Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 36 din 18 septembrie 2008  pentru aprobarea   Normei nr. 20/2008 privind supravegherea speciala a administratorilor fondurilor de pensii administrate privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 36 din 18 septembrie 2008 pentru aprobarea Normei nr. 20/2008 privind supravegherea speciala a administratorilor fondurilor de pensii administrate privat

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 9 octombrie 2008

Având în vedere prevederile <>art. 95 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 20/2008 privind supravegherea specialã a administratorilor fondurilor de pensii administrate privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Direcţia reglementare împreunã cu Direcţia secretariat şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 18 septembrie 2008.
Nr. 36.

ANEXĂ

<>NORMA nr. 20/2008
privind supravegherea specialã a
administratorilor fondurilor de pensii administrate privat

Având în vedere prevederile <>art. 95 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã stabileşte reguli privind procedura şi condiţiile de instituire şi de încetare a mãsurii de supraveghere specialã, respectiv de desemnare a Consiliului de supraveghere specialã şi atribuţiile acestuia.
ART. 2
Comisia, în vederea protejãrii intereselor participanţilor sau a beneficiarilor acestora, instituie mãsura supravegherii speciale asupra administratorului unui fond de pensii administrat privat în vederea limitãrii riscurilor şi asigurãrii redresãrii fondului de pensii, în situaţia în care, ca urmare a controalelor efectuate de Comisie, se constatã deficienţe care nu impun retragerea autorizaţiei administratorului sau a fondului de pensii administrat privat.
ART. 3
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) conducãtori - membrii consiliului de administraţie şi directorii administratorului ori, dupã caz, membrii consiliului de supraveghere şi ai directoratului;
b) control efectuat de Comisie - controale de fond sau controale tematice declanşate ca urmare a activitãţii de supraveghere a administratorilor fondurilor de pensii administrate privat;
c) deficienţe - situaţii sau stãri de fapt ori de drept constatate în urma controalelor efectuate de Comisie, care nu au fost remediate conform dispoziţiilor Comisiei, în condiţiile în care acestea au influenţat sau ar putea influenţa în mod negativ situaţia financiarã a fondului de pensii administrat privat ori ar prejudicia interesele participanţilor.

CAP. II
Instituirea supravegherii speciale şi desemnarea Consiliului de supraveghere specialã

SECŢIUNEA 1
Instituirea supravegherii speciale

ART. 4
(1) Comisia, prin decizie, instituie mãsura supravegherii speciale şi desemneazã Consiliul de supraveghere specialã.
(2) Comisia hotãrãşte instituirea mãsurii supravegherii speciale pe o perioadã de cel mult 6 luni.
(3) Comisia poate dispune prelungirea termenului prevãzut la alin. (2) o singurã datã, pe o perioadã care nu poate depãşi 6 luni.
ART. 5
Comisia poate dispune instituirea mãsurii supravegherii speciale în urmãtoarele situaţii, fãrã ca enumerarea acestora sã fie limitativã:
a) constatarea repetatã a unor deficienţe de ordin operaţional erori sau omisiuni în înregistrarea şi evidenţa operaţiunilor efectuate în numele şi pe seama fondului de pensii, erori de evidenţã a participanţilor şi/sau de organizare a arhivei, de o manierã care sã punã în pericol integritatea datelor cu privire la numãrul, identitatea şi valoarea contribuţiilor fiecãrui participant;
b) constatarea unor deficienţe de ordin financiar - situarea sub nivelul rezultat din calculul provizionului tehnic pentru o perioadã mai mare de 30 de zile calendaristice, nerespectarea prevederilor legale privind nivelul capitalului social;
c) constatarea unor deficienţe de ordin investiţional scãderea sub nivelul ratei de rentabilitate minimã pentru douã trimestre consecutive, iminenţa imposibilitãţii onorãrii obligaţiilor fondului de pensii, imposibilitatea revenirii la structura de portofoliu prevãzutã în prospect în termen de 90 de zile calendaristice de la abatere, depãşirea limitelor de investiţii de o manierã care determinã neîncadrarea în categoria de risc prevãzutã în prospectul fondului de pensii, încãlcãri ale politicii investiţionale prevãzute în prospect, depãşirea limitei legale de investire pe un anumit instrument, depãşirea limitei legale de investire pe un anumit emitent/grup de emitenţi, investirea în instrumente financiare şi/sau pe pieţe nepermise de legislaţia în vigoare.
ART. 6
(1) În termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii deciziei, Comisia notificã administratorului instituirea mãsurii supravegherii speciale.
(2) Consiliul de supraveghere specialã îşi începe activitatea în prima zi lucrãtoare ulterioarã datei notificãrii deciziei.

SECŢIUNEA a 2-a
Desemnarea şi atribuţiile Consiliului de supraveghere specialã

ART. 7
(1) Supravegherea specialã se asigurã prin Consiliul de supraveghere specialã constituit în acest scop, format din minimum 3 specialişti din cadrul Comisiei, dintre care unul asigurã îndeplinirea funcţiei de preşedinte.
(2) Membrii Consiliului de supraveghere specialã sunt numiţi de Comisie, prin decizie, din personalul de specialitate al Comisiei, aceştia trebuind sã îndeplineascã condiţia de a nu fi membri în niciun consiliu de administraţie şi nici acţionari semnificativi ai societãţilor comerciale care au o legãturã directã sau indirectã, economicã sau comercialã, cu persoanele juridice care fac obiectul supravegherii Comisiei.
ART. 8
Calitatea de membru al Consiliului de supraveghere specialã înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la încetarea calitãţii de angajat al Comisiei;
b) la apariţia unei incompatibilitãţi;
c) prin înlocuire;
d) prin imposibilitatea definitivã de exercitare a mandatului;
e) la încetarea mãsurii supravegherii speciale, conform art. 14.
ART. 9
(1) Consiliul de supraveghere specialã are atribuţiile prevãzute la art. 95 din Lege, precum şi urmãtoarele:
a) supune spre aprobare Comisiei planul de remediere a deficienţelor, în forma propusã de cãtre administrator sau, dupã caz, cu modificãri şi completãri;
b) suspendã ori desfiinţeazã unele acte de decizie ale organelor statutare ale administratorului, contrare planului de remediere aprobat sau legislaţiei în vigoare ori care conduc la deteriorarea situaţiei financiare a administratorului.
(2) În vederea exercitãrii atribuţiilor prevãzute la art. 9 alin. (1), Consiliul de supraveghere va emite un act administrativ semnat de preşedintele acestuia, denumit "decizie", cu caracter obligatoriu pentru administrator.
(3) Consiliul de supraveghere specialã nu se substituie conducãtorilor administratorului în ceea ce priveşte conducerea activitãţii şi competenţa de a angaja societatea. Rãspunderea pentru operaţiunile efectuate şi pentru documentele întocmite de administrator revine exclusiv conducãtorilor şi persoanelor care întocmesc şi semneazã documentele în cauzã, potrivit atribuţiilor şi competenţelor acestora.
(4) În perioada exercitãrii supravegherii speciale, adunarea generalã a acţionarilor şi conducãtorii administratorului nu pot hotãrî mãsuri contrare celor dispuse de Consiliul de supraveghere specialã.
(5) Membrii Consiliului de supraveghere specialã au acces la toate documentele şi registrele administratorului privind fondul de pensii, precum şi activitatea proprie, fiind obligaţi sã pãstreze secretul profesional privind operaţiunile acestuia. De asemenea, în cel mai scurt timp, administratorul va pune la dispoziţia Consiliului de supraveghere specialã toate documentele/ informaţiile solicitate de acesta.
ART. 10
(1) Comisia, prin decizie, aprobã sau respinge planul de remediere a deficienţelor.
(2) Comisia va respinge planul de remediere a deficienţelor dacã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 13, precum şi în situaţia în care considerã cã mãsurile propuse nu ar asigura remedierea deficienţelor constatate şi va solicita modificarea sau completarea lui.
ART. 11
(1) Consiliul de supraveghere specialã prezintã Comisiei rapoarte asupra situaţiei administratorului, lunar sau ori de câte ori este necesar.
(2) În funcţie de concluziile rezultate din aceste rapoarte, Comisia va decide cu privire la prelungirea cu cel mult 6 luni sau încetarea mãsurii supravegherii speciale.

SECŢIUNEA a 3-a
Obligaţiile administratorului pe perioada supravegherii speciale

ART. 12
(1) Administratorul aflat în supraveghere specialã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã punã la dispoziţia membrilor Consiliului de supraveghere specialã toate documentele şi evidenţele proprii, precum şi ale fondului de pensii;
b) sã întocmeascã planul de remediere a deficienţelor, cu respectarea prevederilor art. 13;
c) sã depunã la sediul Comisiei spre aprobare planul de remediere a deficienţelor, în termenul prevãzut la alin. (2);
d) sã aplice planul de remediere a deficienţelor aprobat de Comisie;
e) sã nu efectueze acte contrare planului de remediere aprobat de Comisie sau care determinã deteriorarea situaţiei financiare a fondului de pensii;
f) sã informeze în scris Consiliul de supraveghere specialã anterior adoptãrii oricãrei decizii;
g) sã îndeplineascã dispoziţiile Comisiei, la termenele şi în condiţiile prevãzute în decizia de instituire a supravegherii speciale sau în deciziile prevãzute la art. 10 alin. (1).
(2) Comisia, prin decizia de instituire a supravegherii speciale, va stabili termenul în care administratorul trebuie sã elaboreze şi sã depunã spre aprobare planul de remediere a deficienţelor.
(3) Comisia, prin decizia de respingere a planului de remediere a deficienţelor, va stabili termenul în care administratorul trebuie sã elaboreze şi sã depunã spre aprobare planul care sã conţinã modificãrile sau completãrile solicitate.
ART. 13
Planul de remediere a deficienţelor va fi întocmit de cãtre administrator şi va cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) analiza situaţiei de fapt;
b) identificarea cauzelor care au determinat apariţia deficienţelor constatate de Comisie;
c) analiza de impact pe termen scurt, mediu şi lung al deficienţelor constatate de Comisie;
d) identificarea deficienţelor care urmeazã a fi remediate;
e) prezentarea soluţiilor de remediere pentru înlãturarea deficienţelor, precum şi pentru atenuarea sau eliminarea efectelor acestora;
f) estimarea rezultatelor care vor fi obţinute ca urmare a implementãrii soluţiilor prevãzute la lit. e);
g) termene clare de implementare a întregului plan de remediere, precum şi termene specifice pentru fiecare operaţiune în parte.

SECŢIUNEA a 4-a
Încetarea supravegherii speciale

ART. 14
(1) În cazul în care deficienţele care au determinat instituirea mãsurii supravegherii speciale au fost înlãturate, la propunerea Consiliului de supraveghere specialã, Comisia, prin decizie, dispune încetarea mãsurii de supraveghere specialã.
(2) De asemenea, Comisia dispune, prin decizie, încetarea mãsurii de supraveghere specialã, retragerea autorizaţiei de administrare a administratorului şi retragerea autorizaţiei fondului de pensii administrat privat în urmãtoarele cazuri:
a) în situaţia în care administratorul nu respectã termenele prevãzute în prezenta normã;
b) în situaţia în care planul de remediere a deficienţelor modificat sau completat conform art. 10 alin. (2) va fi respins;
c) în situaţia în care, ca urmare a analizãrii rapoartelor Consiliului de supraveghere specialã, se constatã cã nu sunt condiţii pentru restabilirea situaţiei financiare a administratorului şi/sau a fondului de pensii administrat privat;
d) în situaţia în care mãsurile dispuse nu au putut conduce la atingerea scopului urmãrit şi/sau la înlãturarea cauzelor care au condus la instituirea mãsurii de supraveghere specialã.
ART. 15
(1) Prin decizia de încetare a mãsurii de supraveghere specialã Comisia dispune şi încetarea mandatului Consiliului de supraveghere specialã.
(2) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data deciziei de încetare a mãsurii de supraveghere specialã, Consiliul de supraveghere specialã va prezenta un raport cu privire la modul de îndeplinire a mandatului primit din partea Comisiei, în conformitate cu mãsurile şi dispoziţiile stabilite de aceasta prin decizia de instituire a mãsurii de supraveghere specialã.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 16
Termenele prevãzute de prezenta normã care expirã într-o zi de sãrbãtoare legalã sau într-o zi nelucrãtoare se vor prelungi pânã la sfârşitul urmãtoarei zile lucrãtoare.
ART. 17
Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normã se sancţioneazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, respectiv art. 81 alin. (1) lit. c), art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g), art. 141 alin. (2)-(11) şi art. 142 din Lege.
ART. 18
Prezenta normã intrã în vigoare în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016