Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 387 din 25 aprilie 2007  privind organizarea si functionarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 387 din 25 aprilie 2007 privind organizarea si functionarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 289 din 2 mai 2007

în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care realizeazã politica Guvernului în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului şi profesiilor liberale, care se înfiinţeazã prin reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie şi a Autoritãţii Naţionale pentru Turism, care îşi înceteazã activitatea, prin preluarea activitãţii în domeniul comerţului de la Ministerul Economiei şi Comerţului, prin preluarea activitãţii privind mediul de afaceri din cadrul aparatului de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile mediului de afaceri şi întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi prin preluarea activitãţii în domeniul turismului de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 2
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale are sediul principal în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, şi alte spaţii necesare desfãşurãrii activitãţii, situate în str. Ion Câmpineanu nr. 16, str. Poteraşi nr. 11 şi bd. Dinicu Golescu nr. 38, Bucureşti.
ART. 3
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de autoritate de stat, prin care se asigurã urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului şi mediului de afaceri, precum şi al funcţionãrii instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa;
b) de strategie, prin care se asigurã fundamentarea, elaborarea şi aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului, mediului de afaceri şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
c) de sintezã în domeniile specifice ministerului;
d) de coordonare la nivel naţional a activitãţii de relaţii economice internaţionale, respectiv fluxurile comerciale şi cooperarea economicã, asigurând secretariatele comisiilor interguvernamentale de colaborare economicã cu alte state şi pregãtirea componentei economice a întâlnirilor la nivelul conducerilor statului şi guvernului;
e) de reglementare, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar în vederea realizãrii obiectivelor şi programelor din domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
f) de administrare, prin care se asigurã administrarea fondurilor publice în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului şi turismului;
g) de reprezentare, prin care se asigurã în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
h) de promovare, implementare şi urmãrire a folosirii fondurilor acordate de Uniunea Europeanã în domeniile aflate în coordonare.
ART. 4
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale exercitã urmãtoarele atribuţii:
A. Cu caracter general:
1. fundamenteazã şi elaboreazã programul de reforme economico-sociale ale Guvernului în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei, comerţului, mediului de afaceri, turismului şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
2. îndeplineşte atribuţii privind eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale din domeniul comerţului interior şi turismului;
3. elaboreazã şi propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate şi avizeazã proiectele de acte normative ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniilor sale de activitate;
4. elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã planul de acţiuni pentru mediul de afaceri;
5. asigurã aplicarea directã a acquis-ului comunitar sau, dupã caz, armonizeazã legislaţia naţionalã în domeniile întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţie, comerţ şi turism;
6. reprezintã Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale, pentru elaborarea de politici şi programe privind domeniile sale de activitate;
7. fundamenteazã şi propune în proiectul de buget resursele financiare necesare funcţionãrii, precum şi realizãrii politicilor şi programelor în domeniu, potrivit legii;
8. îndeplineşte atribuţiile de organism intermediar în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii pentru Programul Operaţional Sectorial de Creştere a Competitivitãţii Economice, conform acordului de delegare încheiat prin acordul pãrţilor cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial de Creştere a Competitivitãţii Economice;
9. îndeplineşte atribuţiile de organism intermediar în domeniul turismului pentru Programul Operaţional Regional, conform acordului de delegare încheiat prin acordul pãrţilor cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional;
10. elaboreazã, actualizeazã, implementeazã şi monitorizeazã Planul de Acţiuni pentru Mediul de Afaceri;
11. propune şi deruleazã acţiuni pentru elaborarea, adaptarea şi implementarea instrumentelor de identificare şi mãsurare a costurilor administrative, impuse de reglementãri mediului de afaceri, în concordanţã cu metodologiile şi practicile internaţionale de identificare, mãsurare şi reducere a barierelor administrative;
12. organizeazã şi participã la derularea sondajului periodic în vederea evaluãrii impactului reglementãrilor administrative şi procedurale asupra climatului afacerilor, utilizând expertiza, metodologia şi instrumentele preluate de la organizaţii şi organisme internaţionale în domeniul cercetãrilor de piaţã;
13. propune, implementeazã, coordoneazã şi monitorizeazã acţiuni în domeniul reducerii barierelor administrative;
14. colaboreazã pe proiecte specifice şi în regim permanent cu organizaţii şi organisme internaţionale (Banca Mondialã, Comisia Europeanã, Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţionalã, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã), asigurând coordonarea programelor şi activitãţilor desfãşurate împreunã cu acestea, în legãturã cu mediul de afaceri;
15. identificã şi testeazã metode de îmbunãtãţire a mediului de afaceri (transparenţa administrativã, coduri de bune practici, încurajarea şi sprijinirea iniţiativei antreprenoriale etc);
16. sprijinã înfiinţarea şi activitatea asociaţiilor profesionale şi patronale din domeniile sale de activitate şi asigurã dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ existent;
17. primeşte şi rezolvã sau, dupã caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizãrile persoanelor fizice şi juridice în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 ;
18. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate, precum şi cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte;
19. colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice;
20. solicitã informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi de la societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate;
21. asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene şi Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competenţã, prin activitãţi specifice în condiţiile legii;
B. în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii:
1. elaboreazã, implementeazã şi monitorizeazã programe pentru stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii şi a societãţilor cooperative;
2. elaboreazã criteriile, prioritãţile şi procedurile necesare în vederea desfãşurãrii programelor şi proiectelor activitãţilor specifice;
3. deruleazã programe şi proiecte cu finanţare externã, prin înfiinţare de unitãţi de management de proiect;
4. participã, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, la elaborarea şi implementarea politicilor de cercetare, inovare şi a transferului tehnologic în domeniile sale de activitate;
5. coordoneazã cooperarea în cadrul programelor Uniunii Europene şi ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã a proiectelor şi programelor din domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii;
6. reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii - S.A.;
7. reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar la fondurile locale de garantare;
8. asigurã coordonarea Fundaţiei de Post-Privatizare.
C. În domeniul comerţului:
1. fundamenteazã şi promoveazã interesele economico-comerciale ale României în cadrul instituţiilor comunitare abilitate prin actele constitutive ale Uniunii Europene pentru elaborarea politicii comerciale comune şi desfãşurarea de negocieri de liberalizare a comerţului în cadru multilateral, desfãşurate sub egida Organizaţiei Mondiale de Comerţ, sau la nivel regional şi bilateral;
2. coordoneazã şi urmãreşte respectarea implementãrii politicii comerciale comunitare în România, în conformitate cu reglementãrile Uniunii Europene în domeniu, cu aplicabilitate directã în toate statele membre, şi cu Tratatul de aderare;
3. urmãreşte şi controleazã aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale din domeniile sale de competenţã, ţinând seama de statutul de membru al Uniunii Europene sau de membru al altor structuri ori organisme internaţionale;
4. asigurã consultarea altor instituţii guvernamentale şi a mediului de afaceri cu privire la strategia, negocierile, pregãtirea, adoptarea şi aplicarea la nivel comunitar de mãsuri de politicã comercialã comunã;
5. reprezintã interesele statului român în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce intereseazã domeniul sãu de activitate;
6. mediatizeazã şi acordã consultanţã operatorilor economici cu privire la valorificarea în comerţul cu ţãrile terţe a oportunitãţilor şi avantajelor rezultate din angajamentele asumate de Uniunea Europeanã în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului şi/sau prin acordurile de comerţ liber sau de parteneriat economic, încheiate la nivel regional ori bilateral, care înglobeazã componente de comerţ;
7. promoveazã interesele comerciale ale României în relaţiile cu alte state şi cu organizaţiile economice la nivel mondial, conform competenţelor naţionale ca membru al Uniunii Europene;
8. face propuneri şi negociazã direct, conform competenţelor naţionale, sau participã la negocierea şi încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic naţional şi, respectiv, comunitar, necesar dezvoltãrii schimburilor comerciale;
9. asigurã aplicarea programelor rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în domeniul economic, la care România este parte, conform competenţelor naţionale şi în corelaţie cu politica Uniunii Europene;
10. asigurã managementul Strategiei Naţionale de Export a României, conform legislaţiei în vigoare, în parteneriat public-privat cu mediile de afaceri care au participat la elaborarea documentului;
11. dezvoltã forme de parteneriat şi dialog structurat în domeniile specifice de activitate cu structurile asociative ale mediilor de afaceri reprezentative la nivel naţional, respectiv patronatele şi asociaţiile profesionale, precum şi cu camerele de comerţ şi industrie;
12. asigurã organizarea şi participarea la misiuni economice, târguri şi expoziţii internaţionale în scopul promovãrii exporturilor de produse şi servicii româneşti;
13. coordoneazã organizarea sesiunilor comisiilor mixte guvernamentale de cooperare economicã şi tehnicã, face propuneri privind programul anual de sesiuni şi al preşedinţilor pãrţii române în comisiile mixte, propune spre aprobare guvernului mandatul delegaţiilor participante; participã prin delegaţi proprii la sesiunile comisiilor mixte, atât în ţarã, cât şi în strãinãtate; elaboreazã şi supune spre aprobare guvernului rapoartele desfãşurãrii sesiunilor şi planurile de mãsuri pentru punerea în aplicare a celor convenite;
14. oferã operatorilor economici informaţii de piaţã şi oportunitãţi de afaceri, precum şi servicii de consultanţã privind accesul pe pieţele externe şi acordã asistenţã de specialitate în procesul antamãrii unor operaţiuni de cooperare şi de obiective complexe în ţarã şi în strãinãtate;
15. coordoneazã activitatea reprezentanţelor economice ale României în strãinãtate şi coopereazã cu cele acreditate în România, pentru identificarea şi concretizarea unor proiecte şi pentru promovarea relaţiilor economice şi a cooperãrii internaţionale;
16. participã, în domeniul sãu de activitate, la dialogul cu instituţiile financiare internaţionale şi acţioneazã pentru concretizarea unor proiecte de cooperare cu acestea şi de atragere a investitorilor strãini şi români în vederea implementãrii de proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;
17. sprijinã, în condiţiile legii, acţiunile coordonate de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru recuperarea creanţelor României rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare economicã derulate înainte de 31 decembrie 1989;
18. asigurã funcţia de autoritate naţionalã pentru aplicarea reglementãrilor comunitare privind eliberarea de documente de import şi, dupã caz, de export în relaţiile de comerţ dintre Uniunea Europeanã şi ţãri terţe, pentru produse aflate în domeniul sãu de competenţã;
19. elibereazã, în condiţiile legii, autorizaţii de funcţionare în România a reprezentanţelor societãţilor comerciale şi organizaţiilor comerciale strãine;
20. participã împreunã cu alte organe ale administraţiei publice cu atribuţii în domeniu şi organizaţii nonguvernamentale şi coordoneazã elaborarea de strategii în domeniul dezvoltãrii comerţului interior şi protecţiei consumatorului;
21. participã la elaborarea politicilor în vederea dezvoltãrii distribuţiei produselor şi serviciilor de piaţã şi asigurã implementarea acestora;
22. realizeazã, împreunã cu organele administraţiei publice locale, baza de date la nivel naţional privind structurile de distribuţie existente;
23. elaboreazã, propune Guvernului spre aprobare şi implementeazã programe pentru dezvoltarea şi susţinerea activitãţii comerciale şi de prestãri de servicii de piaţã;
24. asigurã, prin Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, formarea profesionalã continuã şi pregãtirea profesionalã a lucrãtorilor din domeniul comerţului şi prestãrilor de servicii de piaţã;
25. participã, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, şi coordoneazã elaborarea strategiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea pieţei de desfacere la intern şi urmãreşte implementarea lor;
26. urmãreşte şi sprijinã, în condiţiile legii, pãstrarea climatului de concurenţã loialã, protejarea intereselor consumatorilor de produse şi servicii şi ale operatorilor economici pe piaţa internã;
27. asigurã elaborarea şi implementarea programelor şi proiectelor de promovare a sistemelor moderne de distribuţie şi a calitãţii bunurilor de consum;
28. organizeazã activitatea de prelucrare şi gestionare de informaţii şi date în domeniul sãu de activitate, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional; elaboreazã materiale promoţionale şi publicaţii de specialitate în domeniul sãu de activitate.
D. În domeniul turismului:
1. aplicã strategiile de dezvoltare a infrastructurilor de turism;
2. organizeazã şi realizeazã activitatea de promovare turisticã a României atât pe piaţa internã, cât şi pe pieţele externe, prin activitãţi specifice reprezentanţelor de promovare turisticã;
3. organizeazã congrese, colocvii, simpozioane şi alte acţiuni similare, în ţarã şi în strãinãtate, în domeniul turismului;
4. organizeazã evidenţa, atestarea şi monitorizarea valorificãrii şi protejãrii patrimoniului turistic, conform legii;
5. realizeazã politica de promovare şi dezvoltare a turismului, pe baza programului anual de marketing şi promovare a turismului şi a programului de dezvoltare a produselor turistice, în cadrul cãrora se pot organiza deplasãri pentru reprezentanţii mass-media şi cofinanţãri de emisiuni televizate specifice turismului;
6. autorizeazã operatorii economici şi personalul de specialitate din turism, respectiv licenţiazã agenţii de turism, clasificã structurile de primire turistice, omologheazã pârtiile şi traseele de schi, breveteazã şi atestã personalul de specialitate;
7. efectueazã controlul calitãţii serviciilor din turism;
8. avizeazã documentaţiile de urbanism privind zonele şi staţiunile turistice, precum şi documentaţiile privind construcţiile în domeniul turismului, conform legii;
9. coordoneazã programele de asistenţã tehnicã acordatã de Uniunea Europeanã, Organizaţia Mondialã a Turismului şi de alte organisme internaţionale;
10. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi cu organizaţii similare din alte state, precum şi cu organisme internaţionale interesate de activitatea de turism;
11. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, procesul de instruire din instituţii de învãţãmânt din domeniul turismului;
12. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, programe naţionale şi judeţene de reconversie profesionalã în meseriile specifice activitãţii turistice;
13. elaboreazã şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniul turismului şi asigurã gestionarea procesului de privatizare al societãţilor comerciale de turism;
14. exercitã drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar al societãţilor comerciale de turism pânã la finalizarea procesului de privatizare.
E. În domeniul profesiilor liberale:
1. asigurã cadrul legal pentru înfiinţarea şi funcţionarea profesiilor liberale împreunã cu organismele statului în a cãror competenţã se aflã profesii liberale;
2. colaboreazã cu instituţiile statului în a cãror competenţã se aflã profesii liberale.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale se exercitã de cãtre ministru.
(2) Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale îndeplineşte atribuţii de ordonator principal de credite, potrivit legii.
(3) În exercitarea atribuţiilor, ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale este ajutat de 2 secretari de stat.
(4) Ministrul reprezintã Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(6) Ministrul îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
(7) Ministrul conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
(8) In cazul în care ministrul nu îşi poate exercita atribuţiile, prin ordin al ministrului se va nominaliza un înlocuitor, în condiţiile legii.
(9) Ministrul numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii organelor de specialitate din subordinea şi coordonarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(10) Atribuţiile personalului din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
(11) Pe lângã ministru, funcţioneazã Colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului se aprobã prin ordin al ministrului.
ART. 6
(1) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii, personal diplomatic, funcţionari publici de conducere, funcţionari publici de execuţie şi personal contractual.
(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct îndeplinesc atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Secretarul general şi secretarul general adjunct pot îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale ori încredinţate de ministru.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În structura organizatoricã a Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
(3) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat, în condiţiile legii.
(4) În cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale şi în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat, funcţioneazã:
a) reţeaua externã pentru promovarea comercial'adeconomicã, organizatã sub formã de Birouri de Promovare Comercial-Economicã ale României în strãinãtate, a cãror înfiinţare şi ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului;
b) reprezentanţe de promovare tuisticã cu sediul în strãinãtate şi reprezentanţe de autorizare turisticã, cu sediul în ţarã, ambele fãrã personalitate juridicã, a cãror înfiinţare şi ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului.
(5) În coordonarea ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale funcţioneazã Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, conform legii.
(6) Unitãţile ce funcţioneazã în subordinea sau coordonarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(7) În subordinea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocji, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale funcţioneazã:
I. În subordinea directã a ministrului:
- Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii.
II. În subordinea celorlalte structuri ale ministerului:
a) Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat;
b) oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, ca unitãţi cu personalitate juridicã, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, ce deservesc mai multe judeţe. Conducerea acestora se asigurã de câte un director executiv pentru fiecare oficiu. Numãrul maxim de posturi pentru fiecare oficiu teritorial pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperaţie din subordinea ministerului este de 15. Personalul din oficiile teritoriale pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperaţie este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale;
c) Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
d) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii;
e) Centrul Naţional de Învãţãmânt Turistic, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii.
(8) Structura organizatoricã, regulamentele de organizare şi funcţionare, precum şi statelle de funcţii ale entitãţilor subordonate Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale se aprobã prin ordin al ministrului.
(9) Înfiinţarea de noi oficii sau reprezentanţe teritoriale, cu sau fãrã personalitate juridicã, care sã reprezinte activitatea ministerului în plan regional, se face prin ordin al ministrului potrivit prevederilor legale în vigoare, în funcţie de resursele financiare alocate cu aceasta destinaţie prin bugetul anual.
(10) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale este de 546, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(11) Din numãrul maxim de posturi, 130 de posturi se utilizeazã pentru reţeaua de promovare comercialã economicã externã şi 28 de posturi pentru reprezentanţele de promovare turisticã din strãinãtate.
(12) Atribuţiile şi competenţele secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 8
(1) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale poate înfiinţa în subordinea sa organe de specialitate, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosinţã gratuitã altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) organizarea unui cabinet medical;
d) pentru alte activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sau sunt necesare în derularea activitãţii acestuia.
ART. 9
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale poate desfãşura activitãţi finanţate integral din venituri proprii, care se organizeazã potrivit legii.
ART. 10
Reorganizarea structurilor comasate se va realiza în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 11
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale preia personalul Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Autoritãţii Naţionale pentru Turism, personalul Ministerului Economiei şi Comerţului care desfãşoarã activitãţi în domeniul comerţului, personalul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului care desfãşoarã activitãţi în domeniul turismului şi personalul care desfãşoarã activitãţi privind mediul de afaceri din cadrul aparatului de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile mediului de afaceri şi întreprinderilor mici şi mijlocii potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
ART. 12
(1) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale are în dotare un parc auto stabilit conform reglementãrilor în vigoare.
(2) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale are în dotare, pentru activitãţile specifice de inspecţie şi control care se desfãşoarã pe întreg teritoriul ţãrii şi pentru transportul delegaţiilor, 30 de autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 litri pentru fiecare autoturism.
(3) Pentru activitãţile specifice desfãşurate de reprezentanţele de promovare şi informare turisticã din strãinãtate şi pentru reprezentanţele de autorizare turisticã din ţarã, Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale are în dotare câte un autoturism pentru fiecare reprezentanţã, cu un consum lunar de carburant de 150 litri pentru fiecare autoturism.
(4) Pentru activitãţile specifice desfãşurate de birourile consilierului economic din cadrul fiecãrei misiuni diplomatice a României în strãinãtate, Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale are în dotare un numãr total de 117 autoturisme cu un consum lunar de carburant de 300 litri pentru fiecare autoturism.
(5) Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
(1) Bunurile mobile şi imobile din domeniul public sau privat al statului, care se aflau în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Ministerului Economiei şi Comerţului, Autoritãţii Naţionale pentru Turism şi Direcţiei Mediul de Afaceri din cadrul Guvernului României, trec, pe bazã de protocol de predare-preluare, în administrarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(2) Bunurile imobile din domeniul public sau privat al statului ce trec în administrarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt prevãzute în anexa nr. 3, iar bunurile mobile din patrimoniu sunt cele stabilite în protocolul de predare-preluare.
ART. 14
Pentru buna desfãşurare a activitãţii în cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale se pot închiria spaţii suplimentare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 15
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) dispoziţiile din domeniul comerţului cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 413/2004 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Turism, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 29 martie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru Întreprinderi mici
şi mijlocii, comerţ, turism şi
profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
secretar de stat

Bucureşti, 25 aprilie 2007.
Nr. 387.


ANEXA 1




TOTAL: 546, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI PENTRU
INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE

┌──────────────────────┐
│(*)Corpul de Control │
┌──────────────────────┐ ┌──────────┐ ┌───┤ al ministrului │
│Cabinet Ministru ├──┐ │ │ │ ├──────────────────────┤
└──────────────────────┘ ├────────┤ MINISTRU ├───┤ │ (*) Audit intern │
┌──────────────────────┐ │ │ │ │ ├──────────────────────┤
│Consilier diplomatic ├──┘ └───────┬──┘ ├───┤Informatii clasificate│
└──────────────────────┘ │ │ └──────────────────────┘
│ ┌──┴──────────────────────────┐
│ │(*) Relatii cu Parlamentul, │
│ │ Mass Media, Purtator de │
│ │ Cuvant, Relatii Publice │
│ │ si Protocol │
│ └─────────────────────────────┘
┌─────────────┬──────────┼──────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
┌────────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐ │ ┌─────┴────┐
│Cabinet │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ │ SECRETAR ├──┐
│Secretar├──┤ DE STAT │ │ GENERAL │ │ │ DE STAT │ │
│de Stat │ └──────┬───┘ └────┬─────┘ │ └────┬─────┘ │
└───┬────┘ │ │ │ │ ┌────┴───┐
│ │ ┌────┴─────┐ │ │ │Cabinet │
│ │ │ SECRETAR │ │ │ │Secretar│
│ │ │ GENERAL │ │ │ │de Stat │
┌───┴────┐ │ │ ADJUNCT │ │ │ └────────┘
│Sinteza │ │ └────┬─────┘ │ │
│Comert │ │ │ │ │
│Exterior│ │ │ │ │
└────────┘ │ │ └──────┐ │
┌─────────────┬────┘ │ │ │
│ │ │ │ │
│┌──────────┐ │┌────────┐ │ ┌─────────────┐ │ ┌──────────┐ │ ┌───────────┐
││Directia │ ││Directia│ │ │ Directia │ │ │Directia │ │ │Directia │
├┤Generala │ ├┤Generala│ ├─┤ Generala │ ├─┤Generala │ │ │Generala de│
││Politici │ ││Afaceri │ │ │ Economica │ │ │Sinteza, │ │ │Dezvoltare │
││Comerciale│ ││Europene│ │ └─────────────┘ │ │Investitii│ │ │si Relatii │
│└──────────┘ │└────────┘ │ │ │ si │ ├─┤Interna- │
│┌────────┐ │┌────────────┐ │ │ │Programe │ │ │tionale │
││Directia│ ││Directia │ │ ┌───────────┐ │ └──────────┘ │ └───────────┘
││Generala│ ││Generala │ │ │Directia │ │ ┌───────────┐│
├┤Relatii │ ││pentru IMM │ ├─┤Generala │ │ │Directia ││ ┌───────────┐
││Externe │ └┤ si │ │ │Achizitii │ │ │Generala ││ │Directia │
│└────────┘ │Cooperatie │ │ │Publice si │ └─┤Mediu de │├─┤Generala │
│┌──────────┐ └────────────┘ │ │Logistica │ │Afaceri si ││ │Promovare │
││Directia │ │ └───────────┘ │Profesii ││ │Turistica │
└┤Generala │ │ ┌────────────┐ │Liberale ││ └───────────┘
│Promo- │ │ │ Directia │ └───────────┘│ ┌───────────┐
│varea │ ├─┤ Generala │ ├─┤Directia │
│Exportului│ │ │ Resurse │ │ │Generala │
└──────────┘ │ │ Umane │ │ │Autorizare │
│ └────────────┘ │ │si Control │
│ ┌────────────┐ │ └───────────┘
└─┤ Directie │ │ ┌───────────┐
│ Generala │ │ │Directia │
│ Juridica │ │ │Generala │
└────────────┘ │ │ pentru │
└─┤Programe si│
│Implemen- │
│tare │
└───────────┘


(*) Se organizeaza la nivel de directie


ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea şi în coordonarea
Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale

A. Unitãţi care funcţioneazã în coordonarea ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism, şi profesii liberale
1. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorului - ANPC - 762 de posturi cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
B. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism, şi Profesii Liberale
I. cu finanţare din venituri proprii
1. Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci - OSIM - 315 posturi
2. Centrul Naţional de Învãţãmânt Turistic - CNIT - 30 de posturi
3. Institutul Naţional de Cercetare, Dezvoltare în Turism - INCDT - 56 de posturi
4. Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ - CFMC - 2 posturi
II. cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
1. Centrul Român pentru Promovarea Comerţului - CRPC - 145 de posturi
2. Oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie - 195 de posturi.


ANEXA 3

Situaţia bunurilor imobile din administrarea ministerului pentru
Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale

1. Imobil construcţie P+6, situat în Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, Bucureşti, şi terenul aferent
2. Imobil construcţie P+1, corp D, situat în str. General Berthelot nr. 24, sectorul 1, Bucureşti, anexele şi terenul aferente
3. Imobil construcţie P+3, situat în str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, Bucureşti.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016