Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 302 din 15 aprilie 1999  pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 302 din 15 aprilie 1999 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 200 din 10 mai 1999
În temeiul prevederilor <>art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

REGULAMENT
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament cuprinde dispoziţii de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, denumita în continuare ordonanta.
ART. 2
În cuprinsul prezentului regulament notiunile de mai jos au urmãtoarea semnificatie:
1. Regimul special maritim reprezintã un ansamblu de facilitãţi acordate companiilor de navigaţie maritima care desfãşoarã activitate de transport maritim internaţional, actionarilor sau deţinãtorilor de pãrţi sociale la aceste companii, navelor şi personalului navigant din cadrul acestor companii, dacã sunt îndeplinite condiţiile şi cerinţele prevãzute în ordonanta.
2. Compania de navigaţie este o societate comercialã, înfiinţatã ca persoana juridicã romana, care are ca unic obiect de activitate transportul maritim de mãrfuri şi/sau persoane şi care a obţinut de la Ministerul Transporturilor certificatul de funcţionare în regim special maritim.
3. Nava se defineste conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilã şi întruneşte cumulativ urmãtoarele condiţii: este destinatã transportului maritim de mãrfuri şi/sau de persoane, are clasa maritima acordatã de o societate de clasificare agreatã de Ministerul Transporturilor, are tonajul brut mai mare de 500 t şi îndeplineşte condiţiile de acordare a dreptului de arborare a pavilionului roman.
4. Certificatul de funcţionare în regimul special maritim este certificatul eliberat de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime din cadrul Ministerului Transporturilor, prin care se acorda companiei de navigaţie dreptul de funcţionare în condiţiile regimului special maritim.
5. Registrul de regim special maritim este registrul ţinut de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime din cadrul Ministerului Transporturilor, în care se înregistreazã certificatele de funcţionare în regim special.
6. Documentul de conformitate pentru un membru de echipaj de alta cetãţenie este documentul eliberat de Inspectoratul Navigaţiei Civile, în baza unui brevet sau a unui certificat de capacitate eliberat de o autoritate maritima strãinã, prin care se atesta ca acest membru de echipaj poate sa exercite serviciul la bordul unei nave sub pavilion roman în funcţia pentru care se solicita imbarcarea.

CAP. 2
Înregistrarea companiilor de navigaţie maritima în regim special maritim

ART. 3
Ministerul Transporturilor elibereazã certificatul de funcţionare în regim special maritim companiilor de navigaţie care sunt proprietare de nave sau care şi-au asumat rãspunderea pentru operarea navei închiriate în regim de nava nudã şi pentru toate obligaţiile impuse companiilor de navigaţie de legislaţia interna în vigoare şi de convenţiile internaţionale la care România este parte.
ART. 4
Evidenta companiilor de navigaţie maritima care funcţioneazã în regim special maritim se face prin înregistrare în registrul de regim special maritim.
ART. 5
Înregistrarea în registrul de regim special maritim se face o data cu emiterea certificatului de funcţionare în regim special maritim, certificat care reprezintã şi autorizaţia de funcţionare prevãzutã la <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilã.
ART. 6
(1) Pentru obţinerea certificatului de funcţionare în regim special maritim compania de navigaţie maritima trebuie sa depunã la Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime urmãtoarele documente:
a) cerere;
b) actul de înfiinţare a companiei ca persoana juridicã romana, cu statut de societate comercialã;
c) statutul societãţii comerciale, din care sa rezulte ca aceasta are ca unic obiect de activitate transportul maritim de mãrfuri şi/sau de persoane;
d) certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului;
e) certificatul de înregistrare fiscalã;
f) extras din contractul de societate, dupã caz, din care sa rezulte numele, domiciliul şi cetãţenia actionarilor/asociaţilor principali, precum şi cotele de deţinere a capitalului social. Se considera acţionari/asociaţi principali toţi actionarii/asociaţii care deţin/reprezintã cel puţin 5% din capitalul social.
În cazul societãţilor comerciale la care nici unul dintre acţionari/asociaţi nu deţine 5% din capitalul social, se vor considera acţionari/asociaţi principali toţi actionarii/asociaţii al cãror capital luat în ordine descrescãtoare insumeaza cel puţin 60% din capitalul social;
g) hotãrârea actionarilor/asociaţilor privind numirea administratorilor şi/sau directorilor companiei de navigaţie;
h) documentele de identitate ale directorilor şi/sau administratorilor companiei de navigaţie;
i) lista cuprinzând navele maritime care urmeazã a fi operate de compania de navigaţie în regim special maritim;
j) diploma de studii a persoanei desemnate sa conducã activitatea de transport maritim internaţional. Vor putea fi admise sa funcţioneze în regim special maritim companiile de navigaţie a cãror persoana desemnatã sa conducã aceasta activitate are diploma de studii superioare în domeniul transporturilor maritime, economic, management, juridic, cu specializare în domeniul transportului maritim, inginerie navala sau în alte domenii şi care dovedeşte ca are acumulatã o experienta în activitatea de transport maritim de cel puţin 5 ani;
k) dovada constituirii, pentru fiecare nava aflatã în operarea sa, cuprinsã în lista menţionatã la lit. i), a garanţiei bãneşti destinate acoperirii salariilor şi a cheltuielilor cu repatrierea echipajelor, în cazul incapacitãţii de plata a companiei de navigaţie, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 71/1997 privind autorizarea societãţilor comerciale care desfãşoarã activitãţi de transport maritim internaţional;
l) certificatele de conformitate privind îndeplinirea de cãtre compania de navigaţie a cerinţelor convenţiilor internaţionale la care România este parte, aplicabile transportului maritim internaţional;
m) contractul cu autoritatea de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii efectuate cu statia de radiocomunicatii de la bordul navelor;
n) dovada achitãrii taxei pe tonajul net al fiecãrei nave cuprinse în lista menţionatã la lit. i);
o) dovada achitãrii taxei de înregistrare a companiei de navigaţie.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. b), g) şi k) se depun în copie, legalizatã la un notar public autorizat.
(3) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. c), d), e), f), h), j), l), m), n) şi o) se depun în copie. La depunere se prezintã şi originalul acestora, în vederea certificãrii conformitatii copiei cu originalul.
(4) Lista cuprinzând navele, prevãzutã la alin. (1) lit. i), se prezintã cu viza cãpitãniei portului unde navele sunt înmatriculate, cu specificarea navelor aflate în proprietatea companiei de navigaţie şi a celor aflate în contracte de navlosire ca nave nude pe o durata mai mare de un an.
(5) În cazul în care la data solicitãrii înregistrãrii compania de navigaţie nu deţine nave în proprietate sau navlosite ca nave nude, documentele menţionate la alin. (1) lit. i), k), l), m) şi n) vor fi depuse nu mai târziu de începerea efectivã a activitãţii comerciale cu aceste nave.
ART. 7
Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime are obligaţia sa verifice documentele depuse şi sa înştiinţeze solicitantul în legatura cu eventualele completãri necesare.
ART. 8
Acordarea dreptului de funcţionare în regim special maritim unei companii de navigaţie maritima se face de cãtre conducerea Ministerului Transporturilor, la propunerea Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime, prin eliberarea certificatului de funcţionare în regim special maritim.
ART. 9
Forma şi conţinutul filei din registrul de regim special maritim şi Certificatul de funcţionare în regim special maritim sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 10
(1) Certificatul de funcţionare în regim special maritim se emite în original şi în trei copii. Originalul se elibereazã reprezentantului împuternicit al companiei de navigaţie maritima solicitante, care semneazã în registrul de regim special maritim pentru primirea acestuia.
(2) Copiile de pe certificatul prevãzut la alin. (1) se vor transmite de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime astfel:
a) o copie companiei de navigaţie, în vederea afişãrii permanente la sediu;
b) o copie Inspectoratului Navigaţiei Civile;
c) o copie administraţiei financiare de care aparţine compania de navigaţie.

CAP. 3
Funcţionarea companiilor de navigaţie în regim special maritim

ART. 11
Funcţionarea companiilor de navigaţie în regim special maritim se va face cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) sa menţinã prevederile din statut referitoare la obiectul de activitate, astfel cum au fost prezentate la obţinerea certificatului de funcţionare în regim special maritim;
b) sa opereze numai navele al cãror proprietar sunt şi/sau navele care sunt navlosite ca nave nude pe o perioada de cel puţin un an;
c) sa opereze numai nave care au clasa acordatã de Regia Autonomã "Registrul Naval Roman" sau de alta societate de clasificare agreatã de Ministerul Transporturilor, care au un tonaj brut mai mare de 500 t şi care îndeplinesc cerinţele convenţiilor internaţionale la care România este parte;
d) sa solicite înscrierea menţiunii de funcţionare în regim special maritim în registrul matricol al cãpitãniei portului, pentru fiecare dintre navele sale;
e) pe intreaga durata de funcţionare în regim special maritim sa aibã contract cu o autoritate de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii efectuate cu statia de radiocomunicatii montata la bordul fiecãrei nave;
f) sa aibã constituitã permanent garanţia bãneascã, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 71/1997 ;
g) în situaţia unei companii cu mai multe nave în patrimoniu, sa întocmeascã balanţa şi bilanţul contabil separat pentru fiecare nava.
ART. 12
(1) Solicitarea înscrierii menţiunii privind evidenta navelor, aparţinând companiilor de navigaţie admise în regim special maritim, în registrul matricol al cãpitãniei portului se face în urma obţinerii avizului din partea Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime.
(2) Avizul prevãzut la alin. (1) se obţine în baza prezentãrii urmãtoarelor documente, în copie:
a) certificatul de naţionalitate a navei;
b) certificatul de tonaj al navei;
c) documentul din care sa rezulte ca nava este cuprinsã în contractul companiei cu autoritatea de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii;
d) documentul din care sa rezulte ca este constituitã pentru acea nava garanţia bãneascã prevãzutã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 71/1997 ;
e) chitanţa de plata a taxei anuale pe tonajul net al navei sau, dupã caz, a cotei semestriale.
ART. 13
Operaţiunea de înscriere a menţiunii în registrul matricol constituie prestaţie şi se plãteşte cãpitãniei portului conform tarifelor stabilite şi aprobate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 48/1994 privind modificarea unor taxe pentru folosirea drumurilor publice şi pentru unele prestãri de servicii, în porturi şi aeroporturi, aprobatã prin <>Legea nr. 123/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. 4
Retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim

ART. 14
Retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim, implicit a autorizaţiei de funcţionare prevãzute la <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 , se face în situaţiile prevãzute la art. 15 din ordonanta, cu aplicarea urmãtoarelor proceduri:

A. La cererea companiei de navigaţie
(1) Compania de navigaţie maritima va depune o cerere la Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime.
(2) Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime are obligaţia sa verifice dacã compania de navigaţie maritima a beneficiat de sprijinul statului, acordat potrivit prevederilor cap. VI din ordonanta.
(3) În cazul în care compania de navigaţie maritima nu a beneficiat de sprijinul statului, pentru retragerea certificatului de funcţionare în regim special este suficient ca aceasta sa facã dovada efectuãrii plãţii taxei anuale pe tonajul net, aferentã fiecãrei nave, şi a eventualelor majorãri datorate neachitarii la termen.
(4) În cazul în care compania de navigaţie maritima a beneficiat de sprijinul statului, prin programul de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim, şi cel puţin o nava mai are înscris gajul/ipoteca statului în registrul matricol, retragerea certificatului se va face numai dupã ce compania de navigaţie face dovada rambursarii la bugetul de stat a întregii sume primite la achiziţie pentru nava respectiva şi a plãţii taxei anuale pe tonajul net, aferentã fiecãrei nave, precum şi a eventualelor majorãri datorate neachitarii la termen.
(5) Decizia de retragere a certificatului de funcţionare în regim special maritim va fi luatã de conducerea Ministerului Transporturilor, la propunerea Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime, şi este urmatã de radierea menţiunii din registrul matricol în care este înmatriculatã fiecare nava operata de compania de navigaţie.
(6) Decizia de retragere este comunicatã de cãtre Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime cãpitãniei portului unde nava a fost înscrisã în regim special maritim, precum şi companiei de navigaţie, care are obligaţia ca în termen de 5 zile de la primirea comunicãrii sa depunã originalul certificatului de funcţionare în regim special maritim la Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime.
(7) Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime va informa, o data cu cãpitãnia portului, şi administraţia financiarã în evidenta cãreia este luatã compania de navigaţie despre decizia de retragere a certificatului de funcţionare în regim special maritim.

B. Când nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 13 alin. (1) din ordonanta
(1) În cazul în care este semnalat ca, printr-o sentinta judecãtoreascã definitiva şi irevocabilã, se interzice funcţionarea companiei de navigaţie maritima sau se dispune dizolvarea/desfiinţarea acesteia, conducerea Ministerului Transporturilor va dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim conform procedurii prevãzute la lit. A alin. (5)-(7).
(2) În cazul în care, din raportul anual de auditare financiarã, dintr-o informare a oficiului registrului comerţului sau dintr-un raport de control efectuat de persoane autorizate în acest sens, rezulta ca compania de navigaţie are şi alt obiect de activitate decât transportul maritim de mãrfuri şi/sau de persoane, conducerea Ministerului Transporturilor va dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim conform procedurii prevãzute la lit. A alin. (5)-(7).
(3) În cazul în care un document, prin care se certifica conformitatea aplicãrii de cãtre compania de navigaţie a unei convenţii internaţionale la care România este parte, este retras sau nu îi mai este prelungitã valabilitatea de cãtre Ministerul Transporturilor sau de alta autoritate prevãzutã de lege, conducerea acestui minister dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim, conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5)-(7).

C. Când numãrul rapoartelor având ca obiect deficiente majore care au condus la reţinerea navelor, rezultate în urma inspectiilor fãcute de autoritãţile competente din ţara sau din porturile strãine la navele companiei de navigaţie, primite de cãtre Inspectoratul Navigaţiei Civile, dovedeşte nerespectarea sistematica a cerinţelor convenţiilor internaţionale la care România este parte
(1) Inspectoratul Navigaţiei Civile are obligaţia sa ţinã, pentru fiecare nava care funcţioneazã în regim special maritim, evidenta reţinerilor dispuse de autoritãţile competente din ţara (Flag State Control) şi din porturile strãine (Port State Control).
(2) În cazul în care Inspectoratul Navigaţiei Civile constata ca în decurs de 12 luni aceeaşi nava, operata de aceeaşi companie de navigaţie, a fost reţinutã de trei ori pentru nerespectarea convenţiilor internaţionale la care România este parte, va informa conducerea Ministerului Transporturilor în vederea analizarii oportunitãţii retragerii certificatului de funcţionare în regim special maritim.
(3) În cazul în care Inspectoratul Navigaţiei Civile constata ca în decurs de 12 luni mai mult de o treime din numãrul navelor operate de o companie de navigaţie a fost reţinutã pentru nerespectarea convenţiilor internaţionale la care România este parte, va informa conducerea Ministerului Transporturilor în vederea analizarii oportunitãţii retragerii certificatului de funcţionare în regim special maritim.

D. La sesizarea proprietarului navei asupra nerespectãrii de cãtre operator a prevederilor art. 4 alin. (3) din ordonanta
(1) În cazul în care proprietarul navei/navelor, ca urmare a nerespectãrii de cãtre operator a prevederilor contractului de navlosire "bareboat", reziliazã contractul şi/sau preia gestiunea directa a navei/navelor, are obligaţia sa sesizeze Ministerul Transporturilor.
(2) Sesizarea proprietarului este analizata de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime şi de Inspectoratul Navigaţiei Civile, care vor prezenta un raport conducerii Ministerului Transporturilor.
(3) În cazul în care compania de navigaţie opereazã numai nave ale proprietarului care a obţinut o hotãrâre judecãtoreascã ori arbitralã executorie de reziliere a contractului de "bareboat" şi/sau preluarea în gestiune directa a navei/navelor în cauza, conducerea Ministerului Transporturilor va dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim, conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5)-(7).

E. Nerespectarea de cãtre compania de navigaţie maritima a obligaţiei de prezentare a raportului anual de auditare financiarã
(1) Companiile de navigaţie înregistrate în regim special maritim au obligaţia ca, în fiecare an, sa prezinte la Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime, cu cel puţin 10 zile înainte de data plãţii cotei aferente semestrului al II-lea a taxelor anuale pe tonajul net al navelor, un raport de auditare financiarã pentru anul precedent, efectuat de o societate de audit financiar agreatã de Ministerul Transporturilor.
(2) Raportul de auditare financiarã, în afarã conţinutului privind bilanţul contabil, va trebui sa conţinã urmãtoarele date:
a) lista cuprinzând navele operate şi datele de înscriere a mentiunilor privind funcţionarea şi, eventual, radierea în/din regimul special maritim, taxa pe tonaj plãtitã pentru acestea şi datele la care s-au achitat cotele semestriale;
b) lista cuprinzând navele achiziţionate cu sprijinul statului, cuantumul alocaţiei stabilite pentru fiecare nava şi modul cum au fost respectate clauzele contractului de subventionare;
c) fondul de timp pentru fiecare nava şi fiecare funcţie la bord, cu specificarea timpului efectiv pontat pentru personalul navigant roman şi personalul navigant strãin, angajat la bordul fiecãrei nave;
d) volumul cheltuielilor de investiţii şi al rambursarilor de credite contractate în vederea achiziţionãrii de nave maritime de transport şi/sau de echipamente/instalaţii necesare dotãrii/modernizãrii acestora şi stabilirea proportiei cu care aceste cheltuieli insumate au diminuat profitul companiei de navigaţie;
e) modul cum au fost asigurate navele achiziţionate cu sprijinul statului;
f) creditele luate de compania de navigaţie cu gajarea/ipotecarea navelor achiziţionate cu sprijinul statului. Pentru evidentierea gajurilor/ipotecilor pe nava se va prezenta o copie de pe foaia matricola a navei;
g) eventualele venituri şi cheltuieli care nu au legatura cu obiectul de activitate al companiei de navigaţie;
h) eventualele nave înstrãinate sau pierdute total, care faceau parte din navele achiziţionate cu sprijinul statului, şi modul de respectare a clauzelor contractului de subventionare.
(3) În cazul în care raportul de auditare financiarã este incomplet, Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime va solicita completarea acestuia.
(4) În cazul în care raportul de auditare financiarã complet nu este depus pana la data de 30 iulie, Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime are obligaţia sa prezinte un raport conducerii Ministerului Transporturilor, care va dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5)-(7).
(5) Raportul de auditare financiarã este pentru uzul Ministerului Transporturilor şi al Ministerului Finanţelor şi nimeni nu poate sa difuzeze date din acesta.

F. Nerespectarea de cãtre compania de navigaţie a obligaţiilor privind asigurarea condiţiilor de viata şi de hrana la bordul navelor pe toatã durata serviciului, în conformitate cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte şi cu legislaţia romana aplicabilã
(1) În cazul în care Inspectoratul Navigaţiei Civile constata nerespectarea condiţiilor prevãzute la art. 20 alin. (2) din ordonanta, va prezenta conducerii Ministerului Transporturilor un raport asupra acestei situaţii.
(2) În situaţia în care conducerea Ministerului Transporturilor constata nerespectarea obligaţiilor de cãtre compania de navigaţie maritima, aceasta dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5)-(7).

G. Când se constata ca nu mai sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevãzute la art. 14 din ordonanta
(1) În cazul în care din raportul anual de auditare financiarã sau dintr-un raport întocmit de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control se constata ca nu mai sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevãzute la art. 14 din ordonanta, Inspectoratul Navigaţiei Civile sau, dupã caz, Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime va prezenta un raport conducerii Ministerului Transporturilor.
(2) În cazul în care conducerea Ministerului Transporturilor constata ca nu mai sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare, aceasta dispune retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5)-(7).

H. Dovedirea prin hotãrâre definitiva de condamnare a sãvârşirii infracţiunii de fals intelectual, prevãzutã de <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , cu modificãrile ulterioare
(1) În cazul în care o hotãrâre definitiva de condamnare privind sãvârşirea infracţiunii de fals intelectual, prevãzutã la art. 15 alin. (1) lit. e) din ordonanta, impotriva unei persoane din cadrul unei companii de navigaţie, este adusã la cunostinta conducerii Ministerului Transporturilor, aceasta va dispune imediat retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim, indiferent de data la care s-a sãvârşit infracţiunea, dacã prin sãvârşirea infracţiunii au fost denaturate veniturile, cheltuielile, rezultatele financiare şi elementele patrimoniale ale companiei de navigaţie.
(2) Retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim se va face cu respectarea procedurii stabilite la lit. A alin. (5)-(7).

CAP. 5
Înscrierea şi radierea în/din registrul matricol al cãpitãniei portului a menţiunii privind funcţionarea în regim special maritim

ART. 15
(1) Compania de navigaţie are obligaţia de a solicita înscrierea menţiunii referitoare la funcţionarea sa în regim special maritim cãpitãniei portului de înmatriculare a navelor, în termen de 15 zile de la obţinerea certificatului de funcţionare în regim special maritim. La solicitare, compania va depune avizul eliberat de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime.
(2) Pentru navele intrate în operarea companiei de navigaţie dupã obţinerea certificatului de funcţionare în regim special maritim, termenul de 15 zile curge de la data dobândirii dreptului de operare a acestor nave.
ART. 16
Cãpitãnia portului va tine seama de aceasta menţiune la primirea listei cuprinzând echipajul şi la operarea imbarcarilor în carnetele de marinar, la înscrierea gajurilor/ipotecilor, inclusiv a gajului/ipotecii statului în cazul primirii de subvenţii la achizitionare, precum şi la eliberarea unor înscrisuri referitoare la nava.
ART. 17
Radierea menţiunii de funcţionare în regim special maritim se face de cãtre cãpitãnia portului în urmãtoarele situaţii:
a) la cererea companiei de navigaţie, în urmãtoarele cazuri:
1. nava a fost vândutã; dovada se face cu documentele care atesta vânzarea/cumpãrarea şi predarea/preluarea navei, iar radierea se consemneazã o data cu anularea certificatului de naţionalitate;
2. nava a fost transferata de proprietar sau de un operator pe baza unui contract de "bareboat" sub un alt pavilion, pe o durata limitatã sau nelimitatã; radierea menţiunii se consemneazã o data cu depunerea de cãtre proprietar a certificatului de naţionalitate;
3. nava a fost dezmembrata; dovada se face cu procesul-verbal vizat de cãpitãnia portului în raza cãreia s-a fãcut dezmembrarea sau de autoritatea competenta din ţara în care a fost dezmembrata nava, în cazul în care dezmembrarea are loc în afarã apelor naţionale ale României; radierea menţiunii se consemneazã o data cu depunerea certificatului de naţionalitate;
4. pierderea totalã a navei în urma unui naufragiu, incendiu sau a unei esuari; dovada acestora se face cu documente eliberate de cãpitãnia portului în raza cãreia s-a petrecut evenimentul sau cu documente ale autoritãţilor competente, dacã evenimentul s-a produs în afarã apelor naţionale ale României; radierea menţiunii se consemneazã dupã depunerea declaraţiei de abandon al navei şi a certificatului de naţionalitate;
b) la retragerea certificatului de funcţionare în regim special maritim.
Cãpitãnia portului are obligaţia de a consemna radierea menţiunii imediat ce Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime i-a comunicat decizia de retragere a certificatului de funcţionare în regim special maritim al companiei de navigaţie care opereazã nava.
Aceasta operaţiune nu se considera prestaţie potrivit prevederilor <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 48/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 123/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 18
În toate cazurile cãpitãnia portului va opera radierea numai dupã primirea avizului de la Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime.

CAP. 6
Agrearea societãţilor de clasificare a navelor, a organizaţiilor pentru emiterea de certificate de conformitate cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte şi a societãţilor de audit financiar

ART. 19
Navele care pot fi operate de companiile de navigaţie în regim special maritim trebuie sa detina certificate care sa ateste ca au fost construite şi echipate în conformitate cu regulile Registrului Naval Roman sau ale unei societãţi de clasificare care a încheiat o convenţie în acest sens cu Ministerul Transporturilor, pe baza criteriilor de competenta stabilite de acesta.
ART. 20
De asemenea, aceste nave pot fi operate numai dacã deţin certificate care atesta conformitatea cu convenţiile internaţionale aplicabile la care România este parte, eliberate de Ministerul Transporturilor sau de alta autoritate a statului stabilitã prin lege, de Registrul Naval Roman sau de o organizaţie care a încheiat o convenţie în acest sens cu Ministerul Transporturilor, pe baza criteriilor de competenta şi de acoperire geograficã stabilite de acesta.
ART. 21
Companiile de navigaţie sunt obligate sa prezinte anual Ministerului Transporturilor un raport de auditare efectuat de o societate de audit financiar autorizata de Ministerul Finanţelor şi care a încheiat o convenţie în acest sens cu Ministerul Transporturilor, pe baza criteriilor de competenta şi de acoperire geograficã stabilite de acesta.

CAP. 7
Dispoziţii cu privire la personalul navigant

ART. 22
(1) Compania de navigaţie în regim special maritim are obligaţia sa imbarce pe navele ei personal navigant în conformitate cu art. 19 din ordonanta.
(2) Pentru personalul navigant strãin compania de navigaţie are sarcina sa solicite Inspectoratului Navigaţiei Civile, în timp util, eliberarea documentului de conformitate.
ART. 23
Inspectoratul Navigaţiei Civile va elibera documentul de conformitate pentru brevetele şi certificatele de capacitate personalului navigant strãin, potrivit prevederilor reglementãrilor în vigoare.
ART. 24
(1) Contractul colectiv de munca se va încheia pentru minimum un an şi se va prelungi anual pe toatã perioada menţinerii companiei în regim special maritim.
(2) Contractul colectiv de munca va fi semnat de armator sau de operator şi de personalul navigant şi va fi înregistrat la direcţia de munca şi protecţie socialã judeteana.
(3) Compania de navigaţie are obligaţia sa depunã la cãpitãnia portului o copie legalizatã de pe contractul colectiv de munca, înregistrat la direcţia de munca şi protecţie socialã judeteana, şi sa solicite cãpitãniei portului transcrierea contractului colectiv de munca în registrul contractelor de munca.
(4) Cãpitãnia portului de înmatriculare a navei va inregistra în registrul contractelor de munca contractul colectiv de munca prezentat de compania de navigaţie.
(5) Operaţiunea de înregistrare este consideratã prestaţie şi se plãteşte de cãtre compania de navigaţie pe baza tarifelor stabilite şi aprobate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 48/1994 privind modificarea unor taxe pentru folosirea drumurilor publice şi pentru unele prestãri de servicii în porturi şi aeroporturi, aprobatã prin <>Legea nr. 123/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 25
(1) Personalul navigant care deţine brevete şi certificate eliberate de Inspectoratul Navigaţiei Civile sau de capitaniile porturilor, dupã caz, are obligaţia sa îşi înscrie contractul individual de munca în registrul cãpitãniei portului.
(2) Operaţiunea de înscriere este consideratã prestaţie şi se plãteşte de solicitant pe baza tarifelor stabilite şi aprobate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 48/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 123/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 26
Compania de navigaţie are obligaţia sa ţinã evidente clare, pentru fiecare nava, privind timpul de lucru efectiv al fiecãrei persoane imbarcate, astfel încât calculul coeficientului de diminuare a taxei k(2), prevãzut în metodologia de calcul al taxei anuale pe tonajul net al navei din anexa la ordonanta, sa poatã fi susţinut de aceste documente primare.

CAP. 8
Încurajarea innoirii şi dezvoltãrii capacitãţii de transport maritim

ART. 27
Programele de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim se elaboreazã de Ministerul Transporturilor, pe baza solicitãrilor companiilor de navigaţie autorizate sa funcţioneze în regim special maritim.
ART. 28
În cadrul programelor de dezvoltare pot fi cuprinse nave aflate în construcţie sau nave pentru care încã nu s-a început construcţia, precum şi nave existente care urmeazã a fi achiziţionate de o companie de navigaţie autorizata sa funcţioneze în regim special maritim.
ART. 29
Pentru cuprinderea în programul de dezvoltare a navelor pentru care încã nu s-a început construcţia, compania de navigaţie va prezenta, la solicitare, pe lângã studiul de fezabilitate, şi o documentaţie tehnica preliminarã avizatã de Registrul Naval Roman sau de alta societate de clasificare agreatã de Ministerul Transporturilor. Volumul documentaţiei va fi stabilit de Ministerul Transporturilor.
ART. 30
(1) Pentru cuprinderea în programul de dezvoltare a unor nave existente compania de navigaţie va prezenta, la solicitare, studiul de fezabilitate însoţit de un caiet de sarcini al achiziţiei.
(2) Nava poate avea clasa acordatã de Registrul Naval Roman sau de o societate de clasificare agreatã în prealabil de Ministerul Transporturilor.
(3) Nu vor putea fi cuprinse în program nave care la data acordãrii alocaţiei au depãşit varsta de 10 ani.
ART. 31
(1) Ministerul Transporturilor va cuprinde în proiectul programului de dezvoltare numai acele propuneri care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) compania de navigaţie face dovada constituirii surselor pentru achiziţia navei, în completare cu alocaţia solicitatã;
b) studiul de fezabilitate releva în mod convingator eficienta economicã în exploatare a navei pe o relatie de transport maritim de interes pentru România sau pe o relatie care valorifica potenţialul porturilor maritime româneşti;
c) preţul de achiziţie al navei se situeaza, fata de media preţului pieţei pentru acea categorie de nave, la un nivel cu cel mult 15% în plus.
(2) În cazul în care resursele alocate de la bugetul de stat din Fondul la dispoziţia Guvernului constituit din vãrsãminte din privatizare nu acoperã totalul solicitãrilor, vor fi cuprinse în program, cu prioritate, solicitarile companiilor de navigaţie mici sau mijlocii, precum şi ale companiilor care nu au mai beneficiat de sprijinul statului.
ART. 32
În termen de 60 de zile de la înregistrarea solicitãrii pentru cuprinderea în programul de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim, Ministerul Transporturilor are obligaţia sa comunice în scris companiei de navigaţie acceptul privind înscrierea navei/navelor în proiectul programului pentru anul în care nava/navele urmeazã sa fie livrata/livrate şi cuantumul preliminar al alocaţiei propuse sau, dupã caz, refuzul motivat.
ART. 33
(1) Ministerul Transporturilor va supune aprobãrii Guvernului, în fiecare an, pana la data de 1 iulie, proiectul programului de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim, care urmeazã sa fie finanţat potrivit legii bugetului de stat din anul urmãtor.
(2) Pana la transmiterea proiectului legii bugetului de stat spre aprobare Parlamentului, Ministerul Transporturilor va putea solicita Guvernului o singura data modificarea programului de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim.
ART. 34
Dupã adoptarea legii bugetului de stat Ministerul Transporturilor va comunica, în scris, fiecãrei companii de navigaţie beneficiare, în termen de 10 zile, cuprinderea acesteia în program, nava/navele care urmeazã a fi realizatã/realizate cu sprijinul statului, cuantumul alocaţiei stabilite pentru fiecare nava şi termenul dupã care se poate elibera aceasta, precum şi invitaţia pentru a încheia contractul de subventionare.
ART. 35
(1) Contractul de subventionare de la bugetul de stat va fi încheiat între Ministerul Transporturilor în calitate de ordonator principal de credite bugetare, pe de o parte, şi fiecare companie de navigaţie beneficiara a alocaţiei, prevãzutã în program, pe de alta parte, şi va avea ca obiect subvenţionarea achiziţiei unei singure nave.
(2) Contractul va trebui sa cuprindã:
a) pãrţile contractante;
b) obiectul contractului: subvenţionarea achiziţiei navei, cu indicarea poziţiei din programul aprobat, prevãzut în anexa la legea bugetului de stat;
c) cuantumul alocaţiei şi data de la care poate fi solicitatã;
d) contul şantierului naval constructor sau al furnizorului, în care Ministerul Transporturilor urmeazã sa facã plata. Contul furnizorului poate fi indicat o data cu solicitarea de înmatriculare a navei;
e) clauze privind condiţiile de efectuare a plãţii alocaţiei, corelat cu metodologia înmatriculãrii navei, şi clauzele din contractul de construcţie;
f) clauze privind condiţiile de exploatare a navei, în concordanta cu prevederile art. 32-34 din ordonanta;
g) alte elemente stabilite de pãrţi.
(3) Compania de navigaţie este obligatã sa aibã o comisie de supraveghere în şantierul naval în care se desfãşoarã lucrãrile, iar etapele de realizare trebuie confirmate de cãtre conducerea companiei de navigaţie.
(4) Ministerul Transporturilor va efectua plãţile o data cu înmatricularea navei în registrul matricol al navelor şi cu emiterea certificatului de naţionalitate.
ART. 36
Transcrierea în foaia matricola a navei din registrul matricol şi în certificatul de naţionalitate, a sumei cu care a fost subventionata nava se face de cãtre cãpitãnia portului unde nava este înmatriculatã, la solicitarea Ministerului Transporturilor, prin Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime.
ART. 37
(1) Pentru confirmarea operaţiunii cãpitãnia portului va trimite Ministerului Transporturilor un certificat privind situaţia juridicã realã a navei.
(2) Operaţiunile prevãzute la alin. (1) sunt considerate prestaţii care vor fi achitate de compania de navigaţie pe baza tarifelor stabilite şi aprobate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 48/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 123/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 38
(1) Inspectoratul Navigaţiei Civile va confirma Ministerului Transporturilor înscrierea cuantumului alocaţiei de care a beneficiat compania de navigaţie, sub forma de gaj/ipoteca a statului, exigibilã numai în decurs de 8 ani de la data înscrierii.
(2) Compania de navigaţie nu va mai contracta în decurs de 8 ani, pentru aceeaşi nava, credite care sa fie înscrise sub forma de gaj/ipoteca al/a altui creditor decât cu acordul prealabil al Ministerului Transporturilor.
ART. 39
(1) În cazul în care pana la data de 31 decembrie a fiecãrui an au rãmas sume nefolosite din programul de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim, Ministerul Transporturilor are obligaţia sa verse la bugetul de stat aceste sume.
(2) Compania de navigaţie poate solicita înscrierea navei, pentru care nu a utilizat suma alocata într-un an, în programul de dezvoltare din anul urmãtor, cu respectarea întregii proceduri.
ART. 40
Programul de dezvoltare a capacitãţii de transport maritim va putea fi modificat în cursul anului, în condiţiile prevãzute de legea bugetului de stat, sau o data cu adoptarea unei legi sau ordonanţe de rectificare a bugetului de stat.

CAP. 9
Plata taxei pe tonaj şi a taxei pentru înregistrarea companiei de navigaţie

ART. 41
Taxa anuala pe tonajul net al navei se plãteşte, în lei, de fiecare companie de navigaţie în contul bugetului de stat nr. 20.21.01.03 "Taxe pentru prestaţiile şi serviciile efectuate de capitaniile de port şi pentru eliberarea autorizaţiilor de transport mãrfuri în trafic internaţional", deschis la trezoreria statului.
ART. 42
Obligaţia calculului taxei anuale pe tonajul net pentru fiecare nava şi al cotei aferente fiecãrui semestru revine companiei de navigaţie, potrivit metodologiei de calcul cuprinse în anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 , intocmindu-se o fişa de calcul în acest sens.
ART. 43
Taxa poate fi plãtitã cu condiţia prezentãrii fisei de calcul, avizatã de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime din cadrul Ministerului Transporturilor. Fişa de calcul stabileşte valoarea cotei semestriale, exprimatã în dolari S.U.A.
ART. 44
Pentru obţinerea avizului Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime compania de navigaţie va prezenta urmãtoarele documente justificative:
a) certificatul de naţionalitate a navei (copie);
b) certificatul de tonaj, eliberat în conformitate cu Convenţia internationala din 1969 asupra masurarii tonajului navelor (copie);
c) documentul din care sa rezulte varsta navei (copie);
d) documentele din care sa rezulte timpul de lucru efectiv la bordul navei pentru personalul navigant angajat (numai pentru stabilirea cotei semestriale care trebuie plãtitã pana la data de 30 iunie).
ART. 45
Cota semestriala a taxei pe tonajul net se plãteşte pentru fiecare nava în lei, la cursul de schimb în vigoare la data efectuãrii plãţii, comunicat de Banca Nationala a României.
ART. 46
În cazul în care data efectuãrii plãţii excede datei de 31 decembrie a anului anterior pentru cota aferentã semestrului I şi datei de 30 iunie a anului în curs pentru cota aferentã semestrului II, valoarea taxei încasate se va mari corespunzãtor prin perceperea de majorãri de întârziere potrivit legislaţiei fiscale în vigoare.
ART. 47
(1) Taxa pentru înregistrarea companiei de navigaţie este de 300 dolari S.U.A. şi se plãteşte de fiecare companie de navigaţie înainte de depunerea documentelor pentru înregistrare, în contul bugetului de stat nr. 20.17.01.03 "Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare", deschis la trezoreria statului.
(2) Aceasta taxa se achitã în lei la cursul de schimb în vigoare la data efectuãrii plãţii, comunicat de Banca Nationala a României.
ART. 48
(1) În cazul în care nu se efectueazã înregistrarea companiei de navigaţie, aceasta este indreptatita la restituirea sumei în lei achitate anticipat, pe baza unei dovezi eliberate de Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime.
(2) Documentele de restituire se întocmesc pe rãspunderea Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 49
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri Ministerul Transporturilor va emite criteriile de competenta pentru agrearea societãţilor de clasificare a navelor, a organizaţiilor pentru emiterea de certificate de conformitate cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte şi a societãţilor de audit financiar.
ART. 50
Ministerul Finanţelor va elabora, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, instrucţiuni de lucru privind facilitãţile acordate conform art. 6-8 din ordonanta, companiilor de navigaţie care au obţinut certificatul de funcţionare în regim special maritim.
ART. 51
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 112/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare a licenţelor şi a autorizaţiilor privind efectuarea transporturilor navale de mãrfuri şi cãlãtori şi de autorizare a functionarii agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996, modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 71/1997 privind autorizarea societãţilor comerciale care desfãşoarã activitãţi de transport maritim internaţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 20 martie 1997.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------


FILA DIN REGISTRUL SPECIAL MARITIM

1. Compania de navigaţie (denumirea completa, conform actului constitutiv)
..........................................................................
2. Numãrul de înmatriculare la Oficiul registrului comerţului
...........................................................................
3. codul fiscal ..........................................................
4. Sediul ................................................................
5. Nr. telefon/fax .......................................................
6. Actionarii principali:

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Numele │ Nr. │ Numele │ Nr. │ Numele │
│ crt. │ şi prenumele │ crt. │ şi prenumele │ crt. │ şi prenumele │
│──────│─────────────────│──────│────────────────────│──────│────────────────│
│ 1. │ │ 6. │ │ 11. │ │
│──────│─────────────────│──────│────────────────────│──────│────────────────│
│ 2. │ │ 7. │ │ 12. │ │
│──────│─────────────────│──────│────────────────────│──────│────────────────│
│ 3. │ │ 8. │ │ 13. │ │
│──────│─────────────────│──────│────────────────────│──────│────────────────│
│ 4. │ │ 9. │ │ 14. │ │
│──────│─────────────────│──────│────────────────────│──────│────────────────│
│ 5. │ │ 10. │ │ 15. │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

7. Administratorii/Directorii:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Numele │ │ Nr. │ Numele │ │
│ crt.│ şi prenumele │ Funcţia │ crt.│ şi prenumele │ Funcţia │
│─────│────────────────│──────────────│─────│─────────────────│──────────────│
│ 1. │ │ │ 6. │ │ │
│─────│────────────────│──────────────│─────│─────────────────│──────────────│
│ 2. │ │ │ 7. │ │ │
│─────│────────────────│──────────────│─────│─────────────────│──────────────│
│ 3. │ │ │ 8. │ │ │
│─────│────────────────│──────────────│─────│─────────────────│──────────────│
│ 4. │ │ │ 9. │ │ │
│─────│────────────────│──────────────│─────│─────────────────│──────────────│
│ 5. │ │ │ 10. │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

8. Lista cuprinzând navele maritime care urmeazã sa fie operate de compania de navigaţie în regim special maritim:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ │ │ │ │
│ crt.│ Denumirea │ Anul de fabricaţie │ Tonajul net │ Tonajul brut │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 1. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 2. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 3. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 4. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 5. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 6. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 7. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 8. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 9. │ │ │ │ │
│─────│───────────────│──────────────────────│──────────────│────────────────│
│ 10. │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

9. Dovada constituirii garanţiei bãneşti destinate acoperirii salariilor neachitate şi repatrierii personalului navigant de cãtre compania de navigaţie, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 71/1997 : seria şi numãrul poliţei de asigurare/numãrul contului deschis la o banca din România ...... .
10. Documentul de conformitate cu Codul de management al siguranţei (cod ISM): numãrul ....., data emiterii ...... .
11. Taxa de înregistrare a companiei de navigaţie: numãrul chitanţei/ordinului de plata ....... .
12. Numãrul certificatului de funcţionare în regim special maritim ..... .

┌─────────────────────────────────────────┐
│ │ Director │ Semnatura │ Data │
│───────────│──────────│───────────│──────│
│ Am primit │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
-------
la regulament
-------------



╔════════════════════════════════ ROMÂNIA ════════════════════════════════════╗
║ ║
║ MINISTERUL TRANSPORTURILOR ║
║ ║
║ CERTIFICAT ║
║ DE FUNCŢIONARE ÎN REGIMUL SPECIAL MARITIM ║
║ ║
║ Se certifica ca Societatea Comercialã ................................, ║
║ având sediul în ......................, capitalul social ........., ║
║ numãrul de înmatriculare la Oficiul registrului comerţului ........, codul ║
║ fiscal ......, îndeplineşte condiţiile stabilite de Ordonanta Guvernului ║
║ nr. 116/1998 şi a fost admisã sa funcţioneze în regim special maritim. ║
║ Societatea comercialã ............................... a fost înregistratã ║
║ cu numãrul ...... din ......, îşi desfãşoarã activitatea în regim special ║
║ maritim şi beneficiazã, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. ║
║ 116/1998, de urmãtoarele facilitãţi: ║
║ 1. - "Art. 6. - Companiile de navigaţie maritima care îşi desfãşoarã ║
║ activitatea în regimul special maritim sunt scutite de plata urmãtoarelor ║
║ impozite şi taxe pe toatã perioada înregistrãrii în acest regim: ║
║ a) impozitul pe profit; ║
║ b) taxa pe valoarea adãugatã şi taxele vamale pentru bunurile importate ║
║ utilizate pentru modernizarea, repararea şi exploatarea navelor; ║
║ c) taxa pe valoarea adãugatã şi taxele vamale pentru navele importate în ║
║ întregul lor şi pentru echipamentele, subansamblurile şi materialele ║
║ procurate din import pentru construcţia de nave noi; ║
║ d) accizele pentru produsele utilizate tehnic şi consumate pentru ║
║ exploatarea navelor; ║
║ e) taxa asupra mijloacelor de transport, pentru navele care le aparţin." ║
║ 2. - "Art. 7. - Livrãrile de bunuri din ţara destinate utilizãrii sau ║
║ incorporarii în navele aflate în proprietatea companiilor de navigaţie sau ║
║ operate de acestea, livrãrile de nave, în întregul lor, acestor companii, ║
║ precum şi prestaţiile de servicii efectuate acestor nave sunt supuse cotei ║
║ zero de taxa pe valoarea adãugatã." ║
║ 3. - "Art. 8. - Actionarii şi asociaţii, persoane fizice sau juridice, ║
║ cãrora li se cuvin dividende pentru capitalul pe care l-au atribuit spre ║
║ valorificare companiilor de navigaţie care funcţioneazã în regim special ║
║ maritim, sunt exonerati de plata impozitului pe dividendele aferente ║
║ profitului realizat din activitatea de transport maritim internaţional, cu ║
║ condiţia ca, în anul respectiv, compania de navigaţie sa realizeze ║
║ cheltuieli de investiţii sau rambursãri de credite contractate în vederea ║
║ achiziţionãrii de nave maritime de transport şi/sau de echipamente/ ║
║ instalaţii necesare dotãrii/modernizãrii acestora, cheltuieli care determina║
║ diminuarea profitului cu cel puţin o treime." ║
║ Compania de navigaţie are obligaţia sa respecte prevederile înscrise în ║
║ <>Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 şi va achitã plata taxelor anuale ║
║ corespunzãtoare, dupã cum urmeazã: ║
║ "Art. 9. - (1) Companiile de navigaţie care sunt înregistrate în regim ║
║ special maritim sunt obligate la plata unei taxe anuale pe tonajul net al ║
║ fiecãrei nave aflate în operarea lor." ║
║ .......................................................................... ║
║ "(4) Taxa anuala pe tonajul net al navelor se poate plati integral, la ║
║ începutul anului, sau în cote semestriale, înainte de începerea fiecãrui ║
║ semestru". ║
║ ║
║ Prezentul certificat reprezintã şi autorizaţie de transport maritim ║
║ internaţional, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. ║
║ 42/1997, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 112/1996 , cu modificãrile ulterioare, ║
║ şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 71/1997 . ║
║ ║
║ Secretar de stat, ║
║ Bucureşti ║
║ Nr. .... Data ...... ║
║ ║
╚═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╝


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016