Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 314 din 18 martie 2009 privind aprobarea Programului anual de marketing si promovare si a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 23/2000 , cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de turism în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 755/2001 , cu modificãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1 Se aprobã Programul anual de marketing şi promovare, prevãzut în anexa nr. 1, şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, prevãzut în anexa nr. 2. ART. 2 Programele prevãzute la art. 1 se finanţeazã din bugetul Ministerului Turismului, în limita fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie pentru anul 2009, prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009 . ART. 3 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneazã: --------------- Ministrul turismului, Elena Gabriela Udrea
Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Pogea
Bucureşti, 18 martie 2009. Nr. 314.
ANEXA 1
PROGRAMUL ANUAL de marketing şi promovare
ART. 1 Programul anual de marketing şi promovare urmãreşte promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internã şi pe principalele pieţe turistice din strãinãtate. ART. 2 Programul anual de marketing şi promovare urmãreşte realizarea urmãtoarelor activitãţi: a) studii de marketing; b) marketing prin internet şi alte mijloace electronice, incluzând realizarea şi administrarea unui portal de informaţii de turism, pe baze concurenţiale, cu suportarea integralã a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum şi alte activitãţi de marketing şi promovare prin internet şi alte mijloace electronice; c) participarea la manifestãri expoziţionale de turism în ţarã şi în strãinãtate Participarea Ministerului Turismului la manifestãrile expoziţionale se realizeazã pe pieţe de interes, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe produse sau miniexpoziţii, pe bazã de listã aprobatã prin ordin al ministrului turismului. Societãţile comerciale cu activitate de turism, asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale, alte entitãţi cu activitate cu impact în domeniul turismului pot participa gratuit sau în urma achitãrii unei taxe la manifestãrile expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate sau miniexpoziţiile la care participã în ţarã şi în strãinãtate Ministerul Turismului. Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului turismului, în funcţie de fiecare manifestare expoziţionalã în parte, iar valoarea însumatã, colectatã de la toţi participanţii, nu va putea depãşi 10% din totalul devizului general al acţiunii. Pentru participarea la manifestãrile expoziţionale se finanţeazã integral urmãtoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrãrii în fondurile bugetare alocate cu aceastã destinaţie: - cheltuieli cu elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea, amenajarea spaţiului expoziţional; - cheltuieli ocazionate de activitãţi de marketing specifice participãrii la manifestarea expoziţionalã respectivã; - cheltuieli cu publicitatea în perioada premergãtoare manifestãrilor expoziţionale, precum şi în perioada de desfãşurare a acestora; - cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna pentru reprezentanţi ai mass-mediei; - cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna sau onorarii pentru formaţii artistice, meşteri populari, membri ai colectivelor artistice, sportive, ştiinţifice şi altele asemenea, lideri ori creatori de opinie cu rol în desfãşurarea manifestãrii expoziţionale respective; - cheltuieli de administrare şi întreţinere pentru utilitãţi, consumabile etc.; - cheltuieli generale pe perioada de desfãşurare a acţiunilor promoţionale; - cheltuielile de reprezentare şi de protocol; - cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile respective; - cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: searã româneascã, recepţie, conferinţã de presã şi altele similare, cu rol în sporirea atractivitãţii standului; - cheltuieli pentru închirierea aparaturii specifice, necesarã derulãrii programelor artistice sau altor activitãţi organizate cu ocazia manifestãrii expoziţionale; - alte cheltuieli necesare pentru buna desfãşurare a manifestãrii expoziţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizeazã pentru oferirea unor trataţii în limita echivalentului în lei al sumei de 1.500 euro pentru fiecare acţiune. Cheltuielile se referã la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apã mineralã, bãuturi rãcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetãrie şi altele asemenea. Bãuturile alcoolice se achiziţioneazã numai în cazul organizãrii de cocktailuri. Ministerul Turismului poate efectua atât majorãri sau diminuãri ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expoziţionalã, cât şi modificarea sau completarea listei cu alte manifestãri de interes pentru promovarea turismului românesc, în limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu aceastã destinaţie; d) organizarea de vizite educaţionale şi de informare, în ţarã, pentru reprezentanţi ai mass-mediei, touroperatori, reprezentanţi ai societãţilor comerciale cu activitãţi în turism din ţarã şi din strãinãtate, reprezentanţi ai asociaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale, alţi lideri de opinie, specialişti în turism din ţarã şi din strãinãtate etc. Pentru vizitele educaţionale şi de informare se finanţeazã integral urmãtoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrãrii în fondurile bugetare alocate cu aceastã destinaţie: cazare, masã şi transport pentru invitaţi şi pentru ghid sau pentru însoţitor de grup, ghid sau însoţitor de grup pe teritoriul României, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe de fotografiere şi de filmare, precum şi alte cheltuieli necesare desfãşurãrii în condiţii optime a vizitelor; e) organizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietãţii României ca destinaţie turisticã, în ţarã şi în strãinãtate, ori participarea în calitate de coorganizator Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietãţii României ca destinaţie turisticã, în ţarã şi în strãinãtate, ori participarea în calitate de coorganizator se pot utiliza pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli: cazare, masã, transport pentru participanţi, închiriere de sãli şi aparaturã specificã, onorariu pentru formaţii artistice prezente în cadrul evenimentului, precum şi închirierea aparaturii specifice, servicii de rent-a-car pentru participanţi, tipãrirea şi transmiterea de invitaţii, realizarea de diplome şi trofee, protocol, producţie materiale publicitare specifice, publicitate înainte şi în perioada evenimentului, de tipul: producţie şi difuzare de clipuri tv şi spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizarea de CD/DVD cu participanţii şi principalele produse turistice prezentate etc. Pentru evenimentele la care Ministerul Turismului participã în calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizeazã pentru oferirea unor trataţii în limita stabilitã de ordonatorul de credite pentru fiecare acţiune. Cheltuielile se referã la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apã mineralã, bãuturi rãcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetãrie şi altele asemenea. Bãuturile alcoolice se achiziţioneazã numai în cazul organizãrii de cocktailuri; f) activitãţi de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor aeriene care opereazã zboruri cãtre destinaţii din România şi prin intermediul principalelor aeroporturi din România şi din strãinãtate pe care opereazã curse internaţionale cãtre România, constând în inserţii publicitare în materialele de promovare ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor, difuzarea de clipuri tv promoţionale şi filme publicitare de turism în aeroporturi şi în aeronave, precum şi alte tipuri de activitãţi de promovare şi publicitate, în colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile; g) activitãţi de promovare prin intermediul inserţiilor publicitare în cataloagele turistice realizate de touroperatori, societãţi comerciale cu activitate de turism, asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritãţi ale administraţiei publice locale şi centrale, alte entitãţi cu activitate cu impact în domeniul turismului, care promoveazã pe pieţele-ţintã de interes destinaţia turisticã România, produse turistice şi pachete de servicii turistice cu locul de desfãşurare în România; h) achiziţionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre România, hãrţi, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii, cãrţi cu specific de turism etc.; i) activitãţi de promovare prin intermediul posturilor de televiziune şi radio care realizeazã emisiuni de turism ori alte emisiuni cu impact în creşterea circulaţiei turistice în România, creşterea notorietãţii destinaţiilor turistice româneşti sau conştientizarea importanţei turismului românesc Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitãţi se pot utiliza pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli: costuri de realizare a emisiunilor, difuzarea de clipuri tv în cadrul emisiunii etc.; j) acţiuni generale de publicitate şi reclamã a destinaţiilor turistice româneşti şi a produselor turistice româneşti Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitãţi se pot utiliza pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli: inserţii publicitare în presã, în pagini web, ghiduri turistice, cataloage, albume, cãrţi cu specific de turism, publicaţii de specialitate, publicitate outdoor în ţarã şi în strãinãtate, publicitatea destinaţiei şi a produselor turistice româneşti în mass-media internã şi internaţionalã, pe pieţele-ţintã, activitãţi de marketing direct etc.; k) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, broşuri, pliante, postere şi foi volante, diverse tipãrituri, ghiduri şi hãrţi turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, diapozitive, materiale audio-video, casete, filme cu specific de turism, CD-uri şi DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promoţionale şi de protocol în ţarã şi în strãinãtate etc.
ANEXA 2
PROGRAMUL ANUAL de dezvoltare a produselor turistice
ART. 1 Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmãreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunãtãţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural. ART. 2 Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective şi activitãţi: a) constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel naţional pentru dezvoltarea turismului, incluzând crearea unui sistem instituţionalizat de colaborare între specialiştii din turism şi urbanism, participarea la aprobarea şi promovarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice, în rândul specialiştilor şi al autoritãţilor publice locale, şi metodologiei pentru analiza potenţialului turistic al teritoriului Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, servicii de tipãrire de broşuri, servicii de agenţii de turism; b) îmbunãtãţirea calitãţii programelor de formare profesionalã a personalului pentru sectorul turism, hoteluri şi restaurante, prin: - organizarea de seminarii, pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din staţiunile balneare, staţiunile montane (în vederea organizãrii Festivalului Olimpic European şi a altor evenimente internaţionale) şi din centrele de informare turisticã; - editarea unor broşuri în vederea diseminãrii informaţiilor necesare desfãşurãrii cu eficacitate şi eficienţã a activitãţilor, de cãtre angajaţii care lucreazã în centrele de informare turisticã din România; - organizarea unui concurs de proiecte cu tema "Formatori de excelenţã", în scopul informãrii adecvate a consumatorilor şi al facilitãrii/optimizãrii deciziei acestora de achiziţionare a programelor de formare; - implementarea unui sistem naţional de evaluare şi dezvoltare a personalului şi a abilitãţilor manageriale ale personalului din unitãţile de turism; - verificarea şi actualizarea legislaţiei din domeniu. Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipãrire de broşuri, servicii de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind formarea şi evaluarea profesionalã; c) îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor turistice din România prin: - realizarea şi implementarea unui model de bune practici în vederea îmbunãtãţirii calitãţii serviciilor hoteliere; - introducerea unor specializãri pentru domeniul hotelier, luându-se în considerare experienţa ţãrilor care deja au implementat astfel de specializãri cu mult succes (de exemplu, hotel specializat pe tenis, hotel specializat pe sãnãtate, hotel specializat pe welness etc.); - implementarea programului "Steagul Albastru - Blue Flag", pentru îmbunãtãţirea calitãţii plajelor şi porturilor din România. Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipãrire de broşuri; d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante pentru România, prin: vizite de scurtã duratã în Bucureşti, croaziere pe Dunãre şi în Delta Dunãrii, turism montan (drumeţii montane şi sporturi de iarnã), turism balnear, turism de litoral, turism cultural Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: - servicii de cercetare şi de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind turismul montan, precum şi turismul balnear din România, elaborarea de strategii sectoriale (turismul balnear); - servicii de studii de piaţã pe plan naţional şi internaţional privind: turismul montan - sporturi de iarnã şi turismul balnear; - servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale privind formele de turism menţionate; - servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism; - servicii de tipãrire de broşuri pentru produsele turistice: sfârşit de sãptãmânã în Bucureşti, croaziere pe Dunãre, turism montan/drumeţii, turism pe litoral şi turism cultural; e) organizarea de parteneriate internaţionale cu rol în creşterea vizibilitãţii destinaţiilor turistice din România, incluzând: - proiectul comun cu Comisia Europeanã - EDEN - "Destinaţii europene de excelenţã"; - proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economicã (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrialã a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeanã, Consiliul Europei - coridor cultural în sud-estul Europei privind rute ale vinului şi evenimente (festivaluri) culturale -, Comisia Europeanã pentru Turism; - actualizarea site-ului www.visiteurope.com în ceea ce priveşte destinaţiile turistice din România - site-ul este gestionat de Comisia Europeanã pentru Turism; - exercitarea preşedinţiei în exerciţiu de cãtre România, în domeniul turismului, în cadrul Iniţiativei Central-Europene (ICE); - dezvoltarea şi promovarea zonei turistice Marea Neagrã în cadrul OCEMN - Organizaţia pentru Cooperare Economicã la Marea Neagrã; - organizarea în parteneriat cu Organizaţia Mondialã a Turismului (OMT) a unor seminarii privind managementul prevenirii situaţiilor de crizã şi dezvoltarea turismului în situaţii de crizã, precum şi asistenţã din partea acestei organizaţii, în vederea armonizãrii cadrului legislativ din domeniul turismului, platã servicii sol în România; - realizarea de materiale de promovare turisticã - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, cu accent pe partea turisticã, inclusiv postarea pe internet; - depunerea candidaturii României la Comisia Regionalã a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa (2009) în vederea organizãrii în 2010, la Bucureşti, a reuniunii Comisiei Regionale a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa; - organizarea unei conferinţe şi elaborarea de materiale de promovare privind traseele de ciclism în statele membre ale Asociaţiei de promovare a turismului "Die Donau", respectiv croaziere pe Dunãre şi Adunarea generalã "Die Donau"; - realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborãrii unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnã, cât şi în cel de varã, a turismului cultural, dar şi a altor forme de turism; - comisii mixte sau întâlniri bilaterale în România, cu autoritãţile naţionale de turism din alte ţãri; - editarea broşurii de promovare comune România - Ungaria privind staţiunile balneare din cele douã ţãri. Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminarii cu participare naţionalã şi internaţionalã, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţãri, servicii de agenţii de presã/conferinţe de presã, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii de tipãrire de broşuri, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism etc.; f) restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, incluzând extinderea softului existent pentru includerea activitãţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare, realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţiuni de cazare, elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi ale agenţiilor de turism din România pe suport hârtie şi magnetic, demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit în Turism şi elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitare Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii şi produse: - crearea şi implementarea sistemului de software pentru autorizarea on-line; - dezvoltarea sistemului de software pentru toatã activitatea de autorizare în domeniul turismului; - crearea şi implementarea sistemului de software pentru reţeaua de centre de informare turisticã din România; - crearea şi dezvoltarea sistemului de software pentru susţinerea activitãţii de promovare şi dezvoltare; - studii de fezabilitate pentru centre de informare turisticã care sunt finanţate prin fonduri structurale; - servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţã pentru crearea Contului Satelit în Turism; - servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale pe teme de informare turisticã; - servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism; - servicii de tipãrire de broşuri; - servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri; - servicii de traducere etc.; g) acţiuni de dezvoltare durabilã a turismului, incluzând: elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism în arii protejate, acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltãrii durabile a turismului, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice din România, reducerea poluãrii produse în industria turisticã, preluarea conceptului de "eticheta ecologicã" în sistemul hotelier din România Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: - servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism şi actualizarea sistemului legislativ de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, în conformitate cu standardele internaţionale; - servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, incluzând seminarii de conştientizare pe plan naţional şi seminarii cu participare internaţionalã, cu urmãtoarele obiective: elaborarea strategiei de ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluãrii în domeniul turismului, "eticheta ecologicã"; h) servicii de consultanţã pentru perfecţionarea cadrului legal şi instituţional în conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii Europene Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: - servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism; - servicii de tipãrire de broşuri; - servicii de traducere etc.; i) realizarea de achiziţii de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrãri de specialitate, buletine statistice, cãrţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional Achiziţionarea materialelor documentare se va realiza prin cumpãrare directã de la diverşi furnizori, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice; j) derularea programelor de investiţii în parteneriat public/public, dintre Ministerul Turismului şi autoritãţile publice locale la nivel de judeţ sau de unitate administrativ-teritorialã; k) studii de prefezabilitate şi fezabilitate, proiecte tehnice de execuţie, alte studii de specialitate şi alocare de fonduri pentru investiţii în infrastructura turismului, în parteneriat cu autoritãţile publice locale: - sumele de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor de turism ai cãror beneficiari sunt autoritãţile administraţiei publice locale se alocã prin transferuri de la bugetul Ministerului Turismului cãtre bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie; - sumele alocate prin transfer cãtre autoritãţile publice locale se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Turismului; l) elaborarea legislaţiei în domeniu prin: emiterea unui ordin comun al Ministerului Turismului şi Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei pentru aprobarea metodologiei privind analiza potenţialului turistic al teritoriului prevãzut la <>art. 9 al Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice; actualizarea şi finalizarea legislaţiei privind domeniul schiabil.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email