Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 357 din 26 martie 2008  pentru aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 357 din 26 martie 2008 pentru aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 31 martie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 48 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În anul 2008, programele naţionale de sãnãtate se deruleazã în mod distinct sau în comun de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz.
(2) Programele naţionale de sãnãtate se finanţeazã de la bugetul de stat, din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
ART. 2
(1) Structura programelor naţionale de sãnãtate, obiectivele anuale şi necesarul de resurse ale acestora sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
ART. 3
(1) Programele naţionale de sãnãtate prevãzute în anexã sunt elaborate, implementate şi coordonate la nivel naţional de Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate implementeazã şi deruleazã programele naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. B din anexã, conform strategiei aprobate de Ministerul Sãnãtãţii Publice.
ART. 4
(1) Coordonatorii regionali şi locali din cadrul institutelor şi centrelor de sãnãtate publicã, respectiv din cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã, asigurã pentru programele prevãzute la lit. A din anexã implementarea şi monitorizarea la nivel regional, respectiv local.
(2) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin casele de asigurãri de sãnãtate, rãspunde de asigurarea, urmãrirea, evidenţierea şi controlul utilizãrii fondurilor aprobate, precum şi de monitorizarea, controlul şi analiza indicatorilor fizici şi de eficienţã pentru programele prevãzute la lit. B din anexã.
(3) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate, lunar, în termen de 30 de zile de la încheierea lunii, indicatorii fizici şi de eficienţã pentru programele prevãzute la lit. B din anexã.
ART. 5
(1) Repartizarea fondurilor destinate programelor naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice se face în condiţiile legii.
(2) Ministerul Sãnãtãţii Publice calculeazã o cotã de rezervã de pânã la 5% din fondurile rezultate dupã aplicarea prevederilor alin. (1), pe care o reţine la dispoziţia sa din veniturile proprii alocate programelor naţionale de sãnãtate. Aceastã sumã se utilizeazã cu aceeaşi destinaţie, în situaţii justificate, pe parcursul execuţiei bugetare şi se repartizeazã pânã la data de 31 octombrie a anului curent.
ART. 6
(1) Din sumele alocate programelor naţionale de sãnãtate prevãzute în anexã se finanţeazã lunar instituţiile şi furnizorii de servicii medicale prin care se deruleazã programele şi subprogramele, pe baza cererilor justificative ale acestora şi în limita fondurilor aprobate.
(2) Pentru realizarea atribuţiilor referitoare la programele naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. A din anexã, autoritãţile de sãnãtate publicã pot încheia contracte cu furnizori de servicii medicale autorizaţi şi evaluaţi, dupã caz.
(3) Sumele prevãzute în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru finanţarea programelor naţionale de sãnãtate cu scop curativ prevãzute la lit. B pct. I din anexã se alocã în baza contractelor încheiate de casele de asigurãri de sãnãtate cu furnizorii de servicii medicale sau cu farmaciile cu circuit deschis prin care se deruleazã aceste programe, precum şi în baza contractelor încheiate de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru servicii de hemodializã şi dializã peritonealã cu centre-pilot sau cu alţi furnizori privaţi de servicii medicale de specialitate, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Sumele alocate pentru programele naţionale de sãnãtate sunt cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare publice, respectiv în veniturile furnizorilor de servicii medicale privaţi prin care acestea se deruleazã şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite.
(2) Unitãţile şi instituţiile sanitare publice care deruleazã programe naţionale de sãnãtate au obligaţia gestionãrii eficiente a mijloacelor materiale şi bãneşti şi a organizãrii evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program sau subprogram, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, precum şi a organizãrii evidenţei nominale, pe baza codului numeric personal, a beneficiarilor programului/subprogramului.
(3) Furnizorii privaţi de servicii medicale care deruleazã programe naţionale de sãnãtate au obligaţia gestionãrii eficiente a mijloacelor materiale şi bãneşti şi a organizãrii evidenţei nominale, pe baza codului numeric personal, a beneficiarilor programului/subprogramului.
ART. 8
(1) Pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în unele programe naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din venituri proprii, Ministerul Sãnãtãţii Publice organizeazã licitaţii la nivel naţional. Produsele şi serviciile pentru care se organizeazã licitaţii la nivel naţional sunt prevãzute în normele tehnice de realizare a programelor. Pentru realizarea celorlalte obiective şi activitãţi cuprinse în programele naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat, din venituri proprii şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru care nu se organizeazã licitaţii la nivel naţional, achiziţionarea bunurilor şi produselor specifice, a medicamentelor şi a materialelor sanitare se face de cãtre instituţiile/unitãţile sanitare care deruleazã programele respective.
(2) Lista cuprinzând denumirile comerciale ale medicamentelor, pentru care nu se stabileşte preţ de referinţã, aferente denumirilor comune internaţionale aprobate prin hotãrâre a Guvernului, precum şi materialele sanitare specifice care se acordã în spital şi ambulatoriu în cadrul programelor naţionale de sãnãtate se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(3) Medicamentele eliberate prin farmaciile cu circuit deschis, aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate, se suportã la nivelul preţului de decontare, aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. Prescrierea acestor medicamente în ambulatoriu se face utilizând denumirea comercialã.
(4) Medicamentele utilizate în unitãţile sanitare cu paturi pentru tratamentul specific al bolnavilor cuprinşi în unele programe naţionale de sãnãtate se achiziţioneazã de cãtre acestea la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare, în condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice.
(5) Pentru asigurarea accesului la tratament al bolnavilor cu diabet zaharat, al celor care au efectuat transplant şi al pacienţilor cu unele boli rare aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, medicamentele antidiabetice specifice antidiabetice orale şi de tipul insulinelor, medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant, precum şi medicamentele pentru unele boli rare se elibereazã prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate. Contravaloarea acestor medicamente se asigurã prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(6) Sumele aferente testelor de automonitorizare a glicemiei pentru bolnavii insulinodependenţi se asigurã prin transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate. În trimestrul al II-lea al anului 2008, sumele pentru testele de automonitorizare a glicemiei se suportã din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii prevãzute în bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, în condiţiile stabilite prin normele tehnice de realizare a programelor.
(7) Pentru asigurarea accesului la tratament al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, eliberarea medicamentelor specifice de tip oral şi injectabile pentru tratamentul ambulatoriu se face prin farmaciile cu circuit deschis, aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate.
(8) Medicamentele utilizate în unitãţile sanitare cu paturi pentru tratamentul specific al bolnavilor cu afecţiuni oncologice şi al celor cu diabet zaharat, medicamente care se elibereazã şi prin farmacii cu circuit deschis şi pentru care se stabileşte preţ de decontare, se achiziţioneazã de cãtre aceste unitãţi la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(9) Contravaloarea medicamentelor necesare atât pentru tratamentul în ambulatoriu, cât şi în spital al bolnavilor cu afecţiuni oncologice se asigurã prin transferuri de la bugetul de stat şi din venituri proprii prevãzute în bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(10) Pentru asigurarea accesului la tratament al bolnavilor cu HIV/SIDA, eliberarea medicamentelor specifice necesare pentru tratamentul ambulatoriu se face prin farmaciile cu circuit deschis, aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, precum şi prin farmaciile cu circuit închis ale unitãţilor sanitare prin care se deruleazã programul, în condiţiile prevãzute în normele tehnice de realizare a programelor de sãnãtate. Contravaloarea acestor medicamente se suportã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(11) Medicamentele pentru bolnavii cu HIV/SIDA cuprinşi în programul naţional de boli transmisibile, utilizate în unitãţile sanitare cu paturi pentru tratamentul specific pe perioada spitalizãrii, precum şi pentru tratamentul ambulatoriu, eliberate prin farmacia cu circuit închis a unitãţii sanitare, se achiziţioneazã de cãtre aceste unitãţi la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice; pentru restul medicamentelor, specifice tratamentului bolnavilor cuprinşi în acest program, achiziţia se face de cãtre unitãţile sanitare, în condiţiile legii. În condiţiile în care prin farmaciile cu circuit închis se elibereazã medicamente specifice pentru tratamentul ambulatoriu, medicamentele se vor elibera în baza prescripţiilor medicale. În vederea decontãrii, aceste prescripţii se depun la casele de asigurãri de sãnãtate, împreunã cu documentele justificative prevãzute în normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate.
(12) Contravaloarea materialelor sanitare necesare monitorizãrii bolnavilor cu HIV/SIDA cuprinşi în programul naţional de boli transmisibile, utilizate în unitãţile sanitare, se suportã din transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(13) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate realizeazã activitãţile şi obiectivele din Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã, prevãzute la lit. B pct. II din anexã. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate achiziţioneazã servicii de tipãrire şi expediere a taloanelor securizate, precum şi a scrisorilor de informare a populaţiei, pentru situaţiile prevãzute în normele tehnice de realizare a programelor de sãnãtate, în conformitate cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice.
(14) Taloanele necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice pot fi utilizate numai pânã la data de 31 decembrie 2008, dupã care se anuleazã şi se distrug.
(15) În vederea realizãrii activitãţilor şi obiectivelor din Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã, casele de asigurãri de sãnãtate încheie contracte pentru derularea programului cu furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate paraclinicã, care îndeplinesc criteriile de selecţie stabilite prin Normele metodologice pentru realizarea şi raportarea activitãţilor specifice din cadrul Programului naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 994/354/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 19 iunie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(16) Ministerul Sãnãtãţii Publice achiziţioneazã tehnica de calcul, programele informatice necesare colectãrii, validãrii, raportãrii, preluãrii raportãrilor privind serviciile acordate în cadrul programului, centralizãrii şi prelucrãrii datelor colectate, necesare derulãrii Programului naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã, în condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Tehnica de calcul se dã în folosinţã gratuitã cabinetelor de medicinã de familie, prin autoritãţile de sãnãtate publicã, pentru derularea Programului naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã.
(17) Întreţinerea şi actualizarea programelor informatice prevãzute la alin. (13) se realizeazã de cãtre Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar Bucureşti, în baza contractelor încheiate cu Ministerul Sãnãtãţii Publice.
(18) Ministerul Sãnãtãţii Publice asigurã, prin autoritãţile de sãnãtate publicã, sumele necesare pentru desfãşurarea activitãţii unitãţilor judeţene de implementare a programului, pe baza cererilor fundamentate ale acestora şi în limita fondurilor aprobate.
ART. 9
(1) Sumele aferente obiectivului prevãzut la lit. b) din structura Programului naţional de boli cardiovasculare, Programului naţional de oncologie, Programului naţional de diabet zaharat, Programului naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã, Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare, Programului de diagnostic şi tratament cu ajutorul aparaturii de înaltã performanţã, programe din cadrul Programului naţional de boli netransmisibile, prevãzute la lit. A pct. II din anexã, se asigurã prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) Sumele pentru controlul bolnavilor cu diabet zaharat, constând în efectuarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c), aferente obiectivului prevãzut la lit. a) din cadrul Programului naţional de diabet zaharat din structura programelor naţionale privind bolile netransmisibile, prevãzut la lit. A pct. II.4 din anexã, se asigurã prin transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(3) Sumele pentru automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat insulinodependent, constând în teste, aferente obiectivului prevãzut la lit. c) din cadrul aceluiaşi program prevãzut la lit. A pct. II.4 din anexã, se asigurã prin transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate. Testele se elibereazã prin farmaciile cu circuit deschis, în baza actelor adiţionale la contractele pentru furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, încheiate de casele de asigurãri de sãnãtate cu farmaciile. Bolnavul cu diabet zaharat insulinodependent beneficiazã de o sumã fixã pentru teste de automonitorizare. Suma fixã, documentele justificative şi condiţiile de acordare a testelor se stabilesc prin normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate.
(4) Sumele aferente obiectivelor prevãzute la lit. a)-e) din cadrul Programului naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã, prevãzut la lit. A pct. VIII din anexã, se asigurã prin transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate. Sumele aferente obiectivelor prevãzute la lit. f)-h) din cadrul aceluiaşi program se asigurã din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, de la titlul "Active nefinanciare".
ART. 10
(1) Pentru realizarea unor activitãţi specifice programelor naţionale de sãnãtate derulate de Ministerul Sãnãtãţii Publice, unitãţile sanitare finanţate integral din venituri proprii şi instituţiile publice care deruleazã programe de sãnãtate pot finanţa cheltuieli de personal.
(2) Activitãţile pentru care se utilizeazã personalul prevãzut la alin. (1) se nominalizeazã în normele tehnice de realizare a programelor, aprobate în condiţiile legii.
ART. 11
În sumele prevãzute pentru finanţarea programelor naţionale de sãnãtate se cuprind şi cheltuielile ocazionate de monitorizarea şi controlul acestora.
ART. 12
(1) Ministerul Sãnãtãţii Publice poate realiza studii, activitãţi şi lucrãri aferente programelor naţionale de sãnãtate, prin contracte încheiate, în condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, cu unitãţile din coordonarea sau aflate sub autoritatea sa.
(2) În contractele încheiate cu unitãţile prevãzute la alin. (1) se vor preciza urmãtoarele: activitãţile care fac obiectul contractului, sumele aferente fiecãrei activitãţi, modul de raportare şi valorificare a rezultatelor, termenele intermediare şi termenul final de predare. În funcţie de îndeplinirea acestor cerinţe, va fi aprobatã decontarea contravalorii lucrãrilor sau a prestaţiilor, dupã caz.
ART. 13
(1) Sumele utilizate de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru finanţarea programelor naţionale de sãnãtate de la data de 1 ianuarie 2008 pânã la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri sunt cuprinse în sumele aprobate pe anul 2008 pentru programele respective.
(2) Cheltuielile angajate, lichidate şi ordonanţate în cadrul prevederilor bugetare aprobate pentru programele naţionale de sãnãtate în anul 2007 şi neplãtite pânã la data de 31 decembrie 2007 se vor plãti în contul bugetului pe anul 2008.
ART. 14
În vederea derulãrii în bune condiţii a programelor naţionale de sãnãtate, în urma evaluãrilor trimestriale ale indicatorilor specifici şi în funcţie de realizarea obiectivelor şi activitãţilor propuse se stabileşte modul de alocare a resurselor rãmase neutilizate.
ART. 15
Instituţiile, furnizorii publici şi privaţi de servicii medicale, precum şi farmaciile cu circuit deschis care deruleazã programe naţionale de sãnãtate sunt obligate sã respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
ART. 16
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 aprilie 2008.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 26 martie 2008.
Nr. 357.


ANEXĂ

STRUCTURA PROGRAMELOR NAŢIONALE DE SĂNĂTATE, OBIECTIVELE ANUALE
ŞI NECESARUL DE RESURSE

A. PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE DE EVALUARE, PROFILACTICE ŞI CU SCOP CURATIV FINANŢATE DIN BUGETUL MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII PUBLICE
NECESAR RESURSE:
I. Pentru realizarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2008:
1. Buget de stat: total - 346.810 mii lei , din care:
a) bunuri şi servicii: 118.060 mii lei;
b) transferuri: 228.750 mii lei, din care:
- transferuri FNUASS: 147. 000 mii lei.
2. Venituri proprii: total - 1.279.864 mii lei , din care:
a) bunuri şi servicii: 20.000 mii lei;
b) transferuri: 1.259.864 mii lei
- transferuri FNUASS: 1.131.364 mii lei.
II. Pentru plata în anul 2008 a cheltuielilor angajate, lichidate şi ordonanţate în anul 2007 în cadrul programelor naţionale aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
Buget de stat: total - 32.490 mii lei, din care:
a) bunuri şi servicii: 31.847 mii lei;
b) transferuri: 643 mii lei.
STRUCTURA:
I. Programele naţionale privind bolile transmisibile
Structura:
1. Programul naţional de imunizare
Obiectiv:
Protejarea sãnãtãţii populaţiei împotriva principalelor boli care pot fi prevenite prin vaccinare
2. Programul naţional de boli transmisibile (infecţie HIV, tuberculozã, hepatite virale, infecţii cu transmitere sexualã şi alte boli transmisibile prioritare)
Obiectiv:
Supravegherea şi controlul infecţiei HIV/SIDA, tuberculozei, hepatitelor virale, infecţiilor cu transmitere sexualã şi ale altor boli transmisibile prioritare
Structura:
2.1. Subprogramul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare
2.2. Subprogramul de supraveghere şi control al infecţiei HIV
2.3. Subprogramul de supraveghere şi control al tuberculozei
2.4. Subprogramul de supraveghere şi control al hepatitelor virale
2.5. Subprogramul de supraveghere şi control al bolilor cu transmitere sexualã
3. Programul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor nosocomiale
Obiectiv:
Creşterea calitãţii serviciilor medicale în spitale prin îmbunãtãţirea managementului infecţiilor nosocomiale
4. Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţã şi muncã
Obiectiv:
Protejarea sãnãtãţii publice prin prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc determinanţi din mediul de viaţã şi muncã
5. Programul naţional de hematologie şi securitate transfuzionalã
Obiective:
a) Asigurarea securitãţii transfuzionale
b) Promovarea donãrii benevole, recrutarea şi menţinerea donatorilor
II. Programele naţionale privind bolile netransmisibile
Structura:
1. Programul naţional de boli cardiovasculare
Obiective:
a) Prevenţia primarã şi secundarã a bolilor cardiovasculare
b) Tratamentul pacienţilor cu afecţiuni cardiovasculare, prin chirurgie cardiovascularã, cardiologie intervenţionalã şi electrofiziologie
2. Programul naţional de oncologie
Obiective:
a) Prevenirea şi diagnosticarea în stadii incipiente a afecţiunilor oncologice (cancer de col uterin, mamar, colo-rectal şi prostatã)
b) Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice
3. Programul naţional de sãnãtate mintalã
Obiective:
a) Asigurarea continuitãţii şi creşterea accesibilitãţii şi calitãţii îngrijirilor de sãnãtate mintalã
b) Prevenirea consumului de droguri şi asigurarea tratamentului specific la persoanele cu toxicodependenţã
Structura:
a) Subprogramul de profilaxie în patologia psihiatricã şi psihosocialã *)
-------
*) Sumele pentru reabilitarea centrelor de sãnãtate mintalã, precum şi a secţiilor şi unitãţilor sanitare de psihiatrie sunt prevãzute în Programul de administraţie sanitarã şi politici de sãnãtate al Ministerului Sãnãtãţii Publice.

b) Subprogramul de prevenire şi tratament ale toxicodependenţelor
4. Programul naţional de diabet zaharat
Obiective:
a) Prevenţia primarã şi secundarã a diabetului zaharat [inclusiv prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c)]
b) Tratamentul medicamentos al bolnavilor cu diabet zaharat
c) Automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat insulinodependenţi (teste)
5. Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã
Obiective:
a) Asigurarea condiţiilor pentru efectuarea procedurilor de transplant
b) Tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor cu transplant
6. Programul de diagnostic şi tratament cu ajutorul aparaturii de înaltã performanţã
Obiective:
a) Asigurarea investigaţiilor diagnostice şi a tratamentului chirurgical al unor afecţiuni complexe cu ajutorul dispozitivelor de înaltã performanţã
b) Tratamentul surditãţii congenitale prin implant cohlear şi proteze auditive
7. Programul naţional de boli endocrine
Obiectiv:
Prevenirea şi diagnosticarea precoce a afecţiunilor endocrine cu impact major asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei
8. Programul naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare
a) Diagnosticarea precoce şi prevenirea complicaţiilor la bolnavii cu hemofilie, talasemie şi alte boli rare
b) Tratamentul medicamentos la bolnavii cu hemofilie, talasemie şi alte boli rare
9. Programul de management al registrelor naţionale
Obiectiv:
Realizarea şi implementarea la nivel naţional a evidenţei informatizate a bolnavilor şi a registrelor pentru afecţiunile cu impact major asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei**)
-------
**) Sumele pentru realizarea infrastructurii registrelor pentru afecţiunile cu impact major asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei sunt prevãzute în Programul de administraţie sanitarã şi politici de sãnãtate al Ministerului Sãnãtãţii Publice.

10. Programul de urgenţã prespitaliceascã
Obiectiv:
Creşterea accesului populaţiei la servicii medicale de urgenţã
III. Programul naţional de promovare a sãnãtãţii
Obiectiv:
Îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei prin promovarea unui stil de viaţã sãnãtos şi combaterea principalilor factori de risc
1. Programul de promovare a unui stil de viaţã sãnãtos
2. Programul de comunicare, informare şi promovare a acţiunilor din cadrul programelor naţionale de sãnãtate
3. Programul de scãdere a consumului de tutun
IV. Programul naţional de sãnãtate a femeii şi copilului
Obiectiv:
Creşterea accesului şi calitãţii serviciilor specifice de sãnãtate a femeii şi copilului
V. Programul naţional de tratament în strãinãtate
Obiectiv:
Asigurarea accesului la investigaţii şi tratament în strãinãtate pentru afecţiunile care nu pot fi tratate în ţarã
VI. Programul naţional de asistenţã comunitarã şi acţiuni pentru sãnãtate
Obiectiv:
Îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei, prin creşterea accesului la servicii medicale furnizate la nivel comunitar al populaţiei vulnerabile, din zone defavorizate
VII. Rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice
VIII. Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã
Obiective:
a) Asigurarea tipãririi şi securizãrii cu elemente împotriva falsificãrii sau contrafacerii, precum şi expedierea poştalã a taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice şi a scrisorilor de informare a populaţiei
b) Evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei şi a factorilor de risc, în vederea pãstrãrii şi promovãrii sãnãtãţii, precum şi a prevenirii îmbolnãvirilor şi complicaţiilor acestora
c) Cunoaşterea ponderii factorilor de risc pentru bolile cu impact major asupra sãnãtãţii populaţiei
d) Îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei prin creşterea accesului populaţiei la servicii de asistenţã medicalã preventivã şi creşterea speranţei de viaţã
e) Efectuarea de consiliere şi screening clinico-biologic, în vederea depistãrii precoce a afecţiunilor oncologice, cardiovasculare etc., în funcţie de factorii de risc identificaţi în urma activitãţii de evaluare a stãrii de sãnãtate a populaţiei
f) Asigurarea cabinetelor de medicinã de familie cu tehnicã de calcul şi programe informatice, necesare derulãrii programului*)
------
*) Sumele pentru obiectivele prevãzute la lit. f) şi g) sunt cuprinse în Programul de administraţie sanitarã şi politici de sãnãtate al Ministerului Sãnãtãţii Publice.

g) Asigurarea programelor informatice necesare colectãrii, validãrii, raportãrii, preluãrii raportãrilor privind serviciile acordate în cadrul programului, centralizarea şi prelucrarea datelor colectate*)
h) Asigurarea programului informatic pentru gestionarea serviciilor acordate în asistenţa medicalã primarã
i) Monitorizarea şi controlul activitãţilor prevãzute în contractele încheiate de casele de asigurãri de sãnãtate cu furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate paraclinicã, în cadrul programului
B. PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE DE EVALUARE, PROFILACTICE ŞI CU SCOP CURATIV FINANŢATE DIN BUGETUL FONDULUI NAŢIONAL UNIC DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE NECESAR RESURSE:
Buget FNUASS: 2.143.417 mii lei, din care:
- transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice: 1.278.364 mii lei.
STRUCTURA:
I. Programele naţionale de sãnãtate cu scop curativ
1. Programul naţional de boli transmisibile
a) Subprogramul de tratament şi monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere
b) Subprogramul de tratament al bolnavilor cu tuberculozã
2. Programul naţional de boli cardiovasculare
Obiectiv:
Tratamentul pacienţilor cu afecţiuni cardiovasculare, prin chirurgie cardiovascularã, cardiologie intervenţionalã şi electrofiziologie
3. Programul naţional de oncologie
Obiectiv:
Tratamentul pacienţilor cu afecţiuni oncologice
4. Programul naţional de boli neurologice
a) Subprogramul de tratament al sclerozei multiple
b) Subprogramul de tratament al surditãţii congenitale prin implant cohlear şi proteze auditive
5. Programul naţional de diabet zaharat
Obiective:
a) prevenţia secundarã a diabetului zaharat [prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c)]
b) tratamentul medicamentos al bolnavilor cu diabet zaharat
c) automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat insulinodependenţi (teste)
6. Programul naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare
Obiectiv:
Tratamentul medicamentos al bolnavilor cu hemofilie, talasemie şi alte boli rare
7. Programul naţional de boli endocrine
Obiectiv:
Tratamentul medicamentos al bolnavilor cu osteoporozã, guşã datoratã carenţei de iod şi proliferãri maligne
8. Programul naţional de ortopedie
Obiectiv:
Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare şi tratamentul prin implant segmentar de coloanã al pacienţilor cu diformitãţi de coloanã
9. Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã
Obiectiv:
Tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor cu transplant
10. Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã
II. Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã
Structura: pe activitãţi, dupã cum urmeazã:
Activitãţi în cadrul derulãrii şi implementãrii programului
Obiective:
1. asigurarea tipãririi şi securizãrii cu elemente împotriva falsificãrii sau contrafacerii a taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice şi a scrisorilor de informare a populaţiei, însoţite de documentele necesare informãrii acestora
2. asigurarea expedierii poştale a taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice şi a scrisorilor de informare a populaţiei
3. îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei prin creşterea accesului populaţiei la servicii de asistenţã medicalã preventivã şi creşterea speranţei de viaţã
4. efectuarea de consiliere şi screening clinico-biologic, în vederea depistãrii precoce a afecţiunilor oncologice, cardiovasculare, neurologice etc., în funcţie de factorii de risc identificaţi în urma activitãţii de evaluare a stãrii de sãnãtate a populaţiei
5. monitorizarea şi controlul activitãţilor prevãzute în contractele încheiate de casele de asigurãri de sãnãtate cu furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate paraclinicã, în cadrul programului.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016