Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂ?RÂRE nr. 34 din 24 septembrie 2009
privind constituirea Comisiei comune speciale pentru analizarea crizei intervenite în funcţionarea justiţiei
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 638 din 28 septembrie 2009
Având în vedere scrisoarea adresatã birourilor permanente ale celor douã Camere de cãtre Asociaţia Magistraţilor din România, de Reţeaua Naţionalã a Adunãrilor Generale ale Judecãtorilor şi Uniunea Naţionalã a Judecãtorilor din România cu privire la divergenţele dintre puterea executivã şi puterea judecãtoreascã care afecteazã grav funcţionarea justiţiei,
în temeiul prevederilor <>art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicatã , precum şi ale <>art. 1 pct. 26 şi ale <>art. 86 din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin <>Hotãrârea Parlamentului României nr. 4/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Parlamentul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
Se constituie Comisia comunã specialã pentru analizarea crizei intervenite în funcţionarea justiţiei, denumitã în continuare Comisia, având urmãtoarele obiective:
a) analizarea situaţiei grave din justiţie, care a condus la blocarea funcţionãrii acesteia şi la radicalizarea factorilor cu responsabilitãţi în acest domeniu;
b) identificarea cauzelor care au provocat situaţia din justiţie, precum şi a mãsurilor care se impun pentru rezolvarea acesteia;
c) analizarea legislaţiei din domeniul justiţiei pentru identificarea eventualelor inadvertenţe, omisiuni, imperfecţiuni;
d) examinarea şi analizarea statutului judecãtorilor şi procurorilor, pentru a stabili dacã actualul cadru legal este suficient pentru a le asigura condiţiile normale de exercitare a funcţiilor, atribuţiilor şi responsabilitãţilor acestora;
e) stabilirea oportunitãţii elaborãrii unui Pact naţional pentru justiţie.
ART. 2
Comisia este formatã din 15 parlamentari, aleşi cu respectarea configuraţiei politice a Camerei Deputaţilor şi a Senatului, componenţa sa nominalã fiind prezentatã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
Conducerea Comisiei este formatã dintr-un preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar, nominalizaţi în anexã.
ART. 4
Activitatea Comisiei se va desfãşura în conformitate cu un regulament propriu de organizare şi funcţionare, care va fi elaborat şi prezentat birourilor permanente ale celor douã Camere în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.
ART. 5
(1) Pentru ca şedinţele Comisiei sã se desfãşoare regulamentar este necesarã participarea majoritãţii membrilor care o compun.
(2) Hotãrârile Comisiei se adoptã cu votul majoritãţii membrilor acesteia.
ART. 6
Lucrãrile Comisiei sunt publice, cu excepţia cazurilor în care plenul acesteia prevede altfel. Lucrãrile Comisiei pot fi transmise pe reţeaua internã de televiziune a Camerei Deputaţilor sau a Senatului şi la posturile de radio şi televiziune.
ART. 7
Pentru realizarea obiectivelor pentru care a fost constituitã, Comisia este abilitatã sã aibã consultãri la Consiliul Superior al Magistraturii, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi la alte instanţe judecãtoreşti, va putea solicita informaţii de la Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti şi de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. De asemenea, Comisia va putea consulta organizaţiile profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor, organizaţiile neguvernamentale care au în preocuparea lor aspecte din domeniul justiţiei, precum şi personalitãţi recunoscute şi specialişti în domeniu.
ART. 8
Parlamentul României solicitã Guvernului României, altor instituţii publice cu atribuţii legate de obiectul activitãţii Comisiei sã punã la dispoziţia acesteia informaţiile solicitate.
ART. 9
Constatãrile, concluziile şi propunerile Comisiei vor face obiectul unui raport final, care va fi depus simultan la birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. Birourile permanente ale celor douã Camere vor convoca în cel mai scurt timp posibil o şedinţã comunã în vederea dezbaterii acestuia.
ART. 10
În scopul realizãrii obiectivelor pentru care se constituie Comisia, Senatul şi Camera Deputaţilor vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, aprobate de birourile permanente.
Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comunã din 24 septembrie 2009, cu respectarea prevederilor <>art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã .
PREŞEDINTELE
CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU PEREŞ
Bucureşti, 24 septembrie 2009.
Nr. 34.
ANEXÃ
COMPONENŢA
Comisiei comune speciale pentru analizarea crizei
intervenite în funcţionarea justiţiei
1. Domnul deputat Iordache Florin - Grupul parlamentar al Alianţei politice PSD + PC - preşedinte
2. Domnul senator Urban Iulian - Grupul parlamentar al PD-L - vicepreşedinte
3. Domnul deputat Chiuariu Tudor-Alexandru - Grupul parlamentar al PNL - secretar
4. Domnul deputat Buda Daniel - Grupul parlamentar al PD-L - membru
5. Domnul deputat Ialomiţianu Gheorghe - Grupul parlamentar al PD-L - membru
6. Domnul deputat Andronache Gabriel - Grupul parlamentar al PD-L - membru
7. Domnul deputat Voinescu-Cotoi Sever - Grupul parlamentar al PD-L - membru
8. Domnul senator Şova Dan Coman - Grupul parlamentar al Alianţei politice PSD + PC - membru
9. Domnul deputat Ponta Victor-Viorel - Grupul parlamentar al Alianţei politice PSD + PC - membru
10. Domnul deputat Andon Sergiu - Grupul parlamentar al Alianţei politice PSD + PC - membru
11. Domnul deputat Ştefan Viorel - Grupul parlamentar al Alianţei politice PSD + PC - membru
12. Domnul deputat Nicolãescu Gheorghe-Eugen - Grupul parlamentar al PNL - membru
13. Domnul senator Meleşcanu Teodor Viorel - Grupul parlamentar al PNL - membru
14. Domnul deputat Mate Andras Levente - Grupul parlamentar al UDMR - membru
15. Domnul deputat Ibram Iuseim - Grupul parlamentar al minoritãţilor naţionale - membru
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: