Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 361 din 6 mai 1999  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 361 din 6 mai 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 221 din 19 mai 1999
În temeiul prevederilor <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare, astfel cum a fost modificat prin <>Legea nr. 27/1999 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 , prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor nr. 145/770/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 14 aprilie 1998.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare

1. Instituţiile publice a cãror finanţare se asigura, potrivit hotãrârilor de organizare şi funcţionare, integral din venituri extrabugetare vor elabora bugetele de venituri şi cheltuieli pentru întregul an bugetar, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a legii bugetului de stat pe anul respectiv, şi le vor supune spre aprobare conducerii ministerelor, altor organe centrale şi locale cãrora le sunt subordonate, în condiţiile dispoziţiilor legale în vigoare.
Aceste bugete de venituri şi cheltuieli se prezintã distinct ca anexa la bugetul centralizat al ordonatorului principal de credite.
La partea de venituri se vor prevedea sursele stabilite prin hotãrârile de organizare şi funcţionare a instituţiilor publice finanţate integral din venituri extrabugetare, potrivit subdiviziunilor clasificatiei bugetare.
La partea de cheltuieli se înscriu cheltuielile potrivit subdiviziunilor clasificatiei bugetare, calculate pe baza elementelor de fundamentare.
2. Cheltuielile de capital pentru dezvoltarea instituţiilor publice respective se stabilesc cu prioritate din veniturile prevãzute, în limita prevederilor <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 . Veniturile rãmase dupã scãderea cheltuielilor de capital sunt destinate acoperirii celorlalte cheltuieli de funcţionare.
La bugetul de venituri şi cheltuieli care se aproba se anexeazã şi lista cuprinzând investiţiile care urmeazã sa fie finanţate din aceste surse.
3. Sumele stabilite pentru cheltuieli de capital în bugetul de venituri şi cheltuieli nu vor putea fi mai mici decât amortizarea calculatã extracontabil, dupã cum urmeazã:
a) mijloacele fixe pe care le deţine instituţia publica finanţatã integral din venituri extrabugetare vor fi reevaluate în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 945/1990 privind inventarierea şi reevaluarea patrimoniului unitãţilor economice de stat, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 26/1992 privind reevaluarea unor active şi pasive ca urmare a unificãrii cursurilor de schimb ale leului şi regimului de preţuri şi tarife în aceste condiţii, cu modificãrile ulterioare, <>Hotãrârii Guvernului nr. 500/1994 privind reevaluarea imobilizarilor corporale şi modificarea capitalului social, cu modificãrile ulterioare, şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 983/1998 privind reevaluarea clãdirilor, construcţiilor speciale şi a terenurilor, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 95/1999 . În cazul în care se vor aproba şi alte dispoziţii legale pentru reevaluarea mijloacelor fixe la agenţii economici, vor fi avute în vedere şi acestea;
b) pentru mijloacele fixe reevaluate potrivit lit. a) se va calcula amortizarea, prin aplicarea prevederilor <>Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, cu modificãrile ulterioare, la valoarea rãmasã reevaluata la data înregistrãrii în contabilitate a diferenţelor rezultate din reevaluare, fãrã a se mai calcula gradul de utilizare a mijloacelor fixe de baza.
4. Din veniturile prevãzute în bugetele de venituri şi cheltuieli se vor acoperi cheltuielile de capital calculate potrivit pct. 3 şi cheltuielile materiale necesare pentru desfãşurarea activitãţii pe întregul an bugetar, iar din suma rãmasã se vor putea face alocari pentru cheltuieli de personal, inclusiv pentru contribuţii la Fondul de asigurãri sociale de stat, Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi alte obligaţii prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare aplicabile instituţiilor publice.
5. La aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, se vor verifica sumele cuprinse la fiecare titlu şi articol de cheltuieli, potrivit clasificatiei bugetare, atât din punct de vedere al respectãrii limitelor minime prevãzute la <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 , cat şi al acoperirii necesitãţilor minime de cheltuieli materiale, astfel încât instituţia publica sa nu înregistreze obligaţii financiare neachitate la scadenta.
6. Sumele prevãzute atât la venituri, cat şi la cheltuieli în bugetele de venituri şi cheltuieli se defalcheaza pe trimestre şi se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite.
7. Salarizarea personalului din instituţiile publice a cãror finanţare se asigura, potrivit legii, integral din venituri extrabugetare se stabileşte prin negociere, în contractele colective de munca sau, dupã caz, în contractele individuale de munca, cu respectarea prevederilor <>art. 4 alin. (2) din Legea salarizarii nr. 14/1991 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca, republicatã.
8. La negociere cheltuielile de personal vor fi stabilite în limita prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli, aprobat, potrivit legii, instituţiei publice respective.
9. Ministerele, alte organe centrale şi locale în subordinea cãrora funcţioneazã instituţii publice cu finanţare integrala din venituri extrabugetare vor analiza, în prealabil, situaţia economico-financiarã înregistratã în perioadele anterioare şi vor stabili, în funcţie de aceasta, oportunitatea trecerii la salarizarea personalului prin negocieri colective sau, dupã caz, prin negocieri individuale.
10. Organele împuternicite, conform legii, sa aprobe bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice cu finanţare integrala din venituri extrabugetare vor analiza fundamentarea şi vor stabili nivelul cheltuielilor de personal numai conform prevederilor art. 3 alin. (2) şi ale <>art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 .
11. Pentru personalul din conducerea instituţiilor publice finanţate integral din venituri extrabugetare drepturile salariale vor fi stabilite de cãtre organele împuternicite sa angajeze şi sa numeascã aceste persoane, conform legii.
12. Instituţiile publice cu finanţare integrala din venituri extrabugetare care, dupã aplicarea prevederilor <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 , înregistreazã obligaţii financiare neachitate la scadenta, pana la achitarea acestora vor acorda drepturile salariale la nivelul celor stabilite pentru personalul instituţiilor publice finanţate integral de la bugetul de stat, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare, cu modificãrile ulterioare, precum şi altor reglementãri specifice din sectorul bugetar.
În acest sens grila de salarizare negociata va prevedea echivalarea funcţiilor şi a salariilor cu cele prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare, cu modificãrile ulterioare, sau în alte reglementãri specifice sectorului bugetar, modificate prin <>Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 privind stabilirea unor coeficienţi de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul din sectorul bugetar, republicatã, cu modificãrile ulterioare, prin care s-a stabilit valoarea coeficientului de ierarhizare K=1, indexata cu valoarea medie a indexarilor stabilite prin hotãrâre a Guvernului pentru sectorul bugetar.
13. Conducerea instituţiei publice finanţate integral din venituri extrabugetare va decide acordarea drepturilor salariale la nivelul celor stabilite pentru personalul din instituţiile publice finanţate integral de la bugetul de stat, în cazul în care, dupã aplicarea <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 , instituţia publica înregistreazã obligaţii financiare neachitate la scadenta, precum şi decizia de revenire la drepturile negociate, dupã achitarea acestor obligaţii.
14. În cazul în care în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se înregistreazã nerealizari ale veniturilor sau imposibilitatea încadrãrii în nivelul cheltuielilor materiale şi de capital defalcate pe luni, instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare vor solicita aprobarea rectificarii bugetelor de venituri şi cheltuieli şi vor lua mãsuri de încadrare în noul nivel al cheltuielilor de personal aprobate.
15. Operaţiunile privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli la instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare se înregistreazã în contabilitatea acestora, potrivit normelor metodologice în vigoare, cu urmãtoarele precizãri:
a) cheltuielile pentru dezvoltare (investiţii) se înregistreazã în contul 420 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate din venituri extrabugetare", art. 74;
b) cheltuielile aferente investiţiilor în curs de execuţie se transfera la finele anului în contul 415 "Cheltuieli pentru investiţii în continuare";
c) soldul contului de disponibil 120 "Disponibil al instituţiei finanţate din venituri extrabugetare" rãmas la finele anului se repartizeazã astfel:
- partea aferentã dezvoltãrii, rãmasã neutilizata în anul respectiv (diferenţa dintre prevederile bugetare şi plãţile de casa), se evidenţiazã într-un cont analitic distinct 120.02 "Sold din anul precedent aferent dezvoltãrii conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 ";
- diferenţa rãmasã se înregistreazã în contul 120.01 "Disponibil al instituţiei publice finanţate din venituri extrabugetare - activitatea curenta";
d) soldul contului 528 "Venituri din anii precedenti şi alte surse" reflecta în mod corespunzãtor operaţiunile de la pct. c), utilizându-se un analitic distinct 528.03 "Venituri din anii precedenti şi alte surse aferente dezvoltãrii", astfel:
- la finele anului, înregistrarea cheltuielilor aferente lucrãrilor de investiţii neterminate, care se continua în anul urmãtor:
415 = 420.74;
- la finele anului, închiderea contului de cheltuieli, exclusiv sumele de la 420.74, aferente lucrãrilor de investiţii neterminate, care se utilizeazã în anul urmãtor:
520 = 420;
- dupã depunerea dãrii de seama contabile, închiderea contului de venituri:
520 = 528.01;
- constituirea partii aferente investiţiilor în continuare:
528.01 = 528.02;
- constituirea partii aferente dezvoltãrii, rãmasã neutilizata la finele anului:
528.01 = 528.03;
e) investiţiile efectuate în anul urmãtor din sumele rezervate potrivit legii se inchid la finele anului prin debitul contului 528.03:
528.03 = 420.74;
f) investiţiile în continuare se inchid la finele anului în care au fost terminate prin debitul contului 528.02:
528.02 = 415.
Valoarea reevaluata a mijloacelor fixe, determinata în condiţiile <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 , se înregistreazã în contul în afarã bilanţului 908 "Valoarea reevaluata a mijloacelor fixe conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 ", iar amortizarea calculatã potrivit legii, în contul 909 "Amortizarea mijloacelor fixe conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 ".
Dezvoltarea în analitice a conturilor respective se face conform clasificarii mijloacelor fixe, potrivit reglementãrilor în vigoare.
16. Ordonatorii principali de credite vor dispune mãsurile necesare pentru aplicarea prezentelor norme metodologice.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016