Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 197/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Se aproba Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" - S.A. pentru perioada 2002-2010, denumit în continuare Program, prevãzut în anexa nr. 1. (2) Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" - S.A. este titularul programului prevãzut la alin. (1). ART. 2 Lucrãrile de utilitate publica cuprinse în Program, referitoare la cãile de comunicaţii, pot fi declarate lucrãri de interes naţional, în condiţiile legii. ART. 3 (1) Perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional Bucureşti-Baneasa este prevãzut în anexa nr. 2. (2) Pe terenurile cuprinse în perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional Bucureşti-Baneasa, din Planul de dezvoltare al Societãţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" - S.A. - etapa 2010, prevãzut în anexa nr. 2, se pot realiza şi alte lucrãri de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare decât cele cuprinse în Program, cu acordul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în condiţiile legii. (3) În zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã, prevãzute în planul de dezvoltare prezentat în anexa nr. 3, pot fi amplasate construcţii, instalaţii şi echipamente noi, cu respectarea prevederilor Codului aerian. ART. 4 Finanţarea Programului se va asigura din surse proprii ale titularului, din credite bancare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi din alte surse atrase, în condiţiile legii. ART. 5 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã: --------------- Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, Miron Tudor Mitrea Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu ANEXA 1 PROGRAMUL STRATEGIC de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" - S.A. pentru perioada 2002-2010 Etapa I 2002 ---- Desfãşurarea activitãţilor premergãtoare realizãrii Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare: 1. Elaborarea şi aprobarea studiilor de fezabilitate 2. Elaborarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru studiile de fezabilitate aprobate. 2002-2003 --------- 1. Dobândirea terenurilor necesare realizãrii obiectivului de investiţii aprobat, în condiţiile legii 2. Asigurarea surselor de finanţare necesare realizãrii obiectivelor de investiţii 3. Obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare demararii lucrãrilor. Etapa a II-a 2002-2010 --------- Realizarea lucrãrilor din cadrul Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare Lucrãrile se vor realiza eşalonat, dupã cum urmeazã:
Investiţii în obiective noi
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea obiectivului Perioada Sursele
crt. propusã de finanţare
pentru
realizare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Salon oficial 2005-2008 atrase
2. Terminal pentru aviatie generalã,
parcaje aferente şi amenajãri rutiere 2003-2007 atrase
3. Hangar pentru aviatie generalã şi anexe 2005-2008 atrase
4. Supermarket, parcaje, amenajãri rutiere,
pasaj rutier superior, drum de acces
în zona de nord 2002-2010 atrase
5. Spital de tranzit 2003-2006 atrase + buget
6. Hangare pentru aviatie generalã (2 bucãţi) 2003-2008 atrase + buget
7. Platforma pentru aviatie generalã şi cai de
rulare la PDA 2003-2008 atrase + buget
8. Cai de rulare pentru elicoptere, heliport
la vedere, platforme 2003-2008 atrase + buget
9. Heliport apropiere de precizie 2003-2006 proprii + buget
10. Bretea cap de pista 2010 proprii + buget
11. Lãrgirea caii de rulare existente 2005-2008 proprii + buget
12. Extinderea caii de rulare existente
şi a bretelei de degajare rapida 2010 proprii + buget
13. Statie mecanizata de degivrare 2008 proprii + atrase
14. Remiza pentru utilaje aeroportuare 2002-2004 proprii
15. Remiza pentru utilaje de handling 2002-2004 atrase
16. Extinderea platformei pentru aeronave
mari 2005-2008 proprii + buget
17. Terminal cargo (cu echipamente) 2003-2006 atrase + buget
18. Rezervor de apa 2003-2004 proprii
19. Turn de control, bloc tehnic şi remiza proprii+
PSI 2002-2005 atrase+buget
20. Statie pentru tratarea deşeurilor
(crematoriu) 2002 proprii + atrase
21. Platforma de compensare a busolei 2003 proprii +
atrase + buget
22. Platforma antiterorista 2010 proprii +
atrase + buget
23. Depozit de carburanţi şi triaj CF 2010 atrase + buget
24. Drum tehnologic perimetral 2005-2010 proprii + buget
25. Drum de acces pentru traficul auto greu 2004-2005 atrase
26. Buncar pentru bagaje neidentificate 2010 proprii + buget
27. Platforma de parcare auto în zona cargo 2005 atrase
28. Statie subterana CF sau metrou 2010 atrase + buget
29. Muzeul Aviaţiei 2010 atrase + buget
30. Spaţii de depozitare subterane proprii +
(posibila zona libera) 2002-2008 atrase + buget
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Finanţarea de la buget a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare se va face în limita sumelor aprobate anual prin bugetul de venituri şi cheltuieli. Pentru obiectivele de investiţii prevãzute la pct. 19-30 în anul 2002 nu sunt prevãzute sume în bugetul de stat, sumele alocate fiind surse proprii şi atrase. NOTA: Prin realizarea obiectivelor propuse se urmãresc creşterea veniturilor proprii din activitatea de baza (prin diversificarea şi creşterea calitãţii serviciilor oferite clienţilor - companii aeriene şi pasageri -, deci implicit prin creşterea traficului charter de pasageri şi cargo, aeroambulante şi utilitar pe Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa) şi o creştere substantiala a veniturilor proprii provenite din activitãţi conexe.
Reparaţii capitale, modernizãri şi extinderi ale unor obiective existente
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea obiectivului Perioada Sursele
crt. propusã de finanţare
pentru
realizare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Continuare RK la suprafeţele de mişcare
şi instalaţiile aferente 2002-2005 buget
2. Continuare RK şi consolidarea clãdirii atrase +
aerogarii 2002-2004 proprii + buget
3. RK la instalatia de iluminare a platformei 2002-2003 proprii + buget
4. Modernizarea şi extinderea aerogarii atrase +
existente 2002-2005 proprii + buget
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Finanţarea de la buget a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare se va face în limita sumelor aprobate anual prin bugetul de venituri şi cheltuieli. Pentru unele dintre obiectivele de investiţii pentru anul 2002 nu sunt alocate surse de finanţare de la bugetul de stat. NOTA: Prin realizarea obiectivelor propuse se urmãresc creşterea veniturilor proprii din activitatea de baza (prin diversificarea şi creşterea calitãţii serviciilor oferite clienţilor - companii aeriene şi pasageri -, deci implicit prin creşterea traficului charter de pasageri şi cargo, aeroambulante şi utilitar pe Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa) şi o creştere substantiala a veniturilor proprii provenite din activitãţi conexe. ANEXA 2 se gãseşte la pag. 15 din Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 258/17.04.2002. ANEXA 3 se gãseşte la pag. 16 din Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 258/17.04.2002. ---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.