Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 12 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. CAP. I Organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale şi principalele obiective şi atribuţii ART. 1 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplicã strategia şi Programul de guvernare în domeniul economiei şi finanţelor publice, prin reorganizarea Ministerului Finanţelor Publice şi prin preluarea activitãţii în domeniul economiei de la Ministerul Economiei şi Comerţului, care îşi înceteazã activitatea. (2) Ministerul Economiei şi Finanţelor este minister cu rol de sintezã, instituţie publicã cu personalitate juridicã. (3) Sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. ART. 2 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor contribuie la elaborarea şi implementarea strategiei şi a Programului de guvernare în domeniul finanţelor publice, în exercitarea administrãrii generale a finanţelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare şi valutare, în concordanţã cu cerinţele economiei de piaţã şi pentru stimularea iniţiativei operatorilor economici. (2) Ministerul Economiei şi Finanţelor îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul finanţelor publice, precum şi elaborarea strategiilor şi a programelor privind creşterea economicã în industrie, energie, resursele minerale, industria de apãrare, promovarea exportului, precum şi a politicilor din domeniul economic; b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul finanţelor publice, din domeniul economic şi din celelalte domenii conexe: recuperarea şi conservarea energiei, recuperarea instalaţiilor, reciclarea materialelor şi gestionarea resurselor materiale, restructurarea şi, dupã caz, privatizarea operatorilor economici care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei şi Finanţelor; c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate; d) de aplicare a prevederilor Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeanã pentru domeniul financiar, fiscal şi economic; e) de elaborare şi implementare a politicii bugetare şi a politicii fiscale a Guvernului; f) de corelare a politicilor fiscale şi bugetare cu celelalte politici economico-sociale; g) de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã, precum şi a contactelor cu structurile comunitare, din punct de vedere administrativ, în acest domeniu; h) de administrare a veniturilor statului; i) de contractare şi administrare a datoriei publice; j) de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria Statului; k) de exercitare a controlului financiar public intern, inclusiv a auditului intern; l) de asigurare a evidenţei centralizate a bunurilor ce constituie domeniul public al statului; m) de elaborare şi supraveghere a cadrului legal în domeniul contabilitãţii; n) de coordonare a asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi de statele membre ale acesteia; o) de coordonare a utilizãrii asistenţei financiare nerambursabile acordate României de cãtre Uniunea Europeanã prin fondurile structurale şi de coeziune; p) de administrare financiarã a fondurilor PHARE, ISPA şi SAPARD; r) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate, precum şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa; s) de autoritate a administraţiei publice centrale de specialitate, prin care se asigurã elaborarea şi implementarea politicii în domeniul sistemelor de management financiar şi control la instituţiile publice, precum şi de autoritate de management şi de organism intermediar pentru programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice; t) de administrare a proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, al transportului energiei, al transportului şi stocãrii ţiţeiului şi gazelor naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publicã, prin operatorii economici care funcţioneazã în subordinea şi sub autoritatea Ministerului Economiei şi Finanţelor. (3) Principiile care stau la baza activitãţii Ministerului Economiei şi Finanţelor sunt urmãtoarele: a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea în domeniul economiei şi al finanţelor publice pe termen mediu; b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementãrile Uniunii Europene; c) întãrirea autoritãţii instituţiei; d) perfecţionarea managementului fondurilor publice; e) transparenţa activitãţii în toate domeniile sale de activitate; f) colaborarea cu partenerii sociali; g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi predictibil. ART. 3 (1) În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Economiei şi Finanţelor are, în principal, urmãtoarele atribuţii: A. în domeniul finanţelor publice: 1. propune strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformã în domeniul finanţelor publice; 2. elaboreazã proiectul bugetului de stat, al legii bugetului de stat şi raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a bugetului de stat, operând rectificãrile corespunzãtoare; 3. stabileşte echilibrul bugetar în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat şi a rectificãrii acestuia; 4. stabileşte metodologii pentru elaborarea proiectelor bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, precum şi a proiectelor bugetelor locale; 5. analizeazã periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, şi prezintã informãri Guvernului, cu propuneri de îmbunãtãţire; 6. analizeazã la nivelul instituţiilor publice definite la <>art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, modul de utilizare şi/sau administrare a fondurilor şi/sau patrimoniului public, prezentând Guvernului, spre dezbatere şi aprobare, propuneri şi/sau proiecte de acte normative care sã conducã la îmbunãtãţirea procesului de programare şi execuţie bugetarã; 7. urmãreşte execuţia operativã a bugetului general consolidat; stabileşte mãsurile necesare pentru încasarea veniturilor şi limitarea cheltuielilor, în vederea încadrãrii în deficitul bugetar aprobat; 8. elaboreazã şi aprobã clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice; 9. elaboreazã proiectul bugetului asigurãrilor sociale de stat, al legii bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia; 10. deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecãrui ordonator principal de credite în cadrul fiecãrui exerciţiu bugetar; 11. analizeazã şi avizeazã deschiderile de credite bugetare pentru stimularea producţiei de export şi a exporturilor; 12. monitorizeazã, în condiţiile legii, numãrul de posturi şi cheltuielile de personal din instituţiile publice; 13. aprobã, prin delegare de competenţe, modificãri în fişele de investiţii, anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite bugetare; 14. aprobã repartizarea pe trimestre a veniturilor şi a cheltuielilor prevãzute în bugetul de stat, în bugetul asigurãrilor sociale de stat şi în bugetele fondurilor speciale; 15. iniţiazã proiecte de acte normative în domeniul de activitate al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi urmãreşte armonizarea acestora cu legislaţia Uniunii Europene în domeniu; 16. avizeazã proiectele de acte normative care au legãturã cu activitatea Ministerului Economiei şi Finanţelor; 17. analizeazã, fundamenteazã şi stabileşte mãsuri privind împrumuturile necesare în vederea acoperirii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice sau pentru acţiuni şi lucrãri de interes public; administreazã datoria publicã, urmãreşte rambursarea acesteia şi achitarea dobânzilor aferente, în condiţiile legii; 18. administreazã şi gestioneazã datoria publicã guvernamentalã; 19. elaboreazã raportul privind datoria publicã internã şi externã a României, pe care îl prezintã semestrial Guvernului şi Parlamentului; 20. reîntregeşte, la propunerea ordonatorilor principali de credite, Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare anulate sau reduse; 21. elaboreazã şi actualizeazã metodologia privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice; 22. analizeazã programul de investiţii din punct de vedere al încadrãrii în limitele de cheltuieli stabilite, al respectãrii criteriilor de selecţie şi prioritizare şi al eşalonãrii creditelor bugetare în funcţie de durata de execuţie a obiectivelor; 23. coordoneazã monitorizarea întregului program de investiţii publice; 24. elaboreazã strategia în domeniul investiţiilor publice, pe baza propunerilor de programe de investiţii ale ordonatorilor principali de credite; 25. administreazã contul general al Trezoreriei Statului, deschis la Banca Naţionalã a României, scop în care încheie convenţii cu aceasta; 26. stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare a Trezoreriei Statului, în vederea asigurãrii efectuãrii operaţiunilor de încasãri şi plãţi pentru sectorul public; 27. elaboreazã şi administreazã bugetul de venituri şi cheltuieli al Trezoreriei Statului; 28. colaboreazã cu Banca Naţionalã a României la elaborarea balanţei de plãţi externe, a balanţei creanţelor şi angajamentelor externe, a reglementãrilor din domeniul monetar şi valutar şi informeazã semestrial Guvernul asupra modului de realizare a acestora, cu propuneri de soluţii în acoperirea deficitului sau utilizãrii excedentului din contul curent al balanţei de plãţi externe; 29. contracteazã şi garanteazã împrumuturi de stat de pe piaţa financiarã internã şi externã, în scopul şi în limitele competenţelor stabilite de lege; 30. asigurã punerea în circulaţie prin Banca Naţionalã a României, pe bazã de convenţie, a unor instrumente financiare specifice; 31. elaboreazã lucrãrile privind contul general anual de execuţie a bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului şi, respectiv, a bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi conturile anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de lege referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintã spre însuşire Guvernului, în vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului; 32. elaboreazã, pe baza modelului-cadru al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã (O.C.D.E.), proiectul românesc de convenţie pentru evitarea dublei impuneri şi urmãreşte actualizarea acestuia în concordanţã cu recomandãrile adoptate de O.C.D.E.; 33. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri negociate; 34. elaboreazã strategii, studii comparative, prioritãţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscalã a României în domeniul convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri; 35. se preocupã de aplicarea unitarã a întregii legislaţii fiscale prin direcţiile de specialitate, Comisia fiscalã centralã şi alte unitãţi implicate aflate în structura sau în subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor; 36. urmãreşte realizarea unui management eficient şi coerent al sistemului fiscal românesc, având ca scop elaborarea şi menţinerea unui sistem fiscal unitar, stabil şi armonizat, în strânsã concordanţã cu indicatorii macroeconomici din Strategia de modernizare a administraţiei publice; 37. exercitã, prin organele sale de specialitate, controlul utilizãrii creditelor bugetare de cãtre instituţiile publice; 38. deruleazã operaţiuni de încasãri şi plãţi, ca participant direct al Sistemului naţional de plãţi; 39. urmãreşte respectarea angajamentelor asumate prin acordurile încheiate cu organismele financiare internaţionale în domeniul datoriei publice; 40. elaboreazã politica vamalã, în concordanţã cu cadrul legislativ existent; 41. asigurã administrarea monopolului de stat, în condiţiile legii; 42. reglementeazã controlul financiar preventiv şi exercitã controlul financiar preventiv delegat, în scopul constituirii şi utilizãrii legale şi eficiente a fondurilor publice; 43. realizeazã activitãţi de inspecţie pentru activitatea proprie a ministerului, la unitãţile aflate în subordinea sau în coordonarea ministerului, precum şi la operatori economici care utilizeazã fonduri europene, şi soluţioneazã contestaţiile depuse de acestea; 44. exercitã calitatea de reprezentant al României la organismele internaţionale cu caracter financiar, în condiţiile legii; 45. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea acordurilor guvernamentale bilaterale privind promovarea şi protejarea reciprocã a investiţiilor; 46. Ministerul Economiei şi Finanţelor reprezintã, în baza mandatului acordat, statul român sau instituţia publicã implicatã, în faţa Curţii de arbitraj internaţional a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investiţii, cu sediul la Washington; 47. coordoneazã, negociazã şi încheie acorduri internaţionale, în numele statului, în domeniul relaţiilor financiare şi valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe; 48. reprezintã statul, ca subiect de drepturi şi obligaţii, în faţa instanţelor, precum şi în orice alte situaţii în care acesta participã nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacã legea nu stabileşte în acest scop un alt organ; 49. coordoneazã şi îndrumã metodologic, prin structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor, care au corespondent în cadrul tuturor unitãţilor subordonate, întreaga lor activitate; 50. asigurã relaţia cu Parlamentul, cu Consiliul Economic şi Social, comisia de dialog social, sindicatele, patronatele şi cu alţi exponenţi ai societãţii civile în problemele specifice activitãţii sale; 51. asigurã un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei activitãţii şi stabilitãţii sociale, şi susţine în Parlament proiectele de acte normative pe care le iniţiazã; 52. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã procesul de soluţionare a petiţiilor, precum şi a solicitãrilor de informaţii publice, care se înscriu în sfera sa de competenţã, în conformitate cu prevederile legale; 53. elaboreazã, implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul finanţelor publice; 54. asigurã, potrivit legii, tipãrirea hârtiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligaţiunilor necesare finanţãrii datoriei publice, timbrelor fiscale, precum şi a formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în activitatea fiscalã şi financiar-contabilã; 55. elaboreazã strategia de comunicare, coordoneazã şi monitorizeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional, în scopul asigurãrii principiului unitãţii de imagine a instituţiei şi a unitãţilor sale subordonate; 56. aplicã legislaţia în domeniul resurselor umanerecrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa; 57. elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã şi alte organisme specializate în acest domeniu; 58. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã un corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii; 59. iniţiazã mãsuri şi participã, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene; 60. editeazã materiale de specialitate necesare pentru mediatizarea problematicii financiare, în vederea cunoaşterii acesteia de cãtre personalul propriu şi de cãtre contribuabili; 61. asigurã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", activitate finanţatã integral din venituri proprii; 62. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, asupra activitãţii societãţilor comerciale, companiilor naţionale şi societãţilor bancare, prin reprezentanţii sãi în asociaţiile generale ale acţionarilor sau în consiliile de administraţie; 63. urmãreşte constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de contrapartidã, rezultat din contravaloarea în lei a ajutoarelor economice nerambursabile acordate României de organisme internaţionale sau de guvernele altor ţãri; 64. asigurã evidenţa statisticã a ajutoarelor externe nerambursabile; 65. gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã României de Uniunea Europeanã, prin instrumente financiare de preaderare şi postaderare, potrivit prevederilor memorandumurilor de înţelegere, memorandumurilor şi acordurilor de finanţare semnate de Guvernul României şi de Comisia Europeanã, precum şi asistenţa financiarã rambursabilã acordatã de instituţii financiare internaţionale; 66. transferã fondurile nerambursabile primite de România de la Uniunea Europeanã - prin fondurile structurale şi de coeziune, în calitate de stat membru al Uniunii Europene - cãtre autoritãţile de management/beneficiarii finali şi certificã cheltuielile efectuate în cadrul programelor operaţionale cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene; 67. elaboreazã strategia şi cadrul normativ general, coordoneazã şi evalueazã activitatea de audit public intern la nivel naţional, efectueazã misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii multisectoriale şi exercitã auditul intern asupra activitãţilor desfãşurate în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi în structurile aflate în subordinea sau sub autoritatea acestuia, în condiţiile legii; 68. efectueazã inspecţii privind respectarea legalitãţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul celorlalte instituţii publice, în domeniul sãu de activitate; 69. aplicã, în calitate de principal furnizor de ajutor de stat, legislaţia în domeniul ajutorului de stat; 70. aplicã dispoziţiile legale în domeniul preţurilor, pentru care legea abiliteazã Ministerul Economiei şi Finanţelor; 71. urmãreşte evoluţia preţurilor în economie; 72. aplicã dispoziţiile legale în domeniul concurenţei neloiale şi al publicitãţii, pentru care legea abiliteazã Ministerul Economiei şi Finanţelor; 73. participã la schimbul de informaţii şi experienţã în relaţiile cu organizaţiile şi instituţiile internaţionale, în domeniul sãu de activitate; 74. programeazã, coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi de statele membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeanã; 75. asigurã managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de cooperare economicã pe 5 ani, încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Elene; 76. coordoneazã monitorizarea şi implementarea Fondului de Coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994; 77. asigurã verificarea declaraţiilor de cheltuieli emise în cadrul procesului de implementare a Fondului de Coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994; 78. realizeazã activitãţile aferente procesului de ratificare şi/sau amendare a memorandumurilor de finanţare (PHARE şi ex-ISPA), precum şi a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistenţei financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene; 79. asigurã coordonarea la nivel naţional a Programului de asistenţã tehnicã JASPERS (Asistenţã comunã pentru promovarea proiectelor în regiunile europene), acţionând în sensul pregãtirii, finalizãrii şi aprobãrii, în colaborare cu toate pãrţile implicate, a planurilor anuale de acţiune şi a fişelor de proiect, urmãrind realizarea de cãtre JASPERS a proiectelor incluse în planurile de acţiune; 80. asigurã cadrul metodologic pentru realizarea analizei cost-beneficiu pentru proiectele de infrastructurã; 81. asigurã elaborarea politicii şi strategiei Guvernului României pentru promovarea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat public-privat; 82. stabileşte şi promoveazã procedurile de identificare şi structurare a proiectelor de tip parteneriat public-privat şi de susţinere a autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale în pregãtirea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat public-privat; 83. elaboreazã şi avizeazã propunerile de acte normative pentru modificarea şi completarea cadrului legal în domeniul parteneriatului public-privat şi concesiunilor de lucrãri publice, servicii şi bunuri; 84. gestioneazã baza de date privind proiectele de tip parteneriat public-privat şi concesiuni de lucrãri publice, servicii şi bunuri derulate la nivel central şi local; 85. coordoneazã elaborarea şi implementarea Planului naţional de dezvoltare, document de planificare strategicã şi programare financiarã multianualã al României, elaborat pe baza strategiilor sectoriale şi a strategiei naţionale de dezvoltare regionalã şi care fundamenteazã fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã şi instrumentele structurale; 86. coordoneazã pregãtirea şi funcţionarea cadrului legislativ, instituţional şi procedural pentru gestionarea instrumentelor structurale, îndeplinind rolul de autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale şi, în aceastã calitate, coordoneazã elaborarea, monitorizarea şi evaluarea cadrului strategic naţional de referinţã, a programelor operaţionale şi a documentelor de implementare corespunzãtoare; coordoneazã dezvoltarea capacitãţii administrative, elaborarea şi actualizarea procedurilor structurilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale; organizeazã, prezideazã şi asigurã secretariatul structurilor interinstituţionale de coordonare a programãrii şi a gestionãrii instrumentelor structurale; coordoneazã activitatea de informare şi comunicare în domeniul instrumentelor structurale şi asigurã realizarea şi funcţionarea Sistemului unic de management al informaţiei privind instrumentele structurale, îndeplinind rolul de autoritate centralã de legãturã cu sistemul informatic al Comisiei Europene; 87. stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportãri periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului; 88. supun dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile; 89. coordoneazã participarea României şi îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact la proiectele de înfrãţire instituţionalã cu statele care beneficiazã de finanţãri nerambursabile ale Uniunii Europene; 90. coordoneazã calcularea, încasarea, plata şi controlul contribuţiei României la sistemul resurselor proprii ale Uniunii Europene, precum şi raportãrile cãtre aceasta în domeniu; 91. formuleazã şi susţine poziţiile României pe parcursul procedurii de elaborare, aprobare şi execuţie a bugetului comunitar; 92. monitorizeazã fluxurile financiare de la şi cãtre Uniunea Europeanã, în vederea determinãrii impactului poziţiei nete a României în relaţia financiarã cu UE asupra bugetului naţional; 93. asigurã stabilirea şi funcţionarea corectã a sistemelor de management financiar şi control pentru programele operaţionale, în conformitate cu prevederile Uniunii Europene privind derularea instrumentelor structurale şi a altor tipuri de finanţãri nerambursabile comunitare; 94. coordoneazã procesul de asigurare a cofinanţãrii necesare pentru implementarea programelor operaţionale finanţate cu contribuţia Uniunii Europene; 95. asigurã verificarea documentelor de licitare şi contractare elaborate în vederea încheierii de contracte finanţate din surse publice, pentru contractarea de servicii, bunuri, lucrãri şi pentru concesionarea de lucrãri şi servicii; 96. urmãreşte acquis-ul comunitar în legãturã cu sistemul bugetar comunitar şi adapteazã cadrul normativ şi metodologic naţional, conform evoluţiei acestuia; 97. formuleazã şi susţine poziţiile României privind propunerile de modificare a acquis-ului comunitar în domeniul sistemului bugetar comunitar; 98. coordoneazã contactele cu structurile comunitare din punct de vedere administrativ, în domeniul relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã; 99. participã la reuniunile structurilor comunitare în domeniul relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã; 100. elaboreazã, monitorizeazã şi evalueazã politicile publice a cãror implementare se realizeazã prin adoptarea de acte normative; 101. asigurã organizarea examenelor pentru dobândirea calitãţii de consultant fiscal; 102. asigurã exercitarea controlului operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal care au ca efect evaziunea fiscalã; 103. aplicã în domeniul vamal mãsurile specifice rezultate din Programul de guvernare şi din legislaţia în domeniul vamal; 104. asigurã exercitarea activitãţii de inspecţie vamalã, activitatea de control vamal ulterior şi orice altã formã de control specific în legãturã cu aplicarea şi respectarea reglementãrilor în vigoare în domeniul vamal; 105. asigurã legãtura operativã în activitatea de finanţe prin reprezentanţii permanenţi la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale; 106. asigurã centralizarea inventarului bunurilor din domeniul public al statului şi iniţiazã proiectul de hotãrâre de Guvern pentru aprobarea acestuia, potrivit reglementãrilor în vigoare; 107. stabileşte mecanismele, circuitele şi termenele de decontare privind operaţiunile efectuate prin virament, precum şi procedurile privind coordonarea şi decontarea operaţiunilor cu numerar în sistemul Trezoreriei Statului; B. în domeniul economiei: 1. elaboreazã în domeniul economic strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformã: a) industrialã, referitoare la evoluţia dezvoltãrii sectoarelor industriei de prelucrare a produselor industriale şi a bunurilor de consum - metalurgie, chimie, petrochimie, textile, pielãrie, lemn, sticlã, ceramicã, materiale de construcţii, construcţii de maşini; b) energeticã, referitoare la evoluţia sectorului energetic, respectiv energie electricã şi termicã, hidro, nuclearã, petrol, gaze, resurse minerale, minegeologie; c) comercialã, pentru produsele industriale, privind promovarea exporturilor şi dezvoltarea pieţei interne; d) economicã, privind creşterea economicã, atragerea de investitori, precum şi coordonarea domeniului infrastructurii calitãţii şi evaluãrii conformitãţii produselor; 2. elaboreazã şi urmãreşte strategiile sectoriale şi strategiile naţionale de dezvoltare regionalã care fundamenteazã fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã; 3. centralizeazã şi prelucreazã datele necesare pentru întocmirea rapoartelor cãtre Uniunea Europeanã din domeniul economic, al promovãrii competitivitãţii produselor industriale şi al ajutorului de stat din domeniul economic; 4. elaboreazã politici publice privind creşterea economicã din domeniile coordonate; 5. coordoneazã şi controleazã aplicarea actelor normative din domeniul economic; 6. participã la fundamentarea şi la elaborarea strategiei şi a programului de reforme economico-sociale al Guvernului, fundamenteazã, promoveazã şi asigurã aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile din sectorul economic; 7. elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative privind reglementarea activitãţilor din domeniul economic şi avizeazã propunerile legislative ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale; 8. iniţiazã şi negociazã, din împuternicirea Preşedintelui României sau a Guvernului, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale de naturã economicã sau propune întocmirea procedurilor de aderare la aceste convenţii sau acorduri; 9. asigurã armonizarea reglementãrilor legislative ale Uniunii Europene cu cele din domeniul economic coordonat; 10. aplicã legislaţia în domeniul ajutorului de stat pentru operatorii economici din subordine; 11. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce intereseazã domeniul industrial sau de promovare a produselor industriale; 12. elaboreazã studii şi sinteze referitoare la evoluţia în economie şi la ajustarea structuralã a industriei, pe domenii de activitate, precum şi la orientarea forţei de muncã şi urmãreşte implementarea lor; 13. asigurã monitorizarea administrãrii proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, precum şi a valorificãrii produselor rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile economice de sub autoritatea sa; 14. exercitã toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar al statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea şi, dupã caz, lichidarea operatorilor economici cu capital de stat din domeniul coordonat; 15. avizeazã documentaţia pentru obţinerea licenţelor din domeniul resurselor minerale şi al energiei; 16. acordã avize tehnice pentru autorizarea antrepozitelor fiscale; 17. acordã certificate de recunoaştere şi desemnare ca organisme de inspecţie tehnicã a unor operatori economici, pentru limitarea emisiilor de compuşi organici volatili, în baza prevederilor legale; 18. monitorizeazã activitatea de supraveghere a pieţei pentru produsele industriale, în conformitate cu legislaţia în vigoare; 19. asigurã informarea, consultarea şi instruirea operatorilor economici cu privire la dezvoltarea durabilã, producţia şi consumul durabil, schimbãrile climatice, strategiile tematice din Uniunea Europeanã; 20. supravegheazã şi controleazã împreunã cu alte organe de specialitate transportul deşeurilor înspre şi dinspre Comunitatea Europeanã; 21. urmãreşte realizarea sarcinilor ce îi revin din Planul naţional de gestiune a deşeurilor referitoare la gestionarea deşeurilor generate de industrie; 22. monitorizeazã activitatea de supraveghere a pieţei pentru produsele importate de România din terţe ţãri; 23. administreazã directivele transpuse în legislaţia naţionalã în domeniul industrial, mediu şi sectorul energetic; 24. elaboreazã ghiduri pentru implementarea directivelor transpuse în legislaţia naţionalã în domeniile pe care le coordoneazã şi evalueazã capacitatea operatorilor economici de aplicare a acquis-ului; 25. asigurã dialogul permanent cu patronatele şi asociaţiile sindicale din domeniul economic, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ aferent; 26. asigurã relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi cu alţi exponenţi ai societãţii civile în problemele specifice domeniului economic; 27. dezvoltã sistemul informatic în domeniul economic şi al promovãrii competitivitãţii produselor industriale; 28. implementeazã sistemul de comunicare şi cadrul comunicaţional în domeniul economic; 29. stimuleazã relaţiile cu camerele de comerţ şi industrie şi cu asociaţiile profesionale în domeniile specifice de activitate; 30. urmãreşte implementarea politicilor de cercetare şi inovare în domeniul economic; 31. coordoneazã, direct sau împreunã cu ministerul de resort din domeniul cercetãrii, institutele naţionale de cercetare din sfera sa de activitate, potrivit legii; 32. elaboreazã politica privind evaluarea conformitãţii produselor industriale şi urmãreşte aplicarea acestei politici; 33. stabileşte şi asigurã aplicarea mãsurilor de protecţie civilã în cazul situaţiilor deosebite, în condiţiile legii; 34. asigurã activitatea de cooperare internaţionalã în relaţiile cu organismele de profil din ţãrile membre NATO şi UE privind producţia specialã, controlul exporturilor strategice şi managementul situaţiilor de urgenţã; 35. sprijinã participarea industriei de apãrare la programele de modernizare a tehnicii de luptã pentru forţele terestre, aeriene şi navale; 36. reprezintã industria de apãrare în comisiile mixte de colaborare tehnico-militarã cu alte state şi în organizaţiile euroatlantice de profil; 37. elaboreazã rapoarte şi informãri pentru CSAT; 38. sprijinã şi coordoneazã participarea industriei de apãrare pentru programele NATO; 39. elaboreazã propunerile privind necesitãţile de materii prime şi materiale pentru acumularea în rezerva de stat, corelate cu programul de pregãtire a economiei pentru apãrare; 40. reprezintã România în relaţiile cu NATO/EAPC - Comitetul de Planificare Industrialã, protecţia infrastructurii critice la obiectivele economice de importanţã strategicã împotriva terorismului economic; 41. asigurã participarea în Comisia Centralã de Rechiziţii; 42. realizeazã şi gestioneazã baza de date şi sistemul informaţional din domeniile de activitate, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional; 43. negociazã direct sau participã la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic din domeniul coordonat sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltãrii schimburilor comerciale; 44. fundamenteazã propuneri privind proiectul de buget şi urmãreşte execuţia bugetului pentru activitãţile din domeniul sãu de activitate; urmãreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor; 45. gestioneazã mijloacele financiare în domeniul economic şi controleazã modul de utilizare a acestora de cãtre unitãţile din subordine; 46. asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea cerinţelor Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord şi Uniunii Europene în economie, prin activitãţi specifice, în condiţiile legii; 47. elaboreazã norme, implementeazã şi controleazã politica de conservare a energiei, de securitate a instalaţiilor din industrie, de reciclare a materialelor, precum şi de metrologie legalã; 48. coordoneazã activitatea de producere, transport şi de distribuţie a energiei electrice şi monitorizarea pieţei de energie; 49. elaboreazã programul energetic de iarnã şi urmãreşte asigurarea de combustibil; 50. urmãreşte situaţia stocurilor de siguranţã ale sistemului electroenergetic al sistemului naţional la resursele primare de energie, cãrbune, hidrocarburi şi, împreunã cu Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, volumul de apã din lacurile de acumulare; 51. asigurã raportarea lunarã la Uniunea Europeanã a stocurilor minime de siguranţã pentru ţiţei şi produse petroliere; 52. coordoneazã activitãţile sistemului naţional de transport al gazelor naturale; 53. elaboreazã documentele programatice referitoare la sectorul energetic, aferente Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" - Axa prioritarã IV "Creşterea eficienţei energetice şi securitatea furnizãrii, în contextul combaterii schimbãrilor climatice"; 54. avizeazã documentaţiile pentru aprobarea coeficienţilor maximi de consumuri tehnologice specifice activitãţilor de depozitare, manipulare, distribuţie şi transport al produselor petroliere; 55. coordoneazã procesul de realizare a sarcinilor României privind piaţa regionalã de electricitate şi gaze naturale; 56. participã la elaborarea strategiei sectorului energetic în domeniul cãrbunelui şi al producãtorului de uraniu; 57. iniţiazã şi avizeazã programe de refacere ecologicã a zonelor afectate, a zonelor miniere, urmãrind realizarea mãsurilor de protecţie a mediului; 58. organizeazã efectuarea controlului aplicãrii actelor normative în vigoare de cãtre operatorii economici cu activitãţi în domeniile specifice; 59. realizeazã activitãţi de control operativ la operatorii economici, în vederea asigurãrii respectãrii prevederilor legale şi a legislaţiei secundare, pe domenii de activitate; 60. colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din sistemul sãu; 61. organizeazã şi participã la misiuni economice în scopul promovãrii exporturilor de produse industriale româneşti; 62. participã la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economicã internaţionalã, care se desfãşoarã în ţarã sau în strãinãtate, conform programului aprobat de Guvern; 63. asigurã operatorilor economici informaţii de piaţã şi acordã asistenţã de specialitate în procesul negocierilor unor operaţiuni de cooperare şi de obiective complexe în ţarã şi în strãinãtate; 64. urmãreşte mediatizarea şi aplicarea în practicã a acordurilor guvernamentale în care sunt prevãzute acţiuni de cooperare economicã internaţionalã la care ministerul este parte; 65. iniţiazã acţiuni de cooperare internaţionalã şi de colaborare economicã externã, în plan bilateral sau pe terţe pieţe; 66. acţioneazã pentru atragerea instituţiilor financiare internaţionale, a unor investitori strãini şi români, pentru relansarea unor proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România; 67. administreazã şi gestioneazã programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 68. efectueazã controlul operatorilor economici care au beneficiat de sprijin financiar în cadrul programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale; 69. studiazã tendinţele pieţelor externe în ceea ce priveşte competitivitatea produselor industriale româneşti şi oportunitãţile de comerţ pentru operatorii economici români şi sprijinã prezenţa acestora pe piaţa mondialã; 70. asigurã aplicarea programelor rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în domeniul economic la care România este parte; 71. coordoneazã, monitorizeazã implementarea proiectelor PHARE şi întocmeşte rapoarte periodice privind evaluarea proiectelor, conform procedurilor PHARE; 72. asigurã schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementãrii proiectelor PHARE cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene, delegaţia Comisiei Europene la Bucureşti, Fondul Naţional şi cu operatorii de implementare; 73. gestioneazã fondurile primite de la UE prin programul operaţional sectorial de creştere a competitivitãţii economice; 74. sprijinã activitatea Agenţiei Române pentru Investiţii Strãine privind atragerea investiţiilor strãine în domeniile economice coordonate; 75. acordã asistenţa necesarã firmelor româneşti şi strãine în domeniul economic; 76. organizeazã standuri la târguri şi expoziţii pe plan regional, în vederea atragerii de operatori economici interesaţi de domeniul deşeurilor reciclabile; 77. elaboreazã programe sectoriale de gestionare a deşeurilor industriale reciclabile şi elaboreazã prognoze în acest domeniu; 78. elibereazã certificatele de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale, pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor este minister de resort; 79. participã, împreunã cu instituţiile şi structurile cu atribuţii în domeniu, la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic; 80. iniţiazã mãsuri pentru stimularea cooperãrii economice internaţionale; 81. implementeazã politica comercialã a României pentru produsele industriale şi asigurã armonizarea reglementãrilor legislative din domeniul comerţului şi în legãturã cu relaţiile economice internaţionale cu cele ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului, Uniunii Europene şi ale altor organizaţii şi forme de cooperare prevãzute de acordurile economice şi comerciale la care România este sau intenţioneazã sã devinã parte; 82. coopereazã la iniţierea de negocieri şi participã la încheierea şi derularea de acorduri şi înţelegeri cu ţãrile debitoare şi/sau cu firme intermediare specializate, pentru recuperarea creanţelor externe ale statului, rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare; 83. asigurã îndeplinirea obligaţiilor care îi revin din dispoziţiile acordului european în domeniul sãu de activitate, precum şi activitãţile desfãşurate de partea românã în cadrul instituţiilor create prin acest acord; 84. asigurã implementarea mãsurilor din domeniul de intervenţie "energie" din cadrul programului operaţional sectorial de creştere a competitivitãţii economice; 85. editeazã materiale de specialitate necesare pentru cunoaşterea şi dezvoltarea activitãţii operatorilor economici; 86. asigurã întâlniri periodice cu reprezentanţii organelor administraţiei publice locale şi cu operatori economici din domeniul industrial, pentru diseminarea informaţiilor referitoare la aplicarea prevederilor din domeniul economic; 87. asigurã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea publicaţiilor "Revista minelor" şi "Buletinul de resurse minerale"; 88. asigurã legãtura operativã în domeniul economic cu reprezentanţii permanenţi la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale. (2) Ministerul Economiei şi Finanţelor îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare. (3) Ministerul Economiei şi Finanţelor monitorizeazã şi coordoneazã atribuţiile conferite de lege unitãţilor subordonate, preluate ca urmare a aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare a Ministerului Economiei şi Finanţelor. ART. 4 În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Economiei şi Finanţelor colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale, cu alte instituţii publice şi cu alte organisme. ART. 5 În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Economiei şi Finanţelor este autorizat: a) sã dea operatorilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii; b) sã ia mãsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege în competenţa sa; c) sã aprobe înlesniri, restituiri, compensãri şi amânãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor vãrsãminte bugetare obligatorii, în condiţiile legii; d) sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare; e) sã încheie protocoale de schimb de informaţii şi documente, precum şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite; f) sã refuze cererile de finanţare de la bugetul de stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetere, în cazurile în care acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementãrile în vigoare; g) sã revoce creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite, în cazurile în care se constatã cã acestea se utilizeazã în alte scopuri decât cele stabilite; h) sã respingã situaţiile financiar-contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele legale şi sã stabileascã noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu aplicarea sancţiunilor prevãzute de legislaţia în vigoare; i) sã emitã, sã anuleze, sã revoce, sã suspende, dupã caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condiţiile legii, acte administrative sub forma autorizaţiilor, licenţelor, atestatelor sau alte asemenea acte administrative, prin care li se permite solicitanţilor organizarea şi/sau desfãşurarea unei anumite activitãţi; j) sã aprobe, în condiţiile legii, bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici aflaţi în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului; k) sã stabileascã orice alte mãsuri, în condiţiile prevãzute de lege. ART. 6 Ministerul Economiei şi Finanţelor are dreptul sã solicite de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor, cu pãstrarea confidenţialitãţii acestora, în mod gratuit. SECŢIUNEA a 2-a Organizarea Ministerului Economiei şi Finanţelor ART. 7 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor are structura organizatoricã, formatã din direcţii generale şi direcţii, prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, se pot organiza direcţii în cadrul unor direcţii generale, precum şi servicii, birouri, compartimente şi colective temporare şi se poate stabili numãrul total al posturilor, numãrul posturilor de conducere şi numãrul posturilor de execuţie, în condiţiile legii. (2) Personalul Ministerului Economiei şi Finanţelor este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici, cu funcţii publice generale sau specifice, şi din personal contractual. (3) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor este de 2.447, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. Numãrul de posturi al aparatului propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor poate fi modificat prin redistribuirea de posturi de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu excepţia structurilor de administrare, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor. ART. 8 Pe lângã Ministerul Economiei şi Finanţelor funcţioneazã activitatea de tipãrire şi difuzare a publicaţiei "Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", finanţatã integral din venituri proprii. ART. 9 Pe lângã Ministerul Economiei şi Finanţelor funcţioneazã activitatea "Organizarea examenului pentru dobândirea calitãţii de consultant fiscal", finanţatã integral din venituri proprii. Examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal se organizeazã de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în baza unui regulament aprobat prin ordin al ministrului. ART. 10 (1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor. (2) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor se aprobã de cãtre ministrul economiei şi finanţelor. (3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu aprobarea prealabilã a ministrului economiei şi finanţelor. (4) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu aprobarea prealabilã a ministrului economiei şi finanţelor. (5) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din unitãţile subordonate Ministerului Economiei şi Finanţelor, preluate ca urmare a aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2007 , precum şi statele de funcţii corespunzãtoare, în cazul în care se impune întocmirea lor, se aprobã de cãtre conducãtorii acestor unitãţi, cu aprobarea prealabilã a ministrului economiei şi finanţelor. (6) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile unitãţilor teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, prevãzute în anexa nr. 2 lit. A pct. I poziţia 2, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, care va cuprinde şi propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, denumite în continuare structuri de administrare. (7) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor, precum şi din unitãţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1), (3), (5) şi (6), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii. SECŢIUNEA a 3-a Conducerea Ministerului Economiei şi Finanţelor ART. 11 (1) Conducerea Ministerului Economiei şi Finanţelor se exercitã de cãtre ministrul economiei şi finanţelor. (2) Ministrul economiei şi finanţelor reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate. (3) Ministrul economiei şi finanţelor îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul economiei şi finanţelor emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii. (5) Ministrul economiei şi finanţelor îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite. Ministrul economiei şi finanţelor poate delega aceastã calitate secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncţi sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii. (6) Ministrul economiei şi finanţelor este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 6 secretari de stat şi de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu rang de secretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. (7) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã exercitã şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor. (8) În cazul în care ministrul economiei şi finanţelor, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã pe unul dintre secretarii de stat sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta. (9) În cazul în care unul dintre secretarii de stat nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta va fi înlocuit, pe bazã de ordin al ministrului economiei şi finanţelor, de un alt secretar de stat. (10) Pe lângã ministru funcţioneazã, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de funcţionare a colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului. (11) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 12 (1) Ministrul economiei şi finanţelor este ajutat în activitate şi de conducãtorii unitãţilor subordonate preluate ca urmare a aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2007 . ART. 13 (1) Secretarul general al ministerului este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului. (2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului ori încredinţate de ministru. (4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul general al ministerului este ajutat de 2 secretari generali adjuncţi, care sunt înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii. ART. 14 (1) În subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor se organizeazã şi funcţioneazã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã de la bugetul de stat. (2) În subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor se organizeazã şi funcţioneazã Comisia Naţionalã de Prognozã, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor. (3) În subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor se organizeazã şi funcţioneazã Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor. (4) În subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor se organizeazã şi funcţioneazã Agenţia Nuclearã, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor. (5) În subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor funcţioneazã Comisia Centralã pentru Stabilirea Despãgubirilor, constituitã prin <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Comisia specialã de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi Comisia specialã de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România, constituite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.164/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , precum şi pentru stabilirea unor mãsuri privind organizarea şi funcţionarea Comisiei speciale de retrocedare, cu modificãrile ulterioare. (6) Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, a Gãrzii Financiare, a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, a Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, a Agenţiei Nucleare, a Comisiei Naţionale de Prognozã, a Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului sau prin alte acte normative. ART. 15 (1) Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2. (2) La nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, numãrul maxim de posturi prevãzut la anexa nr. 2 lit. A pct. I poziţia 2 pentru unitãţile subordonate se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, în condiţiile legii. (3) Structura organizatoricã a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, care va cuprinde şi propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru structurile de administrare. ART. 16 (1) Directorii executivi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se numesc în funcţie de cãtre ministrul economiei şi finanţelor, în condiţiile legii. (2) Persoanele cu funcţii publice de conducere specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi de şef administraţie adjunct - trezorerie şi contabilitate publicã din cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, în condiţiile legii. (3) Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se numesc comisarul general, comisarii generali adjuncţi ai Gãrzii Financiare, precum şi comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii. (4) Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se numesc, în condiţiile legii, directorii din aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi directorii executivi din structura direcţiilor regionale vamale. (5) Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se numesc, în condiţiile legii, directorii generali şi directorii din unitãţile preluate ca urmare a aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2007 . ART. 17 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice, numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 3. (2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, precum şi persoanele care desfãşoarã activitãţi specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor, în baza permisului de conducere pe care îl posedã, cu aprobarea prealabilã a ordonatorului principal de credite. ART. 18 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor şi toate unitãţile aflate în structura sau în subordinea acestuia pot închiria spaţii pentru necesitãţi proprii, în condiţiile legii. (2) Ministerul Economiei şi Finanţelor şi toate unitãţile aflate în subordinea acestuia pot închiria unor operatori economici sau pot da în folosinţa gratuitã a altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri: a) organizarea bufetelor de incintã; b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci; c) instalarea de mijloace de comunicaţii; d) afişarea reclamelor de publicitate; e) prestarea de servicii de copiere pentru contribuabili; f) comercializarea timbrelor fiscale, a tipizatelor sau a presei; g) pentru alte activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Economiei şi Finanţelor; (3) Închirierea spaţiilor situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului se realizeazã cu respectarea urmãtoarelor principii: a) libera concurenţã; b) transparenţa; c) tratamentul egal; d) confidenţialitatea. (4) Unitãţile aflate în subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor pot organiza, cu avizul prealabil al Ministerului Economiei şi Finanţelor, procedurile legale pentru închirierea sau darea în folosinţã gratuitã a spaţiilor prevãzute la alin. (2). ART. 19 Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a închirierii spaţiilor prevãzute la art. 18 alin. (1) şi (2) se vireazã integral la bugetul de stat. ART. 20 (1) Spaţiile prevãzute la art. 18 alin. (2) se dau în folosinţã prin protocol încheiat între instituţiile abilitate care primesc spaţiile în folosinţã gratuitã, în condiţiile legii, şi Ministerul Economiei şi Finanţelor sau unitãţile aflate în subordinea acestuia, dupã caz. (2) Utilitãţile şi cota-parte pentru cheltuielile de funcţionare aferente spaţiilor date în folosinţã gratuitã, în condiţiile art. 18 alin. (2), se asigurã de cãtre instituţiile publice beneficiare şi se reglementeazã prin protocol. ART. 21 Ministerul Economiei şi Finanţelor este abilitat sã deţinã şi sã administreze prin unitãţile subordonate spaţii de cazare şi pentru instruirea personalului propriu ce urmeazã forme de pregãtire-instruire organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã. ART. 22 Fondurile necesare procurãrii bunurilor ce echipeazã spaţiile de cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte de inventar specifice şi altele asemenea, şi pentru plata serviciilor necesare se prevãd şi se asigurã din bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor sau al unitãţilor subordonate. ART. 23 Unitãţile din subordinea ministerului, care administreazã spaţii în care funcţioneazã centre zonale ale Şcolii de Finanţe Publice şi Vamã, pot angaja, cu avizul prealabil al ministerului, în condiţiile legii, servicii de tip hotelier, respectiv de curãţenie-întreţinere spaţii, spãlat-cã lcat lenjerie, servire masã şi alte servicii necesare pentru cursanţi cu operatorii economici specializaţi. Fondurile necesare se asigurã din bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor sau al unitãţilor subordonate. ART. 24 (1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii unitãţilor din teritoriu subordonate Ministerului Economiei şi Finanţelor. (2) În localitãţile în care unitãţile teritoriale subordonate Ministerului Economiei şi Finanţelor nu dispun de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste unitãţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii. CAP. II Dispoziţii finale ART. 25 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor preia personalul Ministerului Finanţelor Publice în urma reorganizãrii şi personalul din Ministerul Economiei şi Comerţului care desfãşoarã activitãţi în domeniul economiei, inclusiv funcţiile suport aferente, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 . (2) Personalul din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor care are calitatea de funcţionar public beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în statutele speciale. ART. 26 (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor se substituite în toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Economiei şi Comerţului activitatea de economie - decurgând din: acte normative şi administrative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri, acorduri şi din orice alte acte care produc efecte juridice. (2) Ministerul Economiei şi Finanţelor se substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din litigiile în care Ministerul Finanţelor Publice este parte, precum şi din litigiile aferente activitãţii de economie din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului. ART. 27 (1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Garda Financiarã şi Autoritatea Naţionalã a Vãmilor vor supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative pentru reglementarea mãsurilor privind organizarea şi funcţionarea lor. (2) Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. ART. 28 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 29 La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, dispoziţiile din domeniul economiei prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogã. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã:
───────────────
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
secretar de stat
Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru
Bucureşti, 25 aprilie 2007.
Nr. 386.
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 2447
(exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Economiei si Finantelor
┌──────────────────────┐
┌──────────┐ ┌───┤CABINET MINISTRU │
┌──────────────────────┐ │ │ │ └──────────────────────┘
│COLEGIUL MINISTERULUI ├───┤ MINISTRU ├───┤
└──────────────────────┘ │ │ │ ┌──────────────────────┐
└────┬─────┘ └───┤CONSILIER DIPLOMATIC │
│ └──────────────────────┘
│ |
│ INSPECTIA GENERALA*1) ├───┤ │ ├┤dinte├─┤NALA DE│ | Directiile|||
└──────────────────────────────┘ │-│PRESE│└─────┘ │ADMINIS│ | generale ale|||
┌──────────────────────────────┐ │ │DINTE│┌─────┐ │TRARE │--| finantelor |||
│UNITATEA DE POLITICI PUBLICE*3├───┤ │ ├┤Vice-│ │FISCA- │ | publice |||
└──────────────────────────────┘ │ └─┬───┘│prese├─┤LA*) │ |judetene si a|||
┌──────────────────────────────┐ │ │ │dinte│ └───────┘ | municipiului||┘
│DIRECTIA DE COMUNICARE, ├───┤ │ └─────┘ | Bucuresti |┘
│ AFACERI EUROPENE*2) │ │ │ |nistrare | | Structurile |||
└──────────────────────────────┘ │ │ |a Marilor| | municipale, |||
┌──────────────────────────────┐ │ │ |Contri- | |orasenesti si|||
│ DIRECTIA DE ANALIZA ├───┤ │ |buabili | | comunale si |||
│ FINANCIARE │ │ │ |contribuabili||┘
└──────────────────────────────┘ │ │ | mijlocii |┘
│UNITATEA PENTRU COORDONAREA SI├───┤ │ │GARDA │ ┌───────────┐
│VERIFICAREA ACHIZITIILOR │ │ ├───────────┤FINAN-│ │COMISARIATE│
└──────────────────────────────┘ │ │ │Vice-│ │ *) │ └────────| SECTII |
┌──────────────────────────────┐ │ └─┤prese│ └──────┘ |JUDETENE|
│ ARMONIZARE PENTRU AUDITUL │ │ │AUTORITATEA│ |DIRECTII | |Birouri||┘
│ PUBLIC INTERN*1) │ │ │NATIONALA ├──┤REGIONALE|──|vamale |┘
│DIRECTIA DE AUDIT PUBLIC ├───┤
│ INTERN │ │
└──────────────────────────────┘ │
┌──────────────────────────────┐ │
│ INFORMATII CLASIFICATE*2) ├───┤
└──────────────────────────────┘ │
└────┐
.........................│
| │
┌──────────|──┬──────────────┬──────┼────────────────┬──────────────┬──────┐
│ | │ │ │ │ │ │
│ | │ │ │ │ │ │
┌──┴─────┐ |┌─┴──────┐ ┌────┴───┐ │ ┌─────┴──┐ ┌───┴────┐ │
│SECRETAR│ |│SECRETAR│ │SECRETAR│ │ │SECRETAR│ │SECRETAR│ │
│DE STAT │ |│DE STAT │ │DE STATL│ │ │DE STAT │ │DE STAT │ │
└─┬────┬─┘ |└┬────┬──┘ └┬───┬───┘ │ └─┬────┬─┘ └──┬────┬┘ │
│ ┌──┴─────┐| │┌───┴────┐ │┌──┴─────┐│ │ ┌─┴──────┐┌────┴───┐│ │
│ │CABINET │| ││CABINET │ ││CABINET ││ │ │CABINET ││CABINET ││ │
│ │SECRETAR│| ││SECRETAR│ ││SECRETAR││ │ │SECRETAR││SECRETAR││ │
│ │DE STAT │| ││DE STAT │ ││DE STAT ││ │ │DE STAT ││DE STAT ││ │
│ └────────┘| │└────────┘ │└────────┘│ │ └────────┘└────────┘│ │
│ | │ │ ┌───┴────┐ │ │ │
├─────────────┼───────────┼──────┤SECRETAR├───────┼──────────────────────┼──┤
│ .... │ │ │GENERAL │..... │ │ │
│ | │ │ └─────┬──┘ | │ │ │
│ | │ │ ┌───┴─────┐ | │ │ │
│ | │ │ │SECRETARI│ | │ │ │
│ | │ │ │GENERALI │ | │ │ │
│ | │ │ │ADJUNCTI │ | │ │ │
│ | │ │ └─┬───────┘ | │ │ │
│ ......|....│...........│..........│............│......................│..│
│ | | │ | │ | | │ │ | | │ |│
┌─┼───┬──┬──┐ ┌┴┬─┬─┬─┬─┬─┐└┬─┬─┐ | │ ┌──┴─┬──┬─┬─┬─┬──┐ ┌──┬──┤ |│
│┌┴┐ │ ┌┴┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ | │ ┌┴┐ ┌┴┐ │ │ │┌┴┐ │ │ │ │ |│
A│B│ C │D│ E F G H I J K L M N O | │ │U│ │V│ W X Y│Z│ A1 B1 B2 B3|│
└┬┘ └┬┘ | │ └┬┘ └┬┘ └┬┘ |│
├b1 │ | │ ├u1 ├v1 ├z1 |│
│ └d1 | │ │ │ │ |│
├b2 | │ ├u2 └v2 └z2 |│
│ | │ │ ..........│
├b3 | │ ├u3 ......|┌────────┘
│ | │ │ | ┌────┴───┐
└b4 ┌──┬──┬─┴┬──┬──┐ │u4 | │SECRETAR│
│ │ │ │ │ │ │ | │DE STAT │
P Q R S S T └u5 | └┬─────┬─┘
| │ ┌───┴────┐
| │ │CABINET │
| │ │SECRETAR│
| │ │DE STAT │
| │ └────────┘
┌───┴─┐
┌┴─┐ │
│C1│ D1
└┬─┘
│
└c11
LEGENDA
A = DIRECTIA GENERALA DE SINTEZA A POLITICILOR BUGETARE
B = DIRECTIA GENERALA DE PROGRAMARE BUGETARA
b1 = DIRECTIA DE PROGRAMARE BUGETARA IN SECTORUL ECONOMIC
b2 = DIRECTIA DE PROGRAMARE BUGETARA IN SECTORUL SOCIAL-CULTURAL
b3 = DIRECTIA DE PROGRAMARE BUGETARA IN SECTORUL SECURITATE NATIONALA
SI ADMINISTRATIE
b4 = DIRECTIA DE PROGRAMARE A INVESTITIILOR PUBLICE
C = UNITATEA DE COORDONARE A RELATIILOR BUGETARE CU UNIUNEA EUROPEANA*3)
D = DIRECTIA GENERALA A CONTABILITATII PUBLICE SI A SISTEMULUI DE DECONTARI
IN SECTORUL PUBLIC
d1 = DIRECTIA DE DECONTARI SI OPERATIUNI CU NUMERAR ALE TREZOR. STATULUI
E = UNITATEA CENTRALA DE ARMONIZARE A SISTEMELOR DE MANAGEMENT FINANCIAR
SI CONTROL*4)
F = DIRECTIA GENERALA LEGISLATIE, IMPOZITE DIRECTE
G = DIRECTIA DE LEGISLATIE IN DOMENIUL T.V.A.
H = DIRECTIA DE LEGISLATIE IN DOMENIUL ACCIZELOR
I = DIRECTIA DE REGLEMENTARI IN DOMENIUL NEFISCAL
J = DIRECTIA DE REGLEMENTARI CONTABILE
K = DIRECTIA PENTRU RELATIA CU PARLAMENTUL, SINDICATELE SI PATRONATUL
L = DIRECTIA GENERALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ACIVELOR STATULUI
M = AUTORITATEA DE CERTIFICARE SI PLATA*5)
N = DIRECTIA GENERALA PREGATIRE ECOFIN SI ASISTENTA COMUNITARA
O = DIRECTIA GENERALA AJUTOR DE STAT, PRACTICI NELOIALE SI PRETURI
REGLEMENTATE
P = DIRECTIA GENERALA RESURSE UMANE SI MANAGEMENT
Q = SCOALA DE FINANTE PUBLICE SI VAMA*6)
R = DIRECTIA GENERALA A TEHNOLOGIEIE INFORMATIEI
S = DIRECTIA DE BUGET SI CONTABILITATE INTERNA
Ş = DIRECTIA GENERALA DE INVESTITII, ACHIZITII PUBLICE SI SERVICII INTERNE
T = DIRECTIA GENERALA PROBLEME SPECIALE SI SITUATII DE URGENTA
U = AUTORITATEA PENTRU COORDONAREA INSTRUMENTELOR STRUCTURALE*6)
u1= DIRECTIA DE ANALIZA SI PROGRAMARE*7)
u2= DIRECTIA MONITORIZARE
u3= DIRECTIA ASISTENTA TEHNICA*8)
u4= DIRECTIA COORDONARE DE SISTEM
u5= UNITATEA CENTRALA DE EVALUARE*9)
V = AUTORITATEA DE MANAGEMENT EX - ISPA*1)
v1= DIRECTIA DE MONITORIZARE EX-ISPA
v2= DIRECTIA DE VERIFICARE A SISTEMELOR DE MANAGEMENT FINANCIAR PENTRU
PROIECTELE EX-ISPA
W = UNITATEA CENTRALA PENTRU COORDONAREA PARTENERIATULUI PUBLIC PRIVAT*2)
X = DIRECTIA GENERALA DE TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA
Y = OFICIUL DE PLATI SI CONTRACTARE PHARE*3)
Z = DIRECTIA GENERALA MANAGEMENT AL DOMENIILOR REGLEMENTATE SPECIFIC
z1= DIRECTIA MANAGEMENT ACCIZE ARMONIZATE
z2= DIRECTIA DE REGLEMENTARE SI MONITORIZARE JOCURI DE NOROC
A1= AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL OPERATIONAL SECTORIAL DE
CRESTERE A COMPETITIVITATII ECONOMICE*1)
B1= DIRECTIA PIATA INTERNA
B2= DIRECTIA GENERALA POLITICA INDUSTRIALA SI COMPETITIVITATE
B3= DIRECTIA INFRASTRUCTURA CALITATII SI MEDIU
C1= DIRECTIA GENERALA POLITICA ENERGETICA
c11= ORGANISMUL INTERMEDIAR PENTRU ENERGIE*3)
D1= DIRECTIA GENERALA RESURSE MINERALE
_______________
*) Organizarea si functionarea sunt reglementate prin Hotarare de Guvern
*1) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala
*2) Functioneaza la nivel de serviciu
*3) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie
*4) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala, cuprinzind
Corpul Controlorilor Delegati, asa cum a fost reglementat prin Ordonanta
Guvernului nr. 119/1999 privind Controlul Intern si Controlul Financiar
preventiv, republicata.
*5) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala si
indeplineste functia de Fond National pentru asistenta financiara de
preaderare conform <>Hotararii de Guvernului nr. 1011/1999 , Hotararii de
Guvernului nr. 1328/2000 si Autoritate de Certificare si Plata pentru
Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si
Fondul de coeziune conform <>Hotararii Guvernului nr. 497/2004 .
*6) Se organizeaza si functioneaza la nivel de Directie Generala si
indeplineste rolul de autoritate de management pentru cadrul de
sprijin comunitar.
*7) Include si coordonarea JASPERS
*8) Indeplineste functia de Autoritate de Management pentru Programul
Operational Asistenta Tehnica
*9) Se organizeaza si functioneaza la nivel de serviciu si include si
Unitatea pentru Analiza Cost-Beneficiu.
ANEXA 2 UNITĂŢILE aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul maxim
de posturi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Economiei şi Finanţelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Cu finanţare de la bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã,
inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii 705
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.1. Garda Financiarã - total, din care: 1.805
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Comisariatul general 200
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) comisariatele regionale şi Comisariatul
Municipiului Bucureşti 1.605
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.2. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, inclusiv postul
de demnitar 4.589
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
în subordinea cãrora funcţioneazã administraţiile
finanţelor publice municipale, administraţiile
finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii,
administraţiile finanţelor publice orãşeneşti şi
administraţiile finanţelor publice comunale;
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti în subordinea cãreia funcţioneazã
administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor
municipiului Bucureşti*); Direcţia generalã de
administrare a marilor contribuabili**) 26.828
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor 147
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Comisia Naţionalã de Prognozã 127
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Agenţia Nuclearã 35
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Comisia centralã pentru stabilirea despãgubirilor,
Comisia specialã de retrocedare a unor imobile
care au aparţinut cultelor religioase din România şi
Comisia specialã de retrocedare a unor bunuri
imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor
aparţinând minoritãţilor naţionale din România
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Agenţia Naţionalã pentru Dezvoltarea Zonelor
Miniere - ANDZM 68
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Cu finanţare din venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de
Ridicat - ISCIR
2. Biroul Român de Metrologie Legalã - BRML Bucureşti
3. Agenţia Naţionalã pentru Deşeuri Radioactive - ANDRAD
4. Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
III. Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei - ARCE 84
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IV. Cu finanţare externã şi de la bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Unitatea de Management al Proiectului - UMP (închideri de mine) 13
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Unitatea de Management al Proiectului - UMP - RSE - ANDZM 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Unitãţi care funcţioneazã în coordonarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Asociaţia de Standardizare din România - ASRO
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Asociaţia de Acreditare din România - RENAR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C. Unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului
Economiei şi Finanţelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Naţionalã de Gaze Naturale "Romgaz" -
S.A. Mediaş
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" -
S.A. Mediaş
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi
Termice "Termoelectrica" - S.A. Bucureşti, cu filialele
societãţi comerciale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Societatea Comercialã "Electrocentrale" Bucureşti - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Societatea Comercialã "Electrocentrale" Deva - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Societatea Comercialã "Electrocentrale" Galaţi - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice
"Hidroelectrica" - S.A. Bucureşti, cu filialele societãţi
comerciale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Societatea Naţionalã "Nuclearelectrica" - S.A. Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Compania Naţionalã de Transport al Energiei Electrice
"Transelectrica" - S.A. Bucureşti, cu filialele societãţi
comerciale şi societãţile comerciale pentru servicii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Compania Naţionalã a Huilei - S.A. Petroşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Societatea Naţionalã a Lignitului "Oltenia" - S.A.
Târgu Jiu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului
"Minvest" - S.A. Deva, cu filialele societãţi
comerciale şi societãţile comerciale pentru servicii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase
"Remin" - S.A. Baia Mare, cu filiala societate comercialã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Compania Naţionalã a Uraniului - S.A. Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Societatea Naţionalã a Cãrbunelui - S.A. Ploieşti,
cu filialele societãţi comerciale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Societatea Comercialã Minierã "Banat Anina" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Nouã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Societatea Comercialã "Bãiţa" - S.A. Ştei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. Societatea Comercialã "Cupru Min" - S.A. Abrud
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21. Societatea Comercialã de Conservare şi Închidere a
Minelor "Conversmin" - S.A. Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22. Societatea Comercialã pentru Închiderea-Conservarea
Minelor - S.A. Târgu Jiu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
23. Regia Autonomã de Activitãţi Nucleare Drobeta-Turnu Severin
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate
Minierã şi Protecţie Antiexplozivã "INSEMEX" Petroşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
25. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale
şi Resurse Radioactive ICPMRR Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
26. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Ecologie Industrialã ECOIND Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
27. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri
pentru Electrotehnicã ICMET Craiova
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudurã şi
Încercãri de Materiale ISIM Timişoara
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
29. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale
Neferoase şi Rare IMNR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanicã
Finã I.N.C.D.M.F. Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie şi
Petrochimie ICECHIM Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
32. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj
Petrolier IPCUP Ploieşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D. Activitãţi care funcţioneazã pe lângã Ministerul Economiei
şi Finanţelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Public
şi Contabilitate"***)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Consiliul Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare****)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Organizarea examenului pentru dobândirea calitãţii de
consultant fiscal*****)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
E. Companii naţionale aflate sub autoritatea Ministerului
Economiei şi Finanţelor, la care acesta exercitã calitatea
de reprezentant al statului ca acţionar
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
_________ *) Includ şi structurile de administrare din cadrul acestora. **) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili au personalitate juridicã. ***) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.515/2002 privind înfiinţarea pe lângã Ministerul Finanţelor Publice a unei activitãţi finanţate integral din venituri proprii. ****) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 401/2005 privind înfiinţarea Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare prin reorganizarea Colegiului Consultativ al Contabilitãţii, cu modificãrile ulterioare. *****) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 865/2006 privind aprobarea înfiinţãrii pe lângã Ministerul Finanţelor Publice a unei activitãţi finanţate integral din venituri proprii. ANEXA 3 MIJLOACELE DE TRANSPORT şi consumul de carburanţi pentru activitãţi specifice
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul maxim
de carburant
Nr. Unitatea Tipul Numãrul pentru un
crt. mijlocului maxim autovehicul
de transport aprobat (litri/lunã)
(bucãţi)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aparatul propriu*)
a) pentru programe PHARE*1) - autoturism 2 450
- autoturism
de teren 1 450
b) pentru transport marfã şi - autovehicule 19 500
persoane (delegaţii)
2. Direcţiile generale ale
finanţelor publice - autoturism - câte 5 pentru
judeţene; fiecare
D.G.F.P.**) 450
Direcţia Generalã a Finanţelor - autoturism - 3 pentru
Publice a Municipiului Bucureşti; D.G.A.M.C.**) 450
Direcţia generalã de - autoturism - câte unul
administrare a marilor pentru fiecare
contribuabili D.G.F.P.
judeţeanã şi
douã pentru
D.G.F.P. a
Municipiului
Bucureşti 450
- autovehicul - câte unul
pentru pentru fiecare
transport D.G.F.P.
de valori judeţeanã
la şi douã
trezorerie pentru D.G.F.P.
a Municipiului
Bucureşti 600
- autovehicul - câte douã
pentru pentru
transport fiecare D.G.F.P.
de marfã Arad, Bihor,
Constanţa,
Timiş,
respectiv a
Municipiului
Bucureşti, şi
câte unul
pentru
celelalte
D.G.F.P. 450
3. Administraţiile finanţelor - autoturism - câte douã
publice municipale şi pentru fiecare
orãşeneşti din municipiile unitate 300
şi oraşele cu peste 50.000
de locuitori şi din
sectoarele municipiului
Bucureşti
- autoturism - câte unul
pentru fiecare
administraţie
a finanţelor
publice de
sector 450
- autovehicul - câte unul
pentru pentru
transport de fiecare
valori la unitate care
trezorerie are în
structurã
activitate
de trezorerie 600
- autovehicul - câte unul
pentru pentru
transport fiecare
de marfã unitate 400
4. Administraţiile finanţelor - autoturism - câte douã
publice pentru contribuabili pentru
mijlocii fiecare
unitate 400
5. Administraţiile finanţelor - autoturism - câte unul
publice municipale şi pentru
orãşeneşti din municipii şi fiecare unitate
oraşe, altele decât care are în
cele prevãzute la pct. 3 structurã
activitate de
trezorerie 450
- autovehicul - câte unul
pentru pentru
transport de fiecare
valori la unitate care
trezorerie are în
structurã
activitate
de trezorerie 600
6. Garda Financiarã şi
Autoritatea Naţionalã
a Vãmilor***)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
____________ *) Exclusiv numãrul autoturismelor reglementat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. *1) Autoturismele şi consumul de carburanţi se finanţeazã din fondurile PHARE. Numãrul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, în funcţie de dotãrile rezultate din protocoalele şi memorandumurile încheiate cu organismele internaţionale. **) D.G.F.P. - Direcţia generalã a finanţelor publice; D.G.A.M.C. - Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili. ***) Se stabilesc prin hotãrârile Guvernului privind organizarea şi funcţionarea acestor instituţii. NOTĂ: 1. Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului Tulcea are în dotare o şalupã pentru control şi activitate curentã. 2. Nu se considerã depãşiri la consumul de carburanţi normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în limita combustibilului normat în raport cu numãrul de autovehicule aprobat fiecãrei unitãţi. 3. Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse şi de demnitari sau de alte categorii de salariaţi cu funcţii de rãspundere, nominalizaţi prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor. ___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.