Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 30 din 2 februarie 2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica, asimilat magistratilor, din aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii
Având în vedere dispoziţiile <>art. 2 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, în temeiul dispoziţiilor art. 62 alin. (1) şi ale art. 39 alin. (1) din aceeaşi lege,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. 1 Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor, din aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor dr. Dan Lupaşcu
Bucureşti, 2 februarie 2005. Nr. 30.
ANEXĂ
REGULAMENT privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor, din aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Poate ocupa un post de execuţie de personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor, în aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii, persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 13 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor şi a promovat concursul organizat de Consiliul Superior al Magistraturii. (2) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor, a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1) se face prin dispoziţie a secretarului general al Consiliului Superior al Magistraturii. ART. 2 (1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta: a) cerere-tip; b) copie de pe actul de identitate; c) copie de pe certificatul de naştere şi certificatul de cãsãtorie; d) copie de pe diploma de licenţã şi foaia matricolã a anilor de studii; e) certificatul de cazier judiciar; f) certificatul de cazier fiscal; g) curriculum vitae; h) copie de pe carnetul de muncã sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate; i) chitanţa de platã a taxei de înscriere; j) douã fotografii color tip buletin. (2) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã. Candidaţii care nu au mai fost angajaţi anterior vor depune o recomandare de la ultima instituţie de învãţãmânt absolvitã.
CAP. II Organizarea şi desfãşurarea concursului
ART. 3 Examinarea candidaţilor se va face prin susţinerea unei probe scrise la o limbã strãinã la alegere, englezã sau francezã, a unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi a unei probe orale. ART. 4 Tematica pentru probele de concurs este propusã de compartimentele în care se aflã posturile vacante şi se înainteazã Direcţiei resurse umane şi organizare, care o supune spre aprobare secretarului general al Consiliului Superior al Magistraturii. ART. 5 (1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, numãrul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoştinţã celor interesaţi prin afişare la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, prin intermediul mass-media şi prin publicarea pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu cel puţin 30 de zile înainte de data concursului. (2) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã secretarului general al Consiliului Superior al Magistraturii şi se depun, cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului, la Direcţia resurse umane şi organizare. (3) Cuantumul taxei de înscriere la concurs va fi stabilit prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii. ART. 6 (1) Pentru fiecare probã de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeşte comisiile de examinare a lucrãrilor scrise la o limbã strãinã, de verificare a cunoştinţelor teoretice şi pentru proba oralã, precum şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor. (2) Fiecare comisie este alcãtuitã din 3 membri. ART. 7 (1) Comisiile de examinare a lucrãrilor scrise la o limbã strãinã şi de verificare a cunoştinţelor teoretice întocmesc, cu o zi înainte de data desfãşurãrii concursului, 3 variante de subiecte pentru fiecare materie de concurs, care vor fi puse în plicuri separate şi sigilate. (2) Cele 3 plicuri sigilate vor fi prezentate de un delegat al comisiei de examinare, în ziua concursului, în sala de desfãşurare a acestuia. (3) Un reprezentant al candidaţilor va proceda la tragerea la sorţi a plicului cu subiecte, care va fi desigilat şi prezentat de delegatul comisiei de examinare. Delegatul comisiei de examinare comunicã subiectele şi ora exactã de începere şi de încheiere a concursului. ART. 8 Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii scrise la limba strãinã este de douã ore din momentul comunicãrii subiectelor. ART. 9 (1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a buletinului/cãrţii de identitate. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat va pãstra pe bancã buletinul/cartea de identitate, pânã la predarea lucrãrii scrise. Pe listã se va menţiona prezenţa fiecãrui candidat. (2) Candidaţii care nu se vor afla în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã. (3) Înainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi lipit, dupã care se aplicã ştampila Direcţiei resurse umane şi organizare. (4) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise la limba strãinã, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei şi persoanele desemnate cu aplicarea ştampilei pe colţul îndoit al colilor destinate probei scrise. (5) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având ştampila Consiliului Superior al Magistraturii. Se va putea folosi numai cernealã de culoare albastrã sau pix cu pastã de culoare albastrã. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacã este necesar, cernealã sau pixuri. (6) La expirarea timpului prevãzut la art. 8, delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi, sub semnãturã, dupã care le predã comisiei de examinare, care le înscrie într-un borderou. (7) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se va întocmi câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare salã. (8) Lucrarea se considerã predatã de candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei şi dupã semnarea borderoului de cãtre candidat. (9) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se va putea face numai cu însoţitor. (10) Orice fraudã sau tentativã de fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri delegaţii care supravegheazã lucrãrile sesizeazã de îndatã comisia de examinare, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". ART. 10 Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã la o limbã strãinã, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7. ART. 11 (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisã la o limbã strãinã pot depune contestaţie la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor. (2) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, colţurile lucrãrii se vor lipi din nou. (3) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, prevãzutã la art. 6. ART. 12 (1) Candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 la proba scrisã la o limbã strãinã vor susţine o lucrare scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice la urmãtoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, organizarea judiciarã, statutul magistraţilor, organizarea şi funcţionarea Consiliului Superior al Magistraturii, elemente de drept comparat şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului. (2) Disciplinele la care candidaţii vor susţine lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice vor fi stabilite pentru fiecare post vacant, la propunerea compartimentelor în care existã postul vacant, prin dispoziţie a secretarului general al Consiliului Superior al Magistraturii. ART. 13 Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii scrise este de 3 ore din momentul comunicãrii subiectelor. ART. 14 Dispoziţiile art. 9 se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 15 (1) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de examinare. (2) Lucrarea scrisã la fiecare dintre materiile de concurs se noteazã cu note de la 1 la 10. (3) Nota lucrãrii scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice o reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare dintre materiile de concurs. ART. 16 Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin media 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare materie de concurs. ART. 17 (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate pot depune contestaţie la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor. (2) Dispoziţiile art. 11 alin. (2) şi (3) se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 18 (1) Candidaţii care au fost declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice vor susţine o probã oralã. (2) Din comisia de la proba oralã vor face parte şi conducãtorii compartimentelor în care sunt posturile vacante scoase la concurs. ART. 19 (1) Proba oralã se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei. (2) Nota finalã la proba oralã o reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei. (3) Nu se admit contestaţii cu privire la notele obţinute la proba oralã. ART. 20 (1) Media generalã de promovare a concursului este cel puţin 7. (2) Media generalã a concursului reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la proba scrisã la o limbã strãinã, proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi proba oralã. ART. 21 În termen de cel mult 30 de zile de la data finalizãrii concursului, comisiile de examinare vor preda întregul material de concurs Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, care va lua mãsuri pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul acestuia. ART. 22 (1) Repartizarea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea descrescãtoare a mediilor generale obţinute, în limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul şi în funcţie de opţiunea candidaţilor şi de probele de concurs susţinute. (2) Comisia de repartizare este compusã din secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, directorul Direcţiei resurse umane şi organizare, precum şi conducãtorii compartimentelor în care sunt posturile vacante scoase la concurs.
CAP. III Dispoziţii finale
ART. 23 Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului vor fi anexate la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi. ART. 24 Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice. ART. 25 Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi anunţã retragerea, cu cel puţin 15 zile, înainte de prima probã de concurs. ART. 26 Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. _________________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email