Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 333 din 21 aprilie 2005  pentru reorganizarea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare in inspectorate teritoriale de regim silvic si de vanatoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 333 din 21 aprilie 2005 pentru reorganizarea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare in inspectorate teritoriale de regim silvic si de vanatoare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 354 din 26 aprilie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 5 şi 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale şi al <>art. 22 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, ca autoritate publicã centralã care rãspunde de silviculturã, se reorganizeazã direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, constituite în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 41/2004 privind înfiinţarea direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, aprobatã prin <>Legea nr. 117/2004 , ca inspectorate teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, instituţii cu personalitate juridicã, finanţate integral de la bugetul de stat.
(2) Direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare predau, pe bazã de protocol aprobat de ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, bunurile şi dotãrile deţinute inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare.
ART. 2
Denumirea, sediul şi judeţele arondate inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, denumite în continuare inspectorate, sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
Inspectoratele sunt coordonate tehnic de direcţiile de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã şi colaboreazã cu instituţiile publice locale şi cu alte persoane fizice şi juridice în vederea realizãrii atribuţiilor specifice.

CAP. II
Structura organizatoricã şi atribuţiile inspectoratelor

ART. 4
(1) Conducerea inspectoratului este asiguratã de un inspector-şef a cãrui funcţie este echivalentã cu funcţia publicã de director executiv. În activitatea sa inspectorul-şef este ajutat de un inspector-şef adjunct şi de un contabil-şef ale cãror funcţii sunt echivalente cu funcţia publicã de director executiv adjunct. Inspectorul-şef, inspectorul-şef adjunct şi contabilul-şef sunt numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) Inspectorul-şef emite decizii, în condiţiile legii.
(3) Inspectorul-şef reprezintã inspectoratul în raporturile cu instituţiile publice locale şi cu alte persoane fizice şi juridice, potrivit competenţelor legale.
(4) Inspectorul-şef adjunct este înlocuitorul de drept al inspectorului-şef. În situaţii deosebite, pentru a îndeplini anumite atribuţii ale sale, inspectorul-şef poate delega, prin decizie pentru perioada respectivã, şi un consilier superior de specialitate din cadrul inspectoratului.
(5) Inspectorul-şef este ordonator de credite, în condiţiile prevãzute de lege.
(6) Atribuţiile inspectorului-şef se stabilesc prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
ART. 5
În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin, potrivit prevederilor legale, în inspectorate este încadrat personal tehnic silvic, precum şi personal de alte specialitãţi, necesar pentru buna desfãşurare a activitãţii, potrivit structurii organizatorice.
ART. 6
(1) Structura organizatoricã, statele de funcţii, numãrul maxim de posturi şi repartizarea numãrului de personal pentru inspectorate se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
(2) În structura organizatoricã a fiecãrui inspectorat funcţioneazã servicii, birouri sau compartimente, dupã caz, dupã cum urmeazã:
a) de implementare pentru activitatea de silviculturã;
b) de implementare pentru activitatea de vânãtoare;
c) de monitorizare a lucrãrilor tehnico-economice în fondul forestier naţional la nivel regional;
d) de control al regimului silvic;
e) de control al activitãţii de vânãtoare;
f) de implementare a mãsurilor din domeniul silviculturii şi vânãtorii din Programul SAPARD;
g) de consultanţã şi asistenţã de specialitate;
h) de statisticã;
i) pentru relaţii cu publicul;
j) economico-financiar;
k) resurse umane;
l) juridic;
m) de audit.
(3) La nivelul fiecãrui judeţ funcţioneazã câte o inspecţie silvicã şi de vânãtoare, compartiment în structura inspectoratului.
ART. 7
Inspectoratele au urmãtoarele atribuţii principale:

A. În domeniul managementului activitãţilor de silviculturã şi vânãtoare
I. Silviculturã:
1. asigurã implementarea strategiei de dezvoltare a silviculturii, potrivit competenţei teritoriale;
2. ţin evidenţa, pe ocoale silvice, localitãţi, proprietari şi deţinãtori, a terenurilor cu destinaţie forestierã şi a terenurilor cu vegetaţie forestierã din afara fondului forestier, pe categorii de folosinţã, precum şi a titlurilor de proprietate;
3. urmãresc furnizarea de cãtre administratorii terenurilor cu destinaţie forestierã şi terenurilor cu vegetaţie forestierã din afara fondului forestier a datelor necesare în vederea realizãrii sistemului de cadastru general, prelucreazã aceste date şi le transmit potrivit legii;
4. aprobã sau avizeazã, potrivit legii, solicitãrile de ocupare/scoatere definitivã sau de folosire/scoatere temporarã din circuitul silvic a terenurilor din fondul forestier naţional;
5. avizeazã şi, dupã caz, aprobã, conform competenţelor legale, reprimirea în fondul forestier naţional a suprafeţelor scoase temporar;
6. avizeazã solicitãrile de schimbare a categoriei de folosinţã silvicã pentru terenurile din fondul forestier naţional, ţin evidenţa schimbãrilor aprobate şi urmãresc achitarea taxelor;
7. aprobã încadrarea pe categorii funcţionale a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional;
8. participã, potrivit reglementãrilor în vigoare, la acţiunea de aplicare a prevederilor legilor de retrocedare a fondului funciar;
9. certificã legalitatea clauzelor contractuale care se referã la regimul silvic şi înregistreazã contractele de administrare;
10. ţin evidenţa ofertelor şi achiziţiilor de terenuri ce pot fi incluse în fondul forestier proprietate publicã a statului şi urmãresc respectarea prioritãţii la achiziţionarea ofertelor;
11. ţin evidenţa, pe fiecare proprietate, a defrişãrii suprafeţelor de pãdure din fondul forestier naţional, aprobate potrivit legii;
12. conduc lucrãrile conferinţelor de amenajare a pãdurilor proprietate publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale şi proprietate privatã, a cãror suprafaţã la nivel de proprietate nu depãşeşte 1.000 ha;
13. realizeazã recepţia finalã a lucrãrilor de teren din cadrul proiectelor de amenajare a pãdurilor, pentru fondul forestier proprietate publicã a unitãţilor administrativteritoriale şi proprietate privatã, precum şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite;
14. recepţioneazã lucrãrile, avizeazã în comisia tehnico-economicã proprie şi aprobã prin decizie a inspectorului-şef studii sumare de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite, întocmite pentru suprafeţe de pânã la 30 ha;
15. avizeazã sau aprobã, dupã caz, solicitãrile privind derogarea de la prevederile amenajamentelor sau ale studiilor sumare de amenajare a pãdurilor, indiferent de forma de proprietate, în condiţiile legii;
16. aprobã proiectele de regenerare a pãdurilor, ajutorare a regenerãrilor naturale, combaterea bolilor şi dãunãtorilor forestieri şi de executare a lucrãrilor de îngrijire şi conducere a arboretelor, elaborate de ocoalele silvice, altele decât cele ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, pentru fondul forestier şi vegetaţia forestierã din afara acestuia;
17. aprobã rezultatele controlului anual al regenerãrilor pentru ocoalele silvice, altele decât cele ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
18. avizeazã solicitãrile pentru acordarea contravalorii despãgubirilor destinate proprietarilor de pãduri cu funcţii speciale de protecţie, ca urmare a restricţiilor prevãzute în amenajamentele silvice şi în studiile sumare de amenajare;
19. îndeplinesc atribuţiile prevãzute de lege şi, dupã caz, atribuţiile de autoritate contractantã, pentru lucrãrile destinate sprijinirii proprietarilor de pãduri, care, potrivit legii, sunt finanţate de la bugetul de stat;
20. avizeazã, în vederea autorizãrii, persoane fizice sau juridice pentru certificarea lucrãrilor de proiectare şi execuţie în vederea împãduririi, reîmpãduririi, completãrii regenerãrilor naturale, întreţinerii culturilor forestiere şi îngrijirii arboretelor executate în fondul forestier naţional;
21. avizeazã, în vederea autorizãrii, unitãţile specializate pentru executarea lucrãrilor de împãdurire, reîmpãdurire, completare a regenerãrilor, întreţinere şi îngrijire;
22. propun direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, pe baza prevederilor amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, volumul de masã lemnoasã, resursele şi destinaţia masei lemnoase de recoltat anual, pe natura produselor şi pe categorii de deţinãtori;
23. repartizeazã, în teritoriu, ocoalelor silvice cotele de tãiere, în cadrul volumului maxim de masã lemnoasã aprobat prin hotãrâre a Guvernului, pe localitãţi şi pe categorii de deţinãtori de pãduri şi de terenuri cu vegetaţie forestierã din afara fondului forestier naţional, alţii decât statul;
24. aprobã sau anuleazã, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, actele de punere în valoare a masei lemnoase;
25. participã, potrivit legii, la comandamentele judeţene de analizã a realizãrii programului anual de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie;
26. avizeazã lucrãrile de prevenire şi combatere a bolilor şi dãunãtorilor pentru terenurile forestiere, altele decât cele administrate prin structuri silvice, şi pentru vegetaţia forestierã situatã în afara fondului forestier şi dispun executarea acestor lucrãri;
27. asigurã, conform competenţelor legale, implementarea reglementãrilor privind producerea, comercializarea şi utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
28. certificã provenienţa din surse aprobate, precum şi calitatea materialelor forestiere de reproducere utilizate în lucrãrile de împãdurire;
29. îndeplinesc calitatea de autoritãţi contractante pentru proiectarea şi execuţia lucrãrilor de amenajare, ameliorare şi punere în valoare prin împãdurire a terenurilor degradate cuprinse în perimetre de ameliorare şi de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie, pe terenurile din domeniul public care nu sunt în administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, pe terenurile din domeniul privat al statului şi pe terenurile proprietate privatã, dupã caz;
30. avizeazã documentaţiile pentru proiectele de investiţii, altele decât cele prevãzute la pct. 29, efectuate din surse bugetare, extrabugetare sau cu garanţii guvernamentale la care ordonator de credite este autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, monitorizeazã punerea în execuţie şi avizeazã recepţiile parţiale şi finale ale acestora;
31. propun direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã liste de obiective de investiţii care se finanţeazã din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, elaborate în concordanţã cu documentaţiile tehnico-economice, inventarele de lucrãri la finele anului precedent şi rezultatele controlului anual al regenerãrilor;
32. avizeazã, în vederea decontãrii, situaţiile de lucrãri întocmite de direcţiile silvice ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, pentru obiectivele de investiţii care se finanţeazã din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, situate în fondul forestier proprietate publicã a statului;
33. numesc comisiile de recepţie şi organizeazã recepţia lucrãrilor realizate la obiectivele de investiţii care se finanţeazã din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã;
34. avizeazã, prin reprezentanţii lor, procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor realizate la obiectivele de investiţii care se finanţeazã din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, încheiat între executant şi deţinãtorul terenului;
35. avizeazã documentaţiile privind justificarea calamitãţilor din fondul forestier proprietate publicã;
36. comunicã oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie modificãrile survenite, dupã caz, cu privire la încadrarea în categoria de folosinţã pãduri şi alte terenuri cu vegetaţie forestierã, a terenurilor care fac obiectul ameliorãrii prin împãdurire;
37. monitorizeazã implementarea proiectelor specifice silviculturii din Programul SAPARD;
38. avizeazã documentaţiile privind înfiinţarea structurilor de administraţie silvicã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
39. autorizeazã, în vederea angajãrii, personalul silvic de toate gradele, altul decât cel pentru structurile Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
40. coordoneazã acţiunile de informare, educare, instruire şi altele asemenea, finanţate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislaţiei silvice şi educaţiei forestiere, în vederea respectãrii regimului silvic;
41. acordã consultanţã de specialitate la solicitarea deţinãtorilor sau proprietarilor de pãduri şi de terenuri cu vegetaţie forestierã din afara fondului forestier;
42. asigurã aducerea la cunoştinţã populaţiei a obligaţiilor privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pãdure;
43. elibereazã autorizaţii pentru confecţionarea dispozitivelor de marcat dreptunghiulare şi îndeplinesc obligaţiile legale cu privire la evidenţa şi gestionarea acestora;
44. îndeplinesc atribuţiile legale cu privire la achiziţionarea prin cumpãrare, schimb sau donaţie, de cãtre autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, prin Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, a terenurilor în vederea includerii în fondul forestier proprietate publicã a statului.

II. Vânãtoare:
1. încheie, în condiţiile legii, contractele de gestionare a fondurilor de vânãtoare şi actele adiţionale la acestea;
2. încaseazã sumele care reprezintã cota-parte cuvenitã bugetului statului din tariful de gestionare a fondurilor de vânãtoare, pe care le vireazã la bugetul de stat;
3. îndeplinesc atribuţiile ce decurg prin încheierea contractelor de gestionare a fondurilor de vânãtoare;
4. fac observaţii asupra stãrii efectivelor de vânat pe fondurile de vânãtoare, iar în situaţii justificate fac propuneri pentru modificarea cotelor de recoltã, precum şi pentru modificarea perioadei legale de vânãtoare la unele specii de vânat existente pe aceste fonduri;
5. avizeazã, în vederea aprobãrii, solicitãrile gestionarilor fondurilor de vânãtoare referitoare la reaşezãri, suplimentãri de cotã, recoltarea în afara perioadei legale şi în situaţii excepţionale;
6. avizeazã şi propun spre aprobare autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã studiile referitoare la popularea fondurilor de vânãtoare cu specii noi de vânat;
7. avizeazã şi propun spre aprobare autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã documentaţiile privind propunerile de înfiinţare a crescãtoriilor pentru specii valoroase de vânat destinat populãrilor, a crescãtoriilor de vânat destinat consumului şi a complexurilor de vânãtoare;
8. ţin evidenţa evoluţiei efectivelor de vânat, a dinamicii recoltelor şi statistica trofeelor de vânat medaliabile;
9. constatã pagubele produse de vânatul din categoria speciilor strict protejate şi propun modul de soluţionare a litigiilor;
10. avizeazã studiile de specialitate pentru gestionarea durabilã a vânatului;
11. organizeazã şi desfãşoarã acţiuni de prevenire şi combatere a braconajului la vânãtoare;
12. fac propuneri, în vederea aprobãrii de cãtre autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, privind mãrimea cotelor de recoltã, încheind în acest sens documentele specifice;
13. autorizeazã, în condiţiile legii, ţinerea în captivitate a animalelor sãlbatice;
14. atestã, în condiţiile legii, inspectorii voluntari de vânãtoare şi fac propuneri pentru recompensarea acestora în condiţiile stabilite prin reglementãri emise de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã;
15. atestã, în condiţiile legii, persoanele fizice şi juridice care pot întocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabilã a fondurilor de vânãtoare.

B. În domeniul controlului regimului silvic şi controlului activitãţii de vânãtoare
I. Controlul regimului silvic:
1. exercitã controlul cu privire la respectarea prevederilor regimului silvic de cãtre deţinãtorii şi administratorii cu orice titlu de fond forestier şi a modului în care se aplicã legislaţia silvicã pentru administrarea vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier;
2. exercitã controlul cu privire la respectarea reglementãrilor de regim silvic de cãtre persoanele fizice şi juridice, altele decât cele menţionate la pct. 1, care desfãşoarã activitãţi supuse regimului silvic;
3. controleazã modul în care se aplicã normele tehnice în elaborarea amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare, studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite şi amenajamentelor silvopastorale, respectarea şi aplicarea prevederilor din acestea, precum şi înregistrarea în evidenţele specifice a lucrãrilor silvice executate;
4. controleazã modul de respectare a normelor tehnice cu privire la proiectarea şi executarea lucrãrilor de împãdurire şi regenerare a pãdurilor, reconstrucţie ecologicã, îngrijire şi conducere a arboretelor, alegerea şi aplicarea tratamentelor, evaluarea masei lemnoase, protecţia pãdurilor, controlul anual al regenerãrilor, prevenirea şi stingerea incendiilor, gospodãrirea vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier, precum şi a altor norme care reglementeazã regimul silvic;
5. controleazã modul de respectare a prevederilor legale cu privire la paza şi integritatea fondului forestier naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara acestuia;
6. controleazã modul de supraveghere a stãrii de sãnãtate a pãdurilor şi a asigurãrii monitoringului forestier;
7. controleazã modul de aplicare a reglementãrilor privind producerea, comercializarea şi utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
8. controleazã, potrivit legii, respectarea reglementãrilor silvice în ariile protejate din fondul forestier naţional;
9. executã controale la toate structurile de administraţie silvicã, indiferent de forma de proprietate asupra terenurilor forestiere, astfel încât fiecare administrator sau deţinãtor sã fie controlat cel puţin o datã într-un interval de 2 ani;
10. controleazã modul în care sunt realizate lucrãrile de proiectare şi de execuţie pentru investiţii în fondul forestier sau pentru gestionarea durabilã a pãdurilor, finanţate de la bugetul de stat, surse extrabugetare sau cu garanţii guvernamentale;
11. propun, potrivit legii, suspendarea sau retragerea autorizaţiei pentru practicã a personalului silvic şi a autorizaţiei de funcţionare a structurilor silvice de administrare;
12. propun sau dispun, potrivit legii, suspendarea, anularea sau retragerea autorizaţiilor, avizelor, atestatelor şi a altor asemenea documente, pentru persoanele fizice şi juridice, dupã caz;
13. controleazã modul în care este respectatã legislaţia cu privire la circulaţia materialelor lemnoase şi executã controlul instalaţiilor de transformat lemn rotund, al punctelor şi activitãţilor de depozitare, prelucrare ori comercializare a produselor lemnoase, conform legislaţiei în vigoare;
14. controleazã respectarea prevederilor normelor tehnice şi a celorlalte dispoziţii legale privind recoltarea, achiziţionarea, depozitarea, transportul, prelucrarea şi comercializarea produselor nelemnoase ale pãdurii, menţionate la <>art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
15. controleazã modul de elaborare a actelor de constatare, stabilire şi evaluare a pierderilor provocate de calamitãţi şi de alţi factori vãtãmãtori, la lucrãri de regenerare, reconstrucţie ecologicã şi alte obiective de investiţii din fondul forestier;
16. controleazã activitatea de reparare şi întreţinere a drumurilor forestiere în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
17. controleazã modul de transmitere a terenurilor în şi din fondul forestier naţional;
18. controleazã modul de aplicare şi respectare a regulilor silvice de exploatare a masei lemnoase din fondul forestier naţional şi din vegetaţia forestierã din afara acestuia;
19. controleazã respectarea reglementãrilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor şi negocierilor pentru vânzarea masei lemnoase din fondul forestier proprietate publicã;
20. controleazã modul de gestionare şi folosire a ciocanelor silvice de marcat şi a dispozitivelor dreptunghiulare pentru marcarea materialului lemnos;
21. controleazã modul de constituire şi utilizare a fondului de conservare şi regenerare a pãdurilor, indiferent de forma de proprietate asupra pãdurilor.

II. Controlul activitãţii de vânãtoare:
1. controleazã modul în care gestionarii fondurilor de vânãtoare îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale;
2. controleazã şi coordoneazã modul în care se desfãşoarã acţiunile de evaluare anualã a efectivelor de vânat;
3. controleazã modul în care deţinãtorii de terenuri şi gestionarii fondurilor de vânãtoare aplicã mãsurile necesare menţinerii echilibrului agro-silvo-cinegetic şi prevenirii pagubelor cauzate de vânat şi prin vânãtoare culturilor agricole, animalelor domestice şi fondului forestier şi aplicã mãsurile prevãzute de legislaţia în domeniu;
4. controleazã activitatea cinegeticã pe toate categoriile de fonduri de vânãtoare;
5. controleazã modul de organizare şi practicare a vânãtorii, cu vânãtori cetãţeni români şi strãini, şi a încasãrii tarifelor prevãzute de lege;
6. controleazã modul în care sunt respectate prevederile reglementãrilor în vigoare privind rasele de câini admise la vânãtoare în România;
7. controleazã dacã la acţiunile de vânãtoare organizate sunt folosite arme şi muniţii omologate;
8. controleazã modul în care se desfãşoarã acţiunile de capturare a vânatului în vederea repopulãrii;
9. controleazã modul în care sunt respectate reglementãrile privind regimul de circulaţie a vânatului viu, a celui împuşcat şi a trofeelor de vânat;
10. controleazã legalitatea ţinerii în captivitate a exemplarelor din speciile de interes vânãtoresc;
11. controleazã modul în care sunt respectate de cãtre toate categoriile de gestionari de fonduri de vânãtoare reglementãrile cu privire la regimul permiselor şi autorizaţiilor de vânãtoare eliberate;
12. controleazã transportul de animale sãlbatice naturalizate, precum şi activitatea atelierelor de naturalizare a speciilor de animale şi pãsãri de interes vânãtoresc;
13. controleazã modul de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza acordãrii licenţei de funcţionare, pentru toate categoriile de gestionari de fonduri de vânãtoare;
14. controleazã respectarea prevederilor legale cu privire la evaluarea şi crotalierea trofeelor de vânat de cãtre toate categoriile de gestionari;
15. controleazã reactualizarea suprafeţelor fondurilor de vânãtoare pe categorii de deţinãtori;
16. controleazã modul în care gestionarii fondurilor de vânãtoare şi-au achitat obligaţiile financiare faţã de deţinãtorii de terenuri pe care sunt arondate fondurile de vânãtoare pe care le gestioneazã;
17. controleazã modul de organizare şi de desfãşurare a acţiunilor de prevenire şi combatere a braconajului, desfãşurate de cãtre gestionarii fondurilor de vânãtoare.

C. Alte atribuţii:
1. întocmesc evidenţele statistice conform competenţelor stabilite;
2. prezintã periodic rapoarte, informãri şi sinteze asupra activitãţii desfãşurate;
3. îndeplinesc orice alte atribuţii legale sau dispoziţii ale autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
4. primesc, înregistreazã, verificã şi soluţioneazã petiţiile cu privire la încãlcarea legislaţiei în vigoare în domeniul respectãrii regimului silvic şi a legislaţiei cu privire la administrarea vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier sau în legãturã cu acestea, precum şi petiţiile cu privire la activitatea de vânãtoare;
5. participã, potrivit competenţelor, la colaborãri cu alte structuri din ţarã şi din strãinãtate care desfãşoarã activitãţi în domeniul silvic şi cinegetic sau în legãturã cu domeniul silvic ori cinegetic.
ART. 8
(1) Atribuţiile prevãzute în prezenta hotãrâre se completeazã cu alte atribuţii specifice de implementare sau control din domeniul silviculturii şi al vânãtorii, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
(2) Personalul silvic cu atribuţii de control constatã faptele ce pot constitui infracţiuni în domeniul silvic şi de vânãtoare, sesizeazã de îndatã organele de cercetare penalã, iar pentru faptele contravenţionale aplicã sancţiuni, cu respectarea prevederilor legale privind regimul contravenţiilor.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 9
(1) Inspectoratele exercitã controale programate sau inopinate, potrivit atribuţiilor prevãzute în prezenta hotãrâre şi prevederilor legale în vigoare în domeniile regimului silvic şi activitãţii de vânãtoare.
(2) La constatarea contravenţiilor şi infracţiunilor silvice inspectorii silvici îndeplinesc funcţii ce implicã exerciţiul autoritãţii publice, în virtutea cãreia au urmãtoarele drepturi:
a) sã aibã acces deplin, în condiţiile legii, în orice situaţie, în terenurile forestiere, sediile persoanelor juridice sau în incintele în care se desfãşoarã o activitate referitoare la regimul silvic sau la activitatea de vânãtoare;
b) sã legitimeze, în vederea stabilirii identitãţii, persoanele care încalcã dispoziţiile legale din domeniile de competenţã a inspectoratelor;
c) sã participe, împreunã cu organele de poliţie, în vederea efectuãrii primelor cercetãri privind persoanele suspecte de sãvârşirea unor infracţiuni la legislaţia silvicã sau de vânãtoare;
d) sã confişte sau sã reţinã în vederea confiscãrii, pe baza constatãrilor efectuate, bunurile folosite ori rezultate în urma sãvârşirii faptelor ilegale;
e) sã participe, împreunã cu organele competente, la controlul specific în punctele de trecere a frontierei;
f) sã fie stimulaţi material şi moral, în condiţiile legii.
ART. 10
Conducerea şi angajaţii persoanelor juridice, precum şi persoanele fizice controlate au urmãtoarele obligaţii faţã de solicitarea inspectorilor silvici din cadrul inspectoratelor:
a) sã punã la dispoziţie documentele de evidenţã, rapoartele, registrele şi corespondenţa, actele şi piesele justificative, precum şi orice alte documente scrise solicitate în legãturã cu controlul aplicãrii regimului silvic şi de vânãtoare;
b) sã prezinte spre verificare bunurile, materialele lemnoase şi nelemnoase prevãzute la <>art. 39 din Legea nr. 26/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe care le gestioneazã sau pe care le au în pãstrare şi care, potrivit reglementãrilor silvice, intrã sub incidenţa controlului;
c) sã dea explicaţii, verbal şi în scris, în legãturã cu problemele ce fac obiectul controlului aplicãrii regimului silvic şi de vânãtoare.
ART. 11
Personalului silvic din cadrul inspectoratelor i se aplicã prevederile statutului personalului silvic şi acesta poartã uniformã cu însemne distinctive conform normelor aprobate pentru personalul silvic din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã. Pentru îndeplinirea atribuţiilor de control dotarea cuprinde un autovehicul şi un telefon mobil pentru o echipã formatã din 2 inspectori.
ART. 12
Dotarea inspectoratelor cu mijloace auto se stabileşte prin actul normativ privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 13
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 5 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.046/2000 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a controlului aplicãrii regimului silvic la nivel central şi local, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din 24 noiembrie 2000, <>Hotãrârea Guvernului nr. 535/2004 pentru aprobarea numãrului de posturi, a organizãrii şi funcţionãrii şi a atribuţiilor direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 344 din 20 aprilie 2004, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 21 aprilie 2005.
Nr. 333.

ANEXĂ


LISTA
inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de
vânãtoare, a sediilor acestora şi a judeţelor arondate
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea Sediul Judeţele arondate
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Braşov Braşov, Covasna,
Regim Silvic şi de Vânãtoare Harghita, Mureş, Sibiu
Braşov
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Bucureşti Municipiul Bucureşti,
Regim Silvic şi de Cãlãraşi, Constanţa,
Vânãtoare Bucureşti Giurgiu, Ialomiţa,
Ilfov, Teleorman
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Inspectoratul Teritorial Municipiul Alba, Bistriţa-Nãsãud,
de Regim Silvic şi de Cluj-Napoca Cluj, Maramureş
Vânãtoare Cluj-Napoca
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Focşani Brãila, Buzãu, Galaţi,
Regim Silvic şi de Tulcea, Vaslui, Vrancea
Vânãtoare Focşani
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Oradea Arad, Bihor, Satu Mare,
Regim Silvic şi de Sãlaj
Vânãtoare Oradea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Ploieşti Argeş, Dâmboviţa,
Regim Silvic şi de Prahova
Vânãtoare Ploieşti
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Dolj, Gorj, Mehedinţi,
Regim Silvic şi de Râmnicu Vâlcea Olt, Vâlcea
Vânãtoare Râmnicu Vâlcea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Suceava Bacãu, Botoşani, Iaşi,
Regim Silvic şi de Neamţ, Suceava
Vânãtoare Suceava
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Inspectoratul Teritorial de Municipiul Timişoara Caraş-Severin,
Regim Silvic şi de Hunedoara, Timiş
Vânãtoare Timişoara
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016