Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 307 din 3 mai 1996  privind infiintarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 307 din 3 mai 1996 privind infiintarea Societatii Comerciale "Institutul de Studii Geotehnice si Geofizice - GEOTEC" - S.A. Bucuresti prin reorganizarea Institutului de Studii Geotehnice si Geofizice - GEOTEC din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 din 17 mai 1996

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă înfiinţarea, prin reorganizarea Institutului de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel", a Societăţii Comerciale "Institutul de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC" - S.A. Bucureşti, persoana juridică cu capital integral de stat, societate pe acţiuni, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social iniţial prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Societatea comercială pe acţiuni se va organiza şi va funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
    ART. 3
    Capitalul social iniţial, reevaluat conform Hotărârii Guvernului nr. 500/1994, al societăţii comerciale nou-înfiinţate se constituie prin preluarea elementelor de bilanţ la data de 30 septembrie 1995 aferent Institutului de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel", care se reorganizează.
    ART. 4
    Predarea-preluarea activului şi pasivului între Regia Autonomă de Electricitate "Renel" şi Societatea Comercială "Institutul de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC" - S.A. Bucureşti se va face pe baza de protocol încheiat între părţi la data desprinderii.
    Regia Autonomă de Electricitate "Renel" îşi diminuează în mod corespunzător patrimoniul cu activul şi pasivul preluate de societatea comercială nou-înfiinţată.
    ART. 5
    Documentaţiile elaborate de institut pentru obiective energetice din Sistemul energetic naţional constituie patrimoniu public şi trec în administrarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", care va asigura măsurile de protecţie conform prevederilor legale.
    ART. 6
    Personalul existent în cadrul Institutului de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC la data încheierii protocolului va fi preluat de societatea comercială nou-înfiinţată şi se considera transferat.
    ART. 7
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

             PRIM-MINISTRU
           NICOLAE VĂCĂROIU

                       Contrasemnează:
                       --------------
                p. Ministrul industriilor,
                      Constantin Dicu,
                      secretar de stat

            Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                      Florin Georgescu

    Bucureşti, 3 mai 1996.
    Nr. 307.


    ANEXA 1

                SOCIETATEA COMERCIALĂ PE ACŢIUNI CARE SE ÎNFIINŢEAZĂ


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                               Sediul Capitalul
Nr. Denumirea Forma ----------- social Subunitatea
crt. societăţii juridică Localitatea, Obiectul de activitate --------------- care se
     comerciale judeţul patrimoniul net reorgani-
                                                                            --------------- zează
                                                                             mijloace fixe
                                                                               mijloace
                                                                              circulante
                                                                               (mii lei)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   Societatea Societate Bucureşti, - Executarea de studii şi cercetări 1.552.845 Institutul
   Comercială comercială str. Vasile geologice-geotehnice, hidrogeologice, --------- de Studii
   "Institutul pe acţiuni Lascăr geofizice şi seismologice în vederea 1.572.341 Geotehnice
   de Studii nr. 5-7, proiectării şi urmăririi comportării --------- şi Geofizice
   Geotehnice sectorul 2 în timp sau în caz de avarie a amena- 1.536.623 - GEOTEC
   şi Geofizice jărilor hidroenergetice complexe, ba- 35.718
   - GEOTEC" raje, centrale hidroelectrice, termo-
   - S.A. electrice şi nuclearo-electrice, gale-
   Bucureşti rii şi canale, linii electrice aeriene,
                                         sisteme de irigaţii - alimentări cu
                                         apă, construcţii civile şi industriale,
                                         impact asupra mediului al amenajărilor
                                         hidroenergetice, precum şi pentru
                                         materiale de construcţie.
                                         - Executarea de proiecte, lucrări de
                                         consultanţă şi elaborări de docu-
                                         mentaţii economice pentru activităţi
                                         din domeniul: geologic, geotehnic,
                                         geofizic, seismologic, materiale de
                                         construcţie, lucrări de foraj şi
                                         construcţii industriale şi civile
                                         şi altele.
                                         - Executarea de lucrări de cercetare
                                         şi studii geologice-geotehnice prin
                                         foraje mecanice, foraje geotehnice
                                         şi hidrogeologice, lucrări miniere
                                         de subteran şi suprafaţa, încercări
                                         geotehnice "în situ" în subteran
                                         şi la suprafaţa.
                                         - Executarea de puţuri de alimentare
                                         cu apă, captări de apă, inclusiv
                                         instalaţii de transport, stocare
                                         apă şi alte instalaţii aferente.
                                         - Executarea de foraje dirijate,
                                         orizontale şi înclinate, pentru
                                         amplasări de conducte, cabluri şi
                                         alte dotări subterane, precum şi
                                         pentru drenaje şi lucrări de
                                         decontaminare a subsolului şi
                                         protecţia mediului.
                                         - Executarea de injecţii în foraje
                                         pentru consolidări terenuri de
                                         fundare pentru urmărirea comportării
                                         construcţiilor şi pentru reparaţii
                                         construcţii industriale şi civile.
                                         - Executarea de lucrări de laborator
                                         în domeniile geotehnicii, electroni-
                                         cii şi chimiei.
                                         - Executarea de lucrări de construc-
                                         ţii-montaj pentru obiective
                                         industriale şi civile.
                                         - Executarea de măsurători şi
                                         documentaţii topogeodezice.
                                         - Executarea de lucrări de reparaţii
                                         pentru obiective industriale şi
                                         civile, inclusiv producţia industrială,
                                         prin prelucrare mecanică a pieselor
                                         şi dispozitivelor auxiliare acestor
                                         reparaţii.
                                         - Executarea de lucrări de reparaţii
                                         pentru echipamente de foraj,
                                         aparatura de uz geotehnic, geologic
                                         şi geofizic, mijloace de transport
                                         auto şi naval din dotarea proprie
                                         şi pentru terţi, orice alte reparaţii
                                         în domeniul construcţiilor de maşini.
                                         - Executarea de lucrări de instalaţii
                                         industriale, electrice, sanitare, de
                                         încălzire şi de salubritate, precum
                                         şi repararea şi întreţinerea lor.
                                         - Executarea de lucrări de tâmplărie
                                         şi dulgherie, confecţionare şi
                                         reparaţii mobilier.
                                         - Producţia şi comercializarea de
                                         materiale de construcţii (agregate
                                         de râu, cărămizi etc.) în partidă
                                         proprie şi în colaborare cu terţe
                                         persoane fizice sau juridice.
                                         - Transporturi rutiere de marfa şi
                                         personal necesar activităţii proprii,
                                         precum şi pentru persoane fizice şi
                                         juridice.
                                         - Transporturi navale pentru
                                         activitate proprie.
                                         - Prestări servicii pentru persoane
                                         fizice şi juridice în domeniile
                                         agriculturii şi industriei
                                         alimentare.
                                         - Desfăşurarea de activităţi de
                                         şcoala pentru şoferii amatori.
                                         - Prestări de servicii pentru
                                         persoane fizice sau juridice în
                                         domeniul informatic: iniţiere în
                                         informatica, instruire în baza de
                                         date, calcul tabelar, editare de
                                         texte, asistenţă tehnică, implementare
                                         software economico-financiar.
                                         - Editarea şi difuzarea de lucrări,
                                         publicaţii şi reclame.
                                         - Comercializarea materialelor,
                                         dotărilor tehnice şi produselor
                                         rezultate din activitatea proprie.
                                         - Încheierea şi derularea de
                                         contracte de comerţ exterior.
                                         - Realizarea de acţiuni sociale
                                         pentru personalul societăţii
                                         comerciale.
                                         - Realizarea pentru personalul
                                         societăţii comerciale a unor
                                         puncte de alimentaţie publică în
                                         partida proprie sau în colaborare
                                         cu persoane fizice şi juridice.
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 2

                                     STATUTUL
              Societăţii Comerciale "Institutul de Studii Geotehnice
                      şi Geofizice - GEOTEC" - S.A. Bucureşti

    CAP. I
    Denumirea, forma juridică, sediul, durata

    ART. 1
    Denumirea societăţii comerciale
    Denumirea societăţii comerciale este Societatea Comercială "Institutul de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC" - S.A. Bucureşti.
    În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanând de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de iniţialele "S.A.", de capitalul social şi de numărul de înregistrare la Registrul comerţului.
    ART. 2
    Forma juridică a societăţii comerciale
    Societatea Comercială "Institutul de Studii Geotehnice şi Geofizice - GEOTEC" - S.A. Bucureşti este persoana juridică română, având forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.
    ART. 3
    Sediul societăţii comerciale
    Sediul societăţii comerciale este în România, municipiul Bucureşti, str. Vasile Lascăr nr. 5-7, sectorul 2. Sediul societăţii comerciale poate fi schimbat în altă localitate din România, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii.
    Societatea comercială poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agenţii situate şi în alte localităţi din ţară şi străinătate.
    ART. 4
    Durata societăţii comerciale
    Durata societăţii comerciale este nelimitată, cu începere de la data înregistrării la Registrul comerţului.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate al societăţii comerciale

    ART. 5
    Scopul societăţii comerciale este realizarea de lucrări de studii şi cercetări geologice, geotehnice, geofizice şi seismologice pentru amenajarea şi urmărirea comportării în exploatare a obiectivelor energetice, civile şi industriale, cu proiecte pentru construcţii şi instalaţii, execuţie de construcţii şi instalaţii civile şi industriale, precum şi servicii pentru persoane fizice şi juridice, în ţara şi în străinătate.
    ART. 6
    Obiectul de activitate al societăţii comerciale este:
    - executarea de studii şi cercetări geologice-geotehnice, hidrogeologice, geofizice şi seismologice în vederea proiectării şi urmăririi comportării în timp sau în caz de avarie a amenajărilor hidroenergetice complexe, baraje, centrale hidroelectrice, termoelectrice şi nuclearo-electrice, galerii şi canale, linii electrice aeriene, sisteme de irigaţii, alimentări de apă, construcţii civile şi industriale, impact asupra mediului al amenajărilor hidroenergetice, precum şi pentru materiale de construcţie;
    - executarea de proiecte, lucrări de consultanţa şi elaborări de documentaţii economice pentru activităţi din domeniul: geologic, geotehnic, geofizic, seismologic, materiale de construcţie, lucrări de foraj şi construcţii industriale şi civile şi altele;
    - executarea de lucrări de cercetare şi studii geologice-geotehnice prin foraje mecanice, foraje geotehnice şi hidrogeologice, lucrări miniere de subteran şi de suprafaţă, încercări geotehnice "în situ" în subteran şi la suprafaţă;
    - executarea de puţuri de alimentare cu apă, captări de apă, inclusiv instalaţii de transport, stocare apă şi alte instalaţii aferente;
    - executarea de foraje dirijate, orizontale şi înclinate, pentru amplasări de conducte, cabluri şi alte dotări subterane, precum şi pentru drenaje şi lucrări de decontaminare a subsolului şi protecţia mediului.
    - executarea de injecţii în foraje pentru consolidări terenuri de fundare, pentru urmărirea comportării construcţiilor şi pentru reparaţii construcţii industriale şi civile;
    - executarea de lucrări de laborator în domeniile geotehnicii, electronicii şi chimiei;
    - executarea de lucrări de construcţii-montaj pentru obiective industriale şi civile;
    - executarea de măsurători şi documentaţii topogeodezice;
    - executarea de lucrări de reparaţii pentru obiective industriale şi civile, inclusiv producţia industrială, prin prelucrare mecanică a pieselor şi dispozitivelor auxiliare acestor reparaţii;
    - executarea de lucrări de reparaţii pentru echipamente de foraj, aparatura de uz geologic şi geofizic, mijloace de transport auto şi naval din dotarea proprie pentru terţi, orice alte reparaţii în domeniul construcţiilor de maşini;
    - executarea de lucrări de instalaţii industriale, electrice, sanitare, de încălzire şi de salubritate, precum şi repararea şi întreţinerea lor;
    - executarea de lucrări de tâmplărie şi dulgherie, confecţionare şi reparaţii mobilier;
    - producţia şi comercializarea de materiale de construcţii (agregate de râu, cărămizi etc.) în partidă proprie şi în colaborare cu terţe persoane fizice sau juridice;
    - transporturi rutiere de marfă şi personal necesar activităţii proprii, precum şi pentru persoane fizice şi juridice;
    - transporturi navale pentru activitate proprie;
    - prestări servicii pentru persoane fizice şi juridice în domeniile agriculturii şi industriei alimentare;
    - desfăşurarea de activităţi de şcoala pentru şoferii amatori;
    - prestări de servicii pentru persoane fizice sau juridice în domeniul informatic: iniţiere în informatică, instruire în baze de date, calcul tabelar, editare de texte, asistenţă tehnică, implementare software economico-financiar;
    - editarea şi difuzarea de lucrări, publicaţii şi reclame;
    - comercializarea materialelor, dotărilor tehnice şi produselor rezultate din activitatea proprie;
    - încheierea şi derularea de contracte de comerţ exterior;
    - realizarea de acţiuni sociale pentru personalul societăţii comerciale;
    - realizarea pentru personalul societăţii comerciale a unor puncte de alimentaţie publica în partida proprie sau în colaborare cu persoane fizice şi juridice.

    CAP. III
    Capitalul social, acţiunile

    ART. 7
    Capitalul social
    Capitalul social iniţial este fixat la suma de 1.552.845 mii lei împărţit în 62.114 acţiuni nominative în valoare nominală de 25.000 lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar.
    Capitalul social iniţial, împărţit în acţiuni nominative de 25.000 lei fiecare, este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi vărsat în întregime la data constituirii societăţii comerciale.
    Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul român, ca acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice sau juridice, române sau străine, în condiţiile legii.
    ART. 8
    Acţiunile
    Acţiunile nominative ale societăţii comerciale vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.
    Acţiunile vor purta timbrul sec al societăţii comerciale şi semnătura a doi administratori.
    Societatea comercială va ţine evidenţa acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul acesteia.
    ART. 9
    Reducerea sau mărirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau mărit pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
    ART. 10
    Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni
    Fiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari, potrivit legii, conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevăzute în statut.
    Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
    Obligaţiile societăţii comerciale sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii răspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
    Patrimoniul societăţii comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii comerciale ce i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau a cotei-părţi cuvenite acestuia la lichidarea societăţii, efectuată în condiţiile prezentului statut.
    ART. 11
    Cesiunea acţiunilor
    Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societatea comercială, care nu recunoaşte decât un proprietar pentru fiecare acţiune.
    Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.
    ART. 12
    Pierderea acţiunilor
    În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui să anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presa, în cel puţin două ziare de largă circulaţie din localitatea în care se află sediul societăţii comerciale. După 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

    CAP. IV
    Adunarea generală a acţionarilor

    ART. 13
    Atribuţii
    Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare şi au următoarele atribuţii principale:
    a) aprobă structura organizatorică a societăţii comerciale şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor funcţionale şi de producţie;
    b) aleg pe membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv pe cenzorii supleanţi, le stabilesc remunerarea, îi descarcă de activitate şi îi revocă;
    c) aleg pe directorul general, îl descarcă de activitate şi îl revoca; directorul general este şi preşedintele consiliului de administraţie;
    d) stabilesc salarizarea personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege;
    e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a membrilor comisiei de cenzori, în conformitate cu prevederile legii;
    f) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar următor;
    g) examinează, aprobă sau modifică bilanţul şi contul de profit şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori, aprobă repartizarea profitului conform legii;
    h) hotărăsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societatea comercială;
    i) hotărăsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii;
    j) hotărăsc cu privire la mărirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;
    k) hotărăsc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii comerciale;
    l) hotărăsc cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societăţii comerciale;
    m) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societăţii comerciale, cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piaţa internă şi internaţională, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncă, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii;
    n) hotărăsc cu privire la acţionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuită societăţii comerciale;
    o) hotărăsc în orice alte probleme privind societatea comercială.
    Atribuţiile adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferenţiază potrivit legii.
    ART. 14
    Convocarea adunării generale a acţionarilor
    Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de vicepreşedinte pe baza împuternicirii date de preşedinte.
    Adunările generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.
    Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor reprezentând cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societăţii comerciale.
    Adunarea generală va fi convocată de administratori ori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită.
    Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unul dintre ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societăţii comerciale sau din cea mai apropiată localitate.
    Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
    Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor.
    Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii comerciale sau în alt loc indicat în convocare.
    ART. 15
    Organizarea adunării generale a acţionarilor
    Adunarea generală ordinară este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generală extraordinară este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generală a acţionarilor este prezidată de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de către vicepreşedinte.
    Preşedintele consiliului de administraţie desemnează, dintre membrii adunării generale, un secretar care să verifice lista de prezenta a acţionarilor şi să întocmească procesul-verbal al adunării.
    Procesul-verbal al adunării se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
    La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societăţii comerciale, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor.
    ART. 16
    Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilor
    Hotărârile adunărilor generale se iau prin vot deschis.
    Acţionarii votează, de regula, prin ridicarea mâinii.
    La propunerea persoanei care prezidează sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi pentru luarea hotărârilor referitoare la răspunderea administratorilor.
    Hotărârile adunării generale sunt obligatorii chiar pentru acţionarii absenţi sau nereprezentaţi.
    ART. 17
    Până la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi mandataţi de Ministerul Finanţelor şi un împuternicit mandatat de Ministerul Industriilor.

    CAP. V
    Consiliul de administraţie

    ART. 18
    Organizare
    Societatea comercială pe acţiuni este administrată de către consiliul de administraţie compus din 7 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
    Când se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
    Componenţa consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generală a acţionarilor.
    La prima şedinţă, consiliul de administraţie alege dintre membrii săi un preşedinte şi un vicepreşedinte.
    Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii comerciale, ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.
    Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
    Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme.
    În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentată de către preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generală a acţionarilor, sau în lipsa lui, de către vicepreşedinte. Cel ce reprezintă societatea comercială semnează actele care o angajează faţă de terţi.
    Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii comerciale în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă.
    Preşedintele consiliului de administraţie este obligat să pună la dispoziţia acţionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societăţii comerciale.
    Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de societatea comercială, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societăţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotărârea adunării generale a acţionarilor.
    Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori, precum şi cele care, personal, rudele sau afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat, cu acelaşi profil, sau cu care sunt în relaţii comerciale directe.
    Nu pot fi directori ai societăţii comerciale persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
    ART. 19
    Atribuţiile consiliului de administraţie
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) angajează şi concediază personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;
    b) stabileşte îndatoririle şi responsabilităţile personalului societăţii comerciale pe compartimente;
    c) aprobă operaţiunile de încasări şi plăţi potrivit competentelor acordate;
    d) aprobă operaţiunile de cumpărare şi vânzare de bunuri potrivit competentelor acordate;
    e) aprobă încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);
    f) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
    g) aproba încheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor acordate;
    h) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii comerciale, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii comerciale pe anul în curs;
    i) rezolvă orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acţionarilor.

    CAP. VI
    Gestiunea societăţii comerciale

    ART. 20
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societăţii comerciale este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori formată din trei membri, care trebuie să fie acţionari, cu excepţia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generală a acţionarilor.
    În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sunt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.
    Adunarea generală alege, de asemenea, acelaşi număr de cenzori supleanţi care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii comerciale, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
    Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale:
    a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodărirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informează consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
    b) la încheierea exerciţiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii comerciale, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentând adunării generale a acţionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societăţii comerciale controlează operaţiunile de lichidare;
    d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi obiectului societăţii comerciale.
    Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se înaintează adunării generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de către consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societăţii) sau ori de câte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
    Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu.
    Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numărul cenzorilor trebuie să fie impar.
    Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 18 alineatul penultim din prezentul statut, precum şi cei care sunt rude sau afini până la al patrulea grad sau soţii administratorilor, cei care primesc sub orice formă, pentru alte funcţii decât aceea de cenzori, un salariu sau o remuneraţie de la administratori sau de la societatea comercială.

    CAP. VII
    Activitatea societăţii comerciale

    ART. 21
    Exerciţiul financiar
    Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii societăţii comerciale.
    ART. 22
    Personalul societăţii comerciale
    Personalul de conducere al societăţii comerciale şi cenzorii sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. În perioada cât statul este acţionar unic, personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat.
    Restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale.
    Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare.
    Plata salariilor, a impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se va face potrivit legii.
    Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii comerciale sunt stabilite de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al acesteia.
    ART. 23
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
    ART. 24
    Evidenta contabila şi bilanţul contabil
    Societatea comercială va tine evidenta contabila, în lei, va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, conform legii.
    ART. 25
    Calculul şi repartizarea profitului
    Profitul societăţii comerciale se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii.
    Profitul societăţii comerciale rămas după plata impozitului pe profit se va repartiza conform dispoziţiilor legale în vigoare.
    Societatea comercială îşi constituie fond de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legii.
    Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de societatea comercială în condiţiile legii după aprobarea bilanţului de către adunarea generală a acţionarilor.
    În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotărâ în consecinţa.
    Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris.
    ART. 26
    Registrele societăţii comerciale
    Societatea comercială tine registrele prevăzute de lege.

    CAP. VIII
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    ART. 27
    Modificarea formei juridice
    Societatea comercială va putea fi transformată în altă formă de societate prin hotărârea adunării generale a acţionarilor.
    În perioada în care statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a societăţii se va putea face numai cu aprobarea împuterniciţilor mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat.
    Noua societate comercială va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societăţilor comerciale.
    ART. 28
    Dizolvarea societăţii comerciale
    Următoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii comerciale:
    - imposibilitatea realizării obiectului de activitate;
    - falimentul;
    - pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezerva, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă;
    - numărul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    - la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forţă majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constată ca funcţionarea societăţii comerciale nu mai este posibilă;
    - în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, luată în unanimitate.
    Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României.
    ART. 29
    Lichidarea societăţii comerciale
    În caz de dizolvare, societatea comercială va fi lichidată.
    Lichidarea societăţii comerciale şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
    ART. 30
    Litigii
    Litigiile de orice fel apărute între societăţi comerciale şi persoane fizice sau juridice sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun.
    Pentru soluţionarea litigiilor cu alte societăţi comerciale se poate apela şi la arbitraj.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 31
    Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale cu capital de stat, ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale şi ale Codului comercial.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016