Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 371 din 25 aprilie 2007  privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 371 din 25 aprilie 2007 privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 278 din 25 aprilie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 48 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfãşurarea referendumului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul referendumului, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi prefecţilor şi primarilor, pentru referendumul naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României se constituie Comisia Tehnicã Centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei Tehnice Centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presã, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
ART. 2
Ministerul Economiei şi Finanţelor va stabili modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna organizare şi desfãşurare a referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.
ART. 3
Ministerul Justiţiei va lua mãsuri pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând magistraţi sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi, locţiitori ai acestora sau ca membri ai birourilor electorale.
ART. 4
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va asigura ordinea şi liniştea publicã în toate localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã a campaniei pentru referendum şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Apãrãrii asigurã paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie judeţeanã, la Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii.
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Apãrãrii, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerul Sãnãtãţii Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Transporturilor, precum şi alte instituţii centrale competente dispun mãsurile necesare pentru organizarea de secţii de votare pe lângã cãminele de studenţi şi elevi, instituţiile de sãnãtate şi ocrotire socialã, pe nave şi platforme marine şi asigurã dotarea acestora cu cele necesare exercitãrii dreptului de vot.
ART. 5
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, selecteazã şi prelucreazã datele privind cetãţenii cu drept de vot, tipãreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în douã exemplare, şi copii de pe acestea, în trei exemplare.
ART. 6
(1) Institutul Naţional de Statisticã va asigura numãrul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor referendumului.
(2) Institutul Naţional de Statisticã va organiza instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor referendumului.
ART. 7
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Sãnãtãţii Publice vor dispune mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţe autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal din subordine a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
ART. 8
Ministerul Sãnãtãţii Publice va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la birourile electorale.
ART. 9
Ministerul Afacerilor Externe organizeazã şi doteazã secţiile de votare din strãinãtate ale României, furnizeazã, în timp util, datele necesare pentru numerotarea acestora şi stabileşte necesarul de timbre autocolante pentru secţiile de votare din strãinãtate.
ART. 10
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzute în legislaţia în domeniul referendumului.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din aparatul consiliilor judeţene şi instituţiilor prefectului.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare în vederea funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achitã de instituţiile de la care aceştia provin.
ART. 11
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative organizeazã, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.
(2) Prefecţii organizeazã în cel mai scurt timp posibil instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.
(3) În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, prefecţii comunicã structurilor teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor numerotarea şi delimitarea secţiilor de votare, în scopul întocmirii copiilor de pe listele electorale permanente.
(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuţie a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în condiţii de siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(5) În perioada desfãşurãrii procesului electoral Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã sprijin de specialitate instituţiilor prefectului şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.
ART. 12
(1) Secretariatul General al Guvernului asigurã sediul corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii Biroului Electoral Central.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã dotarea tehnicã, materialã şi personal în aparatul de lucru al Biroului Electoral Central.
(3) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã sediile, dotarea acestora, precum şi condiţii corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie judeţene şi al municipiului Bucureşti.
ART. 13
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti informeazã sãptãmânal Comisia Tehnicã Centralã, în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.
(2) Comisia Tehnicã Centralã informeazã sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.
ART. 14
În ziua referendumului, primarii şi viceprimarii vor fi prezenţi la sediul primãriei, prin rotaţie, şi vor asigura permanenţa funcţionãrii compartimentelor şi serviciilor din aparatul propriu în vederea soluţionãrii oricãror probleme care pot apãrea în derularea votãrii.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 25 aprilie 2007.
Nr. 371.


ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei Tehnice Centrale

Preşedinte:
Ministrul Internelor şi Reformei Administrative
Membri:
- Secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - coordonator
- Secretarul de stat şef al Departamentului Ordine şi Siguranţã Publicã din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
- Secretariatului General al Guvernului
- Ministerului Economiei şi Finanţelor
- Ministerului Afacerilor Externe
- Ministerului Apãrãrii
- Ministerului Justiţiei
- Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
- Ministerului Culturii şi Cultelor
- Ministerului Transporturilor
- Ministerului Sãnãtãţii Publice
- Institutului Naţional de Statisticã
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat
b) reprezentanţi ai:
- Agenţiei Naţionale de Presã "Rompres"
- S.C. Electrica - S.A.
- Societãţii Naţionale de Televiziune
- Societãţii Naţionale de Radiodifuziune

NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice Centrale vor fi asigurate de ministrul internelor şi reformei administrative.
Componenţa nominalã a Comisiei Tehnice Centrale se stabileşte prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, pe baza propunerilor înaintate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.


ANEXA 2

COMPONENŢA
Comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

- Prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
- un subprefect;
- secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statisticã;
- directorul general al direcţiei generale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, a finanţelor publice;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti);
- şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;
- şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor;
- inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti);
- inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
- reprezentantul teritorial al S.C. Electrica - S.A.;
- corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã "Rompres".

NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personal din cadrul instituţiei prefectului.
Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se stabileşte de cãtre prefect, prin ordin.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016