea contractelor de achiziţii publice.
Art. 58. - (1) Activitatea cabinetului demnitarului este coordonatã de directorul de cabinet, care rãspunde în acest sens în faţa preşedintelui, a vicepreşedintelui sau, dupã caz, a membrului ales al Consiliului, pe lângã care este organizat cabinetul.
(2) Numãrul de posturi şi structura cabinetului demnitarului se stabilesc prin hotãrârea plenului Consiliului Superior al Magistraturii, în limitele prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind cabinetul demnitarului din administraţia publicã centralã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Art. 59. - (1) Direcţia resurse umane şi organizare asigurã cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfãşurãrii activitãţii Consiliului, instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare evalueazã, în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor judecãtoreşti şi a parchetelor şi propune conducerii Consiliului mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea funcţionãrii eficiente a acestora.
(3) Serviciul resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti are urmãtoarele atribuţii:
1. în domeniul resurselor umane:
a) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
b) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea şi revocarea din funcţii de conducere a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
c) efectueazã lucrãrile referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
d) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea în funcţie a judecãtorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
e) efectueazã lucrãrile referitoare la eliberarea din funcţie a judecãtorilor stagiari;
f) efectueazã lucrãrile privind transferul judecãtorilor;
g) efectueazã lucrãrile privind suspendarea din funcţie a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
h) efectueazã lucrãrile referitoare la conferirea de distincţii pentru judecãtori, potrivit legii;
i) întocmeşte lucrãrile referitoare la detaşarea judecãtorilor în cadrul instanţelor judecãtoreşti, la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţionalã de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unitãţile subordonate acestuia ori la alte autoritãţi publice, la solicitarea acestora;
j) efectueazã lucrãrile referitoare la delegarea judecãtorilor;
k) ţine evidenţa funcţiilor de execuţie sau de conducere vacante şi a celor ocupate de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de la celelalte instanţe judecãtoreşti;
l) efectueazã lucrãrile necesare publicãrii şi afişãrii funcţiilor vacante de judecãtor;
m) centralizeazã candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la instanţele judecãtoreşti, a funcţiilor de judecãtor şi a funcţiilor de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
n) efectueazã lucrãri privind acordarea unor drepturi judecãtorilor;
o) întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale ale judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi, cu asigurarea confidenţialitãţii datelor cuprinse în acestea;
p) efectueazã lucrãrile necesare privind încadrarea, promovarea în funcţie, precum şi încetarea activitãţii pentru personalul aparatului propriu al Consiliului;
q) întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale şi cãrţile de muncã ale personalului aparatului propriu al Consiliului, cu asigurarea confidenţialitãţii datelor cuprinse în acestea;
r) ţine evidenţa posturilor vacante din aparatul propriu al Consiliului;
s) efectueazã lucrãri privind acordarea unor drepturi de personal celor care îşi desfãşoarã activitatea în aparatul propriu al Consiliului;
ş) ţine evidenţa declaraţiilor de avere ale judecãtorilor, magistraţilor-asistenţi şi personalului aparatului propriu al Consiliului, precum şi declaraţia de interese a preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
t) ţine evidenţa declaraţiilor date de judecãtori, magistraţii-asistenţi şi personalul aparatului propriu al Consiliului în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3), ale art. 6 alin. (1) şi ale <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
2. în domeniul organizãrii instanţelor:
a) examineazã propunerile privind înfiinţarea sau desfiinţarea de instanţe judecãtoreşti, inclusiv instanţe militare;
b) examineazã propunerile privind înfiinţarea de secţii şi complete specializate la nivelul curţilor de apel, tribunalelor şi judecãtoriilor;
c) examineazã solicitãrile privind înfiinţarea de sedii secundare ale instanţelor judecãtoreşti;
d) fundamenteazã avizul secţiilor Consiliului pentru proiectul de hotãrâre a Guvernului privind lista localitãţilor care fac parte din circumscripţiile judecãtoriilor;
e) întocmeşte lucrãrile privind categoriile de procese sau de cereri care se soluţioneazã în municipiul Bucureşti numai de anumite instanţe, cu respectarea competenţei materiale prevãzute de lege;
f) fundamenteazã avizul plenului pentru statele de funcţii şi personal pentru curţile de apel, tribunale, tribunale specializate, judecãtorii, precum şi pentru instanţele militare;
g) fundamenteazã avizul plenului pentru stabilirea numãrului maxim de posturi pentru instanţe, inclusiv pentru instanţele militare;
h) fundamenteazã avizul plenului pentru stabilirea numãrului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
i) urmãreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii cu volumul de activitate al instanţelor judecãtoreşti şi, când este cazul, face propuneri pentru redistribuirea unor posturi între instanţe, inclusiv între instanţele militare, întocmind lucrãrile necesare;
j) fundamenteazã avizul plenului pentru suplimentarea sau reducerea numãrului de posturi la instanţele judecãtoreşti, inclusiv la instanţele militare;
k) ţine evidenţa posturilor de personal auxiliar de specialitate de la instanţele judecãtoreşti;
l) întocmeşte lucrãrile privind structura organizatoricã, statele de funcţii şi statele de personal ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, respectiv a Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
m) întocmeşte lucrãrile necesare şi face propuneri privind stabilirea numãrului vicepreşedinţilor curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai tribunalelor specializate, precum şi a judecãtoriilor la care funcţioneazã un vicepreşedinte, la propunerea preşedinţilor curţilor de apel.
(3) Serviciul resurse umane pentru parchete are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a procurorilor;
b) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea şi revocarea din funcţii de conducere a procurorilor;
c) întocmeşte lucrãri necesare emiterii avizului pentru persoanele propuse de ministrul justiţiei în vederea numirii şi revocãrii din funcţie a procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a primului adjunct şi a adjunctului acestuia, a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a adjuncţilor acestuia, a procurorilor şefi de secţie din cadrul acestora, precum şi a procurorului şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism şi a adjunctului acestuia;
d) efectueazã lucrãrile referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a procurorilor;
e) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea în funcţie a procurorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f) efectueazã lucrãrile referitoare la eliberarea din funcţie a procurorilor stagiari;
g) efectueazã lucrãrile privind transferul procurorilor;
h) efectueazã lucrãrile privind suspendarea din funcţie a procurorilor;
i) efectueazã lucrãrile referitoare la conferirea de distincţii pentru procurori, potrivit legii;
j) întocmeşte lucrãrile referitoare la detaşarea procurorilor în cadrul parchetelor, la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţionalã de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unitãţile subordonate acestuia ori la alte autoritãţi şi instituţii publice;
k) ţine evidenţa funcţiilor de execuţie şi de conducere vacante şi a celor ocupate de la parchete;
l) efectueazã lucrãrile necesare publicãrii şi afişãrii funcţiilor vacante de procuror;
m) centralizeazã candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere vacante de la parchete;
n) efectueazã lucrãri privind acordarea unor drepturi procurorilor;
o) întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale ale procurorilor, cu asigurarea confidenţialitãţii datelor cuprinse în acestea;
p) ţine evidenţa declaraţiilor de avere ale procurorilor şi a declaraţiilor de interese ale procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
q) ţine evidenţa declaraţiilor date de procurori în conformitate cu prevederile art.5 alin. (3), ale art. 6 alin. (1) şi ale <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
r) examineazã propunerile privind înfiinţarea sau desfiinţarea de parchete, inclusiv parchete militare;
s) examineazã solicitãrile privind înfiinţarea de sedii secundare ale parchetelor;
ş) fundamenteazã avizul plenului pentru statele de funcţii şi personal pentru parchete, inclusiv pentru parchete militare;
t) fundamenteazã avizul plenului pentru stabilirea numãrului maxim de posturi pentru parchete, inclusiv pentru parchetele militare;
ţ) urmãreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii cu volumul de activitate al parchetelor şi, când este cazul, face propuneri pentru redistribuirea unor posturi între parchete, inclusiv între parchetele militare, întocmind lucrãrile necesare;
u) fundamenteazã avizul plenului pentru suplimentarea sau reducerea numãrului de posturi la parchete, inclusiv la parchetele militare;
v) ţine evidenţa posturilor de personal auxiliar de specialitate de la parchete;
z) întocmeşte lucrãrile necesare şi formuleazã propuneri privind numãrul adjuncţilor procurorilor generali ai parchetelor de pe lângã curţile de apel şi ai prim-procurorilor parchetelor de pe lângã tribunale şi judecãtorii, unde prim-procurorii sunt ajutaţi de adjuncţi, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Art. 60. - Dosarele profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor cuprind:
a) fişa în care se consemneazã evoluţia carierei de judecãtor sau de procuror de la intrarea în magistraturã pânã la încetarea funcţiei;
b) cererea de numire în funcţie;
c) actele de stare civilã (în copie);
d) actele de studii (în copie);
e) curriculum vitae;
f) copii de pe cartea de muncã;
g) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, depuse în condiţiile legii;
h) adeverinţe medicale, potrivit legii, precum şi rezultatele testelor psihologice, unde este cazul;
i) documentele privind verificarea bunei reputaţii;
j) declaraţiile prevãzute de <>Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi alte declaraţii date de judecãtori şi procurori în temeiul unor legi speciale, care se pãstreazã de Consiliu;
k) documentele din care reies rezultatele obţinute la concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, dacã este cazul, la examenul de capacitate, la alte examene şi concursuri privind cariera de magistrat;
l) lucrãrile scrise susţinute la examenele şi concursurile privind cariera de magistrat;
m) certificatul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, dacã este cazul, alte diplome şi certificate privind studiile relevante pentru cariera de magistrat;
n) ordinele, dispoziţiile, deciziile şi hotãrârile privind numirea, delegarea, detaşarea, transferul, promovarea şi încetarea din funcţie;
o) notãrile de serviciu, aprecierile de serviciu, evaluãrile activitãţii judecãtorului sau procurorului;
p) hotãrârile irevocabile privind aplicarea sancţiunilor disciplinare, precum şi celelalte hotãrâri privind cariera şi drepturile judecãtorilor şi procurorilor;
q) actele încheiate ca urmare a verificãrilor efectuate, prin care s-a reţinut o conduitã necorespunzãtoare;
r) rezultatele verificãrilor Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii şi, dupã caz, ale Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii cu privire la declaraţiile prevãzute la <>art. 6 şi 7 din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Art. 61. - (1) Datele din dosarele profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor sunt confidenţiale.
(2) Judecãtorul sau procurorul are dreptul sã îşi consulte propriul dosar profesional.
Art. 62. - Biroul de statisticã judiciarã are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã ori participã la efectuarea unor sinteze privind activitatea instanţelor judecãtoreşti şi a parchetelor, propunând mãsurile ce se impun;
b) propune spre aprobare plenului Consiliului Superior al Magistraturii formularele cuprinzând indicatorii statistici referitori la activitatea desfãşuratã de instanţele judecãtoreşti şi de parchete, precum şi ghidul de completare a formularelor sau interfeţelor statistice;
c) elaboreazã instrumentele primare de culegere a datelor, precum şi centralizatoarele statistice ale tuturor instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor;
d) sintetizeazã, sistematizeazã şi interpreteazã datele statistice privitoare la activitatea instanţelor judecãtoreşti şi a parchetelor;
e) organizeazã şi îndrumã activitatea de statisticã judiciarã la instanţele judecãtoreşti şi la parchete şi organizeazã arhivarea datelor statistice;
f) colaboreazã cu instanţele, parchetele de pe lângã acestea şi Ministerul Justiţiei în vederea bunei administrãri şi a îmbunãtãţirii permanente a modulului de statisticã judiciarã cuprins în aplicaţia ECRIS;
g) asigurã comunicarea datelor statistice Institutului Naţional de Statisticã, cu care ţine legãtura permanent.
Art. 63. - Biroul organizare concursuri are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor organizatorice ce revin Consiliului în legãturã cu stabilirea numãrului anual de cursanţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii;
b) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor organizatorice ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri;
c) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea concursurilor de admitere în magistraturã;
d) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea examenelor de capacitate ale judecãtorilor şi procurorilor stagiari, precum şi ale personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor;
e) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea concursurilor de promovare a judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie vacante sau pe loc;
f) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea concursurilor sau examenelor pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor şi procurorilor;
g) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecãtoreşti şi la parchetele de pe lângã acestea;
h) organizeazã concursuri sau, dupã caz, examene pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie din aparatul propriu al Consiliului;
i) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea examenului de verificare a cunoştinţelor prevãzut de dispoziţiile <>art. 33 alin. (14) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) asigurã testarea psihologicã a persoanelor care candideazã pentru funcţia de judecãtor sau de procuror ori pentru personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului şi Institutului Naţional al Magistraturii, potrivit legii;
k) asigurã testarea psihologicã a judecãtorilor, procurorilor, magistraţilor-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului şi Institutului Naţional al Magistraturii, potrivit legii;
l) realizeazã, la cerere, consilierea psihologicã a judecãtorilor şi a procurorilor, precum şi a personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, potrivit legii;
m) desfãşoarã lucrãri de cercetare în domeniul psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane.
Art. 64. - (1) Biroul formare profesionalã exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã lucrãrile necesare pentru stabilirea numãrului anual de auditori de justiţie ai Institutului Naţional al Magistraturii şi numãrului de locuri pentru concursul de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri;
b) realizeazã, împreunã cu reprezentanţii Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri, repartizarea absolvenţilor acestor instituţii pe posturile vacante disponibile;
c) efectueazã repartizarea pe posturile de judecãtori şi procurori, conform legii, a judecãtorilor stagiari şi procurorilor stagiari care au promovat examenul de capacitate;
d) coordoneazã activitatea de formare şi perfecţionare profesionalã a judecãtorilor şi procurorilor, organizatã de Institutul Naţional al Magistraturii;
e) coordoneazã şi asigurã sprijin instanţelor şi parchetelor în privinţa activitãţilor de formare şi perfecţionare profesionalã desfãşurate în mod descentralizat;
f) coordoneazã activitatea de formare iniţialã a auditorilor de justiţie, organizatã de Institutul Naţional al Magistraturii;
g) elaboreazã programul de stagiu al personalului stagiar asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
h) coordoneazã activitatea de formare şi perfecţionare profesionalã a personalului auxiliar de specialitate de la instanţele judecãtoreşti şi de la parchete, organizatã de Şcoala Naţionalã de Grefieri;
i) coordoneazã activitatea de formare iniţialã a personalului auxiliar de specialitate, organizatã de Şcoala Naţionalã de Grefieri;
j) efectueazã lucrãrile privind exercitarea atribuţiilor Consiliului Superior al Magistraturii în domeniul evaluãrii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor;
k) întocmeşte lucrãrile privind numirea şi revocarea directorului şi a directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
l) întocmeşte lucrãrile privind desemnarea judecãtorilor şi a procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, respectiv din Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
m) organizeazã, sub coordonarea secretarului general, activitãţile de formare profesionalã a personalului aparatului tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii şi al instituţiilor coordonate.
(2) Şeful Biroului formare reprezintã Direcţia resurse umane şi organizare în cadrul Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri.
Art. 65. - (1) Direcţia economicã şi administrativ exercitã, prin Serviciul salarizare şi buget, în ceea ce priveşte salarizarea şi drepturile de personal, urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte statele de funcţii şi statele de personal pentru Consiliu, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare;
b) urmãreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal pentru aparatul propriu al Consiliului, potrivit legii;
c) urmãreşte, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii, indemnizaţii, sporuri, grade, trepte, salariu de merit şi altele, pentru Consiliu;
d) avizeazã, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare şi cu Direcţia legislaţie, documentare şi contencios, încadrãrile şi modificãrile de încadrãri, echivalãrile de funcţii şi specialitãţi pentru Consiliu;
e) elaboreazã, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, criteriile pentru acordarea premiilor trimestriale şi anuale pe categorii de personal;
f) calculeazã drepturile de personal (salarii, indemnizaţii, concedii de odihnã şi alte drepturi, cum ar fi premii şi stimulente) pentru personalul din aparatul propriu al Consiliului;
g) stabileşte şi asigurã efectuarea plãţii în termen a obligaţiilor faţã de bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, fondul pentru şomaj şi fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
h) analizeazã proiectul de buget al Institutului Naţional al Magistraturii şi al Şcolii Naţionale de Grefieri şi formuleazã propuneri corespunzãtoare;
i) fundamenteazã avizul conform al Consiliului pentru proiectele de buget ale instanţelor şi parchetelor, prin verificarea încadrãrii solicitãrilor ordonatorilor secundari de credite în proiectele de buget ale ordonatorilor principali de credite, cu fundamentãrile corespunzãtoare pe categorii de cheltuieli;
j) întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal finanţate de la bugetul de stat pentru Consiliu şi unitãţile aflate în coordonare şi o transmite, potrivit legii, la Ministerul Economiei şi Finanţelor;
k) întocmeşte fişele fiscale privind impozitul pe venit;
l) întocmeşte dãrile de seamã statistice lunare privind indicatorii de muncã şi salarii pentru Consiliu şi asigurã transmiterea acestora, conform legii, la Institutul Naţional de Statisticã;
m) emite puncte de vedere în probleme de salarizare şi drepturi de personal, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului;
n) asigurã întocmirea şi depunerea declaraţiilor nominale privind: contribuţiile de asigurãri sociale, contribuţiile la Fondul pentru şomaj şi la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
o) asigurã întocmirea şi depunerea declaraţiei lunare privind impozitul pe salarii reţinut angajaţilor.
(2) Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte bugetul, urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã, alãturi de ordonatorul de credite, utilizarea creditelor bugetare în limita bugetului aprobat;
b) fundamenteazã, pe baza propunerilor compartimentelor din cadrul Consiliului şi ale unitãţilor aflate în coordonare, necesarul anual de credite, elaboreazã proiectul de buget al Consiliului şi se ocupã de obţinerea avizului consultativ al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
c) propune repartizarea indicatorilor financiari şi urmãreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi pe categorii de cheltuieli, potrivit legii;
d) gestioneazã şi utilizeazã veniturile proprii, aprobate potrivit legii;
e) asigurã fondurile necesare pentru deplasãrile personalului Consiliului în ţarã şi în strãinãtate, ţine evidenţa operativã a acestora şi verificã deconturile, urmãreşte încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;
f) organizeazã activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale; ia mãsuri pentru efectuarea tuturor plãţilor în numerar, precum şi pentru efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti şi cu unitatea bancarã competentã pentru operaţiuni de plãţi externe;
g) exercitã, potrivit legii, controlul financiar preventiv asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care derivã drepturi sau obligaţii patrimoniale;
h) asigurã organizarea evidenţei contabile în cadrul Consiliului, îndrumã şi coordoneazã aceastã activitate la ordonatorii secundari de credite, centralizeazã situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi asigurã transmiterea acestora la Ministerul Economiei şi Finanţelor la termenele stabilite potrivit reglementãrilor legale;
i) organizeazã şi efectueazã operaţiunile prevãzute de lege privind evidenţa contabilã a patrimoniului aflat în gestiunea responsabilului de bunuri din cadrul Serviciului administrativ şi aprovizionare;
j) înregistreazã notele contabile, ţine evidenţa conturilor sintetice şi analitice şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
k) asigurã evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
l) analizeazã şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite propunerile cu persoanele desemnate de cãtre ordonatorii secundari de credite pentru acordarea vizei de control financiar preventiv propriu;
m) întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu la nivelul ordonatorilor secundari de credite şi asigurã transmiterea trimestrialã a acestora la Ministerul Economiei şi Finanţelor;
n) întocmeşte situaţia trimestrialã privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
o) centralizeazã situaţia trimestrialã privind execuţia bugetarã aprobatã ordonatorilor din subordine şi asigurã transmiterea acesteia la Ministerul Economiei şi Finanţelor;
p) are atribuţii specifice privind programele cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de cãtre unitatea de implementare a programelor PHARE.
Art. 66. - Serviciul administrativ şi aprovizionare are urmãtoarele atribuţii:
a) face propuneri pentru buget referitoare la cheltuielile de întreţinere, cheltuielile materiale şi de capital pentru activitatea Consiliului;
b) administreazã întregul patrimoniu al Consiliului;
c) ţine evidenţa operativã a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
d) ţine evidenţa bunurilor din patrimoniul Consiliului;
e) întocmeşte anual listele de inventar al bunurilor, pe camere şi pe persoane;
f) propune spre încheiere şi urmãreşte executarea în bune condiţii a contractelor de întreţinere şi servicii pentru apã, canalizare, gaze, electricitate, telefoane, lifturi, faxuri, copiatoare, maşini de scris, maşini de calcul şi alte bunuri sau servicii;
g) asigurã aprovizionarea cu bunuri materiale, rechizite şi mijloace tehnice necesare desfãşurãrii activitãţii Consiliului şi se preocupã de confecţionarea legitimaţiilor de serviciu, diplomelor, atestatelor şi a altor documente;
h) asigurã recepţia, evidenţa şi distribuirea pe bazã de fişe a tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie a Consiliului;
i) asigurã transportul de persoane şi mãrfuri, întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţã a autoturismelor din dotarea Consiliului;
j) emite foile de parcurs zilnic pentru fiecare autoturism din dotarea Consiliului;
k) întocmeşte fişa activitãţii zilnice pentru parcul auto;
l) întocmeşte situaţia privind consumul de carburanţi din cursul lunii pentru fiecare autoturism şi o depune la Serviciul salarizare şi buget la sfârşitul lunii;
m) verificã, în prima zi a lunii, stocul de carburanţi pentru fiecare autoturism, consemnând stocul existent într-un proces-verbal;
n) asigurã reparaţiile curente, întreţinerea, curãţenia şi administrarea sediului Consiliului, precum şi pe cele capitale şi pe cele ale tuturor imobilelor aflate în administrare;
o) coordoneazã activitãţile de reparaţii capitale şi curente la unitãţile aflate în coordonarea Consiliului;
p) întocmeşte lista bunurilor din patrimoniul Consiliului, propuse pentru casare;
r) verificã activitatea magazionerului cu privire la modul de gestionare a materialelor intrate şi ieşite din magazie şi la modul de depozitare a acestora;
s) întocmeşte planul pentru deszãpezire, combaterea fenomenelor meteorologice periculoase şi paza contra incendiilor şi se preocupã de aplicarea lor;
ş) asigurã, împreunã cu trupele de jandarmi, securitatea şi paza sediului propriu;
t) asigurã decontarea la timp a tuturor cheltuielilor efectuate zilnic pe linie de administraţie şi aprovizionare;
ţ) asigurã însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii de cãtre personalul Consiliului;
u) întocmeşte planul de evacuare a personalului şi bunurilor materiale din Consiliu în caz de calamitãţi şi catastrofe sau pe timp de rãzboi;
v) face anual propuneri de buget pentru înzestrarea cu materialele necesare a formaţiunilor de apãrare civilã în timp de pace şi rãzboi;
z) participã, prin reprezentantul sãu, la pregãtirea şi convocãrile organizate de comandantul de apãrare civilã; executã, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi exercitã orice alte atribuţii privind apãrarea civilã, precum şi atribuţii specifice privind procedurile de achiziţii în cadrul programelor cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de cãtre unitatea de implementare a programelor PHARE.
Art. 67. - (1) Direcţia legislaţie, documentare şi contencios exercitã prin Serviciul legislaţie şi documentare urmãtoarele atribuţii:
1. în materie de legislaţie:
a) elaboreazã puncte de vedere privind avizarea proiectelor de acte normative;
b) întocmeşte sau participã, dupã caz, la elaborarea proiectelor de regulamente şi a altor reglementãri a cãror aprobare ori iniţiativã intrã în competenţa Consiliului;
c) întocmeşte studii referitoare la necesitatea elaborãrii sau modificãrii unor acte normative în domeniul justiţiei, precum şi pe probleme de drept ivite în aplicarea legislaţiei;
d) elaboreazã puncte de vedere privind avizarea proiectelor de regulamente şi ordine care se aprobã de ministrul justiţiei, în cazurile prevãzute de lege;
e) sesizeazã secretarul general al Consiliului cu privire la necesitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative în domeniul justiţiei;
f) formuleazã puncte de vedere pe probleme juridice controversate, la solicitarea compartimentelor Consiliului, a Ministerului Justiţiei sau a instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor;
g) avizeazã hotãrârile emise de Consiliu privind personalul de conducere încadrat în aparatul propriu;
h) avizeazã hotãrârile emise de Consiliu privind numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
i) avizeazã hotãrârile Consiliului de desemnare a judecãtorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi hotãrârile de desemnare a magistraţilor ca membri în Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
j) avizeazã dispoziţiile secretarului general referitoare la numire, promovare, eliberarea din funcţie şi sancţionare disciplinarã pentru personalul de execuţie din aparatul propriu al Consiliului;
2. în materie de documentare:
a) asigurã pãstrarea colecţiei Monitorul Oficial al României, Partea I, şi completarea acestei colecţii pe mãsura apariţiei de noi acte normative;
b) ia mãsuri pentru cunoaşterea şi procurarea, în limita fondurilor alocate sau prin schimburi, donaţii etc., a lucrãrilor şi revistelor de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
c) ia mãsurile necesare şi asigurã pãstrarea în bune condiţii a fondului de cãrţi şi reviste de specialitate din gestiunea bibliotecii Consiliului;
d) sprijinã conducerile compartimentelor în constituirea unor puncte proprii de informare;
e) asigurã funcţionarea Bibliotecii Consiliului;
f) asigurã selectarea deciziilor Curţii Constituţionale prin care au fost admise excepţiile de neconstituţionalitate, precum şi deciziile Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pronunţate în soluţionarea recursurilor în interesul legii.
(2) Biroul contencios are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã din punct de vedere al legalitãţii orice mãsurã de naturã sã angajeze rãspunderea patrimonialã a preşedintelui Consiliului în calitate de ordonator principal de credite;
b) avizeazã din punct de vedere al legalitãţii orice mãsurã care ar putea aduce atingere drepturilor Consiliului sau ale personalului sãu;
c) avizeazã contractele încheiate de Consiliu în calitate de ordonator principal de credite;
d) avizeazã, la solicitarea unitãţilor aflate în coordonarea Consiliului, contractele încheiate de acestea;
e) reprezintã Consiliul şi apãrã drepturile şi interesele acestuia în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe de jurisdicţie;
f) duce la îndeplinire, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, mãsurile dispuse în legãturã cu executarea hotãrârilor privind cariera şi drepturile judecãtorilor, procurorilor şi magistraţilor-asistenţi, precum şi pe cele referitoare la aplicarea sancţiunilor disciplinare.
Art. 68. - (1) Direcţia afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe exercitã, prin Serviciul programe, urmãtoarele atribuţii:
a) centralizeazã datele statistice primite de la instanţe şi parchete, în vederea întocmirii unor rapoarte de progrese realizate în procesul de aderare;
b) identificã şi elaboreazã propuneri de proiecte de finanţare din fonduri europene, pe baza prioritãţilor din Parteneriatul de aderare şi din alte documente programatice, în conformitate cu strategia de programare a asistenţei financiare şi dupã consultarea conducerii instituţiei, precum şi a celorlalte direcţii/structuri de specialitate din instituţie, potenţiale beneficiare ale asistenţei;
c) întreprinde toate demersurile pe care le presupune exerciţiul de programare, în vederea asigurãrii eligibilitãţii proiectelor propuse (completarea sau modificarea fişei de proiect, redimensionarea bugetului solicitat); în acest scop conlucreazã cu direcţiile/structurile potenţial beneficiare;
d) participã la întocmirea documentelor subsecvente aprobãrii fişei de proiect, pentru derularea efectivã a programului (termeni de referinţã, convenţii de înfrãţire), împreunã cu direcţiile de specialitate;
e) colaboreazã cu Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor în organizarea licitaţiilor/selectãrilor şi a evaluãrii ofertelor pentru toate tipurile de asistenţã PHARE, Facilitatea de tranziţie şi din fonduri structurale;
f) supravegheazã în permanenţã îndeplinirea de cãtre contractor a obligaţiilor asumate în conformitate cu termenii de referinţã;
g) supervizeazã facturile remise de contractori, în vederea efectuãrii plãţii de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, dupã atestarea realitãţii serviciilor menţionate în facturi de cãtre direcţiile/structurile beneficiare;
h) planificã şi rãspunde de organizarea în condiţii optime a activitãţilor aprobate prin program, rãspunderea derulãrii efective a programelor fiind în sarcina direcţiilor/structurilor beneficiare ale asistenţei;
i) coordoneazã şi monitorizeazã implementarea programelor; în acest scop pãstreazã evidenţa privind obiectivele, desfãşurarea şi rezultatele programelor derulate;
j) ţine evidenţa generalã a repartizãrii şi utilizãrii bunurilor achiziţionate din fondurile PHARE, Facilitatea de tranziţie şi din fonduri structurale, conform destinaţiei şi scopului prevãzute în program;
k) întocmeşte documentele de raportare periodicã privind stadiul implementãrii programelor, rapoartele de monitorizare şi evaluare a proiectelor, conform procedurilor PHARE, Facilitãţii de tranziţie şi celor aplicabile fondurilor structurale; în acest scop colaboreazã cu beneficiarii direcţi;
l) asigurã schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementãrii programelor cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene, cu Fondul Naţional şi cu Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
m) asigurã legãtura dintre Consiliul Superior al Magistraturii, ca autoritate de implementare, şi instituţiile relevante, pentru programele PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri structurale, pe care le implementeazã;
n) asigurã legãtura cu celelalte instituţii beneficiare ale asistenţei şi participã la reuniunile interinstituţionale în probleme de interes comun pentru asistenţa PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri structurale;
o) participã la reuniunile internaţionale cu relevanţã pentru obiectul de activitate al unitãţii de implementare a programelor PHARE, Facilitãţii de tranziţie şi fondurilor structurale;
p) asigurã participarea la întâlnirile la nivelul conducerii şi membrilor Consiliului, legate de activitatea de asistenţã financiarã PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri structurale;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii care pot rezulta din necesitatea derulãrii în bune condiţii a proiectelor şi pentru asigurarea absorbţiei fondurilor alocate.
(2) Serviciul afaceri europene şi relaţii internaţionale are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã relaţia cu instituţiile Uniunii Europene pe domeniile specifice de activitate ale Consiliului;
b) asigurã traducerea hotãrârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului şi transmiterea acestora la instanţe şi parchete, înainte de a fi publicate;
c) monitorizeazã îndeplinirea angajamentelor externe asumate prin Tratatul şi Protocolul de aderare la Uniunea Europeanã din aprilie 2005, în domeniul sãu de competenţe;
d) dezvoltã relaţiile bilaterale ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri cu structuri similare din alte ţãri şi organizeazã schimburi de experienţã pentru judecãtori, procurori şi personalul tehnic;
e) organizeazã conferinţe şi seminarii pe probleme de reforma justiţiei, cu participare internaţionalã;
f) elaboreazã lucrãri (discursuri, alocuţiuni şi alte materiale) pentru pregãtirea participãrii preşedintelui, vicepreşedintelui, membrilor Consiliului, secretarului general, secretarului general adjunct şi personalului din aparatul propriu al Consiliului la reuniuni şi vizite internaţionale, precum şi pentru pregãtirea vizitelor şi reuniunilor internaţionale pe care preşedintele Consiliului le gãzduieşte;
g) elaboreazã materiale de promovare a imaginii Consiliului în alte state;
h) elaboreazã studii de drept comparat, având posibilitatea înfiinţãrii unei reviste de relaţii internaţionale, cu participarea unor experţi strãini, care sã asigure o mai bunã înţelegere a rolului Consiliului;
i) avizeazã propuneri de deplasãri în strãinãtate ale membrilor Consiliului, ale personalului din aparatul tehnic, precum şi ale judecãtorilor şi procurorilor;
j) deruleazã procedurile de programe finanţate prin Banca Mondialã şi alţi donatori internaţionali, ce au ca beneficiar Consiliul.
Art. 69. - Serviciul de sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã pregãtirea lucrãrilor şedinţelor şi secretariatul plenului şi al secţiilor Consiliului, cu excepţia celor în materie disciplinarã;
b) participã la şedinţele plenului şi ale secţiilor Consiliului;
c) elaboreazã proiectul ordinii de zi şi al ordinii de zi soluţionate pentru fiecare şedinţã a plenului şi a secţiilor Consiliului, pe care le prezintã preşedintelui sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui spre aprobare şi le publicã pe pagina de internet a Consiliului;
d) întocmeşte şi redacteazã referatele secţiilor Consiliului privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de cãtre judecãtori şi procurori a funcţiilor de conducere;
e) asigurã redactarea şi publicarea hotãrârilor adoptate de plen şi de secţii pe pagina de internet a Consiliului, conform legii;
f) întocmeşte şi comunicã rãspunsurile la cererile şi plângerile adresate Consiliului, care au fost analizate în şedinţele plenului sau ale secţiilor, atunci când este nominalizat în ordinea de zi soluţionatã a şedinţelor;
g) asigurã redactarea stenogramelor şi a proceselor-verbale de şedinţã;
h) rãspunde, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, de înaintarea, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României a hotãrârilor privind propunerile de numire în funcţia de judecãtor sau procuror şi de eliberare din funcţia de judecãtor sau procuror, în vederea emiterii decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
i) înainteazã, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, în cel mult 30 de zile de la data validãrii examenului de capacitate, Preşedintelui României hotãrârea Consiliului privind propunerile de numire în funcţie a judecãtorilor şi procurorilor declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate;
j) asigurã arhivarea evidenţei lucrãrilor plenului şi ale secţiilor;
k) întocmeşte statistici cu privire la activitatea plenului şi a secţiilor;
l) participã la elaborarea raportului anual privind activitatea Consiliului;
m) pune la dispoziţie colegiului redacţional al Buletinului Oficial al Consiliului hotãrârile în vederea publicãrii;
n) colaboreazã cu Biroul de informaticã în vederea conceperii de programe care sã permitã exploatarea bazei de date privind activitatea Consiliului.
Art. 70. - (1) Serviciul de relaţii cu publicul, registraturã, secretariat şi arhivã exercitã, prin Biroul relaţii cu publicul, urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistreazã, soluţioneazã petiţiile şi expediazã rãspunsurile cãtre petiţionari;
b) întocmeşte raportul semestrial privind activitatea de soluţionare a petiţiilor;
c) ţine audienţe şi colaboreazã cu celelalte compartimente în vederea rezolvãrii problemelor ridicate de petenţi.
(2) Biroul registraturã, secretariat şi arhivã are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistreazã şi distribuie corespondenţa Consiliului;
b) asigurã secretariatul pentru preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului;
c) asigurã secretariatul pentru secretarul general şi secretarul general adjunct;
d) preia arhiva de la compartimentele din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii pe bazã de proces-verbal;
e) gestioneazã arhiva preluatã;
f) ţine registrul de evidenţã curentã de intrare-ieşire a documentelor depozitate în arhivã;
g) pãstreazã nomenclatorul arhivistic;
h) participã la selecţionarea documentelor de arhivã şi ţine evidenţa lucrãrilor de selecţionare;
i) întocmeşte corespondenţa cu Arhivele Naţionale şi ţine evidenţa acesteia.
Art. 71. - Biroul protocol exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte şi asigurã realizarea în bune condiţii a deplasãrilor membrilor Consiliului în strãinãtate;
b) urmãreşte şi asigurã realizarea unor condiţii corespunzãtoare pentru delegaţiile strãine invitate de Consiliu;
c) organizeazã activitãţile cu caracter festiv;
d) sprijinã celelalte compartimente ale aparatului Consiliului în organizarea unor manifestãri internaţionale.
Art. 72. - Biroul informaticã are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la punerea în practicã şi la actualizarea strategiei de informatizare a sistemului judiciar, în concordanţã cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi cu sarcinile care revin Consiliului, potrivit legii;
b) colaboreazã cu compartimentele din cadrul Consiliului pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin;
c) aplicã tehnici şi metode noi de exploatare, administrare şi întreţinere a produselor şi serviciilor informatice, în vederea dezvoltãrii unui sistem informatic juridic eficient;
d) elaboreazã norme, proceduri de utilizare, protecţie şi securitate şi coordoneazã administrarea şi exploatarea eficientã, sigurã şi securizatã a produselor şi serviciilor informatice;
e) proiecteazã şi elaboreazã specificaţiile tehnice şi propune spre achiziţionare aplicaţii informatice şi baze de date, implementeazã şi coordoneazã exploatarea acestora în sistemul informatic al Consiliului;
f) ţine evidenţa specificã a dotãrii cu produse şi servicii informatice în cadrul Consiliului (locaţie, echipamente, utilizatori, licenţe, versiuni ale sistemelor de operare şi ale aplicaţiilor informatice etc.);
g) face propuneri în vederea stabilirii obiectivelor de investiţii privind produsele şi serviciile informatice, în conformitate cu strategia de informatizare a sistemului juridic;
h) participã la elaborarea specificaţiilor tehnice din cadrul documentaţiei de achiziţie şi la evaluarea tehnicã a ofertelor în procedurile de achiziţionare de produse şi servicii informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
i) participã la recepţionarea produselor şi serviciilor achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţie a produselor şi serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
j) asigurã legãtura cu unitãţile de service şi reprezintã instituţia în relaţiile cu acestea, pentru menţinerea în stare de funcţionare a produselor şi serviciilor informatice din sistemul informatic al Consiliului;
k) asigurã asistenţã tehnicã de specialitate pentru eficientizarea exploatãrii produselor şi serviciilor informatice în cadrul Consiliului;
l) intervine operativ, împreunã cu unitãţile de service, şi ţine evidenţa intervenţiilor acestora pentru a asigura funcţionarea permanentã a produselor şi serviciilor informatice din cadrul Consiliului;
m) asigurã asistenţa tehnicã pentru publicarea pe pagina de internet a Consiliului a informaţiilor şi a documentelor a cãror publicare este prevãzutã de lege sau de regulamente, elaborate de diverse compartimente ale Consiliului şi aprobate spre publicare de conducerea Consiliului;
n) exercitã atribuţii specifice corelate cu programele cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de unitatea de implementare a programelor PHARE;
o) desfãşoarã activitãţi privind operaţionalizarea Sistemului informatic unic de management (SMIS) al fondurilor comunitare.
Art. 73. - (1) Biroul de audit public intern reprezintã compartimentul de specialitate care verificã legalitatea administrãrii veniturilor şi cheltuielilor publice ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Biroul de audit public intern este constituit potrivit legii.
(3) Biroul de audit public intern funcţioneazã în subordinea preşedintelui Consiliului.
(4) Sfera auditului public intern cuprinde:
a) activitãţile financiare sau cu implicaţii financiare desfãşurate de Consiliu din momentul constituirii angajamentelor pânã la utilizarea fondurilor de cãtre beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din asistenţã externã;
b) constituirea veniturilor publice, respectiv autorizarea şi stabilirea titlurilor de creanţã, precum şi a facilitãţilor acordate la încasarea acestora;
c) administrarea patrimoniului public, precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat/public al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale;
d) sistemele de management financiar şi control, inclusiv contabilitatea şi sistemele informatice aferente.
Art. 74. - (1) Biroul de audit public intern exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã norme metodologice specifice Consiliului, cu avizul Unitãţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Consiliului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate şi eficienţã;
d) informeazã U.C.A.A.P.I. despre recomandãrile neînsuşite de conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporteazã periodic preşedintelui Consiliului constatãrile, concluziile şi recomandãrile rezultate din activitãţile de audit;
f) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
g) raporteazã preşedintelui Consiliului identificarea unor iregularitãţi sau a unor posibile prejudicii şi îndeplineşte mãsurile stabilite de acesta.
(2) Biroul de audit public intern exercitã şi alte atribuţii specifice privind auditarea programelor cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de unitatea de implementare a programelor PHARE.
(3) Biroul de audit public intern auditeazã, cel puţin o datã la 3 ani, urmãtoarele:
a) angajamentele bugetare şi legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare;
b) plãţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale;
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţã, precum şi a facilitãţilor acordate la încasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j) sistemele informatice.
Art. 75. - (1) Biroul de informare publicã şi relaţii cu mass-media este organizat şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 304/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile ulterioare, şi ale Ghidului de bune practici pentru cooperarea între instanţe şi parchetele de pe lângã acestea şi mass-media, aprobat prin Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 277/2006.
(2) Activitatea de relaţii publice şi comunicare se desfãşoarã pe baza unei strategii de comunicare aprobate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Biroul de informare publicã şi relaţii cu mass-media este condus de un şef birou, care este şi purtãtorul de cuvânt al instituţiei, subordonat direct preşedintelui Consiliului, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde la sesizãrile şi cererile formulate în baza <>Legii nr. 544/2001 , cu modificãrile ulterioare, în legãturã cu propria activitate;
b) informeazã preşedintele Consiliului cu privire la aspectele semnificative ce vizeazã justiţia, difuzate prin mass-media, şi comunicã presei punctele de vedere oficiale;
c) îndeplineşte, potrivit legii, activitãţile de informare publicã;
d) întocmeşte şi actualizeazã anual Buletinul informativ privind liberul acces la informaţiile publice, potrivit legii;
e) realizeazã informarea publicului asupra activitãţii Consiliului, inclusiv publicarea pe site a acestor informaţii, şi rãspunde presei în numele instituţiei, prin purtãtorul de cuvânt;
f) realizeazã informarea şi documentarea cu privire la activitatea judiciarã din care ar putea rezulta date şi informaţii de interes public;
g) monitorizeazã articolele din presa centralã şi, cu sprijinul birourilor de informare publicã ale instanţelor şi parchetelor, pe cele din presa localã, cu privire la reflectarea activitãţii Consiliului, a instanţelor sau parchetelor, şi întocmeşte zilnic revista presei şi sinteza presei;
h) efectueazã sau participã la elaborarea unor studii, evaluãri, lucrãri de sintezã privind reflectarea activitãţii Consiliului în mass-media;
i) elaboreazã prognoze privind aspectele din activitatea Consiliului ce urmeazã sã fie reflectate în mass-media;
j) realizeazã orice alte activitãţi de relaţii publice şi comunicare dispuse de preşedintele Consiliului.
(4) Purtãtorul de cuvânt al Consiliului poate fi un judecãtor sau un procuror ori un absolvent al unei facultãţi de jurnalisticã sau un specialist în comunicare.
(5) Purtãtorul de cuvânt al Consiliului coordoneazã activitatea purtãtorilor de cuvânt de la instanţele judecãtoreşti şi parchetele de pe lângã acestea, în scopul utilizãrii aceloraşi bune practici în activitatea de relaţii publice şi comunicare a întregului sistem judiciar.
(6) Judecãtorii, procurorii şi celelalte categorii de personal din cadrul aparatului propriu al Consiliului vor furniza purtãtorului de cuvânt, în timp util, din oficiu sau la cererea acestuia, informaţiile de interes public.
(7) Purtãtorul de cuvânt îndeplineşte activitatea de relaţii publice. În acest sens, purtãtorul de cuvânt exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) identificã, primeşte şi selecteazã informaţiile din interiorul instituţiei, defineşte sferele de interes, evalueazã şi selecteazã informaţiile utile pentru Consiliu şi sistemul judiciar care prezintã interes pentru opinia publicã;
b) pregãteşte materialele necesare pentru informarea presei - concepe şi redacteazã notele de presã, comunicatele de presã, dosarele de presã şi textele eventualelor declaraţii de presã;
c) organizeazã şi participã la manifestãrile pentru presã - concepe comunicatele de invitaţie la conferinţa de presã şi organizeazã evenimentul propriu-zis (conferinţã, briefing, seminar de presã, voiaj de presã, vizite de presã etc.);
d) menţine o legãturã permanentã cu jurnaliştii, având întâlniri periodice cu aceştia pentru a asigura un flux informaţional constant reprezentanţilor presei şi pentru a menţine interesul acestora faţã de activitatea instituţiei pe care o reprezintã, dar şi pentru a asigura informarea corectã şi promptã a opiniei publice;
e) mediazã contacte între conducerea instituţiei şi jurnaliştii care solicitã interviuri sau declaraţii pentru o mai bunã documentare a subiectului.
(8) În cazurile în care presa relateazã stãri de fapt care afecteazã reputaţia, independenţa sau imparţialitatea magistraţilor, purtãtorul de cuvânt îl informeazã de îndatã pe preşedintele Consiliului.
(9) Toate lucrãrile legate de mass-media reprezintã urgenţe şi se rezolvã telefonic sau în scris, chiar şi în afara orelor de program. Informaţiile de interes public sunt furnizate reprezentanţilor mass-media prin purtãtorul de cuvânt.
(10) În cazul lipsei purtãtorului de cuvânt din sediul instituţiei, preşedintele Consiliului va desemna un alt magistrat care sã îl înlocuiascã.
(11) Jurnaliştii se pot adresa purtãtorului de cuvânt în toate problemele care privesc activitatea Consiliului, problemele principiale care privesc activitatea instanţelor şi parchetelor, precum şi în cele care privesc sistemul judiciar.
(12) Purtãtorul de cuvânt al Consiliului furnizeazã informaţii reprezentanţilor mass-media cu privire la cariera judecãtorilor şi procurorilor, în condiţiile legii.
Art. 76. - (1) Biroul de documente clasificate reprezintã compartimentul de specialitate care asigurã evidenţa, prelucrarea, procesarea, pãstrarea, manipularea şi multiplicarea informaţiilor clasificate.
(2) Biroul de documente clasificate este constituit potrivit <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare.
(3) Biroul de documente clasificate funcţioneazã în subordinea preşedintelui Consiliului.
(4) Activitatea Biroului de documente clasificate este coordonatã de funcţionarul de securitate, în condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificãrile ulterioare.
(5) Biroul de documente clasificate exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) predã şi primeşte corespondenţa clasificatã;
b) asigurã evidenţa materialelor şi documentelor care conţin informaţii clasificate;
c) prelucreazã şi proceseazã materialele şi documentele care conţin informaţii clasificate;
d) pãstreazã şi manipuleazã materialele şi documentele care conţin informaţii clasificate;
e) asigurã pãstrarea registrului de evidenţã a autorizaţiilor acordate personalului;
f) asigurã pãstrarea registrelor de evidenţã a informaţiilor strict secrete de importanţã deosebitã, strict secrete şi secrete, a informaţiilor secrete de serviciu, a registrului unic de evidenţã a registrelor, condicilor, borderourilor şi caietelor pentru informaţii clasificate, a condicii de predare-primire a informaţiilor clasificate;
g) realizeazã operaţiunile de multiplicare a informaţiilor clasificate;
h) asigurã arhivarea sau distrugerea documentelor ori a materialelor care conţin informaţii clasificate, în condiţiile legii.
Art. 77. - (1) Biroul de achiziţii publice are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesitãţilor şi prioritãţilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul Consiliului;
b) verificã, înainte de iniţiere, dacã procedurile de achiziţie publicã se regãsesc în programul anual al achiziţiilor publice şi identificã fondurile necesare derulãrii contractelor de achiziţie publicã;
c) elaboreazã documentaţia de atribuire;
d) transmite spre publicare anunţurile de intenţie şi de participare sau, dupã caz, invitaţiile de participare;
e) asigurã punerea la dispoziţia operatorilor economici a documentaţiei de atribuire, primeşte solicitãrile de clarificãri de la operatorii economici şi transmite rãspunsurile la acestea;
f) deschide ofertele depuse şi, dupã caz, alte documente care însoţesc oferta;
g) verificã îndeplinirea criteriilor de calificare de cãtre ofertanţi/candidaţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentaţia de atribuire;
h) realizeazã selecţia/preselecţia candidaţilor, dacã este cazul;
i) realizeazã dialogul cu operatorii economici, în cazul aplicãrii procedurii de dialog competitiv;
j) realizeazã negocierile cu operatorii economici, în cazul aplicãrii procedurilor de negociere;
k) verificã propunerile tehnice prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivã;
l) verificã propunerile financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al încadrãrii în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publicã respectiv;
m) stabileşte ofertele inacceptabile sau neconforme şi motivele care stau la baza încadrãrii ofertelor respective în aceastã categorie;
n) stabileşte ofertele admisibile;
o) aplicã criteriul de atribuire, astfel cum a fost prevãzut în documentaţia de atribuire, stabileşte oferta/ofertele câştigãtoare sau, dupã caz, formuleazã propunerea de anulare a procedurii de atribuire în cazuri justificate şi elaboreazã raportul procedurii de atribuire;
p) transmite cãtre ofertanţi comunicarea privind rezultatul procedurii de atribuire;
q) redacteazã contractul de achiziţie publicã;
r) transmite spre publicare anunţurile de atribuire;
s) constituie şi pãstreazã dosarul achiziţiei publice;
ş) îndeplineşte lucrãrile legate de atribuirea contractelor de achiziţie publicã exceptate de la aplicarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
t) îndeplineşte orice alte atribuţii conferite de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de alte acte normative în domeniu.
(2) Îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la alin. (1) lit. f)-o) se realizeazã prin comisiile de evaluare a ofertelor. Comisiile de evaluare se nominalizeazã, de regulã, din cadrul Biroului de achiziţii publice, la propunerea şefului de birou, prin dispoziţia ordonatorului principal de credite.
(3) Activitatea Biroului de achiziţii publice este coordonatã de şeful de birou, iar celelalte compartimente ale Consiliului au obligaţia de a sprijini activitatea acestui compartiment, în funcţie de specificul documentaţiei de atribuire şi de complexitatea problemelor care urmeazã sã fie rezolvate în contextul aplicãrii procedurii de atribuire."
ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului
Superior al Magistraturii,
judecãtor Anton Pandrea

Bucureşti, 24 mai 2007.
Nr. 399.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016