Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 33 din 24 aprilie 2007  pentru aprobarea   Normei nr. 12/2007 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 33 din 24 aprilie 2007 pentru aprobarea Normei nr. 12/2007 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 290 din 3 mai 2007

În temeiul dispoziţiilor art. 16, ale art. 21, ale art. 23 lit. a) şi f) şi ale <>art. 24 lit. i) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile <>art. 125-139 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 24 aprilie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 12/2007 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele
Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 24 aprilie 2007.
Nr. 33.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 12/2007
privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat

Având în vedere prevederile <>art. 125-139 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, ale art. 21, ale art. 23 lit. a) şi f) şi ale <>art. 24 lit. i) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisia, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã stabileşte condiţiile de avizare şi funcţionare a depozitarului activelor fondurilor de pensii administrate privat.
ART. 2
Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege, în legislaţia privind piaţa de capital şi în legislaţia aplicabilã instituţiilor de credit.

CAP. II
Avizarea depozitarului

SECŢIUNEA 1
Condiţii de avizare

ART. 3
(1) Poate fi depozitar al activelor fondurilor de pensii administrate privat instituţia de credit din România, autorizatã de Banca Naţionalã a României în conformitate cu legislaţia aplicabilã instituţiilor de credit, precum şi instituţia de credit autorizatã de autoritatea similarã din statul aparţinând Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European.
(2) Pentru a desfãşura activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat, instituţia de credit trebuie sã obţinã avizul Comisiei.
ART. 4
Pentru eliberarea avizului care conferã calitatea de depozitar, Comisia analizeazã cererea de avizare şi documentaţia depusã de solicitant şi verificã dacã instituţia de credit îndeplineşte, cumulativ, condiţiile prevãzute de Lege, precum şi urmãtoarele:
a) personalul implicat în efectuarea operaţiunilor de depozitare a activelor fondurilor de pensii dispune de capacitãţi profesionale adecvate activitãţii desfãşurate, iar instituţia de credit dispune de echipamente şi dotãri tehnice necesare pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de depozitare;
b) desfãşoarã activitate de custodie a instrumentelor financiare tranzacţionate pe o piaţã reglementatã;
c) deţine capitaluri proprii mai mari de 100 milioane euro;
d) dispune de proceduri prin care sã asigure pãstrarea în condiţii de siguranţã a tuturor activelor fondurilor de pensii şi un control permanent, din punct de vedere al respectãrii legalitãţii, asupra operaţiunilor dispuse de administratorul care acţioneazã în numele unui fond de pensii.

SECŢIUNEA a 2-a
Documentaţia necesarã obţinerii avizului pentru depozitar

ART. 5
(1) Avizul prevãzut la art. 4 se elibereazã în baza unei cereri, întocmitã conform anexei nr. 1 la prezenta normã, care este însoţitã de urmãtoarele documente, în copie:
a) autorizaţia de funcţionare emisã de Banca Naţionalã a României/autoritatea similarã din statul aparţinând Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European, dupã caz, din care sã reiasã cã instituţia de credit a fost autorizatã sã desfãşoare activitãţile de depozitare a activelor fondurilor de pensii, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;
b) certificatul de înscriere a menţiunilor cu privire la modificarea obiectului de activitate în conformitate cu lit. a), dacã este cazul;
c) organigrama solicitantului şi limitele de competenţã stabilite la nivelul structurii organizatorice care desfãşoarã operaţiuni legate de activitatea de depozitare, personalul alocat acesteia, modalitatea de luare şi de transmitere a deciziilor şi modalitãţile interne de control, procedurile de securitate, de control şi cele aplicabile în cazul apariţiei unor cazuri de forţã majorã, care sã permitã pãstrarea în siguranţã a tuturor activelor fondurilor de pensii pe care le depoziteazã, o descriere a capacitãţilor tehnice şi a echipamentelor de care dispune;
d) procedurile scrise privind separarea activelor proprii de cele ale fondurilor de pensii pentru care desfãşoarã activitatea de depozitare şi între acestea, aprobate de consiliul de administraţie/persoanele împuternicite în acest sens;
e) lista cuprinzând specimenele de semnãturi pentru persoanele care reprezintã depozitarul în relaţia cu Comisia, întocmitã conform anexei nr. 2 la prezenta normã;
f) declaraţie din care sã rezulte cã asupra solicitantului nu este instituitã mãsura supravegherii sau administrãrii speciale, datã pe propria rãspundere de cel puţin douã persoane având competenţa de a angaja instituţia de credit sau de cel puţin 2 salariaţi împuterniciţi de conducerea acesteia;
g) dovada cã desfãşoarã activitate de custodie a instrumentelor financiare tranzacţionate pe o piaţã reglementatã;
h) ultima situaţie a formularului de calcul şi raportare a fondurilor proprii la nivel individual;
i) dovada achitãrii taxei de avizare.
(2) Cererea de avizare ca depozitar este semnatã de cel puţin douã persoane având competenţa de a angaja instituţia de credit sau de cel puţin 2 salariaţi împuterniciţi de conducerea instituţiei de credit şi poartã ştampila acesteia.

SECŢIUNEA a 3-a
Eliberarea sau respingerea avizului pentru depozitar

ART. 6
(1) Comisia analizeazã cererea şi documentele anexate, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
(2) Comisia emite, în termen de 5 zile lucrãtoare de la aprobarea cererii, un aviz prin care se acordã instituţiei de credit solicitante calitatea de depozitar.
(3) Orice solicitare din partea Comisiei cu privire la furnizarea de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la alin. (1), un nou termen începând sã curgã de la data furnizãrii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(4) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.
ART. 7
Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia privind contenciosul administrativ.

CAP. III
Activitatea de depozitare

ART. 8
(1) Activitatea de depozitare se desfãşoarã în baza unui contract de depozitare care se încheie între administrator, ca reprezentant al fondului de pensii administrat privat în relaţiile cu terţii, şi depozitar.
(2) Contractul de depozitare este întocmit conform modelului-cadru prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta normã.
ART. 9
În exercitarea activitãţii de depozitare, instituţia de credit va acţiona numai pe baza instrucţiunilor scrise primite de la administratorul fondului de pensii şi în limita prevederilor legale în vigoare.
ART. 10
Depozitarul solicitã administratorului orice informaţii şi/sau documente pe care le considerã necesare pentru îndeplinirea corespunzãtoare a obligaţiilor sale care rezultã din prevederile legale în vigoare şi/sau din contractul de depozitare.
ART. 11
Administratorul nu poate refuza, sub pretextul confidenţialitãţii, furnizarea informaţiilor şi/sau documentelor necesare îndeplinirii obligaţiilor depozitarului.
ART. 12
Depozitarul primeşte sumele rezultate din contribuţiile participanţilor unui fond de pensii şi crediteazã contul colector al fondului, deschis numai la depozitar.
ART. 13
Depozitarul înregistreazã, verificã şi monitorizeazã toate activele deţinute de fiecare fond de pensii pentru care desfãşoarã activitatea de depozitare.
ART. 14
(1) Activele fondurilor de pensii trebuie evidenţiate în conturi separate pentru fiecare fond, diferite de cele ale administratorului şi ale depozitarului.
(2) Depozitarul deschide conturi de instrumente financiare şi conturi bancare pentru decontarea tranzacţiilor, pe numele fiecãrui fond de pensii. Aceste conturi sunt debitate/creditate numai în baza funcţiilor sale de depozitare şi în strictã conformitate cu instrucţiunile administratorului.
(3) Activele fondurilor de pensii administrate privat sunt depozitate separat pentru fiecare fond şi sunt înregistrate în aşa fel încât sã fie identificate ca proprietate a fondului de pensii pentru care se desfãşoarã activitatea de depozitare.
(4) Toate operaţiunile de creditare sau debitare a conturilor de active financiare ale fondului de pensii se realizeazã numai prin intermediul depozitarului.
ART. 15
Depozitarul va certifica existenţa activelor fondului de pensii şi va calcula valoarea activului net al fondului de pensii pe baza informaţiilor şi documentelor proprii, precum şi pe baza documentelor emise de alte instituţii prin intermediul cãrora au fost realizate investiţii în numele fondului.
ART. 16
(1) Depozitarul efectueazã plãţi din contul fondului de pensii numai la primirea instrucţiunilor corespunzãtoare din partea administratorului, în urmãtoarele cazuri:
a) pentru efectuarea de investiţii, potrivit Legii;
b) pentru stingerea obligaţiilor, plata taxelor de audit, comisioanelor de administrare a fondului de pensii administrat privat;
c) pentru orice alt scop precizat în instrucţiuni, întocmite cu respectarea prevederilor documentelor de constituire a fondului de pensii.
(2) În situaţiile în care depozitarul constatã cã sunt încãlcate prevederile Legii, ale prezentei norme sau ale documentelor de constituire a fondului de pensii, acesta are obligaţia de a notifica imediat Comisiei şi administratorului aceastã situaţie.
ART. 17
Depozitarul va proceda la disponibilizarea instrumentelor financiare din portofoliul unui fond de pensii numai la primirea instrucţiunilor corespunzãtoare de la administrator, concomitent cu creditarea contului fondului cu suma reprezentând contravaloarea respectivelor instrumente financiare, în concordanţã cu reglementãrile pieţei respective.
ART. 18
(1) Depozitarul este obligat sã pãstreze confidenţialitatea informaţiilor şi/sau documentelor primite din partea administratorului în procesul de evaluare a legalitãţii operaţiunilor efectuate de cãtre acesta în contul fondului de pensii administrat.
(2) Depozitarul nu poate sã invoce clauza de confidenţialitate prevãzutã la alin. (1), în cazul controalelor efectuate de Comisie şi/sau de Banca Naţionalã a României.
ART. 19
Pentru fiecare fond de pensii pentru care desfãşoarã activitatea de depozitare, depozitarul calculeazã şi transmite Comisiei, în fiecare zi lucrãtoare, valoarea activului net, valoarea unitarã a activului net şi numãrul de unitãţi de fond.
ART. 20
Depozitarul informeazã în scris Comisia despre orice acte sau fapte suspecte de a reprezenta o încãlcare a prevederilor legale în vigoare, de care a luat cunoştinţã în legãturã cu fondurile de pensii pentru care desfãşoarã activitatea de depozitare.
ART. 21
Depozitarul informeazã în scris Comisia cu privire la orice refuz al administratorului de a furniza informaţii şi/sau documente, împreunã cu o descriere a tranzacţiei cu privire la care s-a formulat respectivul refuz, în termen de maximum 24 de ore de la primirea refuzului administratorului.
ART. 22
În situaţia prevãzutã la art. 21, Comisia poate suspenda transformarea în unitãţi de fond a contribuţiilor primite, precum şi transferul participanţilor la alte fonduri de pensii administrate privat, pânã la clarificarea situaţiei, dar pentru o perioadã de cel mult douã zile lucrãtoare de la data primirii informãrii.
ART. 23
În cazul în care, dupã furnizarea tuturor documentelor şi/sau informaţiilor relevante solicitate de cãtre depozitar, existã divergenţe cu privire la efectuarea unei operaţiuni între acesta şi administrator, depozitarul informeazã imediat Comisia şi transmite toate informaţiile şi copii ale documentelor relevante cu privire la respectiva operaţiune.
ART. 24
Depozitarul este obligat sã informeze în scris Comisia cu privire la orice abuz al administratorului în legãturã cu activele fondului de pensii depozitate.
ART. 25
(1) Depozitarul poate încredinţa obligaţiile sale, asumate prin contract, unei alte entitãţi numai în cazurile de custodie a activelor achiziţionate pe pieţele externe, sub sancţiunea retragerii avizului ca depozitar pentru fonduri de pensii administrate privat.
(2) Activitãţile delegate unei alte entitãţi sunt desfãşurate cu respectarea aceluiaşi regim aplicabil depozitarului.
(3) Obligaţiile depozitarului nu vor fi afectate de faptul cã a încredinţat unei alte entitãţi toate sau o parte din activele pe care le are în pãstrare.
(4) Delegarea activitãţilor cãtre o altã entitate se face cu introducerea în prospectul schemei de pensii a informaţiilor cu privire la datele de identificare a respectivei entitãţi şi a activitãţilor delegate, aceste informaţii fiind aduse la cunoştinţã participanţilor.
(5) Depozitarul nu este absolvit de responsabilitatea privind asigurarea pãstrãrii în siguranţã a activelor încredinţate spre pãstrare unei alte entitãţi.
ART. 26
(1) Este interzis depozitarului sã garanteze în orice mod sau sã dispunã în orice alt fel de instrumentele financiare sau de sumele de bani încredinţate spre pãstrare de cãtre administrator în numele fondului de pensii.
(2) Depozitarului îi este interzis sã transfere instrumentele financiare sau sumele de bani încredinţate spre pãstrare în numele fondului de pensii, în lipsa unor instrucţiuni corespunzãtoare din partea administratorului.
(3) Interdicţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) nu se aplicã în cazul dispunerii de cãtre Comisie a unor mãsuri speciale.
ART. 27
Este interzis depozitarului sã acorde credite, sub orice formã, administratorului fondului de pensii.

CAP. IV
Notificãri transmise Comisiei

ART. 28
(1) Se notificã spre avizare Comisiei, împreunã cu documentele prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. c) şi d), schimbarea persoanelor cu limite de competenţã stabilite la nivelul structurii organizatorice, mandatate sã desfãşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare, ori a persoanelor care le înlocuiesc pe acestea.
(2) Orice modificare adusã documentelor menţionate la art. 5 alin. (1) lit. c) trebuie notificatã spre avizare Comisiei.
(3) Modificãrile actelor constitutive ale instituţiei de credit din România, avizate de Comisie în calitate de depozitar, trebuie notificate Comisiei.
(4) Notificãrile vor fi transmise Comisiei în maximum 5 zile lucrãtoare de la efectuarea modificãrilor.
(5) Notificãrile vor fi însoţite de documentele care stau la baza efectuãrii respectivei modificãri.
ART. 29
Modificãrile trebuie sã îndeplineascã toate condiţiile prevãzute în legislaţia în vigoare, avute în vedere la obţinerea avizului ca depozitar.
ART. 30
(1) Comisia poate solicita informaţii suplimentare referitoare la documentele prezentate iniţial.
(2) În cazurile în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.

CAP. V
Încetarea contractului de depozitare

ART. 31
Contractul de depozitare înceteazã în urmãtoarele cazuri:
a) prin denunţarea unilateralã a contractului;
b) prin acordul pãrţilor;
c) la expirarea termenului de valabilitate a contractului;
d) ca efect al retragerii avizului depozitarului.
ART. 32
(1) Încetarea contractului în oricare dintre cazurile prevãzute la art. 31 lit. a)-c) trebuie notificatã Comisiei cu 90 de zile înainte de încetare.
(2) Încetarea contractului produce efecte în termen de 90 de zile de la notificarea Comisiei.

CAP. VI
Retragerea avizului depozitarului

ART. 33
Comisia este în drept sã retragã avizul depozitarului în cazurile prevãzute de Lege, precum şi în urmãtoarele:
a) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la obţinerea avizului;
b) în cazul nerespectãrii de cãtre depozitar a obligaţiilor prevãzute de legislaţia în vigoare;
c) la iniţierea procedurilor de supraveghere sau de administrare specialã de cãtre Banca Naţionalã a României/autoritatea similarã din statul aparţinând Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European, dupã caz, ori la deschiderea procedurii falimentului de cãtre judecãtorul-sindic;
d) la retragerea autorizaţiei de funcţionare de cãtre Banca Naţionalã a României.
ART. 34
(1) În cazurile prevãzute la art. 31 şi 33, administratorul are obligaţia ca, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data notificãrii, respectiv de la data primirii deciziei de retragere a avizului depozitarului, sã încheie un nou contract de depozitare cu o altã instituţie de credit avizatã de Comisie pentru desfãşurarea activitãţii de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat.
(2) Fostul depozitar transmite noului depozitar, în termen de 30 de zile calendaristice de la desemnarea acestuia, activele fondului de pensii şi copii de pe documentele privind activitatea sa în legãturã cu acesta.
(3) În perioada prevãzutã la alin. (2), depozitarul cãruia i-a fost retras avizul trebuie sã îşi îndeplineascã în continuare toate obligaţiile asumate prin contractul de depozitare.
(4) Dacã în perioada prevãzutã la alin. (2) nu se realizeazã transferul activelor cãtre un nou depozitar, depozitarul cãruia i-a fost retras avizul are obligaţia sã notifice Comisia, care procedeazã la restricţionarea conturilor respectivului fond de pensii pânã la data efectuãrii transferului.
ART. 35
(1) Noul contract de depozitare este transmis Comisiei, în vederea avizãrii, în maximum 3 zile lucrãtoare de la data încheierii acestuia. Depozitarul cãruia i-a fost retras avizul începe transferul complet al activelor deţinute pentru fondurile de pensii administrate privat cãtre noul depozitar care a încheiat contract cu administratorul, în termen de maximum douã zile lucrãtoare de la avizarea de cãtre Comisie a noului contract de depozitare.
(2) Rãspunderea pentru prejudiciile produse cu ocazia transferului prevãzut la alin. (1) revine instituţiei de credit din culpa cãreia s-a produs prejudiciul respectiv.
ART. 36
(1) În termen de 3 zile lucrãtoare de la încheierea procesului de transfer al activelor fondurilor de pensii administrate privat, depozitarul cãruia i-a fost retras avizul întocmeşte un raport pentru fiecare fond de pensii, care conţine descrierea detaliatã a modului în care a operat transferul activelor, valoarea activului net şi a activului net unitar, numãrul de unitãţi de fond, la data la care a fost efectuatã ultima operaţiune de transfer.
(2) Raportul este înaintat administratorului fondului de pensii administrat privat şi Comisiei.
ART. 37
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta normã.

ANEXA 1


───────
la normã
────────





┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Pagina 1/3 │ │
│ │ │
│ DATE │ CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITAR │
│ DE IDENTIFICARE │ PENTRU FONDURI DE PENSII ADMINISTRATE PRIVAT │
│ ALE SOLICITANTULUI │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Subsemnatul /Subsemnata ................................................, │
│ (numele şi prenumele) │
│ │
│ în calitate de ........................................................., │
│ solicit avizul pentru a desfãşura activitate de depozitare a fondurilor de │
│ pensii administrate privat pentru : │
│ ......................................................................... │
│ (denumirea instituţiei de credit) │
│ │
│ având: │
│ │
│ Sediul social .................................. ....................... │
│ │
│ (localitate) (strada şi numãrul) (judeţul) (codul poştal) │
│ │
│ Forma de înregistrare ................................................... │
│ (centralã, filialã, sucursalã) │
│ │
│ Numãrul de telefon ...................... Numãrul de fax ............... │
│ │
│ Adresa de poştã electronicã ............................................. │
│ │
│ Semnãtura ......................... Ştampila │
│ │
│ Data ............................. │
│ │
│ Prezenta cerere este însoţitã de opisul documentelor anexate şi de un │
│ numãr de .... documente, totalizând un numãr de ... file. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Pagina 2/3 │ │
│ │ │
│Persoane cu competenţe │ │
│de a angaja instituţia │ │
│de credit, persoane cu │ │
│funcţie de conducere │ │
│din cadrul structurii │ │
│organizatorice care │ CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITAR │
│sunt mandatate sã │ PENTRU FONDURI DE PENSII │
│desfãşoare operaţiuni │ ADMINISTRATE PRIVAT │
│legate de activitatea │ │
│de depozitare a │ │
│fondurilor de pensii │ │
│administrate privat şi │ │
│persoanele care le │ │
│înlocuiesc pe acestea │ │
├─────────────────────────────┼────────┬──────────────────────────────────────┤
│ Numele şi prenumele │Funcţia │ Codul numeric personal │
├─────────────────────────────┼────────┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘



Numele şi prenumele reprezentantului legal .........................

Semnãtura reprezentantului legal ...................................

Data ............................... Ştampila



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Pagina 3/3 │
│ │
│ DATE CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITAR │
│ DESPRE ACŢIONARII PENTRU FONDURI DE PENSII ADMINISTRATE PRIVAT │
│ DEPOZITARULUI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ACŢIONARI DEPOZITAR - Persoane fizice/ juridice │
├───┬────────────┬────────┬───────────────┬─────────────────┬─────────────────┤
│Nr.│Actionari*1)│ Statul │ Autoritatea │ Detinere │ Cod unic de │
│crt│Denumire/ │rezident│ competenta de ├───────┬─────────┤ inregistrare/ │
│ │Nume si │ │supraveghere*2)│ Nr. │ % │ Cod numeric │
│ │prenume │ │ │actiuni│ din │ personal*3) │
│ │ │ │ │ │capitalul│ │
│ │ │ │ │ │ social │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────┼───────────────┼───────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────┼───────────────┼───────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────┼───────────────┼───────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────┼───────────────┼───────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────┼───────────────┼───────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────┴────────┴───────────────┴───────┴─────────┴─────────────────┘



Numele şi prenumele reprezentantului legal ...........................

Semnãtura reprezentantului legal ...................................

Data ............................... Ştampila


__________
*1) Dacã societatea are mai mult de 20 de acţionari se vor înscrie numai acţionarii societãţii cu deţineri de minimum 5% din capitalul social, ultima linie fiind completatã cu "alţi acţionari persoane fizice şi juridice cu deţineri sub 5% şi, respectiv, totalul deţinerilor acestora. Se va completa începând cu structura acţionariatului societãţii care solicitã autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoanã juridicã, se va completa o nouã paginã, precizându-se structura acţionariatului acestuia pânã la nivel de acţionar persoanã fizicã inclusiv. Nu se completeazã în cazul societãţilor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau asociat, precizându-se aceastã situaţie. Pentru societãţile ale cãrei acţiuni sunt tranzacţionate pe o piaţã reglementatã se vor completa acţionarii doar la nivel de acţionar semnificativ, la data completãrii cererii. Pentru persoanele fizice şi juridice strãine se vor completa, dupã caz, seria şi numãrul paşaportului sau numãrul de înregistrare la instituţia similarã oficiului registrului comerţului din statul de origine.
*2) Se completeazã numai de persoanele juridice cu denumirea autoritãţii de supraveghere din statul de origine, împreunã cu datele necesare contactãrii acesteia (adresã completã, nr. telefon, fax, e-mail).
*3) Pentru persoanele fizice şi juridice strãine se vor completa, dupã caz, seria şi numãrul paşaportului sau numãrul de înregistrare la instituţia similarã oficiului registrului comerţului din statul de origine.

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE


ANEXA 2


───────
la normã
────────

SPECIMENE DE SEMNĂTURĂ*1)
.........../(denumirea instituţiei de credit care solicitã aviz pentru depozitarea activelor fondurilor de pensii administrate privat) ........ înregistratã la oficiul registrului comerţului cu numãrul ....., având cod unic de înregistrare ..............................





──────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi prenumele
crt. descifrabil Calitatea Semnãtura
──────────────────────────────────────────────────────────────────
┌──────────────┐
1) ................................... │ │
└──────────────┘
┌──────────────┐
2) ................................... │ │
└──────────────┘
┌──────────────┐
3) ................................... │ │
└──────────────┘



_________
*1) Prezenta anexã se va completa în faţa reprezentantului Comisiei. Dacã una dintre persoanele care reprezintã depozitarul în relaţia cu Comisia nu poate semna, se va depune o declaraţie notarialã privind specimenul de semnãturã.

ANEXA 3


───────
la normã
────────

MODEL -CADRU AL CONTRACTULUI DE DEPOZITARE

ARTICOLUL 1
Pãrţile contractante
Societatea Comercialã ........... - S.A., cu sediul în ............, str. ...... nr. ...., sectorul ......., înmatriculatã la oficiul registrului comerţului sub nr. ......., cod unic de înregistrare ........, înscrisã în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. ......, autorizatã de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private prin Decizia nr. ......, reprezentatã legal prin ......, în calitate de administrator al Fondului de pensii administrat privat ................, înscris în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. ....................................., denumitã în continuare administrator.

şi

Societatea Comercialã .......... - S.A., cu sediul în ............, str. ....... nr. ...., sectorul ....., înmatriculatã la oficiul registrului comerţului sub nr. ........, cod unic de înregistrare ......., înscrisã în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. ........................................, avizatã de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private prin Avizul nr. ............, reprezentatã legal prin ........., în calitate de depozitar al Fondului de pensii administrat privat ........, denumitã în continuare depozitar.
ARTICOLUL 2
Definiţii
(1) Activele fondului de pensii administrat privat, denumit în continuare Fondul, reprezintã instrumentele financiare, inclusiv instrumentele financiare derivate, precum şi numerarul, rezultate ca urmare a investirii activelor personale ale participanţilor.
(2) Activele depozitate reprezintã exclusiv activele transferate şi preluate în custodie la depozitar, care se regãsesc în conturi deschise pe numele Fondului şi în gestiunea depozitarului.
(3) Custodia activelor reprezintã ansamblul operaţiunilor desfãşurate de cãtre o entitate autorizatã pentru prestarea de servicii de custodie.
(4) Cheltuielile Fondului reprezintã costuri aferente funcţionãrii acestuia, astfel cum sunt prevãzute în Lege şi în normele Comisiei.
ARTICOLUL 3
Obiectul contractului
Obiectul contractului îl reprezintã pãstrarea în condiţii de siguranţã a activelor Fondului şi desfãşurarea de activitãţi de depozitare, inclusiv de calcul, în fiecare zi lucrãtoare, a valorii activului net, a valorii unitare a activului net şi a numãrului unitãţilor de fond, cu respectarea dispoziţiilor legale privind pensiile administrate privat.
ARTICOLUL 4
Durata contractului
Prezentul contract este valabil pe o perioadã de ......., începând cu data intrãrii în vigoare.
Dacã niciuna dintre pãrţi nu notificã celeilalte pãrţi încetarea prezentului contract cu cel puţin 90 de zile înainte de data expirãrii duratei acestuia, acesta se considerã prelungit automat în aceleaşi condiţii, considerându-se un acord tacit al pãrţilor.
ARTICOLUL 5
Obligaţiile pãrţilor
(1) Modalitatea concretã de lucru şi de predare-preluare a evidenţelor şi activelor Fondului se stabileşte prin proceduri.
(2) Obligaţiile depozitarului:
1. sã pãstreze în condiţii de siguranţã toate activele Fondului aflate în custodia sa şi sã le evidenţieze separat de activele sale şi ale altor entitãţi;
2. sã deschidã conturi pe numele Fondului, în care va pãstra instrumentele financiare aflate în custodie;
3. sã deschidã un cont colector pentru colectarea contribuţiilor şi derularea operaţiunilor Fondului, precum şi un cont bancar pentru decontare, aferent tranzacţiilor cu instrumente financiare. Aceste conturi vor fi debitate/creditate de cãtre depozitar numai în baza funcţiilor sale de depozitare şi în strictã conformitate cu instrucţiunile corespunzãtoare ale administratorului;
4. sã realizeze colectarea dividendelor, dobânzilor şi a altor fructe civile aferente activelor depozitate, la solicitarea administratorului;
5. sã se asigure cã, în tranzacţiile având ca obiect activele Fondului, orice obligaţie de platã este executatã în termenul stabilit;
6. sã se asigure cã transformarea contribuţiilor în unitãţi de fond este efectuatã de cãtre administrator în conformitate cu prevederile legale;
7. sã calculeze valoarea activului net, valoarea unitarã a activului net şi numãrul de unitãţi de fond şi sã le transmitã cãtre administrator şi cãtre Comisie în termenele prevãzute de legislaţia în vigoare;
8. sã îndeplineascã instrucţiunile administratorului, cu excepţia cazului în care acestea sunt contrare legislaţiei în vigoare;
9. sã informeze în scris administratorul despre orice act sau fapt relevant pentru activitatea Fondului.
(3) Obligaţiile administratorului:
1. sã transfere în custodia depozitarului activele Fondului în conturi deschise pe numele acestuia;
2. sã solicite depozitarului sã deschidã un cont colector şi un cont bancar pentru decontarea tranzacţiilor cu instrumente financiare;
3. sã comunice în timp util toate informaţiile necesare pentru îndeplinirea corespunzãtoare a obligaţiilor depozitarului, precum şi alte informaţii solicitate de acesta pentru buna desfãşurare a obligaţiilor sale şi monitorizarea activitãţii Fondului;
4. sã achite depozitarului preţul prezentului contract;
5. sã informeze în scris, în timp util, depozitarul cu privire la orice schimbare cu privire la administrarea Fondului.
ARTICOLUL 6
Preţul contractului
Pentru serviciile prestate depozitarul va percepe urmãtoarele comisioane: ..............................................
În cazul în care nu îşi executã obligaţiile contractuale privind plata preţului contractului, administratorul va plãti din contul sãu penalitãţi în valoare de ........% pe zi de întârziere din valoarea sumei datorate depozitarului.
ARTICOLUL 7
Rãspunderea pãrţilor
(1) În executarea prezentului contract administratorul este rãspunzãtor pentru instrucţiunile pe care le transmite depozitarului, precum şi pentru toate actele şi faptele aferente activitãţii de administrare, astfel cum este definitã de legislaţia în vigoare. Depozitarul nu va fi ţinut în niciun fel rãspunzãtor pentru neprezentarea prin omisiune sau altfel de cãtre administrator a informaţiilor şi documentelor necesare calculãrii activelor nete ale Fondului şi evidenţei unitãţilor de fond. Administratorul se obligã sã transmitã în timp util (data şi ora limitã se vor stabili prin proceduri) notificãri de îndreptare a erorilor de îndatã ce constatã cã informaţiile furnizate nu sunt exacte, corecte şi complete. În cazul în care aceste notificãri nu pot fi transmise în timp util, depozitarul va opera modificãrile corespunzãtoare la urmãtorul calcul de activ net al Fondului.
(2) Depozitarul este rãspunzãtor faţã de administrator şi faţã de participanţii la Fond pentru orice pierderi sau pagube suferite, atât timp cât pierderile ori pagubele au fost cauzate de îndeplinirea necorespunzãtoare sau neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract.
(3) Depozitarul este obligat sã pãstreze confidenţialitatea informaţiilor şi/sau a documentelor primite din partea administratorului în procesul de evaluare a legalitãţii operaţiunilor efectuate de acesta în contul Fondului. Confidenţialitatea nu poate fi invocatã în cazul controalelor efectuate de Comisie, de Banca Naţionalã a României sau de autoritãţile de supraveghere din statul de origine al sucursalei.
(4) Depozitarul nu poate sã garanteze sau sã dispunã în niciun fel de instrumentele financiare sau de sumele de bani încredinţate spre pãstrare de cãtre administrator în numele Fondului.
(5) Depozitarul nu poate sã transfere instrumentele financiare sau sumele de bani încredinţate spre pãstrare de cãtre administrator în numele Fondului, în lipsa unor instrucţiuni corespunzãtoare ale administratorului.
(6) Administratorul nu poate schimba depozitarul fãrã aprobarea Comisiei.
(7) Depozitarul solicitã administratorului orice informaţii şi/sau documente pe care le considerã necesare în legãturã cu activitatea de depozitare. Administratorul nu va putea refuza furnizarea acestor informaţii şi/sau documente sub pretextul confidenţialitãţii.
ARTICOLUL 8
Forţa majorã
Forţa majorã înlãturã rãspunderea, dacã este comunicatã în termen de ........... zile şi demonstratã în termen de ....... zile, ambele de la data apariţiei.
ARTICOLUL 9
Modificarea contractului
Modificarea prezentului contract se face prin act adiţional, semnat de reprezentanţii legali ai pãrţilor şi avizat de Comisie.
ARTICOLUL 10
Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã în condiţiile prevãzute la art. 31 din Norma privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat.
ARTICOLUL 11
Litigii
(1) Modul de soluţionare a litigiilor
(2) Instanţa competentã
ARTICOLUL 12
Dispoziţii finale
(1) Prezentul contract, împreunã cu anexele şi eventualele acte adiţionale, reprezintã voinţa pãrţilor şi înlãturã orice altã formã de înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioarã încheierii lui.
(2) Prezentul contract a fost încheiat astãzi, ......., în 3 (trei) exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantã şi unul pentru Comisie, şi intrã în vigoare la data autorizãrii Fondului de cãtre Comisie.

Administrator, Depozitar,
............... ..................
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016