Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. CAP. I Dispoziţii generale şi principalele atribuţii ART. 1 Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu personalitate juridicã, având rol de sintezã şi de coordonare a aplicãrii strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile: a) muncii; b) familiei; c) egalitãţii de şanse; d) protecţiei sociale. ART. 2 Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1. ART. 3 În vederea realizãrii rolului sãu, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) de elaborare a strategiilor şi proiectelor de acte normative, prin care se asigurã punerea în aplicare a Programului de guvernare în domeniul muncii, familiei, egalitãţii de şanse şi protecţiei sociale; b) de elaborare a programelor în domeniul muncii, protecţiei şi securitãţii sociale; c) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sãu de activitate; d) de armonizare cu reglementãrile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sãu de activitate; e) de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane şi şef de misiune pentru Fondul social european; f) agenţie de implementare şi de autoritate de implementare pentru asistenţã financiarã acordatã de Uniunea Europeanã în cadrul programelor PHARE, pentru domeniul sãu de activitate; g) de administrare a bunurilor şi de gestionare a bugetelor şi fondurilor alocate; h) de reprezentare, prin care se asigurã reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate; i) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa, precum şi exercitarea controlului asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate, potrivit legii, preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv conducãtorului executiv al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale. ART. 4 În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: A. În domeniul afacerilor europene şi relaţiilor externe: a) duce la îndeplinire obligaţiile României ce decurg din statutul de stat membru al Uniunii Europene, pentru domeniul sãu de activitate; b) urmãreşte evoluţia şi dinamica politicilor şi strategiilor Uniunii Europene, precum şi corelaţia dintre acestea şi politicile şi strategiile naţionale, pentru domeniul sãu de activitate; c) elaboreazã şi fundamenteazã documentele ce reflectã poziţia României în raport cu politica şi strategia Uniunii Europene pentru domeniul sãu de competenţã şi asigurã participarea la activitãţile instituţiilor Uniunii Europene; d) coordoneazã activitatea în domeniul relaţiilor externe ale ministerului; e) coordoneazã activitatea ministerului în relaţia cu Organizaţia Internaţionalã a Muncii, Organizaţia Naţiunilor Unite, Consiliul Europei, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã şi alte organizaţii internaţionale; f) deruleazã relaţii bilaterale cu ministerele şi instituţiile cu atribuţii în domeniul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse din alte state; g) negociazã şi urmãreşte încheierea şi ratificarea instrumentelor juridice bilaterale, pentru domeniul sãu de activitate; h) asigurã managementul administrativ-financiar al programelor comunitare şi al proiectelor cu finanţare nerambursabilã derulate de minister; i) elaboreazã documentele programatice privind politicile sociale şi de ocupare a forţei de muncã finanţate din Fondul social european; j) asigurã coordonarea la nivel tehnic şi financiar a programelor operaţionale finanţate din Fondul social european; k) asigurã managementul asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã în cadrul programelor PHARE de care beneficiazã ca autoritate de implementare şi, respectiv, pentru care a fost acreditat ca agenţie de implementare; l) asigurã managementul asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã prin Programul operaţional sectorial dezvoltarea resurselor umane; m) coordoneazã implementarea programelor de asistenţã bilateralã, precum şi a altor programe de asistenţã financiarã acordate de Uniunea Europeanã, în conformitate cu aria de responsabilitate; n) asigurã preşedinţia, secretariatul şi organizarea reuniunilor Comitetului de monitorizare a Programului operaţional sectorial dezvoltarea resurselor umane; o) reprezintã România, în condiţiile legii, la organismele internaţionale şi la instituţiile europene din domeniul sãu de activitate; p) coordoneazã activitatea ataşaţilor pe probleme de muncã şi afaceri sociale. B. În domeniul politicilor sociale: a) identificã şi elaboreazã politici publice în domeniul social, în colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale; b) evalueazã efectele sociale ale politicilor publice aflate în derulare; c) elaboreazã rapoarte de monitorizare şi evaluare cu privire la politicile publice iniţiate şi implementate la nivelul ministerului; d) fundamenteazã, pe baza unor indicatori specifici, mãsuri de protecţie socialã; e) avizeazã proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de organe ale administraţiei publice centrale, pentru domeniul sãu de activitate. C. În domeniul forţei de muncã: a) elaboreazã politici, strategii, planuri şi proiecte de acte normative în domeniul ocupãrii forţei de muncã şi formãrii profesionale continue; b) elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã Strategia naţionalã pentru ocuparea forţei de muncã şi Strategia pentru formare profesionalã continuã; c) exercitã controlul asupra modului în care sunt organizate şi se desfãşoarã formarea profesionalã continuã şi ucenicia la locul de muncã; d) colaboreazã cu alte ministere şi instituţii la elaborarea Cadrului naţional al calificãrilor din România; e) propune şi implementeazã din punct de vedere tehnic proiecte finanţate din fonduri europene sau din alte surse, precum şi proiecte de colaborare bilateralã în domeniile ocupãrii forţei de muncã şi formãrii profesionale; f) analizeazã, propune modificãri şi aprobã anual Programul naţional de ocupare a forţei de muncã şi Planul naţional de formare profesionalã, propuse de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã; g) stabileşte indicatorii de performanţã şi nivelul acestora, în baza cãrora se încheie anual contractul-angajament cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã; h) actualizeazã Clasificarea Ocupaţiilor din România, la propunerile diferiţilor utilizatori, precum şi Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe de formare profesionalã finalizate cu certificate de calificare; i) coordoneazã activitatea şi asigurã secretariatul tehnic al Comisiei Naţionale de Promovare a Ocupãrii Forţei de Muncã; j) monitorizeazã şi actualizeazã Registrul naţional de evidenţã a agenţilor de muncã temporarã autorizaţi; k) coordoneazã activitatea Observatorului Naţional al Ocupãrii şi Formãrii Profesionale a Forţei de Muncã; D. În domeniul legislaţiei muncii: a) elaboreazã politici, programe şi proiecte de acte normative în domeniul legislaţiei muncii şi urmãreşte aplicarea acestora; b) elaboreazã şi coordoneazã activitatea de sistematizare, simplificare şi îmbunãtãţire a legislaţiei muncii, din domeniul sãu de activitate; c) elaboreazã proiecte de acte normative referitoare la raporturile de muncã, la contractele colective de muncã, la timpul de muncã şi odihnã, la disciplina muncii, rãspunderea patrimonialã, jurisdicţia muncii şi la documentele de dovedire a vechimii în muncã; d) efectueazã studii, analize şi documentãri privind oportunitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative privind legislaţia muncii; e) coordoneazã şi asigurã aplicarea unitarã a prevederilor din domeniul legislaţiei muncii; f) asigurã aplicarea legislaţiei privind contractele colective de muncã şi conflictele de interese; g) asigurã reprezentarea în faţa instanţelor de judecatã în problemele din domeniul de activitate al ministerului; h) soluţioneazã în termenul legal contestaţiile formulate de societãţile comerciale ale cãror cereri de autorizare ca agent de muncã temporarã au fost respinse de direcţiile de muncã şi protecţie socialã. E. În domeniul veniturilor salariale: a) elaboreazã propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul contractual din sectorul bugetar, colaboreazã cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici privind sistemul de salarizare pentru funcţionarii publici şi realizeazã controlul aplicãrii legislaţiei din acest domeniu; b) propune strategii cu privire la salarizarea în regii autonome, companii şi societãţi naţionale şi în societãţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat; c) elaboreazã sistemul de ajustare a salariilor în raport cu evoluţia inflaţiei; d) elaboreazã metodologia de calcul al nivelului salariului de bazã minim brut garantat în platã; e) monitorizeazã, potrivit acordurilor încheiate cu organismele financiare internaţionale, evoluţia fondului de salarii la operatorii economici; f) îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege privind constatarea şi aplicarea sancţiunilor în instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii; g) analizeazã şi avizeazã actele normative elaborate de ministere şi de alte organe centrale privind cheltuielile de personal în sectorul regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale, precum şi al institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare. F. În domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã: a) elaboreazã politici, programe şi proiecte de acte normative, precum şi metodologii privind securitatea şi sãnãtatea în muncã; b) elaboreazã programe privind acţiuni de interes naţional în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; c) recunoaşte şi desemneazã organismele de evaluare a conformitãţii sau de inspecţie şi laboratoarele de încercãri pentru: maşini industriale, echipamente individuale de protecţie, echipamente şi sisteme protectoare destinate utilizãrii în atmosfere potenţial explozive şi explozivi de uz civil; publicã şi actualizeazã lista acestora şi supravegheazã activitatea acestora; d) elaboreazã politici şi strategii în domeniul de asigurare şi prevenire a accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale; e) avizeazã lucrãri de cercetare din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã şi analizeazã temele, programele şi proiectele de cercetare ştiinţificã elaborate de institute de profil. G. În domeniul parteneriatului social: a) negociazã şi încheie înţelegerile cu partenerii sociali pentru domeniul sãu de activitate; b) avizeazã şi controleazã conformitatea reprezentativitãţii partenerilor sociali cu prevederile legale în vigoare; c) constituie şi gestioneazã baza de date şi registrele de evidenţã privind organizaţiile patronale, sindicale şi alte organizaţii ale societãţii civile; d) elaboreazã criteriile şi formele activitãţii de mediere a conflictelor de muncã şi reglementeazã formarea mediatorilor pentru domeniul sãu de activitate; e) asigurã consultarea permanentã a partenerilor sociali asupra iniţiativelor legislative din sfera sa de activitate; f) coordoneazã activitatea de dialog social desfãşuratã la nivelul ministerului şi al instituţiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa; g) asigurã legãtura cu Parlamentul, Consiliul economic şi social, cu sindicatele, patronatele şi cu alţi parteneri ai societãţii civile, pentru domeniul sãu de activitate. H. În domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi: a) coordoneazã aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi; b) elaboreazã proiecte de acte normative, planuri naţionale de acţiune pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi şi asigurã aplicarea acestora; c) avizeazã proiecte de acte normative inţiate de alte autoritãţi, în vederea integrãrii şi respectãrii principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi; d) elaboreazã rapoarte, studii, analize şi prognoze privind aplicarea principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi în toate domeniile de activitate. I. În domeniul afacerilor sociale: a) elaboreazã politici, strategii, programe şi proiecte de acte normative în domeniul incluziunii şi asistenţei sociale; b) elaboreazã şi propune indicatori din domeniul incluziunii sociale; c) coordoneazã şi controleazã funcţionarea sistemului naţional de asistenţã socialã; d) elaboreazã, implementeazã şi evalueazã programele naţionale de asistenţã socialã; e) îndrumã şi controleazã activitatea instituţiilor de asistenţã socialã publice şi private în ceea ce priveşte aplicarea mãsurilor de asistenţã socialã; f) îndrumã şi controleazã activitatea asociaţiilor şi fundaţiilor care deruleazã programe de asistenţã socialã, în vederea respectãrii drepturilor sociale ale persoanelor beneficiare; g) asigurã îndrumarea metodologicã, coordoneazã şi controleazã activitatea cãminelor pentru persoane vârstnice, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale; h) asigurã îndrumarea metodologicã, coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor de asistenţã socialã care asigurã protecţie, gãzduire, îngrijire şi consiliere pentru victimele violenţei în familie; i) elaboreazã şi fundamenteazã strategia şi programele în domeniul îngrijirii şi consilierii pentru victimele violenţei în familie; j) colaboreazã cu alte ministere şi instituţii la elaborarea şi implementarea programelor de planificare şi educaţie familialã; k) finanţeazã programele naţionale de asistenţã socialã; l) acordã subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã din domeniul de activitate al ministerului, în condiţiile prevãzute de lege; m) propune acordarea statutului de utilitate publicã asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul sãu de activitate, în condiţiile prevãzute de lege. J. În domeniul asigurãrilor sociale şi legilor speciale: a) elaboreazã politici şi programe, în colaborare cu alte ministere şi organe ale administraţiei publice centrale, în domeniul pensiilor şi al altor drepturi de asigurãri sociale; b) exercitã controlul asupra implementãrii politicilor şi programelor de cãtre Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale; c) elaboreazã metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurãri sociale şi a drepturilor acordate prin legi speciale, la propunerea Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale; d) desfãşoarã activitãţi privind notificarea şi raportarea cãtre Consiliul Concurenţei a ajutoarelor de stat legiferate şi acordate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse; e) elaboreazã legislaţia pentru crearea cadrului instituţional necesar implementãrii şi funcţionãrii sistemului de pensii administrate privat. K. În domeniul managementului resurselor umane: a) asigurã, prin compartimentul de specialitate, recrutarea, selectarea, promovarea, în condiţiile legii, dupã criteriul competenţei şi fãrã nicio discriminare, a funcţionarilor publici, a personalului contractual, procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale acestora, precum şi alte atribuţii ce îi revin din actele normative în vigoare; b) coordoneazã şi controleazã activitatea de resurse umane din instituţiile subordonate, aflate în coordonarea şi sub autoritatea sa; c) elaboreazã programul anual de formare profesionalã, în condiţiile legii; d) propune ministrului strategia resurselor umane ale ministerului. L. În domeniul economico-financiar şi de investiţii: a) fundamenteazã şi promoveazã proiectele de bugete care se administreazã de cãtre aparatul propriu sau de cãtre instituţiile aflate în subordinea ori sub autoritatea sa; b) elaboreazã proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie şi a instituţiilor subordonate; c) elaboreazã programele de investiţii anuale şi multianuale; d) organizeazã controlul financiar preventiv la nivelul ministerului şi avizeazã organizarea acestuia la nivelul instituţiilor subordonate, potrivit legii; e) monitorizeazã execuţia bugetarã şi ia mãsuri operative pentru asigurarea plãţii tuturor drepturilor de protecţie socialã, în limita fondurilor aprobate; f) fundamenteazã, pe baza evoluţiei indicatorilor specifici, iniţierea mãsurilor de protecţie socialã pentru prestaţiile existente sau propune, dupã caz, acordarea de noi prestaţii; g) propune susţinerea financiarã pentru actele normative iniţiate. M. Alte domenii de activitate: a) îndeplineşte activitãţi de audit public intern, potrivit legii; b) editeazã buletine informative şi organizeazã seminarii, conferinţe, expoziţii tematice şi alte acţiuni similare în ţarã şi în strãinãtate, în domeniul sãu de activitate; cheltuielile legate de tipãrirea şi difuzarea buletinelor informative, precum şi cele legate de organizarea seminariilor, conferinţelor, expoziţiilor şi celorlalte acţiuni tematice se asigurã din alocaţiile bugetare aprobate Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse; c) elaboreazã, implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul de activitate al ministerului; d) exercitã controlul asupra activitãţilor desfãşurate de instituţiile subordonate, aflate în coordonarea sau sub autoritatea sa. ART. 5 Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite acestuia prin legi sau prin alte acte normative în vigoare. ART. 6 În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autoritãţi publice şi cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale. ART. 7 Ministerele, celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi operatorii economici au obligaţia, în condiţiile legii, de a pune la dispoziţie Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, la cererea acestuia, documentele, datele şi informaţiile necesare pentru realizarea atribuţiilor sale. CAP. II Conducerea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse ART. 8 Conducerea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se exercitã de cãtre ministru. ART. 9 Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse propune şi numeşte, dupã caz, reprezentanţii Guvernului în structuri tripartite, conform legii. ART. 10 (1) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite. (2) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse deleagã atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor pentru şomaj preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor sociale de stat conducãtorului executiv al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale. ART. 11 Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse monitorizeazã aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale în domeniile sale de activitate, în unitãţile din sectorul public, mixt şi privat. ART. 12 (1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege, ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse reprezintã ministerul în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate. (2) Prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate ale ministerului. ART. 13 (1) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute de <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative. (3) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu al ministerului. (4) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse numeşte reprezentanţii în adunarea generalã a acţionarilor la Societatea Comercialã de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã "T.B.R.C.M." - S.A. şi stabileşte indemnizaţia acestora. ART. 14 În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse emite ordine, norme şi instrucţiuni. ART. 15 Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse aprobã prin ordin, pentru aparatul propriu şi pentru unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea ministerului, criterii în aplicarea prevederilor actelor normative în vigoare privind stimularea personalului. ART. 16 (1) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. (2) Funcţiile de ministru şi de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publicã, potrivit legii. (3) Secretarii de stat şi conducãtorii instituţiilor din subordine sau aflate sub autoritatea ministerului exercitã şi alte atribuţii delegate prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse. ART. 17 (1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit în condiţiile <>legii, şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Secretarul general coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a ministerului, prevãzutã în anexa nr. 1, îndeplinind şi alte atribuţii care îi sunt delegate de ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi acţionând pentru ducerea la îndeplinire a ordinelor şi mãsurilor stabilite de acesta. CAP. III Organizarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse ART. 18 Structura organizatoricã a Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse este prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 19 (1) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se pot organiza unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadrul unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe. (2) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse. (3) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse numeşte personalul UMP, în condiţiile legii, şi stabileşte competenţele directorului de proiect. ART. 20 În cadrul structurii organizatorice prevãzute la art. 18, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, potrivit legii. ART. 21 (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse este de 443 de posturi finanţate de la bugetul de stat, inclusiv consilierii pentru afaceri europene şi exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. (2) Numãrul de posturi necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse. ART. 22 (1) În cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse funcţioneazã, în subordinea secretarului de stat coordonator al Departamentului pentru afaceri europene şi relaţii externe, Corpul ataşaţilor pe probleme de muncã şi afaceri sociale, care asigurã reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice ale României în strãinãtate. (2) Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse desemneazã, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, dintre specialiştii sãi sau ai instituţiilor din subordinea ori de sub autoritatea sa, reprezentanţi cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale, denumiţi în continuare ataşaţi pe probleme de muncã şi afaceri sociale, în cadrul misiunilor diplomatice ale României în strãinãtate. (3) Personalul desemnat potrivit alin. (2) are urmãtoarele atribuţii: a) susţinerea şi protejarea intereselor lucrãtorilor români în strãinãtate; b) promovarea mobilitãţii lucrãtorilor în cadrul Uniunii Europene; c) informarea lucrãtorilor asupra riscurilor muncii ilegale. (4) Personalul prevãzut la alin. (2) este supus şi autoritãţii şefului misiunii diplomatice, reprezentând interesele în domeniu ale Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse. (5) Personalului Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse trimis pe lângã misiunile diplomatice ale României în strãinãtate, cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi afaceri sociale, îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentã în strãinãtate. Pentru acest interval şi când se întorc în ţarã fac parte din personalul contractual supus legislaţiei în domeniu sau, dupã caz, au raporturi de serviciu. (6) Un ataşat pe probleme de muncã şi afaceri sociale care este trimis în misiune în strãinãtate va desfãşura anterior plecãrii o activitate de un an în cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse sau al instituţiilor subordonate, cu atribuţii în domeniu. Ataşatul pe probleme de muncã şi afaceri sociale care este trimis în misiune în strãinãtate va desfãşura o activitate în cadrul misiunii diplomatice a României de pânã la 4 ani. ART. 23 Cheltuielile aferente funcţionãrii Corpului ataşaţilor pe probleme de muncã şi afaceri sociale se asigurã din bugetul aprobat Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse. ART. 24 (1) Atribuţiile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse. (2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului se stabilesc prin fişa postului, potrivit legii. ART. 25 (1) Instituţiile care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2. (2) Conducãtorii instituţiilor publice aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de cãtre ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, dupã caz, cu respectarea condiţiilor legale. Secretarul de stat şi subsecretarul de stat ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, preşedintele şi vicepreşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru. (3) Înfiinţarea sau desfiinţarea instituţiilor subordonate Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se face în condiţiile legii. (4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile instituţiilor care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea ministerului, prevãzute în anexa nr. 2, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, dupã caz, cu respectarea condiţiilor legale. (5) Repartizarea numãrului maxim de posturi, structura organizatoricã şi statele de funcţii pentru instituţiile prevãzute la alin. (4) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, dupã caz. (6) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile, organizarea şi funcţionarea, numãrul de posturi şi repartizarea acestora, precum şi statele de funcţii ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi ale Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc şi se aprobã în conformitate cu prevederile legale. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 26 Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru aparatul ministerului şi pentru instituţiile din subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse sunt prevãzute în anexa nr. 3. ART. 27 (1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii instituţiilor din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse. (2) În localitãţile în care instituţiile din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse nu dispun de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste instituţii prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii. ART. 28 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 29 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 427 din 20 mai 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, Paul Pãcuraru Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David p. Ministrul economiei şi finanţelor, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu, secretar de stat Bucureşti, 25 aprilie 2007. Nr. 381. ANEXA 1 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse Nr. maxim de posturi: 443 (exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului)
┌──────────────────────┐
│ MINISTRU │
├──────────────────────┤
│ CABINET MINISTRU │
└───────────┬──────────┘
┌─────────────────────────────────┐ │
│ Direcţia Audit Public Intern │ │ ┌─────────────────────────────┐
├─────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤ Corp Control │
│Unitatea Audit Fonduri Comunitare│ │ └─────────────────────────────┘
└─────────────────────────────────┘ │
┌─────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────┐
│ Direcţia Politici Publice ├─────────┼─────────┤Informaţii şi Relaţii Publice│
└─────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────┘
│
┌─────────────────────┬─────────────────────┴────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────┐
┌──────────┴─────────┐ ┌─────────┴────────┐ ┌────────┴────────┐ ┌─────────────┴────────────┐ │
│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │
│ DEPARTAMENT │ │DEPARTAMENT DIALOG│ │ DEPARTAMENT │ │ DEPARTAMENT AFACERI │ │
│STRATEGIE ŞI OCUPARE│ │SOCIAL, LEGISLAŢIA│ │AFACERI EUROPENE │ │ SOCIALE ŞI EGALITATE │ │
│ FORŢĂ DE MUNCĂ │ │MUNCII ŞI RELAŢIA │ │ ŞI RELAŢII │ │ DE ŞANSE │ │
└──────────┬─────────┘ │ CU PARLAMENTUL │ │ EXTERNE │ └─────────────┬────────────┘ │
│ └─────────┬────────┘ └────────┬────────┘ │ ┌──────────┴────────────┐
│ │ ┌─────┬───────┴───────────┐ │ │ SECRETAR GENERAL │
│ │ │ │ ┌───────────┴──────────┐ │ └──────────┬────────────┘
│ │ │ │ │ Direcţia Generalã │ │ │
│ │ │ │ │ Autoritatea de │ │ ┌──────────┼───────────┬┐
│ │ │ │ │ Management Pentru │ │ │ │ ││
│ │ │ │ │Programul Operaţional │ │ │┌─────────┴─────────┐ ││
│ │ │ │ │ Sectorial pentru │ ┌──────────┴──────────┐ ││ Direcţia Generalã │ ││
│ │ │ │ │Dezvoltarea Resurselor│ │ Direcţia Generalã │ ││ Economicã şi │ ││
│ │ │ │ │ Umane │ │ Incluziune şi │ ││ Financiarã │ ││
│ │ │ │ └───────────┬──────────┘ │ Asistenţã Socialã │ │└─────────┬─────────┘ ││
│ │ │ └───────┐ │ └──────────┬──────────┘ │ └──────────┐││
└──────────┐ └─────────┐ └────────────┐│ └───────────┐ └───────────┐│ │││
┌────────────────────┐│┌──────────────────┐│┌─────────────────┐││┌─────────────────────┐│┌─────────────────────┐││┌───────────────────┐│││
│ Direcţia Programe │││ Direcţia Dialog │││Direcţia Relaţii ││││Direcţia Contractare ├┤│ Direcţia Strategie ││││ Direcţia ││││
│ şi Strategii ├┤│Social şi Relaţia ├┤│ Externe şi ├┤││ şi Implementare │││ şi Programe ├┤││ Investiţii şi ├┤││
│ Forţã de Muncã │││ cu Parlamentul │││ Organizaţii │││└─────────────────────┘││ Incluziune Socialã ││││ Patrimoniu ││││
└────────────────────┘│└──────────────────┘││ Internaţionale │││┌─────────────────────┐││ Asistenţã Socialã │││└───────────────────┘│││
┌────────────────────┐│┌──────────────────┐│└─────────────────┘│││ Direcţia Management ├┤└─────────────────────┘││┌───────────────────┐│││
│Direcţia Management │││Direcţia Sãnãtate ││┌─────────────────┐│││ Financiar ││┌─────────────────────┐│││ Direcţia Bugete ├┘││
│ şi Mobilitate ├┤│ şi Securitate în ├┤│Direcţia Afaceri ├┘│└─────────────────────┘││ Direcţia Servicii │││└───────────────────┘ ││
│ Forţã de Muncã │││ Muncã │││ Europene │ │┌─────────────────────┐││ Sociale şi Drepturi ├┘│┌───────────────────┐ ││
└────────────────────┘│└──────────────────┘│└─────────────────┘ ││ Direcţia Programare ├┤│ Asistenţã Socialã │ ││Direcţia Coordonare│ ││
┌────────────────────┐│┌──────────────────┐│ ┌──────────┘│ şi Evaluare ││└─────────────────────┘ ││Proiecte Finanţate ├─┘│
│ Direcţia Politici ├┤│ Direcţia de ├┤┌────────┴────────┐ └─────────────────────┘│┌─────────────────────┐ ││ din Imprumuturi │ │
│ Salariale │││Legislaţia Muncii │││Corpul Ataşaţilor│ ┌─────────────────────┐││Direcţia Managementul├─┘│ Rambursabile │ │
└────────────────────┘│└──────────────────┘││ pe Probleme de │ │ Direcţia Coordonare ├┘│ Resurse Umane │ └───────────────────┘ │
┌────────────────────┐│┌──────────────────┐││Muncã şi Sociale │ │ FSE*) │ └─────────────────────┘ ┌───────────────────┐ │
│ Direcţia │││Direcţia Asigurãri││└─────────────────┘ └─────────────────────┘ │ Direcţia │ │
│ Responsabilitatea ├┘│ Sociale ├┘ │ Informaticã şi ├──┘
│ Socialã a │ └──────────────────┘ │ Sinteze │
│ Corporaţiilor │ └───────────────────┘
└─────────┬──────────┘
└──────────────────────┐
┌──────────────────────┼─────────────────────┐
┌─────────┴──────────┐┌──────────┴─────────┐┌──────────┴───────┐
│ Observatorul ││ Programe şi ││ Programe şi │
│Naţional al Ocupãrii││ Strategii Ocuparea ││ Strategii Formare│
│ şi Formãrii ││ Forţei de Muncã ││ Profesionalã │
│ Profesionale │└────────────────────┘└──────────────────┘
└────────────────────┘
*) îndeplineşte funcţia Şef de Misiune FSE
ANEXA 2 INSTITUŢIILE care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse A. În subordine: I. Instituţii publice cu personalitate juridicã, cu finanţare de la bugetul de stat: 1. Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap (180 de posturi) 2. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului (88 de posturi) 3. Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei (58 de posturi), din care: a) aparat propriu - 40 de posturi b) Centrul de Informare şi Consultanţã pentru Familie 9 posturi c) Centrul-Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie - 9 posturi 4. Agenţia Naţionalã pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi 5. Direcţii de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, servicii publice descentralizate 6. Organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane (350 de posturi): - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Nord-Est - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Sud-Est - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Sud-Muntenia - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Sud-Vest Oltenia - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Vest - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Nord-Vest - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Centru - Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane Regiunea Bucureşti-Ilfov. II. Instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat: - Inspecţia Muncii, din care: a) aparat propriu - 239 de posturi b) inspectoratele teritoriale de muncã - servicii publice descentralizate - 3.966 de posturi*).------------ *) Sunt incluse 500 de posturi, funcţii contractuale, utilizate temporar pânã la data de 30 iunie 2009, cu acoperirea cheltuielilor de personal din veniturile proprii ale Inspecţiei Muncii. III. Unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii: - Revista "Obiectiv" B. În coordonare: - institute naţionale de cercetare: 1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti 2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti. C. Sub autoritate: 1. Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale 2. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã. NOTĂ: Numãrul maxim de posturi pentru instituţiile publice prevãzute la lit. A pct. I poziţiile 4 şi 5 este de 1.537 de posturi finanţate de la bugetul de stat, din care: - 30 de posturi - aparatul propriu al Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi - 126 de posturi constituie compartimentul teritorial cu activitate în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi. ANEXA 3 PARCUL NORMAT de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi instituţiile din subordine
┌────┬────────────────────────┬───────────────┬──────────────────┬───────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Tipul │ Parcul │ Consumul │
│crt.│ instituţiei │ mijlocului │ normat │ lunar de │
│ │ │ de transport │ │carburanţi │
│ │ │ │ │(litri lunã│
│ │ │ │ │/mijloc de │
│ │ │ │ │transport) │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 1. │Administraţia centralã a│autoturism │- cabinet ministru│ 400 │
│ │Ministerului Muncii, │ │ - 1 │ │
│ │Familiei şi Egalitãţii │ │- cabinet secretar│ 300 │
│ │de Şanse │ │ de stat - 4 │ │
│ │ │ │- cabinet secretar│ 300 │
│ │ │ │ general - 1 │ │
│ │ │ │- parc comun - 4*)│ 300 │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 2. │Direcţiile de muncã şi │autoturism │câte 2 pentru │ 250 │
│ │protecţie socialã │ │fiecare direcţie │ │
│ │teritoriale │ │şi 3 pentru muni- │ │
│ │ │ │cipiul Bucureşti │ │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 3. │Organismele intermediare│autoturism │câte 1 pentru │ 250 │
│ │regionale pentru Progra-│ │fiecare organism │ │
│ │mul operaţional secto- │ │ │ │
│ │rial dezvoltarea resur- │ │ │ │
│ │selor umane │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 4. │Agenţia Naţionalã pentru│autoturism │ 2 │ 300 │
│ │Protecţia Familiei │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 5. │Agenţia Naţionalã pentru│autoturism │ 2 │ 300 │
│ │Egalitatea de Şanse │ │ │ │
│ │între Femei şi Bãrbaţi │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 6. │Centrul de Informare şi │autoturism │ 1 │ 250 │
│ │Consultanţã pentru │ │ │ │
│ │Familie │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 7. │Centrul-Pilot de │autosalvare │ 1 │ 250 │
│ │Asistenţã şi Protecţie │ │ │ │
│ │a Victimelor Violenţei │ │ │ │
│ │în Familie │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────────┼──────────────────┼───────────┤
│ 8. │Revista "Obiectiv" │- autofurgonetã│ 1 │ 350 │
│ │ │- autoturism │ 1 │ 300 │
│ │ │- autovehicul │ 1 │ 350 │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │transport marfã│ │ │
│ │ │şi persoane │ │ │
└────┴────────────────────────┴───────────────┴──────────────────┴───────────┘
---------- *) Din care unul destinat activitãţilor desfãşurate în cadrul programului PHARE, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 423/2006 privind suplimentarea parcului normat de mijloace de transport pentru desfãşurarea activitãţilor specifice ale Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.