Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) În vederea realizãrii şi exercitãrii atribuţiilor ce revin direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului în domeniul adopţiei, în structura organizatoricã a acestor instituţii se organizeazã compartimentul de adopţii şi postadopţii, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobate.
(2) Compartimentul prevãzut la alin. (1) se organizeazã în condiţiile legii, la nivel minim de birou, şi funcţioneazã în subordinea directã a directorului general sau, dupã caz, a directorului executiv.
(3) Directorul general sau, dupã caz, directorul executiv poate delega atribuţiile de coordonare a compartimentului de adopţii şi postadopţii directorului general/executiv adjunct responsabil cu activitatea de protecţie a drepturilor copilului din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului.
(4) Coordonarea metodologicã, precum şi controlul activitãţii compartimentului de adopţii şi postadopţii se realizeazã de cãtre Oficiul Român pentru Adopţii.
ART. 2
Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului are obligaţia ocupãrii posturilor aprobate pentru compartimentul de adopţii şi postadopţii cu funcţionari publici sau, dupã caz, personal contractual, absolvenţi ai învãţãmântului universitar de lungã duratã, cu diplomã de licenţã în specializarea asistenţã socialã - minimum douã posturi, psihologie - minimum douã posturi şi ştiinţe juridice - minimum un post, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 3
(1) Consilierul/consilierii juridici încadraţi în cadrul compartimentului de adopţii şi postadopţii asigurã reprezentarea în instanţã a direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului în toate cauzele care au ca obiect cereri ce intrã sub incidenţa <>Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, republicatã, precum şi în toate celelalte cauze care au legãturã cu copilul pentru care s-a stabilit, ca finalitate a planului individualizat de protecţie, adopţia internã.
(2) Atribuţiile compartimentului prevãzut la art. 1 care privesc realizarea activitãţilor/serviciilor postadopţie sunt îndeplinite de cãtre un asistent social şi un psiholog.
ART. 4
(1) Dosarul copilului pentru care s-a stabilit adopţia internã, ca finalitate a planului individualizat de protecţie, se transmite, în copie, compartimentului de adopţii şi postadopţii, pentru luarea în evidenţã a cazului şi iniţierea demersurilor vizând adopţia.
(2) Monitorizarea modului în care este pusã în aplicare mãsura de protecţie se realizeazã în continuare, pânã la momentul rãmânerii definitive a sentinţei civile de încredinţare în vederea adopţiei, de cãtre compartimentul la care se aflã dosarul în original.
(3) Compartimentul la care se aflã dosarul în original are obligaţia de a transmite compartimentului de adopţii şi postadopţii orice informaţie relevantã cu privire la copil şi familia sa.
(4) La momentul rãmânerii irevocabile a sentinţei civile de încredinţare în vederea adopţiei, dosarul se transferã, în original, compartimentului de adopţii şi postadopţii.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), în situaţiile prevãzute de lege în care nu este necesarã încredinţarea în vederea adopţiei, dosarul copilului se transferã, în original, compartimentului de adopţii şi postadopţii la momentul rãmânerii irevocabile a sentinţei civile de încuviinţare a adopţiei.
ART. 5
(1) Programa de formare specializatã, pe tipuri de tematici corespunzãtoare etapelor din cadrul procedurii de adopţie, se elaboreazã de cãtre Oficiul Român pentru Adopţii şi se aprobã prin ordin al secretarului de stat al acestei instituţii.
(2) Furnizorii de formare profesionalã care deruleazã programe de formare/perfecţionare adresate personalului care activeazã în cadrul compartimentelor de adopţie şi postadopţie au obligaţia utilizãrii programelor prevãzute la alin. (1).
ART. 6
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, colegiul director al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului va propune spre aprobare consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectoarelor municipiului Bucureşti modificãrile impuse de aplicarea prezentei hotãrâri în structura organizatoricã şi în regulamentul de organizare şi funcţionare ale direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Oficiul Român pentru Adopţii,
Bogdan Adrian Panait,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 31 martie 2010.
Nr. 329.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: