Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CONSILIUL SUPERIOR În baza: - <>art. 26 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - pct. 18 şi 152 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, modificat şi completat prin Hotãrârea Consiliului superior al Corpului nr. 00/36/2000; - rapoartelor şi materialelor prezentate şi discutate în şedinţa din data de 21 noiembrie 2000, Consiliul superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 Se aproba Regulamentul privind controlul de calitate şi <>Normele nr. 6.707/2000 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, anexate la prezenta hotãrâre. ART. 2 În temeiul <>art. 3 din Hotãrârea Consiliului superior al Corpului nr. 31/2000 , Secretariatul general al Corpului va asigura publicarea regulamentului şi a normelor în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, dr. ec. Marin Toma REGULAMENTprivind controlul de calitate CAP. 1 Temeiuri normative ● <>Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 : - art. 19: "Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi are urmãtoarele atribuţii: c) asigura buna desfãşurare a activitãţii experţilor contabili şi a contabililor autorizaţi; j) alte atribuţii stabilite prin lege sau regulament." ● Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, aprobat prin Hotãrârea Conferintei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi nr. 1/1995, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 27 noiembrie 1995, modificat prin Hotãrârea Consiliului superior al Corpului nr. 00/36/2000: - pct. 67:"Consiliul filialei are urmãtoarele atribuţii: a) supravegheazã asupra modului de exercitare a profesiilor de expert contabil şi de contabil autorizat în raza de activitate a filialei;" - pct. 115: "Adunarea generalã are urmãtoarele atribuţii: c) ia cunostinta de raportul consiliului filialei privind rezultatul analizei activitãţii profesionale a experţilor individuali şi a societãţilor comerciale controlate, în vederea asigurãrii bunei exercitari a profesiei de expert contabil şi de contabil autorizat pe teritoriul filialei. Adunarea generalã aproba lista experţilor individuali şi a societãţilor comerciale ce vor fi analizate în anul urmãtor;" - pct. 134: "Sunt abateri disciplinare urmãtoarele fapte: j) refuzul de a pune la dispoziţie organelor de control ale Corpului documentele privind activitatea profesionalã;" ● Codul privind conduita etica şi profesionalã a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi din România, aprobat prin Hotãrârea Conferintei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi nr. 1/1995: - titlul II, cap. 2, secţiunea a 2-a, pct. 42: "Calitatea lucrãrilor membrilor Corpului şi ale colaboratorilor acestora consta în constiinciozitatea şi competenta acestora în realizarea lor. În acest sens experţii contabili şi contabilii autorizaţi aplica: a) principiile contabilitãţii; b) normele Corpului privind exercitarea profesiei şi executarea lucrãrilor, care trebuie sa fie în mãsura sa justifice aplicarea acestora prin documente corespunzãtoare." - titlul II, cap. 4, secţiunea 1, pct. 68: "Consiliul filialei poate sa verifice şi sa se asigure ca societatea comercialã de expertiza contabila, sucursalele şi birourile secundare ale acesteia sunt sub conducerea şi supravegherea permanenta şi efectivã a unui expert contabil sau contabil autorizat, membru al Corpului." - pct. 69: "Consiliul superior şi consiliile filialelor au obligaţia organizãrii şi exercitãrii examinãrii profesionale a persoanelor fizice membre ale Corpului, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Corpului." ● Normele naţionale de audit, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului superior al Corpului nr. 99/24/1999 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 bis din 23 februarie 1999: - Norma de audit nr. 22 "Controlul de calitate într-o misiune de audit" - pct. 4: "Societatea de expertiza contabila trebuie sa defineascã şi sa punã în lucru politici şi proceduri de control de calitate." CAP. 2 Definiţii 2.1. Expresia control de calitate desemneazã un ansamblu de mãsuri luate de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România vizând analiza modalitãţilor de organizare şi funcţionare a unui cabinet şi aprecierea modului de aplicare în cadrul acestuia a normelor profesionale emise de Corp. Controlul de calitate se exercita asupra cabinetului şi fiecãrui liber-profesionist contabil înscris în Tabloul Corpului. El se exercita atât la sediul principal al cabinetului, cat şi la sediile birourilor secundare, înscrise sau neînscrise în Tabloul Corpului. 2.2. Expresia cabinet desemneazã fie un cabinet individual condus de un expert contabil sau de un contabil autorizat membru al Corpului, fie o societate de expertiza contabila şi/sau de contabilitate recunoscuta de Corp. 2.3. Prin control de calitate la un cabinet cu birouri secundare instalate pe teritoriul mai multor filiale ale Corpului se înţelege controlul efectuat atât la sediul cabinetului, cat şi la sediile biroului sau ale birourilor sale secundare. 2.4. Controlorii sunt membri activi ai Corpului, cu atribuţii de efectuare a controlului de calitate. 2.5. Controlul de calitate are drept scop asigurarea respectãrii de cãtre toţi membrii activi ai Corpului a normelor şi regulilor în vigoare emise de acesta. CAP. 3 Obiective, principii şi metodologia controalelor de calitate 3.1. Obiective Controalele de calitate în cadrul profesiei contabile rãspund urmãtoarelor obiective: - oferirea cãtre public a unei bune perceptii despre calitatea serviciilor prestate; - armonizarea comportamentelor profesionale ale membrilor; - contribuirea la buna organizare a cabinetelor şi la perfecţionarea metodelor de lucru; - aprecierea modului de aplicare a regulilor şi normelor profesionale; - dezvoltarea solidaritãţii în rândul profesiei prin favorizarea contactelor dintre colegi, apropierea şi respectul profesionistilor fata de organismele Corpului. 3.2. Principii Controlul de calitate se întemeiazã pe 5 principii fundamentale: - universalitate: controlul se aplica tuturor cabinetelor definite ca atare; - confidenţialitate: nici o informaţie privind un cabinet sau un membru al acestuia nu poate fi adusã la cunostinta terţilor; - adaptarea controlului: este corespunzãtor naturii misiunilor exercitate şi mãrimii cabinetului; - colegialitate: controlul este efectuat din initiativa filialei de cãtre membrii activi ai Corpului anume desemnaţi; - armonizarea: pe cat posibil, cabinetele care executa activitãţi reglementate de mai multe organisme profesionale pot face obiectul unui control cu obiective stabilite de comun acord cu aceste organisme. 3.3. Metodologie Controalele de calitate impun: - cunoaşterea modului de organizare a cabinetului, a sistemelor şi procedurilor în vigoare în cadrul acestuia (control structural); - aprecierea modului în care sunt aplicate normele profesionale, examinandu-se prin sondaj dosarele de lucru corespunzãtoare misiunilor selecţionate pentru control (control tehnic). Controlul de calitate are drept referinta regulile şi normele profesionale în vigoare în momentul exercitãrii misiunilor şi uzanţele profesionale. Prezentul regulament se referã atât la misiunile normalizate de Corp, cat şi la misiunile cerute de anumite reglementãri în vigoare. CAP. 4 Organizarea controlului de calitate 4.1. Subcomisia controlului de calitate Preşedintele Corpului numeşte dintre membrii Consiliului superior al Corpului Subcomisia controlului de calitate, nominalizand: - preşedintele; - 8 membri ca reprezentanţi teritoriali. 4.1.1. Subcomisia controlului de calitate are urmãtoarele responsabilitãţi: a) supravegheazã prin reprezentanţii teritoriali stabilirea listei cuprinzând controlorii, hotãrâtã de consiliul filialei; b) supravegheazã prin reprezentanţii teritoriali alegerea cabinetelor de controlat, hotãrâtã de consiliul filialei; c) pregãteşte şi adapteaza la condiţiile conjuncturale (mãrirea sau micşorarea misiunilor liber-profesionistilor contabili) metodologia controlului de calitate; d) rezolva prin reprezentanţii teritoriali, în teritoriul afectat, problemele privind punerea în aplicare a controlului de calitate; e) formuleazã, la propunerea reprezentanţilor teritoriali, recomandãrile cãtre filiale, rezultate în urma sintezei controalelor efectuate; f) întocmeşte sinteza anuala a controlului de calitate şi raportul anual destinat preşedintelui Corpului şi Conferintei naţionale; g) elaboreazã bugetul anual de cheltuieli privind realizarea controlului de calitate, care este incorporat distinct în bugetul anual al Corpului. 4.1.2. Repartiţia filialelor pe cei 8 reprezentanţi teritoriali, efectuatã conform criteriului ariei geografice, este urmãtoarea:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Zona Filiale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Nord Satu Mare, Maramures, Suceava, Botosani, Iaşi
2. Nord-vest Bihor, Cluj, Mures, Salaj, Bistrita
3. Nord-est Bacau, Galaţi, Neamt, Vaslui, Vrancea
4. Vest Arad, Alba, Caras-Severin, Hunedoara, Sibiu, Timis
5. Centru Arges, Braşov, Buzau, Covasna, Dambovita, Harghita, Prahova
6. Sud Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman, Valcea
7. Sud-est Brãila, Calarasi, Constanta, Giurgiu, Ialomita, Tulcea
8. Bucureşti Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.2. Controlorii 4.2.1. Candidaturi şi desemnare Persoanele fizice membre ale Corpului pot depune la consiliul filialei candidaturi pentru obţinerea calitãţii de controlor. Candidaturile sunt analizate în consiliul filialei. 4.2.2. Stabilirea listelor Fiecare consiliu de filiala stabileşte lista cuprinzând controlorii; candidaţii la funcţia de controlor se înscriu în lista prin hotãrâre a consiliului filialei. Numãrul de controlori se stabileşte în funcţie de programul de control. 4.2.3. Condiţii prealabile desemnãrii Membrul Corpului care candideazã la funcţia de controlor nu trebuie sa fi fãcut obiectul vreunei sancţiuni disciplinare. Nici un membru al Corpului nu poate fi înscris în lista cuprinzând controlorii fãrã sa fi urmat în prealabil un stagiu de formare organizat de Corp. Costurile cu organizarea stagiului sunt suportate din bugetul Corpului. Controlorii trebuie sa fi fost înscrişi în Tabloul Corpului în calitate de membru activ de cel puţin 3 ani, iar activitatea lor profesionalã sa fi fãcut obiectul a cel puţin unui control de calitate. 4.2.4. Durata mandatului Fiecare controlor este mandatat pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului, la cererea acestuia, hotãrâtã de consiliul filialei. 4.2.5. Drepturi şi obligaţii Personalizare. Misiunea de controlor este o misiune personalã, încredinţatã de consiliul filialei; controlorul nu poate în nici un caz sa delege aceasta misiune altei persoane. Disponibilitate. Candidatura la funcţia de controlor presupune angajamentul ca persoana respectiva va aloca anual pentru controlul de calitate minimum 50 de ore. Pentru a pãstra caracterul colegial al controalelor de calitate activitatea fiecãrui controlor nu va putea depãşi 200 de ore pe an. Independenta. Controlorul nu trebuie sa aibã sau sa fi avut în ultimii 3 ani vreun interes în cabinetul controlat. Radierea unui controlor din lista cuprinzând controlorii se face prin hotãrâre a consiliului filialei, la recomandarea Subcomisiei controlului de calitate sau la cererea controlorului, motivatã de apariţia unei stãri de incompatibilitate profesionalã sau de starea precara a sãnãtãţii. Controlorul îşi organizeazã singur misiunea, stabilind fãrã vreo influenta întinderea investigatiilor ce urmeazã sa fie efectuate. Obligaţii. Controlorul trebuie sa ţinã în secret informaţiile despre care a luat cunostinta cu ocazia controlului unui cabinet. El nu poate sa scrie observaţiile şi concluziile legate de un control decât în raportul de control prevãzut de prezentul regulament. Timp de 3 ani de la începerea controlului controlorul nu trebuie sa accepte, direct sau indirect, nici o misiune de la un client al cabinetului controlat fãrã acordul expres al cabinetului respectiv. Orice litigiu care poate sa apara în aceasta perioada între controlor şi cabinet este supus arbitrajului preşedintelui consiliului filialei din raza teritorialã a cabinetului controlat. Controlorul se angajeazã, în scris, sa îşi exercite misiunea de control de calitate în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi sa se supunã el însuşi unui control de calitate prealabil desemnãrii sale. CAP. 5 Derularea controalelor de calitate 5.1. Alegerea cabinetelor de controlat Preşedinţii consiliilor filialelor întocmesc din proprie initiativa lista cuprinzând cabinetele de controlat şi definitiveaza împreunã cu reprezentantul teritorial, înainte de data de 30 iunie a anului în curs, lista şi programul controalelor ce se vor realiza în anul urmãtor, care va cuprinde: - numãrul cabinetelor de controlat; - numãrul orelor necesare pentru efectuarea controlului; - numãrul de controlori necesari. Programul de control tine seama de cabinetele care au cerut voluntar sa beneficieze de un control de calitate şi care au fãcut cerere în acest sens înainte de data de 30 iunie a anului în curs fie cãtre Subcomisia controlului de calitate, fie cãtre preşedintele consiliului filialei. 5.2. Etapele controlului de calitate Pregãtire. Numãrul de controlori necesari este în funcţie de importanta cabinetului şi se stabileşte numai dupã completarea şi analiza chestionarului de ancheta. Când numãrul de controlori la un cabinet este mai mare de 2, unul dintre ei este desemnat ca raportor; acesta conduce controlul de calitate şi prezintã raportul final care reia concluziile celorlalţi controlori. Cabinetul ales pentru control de calitate este informat prin scrisoare cu cel puţin 60 de zile înainte de data fixatã pentru începerea controlului. Scrisoarea este însoţitã de un chestionar care cuprinde un ansamblu de informaţii referitoare, pe de o parte, la organizarea generalã a cabinetului, iar pe de alta parte, la misiunile pe care acesta le deruleazã. Chestionarul completat trebuie retrimis consiliului filialei împreunã cu confirmarea de independenta, în termen de 30 de zile de la data primirii lui. O data cu returnarea chestionarului cabinetul poate cere sa beneficieze de dispoziţiile prezentului regulament referitoare la recuzarea controlorilor. O vizita prealabilã poate fi decisa de consiliul filialei în scopul completãrii informaţiilor cuprinse în chestionar; aceasta nu presupune control. Despre vizita cabinetul trebuie sa fie informat printr-o scrisoare care sa cuprindã data vizitei prealabile, durata şi numele persoanei care a fost desemnatã pentru aceasta vizita. Pe baza chestionarului şi dupã vizita prealabilã consiliul filialei desemneazã controlorul sau echipa de control şi, respectiv, raportorul, fixeazã durata controlului şi costul acestuia. Cabinetul este informat printr-o noua scrisoare despre numele controlorilor şi al raportorului, dacã este cazul, precum şi despre durata controlului. De la primirea acestei scrisori cabinetul dispune de un termen de 30 de zile în care poate sa îşi exercite dreptul de recuzare a controlorilor, conform procedurii prevãzute de prezentul regulament. Modalitãţi de control. Fiecare control de calitate cuprinde doua faze complementare: controlul structural şi controlul tehnic. Controlul de calitate se efectueazã conform Ghidului aprobat de Consiliul superior al Corpului. Controlul structural consta într-un diagnostic de organizare a cabinetului, în scopul aprecierii dacã modul de organizare asigura îndeplinirea de misiuni conform normelor, regulilor şi uzantelor profesionale, emise sau recunoscute de Corp, scoţând în relief atât aspectele pozitive, cat şi lipsurile în ceea ce priveşte metodele şi procedurile existente în cabinet. Controlul tehnic consta în revederea unui numãr de dosare de lucru şi permite aprecierea calitãţii metodelor efectiv puse în lucru de cabinet. Alegerea dosarelor se face pe baza concluziilor şi informaţiilor rezultate din controlul structural. Controlul tehnic se face prin referire la normele şi regulile în vigoare, precum şi la uzanţele profesionale. Concluzii şi rapoarte. La sfârşitul unui control de calitate controlorii întocmesc o nota de sinteza care se trimite cabinetului controlat. Cabinetul dispune de un termen de 30 de zile pentru a prezenta, în scris, controlorilor observaţiile sale. Raportul de control este întocmit de controlori sau de raportori şi are ca anexe nota de sinteza şi eventualele observaţii ale cabinetului. Raportul scoate în evidenta lipsurile descoperite în cursul controlului efectuat şi abaterile grave şi repetate de la reglementãrile profesionale. Raportul trebuie sa cuprindã şi recomandãri sau alte mãsuri de remediere a deficienţelor. Raportul, anexele şi dosarul de control sunt trimise reprezentantului teritorial din cadrul Subcomisiei controlului de calitate, în termen de 15 zile de la expirarea perioadei în care cabinetul avea posibilitatea sa depunã observaţii. Dupã verificarea raportului controlorilor şi a notei de sinteza reprezentantul teritorial propune Subcomisiei controlului de calitate formularea recomandãrilor cãtre filiala, iar dupã aprobarea acestora trimite preşedintelui consiliului filialei dosarul privind controlul efectuat. Preşedintele consiliului filialei decide în legatura cu modul de valorificare şi comunicare a rezultatelor controlului de calitate respectiv, dupã cum urmeazã: - poate trimite o scrisoare de concluzii fãrã observaţii; - poate trimite o scrisoare de concluzii cu simple observaţii, anexând eventual o convocare la biroul preşedintelui; - poate trimite o scrisoare de concluzii cu observaţii, însoţitã de o decizie de organizare a unui nou control dupã un an, pentru a se asigura ca s-a ţinut seama de observaţiile fãcute. Raportul controlorilor, dosarul de control şi scrisorile prevãzute la alineatul precedent nu pot fi divulgate şi comunicate decât: - fie noului controlor, atunci când un nou control trebuie sa aibã loc la expirarea perioadei de un an de la încheierea controlului efectuat; - fie consiliului filialei, atunci când preşedintele decide acest lucru. În cazul unor repetari ale abaterilor constatate, preşedintele consiliului filialei va sesiza comisia de disciplina a filialei Corpului. Dosarul de control se distruge la împlinirea termenului de 3 ani de la încheierea controlului. Concluziile preşedintelui consiliului filialei şi raportul controlorului sunt pãstrate de preşedintele consiliului filialei pana la data la care cabinetul va face obiectul unui nou control de calitate. CAP. 6 Drepturile şi obligaţiile cabinetului 6.1. Cabinetul ales pentru control de calitate este obligat sa punã la dispoziţie controlorilor, la sediul sau social sau/şi al biroului secundar, toate piesele şi documentele necesare în vederea efectuãrii controlului şi sa furnizeze orice explicaţie utila. 6.2. Cabinetul informat despre un control de calitate are dreptul de a recuza controlorii desemnaţi. Recuzarea poate fi cerutã în termen de 30 de zile de la primirea scrisorii prin care a luat cunostinta despre control şi despre numele controlorilor desemnaţi prin scrisoare adresatã preşedintelui consiliului filialei. Cererea este supusã aprecierii preşedintelui consiliului filialei, care va informa cabinetul în legatura cu acceptarea sau neacceptarea acesteia. 6.3. Un cabinet nu poate fi controlat decât la expirarea unei perioade de 3 ani de la încheierea controlului precedent. Atunci când preşedintele consiliului filialei decide ca un cabinet trebuie supus unui nou control pentru a se asigura ca deficientele din raportul de control au fost remediate, acest control nu poate avea loc decât la expirarea perioadei de un an. Durata controlului de calitate se stabileşte în funcţie de mãrimea cabinetului controlat. CAP. 7 Controlul de calitate al cabinetelor instalate în mai multe filiale Controlul de calitate al cabinetelor instalate în mai multe filiale se caracterizeazã prin separarea controlului structural, care se desfãşoarã la sediul cabinetului, de controlul tehnic realizat la nivelul birourilor secundare, pornindu-se de la sinteza controlului structural. Subcomisia controlului de calitate supravegheazã controalele structurale la cabinetele instalate - cu birourile lor în doua sau mai multe filiale. CAP. 8 Finanţarea 8.1. Costurile controlului de calitate sunt în sarcina Consiliului superior al Corpului. 8.2. Un barem al remuneraţiilor controlorilor şi reprezentanţilor teritoriali este stabilit anual la nivel naţional de cãtre Subcomisia controlului de calitate, cu aprobarea Consiliului superior al Corpului. 8.3. Pe baza acestuia şi a programului de control al filialelor Subcomisia controlului de calitate elaboreazã bugetul anual de costuri (retribuţii, cheltuieli de transport şi cazare) care este supus spre aprobare Consiliului superior al Corpului în vederea inglobarii lui distincte în bugetul anual al Corpului. CAP. 9 Informarea Conferintei naţionale Subcomisia controlului de calitate întocmeşte sinteza anuala a controlului de calitate şi raportul anual destinat preşedintelui Consiliului superior al Corpului. Dupã însuşirea acestora de cãtre Consiliul superior al Corpului preşedintele acestuia le incorporeaza în raportul anual destinat informãrii şi aprobãrii de cãtre Conferinţa nationala anuala. CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI ŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA Nr. 6.707/29 decembrie 2000 NORMEprivind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei I. Atribuţiile şi rãspunderile filialelor Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România În vederea organizãrii evidentei experţilor contabili, a contabililor autorizaţi şi a societãţilor comerciale de profil, precum şi pentru asigurarea condiţiilor bunei desfasurari a activitãţii acestora, filialele Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, denumit în continuare Corpul, au urmãtoarele atribuţii: A. Cu privire la experţii contabili şi contabilii autorizaţi Pentru acordarea vizei anuale experţilor contabili şi contabililor autorizaţi consiliile filialelor, preşedinţii şi secretarii acestora au urmãtoarele obligaţii şi sarcini: 1. difuzarea sub semnatura cãtre toţi experţii contabili şi contabilii autorizaţi aflaţi în evidenta a formularului "Fişa pentru persoane fizice", potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentele norme, pana la data de 15 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa; 2. în scopul evidentei şi urmãririi depunerii formularului "Fişa pentru persoane fizice" filiala va întocmi tabele nominale, separat pentru experţii contabili şi pentru contabilii autorizaţi, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentele norme; 3. termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fişa pentru persoane fizice" de cãtre experţii contabili şi contabilii autorizaţi este 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa; 4. în cazuri justificate, atunci când experţii contabili şi contabilii autorizaţi anunta în termenul prevãzut la pct. 3 ca nu pot depune formularul "Fişa pentru persoane fizice", filiala este în drept sa acorde un alt termen de încã 5 zile. Dacã nici în acest termen nu a fost depusa fişa, preşedintele consiliului filialei nu va acorda viza anuala pentru exercitarea profesiei; 5. viza anuala pentru exercitarea profesiei de cãtre experţii contabili şi contabilii autorizaţi se acorda dacã au fost îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii: a) achitarea în întregime a obligaţiilor fata de Corp pe anul curent; b) plata la bugetul de stat, în cuantumul şi la termenul prevãzute de lege, a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor încasate de la beneficiari; c) dovada asigurãrii pentru riscul profesional; d) dovada ca nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestiune şi de administrare a societãţilor comerciale (prezentarea certificatului de cazier judiciar sau declaraţie pe propria rãspundere); e) nu au sãvârşit fapte care sa încalce obligaţiile prevãzute de lege, precum şi regulile privind conduita şi etica profesionalã, pentru care sa fi fost sancţionaţi de Comisia de disciplina, potrivit pct. 124 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului; f) depunerea fisei individuale prezentate în anexa nr. 1 la prezentele norme; g) pregãtire profesionalã; 6. în baza datelor declarate pe propria rãspundere de cãtre experţii contabili şi contabilii autorizaţi secretarul filialei va verifica exactitatea datelor şi a informaţiilor prezentate, va lua mãsuri pentru încasarea taxelor şi a cotizaţiilor datorate şi va propune preşedintelui consiliului filialei acordarea vizei anuale. Acordarea vizei anuale se concretizeazã prin semnatura şi prin ştampila filialei pusã în casuta special rezervatã în carnetul de membru al Corpului, precum şi prin eliberarea autorizaţiei de exercitare a profesiei pe anul respectiv (conform modelului prezentat în anexa nr. 1A); 7. acţiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfãşoarã pana la data de 15 ianuarie, data dupã care filialele au obligaţia: a) sa afiseze la sediul filialei, la instanţele de judecata, la Camera de comerţ şi industrie etc. lista cuprinzând experţii contabili şi contabilii autorizaţi care au obţinut viza anuala şi care au dreptul sa exercite profesia; b) sa înainteze pana la data de 1 februarie Secretariatului general al Corpului o informare care sa cuprindã urmãtoarele date: - numãrul total al experţilor contabili aflaţi în evidenta Corpului, din care numãrul celor cãrora li s-a acordat viza anuala; - numãrul total al contabililor autorizaţi aflaţi în evidenta Corpului, din care numãrul celor cãrora li s-a acordat viza anuala; - principalele aspecte, greutãţi şi propuneri în legatura cu activitatea desfasurata în acest domeniu. B. Cu privire la societãţile comerciale autorizate 1. Pentru societãţile comerciale de profil filialele transmit, sub semnatura reprezentantului legal al societãţii comerciale, fişa acesteia, întocmitã dupã modelul prezentat în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa. 2. În scopul evidentei şi urmãririi depunerii fisei societãţii comerciale filiala Corpului va întocmi un tabel, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentele norme. 3. Prevederile lit. A pct. 3, 4 şi 5 se aplica în mod corespunzãtor şi societãţilor comerciale de profil care sunt în evidenta filialelor Corpului, cu excepţia dispoziţiilor pct. 5 lit. c), conform cãrora societatea comercialã, membra a Corpului, trebuie sa prezinte polita de asigurare a riscului profesional. În mod asemãnãtor, societatea comercialã trebuie sa facã dovada depunerii fisei prezentate în anexa nr. 3 la prezentele norme. 4. În baza datelor declarate de societatea comercialã pe propria rãspundere secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate în fişa şi va face propuneri preşedintelui consiliului filialei privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei. Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunica de cãtre filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5 care face parte integrantã din prezentele norme. 5. Acţiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfãşoarã pana la data de 15 ianuarie, data dupã care filialele au obligaţia sa afiseze la sediul lor, la camera de comerţ şi industrie, la instanţele de judecata etc. lista cuprinzând societãţile comerciale care au obţinut viza anuala şi care au dreptul sa exercite profesia. II. Dispoziţii finale 1. Secretariatul general al Corpului împreunã cu secţiunile şi departamentele Corpului vor iniţia mãsuri pentru îndrumarea, sprijinul şi controlul modului de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei. 2. Pe baza informarilor primite de la filiale Secretariatul general al Corpului împreunã cu secţiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzând rezultatele şi mãsurile luate, precum şi direcţiile de acţiune în legatura cu acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei. 3. Pentru perioada în care nu s-a acordat viza, ca urmare a nesolicitarii sau neîndeplinirii condiţiilor, membrii Corpului nu sunt exonerati de plata obligaţiilor fata de acesta. 4. Contestaţiile la mãsura luatã de filiala Corpului de neacordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se soluţioneazã în baza prevederilor <>art. 32 şi 35 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , şi ale pct. 43-50 şi 124-130 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului. Prezentele norme intra în vigoare începând cu data de 3 ianuarie 2001. Pe aceeaşi data îşi înceteazã valabilitatea <>Normele nr. 2.120/1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 bis din 21 noiembrie 1997. la norme --------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ....................... FIŞA PENTRU PERSOANE FIZICE 1. Date de identificare
┌───────────────────────────────────────┐
1.1. Numele şi prenumele └───────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────┐
1.2. Numãrul carnetului emis de Corp └───────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────┐
1.3. Numãrul autorizaţiei C.E.C.C.A.R. └───────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────┐
1.4. Data naşterii └──────────────────────────┘
┌────────────────────────────────┐
1.5. Locul naşterii └────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────┐
1.6. Domiciliul └───────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────┐
1.7. Telefon └────────────────────────────────┘
2. Calitatea
┌───────────────┬────────────┐ ┌──────────────────────┬───┬───┐
2.1.│Expert contabil│ │ 2.2.│Contabil autorizat │ │ │
└───────────────┴────────────┘ └──────────────────────┴───┴───┘
3. Modul de desfãşurare a activitãţii de expert contabil sau contabil autorizat
┌──────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
3.1.│Prin cabinete proprii cu angajare de colaboratori │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐
3.2.│Salariaţi în societãţi comerciale de expertiza contabila │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘
┌───────────────────┐
3.2.1. Denumirea cabinetului sau a societãţii comerciale └───────────────────┘
┌───────────────────┐
3.2.2. codul fiscal └───────────────────┘
┌───────────────────┐
3.2.3. Sediul cabinetului sau al societãţii comerciale └───────────────────┘
┌─────────────────────┐ ┌───────────┐
3.2.4. Telefon └─────────────────────┘ 3.2.5. Fax └───────────┘
┌────────────────────┬──────────┐
3.3.│Cu titlu individual │ │
└────────────────────┴──────────┘
┌──────────┬────────────────────┐
3.4.│Cenzor │ │
└──────────┴────────────────────┘
┌─────────────────────────────┐
3.4.1. Denumirea societãţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────┐
3.4.2. Sediul societãţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────────────┘
┌────────────────────┐ ┌─────────────────┐
3.4.3. Telefon │ 1/ 2/ 3/ │ 3.4.4. Fax │ 1/ 2/ 3/ │
└────────────────────┘ └─────────────────┘
┌────────────────────────────┬───────┐
3.5.│Cenzor extern independent │ │
└────────────────────────────┴───────┘
┌─────────────────────────────┐
3.5.1. Denumirea societãţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────┐
3.5.2. Sediul societãţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────────────┘
┌─────────────────┐ ┌────────────────┐
3.5.3. Telefon │ 1/ 2/ 3/ │ 3.5.4. Fax │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────┘ └────────────────┘
┌─────────────┐
3.6. Numãrul de contracte de audit: Total, din care: └─────────────┘
- în industrie,
comerţ şi
prestãri de ┌─────────────┐
servicii └─────────────┘
- în bãnci şi
societãţi de ┌─────────────┐
asigurãri └─────────────┘
┌─────────────┐
3.7. Numãrul de clienţi pentru lucrãri contabile └─────────────┘
┌─────────────┐
3.8. Numãrul lucrãrilor de expertiza contabila: Total, din care: └─────────────┘
┌─────────────┐
- judiciare └─────────────┘
┌─────────────┐
- nejudiciare └─────────────┘
┌─────────────┐
3.9. Numãrul de evaluãri la care s-a participat └─────────────┘
┌─────────────┐
3.10. Alte lucrãri - numãrul de clienţi └─────────────┘
4. Pregãtire profesionalã realizatã în anul anterior
┌──────────────────┬────────────┬───────────┬─────────────────┬────────────────┐
│ Cursuri │ │ │ │ │
│ sau seminarii*) │ Profilul │ Denumirea │ Organizatorul │ Durata (ore) │
├──────────────────┼────────────┼───────────┼─────────────────┼────────────────┤
├──────────────────┼────────────┼───────────┼─────────────────┼────────────────┤
├──────────────────┼────────────┼───────────┼─────────────────┼────────────────┤
├──────────────────┼────────────┼───────────┼─────────────────┼────────────────┤
├──────────────────┼────────────┼───────────┼─────────────────┼────────────────┤
├──────────────────┼────────────┼───────────┼─────────────────┼────────────────┤
└──────────────────┴────────────┴───────────┴─────────────────┴────────────────┘
*) În coloana respectiva veţi marca "C" pentru cursuri sau "S" pentru
seminarii.
5. Necesitaţi de pregãtire profesionalã în viitor*)
┌──────────┬──────┬─────────────┬───────────┬────────┬────────┬────────────────┐
│ Nivelul│Audit │Contabilitate│Fiscalitate│Gestiune│Evaluãri│Pieţe de capital│
├──────────┼───┬──┼───────┬─────┼─────┬─────┼───┬────┼───┬────┼────────┬───────┤
│Profilul │ 1 │ 2│ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │
├──────────┼───┼──┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼────┼───┼────┼────────┼───────┤
│Iniţiere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───┼──┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼────┼───┼────┼────────┼───────┤
│Perfectio-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ nare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───┼──┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼────┼───┼────┼────────┼───────┤
│Reciclare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───┴──┴───────┴─────┴─────┴─────┴───┴────┴───┴────┴────────┴───────┘
*) În casutele corespunzãtoare profilului şi nivelului pentru care optati,
completati:
- în coloana 1: "N" - dacã doriti ca aceste acţiuni sa se desfãşoare la
nivel naţional; sau
"F" - dacã doriti ca ele sa se desfãşoare la nivelul
filialei;
- în coloana 2: completati numãrul de zile pe care sunteţi dispus sa le
efectuati pentru domeniul respectiv.
6. Achitarea obligaţiilor fata de Corp
┌──────────────────────┐
6.1. Suma achitatã în contul cotizaţiilor └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐
6.2. Venitul anual realizat (fãrã T.V.A.) └──────────────────────┘
┌────────┬────────┐
6.3. Are polita de asigurare │ DA │ NU │
└────────┴────────┘
- denumirea societãţii de asigurare ........................................
7. Alte informaţii
7.1. Limbi strãine cunoscute:
┌────────────────┬───────┬─────────────┐
│ Satisfãcãtor │ Bine │ Foarte bine│
┌───────────────┬───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Limba engleza │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Limba franceza │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Limba spaniola │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Limba italiana │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Limba arabã │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Limba rusa │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│Alte limbi │ - scris │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ - citit │ │ │ │
└───────────────┴───────────────────────┴────────────────┴───────┴─────────────┘
┌────────┬────────┐
7.2. Abonamente la revista Corpului pe anul în curs │ DA │ NU │
└────────┴────────┘
7.3. Dacã este membru şi al altor organisme profesionale (denumirea) .........
7.4. Dacã face parte din organele de conducere ale altor organisme ┌────┬────┐
profesionale │ DA │ NU │
└────┴────┘
Semnatura
......................
(Parafa)
la norme
---------
CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI
ŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA
Filiala ................................
MATCA AUTORIZAŢIEI de exercitare a profesiei de expert contabil/contabil autorizat în cursul anului ................ În baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 42/1995 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 89/1998 , aprobatã prin <>Legea nr. 186/1999 , şi a Normelor nr. 5.952/2000 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate prin Hotãrârea Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 39/2000, Domnul/Doamna ........................................................, expert contabil/contabil autorizat cu studii superioare/medii, posesor/posesoare al/a carnetului nr. ......., poate exercita atribuţiile conferite de calitatea de expert contabil/contabil autorizat în cursul anului ...................... . Prezenta autorizaţie este valabilã numai însoţitã de carnetul de expert contabil/contabil autorizat vizat pe anul .................... . Data eliberãrii ........................ Seria ............... nr. ................. Preşedinte, Secretar, Semnatura titularului, CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI ŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA Filiala .............................. AUTORIZAŢIE de exercitare a profesiei de expert contabil/contabil autorizat în cursul anului ................ În baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 42/1995 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 89/1998 , aprobatã prin <>Legea nr. 186/1999 , şi a Normelor nr. 5.952/2000 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate prin Hotãrârea Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 39/2000, Domnul/Doamna ................................................................., expert contabil/contabil autorizat cu studii superioare/medii, posesor/posesoare al/a carnetului nr. .........................., poate exercita atribuţiile conferite de calitatea de expert contabil/contabil autorizat în cursul anului ..................... . Prezenta autorizaţie este valabilã numai însoţitã de carnetul de expert contabil/contabil autorizat vizat pe anul ............ . Data eliberãrii ........................ Seria ............... nr. ................. Preşedinte, Secretar, la norme -------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ............................ TABEL cuprinzând experţii contabili/contabilii autorizaţi aflaţi în evidenta Corpului, care au primit şi au depus fişa personalã privind activitatea desfasurata în anul ...............
┌────┬────────────┬───────────┬─────────┬────────────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ Data │ │ Data │ │ │
│Nr. │ Numele │ primirii │ │ depunerii fisei│ │ Data │
│crt.│şi prenumele│ fisei │Semnatura│ la filiala │ Semnatura│ acordãrii│
│ │ │ personale │ │ Corpului │ │ vizei │
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
├────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
└────┴────────────┴───────────┴─────────┴────────────────┴──────────┴──────────┘
Preşedinte, Secretar,
la norme -------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ............................. FIŞA PENTRU SOCIETĂŢI COMERCIALE 1. Date de identificare
┌────────────────────────────────┐
1.1. Denumirea societãţii comerciale └────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────┐
1.2. Numãrul autorizaţiei C.E.C.C.A.R. └───────────────────────────┘
┌────────────────────────────────┐
1.3. Sediul (strada, numãrul, localitatea) └────────────────────────────────┘
┌────────────────┐ ┌───────────┐ ┌────────┐
1.4. Telefon └────────────────┘ Fax └───────────┘ E-mail └────────┘
┌─────┐ ┌──┐
1.5. Numãrul de înmatriculare în registrul comerţului └─────┘ codul fiscal └──┘
1.6. Birouri, filiale, sucursale, agenţii, puncte de lucru:
┌────┬───────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Denumirea │ Adresa │ Telefon/Fax │
├────┼───────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────┤
├────┼───────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────┤
├────┼───────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────┤
├────┼───────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────┤
├────┼───────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────┤
└────┴───────────────────────────────────┴────────────────────┴────────────────┘
┌────────────┬──┐┌──────────┬──┐┌───────┬──┐
1.7. Statutul societãţii comerciale │în exerciţiu│ ││suspendatã│ ││radiatã│ │
└────────────┴──┘└──────────┴──┘└───────┴──┘
2. Repartiţia capitalului social
┌───────────────────────────┐
2.1. Total capital social (mii lei): └───────────────────────────┘
┌───────────────────────┐
2.2. Numãrul total de acţionari sau de asociaţi, └───────────────────────┘
din care:
┌───────────────────────┐
experţi contabili şi/sau contabili autorizaţi, └───────────────────────┘
membri ai Corpului
2.3. Datele de identificare a actionarilor/asociaţilor (anexa nr. 3A)
┌──────┬───────┐ ┌─────┬──────┐
2.4. Acţiunile sunt nominale? └──────┴───────┘ └─────┴──────┘
3. Obiectul activitãţii*)
┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Prevãzut în statut │ Executat în ultimul an │
│ │ calendaristic │
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
└───────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘
*) Pentru completarea tabelului de mai sus folosiţi numai codurile din
anexa nr. 3B, fãrã a mai înscrie conţinutul activitãţii.
4. Consiliul de administraţie
┌─────────────────┐
4.1. Numãrul total de membri în consiliul de administraţie, └─────────────────┘
din care:
┌───────────┐
acţionari/asociaţi experţi contabili şi/sau contabili └───────────┘
autorizaţi, membri ai Corpului
4.2. Datele de identificare a membrilor consiliului de administraţie:
┌────┬───────────────────┬──────────────┬──────┬───────────┬───────────────────┐
│Nr. │ │ │ │ │ Funcţia în cadrul │
│crt.│Numele şi prenumele│Naţionalitatea│Adresa│Calitatea*)│ consiliului de │
│ │ │ │ │ │ administraţie │
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
├────┼───────────────────┼──────────────┼──────┼───────────┼───────────────────┤
└────┴───────────────────┴──────────────┴──────┴───────────┴───────────────────┘
*) Pentru calitatea de expert contabil se va completa "EC", iar pentru cea
de contabil autorizat "CA".
5. Modificãri statutare şi evoluţia societãţilor comerciale
5.1. Modificarea sediului societãţii comerciale Data efectuãrii modificãrii
(se va mentiona noul sediu)
┌──────────────────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────┘ └────────────────────────┘
5.2. Modificarea repartiţiei capitalului social prin:
5.2.1. cesionare de pãrţi sociale sau vânzare de acţiuni la alţi
sociati/acţionari din aceeaşi societate comercialã
┌────┬───────────────┬────────────────────────┬─────────────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele │ Numãrul de pãrţi │ Valoarea │ Data │
│crt.│ şi prenumele │ sociale/acţiuni │ totalã │ vânzãrii│
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴────────────────────────┴─────────────────┴───────────┘
5.3. Modificarea componentei consiliului de administraţie:
5.3.1. persoane înlocuite
┌─────┬─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Funcţia în consiliul │ Data înlocuirii│
│crt. │ │ de administraţie │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
└─────┴─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┘
5.3.2. membri noi
┌─────┬─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Funcţia în consiliul │ Data validãrii │
│crt. │ │ de administraţie │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
└─────┴─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┘
5.4. Modificarea formei juridice Data efectuãrii modificãrii:
prin transformare în*):
┌────────────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐
- S.R.L. │ │ │ │
└────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘
┌────────────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐
- S.A. │ │ │ │
└────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘
┌────────────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐
- S.N.C. │ │ │ │
└────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘
┌────────────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐
- alte │ │ │ │
forme └────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘
*) Se va completa prin înscrierea semnului "X" pe rândul respectiv. 6. Efectivul personalului angajat*)
┌─────┬───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ Partea în care este înscris │
│crt. │ Numele şi prenumele │ în Tabloul Corpului │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────┴───────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
*) Nu se înscriu persoanele din aparatul administrativ. 7. Asigurarea societãţii comerciale7.1. Societatea de asigurare la care s-a fãcut asigurarea
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
7.1.2. Adresa societãţii de asigurare ┌──────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────┘
┌───────────────┐ ┌──────────────────┐
7.2. Numãrul poliţei │ │ Suma achitatã │ │
de asigurare └───────────────┘ └──────────────────┘
8. Achitarea obligaţiilor fata de Corp
8.1. Suma achitatã ┌──────────────────┐
└──────────────────┘
8.2. Numãrul de salariaţi (cu excepţia stagiarilor ┌──────────────────┐
şi a personalului administrativ) └──────────────────┘
8.3. Venitul anual realizat (fãrã T.V.A.) ┌──────────────────┐
└──────────────────┘
9. Dacã societatea comercialã mai este înscrisã şi în alte organisme
profesionale de profil se vor indica aceste organisme
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
L.S. Semnatura,
la norme-------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA Filiala .................. SITUAŢIA privind actionarii (asociaţii) la Societatea Comercialã ...........
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele Nati- Adresa Tele- Calitatea Data la Numa- Valoa- Ponde-
c şi ona- (str. fon (cenzor care a rul de rea rea
r prenu- lita- nr., sau devenit acţiuni totalã acti-
t. mele tea locali- membru asociat pãrţi a unilor
tatea) în con- sau sociale actiu- în
siliul acţionar nilor valoa-
de admi- rea
nistratie) totalã
%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnatura,
L.S.
ANEXA 3B ---------la norme--------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA Filiala ..................... CODIFICAREA lucrãrilor ce se pot executa, fãrã a fi limitative, de cãtre societãţile de expertiza 1. Ţinerea sau supravegherea contabilitãţii şi întocmirea bilanţului contabil: 1.1. acordarea asistenţei privind organizarea şi ţinerea contabilitãţii, inclusiv în cazul sistemelor informatice; 1.2. elaborarea şi punerea în aplicare a: procedeelor contabile, planului de conturi adaptat unitãţii, contabilitãţii de gestiune, tabloului de bord, controlul de gestiune şi controlului prin buget, în baza şi cu respectarea normelor generale. 2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu: 2.1. analiza structurilor financiare; 2.2. analiza gestiunii financiare şi a rentabilitatii capitalului investit; 2.3. tehnici de analiza şi de gestiune a fondului de rulment; 2.4. sisteme de credit-leasing, factoring etc.; 2.5. determinarea situaţiilor financiare şi de gestiune prin rapoarte procentuale; 2.6. elaborarea de tablouri de finanţare şi planuri de trezorerie; 2.7. elaborarea de tablouri şi resurse; 2.8. asistenta în prevenirea şi înlãturarea dificultãţilor unitãţilor. 3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu: 3.1. diagnostic financiar - creşterea, rentabilitatea, echilibrul şi riscurile financiare; 3.2. audit intern - organizarea sau controlul regularitatii şi sinceritatii sistemului; 3.3. studii, asistenta pentru realizarea de investiţii financiare; 3.4. audit şi certificarea bilanţului contabil. 4. Efectuarea de evaluãri patrimoniale: 4.1. evaluãri de bunuri şi de active patrimoniale; 4.2. evaluãri de întreprinderi şi de valori mobiliare, pentru vânzãri, succesiuni, partaje, donaţii sau la cererea celor interesaţi; 4.3. evaluãri de elemente intangibile. 5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoanele fizice ori juridice, în condiţiile prevãzute de lege, ca de exemplu: 5.1. expertize amiabile; 5.2. expertize contabil-judiciare; 5.3. arbitraje în cauze civile; 5.4. expertize de gestiune. 6. Executarea de lucrãri cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu: 6.1. întocmirea de situaţii periodice; 6.2. consolidarea conturilor şi a bilanţului contabil; 6.3. întocmirea de planuri de finanţare pe termen mediu şi lung. 7. Executarea de lucrãri cu caracter fiscal, ca de exemplu: 7.1. studii şi consultaţii pe probleme de ordin fiscal; 7.2. participarea la întocmirea şi depunerea declaraţiilor fiscale; 7.3. asistenta în probleme de T.V.A. şi impozite; 7.4. fiscalitate imobiliarã; 7.5. asistenta în aplicarea tarifului vamal; 7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificãrilor. 8. Efectuarea de lucrãri de organizare administrativã şi informatica, cum ar fi: 8.1. organigrame, structuri, definiri de funcţii; 8.2. legãturi între servicii, circulaţia documentelor şi informaţiilor; 8.3. automatizarea prelucrãrii informaţiilor, alegerea echipamentelor; 8.4. analiza şi organizarea fluxului informaţional; 8.5. alegerea softurilor necesare; 8.6. formarea profesionalã continua; 8.7. contribuţii la protecţia patrimoniului unitãţii. 9. Îndeplinirea atribuţiilor prevãzute în mandatul de cenzor la societãţile comerciale, conform prevederilor legale.la norme-------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA Filiala ..................... TABEL cuprinzând societãţile comerciale de expertiza din evidenta Corpului are au primit şi au depus fişa privitoare la activitatea desfasurata în anul ...........
┌───┬───────────┬───────┬──────────┬─────────┬──────────┬─────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ Data │ │ Data │
│Nr.│ Denumirea │ │ Data │ │depunerii │ │ acordãrii│
│c │societãţii │ Sediul│ primirii │Semnatura│la filiala│Semnatura│ vizei şi │
│r. │comerciale │ │ fisei │ │ Corpului │ │ numãrul │
│t. │ │ │ │ │ │ │ comuni- │
│ │ │ │ │ │ │ │ carii │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼───────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───────────┴───────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────┴──────────┘
Preşedinte, Secretar,
ANEXA 5 -------la norme-------- CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA Filiala ....................... Nr. ....... din .......... AVIZ Se acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul ............... Societãţii Comerciale ............., cu sediul în ............................., codul fiscal nr. .........., înregistratã la registrul comerţului sub nr. ............. . Acordarea vizei anuale nu exonereaza de rãspundere .......................... pentru eventualele date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate ulterior acordãrii vizei. Preşedinte, Secretar, -------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.