Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 384 din 11 aprilie 2001  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 384 din 11 aprilie 2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 208 din 24 aprilie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 17 din Legea nr. 156/2000 privind protecţia cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 4 august 2000, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

p. Ministru de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 156/2000 privind
protecţia cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Cetãţenii romani cu domiciliul în România, denumiţi în continuare cetãţeni romani, care lucreazã în strãinãtate, beneficiazã de protecţie în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 156/2000 privind protecţia cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate şi de acordurile, înţelegerile, tratatele sau convenţiile încheiate de Guvernul României, prin autoritãţile competente, cu autoritãţile publice similare din alte state.
ART. 2
Prezentele norme metodologice au drept scop stabilirea criteriilor şi a procedurilor care sa permitã aplicarea prevederilor <>Legii nr. 156/2000 referitoare la:
a) acreditarea persoanelor juridice prevãzute la art. 5 din aceasta lege ca agenţi de ocupare a forţei de munca, pentru a desfasura activitãţi de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate;
b) medierea în vederea angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate;
c) protecţia cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate;
d) coordonarea şi controlul activitãţii de ocupare a forţei de munca în strãinãtate.

CAP. 2
Acreditarea agenţilor de ocupare a forţei de munca

ART. 3
(1) Agenţii de ocupare a forţei de munca pot desfasura activitãţi de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate dacã îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au prevãzut în actul constitutiv, în cadrul obiectului de activitate, "Selecţia şi plasarea forţei de munca", cod 7450, activitate prevãzutã în Clasificarea Activitãţilor din Economia Nationala - CAEN, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 ;
b) sunt acreditaţi de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
(2) Se supun procedurii de acreditare şi filialele societãţilor comerciale prevãzute la <>art. 5 lit. a) din Legea nr. 156/2000 .
(3) Angajatorii care, potrivit obiectului lor de activitate, executa lucrãri sau presteazã servicii în strãinãtate în temeiul unui contract şi detaseaza propriii salariaţi în acest scop nu sunt consideraţi agenţi de ocupare a forţei de munca în sensul prevederilor <>Legii nr. 156/2000 şi în aceasta situaţie nu sunt supuşi obligaţiei de a îndeplini condiţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 4
În sensul prevederilor <>art. 8 din Legea nr. 156/2000 , acreditarea agenţilor de ocupare a forţei de munca consta în evaluarea şi recunoaşterea capacitãţii acestora de a presta servicii de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate.
ART. 5
În vederea obţinerii acreditãrii agentul de ocupare a forţei de munca va depune la Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale o cerere însoţitã de urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv din care sa reiasã obiectul de activitate, potrivit art. 3 alin. (1) lit. a);
b) certificatul de înmatriculare în registrul comerţului, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie judeteana, respectiv Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã îşi are sediul, precum şi dovada din care sa rezulte ca nu s-au operat cereri de înscrieri de menţiuni referitoare la existenta unei hotãrâri judecãtoreşti definitive pentru sãvârşirea de infracţiuni în legatura cu activitatea pe care o desfãşoarã, la punerea sub interdicţie, instituirea curatelei, declararea stãrii de faliment, cedarea contractului în favoarea altei persoane juridice sau existenta unei hotãrâri judecãtoreşti definitive în defavoarea sa privind litigii contractuale;
c) dovada prin care se atesta bonitatea, eliberata de banca la care îşi are deschis contul;
d) dovezi eliberate de organele competente privind achitarea la zi a obligaţiilor la bugetul de stat, la bugetul asigurãrilor sociale de stat, la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi la Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
e) memoriu însoţit de acte, dupã caz, din care sa rezulte condiţiile şi modul în care se va desfasura activitatea de mediere: spaţiul, dotãrile şi echipamentele utilizate, numãrul, structura şi calificarea personalului care presteazã serviciile de mediere, posibilitatea accesului la ofertele de locuri de munca ale angajatorilor din strãinãtate, stabilirea de relaţii cu parteneri de mediere strãini; posibilitatea organizãrii unei bãnci de date cu privire la ofertele şi solicitarile de locuri de munca, precum şi informaţii referitoare la condiţiile de ocupare a acestora şi la calificarile şi aptitudinile solicitanţilor aflaţi în evidenta;
f) calcule estimative pentru tarifele serviciilor de mediere.
ART. 6
(1) Dacã din verificarea documentelor prevãzute la art. 5 rezulta ca agentul de ocupare a forţei de munca îndeplineşte condiţiile pentru a presta activitãţi de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale va elibera, în termen de 15 zile calendaristice de la depunerea documentaţiei, un certificat de acreditare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Certificatul de acreditare va fi eliberat în scris de agentul de ocupare a forţei de munca numai persoanei împuternicite.
(3) În cazul neacordarii acreditãrii Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale va comunica în scris agentului de ocupare a forţei de munca, în termenul prevãzut la alin. (1), motivele care au stat la baza luãrii acestei decizii.
(4) Decizia Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale privind neacordarea acreditãrii poate fi contestatã la instanta de contencios administrativ competenta, potrivit legii.

CAP. 3
Condiţii pentru desfãşurarea activitãţii de mediere

ART. 7
(1) Activitãţile de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate constau, în principal, în: a) constituirea unei bãnci de date privind solicitantii de locuri de munca şi ofertele de locuri de munca în strãinãtate;
b) identificarea locurilor de munca oferite de angajatori, persoane juridice sau persoane fizice din strãinãtate, ori de parteneri de mediere strãini;
c) publicarea locurilor de munca şi a condiţiilor de ocupare a acestora;
d) preselecţia sau, dupã caz, selecţia candidaţilor, corespunzãtor cerinţelor locurilor de munca oferite şi în concordanta cu pregãtirea, aptitudinile şi interesele acestora;
e) întreprinderea demersurilor pentru angajarea persoanelor selectate pe locurile de munca oferite.
(2) Pentru cuprinderea solicitanţilor de locuri de munca în strãinãtate în banca de date a agentului de ocupare a forţei de munca nu se percep taxe.
ART. 8
(1) Agenţii de ocupare a forţei de munca pot trimite cetãţeni romani pentru a fi angajaţi în strãinãtate numai dupã verificarea de cãtre Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale a contractelor şi certificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la <>art. 10 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 156/2000 .
(2) Pentru certificarea prevãzutã la alin. (1) agenţii de ocupare a forţei de munca vor prezenta la Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale urmãtoarele documente:
a) contractul original, dacã este încheiat în limba romana, sau, dupã caz, traducerea legalizatã a acestuia, precum şi o copie xerox;
b) fundamentarea tarifului serviciilor de mediere, în cazul în care acest tarif este achitat de solicitantul unui loc de munca în strãinãtate;
c) dovezi eliberate de organele competente privind achitarea la zi a obligaţiilor la bugetul de stat, la bugetul asigurãrilor sociale de stat, la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi la Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate.
ART. 9
(1) Agenţii de ocupare a forţei de munca sunt obligaţi sa comunice Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale orice modificare a nivelului tarifului serviciilor de mediere.
(2) Dacã tarifele pentru prestarea serviciilor de mediere sunt încasate de la angajatori strãini, agenţii de ocupare a forţei de munca nu pot pretinde plata serviciilor de mediere şi de la solicitantii de locuri de munca în strãinãtate.
(3) Agenţii de ocupare a forţei de munca vor restitui, parţial sau total, tariful serviciilor de mediere încasat de la solicitanti, dacã nu reuşesc sa le ofere locuri de munca în termenul stabilit prin contractele de mediere sau dacã, înainte de expirarea duratei contractului de mediere, beneficiarul acestui contract renunţa la mediere.
ART. 10
Agenţii de ocupare a forţei de munca nu vor percepe, în afarã tarifului prevãzut la art. 8 alin. (2) lit. b), comisioane şi nu vor pretinde garanţii de la persoanele mediate, respectiv de la persoanele angajate în strãinãtate cu contract individual de munca.
ART. 11
(1) Pentru aplicarea prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 156/2000 agenţii de ocupare a forţei de munca încheie, în forma scrisã, cu cetãţenii romani care solicita sa lucreze în strãinãtate, contracte de mediere care vor cuprinde cel puţin elementele şi clauzele prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Contractele de mediere pot fi încheiate numai dupã efectuarea operaţiunilor de verificare şi certificare prevãzute la art. 8 alin. (1).
ART. 12
(1) În vederea realizãrii controlului activitãţii de mediere agenţii de ocupare a forţei de munca au obligaţia sa detina şi sa prezinte, în original, contractul încheiat cu angajatorul din strãinãtate, certificat de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, potrivit art. 8 alin. (1), precum şi urmãtoarele documente personale, în original sau în copie, dupã caz, ale cetãţenilor romani trimişi sa lucreze în strãinãtate:
a) actul de identitate;
b) pasaportul, paginile cu fotografia şi cu viza;
c) carnetul de munca din care sa rezulte ca i-a încetat activitatea în ţara, în condiţiile legii;
d) acte de calificare;
e) certificatul de sãnãtate;
f) contractul de mediere;
g) contractul individual de munca, în limba romana;
h) certificatul de cazier judiciar;
i) dovada emisã de Direcţia Generalã de Evidenta Informatizata a Persoanei, din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdicţia legalã de a pãrãsi localitatea ori alte limitãri ale exercitãrii dreptului la libera circulaţie în afarã graniţelor tarii.
(2) Agenţii de ocupare a forţei de munca au obligaţia sa pãstreze timp de 3 ani de la încetarea raporturilor de munca ale cetãţenilor romani în strãinãtate documentele prevãzute la alin. (1).
ART. 13
Agenţii de ocupare a forţei de munca sunt obligaţi sa transmitã trimestrial Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, pana la sfârşitul lunii urmãtoare trimestrului încheiat, Situaţia privind persoanele mediate şi angajate în strãinãtate, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.

CAP. 4
Suspendarea sau retragerea acreditãrii

ART. 14
(1) Acreditarea agenţilor de ocupare a forţei de munca se suspenda în cazul încãlcãrii uneia dintre obligaţiile prevãzute la art. 8 alin. (1), la art. 9 alin. (1) şi la art. 13, precum şi în cazul în care aceştia nu mai îndeplinesc condiţiile pentru acreditare prevãzute la art. 5 lit. c), d) şi e).
(2) Suspendarea acreditãrii agentului de ocupare a forţei de munca înceteazã dupã prezentarea dovezilor din care sa rezulte ca motivele suspendãrii au fost eliminate.
ART. 15
(1) Retragerea acreditãrii agentului de ocupare a forţei de munca are loc în urmãtoarele situaţii:
a) încãlcarea obligaţiei privind încheierea actului adiţional la contractul individual de munca, potrivit <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 156/2000 ;
b) dacã agentul de ocupare a forţei de munca nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 5 lit. a) şi b);
c) încãlcarea prevederilor art. 9 alin. (2), ale art. 10, 11 şi 12;
d) dupã trecerea unei perioade de 6 luni de la data la care s-a comunicat suspendarea acreditãrii, dacã în acest interval suspendarea nu a încetat;
e) dacã pe perioada suspendãrii acreditãrii desfãşoarã activitãţi de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate;
f) dupã aplicarea a doua suspendãri ale acreditãrii.
(2) Agentul de ocupare a forţei de munca cãruia i s-a retras acreditarea poate solicita o noua acreditare, în condiţiile legii, numai dupã un an de la comunicarea retragerii.
(3) Agentul de ocupare a forţei de munca cãruia i s-a retras de doua ori acreditarea pierde dreptul de a mai fi acreditat.
(4) Acreditarea agenţilor de ocupare a forţei de munca se suspenda sau se retrage de cãtre Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, pe baza constatãrilor efectuate de personalul propriu, împuternicit în acest sens, sau de inspectorii din cadrul Inspecţiei Muncii.
(5) Decizia privind suspendarea sau retragerea acreditãrii se comunica în scris, în termen de 15 zile de la data constatãrilor efectuate potrivit alin. (4), agentului de ocupare a forţei de munca în cauza şi poate fi contestatã la instanta de contencios administrativ competenta, potrivit legii.

CAP. 5
Accesul la mãsurile de protecţie socialã al cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate în baza contractelor individuale de munca încheiate cu angajatori strãini

ART. 16
(1) Potrivit prevederilor <>art. 13 din Legea nr. 156/2000 , cetãţenii romani care lucreazã în baza contractelor individuale de munca încheiate cu angajatori din strãinãtate vor beneficia de mãsurile de protecţie socialã prevãzute de lege, dacã pe baza veniturilor declarate, realizate în strãinãtate, contribuie la bugetul asigurãrilor sociale de stat, la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi la Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate.
(2) Pentru a beneficia de prestaţiile acordate de sistemul asigurãrilor sociale de stat şi al asigurãrilor de şomaj cetãţenii romani care lucreazã în strãinãtate trebuie sa depunã la instituţiile competente documentele corespunzãtoare, dupã cum urmeazã:
a) la casa teritorialã de pensii, Declaraţia de asigurare în sistemul asigurãrilor sociale de stat, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
b) la agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, Declaraţia de asigurare pentru şomaj, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.
(3) Pentru a beneficia de prestaţiile acordate de sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate cetãţenii romani care lucreazã în strãinãtate se pot asigura, în condiţiile legii, la casele teritoriale de sãnãtate în a cãror raza îşi au domiciliul.
ART. 17
Cetãţenii romani care se angajeazã în strãinãtate în ţãrile cu care România are încheiate acorduri internaţionale de securitate socialã beneficiazã de drepturile de protecţie socialã prevãzute de aceste reglementãri.

CAP. 6
Coordonarea şi controlul activitãţii de ocupare a forţei de munca în strãinãtate

ART. 18
În aplicarea prevederilor <>art. 14 şi 15 din Legea nr. 156/2000 şi ale prezentelor norme metodologice Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale desfãşoarã în principal urmãtoarele activitãţi:
a) verifica şi analizeazã documentaţia depusa de agenţii de ocupare a forţei de munca în vederea acreditãrii şi elibereazã certificatele de acreditare;
b) tine evidenta agenţilor de ocupare a forţei de munca acreditaţi şi a situaţiilor de suspendare sau de retragere a acreditãrii;
c) verifica contractele şi certifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 10 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 156/2000 ;
d) urmãreşte desfãşurarea activitãţii de selecţie şi de plasare a forţei de munca, realizatã de agenţii de ocupare a forţei de munca acreditaţi;
e) constata situaţiile de încãlcare a prevederilor legale şi pe baza acestora ia mãsuri de suspendare sau, dupã caz, de retragere a acreditãrii agenţilor de ocupare a forţei de munca;
f) indruma agenţii de ocupare a forţei de munca cu privire la criteriile de recrutare şi de selecţie a candidaţilor în vederea angajãrii în strãinãtate;
g) coopereazã cu instituţii şi agenţii din strãinãtate cu privire la legislaţia în domeniul pieţei muncii din statele pe al cãror teritoriu cetãţenii romani sunt angajaţi prin intermediul agenţilor de ocupare a forţei de munca;
h) tine evidenta ofertelor de locuri de munca în baza contractelor prevãzute la <>art. 10 din Legea nr. 156/2000 şi a cetãţenilor romani angajaţi în strãinãtate;
i) coopereazã cu inspectoratele teritoriale de munca pentru constatarea situaţiilor de încãlcare a prevederilor legale şi pentru luarea mãsurilor corespunzãtoare.
ART. 19
(1) Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României vor urmãri şi vor transmite Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale date şi informaţii privind aplicarea nediscriminatorie a legislaţiei locale şi respectarea prevederilor legii romane aplicabile, precum şi modul în care agenţii de ocupare a forţei de munca şi persoanele angajate în strãinãtate îşi respecta obligaţiile legale.
(2) În cazurile în care se vor constata încãlcãri ale prevederilor legale ori contractuale misiunile diplomatice şi oficiile consulare vor sesiza, direct sau la cererea autoritãţilor romane interesate, organele abilitate din statul pe al cãrui teritoriu cetãţenii romani sunt angajaţi, în vederea reglementãrii situaţiei.

CAP. 7
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 20
(1) Agenţii economici care au primit avizul sa plaseze forta de munca pe teritoriul Statului Israel şi au contracte în derulare sunt obligaţi sa solicite, pana la finalizarea executãrii acestor contracte, acreditarea de cãtre Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 156/2000 şi ale prezentelor norme metodologice, în vederea continuãrii activitãţii de selecţie şi de plasare a forţei de munca.
(2) Contractele agenţilor economici prevãzuţi la alin. (1) cu angajatori din Statul Israel, precum şi contractele individuale de munca ale cetãţenilor romani cu aceşti angajatori, încheiate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, se vor derula în condiţiile în care au fost încheiate.
ART. 21
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.
ART. 22
La data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se abroga <>Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale nr. 311/1996 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 5 septembrie 1996, şi <>Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale nr. 439/1996 privind înfiinţarea Comisiei speciale pentru punerea în aplicare a <>Ordinului ministrului de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale nr. 311/1996 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 4 octombrie 1996.



ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE


CERTIFICAT DE ACREDITARE

Societatea Comercialã ...................................................., cu sediul în .....(adresa completa)............, înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. ..................., cod fiscal ............................, se acrediteazã pentru a desfasura activitãţi de mediere a angajãrii cetãţenilor romani în strãinãtate, în temeiul prevederilor <>Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetãţenilor romani care lucreazã în strãinãtate.

..............................
(semnatura*) şi ştampila)

Seria............. nr. ...............
Data..................................

-----------
*) Persoana imputernicita sa semneze documentul, desemnatã prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.

ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------


CONTRACT DE MEDIERE
nr. ......... din ............

I. Pãrţile contractante
Societatea Comercialã ............................................., denumita în continuare furnizor, cu sediul în ......(adresa completa)...................., înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr........................, cod fiscal ............................................, titulara a Certificatului de acreditare seria ............ nr. ........ din ...................., reprezentatã prin domnul/doamna ......................................................., având funcţia de ................................................................,
şi.......(numele şi prenumele solicitantului).............., denumit/denumita în continuare beneficiar, posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ..... nr. ..................., cod numeric personal .............................., de profesie ..............................................., domiciliat/domiciliata în .........(adresa completa).............................................,

au convenit urmãtoarele:

II. Obiectul contractului
1. Medierea în vederea angajãrii beneficiarului la ...(denumirea angajatorului din strãinãtate)............. din ....(ţara)................ .

2. Îndeplinirea tuturor formalitãţilor pentru încheierea contractului individual de munca
3. Îndeplinirea formalitãţilor privind deplasarea la locul de munca
4. Alte prestaţii ............................................................

III. Durata contractului
Durata contractului este de .......................... de la data încheierii.

IV. Obligaţiile pãrţilor
1. Obligaţiile furnizorului:
a) sa ofere un loc de munca în concordanta cu pregãtirea, aptitudinile şi interesele beneficiarului pe durata prezentului contract;
b) sa prezinte beneficiarului informaţii şi precizãri cu privire la cerinţele locului de munca şi la condiţiile în care poate avea loc angajarea;
c) sa asigure, dupã caz, testarea aptitudinilor beneficiarului;
d) sa facã demersurile necesare pentru încheierea contractului individual de munca cu angajatorul;
e) sa asigure includerea în contractul individual de munca a elementelor prevãzute în ofertele ferme de locuri de munca;
f) sa asigure întocmirea unui exemplar al contractului individual de munca şi în limba romana;
g) sa asigure confidenţialitatea datelor personale;
h) sa efectueze demersurile şi formalitãţile necesare pentru deplasarea beneficiarului la locul de munca (obţinerea, dupã caz, a pasaportului, a vizei, a permisului de munca, asigurarea condiţiilor de transport etc.);
i) sa restituie toate documentele depuse de beneficiar, în cazul în care nu i-a gãsit loc de munca corespunzãtor sau acesta renunţa la mediere;
j) sa asigure respectarea de cãtre angajator a clauzelor prevãzute în contractul individual de munca.

2. Obligaţiile beneficiarului:
a) sa prezinte toate documentele şi sa furnizeze toate informaţiile necesare pentru cãutarea unui loc de munca corespunzãtor în strãinãtate;
b) sa participe la acţiunile de testare organizate de furnizor, în vederea selectãrii pentru a fi angajat în strãinãtate;
c) sa anunţe furnizorul în cazul renunţãrii la serviciile de mediere ale acestuia;
d) sa achite taxele legale şi costurile legate de deplasarea în strãinãtate dacã acestea nu sunt suportate de angajator potrivit contractului individual de munca;
e) sa respecte obligaţiile prevãzute în contractul individual de munca.

V. Tariful serviciilor de mediere
1. Tariful pentru serviciile prestate de furnizor este de ...(în cifre şi în litere).............. lei şi se achitã la data încheierii contractului.
2. Furnizorul se obliga sa restituie beneficiarului o parte din tarif, în urmãtoarele situaţii:
a) ...........%, dacã nu gãseşte un loc de munca corespunzãtor pentru beneficiar pe durata contractului;
b) ...........%, dacã înainte de expirarea duratei contractului beneficiarul notifica renunţarea la mediere.

VI. Modificarea şi completarea contractului
Modificarea şi completarea clauzelor contractului pot fi fãcute numai prin acordul de vointa al pãrţilor, prin act adiţional la contract, încheiat în forma scrisã.

VII. Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã:
a) la data semnãrii contractului individual de munca cu angajatorul, cu excepţia clauzelor prevãzute la cap. IV pct. 1 lit. j) şi pct. 2 lit. e), care înceteazã la expirarea contractului individual de munca;
b) la expirarea duratei pentru care a fost încheiat, dacã obiectul contractului nu s-a realizat;
c) prin acordul de vointa al pãrţilor;
d) dacã beneficiarul refuza ........ oferte de locuri de munca în strãinãtate;
e) prin reziliere.
În cazul în care una dintre pãrţi nu îşi respecta obligaţiile asumate prin contract partea lezata va notifica partii în culpa sa depunã toate diligenţele pentru executarea corespunzãtoare a clauzelor contractuale.
Dacã partea în culpa, în termen de .... zile de la primirea notificãrii, nu se conformeazã, partea lezata poate rezilia în mod unilateral contractul şi poate solicita despãgubiri, potrivit legii.

VIII. Litigii
În caz de litigiu pãrţile vor incerca soluţionarea în mod amiabil a acestuia.
În cazul în care nu se reuşeşte soluţionarea în mod amiabil a litigiului, pãrţile convin ca acesta sa fie soluţionat de instanţele judecãtoreşti competente, potrivit legii.

IX. Dispoziţii finale
Contractul intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre pãrţi.
Prezentul contract s-a încheiat la sediul furnizorului, în doua exemplare, unul pentru furnizor şi unul pentru beneficiar.

Furnizor, Beneficiar,
............... .................


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

Societatea Comercialã ..........................
Sediul .........................................
Seria şi numãrul certificatului de acreditare ......................


SITUAŢIA
privind persoanele mediate şi angajate în strãinãtate
în trimestrul .......................

I. Numãrul solicitanţilor de locuri de munca în strãinãtate cuprinşi în banca de date ..................................................
II. Numãrul persoanelor cu care s-au încheiat contracte de mediere
....................................................................
III. Numãrul persoanelor angajate în strãinãtate în urma medierii ..........., din care: ............. bãrbaţi şi ............. femei
IV. Structura persoanelor angajate în strãinãtate:



1. Pe ocupaţii şi pe tari
┌───────────┬────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Ocupaţia │ Numãrul │ din care, pe tari: │
│ │ de persoane ├─────────────────────────────────────────┤
├───────────┼────────────────┼──────────┬──────────┬──────────┬────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└───────────┴────────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴────────┘

2. Pe ocupaţii şi pe grupe de varsta

┌───────────┬────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ Ocupaţia │ Numãrul │ din care: │
│ │ de persoane ├───────┬──────┬───────┬───────┬──────┬─────────┤
│ │ │sub 25 │25-29 │ 30-39 │ 40-49 │50-55 │ peste 55│
│ │ │de ani │de ani│ de ani│ de ani│de ani│ de ani │
├───────────┼────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴────────────────┴───────┴──────┴───────┴───────┴──────┴─────────┘



V. Numãrul salariaţilor din Societatea Comercialã ............. trimişi sa lucreze pe baza actului adiţional la contractul individual de munca:
- ţara ..........................., numãrul persoanelor ...................
VI. Numãrul total de persoane aflate la lucru în strãinãtate .............
VII. Numãrul persoanelor care au pãrãsit locul de munca înainte de expirarea contractului individual de munca .............
VIII. Cazuri de accidente de munca şi decese (nominal).

Conducãtorul societãţii comerciale,
.......................................
(semnatura şi ştampila)

ANEXA 4
-------
la normele metodologice
-----------------------

DECLARAŢIE DE ASIGURARE ÎN SISTEMUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE STAT
nr. ........ din ....... luna ....... anul ........


1. Numele şi prenumele asiguratului 2. Codul numeric personal
............................. ...........................
3. Adresa: localitatea ......................., judeţul/sectorul ...................., str. ..................................... nr. ............., bl. ........., sc. ........, et. ......., ap. ........, telefon .........................................
4. Actul de identitate: seria ................ nr. ...............................
5. Declaraţie cu privire la încadrarea în prevederile <>art. 13 din Legea nr. 156/2000 :
Începând cu data de ................ luna .............. anul ............. asiguratul declara ca se încadreazã în categoria "cetãţean roman angajat cu contract individual de munca încheiat cu un angajator din strãinãtate".
6. Venitul asigurat*) este de ....(în cifre)....... lei.
7. Contribuţiile datorate:
a) contribuţia de asigurãri sociale de stat ............................. lei;
b) contribuţia la Fondul pentru pensia suplimentarã ............. lei.
8. Conturile în care se plãtesc contribuţiile, deschise la trezorerie pe seama Casei teritoriale de pensii ................., sunt:
- pentru contribuţia de asigurãri sociale de stat, contul nr. 22.09.04.01;
- pentru contribuţia pentru pensia suplimentarã, contul nr. 22.09.04.04.
9. Declaraţia asiguratului:
Declar pe propria rãspundere ca datele de mai sus corespund realitãţii.
Posed carnetul de munca seria ............. nr. ............., pe care îl depun alãturat.
Am luat cunostinta ca perioadele de cotizare constituie vechime în munca, fiind luate în considerare la stabilirea pensiei şi a celorlalte drepturi de asigurãri sociale, cu excepţia drepturilor de şomaj şi a celor privind asigurãrile sociale de sãnãtate.
Ma oblig sa virez contribuţiile lunare la bugetul asigurãrilor sociale de stat pana la sfârşitul lunii urmãtoare pentru luna în curs, în caz contrar urmând sa achit majorãri de întârziere.
Am luat cunostinta de faptul ca perioadele pentru care nu s-au achitat contribuţiile de asigurãri sociale de stat nu constituie vechime în munca.

.........................
(semnatura asiguratului)

S-a întocmit la Casa teritorialã de pensii ........................ carnetul de munca seria ............... nr. ............... de cãtre ................................, având funcţia de ............................ **).

....................
(semnatura)

Directorul general al Casei teritoriale de pensii,
...............................................
(semnatura şi ştampila)

-----------------
*) Care nu poate fi mai mic decât o pãtrime din salariul mediu brut pe economie la data declarãrii veniturilor şi nici mai mare decât de 3 ori salariul mediu brut pe economie.
**) În situaţiile în care persoanele care se asigura nu au carnete de munca întocmite.


ANEXA 5
-------
la normele metodologice
-----------------------


DECLARAŢIE DE ASIGURARE PENTRU ŞOMAJ
nr. ........ din ....... luna ........ anul ..........


1. Numele şi prenumele asiguratului 2. Codul numeric personal
............................. ...............................
3. Adresa: localitatea ..............., judeţul/sectorul .........................., str. ......................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., telefon ........
4. Actul de identitate: seria ....... nr. .............
5. Declaraţie cu privire la încadrarea în prevederile <>art. 13 din Legea nr. 156/2000 :
Începând cu data de ......................... luna .................... anul .......... asiguratul declara ca se încadreazã în categoria "cetãţean roman angajat cu contract individual de munca încheiat cu un angajator din strãinãtate".
6. Venitul asigurat*) este de .....(în cifre)..................... lei
7. Contribuţia la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj ......................... lei
8. Contul în care se plãteşte contribuţia la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, deschis la trezorerie pe seama Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Munca, nr. .............
9. Declaraţia asiguratului:
Declar pe propria rãspundere ca datele de mai sus corespund realitãţii.
Ma oblig sa virez contribuţia lunarã la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj pana la sfârşitul lunii urmãtoare pentru luna în curs, în caz contrar urmând sa achit majorãri de întârziere.

........................
(semnatura asiguratului)

------------
*) Care nu poate fi mai mic decât salariul de baza minim brut pe ţara.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016