Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 304 din 20 martie 2003  privind mandatarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa semneze Contractul de parteneriat public-privat pentru reconversia functionala a amplasamentului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 304 din 20 martie 2003 privind mandatarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa semneze Contractul de parteneriat public-privat pentru reconversia functionala a amplasamentului "Centrul Dambovita" si de finalizare a constructiilor existente

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 8 aprilie 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 2 lit. e) şi ale art. 8 alin. (8) din acelaşi act normativ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Contractul de parteneriat publicprivat pentru reconversia funcţionalã a amplasamentului "Centrul Dambovita" şi de finalizare a construcţiilor existente, în forma negociata între Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi investitorii selecţionaţi, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
În scopul realizãrii programului prioritar de reconversie funcţionalã a amplasamentului "Centrul Dambovita" şi de finalizare a construcţiilor existente, se mandateazã Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în numele statului roman, în cadrul competentelor şi atribuţiilor ce îi revin în calitate de autoritate publica, sa semneze contractul de parteneriat public-privat cu investitorii selecţionaţi, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 621/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:

Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 20 martie 2003.
Nr. 304.

ANEXA

CONTRACT
de parteneriat public-privat pentru reconversia
funcţionalã a amplasamentului "Centrul Dambovita"
şi de finalizare a construcţiilor existente

În conformitate cu <>Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
prezentul contract este încheiat la data de ...................
între:
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, reprezentat prin domnul Miron Tudor Mitrea, în calitate de ministru, denumit în continuare Autoritate publica, pe de o parte, şi
MIMEL INSAAT SAN VE TIC. A.S., societate pe acţiuni înregistratã în Turcia sub nr. 506/1992, cu sediul în Istanbul, str. Buyukdere Cad nr. 101 kat. 3 Mecidiyekoy 80310, având un capital social de 2,500 miliarde lire turcesti, reprezentatã prin domnul Devrim Aka, în calitate de membru în consiliul de administraţie, şi domnul Ahmet Kurtulus Birader, în calitate de membru în consiliul de administraţie, şi
ORB ESTATES PLC., societate cu rãspundere limitatã înregistratã în Marea Britanie sub nr. 552331/1994, cu sediul în Londra, str. Albemarle nr. 1, Albemarle House, având un capital social de 19,8 milioane lire sterline, reprezentatã prin domnul Charles Helvert, în calitate de director, pe de alta parte, denumite în continuare Investitori.
Având în vedere ca Autoritatea publica este hotãrâtã sa realizeze proiectul de reconversie funcţionalã a amplasamentului "Muzeul Naţional de Istorie", redefinit ca "Centrul Dambovita", şi finalizarea construcţiilor existente,
având în vedere ca Autoritatea publica doreşte ca Proiectul sa fie realizat pe baza unui contract de parteneriat public-privat în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat publicprivat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în acest scop a selectat Investitorii care au fãcut dovada cu documentele furnizate şi potrivit scrisorii de intenţie ca sunt capabili sa realizeze Proiectul,
având în vedere ca Investitorii, în numele oricãruia din şi al tuturor sucursalelor, partenerilor şi subcontractanţilor lor şi al altor parteneri sau subcontractanţi care pot fi atrasi la realizarea Proiectului şi asumându-şi rãspunderea în solidar cu aceştia, sunt pregatiti sa procure sursele financiare şi tehnice pentru realizarea Proiectului şi
având în vedere ca pãrţile au convenit, în considerarea premiselor şi obligaţiilor expuse mai jos, sa încheie acest contract,
pãrţile au convenit pe aceasta cale şi declara urmãtoarele:

ART. 1
Interpretare

1.1. În prezentul contract, cu excepţia cazurilor în care contextul cere altfel, expresiile care urmeazã vor avea urmãtoarele sensuri:
- dreptul de administrare şi exploatare a amplasamentului atribuit înseamnã drepturile de exploatare a instalaţiilor, clãdirilor şi dotãrilor aferente amplasamentului, care sunt atribuite Companiei de Proiect;
- dreptul de administrare a terenurilor înseamnã dreptul de administrare a terenurilor care sunt atribuite Companiei de Proiect în conformitate cu prevederile <>art. 12 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu prevederile prezentului contract;
- autoritate înseamnã autoritãţile României, orice subdiviziune a acestora, orice conducere localã sau judeteana şi orice parte a acestora şi orice departament, autoritate, agenţie, organism juridic sau tribunal al României ori autoritate judeteana sau localã care are jurisdicţie asupra Companiei de Proiect, asupra Proiectului sau asupra oricãrei pãrţi a acestuia;
- activitãţi de afaceri înseamnã orice fel de afaceri care respecta legile româneşti corespunzãtoare, inclusiv, dar fãrã a se limita la ele, închirierea/subînchirierea, operarea, transferul permanent sau temporar al drepturilor, parteneriatele în care ar putea fi implicata Compania de Proiect;
- modificarea legilor înseamnã:
a) adoptarea, promulgarea, modificarea sau republicarea dupã data încheierii acestui contract de cãtre orice autoritate a oricãror legi ori reglementãri ale României; sau
b) impunerea de cãtre o autoritate a oricãror condiţii materiale în legatura cu emiterea, reînnoirea sau modificarea oricãrei aprobãri de proiect;
- data finalizarii înseamnã data finalizarii obiectivului, specificatã ca atare în procesul-verbal de recepţie finala a întregului complex al construcţiei (procesul-verbal de recepţie este considerat a fi emis în baza art. 10);
- notificarea finalizarii înseamnã notificarea ce urmeazã a fi trimisa Autoritãţii publice de cãtre Compania de Proiect, prin care se notifica finalizarea lucrãrilor de construcţie;
- persoane asociate înseamnã:
a) conducerea, salariaţii, grupuri de firme, agenţi şi consilieri ai unei pãrţi;
b) conducerea, salariaţii, agenţii şi consilierii unui grup de firme al unei pãrţi; şi
c) conducerea, salariaţii şi partenerii oricãrui astfel de agent sau consilier ori ai oricãrui grup de firme al unui astfel de agent sau consilier;
- data începerii construcţiei înseamnã data la care Autoritatea publica, Investitorii şi Compania de Proiect confirma ca toate condiţiile sunt îndeplinite, asa cum sunt ele stipulate în art. 5;
- contract înseamnã acest contract de parteneriat public-privat "Centrul Dambovita" şi anexele ataşate la prezentul document;
- durata sau perioada contractului înseamnã intreaga perioada de 49 (patruzeci şi noua) de ani, începând din ziua urmãtoare datei intrãrii în vigoare;
- forta majorã înseamnã condiţiile menţionate în art. 19;
- facilitãţi înseamnã orice fel de facilitãţi care urmeazã a fi acordate Companiei de Proiect, asa cum sunt detaliate în anexa 11, în conformitate cu prevederile legale romane;
- confidenţialitate înseamnã pãstrarea confidenţialitãţii asupra tuturor informaţiilor şi documentelor referitoare la Proiect conform art. 18.2;
- Investitorii înseamnã MIMEL INSAAT SAN VE TIC. A.S., cu sediul în Turcia, Istanbul, str. Buyukdere Cad nr. 101 kat. 3 Mecidiyekoy 80310, şi ORB ESTATES PLC., cu sediul în Marea Britanie, Londra, str. Albemarle nr. 1, Albemarle House, semnatare ale prezentului contract;
- aprobãri de proiect înseamnã orice fel de permise, autorizaţii, aprobãri, înregistrãri necesare pentru începerea Proiectului, asa cum sunt detaliate în anexa 2;
- Compania de Proiect înseamnã o societate comercialã rezidenţã în România, constituitã de Investitori şi Autoritatea publica, care urmeazã sa fie înfiinţatã în baza legilor româneşti, cu sediul în Bucureşti, având drept unic scop proiectarea, finanţarea, construcţia, exploatarea, întreţinerea şi transferul Centrului Dambovita;
- obligaţii esenţiale înseamnã toate obligaţiile ce le revin Investitorilor şi Autoritãţii publice, prevãzute pe fiecare etapa de realizare a Proiectului Centrul Dambovita;
- drepturile şi obligaţiile Companiei de Proiect înseamnã toate drepturile şi obligaţiile conferite Companiei de Proiect ca urmare a prezentului contract;
- contracte de proiect înseamnã orice contract încheiat de Compania de Proiect cu terţi pentru realizarea acestui contract;
- Centrul Dambovita înseamnã construcţia existenta finalizatã, inclusiv reconversia funcţionalã a amplasamentului, adaptate pentru o funcţiune complexa urbana de prestigiu, în conformitate cu prevederile programului prioritar aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 492/2002 ;
- amplasamentul este situat în municipiul Bucureşti, sectorul 1, delimitat de arterele Splaiul Independentei, str. Constantin Noica, Calea Plevnei şi str. Stirbei Voda, cu o suprafata totalã de 91.947 mp, din care o suprafata construitã desfasurata de 114.947 mp, şi înseamnã construcţia, terenul, spaţiile, cursurile de apa, drumurile şi orice suprafeţe, puse la dispoziţie sau care urmeazã a fi puse la dispoziţie Companiei de Proiect şi predate acesteia în conformitate cu art. 6 şi pe care, prin care, deasupra cãrora sau dedesubtul cãrora (sau a oricãreia dintre acestea) este sau va fi construit Proiectul Dambovita de cãtre sau în numele Companiei de Proiect ca urmare a acestui contract; schiţele privind amplasamentul sunt incluse în anexa 1;
- Proiectul Dambovita înseamnã executarea lucrãrilor de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel, precum şi a instalaţiilor aferente acestora;
- etapele Proiectului înseamnã etapele Proiectului prevãzute în anexa 3 şi care pot fi modificate în conformitate cu prezentul contract;
- datele etapelor Proiectului înseamnã datele specificate în anexa 3 pentru realizarea etapelor Proiectului şi care pot fi modificate în concordanta cu prezentul contract;
- calendarul Proiectului este prevãzut în anexa 4 pentru reabilitarea şi construirea Proiectului Dambovita, va fi aprobat de Autoritatea publica şi poate fi modificat periodic în conformitate cu clauzele prezentului contract;
- dovada drepturilor de administrare a amplasamentului înseamnã hotãrârea autoritãţii competente, ce va fi acordatã în favoarea Companiei de Proiect în scris şi care va atesta drepturile de administrare a amplasamentului;
- Autoritatea publica înseamnã Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România;
- active majore înseamnã toate clãdirile, utilajele, echipamentele, inventarul şi instalaţiile auxiliare construcţiei, necesare operarii şi întreţinerii acesteia, împreunã cu intreaga proprietate necorporala, terenul şi drepturile de administrare a terenului în legatura cu aceasta;
- anexe înseamnã anexele 1-11 la acest contract, iar anexa va fi interpretatã în mod corespunzãtor;
- planşele specifice ale proiectului tehnic înseamnã planurile pe obiecte ale proiectului tehnic, care trebuie sa fie prezentate pentru aprobare conform anexei 5;
- proiectul tehnic înseamnã proiectul aprobat de Autoritatea publica în legatura cu Proiectul Dambovita, inclusiv piesele scrise şi desenate (planşe) referitoare la lucrãrile de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel, precum şi a instalaţiilor aferente acestora, conform schitelor incluse în anexa 6 şi astfel cum sunt enumerate în anexa 2B;
- specificaţii tehnice înseamnã specificaţiile elaborate de Compania de Proiect, conform celor prezentate în anexa 8, pentru a se asigura calitatea renovarii, proiectãrii şi construcţiei Centrului Dambovita;
- data transferului înseamnã ziua care urmeazã dupã ultima zi a perioadei contractului;
- utilitãţi înseamnã facilitãţile legate de reţeaua tehnicoedilitara, precum apa, gazele, electricitatea, instalaţiile de evacuare, canalizarea şi comunicaţiile, inclusiv telecomunicatiile, indiferent dacã sunt proprietate publica, privatã sau de alta natura;
- reţele tehnico-edilitare înseamnã orice cablu electric, cablu telefonic sau orice cablu folosit în comunicaţii, orice aparat de telecomunicaţii, orice conducta folositã pentru aprovizionarea cu apa, gaz sau petrol ori pentru evacuare sau canalizare, împreunã cu orice teava pentru asemenea cabluri sau conducte ori orice aparat sau lucrare auxiliara unor asemenea cabluri, aparate, conducte sau ţevi;
- TVA înseamnã taxa pe valoarea adãugatã conform legislaţiei romane;
- an înseamnã anul calendaristic.
1.2. În prezentul contract, în afarã de cazul în care contextul impune altfel:
a) referirile la persoane vor include persoane individuale, societãţi (indiferent unde sunt înmatriculate), asociaţii şi parteneriate neinmatriculate;
b) titlurile sunt incluse numai din motive de simplificare şi nu vor afecta interpretarea contractului;
c) referirile la un gen includ toate genurile;
d) orice referire la o lege sau o prevedere statutara înseamnã o referire la aceasta, asa cum a fost sau cum poate fi periodic amendata, modificatã sau republicatã;
e) orice referire la un document în forma acceptatã se face la acea forma a documentului care este acceptatã de pãrţi, în vederea identificarii iniţiate de fiecare dintre ele sau în numele lor.
1.3. Anexele includ anexele 1-11 la acest contract şi sunt parte a prezentului contract.
ART. 2
Scopul şi obiectul contractului
Contractul are drept unic scop proiectarea, finanţarea, construcţia, exploatarea, întreţinerea şi transferul Centrului Dambovita. Pãrţile la prezentul contract sunt de acord sa autorizeze Compania de Proiect sa realizeze lucrãrile de construcţie necesare pe amplasament, conform termenelor şi condiţiilor prevãzute în anexa 1. Compania de Proiect are toate drepturile sa foloseascã, sa opereze, sa beneficieze şi sa administreze întregul Proiect Dambovita în vederea realizãrii activitãţilor de afaceri pe perioada contractului.
ART. 3
Drepturi de administrare şi exploatare a amplasamentului
3.1. Compania de Proiect, dupã preluarea amplasamentului, va întreprinde activitãţi de proiectare, reabilitare, construire, operare şi exploatare a Centrului Dambovita.
3.2. Autoritatea publica va pune amplasamentul la dispoziţia Companiei de Proiect în vederea reabilitãrii şi realizãrii construcţiilor relevante, fãrã plata vreunei sume de cãtre Compania de Proiect, pe perioada contractului, începând de la data începerii construcţiei pana la data transferului.
3.3. Conform celor prevãzute în prezentul contract, toate cheltuielile efectuate de Compania de Proiect în legatura cu Proiectul vor fi suportate de aceasta, cãreia îi va reveni sarcina de a face toate aranjamentele necesare pentru finanţare, inclusiv orice facilitãţi financiare posibile, care insumeaza minimum 130 milioane USD.
3.4. Autoritatea publica va asigura transferul drepturilor de administrare a amplasamentului Companiei de Proiect, conform legislaţiei aplicabile şi condiţiilor prevãzute în prezentul contract, inclusiv înscrierea la biroul de carte funciarã corespunzãtor şi acordarea dovezii drepturilor de administrare a amplasamentului.
3.5. Autoritatea publica se va asigura ca întregul acces necesar cãtre şi de la amplasament sa fie pus la dispoziţia Companiei de Proiect, a persoanelor asociate, salariaţilor, contractanţilor, subcontractanţilor şi consilierilor sãi şi ca toate utilitatile necesare sa fie disponibile pe amplasament, în mãsura în care sunt necesare pentru reabilitarea, construcţia şi dezvoltarea Proiectului.
3.6. Compania de Proiect va fi rãspunzãtoare de importul şi transportul echipamentului la amplasament, în timp ce Autoritatea publica va sprijini Compania de Proiect sa obţinã permisele şi autorizaţiile, agrementele tehnice, certificatul de urbanism şi autorizaţiile de construire, referitoare la facilitãţi, construcţie, funcţionare, şi alte permise, aprobãri şi autorizaţii pentru Proiect, precum şi vizele şi permisele de munca pentru personalul strãin, recrutarea forţei de munca locale, cu respectarea tuturor reglementãrilor locale, şi altele, în conformitate cu competentele sale.
3.7. Toate cheltuielile efectuate de Autoritatea publica, fãrã însã a se limita la ele, privind taxele de transfer al dreptului de administrare asupra terenului vor fi suportate de Autoritatea publica.
3.8. Cu începere de la data prezentului contract şi pana la data transferului, Compania de Proiect va avea, în mod direct sau indirect, în administrare amplasamentul, precum şi toate instalaţiile, echipamentele fixe, maşinile şi utilajele aflate pe amplasament sau folosite în legatura cu amplasamentul şi care au fost furnizate de ea sau pe cheltuiala sa şi va avea dreptul de a folosi, de a opera şi de a administra amplasamentul în scopul desfãşurãrii activitãţii de afaceri.
3.9. La data transferului, Centrul Dambovita reabilitat va fi transferat de Compania de Proiect Autoritãţii publice fãrã plata vreunei compensaţii. Compania de Proiect nu va plati nici un fel de taxe sau impozite în legatura cu acest transfer.
3.10. Pãrţile la prezentul contract vor colabora în vederea realizãrii obiectivelor prezentului contract şi a îndeplinirii de cãtre fiecare dintre pãrţile la acest contract a obligaţiilor respective care le revin în baza acestuia.
3.11. Toate drepturile atribuite Companiei de Proiect ca urmare a acestui contract sunt exclusiv ale Companiei de Proiect pe perioada contractului. Autoritatea publica va lua mãsuri ca nici unul dintre drepturi sa nu fie atribuit vreunei alte persoane.
3.12. Autoritatea publica garanteazã în mod irevocabil ca nu va emite acte normative, potrivit competentei sale, care ar determina invalidarea parţialã sau totalã a prezentului contract şi pot da naştere oricãrui fel de obstructii temporare sau permanente în legatura cu activitãţile de afaceri.
3.13. Autoritatea publica garanteazã în mod irevocabil ca îşi va exprima în scris şi imediat consimţãmântul pentru înregistrarea oricãror activitãţi de afaceri, inclusiv, dar fãrã a se limita la ele, închirierea/subînchirierea, gajarea, ipotecarea şi orice alte tranzacţii, în cazul în care Companiei de Proiect îi este solicitat acest consimţãmânt de biroul de carte funciarã competent sau de orice alta instituţie/autoritate competenta.
ART. 4
Compania de Proiect
4.1. Compania de Proiect va fi înfiinţatã ca o societate comercialã rezidenţã în România, constituitã de Investitori şi Autoritatea publica, în baza legilor româneşti, cu sediul în Bucureşti.
4.2. Obiectul de activitate şi actul constitutiv ale companiei vor fi în conformitate cu prevederile prezentului contract.
4.3. Investitorii împreunã cu oricare dintre filialele şi/sau entitatile lor afiliate sau cu o noua societate ce va fi înfiinţatã (ca doua entitãţi separate) vor deţine 90% (nouãzeci la suta) din pãrţile sociale, în timp ce Autoritatea publica, prin Compania Nationala de Investiţii - CNI, va deţine 10% (zece la suta) din pãrţile sociale. Asociaţii Companiei de Proiect vor subscrie şi vor vãrsa capitalul care va fi stabilit între pãrţi proporţional cu pãrţile sociale deţinute de ei.
4.4. Autoritatea publica, prin Compania Nationala de Investiţii - CNI, va participa la capitalul social cu aport în natura constând în contravaloarea dreptului de exploatare asupra clãdirilor pe o perioada de 49 de ani.
4.5. Legãturile dintre asociaţi vor fi reglementate de un acord al asociaţilor care va fi încheiat între pãrţi.
4.6. Autoritatea publica accepta şi garanteazã în mod irevocabil ca va numi un singur (1) membru din minimum 5 (cinci) membri ai consiliului de administraţie. Hotãrârile adunãrii generale referitoare la majorarea sau reducerea capitalului social şi la lichidarea Companiei de Proiect se vor lua cu unanimitate de voturi ale asociaţilor, în timp ce celelalte hotãrâri se vor lua cu majoritate absolutã a asociaţilor şi a pãrţilor sociale, în conformitate cu <>art. 187 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, şi cu acordurile asociaţilor intervenite între pãrţi.
ART. 5
Condiţii precedente/data preinceperii construcţiei şi intrarea în vigoare
5.1. Condiţiile intrãrii în vigoare; data începerii construcţiei
Prevederile prezentului contract vor intra în vigoare şi vor deveni obligatorii din punct de vedere legal cu începere de la data la care pãrţile au îndeplinit condiţiile cerute, de care este rãspunzãtoare fiecare parte în baza art. 5.2 şi 5.3.
Fiecare parte va notifica de îndatã celeilalte pãrţi în momentul în care considera ca condiţiile precedente prevãzute în art. 5.2 şi 5.3 au fost satisfacute sau s-a renunţat la ele.
Data începerii construcţiei va fi urmãtoarea zi dupã ce Compania de Proiect:
(i) obţine toate facilitãţile menţionate în anexa 11, în conformitate cu legile româneşti aplicabile;
(ii) obţine toate aprobãrile iniţiale menţionate în anexa 2, în conformitate cu legile româneşti aplicabile.
5.2. Condiţii care cad în sarcina Investitorilor
Prevederile prezentului contract vor intra în vigoare şi vor deveni obligatorii din punct de vedere legal numai în momentul satisfacerii urmãtoarelor condiţii de cãtre Investitori sau al renunţãrii în scris la ele de cãtre Autoritatea publica.
Astfel, Investitorii vor pune la dispoziţia Autoritãţii publice:
a) documente justificative legale care sa dovedeascã înfiinţarea Companiei de Proiect;
b) documente justificative legale care sa dovedeascã ca au suficiente angajamente financiare (din plasamente în acţiuni şi de la imprumutatori) pentru a-şi îndeplini obligaţiile care le revin în cadrul prezentului contract.
5.3. Condiţii care cad în sarcina Autoritãţii publice
Prezentul contract va intra în vigoare şi va deveni obligatoriu din punct de vedere legal numai în momentul satisfacerii urmãtoarelor condiţii de cãtre Autoritatea publica sau al renunţãrii la ele în scris de cãtre Investitori.
Autoritatea publica are urmãtoarele obligaţii:
a) sa furnizeze documente justificative legale Investitorilor, din care sa rezulte ca:
(i) are dreptul şi autoritatea de a încheia prezentul contract şi de a îndeplini obligaţiile care îi revin în cadrul acestuia;
(ii) a obţinut toate aprobãrile necesare de la stat şi de la alte autoritãţi publice pentru a transmite dreptul de administrare a amplasamentului cãtre Compania de Proiect pentru a-şi îndeplini obligaţiile care îi revin în baza acestuia;
b) sa furnizeze drepturile de administrare a amplasamentului prin orice mijloace oficiale necesare, inclusiv, dar fãrã a se limita la extrasul de carte funciarã, sa furnizeze serviciile menţionate în art. 6 şi sa obţinã dovada drepturilor de administrare a amplasamentului în numele Companiei de Proiect.
5.4. Nesatisfacerea condiţiilor precedente
a) Investitorii vor începe formalitãţile privind înfiinţarea Companiei de Proiect în termen de 3 (trei) luni începând de la data semnãrii contractului. Compania de Proiect va face toate cererile privind facilitãţile şi aprobãrile iniţiale necesare programului de lucru, în termen de 3 (trei) luni începând de la înfiinţarea Companiei de Proiect. Toate aprobãrile menţionate în art. 5.1 vor fi obţinute într-o perioada acceptabilã. Dacã aceste condiţii nu sunt satisfacute de Compania de Proiect în termenul stabilit, Autoritatea publica, la latitudinea ei, va putea:
(i) sa prelungeascã data pana la care Compania de Proiect trebuie sa satisfacã condiţiile precedente respective;
(ii) sa renunţe la condiţiile precedente respective;
(iii) sa notifice în scris Investitorilor şi sa acorde o perioada suplimentarã de 30 (treizeci) de zile pentru îndeplinirea obligaţiilor. Autoritatea publica va rezilia acest contract în cazul în care Investitorii nu îşi îndeplinesc obligaţiile în perioada notificatã.
b) Dacã vreuna dintre condiţiile precedente la care se face referire în art. 5.3 nu este satisfacuta de Autoritatea publica în termen de 3 (trei) luni de la data încheierii procedurilor de înfiinţare a Companiei de Proiect, Investitorii, la latitudinea lor, pot:
(i) sa prelungeascã data pana la care Autoritatea publica trebuie sa satisfacã condiţiile precedente respective;
(ii) sa renunţe la condiţiile precedente respective;
sau
(iii) sa notifice în scris Autoritãţii publice şi sa acorde o perioada suplimentarã de 30 (treizeci) de zile pentru îndeplinirea obligaţiilor. Investitorii vor rezilia contractul în cazul în care Autoritatea publica nu îşi îndeplineşte obligaţiile în perioada notificatã.
c) Dacã una dintre pãrţi reziliazã prezentul contract din cauza neîndeplinirii condiţiilor precedente prevãzute la art. 5.1, 5.2 şi 5.3 de cãtre cealaltã parte, atunci, dupã cum este cazul, nici una dintre pãrţi nu va plati despãgubiri celeilalte în legatura cu acea reziliere.
ART. 6
Dobândirea amplasamentului şi utilizarea sa
6.1. Obţinerea drepturilor de administrare a amplasamentului atribuit
Autoritatea publica va asigura transmiterea Companiei de Proiect a drepturilor de administrare a amplasamentului atribuit, în condiţiile legii. Autoritatea publica va permite Companiei de Proiect accesul la amplasament din momentul semnãrii prezentului contract.
6.2. Alte drepturi imobiliare
Autoritatea publica va sprijini Investitorii sa obţinã acordarea cãtre Compania de Proiect a drepturilor Companiei de Proiect pentru Proiectul Dambovita (de exemplu, drepturile temporare şi permanente de a instala utilitãţi, accesul la materiale de construcţie şi dreptul de a le extrage etc.).
6.3. Obligaţii în sarcina Autoritãţii publice şi a Companiei de Proiect
a) Autoritatea publica va sprijini racordarea la reţelele tehnico-edilitare, respectiv accesul la drumurile cãtre amplasament, precum şi alte asemenea lucrãri care sunt necesare pentru realizarea şi finalizarea Proiectului.
b) Autoritatea publica are obligaţia:
(i) sa ia mãsuri ca toate utilitatile existente pentru Proiect sa fie puse la dispoziţia Companiei de Proiect la un tarif echitabil şi în condiţii care sa nu fie mai puţin favorabile Companiei de Proiect decât condiţiile de care beneficiazã clienţii comerciali pentru utilitãţi asemãnãtoare;
(ii) sa sprijine conectarea la utilitãţi pentru Compania de Proiect;
(iii) sa facã toate eforturile rezonabile pentru a ajuta Compania de Proiect sa faciliteze reamplasarea sau adaptarea utilitãţilor.
c) În conformitate cu lit. a) şi b), Compania de Proiect are obligaţia:
(i) sa obţinã pe propria cheltuiala racordarea la toate utilitatile de care are nevoie pentru îndeplinirea obligaţiilor care îi revin în baza prezentului contract;
(ii) sa plãteascã toate utilitatile care au legatura cu Proiectul;
(iii) sa reamplaseze sau sa adapteze utilitatile pe propria cheltuiala, dupã cum o impune Proiectul.
ART. 7
Conţinutul construcţiei Centrului Dambovita
7.1. Compania de Proiect va reabilita şi va construi amplasamentul astfel încât sa incorporeze un hotel, un centru comercial, un spital, o zona rezidentiala, un club, parcare şi zone de birouri. Proiectul tehnic va fi efectuat ţinându-se seama de acest contract. Stilul, proiectarea şi conţinutul construcţiei sunt descrise în amãnunt în anexa 7.
7.2. Compania de Proiect poate aduce modificãri planurilor şi poate efectua schimbãri, în interiorul construcţiilor, ale stilului menţionat în art. 7.1. Compania de Proiect se va conformã prevederilor art. 8.3 în cazul în care se prevãd astfel de modificãri.
ART. 8
Proiectare
8.1. Condiţii de proiectare
Compania de Proiect va pregati planşele specifice pentru Proiectul Dambovita în conformitate cu tema de proiectare prevãzutã în anexa 5.
8.2. Analiza de cãtre Compania de Proiect şi raportul cu privire la tema de proiectare
Investitorii recunosc ca, înainte de data prezentului contract, au analizat tema de proiectare şi s-au declarat multumiti de ea. Prin acest document Investitorii adopta tema ca fiind propriul proiect şi propria lucrare şi accepta ca sunt, în baza acestui contract, singurii şi pe deplin rãspunzãtori de aceasta proiectare.
8.3. Dreptul Companiei de Proiect de a modifica proiectul tehnic şi specificaţiile tehnice
a) În orice moment înainte de data finalizarii, Compania de Proiect poate propune Autoritãţii publice modificãri sau clarificãri ale proiectului tehnic şi ale specificatiilor tehnice.
b) Compania de Proiect este indreptatita sa propunã schimbãrile pe care le considera oportune a fi fãcute la proiectarea Centrului Dambovita, prevãzute în planşele specifice ale proiectului tehnic din anexa 5.
O astfel de propunere poate fi facuta în orice moment, înaintea sau în timpul construcţiei. Totuşi, Compania de Proiect nu va face astfel de modificãri ale proiectãrii fãrã a prezenta mai întâi Autoritãţii publice proiectul tehnic al schimbãrilor propuse, cu cel puţin 14 zile înainte, astfel încât Autoritatea publica sa poatã verifica dacã ele corespund proiectului tehnic şi specificatiilor tehnice. Dacã Autoritatea publica nu are nici o obiectie la modificãrile propuse timp de 14 (paisprezece) zile de la primire, se va considera ca nu exista obiecţii la modificãrile respective ale proiectãrii.
8.4. Analiza şi aprobarea proiectãrii
a) Compania de Proiect va pregati şi va preda Autoritãţii publice proiectul tehnic în legatura cu Centrul Dambovita. Toate documentele privind proiectarea, menţionate în anexa 2, vor fi predate Autoritãţii publice pentru aprobare. În orice caz acest lucru se va face înainte de construirea partii respective a Centrului Dambovita, identificata în tema de proiectare.
b) Autoritatea publica va analiza de îndatã proiectul tehnic care i-a fost prezentat pentru a stabili conformitatea cu tema de proiectare. Dacã Autoritatea publica cere clarificãri sau considera ca proiectul tehnic care i-a fost prezentat nu este conform cu tema de proiectare, ea va notifica Companiei de Proiect, cerând clarificãri sau specificand neconformitatea, în termen de 14 zile de la primire. Dacã Autoritatea publica nu da o asemenea notificare Companiei de Proiect în perioada stabilitã, se va considera ca Autoritatea publica nu are obiecţii la proiectul tehnic respectiv.
c) Dacã Compania de Proiect a primit o notificare în baza lit. b), ea va furniza de îndatã, pe propria cheltuiala şi în orice caz în termen de 14 zile de la primirea notificãrii, clarificãrile necesare şi/sau va amenda respectivul proiect tehnic şi va preda acest proiect amendat Autoritãţii publice. Compania de Proiect nu va fi indreptatita la nici o compensaţie pentru întârzierea provocatã de necesitatea de a furniza asemenea clarificãri sau de a aduce îmbunãtãţiri proiectului tehnic.
d) Dacã Compania de Proiect doreşte sa modifice vreuna dintre planşele proiectului tehnic deja analizate şi la care Autoritatea publica nu a avut obiecţii, ea trebuie mai întâi sa prezinte Autoritãţii publice planşele modificate ale proiectului tehnic şi sa se conformeze procedurilor de aprobare prevãzute în art. 8.3.
8.5. Proiectul tehnic
Compania de Proiect va pregati şi va preda Autoritãţii publice proiectul tehnic al lucrãrilor specificate. Compania de Proiect nu va efectua lucrãrile identificate în vreun proiect tehnic înainte de predarea acestuia Autoritãţii publice.
8.6. Rãspunderea Companiei de Proiect Investitorii sunt de acord şi recunosc ca singura rãspunzãtoare de realizarea Proiectului Dambovita (inclusiv fezabilitatea tehnica, capacitatea operationala şi siguranta) va fi Compania de Proiect.
ART. 9
Lucrãri de construcţie
9.1. Rãspunderea pentru construcţie
Compania de Proiect va efectua intreaga construcţie şi reabilitare a Centrului Dambovita pe propria cheltuiala şi pe propriul risc. Aceasta lucrare va fi facuta în concordanta cu tema de proiectare şi cu calendarul lucrãrilor pentru Proiectul Dambovita.
9.2. Începerea construcţiei
Compania de Proiect va începe construcţia Centrului Dambovita nu mai târziu de 30 (treizeci) de zile de la îndeplinirea condiţiilor prevãzute în art. 5.1 alin. 3 (data începerii construcţiei). Compania de Proiect poate începe construcţia înainte de data începerii construcţiei, astfel cum a fost aceasta definitã la art. 5.1 alin. 3.
În caz contrar, Autoritatea publica va avea dreptul sa rezilieze prezentul contract în conformitate cu prevederile art. 20.2.
9.3. Programul de construcţie
a) În termen de 30 (treizeci) de zile de la data semnãrii prezentului contract, Compania de Proiect va prezenta Autoritãţii publice un program şi un calendar al construcţiilor pentru Proiectul Dambovita, pentru aprobare. Acest program va expune într-un grad de detaliere rezonabil activitãţile, succesiunea lor şi durata planificata pentru a realiza fiecare etapa a Proiectului la data etapei Proiectului specificatã în calendarul Proiectului, indicat în anexele 3 şi 4, şi se va conformã prevederilor acestui calendar.
b) Compania de Proiect poate propune în orice moment Autoritãţii publice spre aprobare modificarea calendarului Proiectului în funcţie de perioadele şi de condiţiile modificãrilor stipulate în art. 8.
9.4. Întârzieri anticipate ale construcţiei
Dacã Compania de Proiect anticipeaza în mod rezonabil, în orice moment, ca lucrãrile de construcţie nu vor reusi sa îndeplineascã vreuna dintre etapele Proiectului la data etapei Proiectului, aceasta va aduce acest lucru de îndatã la cunostinta Autoritãţii publice, printr-o notificare în scris care va descrie urmãtoarele aspecte cu un grad de detaliere rezonabil:
(i) etapa Proiectului nerealizata sau care se prevede ca nu va fi realizatã;
(ii) cauzele întârzierii sau ale întârzierii prevãzute, inclusiv o descriere a oricãrei pretinse forte majore;
(iii) întârzierea estimatã (în zile) în realizarea etapei Proiectului şi orice alt impact advers previzibil în mod rezonabil asupra lucrãrilor de construcţie.
9.5. Obligaţii de raportare
a) Pana la data finalizarii, Compania de Proiect va prezenta Autoritãţii publice un raport trimestrial (la sfârşitul lunii care urmeazã dupã trimestrul respectiv) asupra evoluţiei proiectãrii şi construcţiei Proiectului Dambovita. Acest raport va descrie în amãnunt lucrãrile de construcţie realizate sau în curs de realizare, comparativ cu calendarul Proiectului, şi acele probleme pe care Autoritatea publica le poate cere în mod rezonabil.
b) Imediat dupã data finalizarii, Compania de Proiect va furniza Autoritãţii publice cartea tehnica a construcţiei.
9.6. Calitatea lucrãrilor de construcţie; alte obligaţii generale ale Companiei de Proiect
Compania de Proiect are urmãtoarele obligaţii:
a) sa reabiliteze, sa construiascã şi sa dezvolte Centrul Dambovita pe amplasament:
(i) în conformitate cu tema de proiectare şi toate celelalte planşe aplicabile, cu planurile tehnice revazute şi aprobate şi fata de care Autoritatea publica nu a avut obiecţii şi cu proiectul tehnic predat Autoritãţii publice;
(ii) în conformitate cu practicile tehnice şi de operare prudente, într-un mod corespunzãtor şi profesional, folosind materiale şi echipamente de buna calitate şi bine întreţinute, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
(iii) într-un cadru operational sigur, luând toate mãsurile necesare pentru a asigura un control corespunzãtor al poluarii şi alte mãsuri de protecţie a mediului în conformitate cu legile şi reglementãrile în vigoare;
(iv) într-un mod care sa minimizeze întreruperile şi alte inconveniente pentru public, rezidenţi şi activitatea de afaceri (în caz ca exista) din vecinãtatea Centrului Dambovita;
b) sa întocmeascã cartea tehnica a construcţiei.
9.7. Principalele obligaţii ale Autoritãţii publice în timpul etapei de construcţie
Autoritatea publica are urmãtoarele obligaţii:
a) sa asiste Compania de Proiect în limitele competentelor sale în raporturile cu orice autoritate în legatura cu construcţia Centrului Dambovita;
b) sa sprijine obţinerea aprobãrilor necesare în legatura cu construcţia Centrului Dambovita, fãrã a prejudicia standardele stabilite în legatura cu rãspunderile sale în art. 5.3;
c) sa sprijine Compania de Proiect în obţinerea altor aprobãri menţionate în prezentul contract;
d) sa asigure întregul sprijin necesar Companiei de Proiect pe perioada de construcţie.
ART. 10
Verificare, control şi finalizare
10.1. Monitorizare şi verificare
a) Autoritatea publica va fi indreptatita ca pe baza unei notificãri rezonabile transmise Companiei de Proiect sa monitorizeze construcţia Proiectului Dambovita şi sa efectueze teste pentru a verifica calitatea realizãrii construcţiilor pe amplasament, în conformitate cu prevederile legale romane. Monitorizarea şi verificarea vor fi întreprinse în asa fel încât sa minimizeze amestecul inevitabil în derularea construcţiei.
b) Toate costurile unor astfel de monitorizari şi verificãri vor fi suportate de Autoritatea publica, în afarã de cazul în care rezultatele oricãror verificãri arata ca vreo lucrare, vreun material sau echipament nu este în conformitate cu contractul. Într-un astfel de caz toate cheltuielile legate de verificãrile respective vor fi de îndatã rambursate Autoritãţii publice.
10.2. Control dupã finalizare
Îndatã ce este posibil dupã trimiterea notificãrii de finalizare de cãtre Compania de Proiect Autoritãţii publice, dar în orice caz în termen de 30 (treizeci) de zile dupã aceasta trimitere, Autoritatea publica va întreprinde un control al Proiectului Dambovita pentru a stabili dacã lucrãrile de construcţie pentru Proiect au fost încheiate în mod substanţial în conformitate cu proiectul tehnic şi cu calendarul Proiectului pentru Proiectul Dambovita.
10.3. Atestarea finalizarii
Dacã controlul dupã finalizare menţionat în art. 10.2 a confirmat ca lucrãrile de construcţie pentru Proiectul Dambovita au fost substanţial încheiate conform cerinţelor, Autoritatea publica va elibera, în termen de 10 (zece) zile de la data controlului respectiv, o atestare în acest scop.
10.4. Receptiile pe etape de realizare şi recepţia finala
10.4.1. Recepţia lucrãrilor pentru Proiectul Dambovita se va face în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora.
10.4.2. Compania de Proiect va avea dreptul sa punã în funcţiune parţial Centrul Dambovita pe mãsura finalizarii fiecãrei etape de construcţie. Recepţia fiecãrei asemenea finalizari parţiale se va face în conformitate cu art. 10.4.1.
ART. 11
Întârzieri în construcţie şi prelungirea duratei
11.1. Prelungirea duratei
Compania de Proiect va fi indreptatita la o prelungire a duratei dupã data finalizarii planificata, ca rezultat al întârzierii construcţiei ca urmare a unuia dintre urmãtoarele evenimente:
(i) încãlcarea prezentului contract de cãtre Autoritatea publica; sau
(ii) o modificare a proiectului tehnic; sau
(iii) producerea unui caz de forta majorã, asa cum se arata în prezentul contract şi care nu reprezintã o excepţie în baza art. 19.
11.2. Stabilirea cererilor de prelungire a duratei
a) În termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea notificãrii din partea Companiei de Proiect conform art. 11.1, Autoritatea publica trebuie sa stabileascã o asemenea prelungire a duratei dupã data finalizarii planificata, care poate fi justificatã în împrejurãrile respective, şi sa notifice Companiei de Proiect stabilirea ei. O astfel de notificare va indica prelungirea duratei care este acordatã şi, dacã nu se acorda o prelungire, va indica o asemenea hotãrâre.
b) Stabilind prelungirea conform lit. a), Autoritatea publica va acţiona în mod corect şi rezonabil. Decizia sa va fi deschisã pentru control şi rezolvare a disputelor în conformitate cu prevederile art. 25.
ART. 12
Funcţionarea şi întreţinerea Centrului Dambovita
12.1. Obligaţiile Companiei de Proiect
Începând de la data finalizarii şi pana la sfârşitul perioadei contractului, Compania de Proiect va asigura operarea şi întreţinerea Centrului Dambovita reabilitat, în conformitate cu condiţiile generale de construcţie şi cu toate legile şi reglementãrile în vigoare.
12.2. Raportare
Compania de Proiect va adresa anual informãri cu privire la funcţionarea pe care o asigura în legatura cu Centrul Dambovita reabilitat.
12.3. Siguranta şi cazuri de urgenta
Compania de Proiect va lua toate mãsurile necesare pentru siguranta şi securitatea Centrului Dambovita.
12.4. Închiderea Centrului Dambovita
Fãrã a aduce prejudiciu celorlalte drepturi şi obligaţii care îi revin în cadrul acestui contract, Compania de Proiect va fi indreptatita sa inchida parţial sau în întregime Centrul Dambovita, din motive de siguranta, prevãzute sau urgente, întreţinere şi curãţenie.
ART. 13
Contabilitatea Companiei de Proiect
13.1. O societate importanta de audit multinationala va fi angajata anual de cãtre Compania de Proiect.
13.2. Standardele Internaţionale de Contabilitate vor fi aplicabile în ceea ce priveşte ţinerea contabilitãţii Companiei de Proiect şi procedura de auditare.
13.3. Distribuirea profitului se va face pe baza declaraţiilor financiare anuale auditate de cãtre o societate importanta de audit multinationala, conform Standardelor Internaţionale de Contabilitate.
ART. 14
Management financiar; declaraţii financiare şi raportari
14.1. Obligaţiile Companiei de Proiect
Compania de Proiect trebuie sa obţinã toate fondurile necesare pentru proiectarea, construirea, operarea şi întreţinerea Centrului Dambovita în conformitate cu prezentul contract.
14.2. Declaraţii financiare
14.2.1. Compania de Proiect îşi asuma intreaga responsabilitate, pe toatã durata contractului, cu privire la îndeplinirea în totalitate a clauzelor contractului privind condiţiile de operare tehnico-economice.
14.2.2. Compania de Proiect va da explicaţii cu privire la activitãţile sale, pregatind declaraţii financiare, auditari şi orice alte informãri anuale în legatura cu situaţia financiarã a companiei şi inaintandu-le Autoritãţii publice.
ART. 15
Asigurãri
Compania de Proiect va încheia şi va pãstra, pe unica sa cheltuiala, poliţele de asigurare cerute de Autoritatea publica pentru construcţia, operarea, întreţinerea şi administrarea Centrului Dambovita, asa cum se arata în anexa 9.
ART. 16
Obligaţii generale legate de Autoritatea publica
16.1. Conformitatea cu legea
Autoritatea publica se va conformã tuturor legilor şi reglementãrilor relevante în legatura cu îndeplinirea obligaţiilor care îi revin în baza prezentului contract.
16.2. Acordarea de aprobãri şi asistenta în legatura cu aprobãrile
Fãcând toate eforturile rezonabile şi conformându-se legilor şi reglementãrilor relevante, Autoritatea publica:
a) va acorda Companiei de Proiect, potrivit competentelor jurisdicţiei sale, aprobãrile necesare pentru construcţie, operare, întreţinere şi administrare a Centrului Dambovita, asa cum se menţioneazã în anexa 2;
b) va ajuta Compania de Proiect sa coordoneze procesul de aprobare în vederea obţinerii oricãror alte aprobãri pe care compania trebuie sa le obţinã în baza prezentului contract.
16.3. Neamestec
a) În conformitate cu prezentul contract, Autoritatea publica nu va interveni în construcţia, operarea, întreţinerea şi administrarea Proiectului, în afarã de cazul în care un astfel de amestec este necesar pentru a proteja sãnãtatea şi siguranta publica sau este cerut de legislaţie ori reglementãri.
b) Dacã Compania de Proiect o cere, Autoritatea publica va face toate eforturile rezonabile pentru a minimiza orice amestec al unor terţe pãrţi în Proiect, inclusiv amestecul altor autoritãţi pe perioada contractului.
ART. 17
Obligaţii generale legate de Compania de Proiect
17.1. Conformitatea cu legislaţia şi reglementãrile
Compania de Proiect se va conformã tuturor legilor şi reglementãrilor relevante în legatura cu îndeplinirea obligaţiilor care îi revin în baza prezentului contract.
17.2. Construcţia, operarea şi întreţinerea Centrului Dambovita
Compania de Proiect va pune în aplicare Proiectul pe propria cheltuiala şi pe propriul risc, în conformitate cu prevederile prezentului contract. Compania va investi, va dezvolta, va proiecta, va finanta, va construi, va încheia, va verifica, va opera, va administra şi va întreţine Centrul Dambovita pe perioada contractului, în conformitate cu prezentul contract.
17.3. Norme de sãnãtate şi siguranta
Compania de Proiect trebuie sa respecte normele şi practicile de sãnãtate şi siguranta relevante cerute de legislaţie şi reglementãri şi care sunt aplicabile Proiectului Dambovita. Compania va respecta toate normele de sãnãtate şi siguranta din cadrul Sistemului de asigurare a calitãţii şi din prezentul contract.
17.4. Protecţia mediului înconjurãtor
Compania de Proiect va proteja amplasamentul (inclusiv solul, pãmântul, apele de suprafata şi aerul), precum şi mediul înconjurãtor de contaminarea mediului în cursul construcţiei, operarii şi întreţinerii Centrului Dambovita, pe toatã perioada contractului, şi va îndeplini alte norme de mediu stabilite de legislaţie şi reglementãri.
17.5. Aprobãri
În conformitate cu cele prevãzute astfel în mod expres în prezentul contract, Compania de Proiect va obţine şi va pãstra toate aprobãrile necesare în legatura cu ea însãşi şi cu Proiectul, pe propria cheltuiala.
17.6. Protecţia obiectelor arheologice, geologice şi istorice
Compania de Proiect va lua mãsuri pentru a proteja obiectele arheologice, geologice şi istorice pe care le poate descoperi pe parcursul construcţiei, operarii şi întreţinerii Centrului Dambovita.
17.7. Rãspunderea Companiei de Proiect pentru contractanţi
Compania de Proiect va fi rãspunzãtoare de acţiunile şi omisiunile contractanţilor şi angajaţilor lor, ca şi cum acele acţiuni şi omisiuni ar fi acţiunile şi omisiunile Companiei de Proiect şi ale angajaţilor sãi.
ART. 18
Obligaţii şi drepturi comune ale Autoritãţii publice şi ale Companiei de Proiect
18.1. Dreptul la informaţii
Autoritatea publica recunoaşte ca informaţiile ce îi sunt furnizate de cãtre Compania de Proiect reprezintã proprietatea Companiei de Proiect.
18.2. Confidenţialitate
a) Autoritatea publica şi Compania de Proiect vor pãstra confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor şi documentelor referitoare la Proiect.
b) Autoritatea publica şi Compania de Proiect pot dezvalui informaţii sau documente referitoare la Proiect dacã şi în mãsura în care:
(i) cealaltã parte consimte la aceasta dezvaluire;
(ii) dezvaluirea este impusa de legi şi reglementãri sau de regulile unei burse importante;
(iii) dezvaluirea este necesarã în mod rezonabil pentru a permite unei pãrţi sa îşi îndeplineascã obligaţiile care îi revin în baza prezentului contract.
18.3. Obligaţia de a colabora
Pãrţile vor colabora în legatura cu Proiectul.
ART. 19
Forta majorã
19.1. Orice obligaţie a unei pãrţi (în afarã de obligaţia de plata) va fi temporar suspendatã pe perioada în care o astfel de parte este în incapacitate de a-şi îndeplini o astfel de obligaţie ca urmare a unui caz de forta majorã, dar numai în limitele acestei incapacitãţi de a o îndeplini.
În cazul în care intervine un eveniment de forta majorã, partea care evalueaza aceasta suspendare a obligaţiilor va notifica celeilalte pãrţi în termen de 10 zile de la producerea evenimentului, cu prezentarea documentelor certificând forta majorã, eliberate de camera de comerţ şi industrie competenta. Notificarea va cuprinde şi perioada estimatã a suspendãrii, întinderea şi gradul împiedicãrii activitãţilor ca urmare a producerii evenimentului, precum şi efectul asupra Proiectului Dambovita.
Partea care declara o asemenea suspendare a obligaţiilor va avea sarcina de a dovedi ca împrejurãrile constituie motive valabile de suspendare în baza prezentului articol 19. Nici un caz de forta majorã nu va scuti vreo parte de acele obligaţii care nu sunt suspendate conform prezentului articol 19.
19.2. În sensul prezentului contract, termenul forta majorã înseamnã un eveniment imprevizibil şi insurmontabil, independent de orice control al partii implicate şi care genereazã imposibilitatea temporarã sau definitiva de executare parţialã ori totalã a obligaţiilor şi care constituie sau este de natura unuia sau mai multora dintre evenimentele care urmeazã:
a) catastrofe naturale, incendii, inundatii, eruptii vulcanice, dereglari atmosferice, explozii, fulgere, fenomene meteorologice sezoniere mai grave decât cele normale, taifun, penurie de apa, seceta, tornade, cutremure, alunecãri de teren, eroziunea solului sau prãbuşirea terenului, spalarea solului de ploile torentiale, epidemii; sau
b) rãzboi, rãzboi civil, blocade, insurectii, sabotaj, acte de terorism, tulburãri civile, stare de necesitate, stare de urgenta.
19.3. Pãrţile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea îndeplinirii normale a obligaţiilor respective care le revin în cadrul prezentului contract dupã producerea oricãruia dintre cazurile de forta majorã. Înainte de restabilirea situaţiei normale, obligaţiile pãrţilor vor fi îndeplinite în cea mai mare mãsura posibila.
ART. 20
Încetare
20.1. Încetare normalã
Drepturile Companiei de Proiect acordate în baza prezentului contract vor lua sfârşit la expirarea perioadei contractului, cu excepţia cazurilor de prelungire sau terminare înainte de termen a acelei perioade ca urmare a termenilor acestui contract.
20.2. Rezilierea de cãtre Autoritatea publica ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de cãtre Compania de Proiect
Dacã se produce vreunul sau mai multe dintre urmãtoarele evenimente sau situaţii, Autoritatea publica poate, atâta timp cat neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre Compania de Proiect continua sa existe şi în conformitate cu prevederile prezentului contract, sa rezilieze imediat contractul, notificând în scris în acest sens Companiei de Proiect. Astfel de situaţii de neîndeplinire a obligaţiilor contractuale de cãtre Compania de Proiect includ urmãtoarele:
a) Compania de Proiect intra în lichidare, devine insolvabilã sau intra în faliment ori înceteazã în general sa facã plati creditorilor sãi;
b) Compania de Proiect incalca oricare dintre obligaţiile esenţiale care îi revin în baza prezentului contract şi nu remediaza o asemenea încãlcare în termen de 60 (şaizeci) de zile de la primirea notificãrii în scris de la Autoritatea publica, care specifica o astfel de încãlcare şi îi cere Companiei de Proiect sa o remedieze.
20.3. Rezilierea de cãtre Compania de Proiect ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de cãtre Autoritatea publica
Dacã Autoritatea publica incalca oricare dintre obligaţiile esenţiale care îi revin în baza prezentului contract şi nu remediaza o astfel de încãlcare în termen de 60 (şaizeci) de zile de la primirea notificãrii în scris din partea Companiei de Proiect, care specifica o astfel de încãlcare şi cere Autoritãţii publice sa o remedieze, Compania de Proiect poate, atâta timp cat neîndeplinirea obligaţiei contractuale de cãtre Autoritatea publica continua sa existe şi în conformitate cu prevederile prezentului contract, sa rezilieze contractul imediat în orice moment dupã aceea, notificând în scris în acest sens Autoritãţii publice.
20.4. Încetare ca urmare a unui caz de forta majorã
Oricare dintre pãrţi poate inceta prezentul contract, conform celor prevãzute în art. 19 referitor la forta majorã, doar dacã întinderea evenimentului de forta majorã depãşeşte 60 de zile.
20.5. Neincetare
a) Autoritatea publica nu îşi va exercita dreptul de a inceta prezentul contract ca urmare a unui caz de forta majorã în conformitate cu art. 19, dacã acesta se datoreazã oricãrei acţiuni sau omisiuni a Autoritãţii publice în contradictie cu obligaţiile care îi revin în baza prezentului contract.
b) Investitorii nu îşi vor exercita dreptul de a inceta prezentul contract ca urmare a unui caz de forta majorã în conformitate cu art. 19, dacã acesta se datoreazã oricãrei acţiuni sau omisiuni a Companiei de Proiect în contradictie cu obligaţiile care îi revin în baza prezentului contract.
ART. 21
Declaraţii şi garanţii
21.1. Autoritatea publica
a) Autoritatea publica declara şi garanteazã Companiei de Proiect ca:
(i) are dreptul şi autoritatea de a încheia prezentul contract şi de a îndeplini obligaţiile care îi revin în cadrul acestuia;
(ii) sprijinã obţinerea tuturor aprobãrilor necesare de la toate autoritãţile pentru a încheia prezentul contract;
(iii) este imputernicita şi autorizata în mod corespunzãtor sa acorde, sa transmitã şi sa investeasca Compania de Proiect cu drepturi depline şi exclusive pentru intreaga perioada a contractului, în conformitate cu prezentul contract, inclusiv accesul la amplasament şi toate celelalte drepturi de a-l folosi, asa cum prevede prezentul contract.
b) Autoritatea publica renunţa în mod expres la apãrarea imunitatii suverane şi la orice alta apãrare pe baza faptului sau a afirmatiei ca este o agenţie ori un instrument al unui stat suveran, în legatura cu orice procedura de arbitraj, orice procedura legalã de aplicare a unei hotãrâri a unei instanţe de arbitraj şi în orice acţiune în instanta între pãrţi ca urmare sau în legatura cu prezentul contract.
c) Autoritatea publica garanteazã în mod irevocabil ca nu exista nici o pretentie de restituire în curs şi/sau nici o disputa şi/sau nici un litigiu privind amplasamentul. De asemenea, Autoritatea publica garanteazã şi se obliga sa compenseze toate daunele, incluzând, dar fãrã a se limita la cheltuieli judecãtoreşti şi/sau arbitrale, onorarii legale, onorarii ale avocaţilor, pierderi materiale şi toate tipurile de indemnizaţii ale Companiei de Proiect, în cazul în care orice pretenţii şi/sau dispute şi/sau litigii şi/sau înregistrãri ale titlului unei terţe persoane intervin în sens contrar situaţiei post-contract a registrului titlului. Autoritatea publica garanteazã de asemenea şi se obliga sa despãgubeascã Compania de Proiect pentru fiecare şi toate pretenţiile terţelor persoane în cazul în care acestea intervin impotriva Companiei de Proiect în sensul prezentului articol.
21.2. Investitorii
21.2.1. Investitorii garanteazã şi declara Autoritãţii publice ca au autoritatea de a încheia prezentul contract şi de a îndeplini obligaţiile care le revin în cadrul acestuia.
21.2.2. Investitorii se obliga sa informeze imediat şi în scris Autoritatea publica despre orice modificare a statutului lor sau al asociaţilor ori subcontractanţilor lor, a poziţiei lor financiare, despre apariţia unui conflict de interese şi, în general, despre orice şi toate situaţiile care aduc schimbarea elementelor incluse în prezentul contract sau care ar prejudicia în vreun fel realizarea contractului.
ART. 22
Rãspundere şi despãgubire
22.1. Despãgubire reciprocã
Fiecare parte va despãgubi şi va apara cealaltã parte impotriva tuturor raspunderilor, pagubelor, pierderilor, cheltuielilor şi pretenţiilor de orice natura pentru vãtãmare personalã şi pentru daune aduse oricãrui bun aflat în proprietate sau pierderea acestuia, rezultate din sau având vreo legatura de orice fel cu îndeplinirea prezentului contract de cãtre partea care despagubeste. Totuşi, o excepţie la cele de mai sus va fi facuta în mãsura în care o astfel de vãtãmare, paguba sau pierdere poate fi atribuitã unei omisiuni din neglijenţa sau intenţionatã din partea partii care solicita sa fie despagubita.
22.2. Daune aduse mediului înconjurãtor
Compania de Proiect va fi rãspunzãtoare, va apara şi va despãgubi instituţiile abilitate impotriva oricãrei raspunderi, pagube, pierderi sau pretenţii care a fost suferitã în legatura cu contaminarea mediului înconjurãtor ca rezultat al Proiectului, asa cum este definitã de legislaţia şi reglementãrile în vigoare. Totuşi, o excepţie la aceasta regula se face dacã şi în mãsura în care o asemenea pierdere, cheltuiala sau pretentie poate fi atribuitã în principal unei acţiuni sau omisiuni din neglijenţa ori intenţionatã a Autoritãţii publice.
22.3. Valabilitatea despãgubirilor
Despãgubirile prevãzute în prezentul contract îşi vor menţine valabilitatea şi dupã expirarea contractului.
22.4. Rãspundere comuna
Dacã vreo paguba, cheltuiala, pierdere sau rãspundere este provocatã parţial de o acţiune sau omisiune a Autoritãţii publice şi parţial de o acţiune sau omisiune a Companiei de Proiect, fiecare parte va fi rãspunzãtoare fata de cealaltã parte numai proporţional cu partea sa relativã de vina.
ART. 23
Finalizare şi transfer dupã perioada contractului
23.1. Data finalizarii
Lucrãrile de construcţie se vor finaliza în termen de 36 (treizeci şi şase) de luni cu începere de la data începerii construcţiei.
23.2. Obiectul transferului / restituirea
23.2.1. Compania de Proiect va transfera întregul complex în care este dezvoltat Centrul Dambovita cãtre Autoritatea publica, în buna stare de exploatare şi liber de orice sarcini sau obligaţie în conformitate cu <>art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 . Condiţiile care stau la baza acestui transfer sunt menţionate în anexa 10.
23.2.2. În cazul în care la data transferului cãtre Autoritatea publica al Centrului Dambovita cadrul legal roman permite, Compania de Proiect are drept de preemţiune pentru administrarea Centrului Dambovita pe o noua perioada determinata.
ART. 24
Transfer şi entitate succesoare
24.1. Transfer de cãtre Investitori
În absenta consimţãmântului prealabil în scris al Autoritãţii publice, Investitorii nu pot transfera prezentul contract sau vreunul dintre drepturile şi obligaţiile care le revin în cadrul acestuia, cu excepţia garanţiilor constituite în favoarea instituţiilor financiare.
24.2. Transfer de cãtre Autoritatea publica
a) În absenta consimţãmântului prealabil în scris al Investitorilor, Autoritatea publica nu poate transfera prezentul contract sau vreunul dintre drepturile ori obligaţiile care îi revin în cadrul acestuia cãtre o persoana privatã.
b) Totuşi, clauza de mai sus nu va impiedica Autoritatea publica sa fuzioneze sau sa se uneascã cu orice alta autoritate guvernamentalã, minister, departament, autoritate ori agenţie romana sau orice subdiviziune administrativã a României ori orice corporatie sau entitate care se afla în întregime ori parţial în proprietatea statului roman sau a oricãrei subdiviziuni administrative a României, ori sa îi transfere drepturile şi obligaţiile sale. Într-un astfel de caz entitatea succesoare sau aceea cãreia i-au fost transferate drepturile şi obligaţiile va prelua şi va deveni pe deplin rãspunzãtoare de îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin Autoritãţii publice în baza prezentului contract.
24.3. Crearea garanţiei
În vederea finanţãrii proiectãrii, construcţiei, operarii şi întreţinerii Centrului Dambovita, Compania de Proiect poate crea o garanţie asupra drepturilor şi intereselor sale, pe baza sau ca urmare a prezentului contract, dupã cum este necesar. O asemenea garanţie sau transfer va fi în conformitate cu termenii prezentului contract şi cu dispoziţiile legale privind contractul de parteneriat public-privat.
ART. 25
Soluţionarea conflictelor
25.1. Orice conflict sau neînţelegere între pãrţi care ia naştere în legatura cu interpretarea sau aplicarea acestui contract va fi soluţionatã în mãsura posibilului prin înţelegere între pãrţi, iar pãrţile sunt de acord sa facã toate eforturile cu buna-credinţa pentru a ajunge la o astfel de înţelegere.
25.2. Orice asemenea conflict sau neînţelegere în legatura cu care nu s-a ajuns la o înţelegere, în urma unor eforturi rezonabile fãcute cu buna-credinţa de pãrţi, va fi soluţionatã prin arbitraj, în urma unei notificãri scrise date de fiecare parte celeilalte pãrţi. Arbitrii vor fi aleşi, iar arbitrajul se va desfasura în conformitate cu procedurile menţionate mai jos.
25.3. În cazul în care ia naştere un conflict în legatura cu prezentul contract, iar pãrţile nu pot sa îl soluţioneze pe cale amiabila, asemenea conflict va fi definitiv soluţionat pe baza regulilor de arbitraj ale instanţei de arbitraj din Londra, de cãtre cei trei arbitri numiţi în conformitate cu aceste reguli. Limba care va fi folositã va fi limba engleza. În mãsura în care procedura arbitrajului nu este acoperitã de reguli, ea va fi decisa de arbitri. Cele de mai sus nu vor impiedica totuşi pãrţile sa aplice orice remedieri preliminare sau obligatorii, fãrã însã a se limita la acestea. Pãrţile accepta în mod irevocabil faptul ca prezentul contract nu incalca ordinea publica în România.
25.4. Arbitrii nu vor fi împuterniciţi sa modifice sau sa rezilieze prezentul contract. Cheltuielile de arbitraj vor fi suportate de partea care va fi stabilitã de arbitri sau care a fost numita de pãrţi.
25.5. Indiferent dacã procedura de arbitraj stabilitã în baza prezentului contract este în curs, Compania de Proiect va continua sa îşi exercite drepturile şi obligaţiile în legatura cu Centrul Dambovita.
ART. 26
Legea aplicabilã
Prezentul contract şi relaţia dintre pãrţi vor fi guvernate de legile României şi interpretate în conformitate cu acestea.
ART. 27
Limba
Contractul este elaborat în limbile romana şi engleza. Ambele versiuni au efect legal egal.
ART. 28
Prevederi diverse
28.1. Renunţare
În mãsura permisã de legile României şi pe baza prezentului contract, neexercitarea sau exercitarea cu întârziere de cãtre una dintre pãrţi a vreunui drept în cadrul acestui contract nu va insemna o renunţare la acest drept. În plus, exercitarea unica sau parţialã a unui astfel de drept nu va impiedica exercitarea pe viitor a acelui drept.
28.2. Efect obligatoriu
Acest contract este elaborat în folosul ambelor pãrţi şi al succesorilor şi cesionarilor lor legali şi este obligatoriu din punct de vedere juridic pentru ei. Acest contract nu poate fi schimbat verbal, ci numai printr-un instrument scris semnat de pãrţi şi aprobat de ele.
28.3. Nulitate parţialã
Dacã vreuna dintre prevederile acestui contract este consideratã nevalabila sau neaplicabila, acea prevedere (în mãsura în care este nevalabila sau neaplicabila) va fi consideratã ca nu are efect şi nu va fi inclusã în acest contract, fãrã însã a invalida oricare dintre prevederile rãmase ale contractului. Pãrţile vor face în acest caz toate eforturile rezonabile pentru a înlocui prevederea nevalabila sau neaplicabila cu o prevedere valabilã şi aplicabilã, al carei efect este cat mai apropiat posibil de efectul dorit al prevederii nevalabile şi neaplicabile.
28.4. Integralitatea contractului
Prezentul contract constituie întregul contract dintre pãrţi în ceea ce priveşte subiectul respectiv. Acest contract înlocuieşte toate discutiile, negocierile şi contractele prealabile dintre pãrţi.
28.5. Prevalarea contractului
Acest contract va guverna toate aspectele Proiectului şi toate relaţiile contractuale dintre pãrţi, legate de Proiect. Compania de Proiect va lua mãsuri ca executarea şi îndeplinirea altor contracte de proiect de cãtre aceasta sa nu o facã sa nu îşi îndeplineascã obligaţiile care îi revin în cadrul acestui contract sau sa le îndeplineascã necorespunzãtor. În caz de conflict între acest contract şi orice contract de proiect, inclusiv toate aspectele de interpretare a acestui contract, prezentul contract va prevala între pãrţi.
28.6. Notificãri
Orice notificare sau comunicare scrisã prevãzutã în prezentul contract, facuta de una dintre pãrţi celeilalte pãrţi, inclusiv, fãrã însã a se limita la ele, oricare şi toate propunerile sau notificãrile, se vor face prin fax, posta electronica, telegrama sau telex şi vor fi confirmate prin scrisoare transmisã prin curier, de îndatã, pe adresa partii respective. Data primirii unei astfel de notificãri sau comunicãri va fi consideratã a fi 12 (douasprezece) zile dupã transmiterea scrisorii prin curier, în cazul unei scrisori predate prin curier, şi 3 (trei) zile lucrãtoare dupã transmitere, în cazul transmiterii prin fax, posta electronica, telegrama sau telex. Toate notificãrile şi comunicãrile vor fi trimise la adresele menţionate mai sus, pana când aceste adrese sunt schimbate prin notificare facuta în scris celeilalte pãrţi.
Ca mãrturie a celor de mai sus, fiecare parte a dispus semnarea prezentului contract la Bucureşti, România, în 3 exemplare originale, fiecare în limbile romana şi engleza, toate textele fiind egal autentice, la data menţionatã mai sus.

Autoritatea publica
Ministerul lucrãrilor Publice,
Transporturilor şi Locuinţei
Miron Tudor Mitrea

Investitori
MIMEL INSAAT SAN VE TIC. A.S.
Devrim Aka
Ahmet Kurtulus Birader

ORB ESTATES PLC.
Charles Helvert

ANEXE*)
1. Proiectul Dambovita
2. Aprobãrile Proiectului
3. Etapele Proiectului
4. Calendarul Proiectului
5. Planşele specifice ale proiectului tehnic
6. Proiectul tehnic
7. Conţinutul construcţiei
8. Specificaţiile tehnice
9. Asigurãri
10. Specificaţiile restituirii transferului
11. Facilitãţi


──────────────
*) Anexele 1-11 fac parte integrantã din prezentul contract de parteneriat public-privat "Centrul Dambovita" şi se pãstreazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.

──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016