Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 322 din 19 martie 2008  privind acordarea de facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN Rev. 2    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 322 din 19 martie 2008 privind acordarea de facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN Rev. 2

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 27 martie 2008

În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Actualizarea obiectului de activitate conform Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN Rev. 2, denumitã în continuare CAEN Rev.2, pentru persoanele juridice şi dezmembrãmintele fãrã personalitate juridicã ale acestora, precum şi pentru persoanele fizice autorizate sã desfãşoare activitãţi economice în mod independent şi asociaţiile familiale, se realizeazã de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale, la cerere, fãrã plata taxelor aferente înregistrãrii menţiunii în registrul comerţului.
(2) Modelul cererii privind actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 şi de preschimbare a certificatului de înregistrare este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Reprezentantul legal al persoanelor prevãzute la art. 1 alin. (1) sau împuternicitul acestuia are obligaţia sã precizeze domeniul principal şi activitatea principalã clasificatã potrivit CAEN Rev. 2.
ART. 3
Actualizarea obiectului de activitate, astfel cum este reglementatã de prezenta hotãrâre, se înregistreazã în registrul comerţului în baza deciziei/rezoluţiei directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal, fãrã a exista obligaţia publicãrii în Monitorul Oficial al României şi a depunerii actului constitutiv actualizat.
ART. 4
În situaţia în care se solicitã modificarea actului constitutiv, precum şi actualizarea obiectului de activitate, solicitantul va depune o cerere de înregistrare şi, separat, o cerere de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2.
ART. 5
Oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal va efectua actualizarea şi va elibera solicitanţilor un nou certificat de înregistrare. La cererea comercianţilor, se va elibera şi un extras de registru cuprinzând obiectul de activitate actualizat conform CAEN Rev. 2, cu specificarea domeniului principal şi a activitãţii, operaţiune ce se taxeazã potrivit prevederilor <>art. 1 din Hotãrârea Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
(1) Certificatele constatatoare emise potrivit <>Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, eliberate conform procedurilor de soluţionare a cererilor existente anterior intrãrii în vigoare a <>Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, îşi pãstreazã valabilitatea însoţite de extrasul de registru prevãzut la art. 5.
(2) Dovada actualizãrii activitãţilor autorizate anterior intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri în baza declaraţiilor-tip pe propria rãspundere în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se face prin extrasul de registru prevãzut la art. 5.
ART. 7
(1) Cererile de actualizare, însoţite de documentele prevãzute de reglementãrile în vigoare, pot fi transmise şi prin corespondenţã cu valoare declaratã, data primirii fiind consideratã data înregistrãrii cererii.
(2) În cazul în care comerciantul solicitã şi eliberarea extrasului de registru, corespondenţa va conţine şi dovada privind achitarea taxelor şi tarifelor legale, efectuatã prin orice instrumente de platã în contul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, deschis la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti, pentru eliberarea extrasului de registru prevãzut la art. 5 şi pentru comunicarea prin poştã de cãtre oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale a documentelor care atestã înregistrarea actualizãrii obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 în registrul comerţului.
ART. 8
(1) Cererile de actualizare a obiectului de activitate depuse la oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se soluţioneazã potrivit procedurilor în vigoare la data depunerii.
(2) Facilitãţile prevãzute la art. 1 se aplicã pânã la data de 1 martie 2009.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul pentru întreprinderi mici
şi mijlocii, comerţ, turism şi
profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi

p. Ministrul justiţiei,
Zsuzsanna Peter,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 19 martie 2008.
Nr. 322.

ANEXĂ





┌───────────────────────┬───────────────────────────────────┬──────────────────┐
│I. │II. │III. │
│MINISTERUL JUSTIŢIEI │ CERERE │ │
│──────────────────── │[] actualizare obiect de activitate│Nr. intrare ......│
│ OFICIUL REGISTRULUI │ conform CAEN Rev.2 │ │
│COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ │[] precizare activitate principalã │Data: ............│
│ TRIBUNALUL │[] preschimbare certificat de │ │
│ ................... │ înregistrare │ │
│ │ │ │
└───────────────────────┴───────────────────────────────────┴──────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│IV. │
│ Domanã/Domnule Director, │
│ │
│1. Subsemnat(ul/a) ............. domiciliat în ........... str. ............. │
│nr. .... bloc ..... scara ..... etaj ..... ap. .... judeţ/sector ............ │
│telefon ....... act identitate ............... seria ....... nr. ............ │
│eliberat de ........... la data ......... CNP/NIF ............ în calitate │
│de ............. prin ....................................................... │
│conform ..................................................................... │
│2. pentru firma: ............................................................ │
│având numãrul de origine în registrul comerţului ..................... cod │
│unic de înregistrare ......................... │
│3. cu sediul în: localitatea ............. str. ............ nr. ............ │
│bloc .... scara .... etaj .... ap. .... judeţ/sector ...... cod poştal ...... │
│telefon ........... fax. ........... e-mail ............ web site ........... │
│4. în temeiul <>HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificãrii activitãţilor din│
│economia naţionalã - CAEN şi <>Ordinului nr. 337/2007 privind actualizarea │
│Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, solicit: │
│ [] actualizarea, în registrul comerţului computerizat, a obiectului de │
│ activitate conform CAEN Rev. 2 │
│ [] preschimbarea certificatului de înregistrare │
│5.Activitatea principalã codificatã conform CAEN Rev. 1 este*1) ............. │
│............................................................................. │
│care, urmare a actualizãrii conform CAEN Rev. 2 devine*2):................... │
│............................................................................. │
│6. În susţinerea cererii, depun urmãtoarele documente: │
│ [] certificat de înregistrare - original │
│ [] împuternicire: [] procurã [] delegaţie avocaţialã [] delegaţie de │
│ serviciu nr. ....... data ........... organul emitent ..................... │
│7. Solicit comunicarea documentelor care atestã efectuarea preschimbãrii │
│certificatului de înregistrare prin: │
│ [] poştã / [] biroul eliberãri, la sediul instituţiei │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│V. │
│Întocmitã într-un exemplar, pe propria rãspundere, cunoscând cã declaraţiile │
│inexacte sunt pedepsite conform legii. │
│ │
│ Nume,prenume,semnãturã*3) │
│ .......................... │
│ │
│ Data:............................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│VI. │
│ DECIZIE │
│ │
│ Subsemnat(ul/a)..................... director al Oficiului Registrului │
│Comerţului de pe lângã Tribunalul ................. pentru firma ............ │
│............................................................................. │
│având numãr de ordine în registrul comerţului ................. examinând │
│înscrisurile depuse în susţinerea cererii şi, constând cã: │
│[] sunt îndeplinite cerinţele legale, dispun, conform solicitãrii, │
│actualizarea în registrul comerţului computerizat a obiectului de activitate │
│potrivit CAEN Rev. 2, cu precizarea activitãţii principale şi eliberarea │
│certificatului de înregistrare preschimbat │
│[] nu sunt îndeplinite cerinţele legale, dispun ............................ │
│ │
│ │
│ Data: .................. Director .................. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Notã:


─────
*1) Se completeazã clasa de 4 cifre cu respectarea textului corespunzãtor din certificatul de înregistrare anexat la prezenta cerere;
*2) Se completeazã cu o singurã clasã de patru cifre cu respectarea textului corespunzãtor din Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã - CAEN Rev.2; dacã textul din actul normativ nu redã cu exactitate activitatea, în parantezã, se poate completa cu un text de maximum 200 caractere;
*3) Se semneazã de cãtre reprezentantul legal al persoanei juridice sau de cãtre împuternicitul acestuia.

cod:11-10-169
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016