Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 391 din 5 august 1993  privind asigurarea resurselor financiare pentru reluarea procesului investitional la blocurile de locuinte aflate in diferite stadii de executie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 391 din 5 august 1993 privind asigurarea resurselor financiare pentru reluarea procesului investitional la blocurile de locuinte aflate in diferite stadii de executie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 24 august 1993

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se autorizează Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerul Finanţelor sa constituie la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. un depozit în limita a 25 miliarde lei, în vederea reluarii procesului investitional la blocurile de locuinţe aflate în stadii avansate de execuţie.
    Depozitul menţionat la alineatul precedent se va constitui din:
    - pînă la 15 miliarde lei pe seama alocaţiilor bugetare prevăzute în bugetul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului pe anul 1993 la capitolul "Gospodărie comunală şi locuinţe";
    - 10 miliarde lei puse la dispoziţie de Banca Naţionala a României în baza hotărârii consiliului de administraţie al acesteia.
    ART. 2
    Din depozitul constituit potrivit prevederilor de la art. 1 alin. 1, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului împreună cu Ministerul Finanţelor, pe baza cererilor formulate de consiliile judeţene, vor repartiza şi pune la dispoziţia acestora sumele stabilite pentru fiecare judeţ, în conturi speciale deschise la sucursalele judeţene ale Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A.
    Sumele aflate în conturile speciale deschise la sucursalele judeţene ale Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. se vor utiliza de consiliile judeţene în stricta conformitate cu destinaţiile stabilite la art. 1 alin. 1 din prezenta hotărâre, urmînd sa fie reconstituite şi apoi folosite potrivit prevederilor normelor metodologice din anexa la prezenta hotărâre.
    ART. 3
    Consiliul municipiului Bucureşti va deschide acelaşi cont special, ca şi consiliile judeţene, la sucursala Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., prin care va derula în continuare procesul investitional la blocurile de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie. Contul special se va alimenta din aceleaşi categorii de resurse din care se reconstituie conturile speciale de la nivel judeţean. Constituirea resurselor şi destinaţia acestora se fac în conformitate cu prevederile din normele metodologice, anexa la prezenta hotărâre.
    ART. 4
    Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti vor stabili şi dispune măsurile corespunzătoare pentru reluarea procesului investitional la blocurile de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie, inclusiv plata lucrărilor executate şi nedecontate, precum şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate de agenţii economici beneficiari ai investiţiilor de locuinţe, în ordinea şi în condiţiile prevăzute în normele metodologice, anexa la prezenta hotărâre.
    ART. 5
    Ministerul Finanţelor şi Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, împreună cu consiliile judeţene şi al municipiului Bucureşti, răspund de aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

                PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VACAROIU

                     Contrasemnează:
                     ---------------
          Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                    Florin Georgescu

           p. Ministrul lucrărilor publice şi
               amenajării teritoriului,
                  Victor Dumitrache,
                   secretar de stat

         Guvernatorul Băncii Naţionale a României,
                    Mugur Isarescu


    ANEXA 1

               NORME METODOLOGICE
cu privire la constituirea şi utilizarea fondurilor necesare terminării locuinţelor şi celorlalte spaţii cu alta destinaţie din cadrul blocurilor aflate în diferite stadii de execuţie

    A. Acţiuni premergătoare terminării şi dării în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie

    1. Pentru partea executată şi decontată pînă la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, la locuinţele şi spaţiile cu alta destinaţie, aflate în diferite stadii de execuţie, se vor aplica prevederile din Legea nr. 85/1992 în legătura cu condiţiile de avans, de plata integrala sau în rate a preţului şi de dobânzi.
    2. Încasările obţinute din punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 85/1992 (din avansuri, plati integrale, rate, licitaţii, dobânzi - după deducerea comisionului etc.) vor fi virate în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., în vederea folosirii acestora pentru terminarea şi darea în folosinţa a locuinţelor şi spaţiilor cu alta destinaţie aflate în diferite stadii de execuţie. Conturile speciale vor fi desfăşurate analitic pe localităţi si, în cadrul acestora, pe fiecare bloc de locuinţe, de către titularii investiţiilor respective.
    3. Anterior acţiunii de licitare a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, pentru care nu au fost emise repartiţii sau nu au fost încheiate precontracte ori contracte de vânzare-cumpărare, autorităţile publice locale vor stabili, prin protocoale, locuinţele care se vor trece fără plata - la terminarea acestora - în patrimoniul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne şi Serviciului Roman de Informaţii, ca locuinţe de serviciu, potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992.

    B. Pentru terminarea şi darea în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie

    1. In scopul realizării şi dării în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti, în colaborare cu toate unităţile interesate, vor elabora şi aproba un program, după modelul cuprins în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, cu termene şi responsabilităţi care sa permită garantarea continuării şi încheierii procesului investitional la blocurile de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie.
    2. Ministerul Finanţelor şi Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., pentru a asigura derularea operaţiunilor, vor încheia o convenţie în care se vor stabili condiţiile de utilizare a depozitului, nivelul dobânzilor şi comisioanelor practicate, precum şi obligaţiile părţilor.
    3. Pe seama consiliilor judeţene şi a Consiliului municipiului Bucureşti se vor deschide, la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., conturi distincte prin care se vor derula alimentările cu fonduri din depozitul constituit şi din alte surse precizate în aceste norme metodologice şi se vor efectua plati numai pe baza detaliilor, la programul aprobat, prin care se vor stabili şi nominaliza blocurile de locuinţe a căror execuţie trebuie continuată şi încheiată, începînd cu acele blocuri aflate în stadii foarte avansate şi avansate de execuţie.
    Consiliile judeţene, pe baza înţelegerilor cu consiliile locale pe teritoriul cărora se afla locuinţe în diferite stadii de execuţie, pot repartiza acestora sumele necesare terminării lucrărilor la locuinţe.
    In acest scop, consiliile locale vor solicita sucursalelor din teritoriu ale Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. deschiderea de conturi speciale în care vor primi alimentările cu fonduri şi din care vor efectua plati numai pentru continuarea şi terminarea lucrărilor la locuinţele care fac obiectul acestor norme metodologice.
    4. In baza inventarierilor şi evaluărilor efectuate potrivit pct. 1 din Programul privind realizarea şi darea în folosinţa a locuinţelor şi a celorlalte spaţii cu alta destinaţie din cadrul blocurilor de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie, plăţile pe baza de acte justificative din conturile speciale care se vor deschide la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. se vor efectua, prioritar, pentru :
    a) lucrările executate şi nedecontate şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate de agenţii economici beneficiari ai investiţiilor de locuinţe, aflate în stadiu de finisaj foarte avansat sau finalizate, cu regasirea în stadiile fizice realizate, ce vor fi certificate de respectivii beneficiari de investiţii;
    b) terminarea lucrărilor la blocurile de locuinţe cu structura închisă, în faza avansată de finisaj.
    In prima etapa se va asigura utilizarea integrala a depozitelor de 21-25 miliarde lei pentru priorităţile de la lit. a) şi b);
    c) terminarea lucrărilor la blocurile de locuinţe cu structura închisă, în faza de început de finisaj, după plata lucrărilor executate şi nedecontate şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate pentru aceste locuinţe.
    Alocarea sumelor se va face pentru fiecare bloc de locuinţe în parte, astfel încât sa se asigure finalizarea lui cu încadrare în plafonul valoric negociat pe baza de contract.
    La contractele încheiate între unităţile în a căror evidenta sînt înregistrate blocurile de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie şi agenţii economici constructori se vor adiţiona clauze speciale care vor prevedea:
    - termenul limita stabilit pentru recepţia definitiva a construcţiei şi care trebuie sa aibă în vedere un ritm de lucru susţinut, cu asigurarea aprovizionării cu materiale, strict corelat cu ritmul execuţiei;
    - orice influente în costurile construcţiei ca rezultat al depăşirii termenelor limita de recepţie în condiţii de inflaţie vor fi suportate de constructor, beneficiarul având dreptul de a-l acţiona în justiţie;
    - verificarea la fata locului, de către inspectorii direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi ai Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., în condiţiile stabilite prin convenţie, a stadiului fizic de realizare a construcţiilor finanţate din fondurile speciale, corelat cu plăţile efective şi cu prevederile din documentaţie;
    - verificarea situaţiilor de lucrări se va face de către diriginţii nominalizaţi pentru fiecare lucrare în parte, de către regia autonomă sau societatea comercială beneficiara a fondurilor de investiţii. Decontarea lunară a lucrărilor executate se va face prin sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. în urma verificării şi însuşirii de către diriginţi a situaţiilor de lucrări şi avizate de personalul de specialitate anume desemnat de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului din cadrul inspectiilor de stat în construcţii de pe teritoriul judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti.
    Situaţiile de lucrări se vor întocmi în baza Ordinului nr. 197/D din 23.07.1990 al ministrului transporturilor şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului. La terminarea şi receptionarea lucrărilor, pe scări şi tronsoane, se vor prezenta de către constructor situaţiile de lucrări întocmite potrivit Ordinului nr. 74/D din 28.04.1993 al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului.
    Orice abateri de la clauzele contractuale, concretizate în majorarea nejustificată a costurilor construcţiei, vor fi opozabile constructorului.
    In condiţiile în care, pe plan local, exista situaţii deosebite în ceea ce priveşte problema locuinţelor, autorităţile publice judeţene şi cele ale municipiului Bucureşti, precum şi celelalte autorităţi publice locale pot hotărî includerea în priorităţile acestei etape şi a unor blocuri care se afla cu structura în execuţie, condiţionat însă de asigurarea integrala a plăţilor pentru terminarea blocurilor de locuinţe cu structura închisă.
    Aceasta speta nu poate face însă obiectul utilizării depozitelor iniţiale.
    5. La terminarea şi după receptionarea blocurilor de locuinţe, repartizarea apartamentelor se va face prin grija autorităţilor publice locale pe raza cărora sînt situate blocurile de locuinţe, cu respectarea aprobărilor anterioare date de organele legale competente.
    6. Agenţii economici sau autorităţile publice locale în ale căror evidente se afla investiţiile respective vor acţiona astfel încât, o data cu recepţia definitiva a locuinţelor, sa dispună de următoarele informaţii:
    a) suma plătită de viitorul proprietar (avans din surse proprii sau împrumutate şi credite pe termen lung contractate cu Casa de Economii şi Consemnaţiuni sau plati integrale din surse proprii la preţul iniţial al locuinţei), stabilită pe baza de acte doveditoare;
    a1) împrumutul contractat de către beneficiarii de repartiţii, precum şi de către titularii de precontracte sau contracte de vânzare-cumpărare pentru partea de locuinţe executată şi decontată, în baza prevederilor Legii nr. 85/1992;
    b) suma care se mai datorează de către viitorul proprietar, fie ca diferenţa între costul definitiv al apartamentului şi suma poziţiilor de la lit. a) şi a1) de mai sus, fie ca diferenţa între costul definitiv al apartamentului şi suma reprezentind avansul şi plata parţială făcuta de beneficiarii de repartiţii eliberate de autorităţile locale competente;
    c) calitatea de salariat, taran sau pensionar a persoanei care a contractat locuinţa şi dacă împreună cu membrii de familie nu au în proprietate o alta locuinţa (prin familie se înţelege soţ şi sotie, cu sau fără copii în întreţinere);
    d) încadrarea celor care au solicitat locuinţe, pe baza de acte doveditoare, în una din următoarele categorii:
    d1) tineri căsătoriţi care la data contractării locuinţei au vîrsta de pînă la 30 ani;
    d2) invalizi de gradul I şi II;
    d3) handicapati;
    d4) răniţi, precum şi familii şi părinţi ai celor decedaţi, ca urmare a participării la victoria Revoluţiei din decembrie 1989;
    d5) persoane şi familii care îşi schimba domiciliul din oraşe la sate şi lucrează în agricultura sau silvicultura;
    d6) personal calificat din învăţămînt şi sănătate care îşi schimba domiciliul la sate;
    d7) persoane sau familii care îşi schimba domiciliul dintr-un sat în alt sat pentru a lucra pămîntul cu care au fost improprietarite.
    7. Autorităţile publice locale vor stabili şi aproba pentru familiile sau persoanele care au fost încadrate în una din categoriile prevăzute la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice, cu excepţia celor prevăzute la lit. d4), subvenţii care se vor suporta de către stat în vederea realizării locuinţei, acestea urmînd a fi cuprinse între 50.000 lei şi echivalentul a 30% din valoarea locuinţei la data emiterii repartiţiei, a încheierii precontractului sau contractului iniţial de vânzare-cumpărare.
    Subvenţiile astfel stabilite se vor solicita, în mod centralizat, de către consiliile judeţene, respectiv Consiliul municipiului Bucureşti, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului în al cărui buget sînt prevăzute fondurile corespunzătoare.
    Cererea de subvenţii se va face după modelul cuprins în anexa nr. 1 a) la prezentele norme metodologice.
    Pentru persoanele şi familiile prevăzute la lit. d4), subvenţiile în sume fixe se stabilesc, se aproba şi se suporta de la bugetul de stat în condiţiile prevăzute în completările la Precizările nr. 182362/1992 şi nr. 18/2244/1992, emise de Ministerul Finanţelor şi Subsecretariatul de Stat pentru Problemele Victimelor Revoluţiei, astfel încât acestea nu se includ în cererile care se vor transmite la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
    Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în cadrul creditelor bugetare deschise în acest scop, va transmite consiliilor judeţene şi Consiliului municipiului Bucureşti subvenţiile cuvenite, care vor fi înregistrate în contul "Sume de mandat".
    In condiţiile în care sarcinile decurgînd din Programul privind realizarea şi darea în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie au fost descentralizate pe seama autorităţilor publice locale, consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti vor proceda la repartizarea subvenţiilor respective pe localităţi şi la virarea sumelor respective la dispoziţia consiliilor locale care, de asemenea, le vor înregistra în contul "Sume de mandat".
    Sumele stabilite şi aprobate pentru a fi acordate ca subvenţii persoanelor îndreptăţite potrivit legii, se vor comunica de către autorităţile publice locale agenţilor economici pentru a fi deduse din sumele care se mai datorează pentru locuinţele construite, determinate potrivit prevederilor de la pct. 6 lit. b).
    Întreaga subventie primită şi dedusă din sumele datorate de viitorii proprietari va fi virata în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. pe seama consiliilor judeţene, Consiliului municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale, reintregindu-se astfel fondurile avansate din depozitul constituit pentru realizarea programului de locuinţe.
    8. Pentru sumele datorate de persoanele beneficiare de locuinţe stabilite potrivit pct. 6 lit. b) şi care se vor diminua, după caz, cu subvenţiile în sume fixe acordate potrivit pct. 7, agenţii economici beneficiari ai investiţiilor de locuinţe vor încheia, cu persoanele fizice beneficiare de locuinţe, contracte de împrumut după modelul cuprins în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, cu respectarea următoarelor condiţii:
    a) împrumutul urmează sa se ramburseze în termen de maximum 15 ani, de regula în rate chenzinale sau lunare;
    b) dobânda la împrumutul acordat va fi de 30% pe an şi se va suporta astfel:
    b1) 15 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinţe din categoriile menţionate la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice;
    b2) 15 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinţe, salariaţi, ţărani şi pensionari care nu sînt cuprinşi în categoriile menţionate la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice, dar au contribuit la realizarea locuinţei cu sume care sa reprezinte cel puţin 20% din costul definitiv al locuinţei;
    b3) 18 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinţe, salariaţi, ţărani şi pensionari care nu sînt încadraţi la lit. b1) şi b2) de mai sus;
    b4) 15 puncte procentuale din bugetul de stat pentru beneficiarii de locuinţe de la lit. b1) şi b2) de mai sus;
    b5) 12 puncte procentuale din bugetul de stat pentru beneficiarii de locuinţe de la lit. b3) de mai sus;
    c) pentru nerambursarea la termen a împrumutului, precum şi pentru neplata dobânzii, beneficiarii de împrumuturi vor suporta penalităţi şi celelalte consecinţe prevăzute de dispoziţiile legale, care se vor înscrie în clauzele contractuale;
    d) dobânzile se vor calcula şi se vor incasa de la persoanele fizice beneficiare de locuinţe o data cu ratele scadente la împrumuturile acordate;
    e) agenţii economici în a căror evidenta se afla investiţiile respective şi în a căror răspundere s-a preluat evidenta, urmărirea şi încasarea ratelor la împrumuturile acordate şi a dobânzilor la împrumuturile respective, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de aceste operaţiuni, vor calcula un comision de 1%, care se va aplica la suma încasată ca rata la împrumutul acordat, comision ce se va retine din dobânzile plătite de împrumutaţi;
    f) pentru dobânzile care se plătesc din bugetul de stat, agenţii economici în a căror evidenta se afla investiţiile vor stabili cuantumul lunar al acestora pe care-l vor prezenta, cu viza de control financiar preventiv, pînă la data de 5 a fiecărei luni, consiliilor locale sau consiliilor judeţene şi Consiliului municipiului Bucureşti, în funcţie de subordonarea agentului economic, în a căror evidenta se afla investiţiile, după modelul cuprins în anexa nr. 2. Datele centralizate cu privire la dobânzile care se plătesc din bugetul de stat se vor transmite, pînă la data de 15 a fiecărei luni, prin grija consiliilor judeţene şi Consiliului municipiului Bucureşti, după modelul cuprins în anexa nr. 2a), la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului în bugetul căruia sînt prevăzute fondurile pentru suportarea acestor dobânzi.
    Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în limita creditelor bugetare deschise în acest scop, va vira, pînă la data de 25 a fiecărei luni, contravaloarea tuturor dobânzilor, în contul special deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., în vederea refacerii depozitului constituit.
    După efectuarea acestei virari, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului va confirma consiliilor judeţene şi Consiliului municipiului Bucureşti plata dobânzilor din bugetul de stat, aferente împrumuturilor acordate pentru locuinţe, care, la rindul lor, vor transmite agenţilor economici, beneficiari ai investiţiei, confirmarea plăţii dobânzilor pentru a fi luate în evidentele privind derularea contractelor de împrumut;
    g) încasările din ratele la împrumuturile acordate, precum şi din dobânzile aferente acestor împrumuturi plătite de persoanele fizice, după deducerea comisionului care se retine de agentul economic, beneficiar al investiţiei, se vor vira de fiecare agent economic, chenzinal, la data de 15 a fiecărei luni şi în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni, în contul special deschis la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., în vederea refacerii depozitului iniţial constituit.
    9. Agenţii economici beneficiari ai investiţiei în a căror răspundere s-a preluat evidenta, urmărirea şi încasarea ratelor la împrumuturile acordate, precum şi a dobânzilor la împrumuturile respective, pînă la data de 6 a fiecărei luni care urmează perioadei de execuţie, vor transmite la consiliul judeţean, respectiv la Consiliul municipiului Bucureşti situaţia operaţiunilor efectuate pentru realizarea locuinţelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut după modelul cuprins în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
    O copie de pe aceasta situaţie va fi remisă consiliilor locale, judeţene şi al municipiului Bucureşti, pentru informare.
    10. Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti, pînă la data de 10 a fiecărei luni, pe baza informaţiilor primite de la agenţii economici potrivit pct. 9 şi a celor din extrasele de cont primite de la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., vor transmite la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală a bugetului de stat -, la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului si, în mod corespunzător, la Banca Naţionala a României situaţia prevăzută în modelul cuprins în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.
    11. Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. va asigura, prin sistemul propriu informaţional, transmiterea la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală a bugetului de stat - pînă la data de 10 a fiecărei luni, pentru perioada expirată, decontul care se va stabili pe baza de convenţie.
    Admiterea la plata a cheltuielilor pentru realizarea locuinţelor care fac obiectul acestor norme metodologice se face cu respectarea prevederilor din convenţia anuala semnată între Ministerul Finanţelor şi Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A.
    12. Depozitul constituit pentru realizarea locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie se va reconstitui, prin grija tuturor organelor implicate, prin virarea în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. a încasărilor provenite din:
    a) dobânda care se va bonifica de către Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. la soldul depozitului respectiv;
    b) ratele încasate la împrumuturile pentru care agenţii economici în a căror evidenta se afla investiţiile au încheiat contracte potrivit prevederilor Legii nr. 85/1992 şi celor de la cap. B pct. 8 din aceste norme metodologice;
    c) dobânzile plătite de împrumutaţi, diminuate cu comisioanele reţinute de agenţii economici în a căror evidenta se afla investiţiile, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 85/1992 şi pct. 8 din aceste norme metodologice;
    d) dobânzile plătite din bugetul de stat ca protecţie socială pentru construcţii de locuinţe;
    e) subvenţiile în sume fixe acordate din bugetul de stat ca protecţie socială pentru construcţiile de locuinţe;
    f) contribuţia adusă de beneficiarii de locuinţe ca avans, în cazul persoanelor care nu au participat iniţial cu avansuri din surse proprii sau împrumutate, precum şi plati parţiale sau integrale făcute de beneficiarii de locuinţe care doresc sa reducă împrumutul ori sa nu contracteze împrumut pentru locuinţe;
    g) sumele nete obţinute din vânzarea la licitaţie a spaţiilor cu alta destinaţie decât aceea de locuinţa, situate în blocurile de locuinţe terminate şi date în folosinţa;
    h) sumele nete obţinute din vânzarea la licitaţie a apartamentelor pentru care nu au fost încheiate precontracte ori contracte de vânzare-cumpărare cu populaţia, nu au fost repartizate prin comunicări oficiale populaţiei sau nu au fost încheiate protocoale de trecere ca locuinţe de serviciu potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992;
    i) ratele şi dobânzile încasate de la beneficiarii locuinţelor finalizate ca urmare a utilizării depozitului Băncii Naţionale a României;
    j) sumele obţinute din licitaţiile care se vor organiza pentru spaţiile cu alta destinaţie decât aceea de locuinţa şi pentru locuinţe vor fi virate după deducerea cheltuielilor ocazionate de organizarea licitaţiilor.
    Organizarea licitaţiilor, precum şi cheltuielile ocazionate de organizarea licitaţiilor se vor face cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.
    13. Pe măsura ce disponibilităţile existente în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. depăşesc nevoile de plati stabilite în ordinea de prioritate prevăzută la cap. B pct. 4 din prezentele norme metodologice, consiliile judeţene, Consiliul municipiului Bucureşti şi consiliile locale, după caz, vor dispune reluarea lucrărilor la blocurile de locuinţe care se afla în stadiul de structura în execuţie, pînă la terminarea şi darea în folosinţa a acestora, după care se va proceda la valorificarea acestora în aceleaşi condiţii, procesul urmînd sa continue cu locuinţele a căror execuţie este la fundaţie sau la cota zero.
    14. Autorităţile publice locale, în cadrul competentelor conferite de prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991, pot aproba ca din locuinţele astfel realizate sa retina un număr de locuinţe, pentru a rezolva unele probleme sociale deosebite, Locuinţa socială este definitiva, în înţelesul prezentei metodologii, în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.
    15. Lucrările tehnico-edilitare, conexe ansamblurilor de locuinţe, necesare punerii în funcţiune a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie se vor efectua corelat cu programul de realizare şi punere în funcţiune a locuinţelor, iar finanţarea se va asigura din sursele proprii ale beneficiarilor, credite bancare angajate de agenţii economici şi alocaţii de la bugetele locale, inclusiv pe seama transferurilor de la bugetul de stat destinate investiţiilor în infrastructura conform prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 1993 - pentru acele lucrări care în conformitate cu dispoziţiile legale pot fi finanţate de la buget -, în limita veniturilor proprii ale fiecărui buget local şi cu încadrarea în sumele defalcate din impozitul pe salarii, rămase la dispoziţia autorităţilor locale.
    Pentru lucrările tehnico-edilitare ai căror beneficiari finali sînt agenţi economici, autorităţile publice locale, în condiţiile în care, pentru realizarea acestor lucrări, au contribuit cu fonduri din sumele încasate şi reţinute din vânzarea locuinţelor, iar pentru anul 1993 din alocaţiile bugetelor locale vor încheia convenţii pentru recuperarea de la agenţii economici respectivi a sumelor astfel avansate; sumele încasate pe baza unor asemenea convenţii se vor face venit la bugetele locale ale unităţilor administrative pe a căror raza teritorială au fost realizate investiţiile respective.

    ANEXA 1
    (la Normele Metodologice)

                      PROGRAM
cu privire la realizarea şi darea în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie

--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Obiectivele Executa Coordonează şi Termene
crt răspund
--------------------------------------------------------------------------------
 1. Încheierea inventarierii Agenţii economici Consiliile judeţe- 30 de zile
blocurilor de locuinţe, precum în ale căror evi- ne şi Consiliul de la apro-
si a lucrărilor tehnico-edili- dente se afla in- municipiului Bucu- barea Hotă-
tare aferente acestora, aflate vestitiile respec- resti, precum şi rârii Gu-
în diferite stadii de execuţie tive, împreună cu consiliile locale vernului
si evaluarea cheltuielilor ne- constructorii pe teritoriul ca- nr. 391/
cesare pentru terminare şi rora se afla locu- 1993
dare în folosinţa intele, în colabo-
                                                   rare cu Ministerul
                                                   Lucrărilor Publice
                                                   şi Amenajării Te-
                                                   ritoriului
 a) Ordinea de realizare:
 - blocuri cu structura închisă,
în faza de finisaj foarte avan-
sat sau finalizate şi cu lucrări
executate şi nedecontate, precum
si credite bancare contractate
de agenţii economici beneficiari
ai investiţiilor de locuinţe;
 - blocuri cu structura închisă,
în faza de finisaj avansat;
 - blocuri cu structura închisă,
în faza de început de finisaj;
 - blocuri cu structura în execu-
tie;
 - blocuri la fundaţie sau cu
cota zero terminată;
 b) In cadrul evaluării preli-
minare a cheltuielilor pentru
terminarea lucrărilor se vor
evidenţia distinct, pe structu-
rile de la lit. a) de mai sus:
 - cheltuielile aferente termi-
narii locuinţelor, din care,
dacă sînt cazuri, cheltuieli pe
baza de situaţii definitive de
lucrări rămase nedecontate si
decontările efectuate pe seama
creditelor bancare contractate
în acest scop de agenţii econo-
mici beneficiari ai locuinţelor;
 - cheltuielile aferente termi-
narii spaţiilor cu alta desti-
natie decât aceea de locuinţe,
situate în blocuri de locuinţe,
din care, dacă sînt cazuri,
cheltuieli pe baza de situaţii
definitive de lucrări rămase
nedecontate;
 c) Pentru lucrările tehnico-
edilitare aferente locuinţelor
aflate în diferite stadii de
execuţie se vor face evaluări
separate
 2. Analiza şi pregătirea tutu- Idem Idem
ror informaţiilor referitoare
la cheltuielile efectuate pen-
tru partea executată, pe baza
cărora sa se aplice prevederi-
le Legii nr. 85/1992, ţinînd
seama de precizările de la
cap. A din prezentele norme
metodologice;
 - lucrările se vor realiza pe
structurile şi în aceleaşi
termene prevăzute la pct. 1
din prezentul program
 3. Constituirea depozitelor Direcţia generală Departamentul bu- 5 zile de
pe măsura creării resurselor a trezoreriei şi getului de stat la aprobarea
la Banca Romana pentru Dez- Direcţia generală şi datoriei Hotărârii
voltare - S.A. în scopul fi- a bugetului de publice din Mi- Guvernului
nantarii locuinţelor aflate stat, în colabora- nisterul Finan- nr. 391/1993
în stadii finale de execuţie re cu Ministerul telor şi Direc-
                               Lucrărilor Publi- tia generală de
                               ce şi Amenajării lucrări publice
                               Teritoriului şi şi locuinţe din
                               Banca Naţionala a cadrul Ministe-
                               României rului Lucrărilor
                                                  Publice şi Amena-
                                                  jarii Teritoriului
                                                  şi Banca Naţionala
                                                  a României
 4. Repartizarea sumelor cons- Ministerul Finan- Idem 3 zile de la
tituite ca depozit pe judeţe telor prin Direc- alimentarea
si transmiterea acestei repar- tia generală a bu- depozitului
tizari la Banca Romana pentru getului de stat si
Dezvoltare - S.A. în vederea Direcţia generală a
virarii sumelor în conturi trezoreriei, în co-
speciale deschise pe seama laborare cu Ministe-
autorităţilor publice judeţene rul Lucrărilor Pu-
                               blice şi Amenajării
                               Teritoriului
 5. Repartizarea pe consilii Direcţia programe, Consiliile jude- 3 zile de la
locale şi virarea în contu- prognoza şi buget- tene şi Consiliul primirea in
rile speciale deschise pe sea- finanţe municipiului cont a
ma acestora la sucursalele Bucureşti sumei
Băncii Romane pentru Dezvol- repartizate
tare - S.A. (dacă local se
decide astfel) a sumelor nece-
sare pentru terminarea locuin-
telor aflate în diferite stadii
de execuţie, cu defalcare pe
blocuri
 6. Formularea cererilor Direcţia programe, Consiliile jude- Pînă la data
pentru subvenţiile în sume prognoze şi buget- tene şi Consiliul de 20 a
fixe care se acorda din bugetul finanţe municipiului fiecărei
de stat potrivit formularului Bucureşti luni
 - anexa nr. 1 a) la prezentele
norme metodologice
 7. Solicitarea deschiderilor Direcţia generală Ministerul Lu- Pînă la data
de credite pentru subvenţiile de lucrări publice crarilor Publi- de 25 a
în sume fixe la Ministerul şi locuinţe ce şi Amenajării fiecărei
Finanţelor Teritoriului luni
 8. Virarea sumelor reprezen- Direcţia generală Ministerul Lu-
tind subvenţii în sume fixe - de lucrări publice crarilor Publi- In aceeaşi
la nivelul deschiderilor de şi locuinţe ce şi Amenajării zi în care
credite aprobate la judeţe şi Teritoriului se aproba
municipiul Bucureşti si, unde deschiderea
este cazul, de către acestea Direcţia programe, Consiliile jude- de credite
la consiliile locale pentru prognoze şi buget- tene şi Consiliul
a fi înregistrate în contul finanţe municipiului
"Sume de mandat" Bucureşti
 9. Virarea sumelor reprezen- Direcţia programe, Consiliile jude- Pînă în
tind subvenţii în sume fixe prognoze şi buget- tene, Consiliul ultima zi
din cont, sume de mandat în finanţe municipiului lucrătoare
conturile speciale deschise Bucureşti şi din fiecare
la sucursalele Băncii Romane consiliile luna
pentru Dezvoltare - S.A. şi locale, după caz
comunicarea acestor subvenţii
agenţilor economice benefi-
ciari ai investiţiei
 10. Întocmirea şi transmi- Agenţii economici Directorul şi Pînă la
terea situaţie privind dobin- conducătorul data de 5 a
zile stabilite a se plati din organului finan- fiecărei
bugetul de stat pentru impru- ciar-contabil luni
muturile acordate persoanelor
fizice pentru construcţii de
locuinţe, potrivit anexei nr.
2 la prezentele norme metodo-
logice
 11. Întocmirea şi transmi- Direcţia programe, Consiliile jude- Pînă la
terea situaţiei centralizate prognoze şi buget- tene şi Consiliul data de 15
privind dobânzile stabilite finanţe municipiului a fiecărei
a se plati din bugetul de Bucureşti luni
stat pentru împrumuturile
acordate persoanelor fizice
pentru construcţii de locuinţe,
potrivit anexei nr. 2 a) la
prezentele norme metodologice
 12. Solicitarea deschide- Direcţia generală Ministerul Lu- Pînă la
rilor de credite pentru dobin- de lucrări pub- crarilor Publice data de 20
zile care se plătesc din lice şi locuinţe şi Amenajării a fiecărei
bugetul de stat pentru locuinţe Teritoriului luni
 13. Virarea sumelor repre- Direcţia generală Ministerul Lu- In aceeaşi
zentând dobânzi care se pla- de lucrări pub- crarilor Publice zi în care
tesc din bugetul de stat lice şi locuinţe şi Amenajării se aproba
pentru locuinţe, în limita Teritoriului deschiderea
deschiderilor de credite apro- de credite
bate, şi confirmarea acestor
virari către consiliile ju-
detene şi Consiliul munici-
piului Bucureşti
 14. Confirmarea către agenţii Direcţia programe, Consiliile ju- Pînă in
economici beneficiari ai in- prognoze şi buget- detene şi ultima zi
vestitiei a plăţilor din finanţe Consiliul lucrătoare
bugetul de stat a dobânzilor municipiului a fiecărei
pentru locuinţe Bucureşti luni
 15. Virarea în conturile Agenţii economici Directorul şi La data de
speciale deschise la sucursa- organul finan- 15 şi în
lele Băncii Romane pentru ciar-contabil ultima zi
Dezvoltare - S.A. a sumelor lucrătoare
drept rate la împrumuturile din luna
acordate, precum şi a dobin-
zilor aferente acestor
împrumuturi plătite de
persoanele fizice
 16. Transmiterea situaţiei Agenţii economici Directorul şi Pînă la data
lunare privind operaţiunile organul finan- de 6 a fie-
efectuate pentru realizarea ciar-contabil carei luni
locuinţelor şi a celor din
derularea contractelor de
împrumut, potrivit anexei nr.
3 la prezentele norme
metodologice
 17. Transmiterea situaţiei Direcţia programe, Consiliile ju- Pînă la data
lunare privind rulajul con- prognoze şi buget- detene şi Con- de 10 a fie-
tului special deschis pentru finanţe siliul munici- carei luni
realizarea şi darea în folo- piului Bucureşti
sinta a locuinţelor aflate in
diferite stadii de execuţie,
potrivit anexei nr. 4 la
prezentele norme metodologice
 18. Terminarea şi darea în Agenţii economici Consiliile jude- Potrivit
folosinţa a locuinţelor aflate constructori, pre- tene, Consiliul programelor
în diferite stadii de execuţie cum şi agenţii eco- municipiului stabilite si
la data punerii în aplicare: nomici beneficiari Bucureşti şi con- aprobate pe
                               ai investiţiilor siliile locale, plan local
                                                   după caz
 - blocuri de locuinţe cu
structura închisă, în faza de
finisaj foarte avansat sau
finalizate;
 - blocuri de locuinţe cu
structura închisă, în faza
de finisaj avansat;
 - blocuri de locuinţe cu Fără a depăşi
structura închisă, în faza de anul 1994
început de finisaj;
 - blocuri de locuinţe cu
structura în execuţie;
 - blocuri de locuinţe la fundaţie
sau cu cota zero terminată
-------------------------------------------------------------------------------


    NOTA:
    Agenţii economici în ale căror evidente sînt locuinţele aflate în diferite stadii de execuţie vor încheia contracte cu constructorii în legătura cu terminarea şi darea în folosinţa a blocurilor de locuinţe, cu eşalonarea în timp a lucrărilor, şi vor prezenta autorităţilor publice locale programe concrete şi detaliate, inclusiv pentru lucrările tehnico-edilitare necesare funcţionarii locuinţelor.
    Termenele care vor fi prevăzute în cadrul acestui punct din program sînt considerate ca limite maxime, putind fi devansate dacă pe plan local se vor asigura condiţiile materiale, financiare şi de forta de munca.
    Începerea unor noi construcţii de locuinţe, cu protecţia statului prin subvenţii în sume fixe şi facilităţi în plata dobânzilor, se va putea realiza pe baza reglementărilor care se vor aproba în acest scop.

    ANEXA 1 a)

                     CERERE

de subvenţii în sume fixe, de la bugetul de stat, pentru construcţii de locuinţe

-------------------------------------------------------------------------------
 Nr. Nr. Subvenţia totală Subvenţia medie
crt. Categorii de beneficiari cazuri - mii lei - pe beneficiar
                                                                   - mii lei -
--------------------------------------------------------------------------------
 1. Tineri căsătoriţi care la data
contractării locuinţei au vîrsta de
pînă la 30 ani
 2. Invalizi de gradul I şi II
 3. Handicapati
 4. Persoane şi familii care îşi schimba
domiciliul din oraşe la sate şi lucrează
în agricultura sau silvicultura
 5. Personal calificat din învăţămînt si
sănătate care îşi schimba domiciliul la sate
 6. Persoane sau familii care îşi schimba
domiciliul dintr-un sat în alt sat pentru
a lucra pămîntul cu care au fost
împroprietăriţi
                   TOTAL
-------------------------------------------------------------------------------


    NOTA:
    Subvenţii în sume fixe se pot solicita pentru persoanele prevăzute la nr. crt. 4, 5 şi 6 numai în condiţiile în care acestea au precontractat, contractat ori li s-au repartizat locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie în satele în care îşi stabilesc (schimba) domiciliul.

    ANEXA 2

   ........................*)

                        SITUAŢIA
dobânzilor stabilite a se plati din bugetul de stat pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice pentru construcţii de locuinţe, la finele lunii ..... 199......

-------------------------------------------------------------------------------
      Numele şi prenumele dobânda dobânda Numărul Anul şi Anul si
      persoanei beneficiare lunară totală de luni luna din luna in
Nr. de împrumut pentru stabilită stabilită pentru care care se
ca- care statul contribuie a se pla- a se pla- care se începe încheie
zuri la plata dobânzilor ti din ti din datorează plata plata
                              bugetul bugetul dobânda dobânzii dobânzii
                              de stat de stat
                              - lei - -mii lei-
-------------------------------------------------------------------------------
  A. Persoane pentru care,
  din bugetul de stat, se
  suporta o dobânda echi-
  valenta cu 12 puncte
  procentuale la împrumutul
  acordat
1.
2.
.
.
n
                           ---------------------------------------------------
      TOTAL 1 x x
                           ----------------------------------------------------
  B. Persoane pentru care,
  din bugetul de stat, se
  suporta o dobânda echi-
  valenta cu 15 puncte
  procentuale la împrumutul
  acordat
1.
2.
.
.
.
n
                           ---------------------------------------------------
      TOTAL 2 x x
                           ---------------------------------------------------
      TOTAL GENERAL x x
------------------------------------------------------------------------------


    *) Agentul economic.
    NOTA:
    Pentru fiecare din lunile care urmează, atât la litera A, cât şi la litera B, pe primul rind se va trece:
    - report din perioada anterioară,
    apoi, numerotarea cazurilor continua de la numărul rămas din ultima reportare.

    ANEXA 2 a)

    CONSILIUL JUDEŢEAN..............
    CONSILIUL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

                           SITUAŢIA
dobânzilor stabilite a se plati din bugetul de stat pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice pentru construcţii de locuinţe, la finele lunii ................ 199..

    A. Pentru persoane pentru care, din bugetul de stat, se suporta o dobânda echivalenta cu 12 puncte procentuale la împrumutul acordat

    1. Număr de cazuri .... contracte
    2. dobânda lunară stabilită a se plati
       din bugetul de stat .... mii lei
    3. dobânda totală stabilită a se plati
       din bugetul de stat .... mii lei
       din care:
       - anul 1993 .... mii lei
       - anul 1994 .... mii lei

    B. Pentru persoane pentru care, din bugetul de stat, se suporta o dobânda echivalenta cu 15 puncte procentuale la împrumutul acordat

    1. Număr de cazuri .... contracte
    2. dobânda lunară stabilită a se plati
       din bugetul de stat .... mii lei
    3. dobânda totală stabilită a se plati
       din bugetul de stat .... mii lei
       din care:
       - anul 1993 .... mii lei
       - anul 1994 .... mii lei

    NOTA:
    Situaţia va fi actualizată lunar pe baza informaţiilor primite de la agenţii economici conform anexei nr. 2.

    ANEXA 3

    ....................*)

                           SITUAŢIA
privind operaţiunile efectuate pentru realizarea locuinţelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut pentru locuinţe, la finele lunii .......... 199 ....


                                                                - mii lei -
                                                                -----------
    I. Operaţiuni efectuate pentru realizarea locuinţelor
    1. Încasări din sumele virate de autorităţile publice locale
    2. Plati pentru realizarea locuinţelor,
      din care pentru:
      2.1. locuinţe cu structura închisă, în faza de finisaj
           foarte avansat sau finalizate
      2.2. locuinţe cu structura închisă, în faza de început
           de finisaj
      2.3. locuinţe cu structura închisă, în faza de început
           de finisaj
      2.4. locuinţe cu structura în execuţie
      2.5. locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată
    3. Disponibil (1-2)

    II. Operaţiuni privind derularea contractelor de împrumut
                                                              - mii lei -
                                                       ------------------------
                                                          Sume Sume virate
                                                        incaste pentru
                                                                 reconstituirea
                                                                    depozitului
                                                       -------- --------------
    1. Rate la împrumuturile acordate
    2. dobânzi plătite de populaţie la împrumuturile 1)
       acordate
    3. Contribuţii aduse de beneficiarii de locuinţe
       ca avans, plati parţiale sau integrale - după
       punerea în aplicare a Legii nr. 85/1992 2)
    4. Sume obţinute din licitarea spaţiilor cu alta
       destinaţie decât aceea de locuinţe 2)
    5. Sume obţinute din licitarea locuinţelor

    III. Date informative
                                                                   - mii lei -
                                                                   ------------
    1. Restante la ratele scadente pentru împrumuturile acordate
    2. dobânzi restante la împrumuturile acordate populaţiei
    3. dobânzi scadente care se plătesc de stat la împrumuturile
       acordate populaţiei
    4. dobânzi pentru care au fost primite confirmări ca s-au plătit
       din bugetul de stat
    5. Subvenţii în sume fixe plătite din bugetul de stat
    6. Comisionul reţinut de agenţii economici
    7. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
       spaţiile cu alta destinaţie decât aceea de locuinţa
    8. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
       locuinţe
                                                            Număr apartamente
                                                            -----------------
    9. Locuinţe date în funcţiune,
        din care:
       9.1. peste program
       9.2. sub program

    *) Agentul economic.
    1) Sume încasate din care se deduc comisioanele (pct. 6 din date informative).
    2) Sume încasate din care se deduc cheltuielile efectuate cu licitaţiile (pct. 6 şi pct. 7, după caz, din date informative).

    ANEXA 4

    CONSILIUL JUDEŢEAN .............
    CONSILIUL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

                           SITUAŢIA
rulajului contului special deschis pentru realizarea şi darea în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie la finele lunii ............ 199 ....


                                                                - mii lei -
                                                                -----------
    I. Resurse ...........
    1. Alimentari primite din depozitul constituit, inclusiv
       din subvenţiile în sume fixe şi din dobânzile care se
       plătesc de la bugetul de stat
    2. Încasări din ratele scadente la împrumuturile acordate
    3. Încasări din dobânzile plătite de populaţie la împrumuturile
       acordate
    4. Contribuţii aduse de beneficiarii de locuinţe ca avans,
       plati parţiale sau integrale
    5. Încasări nete din vânzarea la licitaţie a spaţiilor cu alta
       destinaţie decât aceea de locuinţa
    6. Încasări nete din vânzarea la licitaţie a locuinţelor

    II. Cheltuieli ...........
       din care pentru:
    - locuinţe cu structura închisă, în faza de finisaj foarte
      avansat sau terminate, dar nedecontate
    - locuinţe cu structura închisă, în faza de finisaj avansat
    - locuinţe cu structura închisă, în faza de început de finisaj
    - locuinţe cu structura în execuţie
    - locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată

    III. Disponibil (I-II) ...........
        Date informative:
    1. Restante la ratele scadente la împrumuturile acordate
    2. dobânzi restante la împrumuturile acordate populaţiei
    3. dobânzi scadente care se plătesc de stat la împrumuturile
       acordate populaţiei
    4. dobânzi pentru care au fost primite confirmări ca s-au
       plătit din bugetul de stat
    5. Subvenţii în sume fixe plătite din bugetul de stat
    6. Comisionul reţinut de agenţii economici beneficiari ai
       investiţiilor
    7. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
       spaţiile cu alta destinaţie decât aceea de locuinţa
    8. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
       locuinţe
                                                          Număr apartamente
                                                          -----------------
    9. Locuinţe date în funcţiune,
        din care:
       9.1. peste program
       9.2. sub program


    NOTA:
    La raportarile pe structurile de la cap. II "Cheltuieli" se vor avea în vedere stadiile de execuţie la data reluarii procesului investitional în baza Hotărârii Guvernului nr. 391/1993.

    ANEXA 5

                     CONTRACT DE ÎMPRUMUT
                     Nr. .... din ........ 199 ...

    Între ...........................*), reprezentat prin.............., pe de o parte, şi ................, născut în ......., judeţul .................., la data de ........, fiul lui ........... şi al ............., cu domiciliul în ..........., str. ......... nr. ...., bloc ......, scara ....., etajul ...., apartamentul ...., posesor al buletinului de identitate seria.... nr. ....., eliberat de ....., în ...., pe de alta parte, a intervenit următorul contract de împrumut:
    1. ................................*), pe baza resurselor avansate temporar de către stat în vederea realizării şi punerii în funcţiune a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, acorda beneficiarului ......................... un împrumut de lei ...., pe termen de ..... ani, cu o dobânda de 30% pe an, care se suporta astfel:
    15%
    18% de către beneficiarul împrumutului
    15%
    12% din bugetul de stat
    Rata curenta la împrumutul de .... lei + dobânda curenta datorată de beneficiarul de împrumut de .... lei = .... lei.
    Rata ultima la împrumut de .... lei + dobânda ultima datorată de beneficiarul de împrumut de .... lei = .... lei.
    2. Împrumutul acordat, precum şi dobânda, stabilite în rate lunare de .... lei, se vor retine pe statul de plata de către unitatea la care beneficiarul de împrumut are de încasat drepturi băneşti, începînd cu luna ........ 199 .... şi pînă în luna ..... anul ..... .
    Pentru perioada de timp cât beneficiarul de împrumut nu are de încasat drepturi băneşti, rata lunară în suma de .... lei se achită prin băncile comerciale sau Casa de Economii şi Consemnaţiuni în contul nr. ..... al ......*), ori direct la casieria ........................*).
    Ca alternativa:
    Achitarea împrumutului, precum şi a dobânzilor aferente se face în următoarele condiţii: ..................................................
    3. Neplata la scadenta a 6 rate atrage executarea silită asupra locuinţei şi evacuarea deţinătorilor acesteia. Executarea silită se face în baza prezentului contract care are valoare de înscris autentic şi constituie titlu executoriu.
    4. Pentru nerambursarea la scadenta a împrumutului se aplica penalităţi de 1% pentru fiecare zi care depăşeşte termenul de plata stabilit, aplicat la datoria restanta.
    5. Alte clauze**) ............................................................................
    Încheiat la data de ...., în ... exemplare, din care .... exemplare au fost înaintate beneficiarului de împrumut.

           ............*) Beneficiarul de împrumut,

          Director, Organul financiar-contabil, Garantul,


    NOTA:
    La contract se anexează declaraţia garantului.
    *) Agentul economic.
    **) Convenite între părţi pentru a asigura garantarea rambursarii împrumutului.

    ANEXA 6
                         LOCUINŢA SOCIALĂ

    1. In practica internaţionala locuinţa socială este definită ca parte componenta a politicii de locuire, iar la definirea acesteia se au în vedere atât forma de proprietate, cât şi modul de finanţare în scopul realizării ei.
    Rezulta, de asemenea, ca locuinţa socială poate fi în proprietatea unor autorităţi publice locale, a unor organizaţii nonprofit sau chiar a unor unităţi ale cooperaţiei.
    Astfel de locuinţe sînt, de regula, închiriate unor persoane, familii a căror situaţie economică şi socială nu le permite sa realizeze o locuinţa în proprietate personală şi nici chiar sa deţină o locuinţa în calitate de chiriaşi, în condiţiile nivelului unei chirii care se stabileşte de piaţa, în funcţie de cerere şi oferta, localitate si, în cadrul acesteia, zona în care este situata locuinţa, mărime, grad de confort etc.
    2. Având în vedere ca locuinţele car fac obiectul acestor norme metodologice, ca locuinţe sociale, se realizează din fondurile statului ori ale autorităţilor publice locale, trebuie sa vizeze acele familii sau persoane care nu pot sa realizeze o locuinţa proprietate personală datorită situaţiei financiare precare, dar care din veniturile pe care le obţin pot sa asigure plata chiriei - protejate de stat -, precum şi a cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a locuinţei.
    De aceea, locuinţa socială trebuie sa aibă în vedere unele standarde legate de mărimea acesteia, corelată cu situaţia numerică a familiei, zona în care este situata, gradul de dotare şi costul acesteia.
    Locuinţa socială, prin definiţie sa, nu poate fi schimbată, instrainata, subinchiriata decât în condiţiile stabilite de proprietar şi aduse la cunoştinţa persoanei care o deţine, în calitate de chiriaş, prin clauzele prevăzute în contractul de închiriere.
                             -----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016