Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 351 din 18 aprilie 2012  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 351 din 18 aprilie 2012 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 24 aprilie 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. I
    Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 4 alineatul (1), dupã punctul 54 se introduc opt noi puncte, punctele 55-62, cu urmãtorul cuprins:
    "55. participã la elaborarea documentelor strategice din domeniul luptei anticorupţie care se referã la sistemul de sãnãtate românesc şi la monitorizarea aplicãrii prevederilor acestor documente;
    56. realizeazã analize legislative în vederea stabilirii unei diagnoze a factorilor instituţionali şi legislativi care limiteazã calitatea serviciilor publice şi cresc gradul de vulnerabilitate la corupţie în sãnãtate;"
    57. elaboreazã propuneri de politici publice şi dezvoltã metodologia necesarã identificãrii rapide a situaţiilor de risc în scopul prevenirii şi combaterii deturnãrilor de fonduri din sistemul de sãnãtate, în general, şi din achiziţiile publice, în special, precum şi a corupţiei asociate acestor fapte;
    58. participã la crearea unor mecanisme specifice de luptã împotriva fraudãrii sistemului de sãnãtate şi împotriva corupţiei din sistem;
    59. defineşte criteriile şi pragurile critice necesare pentru desemnarea infrastructurilor critice;
    60. elaboreazã lista posibilelor infrastructuri critice naţionale/europene în sectorul de responsabilitate;
    61. avizeazã planurile de securitate ale operatorilor infrastructurilor critice pentru sectorul de sãnãtate;
    62. asigurã resursele financiare necesare organizãrii şi desfãşurãrii activitãţilor specifice în domeniul protecţiei infrastructurilor critice."

    2. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 4^1. - (1) Ministerul Sãnãtãţii reprezintã autoritatea naţionalã competentã în domeniul evaluãrii tehnologiilor în sãnãtate.
    (2) Evaluarea tehnologiilor medicale reprezintã procesul de analizã sistematicã şi multidisciplinarã a tehnologiilor medicale noi sau deja existente, prin care se realizeazã sintetizarea informaţiilor medicale, economice, sociale, etice şi de organizare a sistemului de sãnãtate cu privire la utilizarea unei tehnologii medicale, într-o manierã obiectivã şi transparentã.
    (3) Scopul evaluãrii tehnologiilor medicale este sã ofere suport informaţional pentru formularea unor politici de sãnãtate eficiente, sigure, centrate pe pacient şi luarea unor decizii prin care sã se asigure obţinerea celei mai mari valori adãugate posibile.
    (4) Evaluarea tehnologiilor medicale este aplicabilã medicamentelor, dispozitivelor medicale, echipamentelor şi tehnicilor medicale de înaltã performanţã, politicilor de sãnãtate, serviciilor şi procedurilor medicale, sistemelor organizaţionale şi manageriale din sistemul de sãnãtate, inclusiv cele care fac obiectul programelor naţionale de sãnãtate.
    (5) În exercitarea rolului prevãzut la alin. (1), Ministerul Sãnãtãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã şi revizuieşte periodic ghidurile metodologice naţionale de evaluare a tehnologiilor medicale şi formatele rapoartelor de evaluare a tehnologiilor medicale, în conformitate cu standardele internaţionale;
    b) analizeazã şi supervizeazã rapoartele redactate de instituţii abilitate, organizaţii, experţi sau cercetãtori externi, cu privire la evaluarea de tehnologii medicale, pentru obiectivitate, validitate, conformitate şi rigoare ştiinţificã, la solicitarea furnizorilor sau din iniţiativa Ministerului Sãnãtãţii;
    c) colaboreazã cu organisme profesionale din sistemul de sãnãtate şi instituţii academice în vederea evaluãrii tehnologiilor medicale;
    d) participã la elaborarea de ghiduri clinice prin activitãţi de coordonare, dezvoltare de metodologii, colectare şi analizã criticã a studiilor şi monitorizare;
    e) colecteazã şi analizeazã datele statistice relevante pentru evaluarea tehnologiilor medicale de la toate instituţiile sistemului de sãnãtate;
    f) elaboreazã şi implementeazã mecanismele de prioritizare în scopul evaluãrii tehnologiilor medicale;
    g) asigurã transparenţa procesului de fundamentare a deciziilor referitoare la evaluarea tehnologiilor medicale;
    h) implementeazã un mecanism de evaluare rapidã a tehnologiilor în sãnãtate, derulat de cãtre instituţii de cercetare ştiinţificã abilitate, pe baza analizelor şi a rapoartelor de evaluare din ţãri membre ale Uniunii Europene, în vederea luãrii deciziei;
    i) dezvoltã continuu capacitatea instituţionalã în domeniul evaluãrii tehnologiilor medicale, inclusiv prin activitãţi de formare profesionalã;
   j) participã la schimbul de informaţii ştiinţifice, la elaborarea de modele şi instrumente de evaluare, precum şi la realizarea de studii şi materiale în colaborare cu statele membre ale reţelei europene de evaluare a tehnologiilor medicale;
    k) participã la proiecte de colaborare internaţionalã cu alte instituţii de profil."

    3. La articolul 13, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Numãrul maxim de posturi este de 280, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului."

    4. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. II
    Încadrarea în structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se realizeazã în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu respectarea prevederilor legale aplicabile personalului contractual şi funcţionarilor publici în cazul reorganizãrii instituţiei publice.

                                 PRIM-MINISTRU
                             MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                              Ministrul sãnãtãţii,
                                 Ritli Ladislau

               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                              Claudia Boghicevici

                         Ministrul finanţelor publice,
                            Bogdan Alexandru Drãgoi

    Bucureşti, 18 aprilie 2012.
    Nr. 351.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010)



                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
                            a Ministerului Sãnãtãţii

    Numãrul maxim de posturi = 280, exclusiv demnitarii
    şi posturile aferente cabinetului ministrului





┌─────────────────────┐ ┌──────────┐ ┌──────────────────────┐
│Colegiul Ministerului├──────────┤ MINISTRU ├──────────┤ Cabinet ministru │
│ Sãnãtãţii │ └─────┬────┘ └──────────────────────┘
└─────────────────────┘ │ ┌──────────────────────┐
┌──────────────────────┐ ├───────────────┤ Serviciul audit │
│ Direcţia generalã │ │ └──────────────────────┘
│ resurse umane şi ├───────────────┤ ┌──────────────────────┐
│ certificare │ ├───────────────┤ Direcţia control │
└──────────────────────┘ │ └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ ┌──────────────────────┐
│ Serviciul de presã ├───────────────┼───────────────┤ Consilier diplomatic │
└──────────────────────┘ │ └──────────────────────┘
                                       │
┌──────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│ Compartiment afaceri ├───────────────┤ │ Compartiment specia- │
│ europene şi relaţii │ ├───────────────┤ lizat în domeniul │
│ internaţionale │ │ │ infrastructurilor │
└──────────────────────┘ │ │ critice │
                                       │ └───────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │
│ Unitatea de evaluare │ │ ┌───────────────────────┐
│ a tehnologiilor ├───────────────┼───────────────┤ Compartiment │
│ în sãnãtate*) │ │ │ integritate │
└──────────────────────┘ │ └───────────────────────┘
                                       │
┌────────┬────────────────────┬────────┴────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │
│ ┌──────┴─────────┐ ┌──────┴─────────┐ ┌────────┴───────┐ ┌───────┴──────┐
│ │Secretar de stat│ │Secretar de stat│ │Secretar de stat│ │Subsecretar de│
│ ├────────────────┤ ├────────────────┤ ├────────────────┤ │ stat │
│ │ Cabinet │ │ Cabinet │ │ Cabinet │ └──────────────┘
│ │secretar de stat│ │secretar de stat│ │secretar de stat│
│ └────────────────┘ └────────────────┘ └────────────────┘

│ ┌────────────────┐ ┌──────────────────┐
└───┤Secretar general├─────┤ Secretar general │
    └───────┬────────┘ │ adjunct │
            │ └──────────────────┘
            │
            ├────┬──────┬────┬──────┬────┬─────┐
          ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐
          │M1│ │M2│ │M3│ │M4│ │M5│ │M6│ │M7│
          └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘

   ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────
   │ M1 Direcţia generalã economicã
   │ M2 Direcţia organizare şi politici salariale
   │ M3 Direcţia juridicã şi contencios
   │ M4 Direcţia sãnãtate publicã şi control în sãnãtate publicã
   │ M5 Direcţia politica medicamentului
   │ M6 Direcţia de politici publice şi asistenţã medicalã
   │ M7 Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã
   └─────────────────────────────────────────────────────────────────
---------
    *) Funcţioneazã la nivel de serviciu.



                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016