Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 328 din 22 martie 2001  privind infiintarea si functionarea Comisiei nationale pentru integrarea Romaniei in NATO    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 328 din 22 martie 2001 privind infiintarea si functionarea Comisiei nationale pentru integrarea Romaniei in NATO

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 28 martie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Comisia nationala pentru integrarea României în NATO, denumita în continuare comisie, alcãtuitã din reprezentanţi ai instituţiilor prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Reprezentanţii în comisie şi loctiitorii acestora sunt desemnaţi prin decizie a şefului instituţiei reprezentate, care se comunica Secretariatului permanent al comisiei. În instituţiile în care exista secretar de stat care coordoneazã integrarea europeanã acesta poate fi desemnat ca membru în comisie.
ART. 2
Comisia exercita urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi sprijinã acţiunile desfãşurate pe plan intern şi extern, vizând integrarea României în NATO;
b) evalueaza periodic calitatea şi eficienta acţiunilor întreprinse, precum şi perspectivele de integrare a României în Alianta Nord-Atlantica şi, pe aceasta baza, elaboreazã propuneri şi decizii privind etapele urmãtoare;
c) întocmeşte Programul naţional anual de pregãtire a aderãrii României la NATO (PNA) şi ia mãsuri de aducere la îndeplinire a acestuia;
d) prezintã rapoarte şi supune spre aprobare Guvernului sau, dupã caz, Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii mãsuri vizând accelerarea pregãtirii României pentru integrarea în NATO.
ART. 3
(1) Comisia funcţioneazã la nivel de secretar de stat, reunindu-se lunar la sediul Ministerului Afacerilor Externe. Pot fi convocate şi reuniuni extraordinare, la solicitarea scrisã a oricãrui membru al comisiei şi cu acordul Biroului executiv al acesteia. Reprezentarea la nivel de secretar de stat a instituţiilor membre este obligatorie la reuniunile ordinare şi extraordinare ale comisiei.
(2) Lucrãrile comisiei sunt prezidate de secretarul de stat din Ministerul Afacerilor Externe care coordoneazã problematica integrãrii în NATO.
(3) Pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin comisia creeazã grupuri de lucru la nivel de director sau de expert, la care pot participa şi reprezentanţi ai altor ministere şi instituţii nereprezentate în comisie.
(4) Lucrãrile şi documentele comisiei şi ale structurilor acesteia au caracter confidenţial.
(5) Comisia îşi adopta propriul regulament de procedura.
ART. 4
(1) Se înfiinţeazã Biroul executiv al comisiei, format din secretarii de stat ai instituţiilor coordonatoare ale capitolelor din cadrul PNA, dupã cum urmeazã: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Finanţelor Publice, Serviciul Roman de Informaţii şi Ministerul Justiţiei.
(2) Biroul executiv al comisiei are rolul de a analiza activitatea de ansamblu a acesteia şi de a propune mãsuri de eficientizare a ei. În acest scop poate emite recomandãri care sunt supuse dezbaterii plenului comisiei.
(3) Biroul executiv al comisiei se reuneste trimestrial la sediul Ministerului Afacerilor Externe. El poate fi convocat, la solicitarea oricãrui membru, atunci când situaţia o impune sau pentru pregãtirea unor acţiuni importante pe problematica NATO.
ART. 5
(1) Se înfiinţeazã Secretariatul permanent al comisiei, care îşi desfãşoarã activitatea la sediul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Şeful Secretariatului permanent al comisiei este directorul general responsabil cu problematica NATO din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
(3) Secretariatul permanent al comisiei este alcãtuit din reprezentanţi, la nivel de expert, ai instituţiilor coordonatoare ale capitolelor din cadrul PNA.
(4) Experţii din cadrul Secretariatului permanent al comisiei sunt salarizaţi de instituţiile de la care provin.
(5) Instituţiile coordonatoare ale capitolelor PNA vor informa Ministerul Afacerilor Externe, în termen de doua sãptãmâni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în legatura cu numele şi poziţia experţilor desemnaţi sa încadreze Secretariatul permanent al comisiei.
(6) Ministerul Afacerilor Externe va asigura spaţiul corespunzãtor şi echipamentul de birotica adecvat, necesare în vederea desfãşurãrii eficiente a activitãţii.
(7) Cheltuielile corespunzãtoare activitãţii desfãşurate de Secretariatul permanent al comisiei vor fi suportate din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(8) Secretariatul permanent al comisiei are rol executiv în coordonarea activitãţilor curente desfãşurate la nivelul acesteia, exercitând urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurarea unei legãturi permanente pe problematica NATO cu instituţiile coordonatoare ale capitolelor PNA;
b) elaborarea şi distribuirea rapoartelor de activitate ale comisiei;
c) centralizarea şi pregãtirea periodicã a rapoartelor de evaluare a stadiului implementarii obiectivelor asumate în cadrul PNA;
d) pregãtirea, cu sprijinul membrilor comisiei, a participãrii României la dialogul cu NATO şi la activitãţile din cadrul Parteneriatului pentru Pace şi al Consiliului Parteneriatului Euroatlantic;
e) organizarea reuniunilor comisiei.
ART. 6
(1) Se înfiinţeazã sau, dupã caz, se consolideaza compartimente specializate pentru acţiunile de integrare a României în NATO în cadrul instituţiilor prevãzute în anexa la prezenta hotãrâre, cãrora le revine sarcina de a asigura resursele umane, financiare şi logistice necesare, în limita fondurilor aprobate acestora prin bugetul de stat.
(2) Se stabilesc relaţii de lucru pe orizontala între aceste compartimente şi Secretariatul permanent al comisiei, în conformitate cu rolul de coordonator al activitãţilor pe linia integrãrii în NATO, exercitat de Ministerul Afacerilor Externe.
(3) În termen de doua sãptãmâni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri instituţiile prevãzute în anexa vor transmite la Secretariatul permanent al comisiei coordonatele compartimentelor specializate, numele şi poziţia experţilor care le încadreazã, numerele de telefon şi fax, precum şi adresa de e-mail.
ART. 7
(1) Deciziile comisiei, în limita atribuţiilor conferite prin prezenta hotãrâre, au caracter obligatoriu pentru instituţiile componente ale acesteia.
(2) Comisia informeazã periodic Parlamentul României asupra activitãţii sale.
(3) Comisia funcţioneazã ca un organism deschis conlucrarii cu alte instituţii guvernamentale şi organizaţii neguvernamentale care au preocupãri pe linia integrãrii României în NATO.
(4) La unele reuniuni ale comisiei pot participa, ca invitaţi, reprezentanţi ai Parlamentului României şi ai societãţii civile.
(5) Secretarul de stat din Ministerul Afacerilor Externe, care prezideazã comisia, este singurul împuternicit sa facã declaraţii de presa în numele acesteia.
ART. 8
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 14/2000 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei interdepartamentale pentru integrarea României în NATO, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 18 ianuarie 2000, precum şi orice alte prevederi contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul
afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat

Ministrul
apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Pascu

Ministrul
finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei naţionale pentru integrarea României în NATO

A. Instituţii guvernamentale:

- Ministerul Afacerilor Externe;
- Ministerul Apãrãrii Naţionale;
- Ministerul Finanţelor Publice;
- Ministerul Justiţiei;
- Ministerul Integrãrii Europene;
- Ministerul Industriei şi Resurselor;
- Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
- Ministerul de Interne;
- Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
- Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului;
- Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
- Ministerul Administraţiei Publice;
- Aparatul de lucru al primului-ministru, dupã cum urmeazã: consilierul de politica externa al primului-ministru şi Compartimentul probleme speciale;
- Ministerul Informaţiilor Publice;
- Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei;
- Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor;
- Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;
- Administraţia Nationala a Rezervelor de Stat.

B. Alte instituţii:

- Administraţia Prezidentiala - consilierul prezidential pentru siguranta şi apãrare nationala;
- Serviciul Roman de Informaţii;
- Serviciul de Informaţii Externe;
- Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016