Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 35 din 15 mai 2007 pentru aprobarea Normei nr. 13/2007 privind autorizarea societatii de pensii ca administrator al fondurilor de pensii facultative si al unui fond de pensii administrat privat
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 363 din 28 mai 2007
În temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. a) şi f) şi ale <>art. 24 lit. i) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
în baza <>Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative şi a <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 15 mai 2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:
ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 13/2007 privind autorizarea societãţii de pensii ca administrator al fondurilor de pensii facultative şi al unui fond de pensii administrat privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare - reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea
Bucureşti, 15 mai 2007.
Nr. 35.
ANEXĂ
<>NORMA Nr. 13/2007
privind autorizarea societãţii de pensii ca
administrator al fondurilor de pensii facultative
şi al unui fond de pensii administrat privat
Având în vedere prevederile art. 16, 21, ale art. 23 lit. a) şi f) şi ale <>art. 24 lit. a) şi o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
în baza <>Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, denumitã în continuare <>Legea nr. 204/2006 , şi în baza <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 411/2004 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.
ART. 1
(1) în sistemul pensiilor private din România, societãţile de pensii constituite în baza <>Legii nr. 204/2006 pot administra fonduri de pensii facultative şi un fond de pensii administrat privat, în baza deciziilor de autorizare emise de Comisie.
(2) în sistemul pensiilor private din România, societãţile de pensii constituite în baza <>Legii nr. 411/2004 pot administra un fond de pensii administrat privat şi fonduri de pensii facultative, în baza deciziilor de autorizare emise de Comisie.
ART. 2
(1) Pentru a administra atât fonduri de pensii facultative, cât şi un fond de pensii administrat privat, o societate de pensii constituitã în baza <>Legii nr. 204/2006 trebuie sã obţinã urmãtoarele:
a) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 204/2006 ;
b) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 411/2004 .
(2) Pentru a administra atât un fond de pensii administrat privat, cât şi fonduri de pensii facultative, o societate de pensii constituitã în baza <>Legii nr. 411/2004 trebuie sã obţinã urmãtoarele:
a) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 411/2004 ;
b) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 204/2006 .
ART. 3
Societãţile de pensii care vor administra, în baza autorizaţiilor obţinute, atât un fond de pensii administrat privat, cât şi fonduri de pensii facultative vor purta denumirea de societate de administrare a unui fond de pensii administrat privat şi a fondurilor de pensii facultative, denumire ce va fi utilizatã atât în materialele publicitare, cât şi în toate înscrisurile.
ART. 4
Pentru eliberarea deciziilor prevãzute la art. 2, societãţile de pensii trebuie:
a) sã îndeplineascã cumulativ condiţiile prevãzute în <>Legea nr. 204/2006 , în <>Legea nr. 411/2004 , precum şi în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
b) sã depunã la Comisie, pentru fiecare cerere de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevãzute fie în <>Legea nr. 204/2006 , fie în <>Legea nr. 411/2004 , dupã cum este cazul, precum şi în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
c) sã deţinã un capital social minim, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 5,5 milioane euro, calculat astfel: 1,5 milioane euro la cursul Bãncii Naţionale a României la data vãrsãrii capitalului social aferent autorizãrii pentru administrarea de fonduri de pensii facultative şi 4 milioane euro la cursul Bãncii Naţionale a României la data vãrsãrii capitalului social aferent autorizãrii pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.
ART. 5
Pentru obţinerea celei de-a doua decizii de autorizare de administrare, societãţile de pensii vor depune la Comisie toate documentele prevãzute la art. 3 lit. b), dupã cum urmeazã:
a) în copie, documentele care au fost deja depuse pentru obţinerea primei decizii de autorizare, în cazul în care acestea nu au suferit modificãri sau în cazul în care nu au expirat. Documentele depuse în copie vor fi însoţite de o declaraţie de conformitate cu originalul, semnatã de reprezentantul legal al societãţii pe pensii;
b) în original, toate celelalte documente prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 6
Comisia, dupã analiza celei de-a doua cereri de autorizare şi a documentaţiei aferente, va proceda la eliberarea unei decizii prealabile de autorizare de administrare, eliberatã în baza <>Legii nr. 204/2006 sau, dupã caz, în baza <>Legii nr. 411/2004 .
ART. 7
(1) Societãţile de pensii care deţin autorizaţie de administrare în baza <>Legii nr. 411/2004 şi au obţinut şi decizia prealabilã de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 204/2006 , vor înregistra la oficiul registrului comerţului modificãrile corespunzãtoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei prealabile de autorizare de administrare din partea Comisiei.
(2) Societãţile de pensii care deţin autorizaţie de administrare în baza <>Legii nr. 204/2006 şi au obţinut şi decizia prealabilã de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 411/2004 , vor înregistra la oficiul registrului comerţului modificãrile corespunzãtoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei prealabile de autorizare de administrare din partea Comisiei.
ART. 8
În cazul în care societãţile de pensii care au obţinut autorizaţia de administrare a fondurilor de pensii, constituite atât în baza <>Legii nr. 204/2006 , cât şi în baza <>Legii nr. 411/2004 , nu respectã termenul de 30 de zile calendaristice pentru înregistrarea modificãrilor la oficiul registrului comerţului, decizia prealabilã de autorizare de administrare eliberatã de Comisie îşi pierde valabilitatea.
ART. 9
(1) în termen de 5 zile lucrãtoare de la obţinerea certificatului de înregistrare a modificãrilor de la oficiul registrului comerţului, societatea de pensii va depune la Comisie o copie a certificatului.
(2) în termen de 15 zile lucrãtoare de la depunerea certificatului de înregistrare conform alin. (1), Comisia va elibera decizia de autorizare de administrare eliberatã în baza <>Legii nr. 204/2006 sau în baza <>Legii nr. 411/2004 .
ART. 10
Alocarea capitalului social necesar desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat se va face dupã cum urmeazã:
a) echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative;
b) echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.
ART. 11
Activele şi pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidenţiate şi administrate distinct, separat de celelalte active şi pasive ale fondurilor de pensii facultative pe care le administreazã acelaşi administrator şi de contabilitatea proprie a administratorului, fãrã posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri şi administrator.
ART. 12
Societãţilor de pensii le este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile privind desfãşurarea activitãţii de administrare a unui fond de pensii administrat privat şi activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: