Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 304 din 14 aprilie 2005 pentru aprobarea Amendamentului nr. 2, convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 4 decembrie 2002 si la 20 august 2004 si, respectiv, la Luxemburg la 3 noiembrie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Europeana de Investitii, la Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Administratia Nationala a Drumurilor din Romania pentru finantarea Proiectului de constructie si reabilitare autostrazi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 si la Bucuresti la 19 noiembrie 1999
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2000 pentru ratificarea Contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii şi Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România pentru finanţarea Proiectului de construcţie şi reabilitare autostrãzi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 şi la Bucureşti la 19 noiembrie 1999, aprobatã prin <>Legea nr. 169/2000 ,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ARTICOL UNIC Se aprobã Amendamentul nr. 2, convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 4 decembrie 2002 şi la 20 august 2004 şi, respectiv, la Luxemburg la 3 noiembrie 2004 între Guvernul României şi Banca Europeanã de Investiţii, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii şi Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România (actuala Companie Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.) pentru finanţarea Proiectului de construcţie şi reabilitare autostrãzi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 şi la Bucureşti la 19 noiembrie 1999, ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 8/2000 , aprobatã prin <>Legea nr. 169/2000 .
PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã: -------------- p. Ministrul finanţelor publice, Sebastian Bodu, secretar de stat
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Gheorghe Dobre
Bucureşti, 14 aprilie 2005. Nr. 304.
România Ministerul Finanţelor Publice Direcţia generalã a finanţelor publice externe Nr. 246.796 din 4 decembrie 2002
Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii Bd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-Kirchberg Fax nr.: 00352-437704 00343-793167 00352-43797488
În atenţia: domnului Rainer Saerbeck, şef Departament - Ţãri în curs de aderare domnului Thomas Timme, ofiţer de proiect - Ţãri în curs de aderare
Referitor la: Amendament la Contractul de finanţare nr. 20.328/1999 Proiect de construcţie şi reabilitare autostrãzi Bucureşti - Constanţa
Stimaţi domni*), -------- *) Traducere.
Referitor la Contractul de finanţare anterior menţionat, vã rugãm sã fiţi de acord cu urmãtoarele amendamente: Ca urmare a modificãrilor administrative care s-au produs începând cu 2001 în cadrul Guvernului României şi AND (Administraţiei Naţionale a Drumurilor), vã rugãm sã fiţi atât de amabili sã acceptaţi înlocuirea, în cuprinsul Contractului de finanţare, a reprezentanţilor legal autorizaţi, dupã cum urmeazã: domnul Decebal Traian Remeş cu domnul Mihai Nicolae Tãnãsescu şi domnul Dãnilã Bucşã cu domnul Aurel Petrescu. Având în vedere justificãrile AND prezentate în scrisoarea noastrã din 26 august 2002, am dori sã amendãm paragraful 1.04 "Condiţii de tragere", subparagraful C, prin înlocuirea cuvintelor "... minus o sumã de 5.000.000 EUR, excepţie fãcând ultima tragere". Mai mult decât atât, în concordanţã cu corespondenţa şi discuţiile dintre BEI şi AND, am fost informaţi cã trebuie fãcute unele amendamente la Descrierea tehnicã, anexa A, cum ar fi: - modificarea secţiunilor Lehliu-Drajna, la rubrica "Descriere", prin înlocuirea cuvintelor "... construirea unei autostrãzi cu 1x2 benzi"; - extinderea datei estimate pentru terminarea secţiunii Lehliu-Drajna, dupã cum urmeazã: - Bucureşti-Fundulea: de la 2002 la 2003; - Fundulea-Lehliu: de la 2003 la 2004; - Lehliu-Drajna: de la 2003 la 2005; - Drajna-Feteşti: de la 2003 la 2006; - Feteşti-Cernavodã: de la 2001 la 2004; - modificarea celui de-al doilea paragraf "... şi a staţiilor de taxare..." prin "... şi modernizarea staţiei existente de la Feteşti..."; - extinderea datei estimate de terminare a Proiectului, specificatã în ultimul paragraf, de la 31 decembrie 2004 la 31 decembrie 2006. Aşteptãm acordul dumneavoastrã asupra celor propuse mai sus şi vã mulţumim pentru colaborare şi pentru sprijinul acordat.
Cu stimã, Ştefan Petrescu, director general
România Ministerul Finanţelor Publice Cabinet secretar de stat
Bucureşti, 20 august 2004
Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii
Bd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-Kirchberg Fax nr.: 00352-437704 00343-793167 00352-43797488
În atenţia: domnului Rainer Saerbeck, şef Departament - Ţãri în curs de aderare domnului Thomas Timme, ofiţer de proiect - Ţãri în curs de aderare
Referitor la: Amendamentul nr. 2 la Contractul de finanţare nr. 20.328 încheiat între România şi Banca Europeanã de Investiţii şi Administraţia Naţionalã a Drumurilor (actualmente Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.) - România - Proiect de construcţie şi reabilitare autostrãzi
Stimaţi domni*), --------- *) Traducere.
Referitor la Contractul de finanţare menţionat mai sus, vã transmitem Amendamentul nr. 2 la contract, întocmit şi înaintat de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. Vã rugãm sã ne comunicaţi în cel mai scurt timp posibil punctul dumneavoastrã de vedere în acest sens. În aşteptarea rãspunsului dumneavoastrã, vã mulţumim pentru înţelegere şi colaborare.
Cu deosebit respect, Paul Ichim, secretar de stat
Banca Europeanã de Investiţii Prin fax şi curier Ministerul Finanţelor Publice Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 Bucureşti 070741 România
În atenţia domnului Mihai Nicolae Tãnãsescu, ministrul finanţelor publice
Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. Direcţia IFI şi credite comerciale Str. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 Bucureşti 010873 România
În atenţia domnului Mihail Bãşulescu, director general
Luxemburg, 3 noiembrie 2004 JU/Ops/CAJ/nd/s JUN. 2304
Subiect: România - Proiect autostrãzi (20.328) Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii şi Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. [fostã Administraţia Naţionalã a Drumurilor (AND)] (C.N.A.D.N.R.) (Contract de finanţare)
AMENDAMENTUL Nr. 2*) --------- *) Traducere.
Stimaţi domni, Referitor la solicitãrile transmise de dumneavoastrã în datele de 4 decembrie 2002 şi 20 august 2004 cu privire la revizuirea unor anumite clauze ale Contractului de finanţare, dorim sã rãspundem cererii dumneavoastrã de amendare a Contractului de finanţare, dupã cum urmeazã: 1. Textul din cadrul punctului 6 din preambul se înlocuieşte cu urmãtorul text: "Costul Proiectului urmeazã a se finanţa astfel:
contribuţia statului, fonduri proprii C.N.A.D.N.R. sau alte fonduri EUR 88.288.000 fonduri ISPA (dupã cum sunt definite mai jos) EUR 71.712.000 împrumut B.E.R.D. EUR 50.000.000 împrumutul Bãncii EUR 210.000.000 Total: EUR 420.000.000"
2. În preambul se insereazã punctul 8, care se va citi: "Împrumutatul a solicitat o contribuţie cu fonduri din partea Uniunii Europene în cadrul programului ISPA (fonduri ISPA) pentru acoperirea unei sume de 71.712.000 EUR (şaptezeci şi unu milioane şapte sute douãsprezece mii euro)", iar fostele puncte 8-14 din preambul se vor renumerota în consecinţã. 3. În cadrul ultimului subparagraf 1.02 B, "30 noiembrie 2004" se înlocuieşte cu "30 septembrie 2005". 4. În subparagraful 1.04 C, "3.000.000" se înlocuieşte cu "5.000.000". 5. În cadrul subparagrafului 1.05, "31 martie 2005" se înlocuieşte cu "31 decembrie 2005". 6. Textul cuprins în paragraful 6.04 se înlocuieşte cu urmãtorul text: "Împrumutatul sau, dupã caz, C.N.A.D.N.R. se angajeazã sã procure bunuri, servicii şi alte lucrãri pentru proiect, în mãsura necesarului şi cu acordul Bãncii, prin licitaţie internaţionalã deschisã tuturor ţãrilor, în condiţii de egalitate. Pentru contractele de lucrãri cofinanţate prin fonduri UE, oferta trebuie sã fie conformã cu regulile şi procedurile corespunzãtoare asupra cãrora s-a convenit cu Uniunea Europeanã." 7. În subparagraful 10.01 A litera e), punctele "8 şi 9" sunt înlocuite cu punctele "9 şi 10". 8. În subparagraful 10.01 A litera g) se insereazã "sau la fondul ISPA la care s-a fãcut referire în pct. 8 din preambul" în continuarea cuvintelor "pct. 6 din preambul". 9. În cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare a lucrãrilor pentru Bucureşti-Fundulea, "2002", se înlocuieşte cu "2004". 10. În cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare a lucrãrilor pentru Fundulea-Lehliu, "2003", se înlocuieşte cu "2004". 11. În cadrul Descrierii tehnice, în prezentarea aferentã tronsonului Lehliu-Drajna, "1x2" se înlocuieşte cu "2x2" şi se introduce ca un ultim alineat "cofinanţarea prin fonduri ISPA", iar termenul estimat de finalizare "2003" se înlocuieşte cu "2005". 12. În cadrul Descrierii tehnice, în prezentarea aferentã tronsonului Drajna-Feteşti, "1x2" se înlocuieşte cu "2x2", iar termenul estimat de finalizare "2003" se înlocuieşte cu "2007". 13. În cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare "2001" se înlocuieşte cu "2004". 14. În cadrul penultimului paragraf al Descrierii tehnice, cuvintele "a staţiilor de taxare" se înlocuiesc cu "modernizarea staţiei existente la Feteşti". 15. În cadrul ultimului paragraf al Descrierii tehnice, "31 decembrie 2004" se înlocuieşte cu "31 decembrie 2007". În cazul în care se definesc altfel decât anterior, termenii definiţi vor avea aceeaşi semnificaţie atribuitã lor în Contract. În scopul confirmãrii acordului dumneavoastrã asupra celor de mai sus, vã rugãm sã dataţi şi sã semnaţi în conformitate fiecare dintre cele patru exemplare originale ale acestei scrisori şi, ulterior, sã ne returnaţi douã exemplare originale în cel mai scurt timp posibil.
Banca Europeanã de Investiţii G. Hutz R. Saerbeck
De acord cu şi din partea României Mihai Nicolae Tãnãsescu, ministrul finanţelor publice
De acord cu şi din partea Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
Mihail Bãşulescu, director general
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email