Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 3 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 3 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 10 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei stabileşte politica în domeniul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, la nivel naţional, elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice de dezvoltare şi de armonizare a activitãţilor de lucrãri publice, transport şi locuinţe, în cadrul politicii generale a Guvernului, şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat în domeniul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 2
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în calitatea sa de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã şi supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
2. elaboreazã politica economicã în domeniul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
3. elaboreazã politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale şi a transportului combinat;
4. elaboreazã şi implementeaza politicile de aplicare a strategiei naţionale în domeniul lucrãrilor publice, amenajãrii teritoriului şi locuinţei;
5. aplica şi urmãreşte în sectorul lucrãrilor publice şi al transporturilor prevederile Acordului de asociere a României la Uniunea Europeanã şi strategia nationala şi sectoriala de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã;
6. elaboreazã strategiile de dezvoltare a infrastructurilor, lucrãrilor publice, activitãţilor de transport şi locuinţei;
7. fundamenteazã şi elaboreazã necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniile sale de activitate;
8. gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat, resursele din fondurile speciale şi din creditele externe, în domeniile sale de activitate;
9. exercita drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la companiile naţionale, societãţile naţionale şi societãţile comerciale aflate sub autoritatea sa, pana la finalizarea procesului de privatizare;
10. elaboreazã şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniile sale de activitate şi asigura gestionarea întregului proces de privatizare pentru unitãţile de sub autoritatea sa;
11. aproba tarifele percepute pentru eliberarea de autorizaţii şi licenţe, precum şi cuantumul redevenţelor;
12. asigura organizarea şi dezvoltarea cercetãrii ştiinţifice în domeniile lucrãrilor publice, transporturilor, locuinţei, amenajãrii teritoriului, urbanism, siguranta construcţiilor, prin corelare cu programele naţionale de cercetare în aceste domenii;
13. organizeazã activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice din domeniul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
14. promoveazã sistemul institutional pentru dezvoltarea pieţei libere a construcţiilor, asigura condiţiile unui mediu concurential în cadrul fiecãrui mod de transport, precum şi între modurile de transport;
15. elaboreazã şi promoveazã cadrul legal în vederea stimulãrii investiţiilor cu capital autohton şi strãin în domeniile sale de activitate;
16. asigura conceptia unitarã a aplicãrii politicii naţionale de amenajare şi echipare cu lucrãri publice a teritoriului naţional;
17. iniţiazã şi negociaza, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia mãsuri de aplicare a acestora;
18. reprezintã interesele statului în cadrul organismelor internaţionale, pe baza convenţiilor, acordurilor şi înţelegerilor stabilite, şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de domeniul sau de activitate;
19. susţine promovarea intereselor agenţilor economici autohtoni de profil pe pieţele internaţionale;
20. avizeazã şi urmãreşte realizarea programelor şi proiectelor de construcţii şi infrastructuri;
21. asigura administrarea, dezvoltarea şi gestionarea infrastructurilor de transport şi a echipamentelor de interes naţional din sistemul naţional de transport;
22. asigura tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public;
23. asigura beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul şi mijlocul de transport;
24. sprijinã dezvoltarea şi funcţionarea transportului public;
25. stimuleaza libera initiativa şi asigura autonomia transportatorilor;
26. concesioneaza, în numele statului, bunurile proprietate publica ori privatã a statului, activitãţile şi serviciile de interes naţional din domeniul transporturilor;
27. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a infrastructurii feroviare şi alte tarife care sunt în competenta de aprobare a Guvernului;
28. clasifica infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale;
29. stabileşte prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informaţional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public;
30. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului schema reţelei naţionale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasarii persoanelor şi a mãrfurilor între toate localitãţile tarii, precum şi conectarea infrastructurilor naţionale de transport la principalele infrastructuri internaţionale de transport;
31. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania nationala care gestioneazã infrastructura feroviara, cu societãţile naţionale şi/sau cu societãţile comerciale care efectueazã transport feroviar public de cãlãtori;
32. realizeazã activitãţi de asigurãri de sãnãtate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, al companiilor naţionale, societãţilor naţionale, regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum şi al societãţilor comerciale, care desfãşoarã activitãţi în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul şi lucrãri publice, pentru membrii de familie ai acestora, precum şi pentru pensionãrii care au lucrat în transporturi şi lucrãri publice şi pentru membrii lor de familie, care folosesc reţeaua sanitarã proprie;
33. asigura elaborarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, ca sinteza a politicilor şi planurilor sectoriale şi locale de amenajare a teritoriului, urmãrind armonizarea lor; verifica respectarea prevederilor acestuia, dupã aprobare, potrivit legii;
34. stabileşte, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniu, mãsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istorica, arhitecturala sau peisagistica, precum şi pentru integrarea acestora în acţiunile de modernizare a localitãţilor şi a zonelor aferente;
35. colaboreazã cu consiliile judeţene şi locale la elaborarea studiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea urbana şi ruralã, la construcţia de locuinţe şi lucrãrile tehnico-edilitare, în vederea realizãrii politicilor sectoriale din aceste domenii; participa la susţinerea operaţiunilor urbanistice şi de amenajare a teritoriului cu caracter pilot;
36. sprijinã şi indruma administraţia publica localã prin activitãţi ce privesc strategia, monitorizarea programelor de investiţii în infrastructura urbana, reglementãri specifice şi politici sectoriale în domeniul serviciilor de gospodãrie comunalã, care nu pot fi soluţionate la nivelurile de competenta localã;
37. colaboreazã cu coordonatorii cadastrului general, stabiliţi prin lege, pentru organizarea şi realizarea cadastrului imobiliar-edilitar;
38. asigura evidenta terenurilor din domeniul privat al societãţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat şi elibereazã certificatele de proprietate, conform legii;
39. asigura fundamentarea şi elaborarea programelor referitoare la îmbunãtãţirea şi dezvoltarea fondului de lucrãri publice şi locuinţe;
40. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri speciale şi din credite garantate de stat, precum şi pentru lucrãrile de interes naţional care sunt finanţate din alte surse;
41. analizeazã studiile de fezabilitate pentru lucrãrile publice din competenta de aprobare a Guvernului şi le prezintã Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale, sustinand necesitatea, oportunitatea şi eficienta economicã a acestora; participa la promovarea pentru aprobare a lucrãrilor avizate, conform legii;
42. iniţiazã şi urmãreşte elaborarea programului de protecţie antiseismica, inclusiv a programului pentru educarea populaţiei privind comportarea în caz de seisme;
43. colaboreazã, prin serviciile publice descentralizate ale ministerului, cu autoritãţile administraţiei publice locale în acţiunea de reducere a riscului seismic al construcţiilor existente;
44. participa la stabilirea mãsurilor organizatorice de actionare, pe plan central şi local, în cazurile de seisme sau alunecãri de teren, în cadrul sistemului naţional de apãrare impotriva dezastrelor;
45. organizeazã elaborarea, avizarea şi aprobarea reglementãrilor tehnice şi economice pentru domeniile sale de activitate, precum şi documentarea specialiştilor, în condiţiile legii; asigura directivarea şi asistenta tehnica pentru implementarea calitãţii în construcţii, prin reglementãri tehnice şi economice, cu participarea specialiştilor din cercetare, proiectare, învãţãmânt superior şi execuţia lucrãrilor din domeniile sale de activitate; organizeazã controlul privind aplicarea reglementãrilor tehnice şi economice;
46. organizeazã şi asigura desfãşurarea activitãţii comisiilor de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor cu activitate în construcţii: verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia şi experţi tehnici;
47. organizeazã activitatea de agrementare tehnica pentru produse, procedee şi echipamente noi în construcţii, precum şi activitatea de atestare a maşinilor şi a echipamentelor tehnologice de construcţii noi;
48. asigura condiţiile pentru aplicarea unitarã a sistemului calitãţii în construcţii, conform legii;
49. asigura, potrivit legii, monitorizarea achiziţiilor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor publice.
ART. 3
În calitatea sa de autoritate de stat în domeniul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are urmãtoarele atribuţii principale, pe care le exercita direct sau prin organisme tehnice specializate, instituţii publice subordonate, unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea sa sau societãţi comerciale autorizate:
1. aproba, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activitãţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;
2. participa la anchetarea evenimentelor sau accidentelor produse în activitãţile de transport;
3. elaboreazã, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale;
4. exercita inspecţia de stat privind respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în activitãţile specifice transporturilor;
5. acorda, pe baza de reciprocitate, dreptul de utilizare cu plata sau gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii strãini;
6. emite norme obligatorii de licentiere şi autorizare a agenţilor economici care efectueazã sau urmeazã sa efectueze activitãţi de transport sau activitãţi specifice siguranţei traficului şi stabileşte condiţiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licenţelor şi autorizaţiilor;
7. stabileşte organizarea regionala a transporturilor rutiere, feroviare, navale şi aeriene;
8. aproba utilizarea spaţiului aerian, a cãilor navigabile în apele naţionale şi internaţionale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi ale Ministerului de Interne;
9. exercita activitatea de registru, de inspecţie de stat şi de control în transporturi;
10. asigura controlul utilizãrii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, a resurselor din fonduri speciale pentru dezvoltarea infrastructurilor de transport şi a resurselor din credite interne şi externe, al stadiului executãrii fizice a lucrãrilor de infrastructura şi al calitãţii acestora;
11. urmãreşte aplicarea şi respectarea reglementãrilor privind executarea silitã a creanţelor la bugetele fondurilor speciale;
12. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licentiere şi brevetare a personalului care lucreazã în transporturi sau care concura la siguranta traficului şi stabileşte condiţiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licenţelor sau brevetelor acordate;
13. emite norme obligatorii de siguranta a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum şi în transportul multimodal şi combinat şi supravegheazã respectarea acestora;
14. autorizeaza funcţionarea porturilor, aeroporturilor civile, garilor şi a autogarilor;
15. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mãrfuri periculoase;
16. certifica starea tehnica a mijloacelor de transport din domeniul civil, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
17. asigura certificarea şi omologarea de tip sau individualã a mijloacelor de transport;
18. gestioneazã frecventele de comunicaţii alocate;
19. asigura, prin reţeaua proprie, controlul medico-sanitar specific siguranţei circulaţiei şi navigaţiei, precum şi controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor şi activitãţilor de transport şi emite autorizaţii sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea îi recunoaşte acest drept;
20. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apãrãrii Naţionale, închiderea unor linii de cale feratã nerentabile sau menţinerea în exploatare a liniei respective şi regimul exploatãrii acesteia;
21. asigura reglementarea şi organizarea circulaţiei aeronavelor civile în spaţiul aerian naţional, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale;
22. organizeazã spaţiul aerian naţional şi stabileşte principiile şi regulile de folosire a acestuia, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, în timp de pace;
23. emite reglementãri aeronautice specifice privind înmatricularea aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de înmatriculare;
24. emite reglementãri aeronautice specifice, prin care se stabilesc cerinţele tehnice, operationale şi procedurale pentru înfiinţarea, funcţionarea şi dezafectarea aerodromurilor civile;
25. asigura autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea aeronavelor civile, din punct de vedere al îndeplinirii cerinţelor tehnice, operationale, de siguranta a zborului, de securitate aeronautica şi de protecţie a mediului, potrivit standardelor internaţionale acceptate de România;
26. elibereazã licenţe de lucru agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în perimetrul infrastructurii aeroportuare;
27. emite reglementãri aeronautice privind desfãşurarea activitãţilor de transport aerian public;
28. restrictioneaza operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spaţiul aerian naţional, dupã caz, în scopul protecţiei mediului;
29. stabileşte aeroporturile din România care, în urma derulãrii activitãţilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementarii de programe de protecţie a mediului, cu avizul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului;
30. aproba, la solicitarea administratorului aeroportului, mãsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile a cãror funcţionare are impact semnificativ asupra mediului;
31. emite reglementãrile, standardele şi procedurile privind evaluarea, auditarea şi autorizarea şi/sau licentierea agenţilor economici aeronautici civili;
32. emite permisul de producţie pe baza cãruia se autorizeaza producţia de serie a aeronavelor civile şi a componentelor acestora;
33. elaboreazã Programul naţional de securitate aeronautica pe baza cãruia se asigura protecţia aviaţiei civile impotriva actelor de intervenţie ilicitã; rãspunde de dezvoltarea, implementarea şi operationalitatea acestui program;
34. reglementeazã, organizeazã şi desfãşoarã activitãţile privind ancheta administrativã a incidentelor şi accidentelor de aviatie civilã;
35. acorda permisiunea de intrare şi de plecare a navelor româneşti şi strãine în/din porturile civile româneşti;
36. supravegheazã şi controleazã navigaţia în apele naţionale a navelor sub pavilion roman, precum şi a navelor arborand pavilion strãin, dar aparţinând unor persoane fizice sau juridice romane, în marea libera;
37. stabileşte, nominal şi pe porţiuni, apele navigabile ale României; pentru apele de frontiera va tine seama şi de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat;
38. stabileşte regulile de navigaţie în marea teritorialã, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
39. acorda dreptul de arborare a pavilionului roman sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept;
40. stabileşte, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura ierarhiei şi atribuţiile funcţiilor la bordul navelor;
41. emite reglementãri cu privire la durata şi conţinutul cursurilor de pregãtire, modul de obţinere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, precum şi cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate şi a brevetelor dobândite prin examen;
42. organizeazã sistemul de salvare pe mare şi pe apele interioare navigabile, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul de Interne;
43. stabileşte cãile navigabile, porturile, radele şi bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu;
44. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor, precum şi efectuarea serviciului de pilotaj maritim şi fluvial;
45. stabileşte, cu acordul organelor de graniceri, locurile de acostare şi de ancorare în afarã limitelor porturilor, aflate în apele de frontiera sau în marea teritorialã;
46. elibereazã, printr-o societate de clasificare agreatã, certificate de clasificare a navei şi a echipamentelor acesteia, care atesta buna stare de navigabilitate, cerute de acordurile şi de convenţiile internaţionale la care România este parte;
47. stabileşte condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulaţie a acestora, precum şi metodologia de inspecţie tehnica periodicã;
48. certifica prin omologare sau prin inspecţia tehnica periodicã, dupã caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei;
49. autorizeaza staţiile de inspecţie tehnica, supravegheazã şi controleazã activitatea acestora şi atesta personalul care efectueazã inspecţia tehnica periodicã;
50. acrediteazã instituţii publice subordonate, organisme tehnice specializate şi societãţi comerciale, autorizate, care sa elaboreze şi sa punã în aplicare normele tehnice şi reglemetarile specifice transportului rutier şi sa asigure inspecţia şi controlul tehnic de specialitate;
51. autorizeaza înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de pregãtire şi perfecţionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu excepţia celor care aparţin Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informaţii şi altor instituţii similare;
52. emite norme metodologice şi organizeazã pregãtirea, examinarea şi atestarea profesionalã a instructorilor şi a profesorilor necesari în procesul de pregãtire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
53. emite norme privind examinarea psihologicã medicalã în vederea eliberãrii permisului de conducere auto, precum şi pentru verificãrile periodice;
54. asigura prin reţeaua sanitarã proprie asistenta medicalã şi psihologicã a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranta circulaţiei şi a navigaţiei;
55. autorizeaza deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport strãine şi executa controlul acestei activitãţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, şi cu aprobarea Ministerului Apãrãrii Naţionale;
56. stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, a drumurilor, autostrazilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi statiilor de cale feratã şi de metrou, astfel încât acestea sa corespundã şi nevoilor de apãrare; asigura supravegherea aplicãrii acestor norme şi autorizeaza agenţii economici sa efectueze astfel de activitãţi;
57. stabileşte, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul de Interne, potrivit reglementãrilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activitãţilor de intervenţie, de cãutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vietilor omeneşti;
58. asigura buna organizare a activitãţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea sau, dupã caz, înlãturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordoneazã sistemul de securitate în transporturi şi activitãţile de protecţie impotriva actelor de intervenţie ilicitã;
59. controleazã respectarea de cãtre deţinãtorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementãrilor interne şi internaţionale;
60. coordoneazã activitãţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sãnãtate, precum şi alte activitãţi specifice transporturilor şi zonelor libere;
61. emite norme tehnice pentru construcţia, reparaţia, întreţinerea infrastructurii şi mijloacelor de transport;
62. elaboreazã programe de pregãtire şi de perfecţionare pentru personalul de siguranta din transporturi şi organizeazã desfãşurarea acestora;
63. asigura dirijarea aeronavelor în spaţiul aerian al României şi a navelor în apele navigabile, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
64. exercita, potrivit legii, controlul de stat cu privire la respectarea regimului de autorizare a construcţiilor şi la aplicarea unitarã a prevederilor sistemului calitãţii în construcţii, în toate etapele şi componentele acestuia; controlul de stat se exercita de cãtre Inspectoratul de stat în construcţii, prin preluarea atribuţiilor Inspecţiei de stat în construcţii, lucrãri publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, prevãzute în <>Legea nr. 10/1995 , organizat în cadrul ministerului ca direcţie generalã, şi de cãtre inspectoratele în construcţii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, subordonate acestuia, care funcţioneazã ca servicii publice descentralizate ale ministerului;
65. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
66. emite avizele şi aprobãrile de specialitate prevãzute de lege în domeniile sale de activitate;
67. asigura secretariatul Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale;
68. asigura secretariatul Centrului naţional pentru aşezãri umane (habitat);
69. asigura secretariatul Consiliului tehnic superior pentru coordonarea activitãţii de punere în siguranta a fondului construit;
70. asigura secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale specializate pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren;
71. asigura secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetãrii prealabile în vederea declarãrii utilitãţii publice pentru lucrãrile de interes naţional, potrivit legii;
72. asigura secretariatul Comisiei de agrement tehnic în construcţii şi al Comisiei naţionale de atestare a maşinilor şi echipamentelor tehnologice de construcţii, precum şi Secretariatul Consiliului pentru calitate în construcţii;
73. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.
ART. 4
(1) Conducerea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei este asigurata de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(2) Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite ordine.
(4) Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat.
ART. 5
În structura organizatoricã a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea demnitarului, cabinetul demnitarului.
ART. 6
(1) În structura organizatoricã a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prevãzutã în anexa nr. 1, funcţioneazã direcţii generale şi direcţii. În cadrul acestora, prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei se pot organiza servicii, birouri, precum şi colective temporare, conform prevederilor <>art. 9 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedintiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Corpul de control al ministrului, Inspectoratul de stat în construcţii, Inspectoratul de stat în transporturi şi Inspectoratul aviaţiei civile se organizeazã la nivel de direcţii generale.
(3) Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale se organizeazã şi funcţioneazã potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 4.
(4) Oficiul relaţii cu Parlamentul, Oficiul relaţii cu sindicatele şi patronatele şi Oficiul pentru investitori strãini şi autohtoni se organizeazã la nivel de direcţii generale.
(5) Numãrul maxim de posturi este de 660, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
(6) Încadrarea în numãrul de posturi aprobat se realizeazã în termen de maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
(1) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(2) Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei poate delega o parte din atribuţiile sale secretarilor de stat.
ART. 8
(1) Secretarul general al ministerului este funcţionar public de cariera, numit prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, pe baza de examen sau concurs, organizat conform legii.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei. Secretarul general coordoneazã buna funcţionare a compartimentelor şi a activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi din unitãţile subordonate.
(3) Secretarul general este ajutat în activitatea sa de un secretar general adjunct.
(4) Secretarul general adjunct este funcţionar public de cariera, numit prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, pe baza de examen sau concurs.
ART. 9
Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile secretarului general, ale secretarilor generali adjuncţi şi ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 10
(1) Pe lângã ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 11
(1) Unitãţile aflate în subordinea şi, respectiv, sub autoritatea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a unitãţilor din subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 12
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
ART. 13
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are în dotare un parc auto stabilit conform reglementãrilor în vigoare. Pentru activitãţile specifice de inspecţie şi control, care se desfãşoarã pe întregul teritoriu al tarii, pentru activitãţile desfãşurate în cadrul programelor PHARE şi pentru transportul delegatiilor, precum şi pentru alte activitãţi specifice Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 3.
ART. 14
(1) Centrele de medicina preventivã din subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sunt instituţii publice cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, finanţate integral de la bugetul de stat.
(2) Centrele de medicina preventivã regionale reprezintã autoritatea de sãnãtate publica în transporturi care desfãşoarã activitãţi de medicina preventivã şi inspecţie sanitarã de stat în transporturi şi care colaboreazã cu unitãţile descentralizate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, în scopul realizãrii politicilor şi programelor naţionale de sãnãtate, al monitorizarii stãrii de sãnãtate şi al organizãrii statisticii de sãnãtate în transporturi.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a centrelor de medicina preventivã regionale se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(4) Conducãtorii centrelor de medicina preventivã regionale sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(5) Inspecţia sanitarã de stat în transporturi se exercita de cãtre personal specializat, împuternicit de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei pe baza legitimatiei speciale de inspecţie sanitarã de stat în transporturi, emisã de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei. Forma, modelul, conţinutul şi condiţiile de eliberare ale legitimatiei speciale se stabilesc prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 15
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranta rutiera este asigurat de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
ART. 17
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei preia toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Transporturilor şi ale Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, care se desfiinţeazã.
ART. 18
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 14 aprilie 1999, cu modificãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 5 martie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 437/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 3 iulie 1995, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare.
(2) Anexa nr. 1 cuprinzând spaţiile, utilitatile şi valorile aferente deţinute de Ministerul Transporturilor şi Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane în clãdirea "Palat C.F.R." la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.124/1996 privind transmiterea unei pãrţi dintr-un imobil, situat în municipiul Bucureşti, în administrarea Regiei Autonome "Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 din 20 noiembrie 1996, se modifica şi va avea cuprinsul din anexa nr. 5 la prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii şi solidaritãţii
sociale,
Marian Sarbu


ANEXA 1

MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI


Numãrul maxim de posturi = 660,
exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetelor acestora

┌─────────────────┐ ┌────────────────┐ ┌────────────────────┐
│ COLEGIUL │ │ MINISTRU │ ┌─┤DIRECŢIA RELAŢII CU │
│ MINISTERULUI ├───────────┼────────────────┼─────┤ │ MASS-MEDIA │
└─────────────────┘ │CABINET DEMNITAR│ │ └────────────────────┘
└───────────┬────┘ │ ┌────────────────────┐
│ ├─┤CONSILIER DIPLOMATIC│
│ │ └────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────┐
│ │ │ CORPUL DE CONTROL │
│ ├─┤ AL MINISTRULUI │
│ │ └────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────┐
│ └─┤ CONSILIERI │
│ └────────────────────┘

┌─────────────┬────────────┬────────┼───────┬─────────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │ │
┌──────┴────┐ ┌──────┴────┐ ┌─────┴─────┐ │ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ │
│SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ │ │SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ │
│ STAT │ │ STAT │ │ STAT │ │ │ STAT │ │ STAT │ │
├───────────┤ ├───────────┤ ├───────────┤ │ ├───────────┤ ├───────────┤ │
│ CABINET │ │ CABINET │ │ CABINET │ │ │ CABINET │ │ CABINET │ │
│ DEMNITAR │ │ DEMNITAR │ │ DEMNITAR │ │ │ DEMNITAR │ │ DEMNITAR │ │
└───────────┘ └───────────┘ └───────────┘ │ └───────────┘ └───────────┘ │
│ │
┌──┬──┬──┬────┬──┬──┬────┬──┬──┬──┬────┬─┴┬──┬──┬──┬────┬──┬────┬──┐ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐ │
│A││B││C││D│ │E││F││G│ │H││I││J││K│ │L││M││N││O││P│ │R││S│ │T││U│ │
└─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘ └─┘└─┘ │

┌──────────────────────────────────────┘

┌───────┴────────┐
│SECRETAR GENERAL│
└───────┬────────┘

┌───────┴────────┐
│SECRETAR GENERAL│
│ ADJUNCT │
└───────┬────────┘

┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐
│DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
│ DE MANAGEMENT, ├──────┼────┤ ECONOMICĂ ŞI │
│ STRATEGIE, │ │ │RELAŢII BUGETARE │
│INFORMATIZARE ŞI │ │ └─────────────────┘
│ STATISTICA │ │ ┌─────────────────┐
└─────────────────┘ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
┌─────────────────┐ │ │RELAŢII PUBLICE, │
│DIRECŢIA MEDICALĂ├──────┼────┤ SECRETARIAT │
└─────────────────┘ │ │TEHNIC, PROTOCOL │
┌─────────────────┐ │ │ŞI ADMINISTRATIV │
│DIRECŢIA GENERALĂ├──────┤ └─────────────────┘
│DE RESURSE UMANE │ │ ┌─────────────────┐
│ ŞI SALARIZARE │ ├────┤DIRECŢIA DE AUDIT│
└─────────────────┘ │ └─────────────────┘
┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐
│DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ SERVICIUL │
│ JURIDICĂ ŞI │ └────┤PROBLEME SPECIALE│
│ CONTENCIOS │ └─────────────────┘
└─────────────────┘



A = DIRECŢIA GENERALĂ CADASTRU IMOBILIAR ŞI GESTIUNEA LOCALITĂŢILOR
B = DIRECŢIA GENERALĂ AMENAJAREA TERITORIULUI ŞI URBANISM
C = DIRECŢIA GENERALĂ TEHNICA ÎN CONSTRUCŢII
D = INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII

E = DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU CONSTRUCŢII LOCUINŢE
F = DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII, INVESTIŢII ŞI CONCESIUNI
G = DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE

H = DIRECŢIA GENERALĂ DE INTEGRARE EUROPEANĂ
I = OFICIU PENTRU INVESTITORI STRĂINI ŞI AUTOHTONI
J = DIRECŢIA GENERALĂ DE RALATII INTERNAŢIONALE
K = DIRECŢIA GENERALĂ DE RELAŢII FINANCIARE EXTERNE

L = DIRECŢIA GENERALĂ DE REGLEMENTĂRI ŞI CALITATEA SERVICIILOR ÎN TRANSPORTUL FEROVIAR
M = DIRECŢIA GENERALĂ DE SERVICII TRANSPORT AERIAN ŞI AEROPORTURI
N = DIRECŢIA GENERALĂ AGENŢIA ZONELOR LIBERE
O = DIRECŢIA GENERALĂ A TRANSPORTURILOR MARITIME, PE DUNARE ŞI CAI NAVIGABILE
P = DIRECŢIA GENERALĂ DE REGLEMENTĂRI ŞI CALITATEA SERVICIILOR ÎN TRANSPORTURILE RUTIERE

R = INSPECTORATUL DE STAT ÎN AVIAŢIA CIVILĂ
S = INSPECTORATUL DE STAT ÎN TRANSPORTURI

T = OFICIUL RELAŢII CU PARLAMENTUL
U = OFICIUL RELAŢII CU SINDICATELE ŞI PATRONATELE

Anexa este reprodusa în facsimil.




ANEXA 2

A. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aeroclubul României Bugetul de stat Bucureşti
2. Grupul de Intervenţii Bugetul de stat Constanta
şi Salvare Navala
3. Spitalul nr. 1 Cai Venituri extrabugetare prin
Ferate Witting Bucureşti sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Bucureşti
4. Spitalul nr. 2 Cai Venituri extrabugetare prin
Ferate Bucureşti sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Bucureşti
5. Spitalul Cai Ferate Iaşi Venituri extrabugetare prin
sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Iaşi
6. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Cluj-Napoca sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Cluj-Napoca
7. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Timişoara sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Timişoara
8. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Ploiesti sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Ploiesti
9. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Galaţi sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Galaţi
10. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Constanta sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Constanta
11. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Braşov sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Braşov
12. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Pascani sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Pascani
13. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Simeria sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Simeria
14. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Oradea sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Oradea
15. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Craiova sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Craiova
16. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin
Sibiu sistemul de asigurãri sociale
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat Sibiu
17. Spitalul Cai Ferate Venituri extrabugetare prin Drobeta-Turnu
Drobeta-Turnu Severin sistemul de asigurãri sociale Severin
de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat
18. Centrul de Medicina Bugetul de stat Bucureşti
Preventivã Bucureşti
19. Centrul de medicina Bugetul de stat Cluj-Napoca
preventivã Cluj-Napoca
20. Centrul de medicina Bugetul de stat Constanta
preventivã Constanta
21. Centrul de medicina Bugetul de stat Braşov
preventivã Braşov
22. Centrul de medicina Bugetul de stat Galaţi
preventivã Galaţi
23. Centrul de medicina Bugetul de stat Iaşi
preventivã Iaşi
24. Centrul de medicina Bugetul de stat Timişoara
preventivã Timişoara
25. Centrul de medicina Bugetul de stat Craiova
preventivã Craiova
26. Academia Romana de Extrabugetara Bucureşti
Aviatie
27. Centrul de Perfecţionare
a Personalului din Marina
Civilã şi Calificare
Personal pentru
Exploatare Portuara
Constanta Extrabugetara Constanta
28. Centrul de Perfecţionare
a Personalului din
Navigaţia Fluviala Galaţi Extrabugetara Galaţi
29. Inspectoratul Navigaţiei Extrabugetara Constanta
Civile - I.N.C.
30. Autoritatea Feroviara Extrabugetara Bucureşti
Romana - AFER
31. Autoritatea Rutiera Extrabugetara Bucureşti
Romana - A.R.R.
32. Casa Asigurãrilor de
Sãnãtate a
Transporturilor Extrabugetara Bucureşti
33. Clubul Sportiv "Rapid" Extrabugetara şi alocaţii de
la bugetul de stat Bucureşti
34. Institutul de Statistica
Construcţiilor şi
Informare în Domeniile
Amenajarea Teritoriului,
Urbanism, Lucrãri Publice
şi Construcţii -
INSEROM Bucureşti Extrabugetara Bucureşti
35. Inspectoratele în Extrabugetara Resedinte
construcţii judeţene, judeţene,
respectiv al municipiului respectiv
Bucureşti municipiul
Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
1. Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1 şi 2 pot utiliza un numãr maxim de 505 posturi.
2. Unitãţile prevãzute la nr. crt. 3-17 pot utiliza un numãr maxim de 2.975 de posturi şi pot primi transferuri de la bugetul de stat pentru activitãţile specifice cuprinse în anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1999 .
3. Unitãţile prevãzute la nr. crt. 18-25 pot utiliza un numãr maxim de 397 de posturi.



B. UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului
lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Localitatea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane - S.N.C.F.R
R.A. Bucureşti
2. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. Bucureşti
3. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa
"C.F.R.-Marfa" - S.A. Bucureşti
4. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori
"C.F.R.-Cãlãtori" - S.A. Bucureşti
5. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Bucureşti - S.A. Bucureşti
6. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Craiova - S.A. Craiova
7. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Timişoara - S.A. Timişoara
8. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Cluj - S.A. Cluj-Napoca
9. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Braşov - S.A. Braşov
10. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Iaşi - S.A. Iaşi
11. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Galaţi - S.A. Galaţi
12. Societatea Comercialã Regionala de Transport Feroviar
Public de Cãlãtori Constanta - S.A. Constanta
13. Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F."
- S.A. Bucureşti
14. Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F."
- S.A. Bucureşti
15. Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti
"Metrorex" - S.A. Bucureşti
16. Compania Nationala "Aeroportul Internaţional Comuna Otopeni
Bucureşti-Otopeni" - S.A.
17. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional
Bucureşti-Baneasa" - S.A. Bucureşti
18. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Constanta" Comuna Mihail
- S.A. Kogalniceanu
19. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Timişoara"
- S.A. Timişoara
20. Regia Autonomã "Administraţia Serviciilor de Trafic
Aerian - ROMATSA" Bucureşti
21. Regia Autonomã "Autoritatea Aeronautica Civilã Romana" Bucureşti
22. Societatea Comercialã "Compania Nationala de Transporturi
Aeriene Romane - TAROM" - S.A. Bucureşti
23. Regia Autonomã "Registrul Naval Roman" Bucureşti
24. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. Constanta
25. Compania Nationala "Administraţia Canalelor Navigabile"
- S.A. Constanta
26. Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale "Radionav"
- S.A. Constanta
27. Regia Autonomã "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" Galaţi
28. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Dunãrii
Maritime" - S.A. Galaţi
29. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Dunãrii
Fluviale" - S.A. Giurgiu
30. Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor
din România" Bucureşti
31. Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" Bucureşti
32. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Sulina" Sulina
33. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta-Sud" Constanta
34. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Brãila" Brãila
35. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Galaţi" Galaţi
36. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" Giurgiu
37. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Curtici -
Arad Curtici
38. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti Bucureşti
39. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT
Bucureşti Bucureşti
40. Agenţia Nationala pentru Locuinţe - A.N.L. Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 3

PARCUL AUTO
pentru activitãţi specifice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Tipul mijlocului Numãrul Consumul
crt. Activitatea de transport maxim maxim de
(bucãţi) carburanţi
/autove-
hicul
(litri/
luna)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inspecţie şi control - autoturism 26*) 300

2. Transport delegaţii - autovehicul pentru transport
de persoane 2 450

3. Programe PHARE - autoturism 2 450
- autoturism de teren

4. Proiect de conservare - autoturism 4 450
a energiei termice (BERD) - autoturism de teren

5. Program MUDP II - autoturism 6 450

6. Aprovizionare - autovehicul pentru transport
de marfa 3 450
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) Un autoturism la Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Transporturilor.

ANEXA 4

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Inspectoratului de stat în construcţii şi a inspectoratelor teritoriale în construcţii din subordinea acestuia

CAP. 1
Atribuţii

ART. 1
(1) Inspectoratul de stat în construcţii exercita controlul de stat cu privire la respectarea disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi la aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul calitãţii construcţiilor, în toate etapele de concepere, realizare, exploatare şi postutilizare a acestora şi în toate componentele sistemului calitãţii în construcţii.
(2) Inspectoratul de stat în construcţii are în subordine inspectoratele teritoriale în construcţii.
ART. 2
Inspectoratul de stat în construcţii are urmãtoarele atribuţii generale:
a) organizeazã şi conduce intreaga activitate privind controlul de stat al disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi al calitãţii în construcţii;
b) efectueazã controale de importanta majorã, împreunã cu alte organe ale statului, prin atragerea specialiştilor din domeniu;
c) efectueazã controale dispuse de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
d) participa, împreunã cu alte organe abilitate, la acţiunile de urgenta determinate de calamitati naturale, dezastre sau accidente tehnice care pot avea repercusiuni asupra stãrii şi siguranţei construcţiilor sau care pun în pericol viata şi bunurile oamenilor;
e) propune periodic corectiile necesare componentelor sistemului calitãţii în construcţii privind conţinutul reglementãrilor tehnice, acordarea agrementelor tehnice pentru produse şi procedee, expertizarea şi recepţia construcţiilor etc., ca rezultat al constatãrilor din timpul controalelor efectuate în teritoriu, al analizelor şi sintezelor realizate;
f) colaboreazã cu alte organe de control ale statului, cu prefecturile, cu instituţiile de învãţãmânt superior şi cu specialişti din domeniu, în vederea respectãrii disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi a sistemului calitãţii în construcţii, precum şi pentru elaborarea de reglementãri tehnice cu scop de protejare a populaţiei.
ART. 3
Inspectoratul de stat în construcţii are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) stabileşte sistemul de aplicare unitarã a prevederilor legale din domeniile sale de activitate, cu respectarea limitelor de autoritate şi a principiului autonomiei locale şi a agenţilor economici controlati;
b) elaboreazã sau avizeazã metodologiile, instrucţiunile şi procedurile de inspecţie care se utilizeazã la investitori, la unitãţile de proiectare, de execuţie, de exploatare şi de postutilizare a construcţiilor, precum şi la organele de specialitate ale administraţiei publice locale cu atribuţii în eliberarea autorizaţiilor de construire/desfiinţare a construcţiilor;
c) efectueazã inspecţii în toate etapele şi componentele sistemului calitãţii în construcţii şi cu privire la autorizarea executãrii construcţiilor, constata contravenţiile şi aplica sancţiunile sau amenzile prevãzute de reglementãrile legale;
d) dispune oprirea executãrii lucrãrilor realizate necorespunzãtor sau a celor realizate nelegal, precum şi, dupã caz, desfiinţarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;
e) indruma şi controleazã activitatea inspectoratelor teritoriale şi construcţii din subordine;
f) participa la acţiunile de punere în siguranta a fondului construit existent şi de apãrare impotriva dezastrelor, în colaborare cu consiliile judeţene şi cu cele locale;
g) emite, dupã caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a construcţiilor existente;
h) autorizeaza şefii compartimentelor de control tehnic al calitãţii, dirigintii de specialitate şi personalul care efectueazã urmãrirea specialã din unitãţile participante la procesul de concepere, realizare şi exploatare a construcţiilor;
i) autorizeaza sau, dupã caz, acrediteazã laboratoarele de încercãri în construcţii, autorizeaza personalul acestora şi asigura secretariatul Comisiei centrale de autorizare;
j) urmãreşte valorificarea informaţiilor de la punctele teritoriale de observare seismologica, prelucrate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti;
k) realizeazã programul de informatizare a activitãţii proprii şi asigura dotarea cu aparatura tehnica şi de control de interes general, necesarã domeniilor sale de activitate;
l) editeazã publicaţii de specialitate şi de informare tehnica, specifice domeniilor sale de activitate;
m) propune, în cazuri motivate, suspendarea atestarii specialiştilor verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia şi a experţilor tehnici de calitate;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau dispuse de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei în domeniile sale de activitate;
o) indruma şi sprijinã din punct de vedere metodologic activitatea compartimentelor de resort, abilitate sa efectueze controlul de stat pentru construcţiile din cadrul obiectivelor cu caracter secret ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne şi Serviciului Roman de Informaţii.
ART. 4
Inspectoratele teritoriale în construcţii au urmãtoarele atribuţii specifice:
a) exercita controlul de stat în toate etapele şi componentele sistemului calitãţii în construcţii, pe baza metodologiilor, instrucţiunilor şi a procedurilor elaborate de Inspectoratul de stat în construcţii;
b) verifica la organele de specialitate ale administraţiei publice locale respectarea legalitãţii privind emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare;
c) constata contravenţiile şi aplica sancţiunile sau amenzile prevãzute de reglementãrile în vigoare cu privire la calitatea construcţiilor şi la autorizarea executãrii acestora, în toate cazurile în care aceasta competenta o are Inspectoratul de stat în construcţii;
d) dispun oprirea executãrii lucrãrilor realizate necorespunzãtor sau a celor realizate nelegal, precum şi, dupã caz, desfiinţarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;
e) avizeazã fazele determinante pentru rezistenta şi stabilitatea construcţiilor stabilite de proiectantii lucrãrilor şi autorizeaza, dupã caz, continuarea lucrãrilor ajunse în faze determinante;
f) urmãresc respectarea reglementãrilor privind modul de tratare a accidentelor tehnice produse la construcţii, care pot avea repercusiuni asupra stãrii şi siguranţei acestora;
g) emit, dupã caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a construcţiilor existente;
h) verifica la proprietari respectarea prevederilor legale privind instituirea şi realizarea urmãririi speciale a construcţiilor pe care le deţin;
i) urmãresc realizarea programului de mãsuri de urgenta privind creşterea siguranţei în exploatare a construcţiilor şi a instalaţiilor care prezintã surse de mare risc;
j) efectueazã controlul în teritoriu al activitãţilor de punere în siguranta a fondului construit existent, afectat de seisme;
k) participa la acţiunea de punere în siguranta a fondului construit existent, cu destinaţia de locuinţe, afectat de seisme, prin:
- vizarea listei cuprinzând clãdirile care urmeazã sa fie expertizate;
- vizarea deconturilor justificative pentru expertizare;
- vizarea listei cuprinzând clãdirile expertizate, propuse pentru acordarea de credite necesare în vederea proiectãrii lucrãrilor de punere în siguranta;
- vizarea situaţiilor de lucrãri privind stadiile fizice realizate;
- verificarea modului în care beneficiarii de subvenţii executa lucrãrile de consolidare;
l) urmãresc aplicarea mãsurilor stabilite de comisiile de prevenire, intervenţie operativã şi refacere în cazul dezastrelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
m) verifica respectarea prevederilor legale care revin investitorilor, proprietarilor şi utilizatorilor de construcţii cu privire la recepţia construcţiilor, întocmirea, pãstrarea şi completarea cãrţilor tehnice ale construcţiilor;
n) urmãresc respectarea prevederilor legale privind asigurarea activitãţii metrologice în construcţii;
o) asigura secretariatul comisiilor pentru autorizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercãri în construcţii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
p) verifica respectarea prevederilor legale privind funcţionarea laboratoarelor de încercãri în construcţii;
r) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau, dupã caz, de cãtre conducerea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei ori a Inspectoratului de stat în construcţii, în domeniile lor de activitate.
ART. 5
Atribuţiile detaliate, rãspunderile şi competentele individuale ale personalului Inspectoratului de stat în construcţii şi ale inspectoratelor teritoriale în construcţii din subordinea acestuia se stabilesc prin fişa postului, semnatã de şeful ierarhic superior şi de titular.

CAP. 2
Organizare şi funcţionare

ART. 6
(1) Inspectorul de stat şef al Inspectoratului de stat în construcţii este subordonat ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(2) Inspectoratele teritoriale în construcţii sunt în subordinea Inspectoratului de stat în construcţii, funcţioneazã la nivel de direcţie şi sunt conduse de un inspector-şef.
(3) Structura organizatoricã şi numãrul de posturi de execuţie şi de conducere pentru inspectoratul de stat în construcţii, precum şi pentru inspectoratele teritoriale în construcţii din subordinea acestuia se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(4) În exercitarea atribuţiilor de conducere inspectorul de stat şef şi inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale în construcţii emit decizii.

CAP. 3
Finanţare - dotare - salarizare

ART. 7
(1) Cheltuielile de achiziţie, funcţionare, întreţinere şi reparaţii autovehicule, aprobate pentru activitatea specifica a Inspectoratului de stat în construcţii şi salarizarea conducãtorilor auto, se asigura din venituri extrabugetare constituite la acesta prin cota de participare a inspectoratelor teritoriale în construcţii pentru cheltuielile de interes general al controlului de stat.
(2) Cheltuielile de personal, cheltuielile materiale şi cele de capital ale Inspectoratului de stat în construcţii şi ale inspectoratelor teritoriale în construcţii se suporta din veniturile extrabugetare constituite potrivit prevederilor <>art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi ale prezentei hotãrâri.
(3) Salarizarea personalului Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii se face potrivit prevederilor legale privind institutiile finanţate integral din venituri extrabugetare.
ART. 8
Activitatea financiarã a inspectoratelor teritoriale în construcţii se supune dispoziţiilor legale privind finanţele publice, sens în care:
a) veniturile extrabugetare se încaseazã, se administreazã şi se contabilizeaza de fiecare inspectorat teritorial în construcţii şi sunt purtãtoare de dobanda;
b) din veniturile realizate conform legii inspectoratele teritoriale în construcţii pãstreazã la dispoziţia lor 60% şi vireazã Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei:
- 30% în contul deschis pentru elaborarea reglementãrilor tehnice;
- 10% în contul deschis pentru Inspectoratul de stat în construcţii în vederea suportãrii tuturor cheltuielilor de personal, materiale şi de capital, în interesul general al controlului de stat în construcţii, precum şi pentru editarea publicaţiilor de specialitate specifice;
c) în afarã veniturilor constituite în baza prevederilor <>art. 40 din Legea nr. 10/1995 , Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale în construcţii pot realiza venituri şi din activitãţile desfãşurate pe baza de contract pentru autorizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercãri în construcţii, autorizarea specialiştilor din activitatea de control al calitãţii, dirigintilor de specialitate, editarea de publicaţii de specialitate şi pregãtirea profesionalã a personalului din domeniile calitãţii construcţiilor şi disciplinei în urbanism, caz în care tarifele şi preţurile pentru serviciile executate se stabilesc prin negociere de cãtre conducãtorul fiecãrui inspectorat teritorial în construcţii, cu avizul inspectorului de stat şef. Din veniturile astfel realizate se remunereaza şi membrii comisiilor de autorizare;
d) bugetele de venituri şi cheltuieli ale inspectoratelor teritoriale în construcţii se aproba în condiţiile prevãzute de Legea finanţelor publice;
e) utilizarea veniturilor constituite la dispoziţia inspectoratelor teritoriale în construcţii şi a Inspectoratului de stat în construcţii, precum şi a celor pentru elaborarea reglementãrilor tehnice, prevãzute la lit. b), inclusiv a celor rezultate potrivit prevederilor lit. c), se urmãreşte prin personalul de specialitate economicã al fiecãrui beneficiar. Pentru raportarea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli beneficiarii de venituri extrabugetare întocmesc o dare de seama contabila pe care o depun la direcţia economicã din minister, la termenele şi pe formularele aprobate prin lege;
f) disponibilitãţile la finele anului din veniturile extrabugetare se reporteazã în anul urmãtor şi au aceeaşi destinaţie. Ele pot fi redistribuite în cursul anului urmãtor între Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale în construcţii, precum şi între inspectoratele teritoriale în construcţii, în funcţie de necesitaţi, cu aprobarea inspectorului de stat şef.

CAP. 4
Obligaţii şi raspunderi

ART. 9
Personalul de specialitate al Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii rãspunde de:
a) exercitarea controlului de stat cu privire la aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul calitãţii construcţiilor, în toate etapele şi în toate componentele sistemului calitãţii în construcţii;
b) exercitarea controlului cu privire la respectarea regimului de autorizare a construcţiilor;
c) constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege şi, dupã caz, oprirea lucrãrilor realizate necorespunzãtor din punct de vedere al calitãţii construcţiilor;
d) constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor corespunzãtoare şi, dupã caz, oprirea executãrii lucrãrilor realizate ilegal sau desfiinţarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;
e) urmãrirea îndeplinirii la termenul stabilit a mãsurilor cuprinse în actele de control întocmite;
f) exercitarea altor atribuţii stabilite prin fişa postului.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin personalul Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii este investit cu exerciţiul autoritãţii publice şi are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sa propunã, în cazuri justificate, suspendarea sau anularea atestarilor de experţi, verificatori de proiecte, responsabili tehnici;
b) sa i se acorde, prin grija ministerului, asistenta juridicã gratuita în cazul în care este implicat într-o acţiune judecãtoreascã în legatura cu exercitarea atribuţiilor sale;
c) sa beneficieze de echipament de protecţie aprobat potrivit normativelor de protecţie a muncii;
d) Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale în construcţii pot construi sau amenaja din fonduri proprii extrabugetare centre de pregãtire profesionalã şi obiective sociale proprii;
e) sa se preocupe permanent de perfecţionarea pregãtirii profesionale;
f) în acţiunile de inspecţie sa îşi facã cunoscutã în prealabil calitatea şi sa prezinte legitimatia de serviciu; sa respecte regulile stabilite în unitatea controlatã privind accesul, protecţia muncii, siguranta circulaţiei şi alte reguli specifice;
g) sa încheie, cu obiectivitate şi fãrã partinire, acte scrise privind rezultatele inspectiilor; sa dea dovada de exigenta, fermitate, corectitudine, comportare civilizata;
h) sa pãstreze secretul de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executãrii atribuţiilor de serviciu;
i) la încheierea inspecţiei sa restituie documentele puse la dispoziţie de cãtre unitatea controlatã, dacã nu se convine altfel între pãrţi;
j) sa semnaleze conducerii Inspectoratului de stat în construcţii sau inspectoratelor teritoriale în construcţii, dupã caz, orice probleme deosebite legate de activitatea şi atribuţiile acestora despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afarã acestora, chiar dacã acestea nu vizeazã direct domeniul în care are responsabilitãţi şi atribuţii;
k) sa nu angajeze instituţia din care face parte decât în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului care i s-a încredinţat de cãtre conducerea acesteia;
l) sa realizeze la timp şi întocmai acţiunile ce îi revin potrivit programelor aprobate sau dispuse expres de cãtre conducerea inspectoratului respectiv şi sa raporteze despre modul de realizare a acestora;
m) sa pãstreze în buna stare bunurile din dotare;
n) inspectorii Inspectoratului de stat în construcţii rãspund, potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor, mãsurilor şi sancţiunilor stipulate de ei în documentele întocmite.
(2) Încãlcarea oricãrei obligaţii de serviciu atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 11
(1) Selecţionarea personalului în vederea angajãrii, definitivãrii şi promovãrii în funcţii ierarhice sau în funcţii de conducere se face pe baza de concurs, potrivit legii.
(2) Inspectoratul de stat în construcţii recruteaza personalul pentru ocuparea funcţiei de inspector de stat dintre cetãţenii romani, pe baza unor criterii stabilite de acesta şi aprobate de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, în funcţie de specificul activitãţii.
(3) Angajarea, transferul, detasarea, delegarea pe o perioada de pana la 60 de zile, aplicarea sancţiunilor disciplinare, inclusiv desfacerea contractului individual de munca al personalului Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii, cu excepţia inspectorului-şef, se fac, în condiţiile legii, de cãtre inspectorul de stat şef.
ART. 12
Pe baza prezentului regulament se vor întocmi noile fise ale postului pentru întregul personal al Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii.



ANEXA 5

SPAŢIILE ŞI UTILITATILE
deţinute de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor
şi Locuinţei şi de Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane -
S.N.C.F.R - R.A. în clãdirea "Palat C.F.R."

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proprietarul Nivelurile Suprafata Suprafata Ponderea
patrimoniului construitã utila (%)
(m²) (m²)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ministerul lucrãrilor Publice, Subsol 666,00 598,83 0,83
Transporturilor şi Locuinţei Parter 395,00 355,27 0,54
Mezanin 1.095,00 985,32 1,47
Etajul I 5.936,00 5.342,40 7,98
Etajul II 5.936,00 5.342,40 7,98
Etajul III 5.936,00 5.342,40 7,98
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL I: 19.964,00 17.966,62 29,8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Societatea Nationala a Subsol 9.250,58 7.906,69 12,51
Cãilor Ferate Romane Parter 7.757,58 6.981,82 10,44
S.N.C.F.R - R.A. Mezanin 6.016,33 5.414,70 8,10
Etajul I 992,25 893,03 1,33
Etajul IV 4.945,40 4.450,86 6,65
Etajul V 4.945,40 4.450,86 6,65
Etajul VI 4.945,40 4.450,86 6,65
Etajul VII 4.945,40 4.450,86 6,65
Etajul VIII 4.945,40 4.450,86 6,65
Etajul IX 1.884,40 1.695,96 2,53
Etajul X 1.884,40 1.695,96 2,53
Etajul XI 1.884,40 1.790,18 2,53
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL II: 54.402,94 49.052,22 70,2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: 74.366,94 67.018,84 100,00
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va folosi fãrã plata 872 m² din parcajul situat la intrarea în minister, latura dinspre Gara de Nord.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016