Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 3 din 16 aprilie 2010  pentru aprobarea Normelor privind formarea profesionala a psihologilor cu drept de libera practica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 3 din 16 aprilie 2010 pentru aprobarea Normelor privind formarea profesionala a psihologilor cu drept de libera practica

EMITENT: COLEGIUL PSHIOLOGILOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 348 din 26 mai 2010

În vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor <>art. 33 lit. c) din Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberã practicã, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, respectiv a dispoziţiilor <>art. 45 şi 52 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberã practicã, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 788/2005 ,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 51 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberã practicã, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 788/2005 ,

Comitetul director al Colegiului Psihologilor din România hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se aprobã Normele privind formarea profesionalã a psihologilor cu drept de liberã practicã, potrivit anexei*) care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
_______
*) Anexa se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 348 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.

(2) Sistemul de credite specific profesiei de psiholog, care conţine şi valoarea creditelor privind formarea profesionalã continuã, se aprobã prin dispoziţie a preşedintelui Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, la propunerea comisiilor aplicative sau a Comisiei de formare profesionalã continuã interdisciplinarã, în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri.
ART. 2
(1) De la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, aceasta reprezintã cadrul normativ unic privind formarea profesionalã a psihologilor cu drept de liberã practicã.
(2) Preşedintele Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România duce la îndeplinire dispoziţiile prezentei hotãrâri.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele Colegiului Psihologilor
din România,
Mihai Aniţei


Bucureşti, 16 aprilie 2010.
Nr. 3.

ANEXA

Norme privind formarea profesionalã a psihologilor
cu drept de liberã practicã


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În sensul prezentelor norme, psihologii cu drept de liberã practicã, denumiţi în continuare psihologi, reprezintã persoanele care deţin cel puţin un atestat de liberã practicã, eliberat de cãtre Comitetul director al Colegiului Psihologilor din România, denumit în continuare Comitet director, în condiţiile legii.
(2) Prevederile prezentelor norme se aplicã oricãrui psiholog, indiferent de forma de exercitare a profesiei şi ramura de activitate în care îşi exercitã profesia.
(3) Formarea profesionalã a psihologilor se realizeazã prin modalitãţile avizate profesional, de cãtre furnizorii de formare profesionalã, sub egida şi cu avizul Comitetului director.
ART. 2
(1) În condiţiile Codului muncii şi ale Normelor metodologice de plicare a <>Legii nr. 213/2004 , aprobate prin <>H.G. nr. 788/2005 , denumite în continuare norme metodologice, angajatorii au obligaţia de a sprijini financiar şi administrativ procesul de formare profesionalã continuã a psihologilor.
ART. 3
Formarea profesionalã a psihologilor are urmãtoarele obiective:
a) cunoaşterea şi respectarea de cãtre psihologi a standardelor de calitate în serviciile psihologice, în concordanţã cu aspiraţiile lor profesionale şi cu necesitãţile pieţei serviciilor psihologice;
b) pregãtirea psihologilor români, care sã contribuie la creşterea competitivitãţii acestora pe piaţa serviciilor psihologice;
c) actualizarea cunoştinţelor şi perfecţionarea pregãtirii profesionale în profesia de psiholog;
d) accesul la alte specializãri profesionale, respectiv obţinerea de noi competenţe profesionale, dupã caz;
e) însuşirea unor cunoştinţe avansate, metode şi procedee moderne necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor profesionale.
ART. 4
(1) Formarea profesionalã a psihologilor cuprinde formarea profesionalã iniţialã, formarea profesionalã complementarã şi formarea profesionalã continuã, organizate prin forme specifice sau altele decât cele specifice sistemului naţional de învãţãmânt.
(2) Formarea profesionalã iniţialã a psihologilor asigurã pregãtirea necesarã pentru dobândirea competenţelor profesionale minime necesare pentru accesul în profesia de psiholog şi se realizeazã prin forme specifice sistemului naţional de învãţãmânt.
(3) Formarea profesionalã complementarã a psihologilor este ulterioarã formãrii iniţiale, care asigurã psihologilor fie dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite, fie dobândirea de noi competenţe, fiind realizatã prin forme specifice sau altele decât cele specifice sistemului naţional de învãţãmânt, cu avizul Comitetului director.
(4) Formarea profesionalã continuã a psihologilor este ulterioarã sau concomitentã formãrii profesionale complementare, aceasta asigurã psihologilor dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite, fiind realizatã prin forme specifice sau altele decât cele specifice sistemului naţional de învãţãmânt, cu avizul Comitetului director.
ART. 5
(1) În sensul prezentelor norme, competenţa profesionalã reprezintã capacitatea de a realiza activitãţile profesionale cerute potrivit specialitãţii de competenţã atestate, la nivelul treptei de specializare obţinute.
(2) Competenţele profesionale în profesia de psiholog se recunosc în cadrul formãrii profesionale complementare şi continue, prin calea formalã, respectiv prin parcurgerea unui program de formare profesionalã organizat de cãtre un furnizor de formare profesionalã, avizate de cãtre Comitetul director.
(3) Programele de formare profesionala organizate în cadrul programelor universitare de master acreditate se recunosc în cadrul formãrii profesionale complementare.
ART. 6
(1) Formarea profesionalã a psihologilor se poate realiza, în condiţiile prevãzute de prezentele norme, de cãtre persoane juridice de drept public sau privat, cu sau fãrã scop patrimonial, denumite în continuare furnizori de formare profesionalã sau asimilaţi acestora.
(2) Furnizorii de formare profesionalã prevãzuţi la alin. (1) pot presta servicii de formare profesionalã, cu respectarea standardelor de formare profesionalã, în condiţiile prevãzute de prezentele norme.
(3) Furnizorii de formare profesionalã cu scop patrimionial care oferã cursuri de formare profesionalã pentru psihologi trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã încrise în obiectul de activitate posibilitatea furnizãrii de servicii de formare profesionala, potrivit CAEN;
b) sã îndeplineascã condiţiile de avizare profesionalã şi creditare stabilite prin prezentele norme.
(4) Furnizorii de metode şi tehnici de evaluare şi asistenta psihologicã pot realiza direct sau indirect activitãţi de iniţiere, calificare şi specializare în utilizarea metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenta psihologicã.
ART. 7
(1) Formarea profesionalã a psihologilor se organizeazã în mod distinct şi specializat, potrivit specializãrilor profesionale reglementate.
(2) În cadrul formãrii profesionale a psihologilor funcţioneazã un sistem de credite specific profesiei de psiholog, iar pe baza cumulãrii acestora se poate atesta dobândirea de competenţe profesionale noi.
(3) Sistemul de credite specific profesiei de psiholog se stabileşte prin hotãrâre a Comitetului director.

CAP. II
Organizarea formãrii profesionale a psihologilor

ART. 8
(1) Comitetul director îndeplineşte urmãtoarele atribuţii în domeniul formãrii profesionale:
a) coordoneazã la nivel naţional activitatea de formare profesionalã a psihologilor;
b) avizeazã şi crediteazã organizarea programelor de formare profesionalã pentru psihologi prin furnizori de formare profesionalã şi alte entitãţi asimilate;
c) avizeazã înregistrarea funizorilor de formare profesionalã;
d) elaboreazã sistemul de credite specific profesiei de psiholog;
e) elaboreazã standardele de calitate în domeniul formãrii profesionale a psihologilor.
f) îndeplineşte alte atribuţii în vederea punerii în aplicare a prezentelor norme.
ART. 9
(1) Formarea profesionalã complementarã şi continuã a psihologilor se realizeazã prin programe de formare profesionalã ce cuprind totalitatea activitãţilor de pregãtire teoreticã şi/sau practicã în vederea realizãrii obiectivelor de formare şi dezvoltare de competenţe pentru un anumit domeniu.
(2) Programele de formare profesionalã se organizeazã de furnizorii de formare profesionalã, înregistraţi în Registrul furnizorilor de formare profesionalã pentru psihologii cu drept de liberã practicã.
ART. 10
(1) Programele de formare profesionalã cuprind, în principal, urmãtoarele elemente:
a) obiectivele programului de formare profesionalã exprimate în competenţele profesionale care sunt dezvoltate sau dobândite de fiecare psiholog care urmeazã programul;
b) durata pregãtirii pentru realizarea obiectivelor propuse;
c) numãrul minim şi maxim de participanţi pentru un ciclu sau o serie de pregãtire;
d) calitatea persoanelor cu atribuţii de formare teoreticã şi practicã, denumite în continuare formatori;
e) programa de formare profesionalã;
f) mijloacele şi metodele prin care se asigurã transmiterea şi asimilarea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor practice necesare în specialitatea de competenţã pentru care se asigurã formarea profesionalã;
g) dotãrile, echipamentele şi materialele necesare formãrii profesionale;
h) procedura de evaluare în conformitate cu obiectivele specifice programului de formare profesionalã.
(2) Programa de formare profesionalã poate fi structuratã pe module cuantificate în credite de formare profesionalã.
(3) Furnizorii de formare profesionalã complementara îşi adapteazã programele în mod corespunzãtor condiţiilor de realizare a competenţelor profesionale specifice.
ART. 11
(1) Furnizorii de formare profesionalã care organizeazã programe de formare profesionalã complementarã finalizate cu diplome sau certificate de absolvire încheie în mod obligatoriu contracte de formare profesionalã cu participanţii la aceste programe.
(2) Modelul contractului de formare profesionalã utilizat se depune de cãtre furnizorul de formare profesionalã la dosarul de avizare.

CAP. III
Avizarea furnizorilor de formare profesionalã

ART. 12
(1) Furnizorii de formare profesionalã avizaţi de cãtre Comitetul director pot organiza programe de formare profesionalã, finalizate prin certificate sau diplome de absolvire, numai dacã au prevãzut în statutul sau în actul constitutiv aprobat, dupã caz, desfãşurarea unor activitãţi de formare profesionalã a psihologilor, în psihologie sau în profesia de psiholog, fiind autorizaţi în condiţiile legii.
(2) Programele universitare de master furnizate de instituţiile de învãţãmânt superior acreditate se supun mecanismelor specifice de autorizare şi acreditare academicã.
(3) Certificatele sau diplomele de absolvire sunt recunoscute numai dacã furnizorii de formare profesionalã complementarã sunt înregistraţi şi avizaţi de cãtre Comitetul director.
ART. 13
(1) Activitatea de avizare a furnizorilor de formare profesionalã va fi coordonatã de Comitetul director.
(2) În vederea avizãrii furnizorilor de formare profesionalã, comisiile aplicative fac propuneri Comitetului director.
ART. 14
(1) În procesul de avizare, Comisiile aplicative au urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã cererile furnizorilor de formare profesionalã;
b) oferã consultanţã şi informaţii furnizorilor de formare profesionalã;
c) monitorizeazã activitatea furnizorilor de formare profesionalã şi propun, dupã caz, retragerea avizului.
(2) Secretariatul Comitetului director are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte dosarele furnizorilor de formare, verificã conformitatea şi organizeazã evidenţa acestora;
b) înainteazã preşedintelui comisiei aplicative sau Comisiei de formare profesionalã continuã interdisciplinarã dosarul furnizorului de formare profesionalã;
c) gestioneaza Registrul furnizorilor de formare profesionalã pentru psihologii cu drept de liberã practicã, potrivit dispoziţiilor preşedintelui Comitetului director.
ART. 15
(1) Avizarea profesionalã furnizorilor de formare profesionalã se realizeazã pe baza criteriilor de evaluare prevãzute în prezentele norme, pentru o perioadã de 5 ani.
(2) Avizul profesional se acordã distinct pentru fiecare modalitate/program de formare profesionalã sau pentru o singurã specialitate profesionalã.
(3) Filialele furnizorilor de formare profesionalã sunt entitãţi distincte şi se supun în mod separat procedurii de avizare.
(4) Avizarea profesionalã se certificã printr-un document ale cãrui formã, conţinut şi regim de eliberare se stabilesc prin dispoziţie a preşedintelui Comitetului director.
(5) Avizarea profesionalã a furnizorilor de formare complementarã/continuã se realizeazã pe baza unui proces de acreditare specific.
(6) Modalitãţile şi programele de formare profesionalã care depãşesc competenţele unei comisii aplicative sau formeazã competente tranversale sunt avizate de cãtre Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã.
(7) Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã este constituitã din presedinţii comisiilor aplicative sau din câte o persoanã delegatã de cãtre fiecare comisie aplicativã.
ART. 16
(1) Criteriile de evaluare a furnizorilor de formare profesionalã au în vedere urmãtoarele elemente:
a) programul de formare profesionalã;
b) experienţa furnizorilor de formare profesionalã şi rezultatele activitãţii lor anterioare obţinerii autorizãrii sau în alte programe de formare profesionalã pe care le-au realizat, dacã este cazul;
c) resursele necesare desfãşurãrii programelor de formare profesionalã.
(2) Pentru a fi avizaţi furnizorii de formare profesionalã trebuie sã facã dovada cã realizeazã programele de formare profesionalã cu formatori din rândul psihologilor, participarea altor categorii de formatori fiind opţionalã.
ART. 17
(1) Avizul profesional poate fi retras de cãtre Comitetul director direct sau la propunerea fiecãrei comisii aplicative, atunci când se constatã nerespectarea condiţiilor de avizare şi a programelor pentru care furnizorul de formare profesionalã a fost avizat sau dacã, în mod repetat, rezultatele formãrii profesionale sunt nesatisfãcãtoare.
(2) Furnizorul de formare profesionalã cãruia i s-a retras avizul profesional poate sã solicite un nou aviz numai dupã minim 3 luni de la data comunicãrii retragerii.
ART. 18
Comisiile aplicative şi Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã au urmãtoarele atribuţii în activitatea de avizare a furnizorilor de formare profesionalã:
a) îndrumã metodologic, coordoneazã şi controleazã activitatea de formare profesionalã;
b) aprobã programele-cadru de formare profesionalã, în baza cãrora furnizorii de formare profesionalã elaboreazã programele de formare profesionalã;
c) monitorizeazã furnizorii de formare profesionalã.
ART. 19
(1) Pentru activitatea de înregistrare şi avizare profesionalã, furnizorii de formare profesionalã plãtesc Colegiului taxe de avizare.
(2) Nivelul taxelor de avizare este stabilit prin hotãrâre a Consiliului Colegiului.
(3) Din taxele de avizare plãtite de furnizorii de formare profesionalã se vor suporta şi cheltuielile pentru funcţionarea comisiilor aplicative, respectiv cheltuielile de înregistrare şi publicitate a furnizorilor de formare profesionalã.
ART. 20
(1) Comitetul director întocmeşte Registrul furnizorilor de formare profesionalã pentru psihologii cu drept de liberã practicã, care cuprinde toţi furnizorii de formare profesionalã avizaţi în condiţiile prezentelor norme.
(2) Registrul furnizorilor de formare profesionalã are trei pãrţi:
a) partea I, cuprinde furnizorii de formare profesionalã complementarã;
b) partea a II-a, cuprinde furnizorii de formare profesionalã continuã;
c) partea a III-a, cuprinde persoanele juridice asimilate furnizorilor de formare profesionalã.

CAP. IV
Înregistrarea furnizorilor de formare profesionalã

ART. 21
(1) Înregistrarea furnizorilor de formare profesionalã constituie actul premergator avizãrii furnizorilor de formare profesionalã, respectiv creditãrii activitãţilor de formare profesionalã.
(2) Înregistrarea furnizorilor de formare profesionalã în Registrul furnizorilor de formare profesionalã pentru psihologii cu drept de liberã practicã, se realizeazã pe baza depunerii urmãtoarelor documente îndosariate:
a) cerere de avizare;
b) actul constitutiv şi statutul entitãţii (fotocopie, semnatã şi datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
c) încheierea judecãtoreascã de acordare a personalitãţii juridice (fotocopie, semnatã si datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
d) certificatul de înscriere a persoanei juridice cu sau fãrã scop patrimonial (fotocopie, semnatã şi datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
e) actele de spaţiu privind sediile entitãţii (fotocopie, semnatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
f) certificatul de înregistrare fiscalã (fotocopie, semnatã şi datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
g) dovada achitãrii taxei de înregistrare (fotocopie, semnatã şi datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
h) declaraţie pe proprie raspundere privind asumarea obligaţiei de avizare profesionala pentru orice program de formare profesionalã, sub sancţiunea radierii din Registrul furnizorilor de formare profesionalã pentru psihologii cu drept de liberã practicã, în original.
ART. 22
(1) Dosarele conţinând documentele prevãzute la art. 21 alin. (2) vor fi înregistrate la secretariatul Comitetului director.
(2) Dosarele depuse vor fi analizate de cãtre comisia aplicativã de specialitate sau Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã în prima şedinţã a acesteia.
(3) Comisia aplicativã de specialitate propune Comitetului director aprobarea sau respingerea înregistrãrii furnizorului de formare profesionalã în Registrul furnizorilor de fomare profesionalã pentru psihologii cu drept de liberã practicã.
(4) Comitetul director hotaraste sau presedintele Comitetului director dispune, dupa caz, inregistrarea furnizorului de fomare profesionala sau respingerea cererii, în termen de maxim 30 de zile de la data înaintãrii propunerii de inregistrare sau de respingere a cererii.
ART. 23
(1) În termen de 15 zile de la comunicare, solicitantul poate depune la secretariatul Comitetului director o contestaţie referitoare la rezultatul analizei efectuate de cãtre comisia de specialitate.
(2) Preşedintele Comitetului director soluţioneazã contestaţia depusã pe baza propunerii comisiei aplicative competente, în termen de maxim 30 de zile de la înregistrarea contestaţiei.
(3) În termen de 15 zile de la comunicarea rezultatului contestaţiei petentul poate formula recurs, dat spre soluţionare Comitetului director în prima şedinţã a acestuia.
(4) Hotãrârea Comitetului director este definitivã şi va fi comunicatã contestatarului în termen de 15 zile de la data şedinţei.
ART. 24
Înregistrarea funizorilor de formare profesionalã are caracter de aviz profesional.

CAP. V
Avizarea şi creditarea programelor de formare profesionalã

ART. 25
(1) Avizarea profesionalã reprezintã condiţia pentru realizarea programelor de fomare profesionalã.
(2) Avizarea se realizeazã de cãtre Comitetul director, pe baza propunerilor comisiilor aplicative sau ale Comisiei de formare profesionalã continuã interdisciplinarã.
ART. 26
(1) Creditarea reprezintã modalitatea specificã de evaluare a programelor de formare profesionalã continuã.
(2) Creditarea se realizeazã de cãtre Comitetul director, pe baza propunerilor comisiilor aplicative sau de cãtre Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã.
(3) Avizarea programelor de fomare profesionalã continuã implicã şi acordarea unui numãr de credite.
(4) Formarea profesionalã complementarã poate fi recunoscutã şi echivalatã pe baza unor convenţii între furnizorii de formare profesionalã complementarã.
ART. 27
Comitetul director, prin preşedinte, poate aproba convenţii sau acorduri de recunoaştere şi echivalare a creditelor obţinute în cadrul formãrii profesionale specifice altor profesii.
ART. 28
(1) În vederea avizãrii şi/sau creditãrii programelor de formare profesionalã, furnizorii de formare profesionalã depun la secretariatul Comitetului director urmãtoarele documente îndosariate:
a) cerere de avizare şi/sau creditare;
b) programa de formare profesionalã şi prezentarea modalitãţii de formare profesionalã care cuprinde adresabilitatea, competenţele, specialitãţile profesionale pentru care se asigurã formarea profesionalã, numãrul de ore de formare profesionalã, numãr module, perioadã, criterii şi modalitãţi de selecţie a participanţilor;
c) curriculum vitae în format Europass, pentru fiecare persoanã care susţine sau prezintã cursuri sau lucrãri cu caracter ştiinţific sau profesional;
e) precizarea caracterului gratuit sau cu taxa al programului de formare profesionalã;
f) declaraţie pe proprie raspundere privind respectarea standardelor de calitate în fomarea profesionalã a psihologilor, cu precizarea numãrului maxim de participanţi, datã de cãtre reprezentantul legal al furnizorilor de formare profesionalã, în original;
g) dovada achitãrii taxei de avizare a modalitãţii/programului de formare profesionalã (fotocopie, semnatã şi datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul);
h) modelul diplomei/certificatului de absolvire, continând rubricile obligatorii aprobate prin dispoziţie a preşedintelui Colegiului (fotocopie, semnatã şi datatã de cãtre reprezentant pentru conformitate cu originalul).
(2) Pentru asigurarea şi susţinerea modalitãţii de formare profesionalã complementara furnizorii de formare profesionala trebuie sa facã dovada existenţei a unui numãr minim de trei psihologi cu drept de liberã practicã, cu drept de supervizare profesionalã sau psihologi având titlul de doctor în psihologie.
ART. 29
(1) Comisia aplicativã de specialitate sau Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã, dupã caz, analizeazã dosarele depuse şi înainteazã Comitetului director propunerea de avizare şi/sau creditare sau de respingere a cererii.
(2) Comitetul director sau preşedintele Comistetului director, dupã caz, dispune avizarea sau creditarea modalitãţii/programului de formare profesionalã sau comunicarea unei adrese de respingere a cererii formulate, în termen de 15 zile de la înaintarea propunerii.
(3) Contestaţia privind propunerea comisiei aplicative/ Comisia de formare profesionalã continuã interdisciplinarã, dupã caz, poate fi înregistratã la secretariatul Comitetului director în termen de 15 zile de la comunicare.
(4) Preşedintele Comitetului director analizeazã contestaţia formulatã şi o înainteazã Comitetului director în prima şedinţã a acestuia.
(5) Hotãrârea definitivã a Comitetului director va fi comunicatã contestatarului în termen de 15 zile de la data şedinţei.
ART. 30
(1) La finalizarea programului de formare profesionalã, furnizorul de formare profesionalã are obligaţia depunerii la secretariatul Comitetului director a documentelor care certificã participarea şi/sau absolvirea programului de formare profesionala avizat şi creditat, dupã caz, în condiţiile prezentelor norme.
(2) Documentele care certificã participarea şi/sau absolvirea programului de formare profesionalã vor conţine antetul, având rezervate rubrici speciale pentru aplicarea ştampilei Colegiului şi semnãturii preşedintelui Comitetului director.
(3) Documentele care certifica participarea şi/sau absolvirea programului de formare profesionalã se semneazã şi se ştampileazã de cãtre preşedintele Comitetului director, în termen de 15 zile de la primirea documentelor la secretariatul Comitetului director.
ART. 31
(1) Activitatea de formare profesionalã continuã este obligatorie.
(2) Începând cu anul 2010, psihologii cu drept de liberã practicã au obligaţia de a obţine un numãr de minim 20 de credite de formare profesionalã pentru fiecare an de practicã în profesie pentru fiecare specialitate.
(3) Documentele care certificã participarea şi/sau absolvirea programelor de formare profesionalã se vor prezenta în fotocopie certificatã la obţinerea unei noi trepte de specializare.
(4) Psihologii, care, la finalul fiecãrui an calendaristic nu pot face dovada acumulãrii unui numãr de minim 10 credite profesionale în fiecare specialitate pot fi sancţionaţi potrivit dispoziţiilor <>art. 54 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 213/2004 .
(5) Acumularea unui numãr inferior de credite suspendã dreptul psihologului de a obţine o treaptã de specializare superioarã, pânã la obţinerea a cel puţin 20 credite profesionale pentru fiecare an de practicã în profesie.
(6) Acumularea numãrului necesar de credite reprezintã o condiţie pentru confirmarea competenţelor aferente treptei de specializare deţinute.

CAP. VI
Alte activitãţi profesionale creditate

ART. 32
Pe lângã activitãţile formale structurate sub forma programelor de formare profesionalã continuã mai pot fi creditate şi alte activitãţi profesionale cu relevanţã în formarea profesionalã a psihologilor, dupã cum urmeazã:
a) printr-o modalitate formalã, prin susţinerea unui program organizat de cãtre un furnizor de formare profesionalã, în calitate de formator;
b) printr-o modalitate formalã, prin publicarea unei lucrari cu caracter ştiinţific şi/sau profesional;
c) printr-o modalitate non-formalã, prin desfãşurarea unor activitãţi specifice de practicã pentru studenţi, la sediul profesional sau la locul de muncã;
d) printr-o modalitate informalã, prin reprezentarea organizaţiei profesionale, prin întâlniri reprezentative în mediul profesional sau în cadrul organizaţiilor profesionale internaţionale;
e) printr-o modalitate nonformalã prin organizarea şi/sau participarea la activitãţi de cercetare cu caracter aplicativ în psihologie, finanţate la nivel naţional sau internaţional.

CAP. VII
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 33
(1) Programele de formare profesionalã în desfãşurare sau avizate şi creditate, dupã caz, înainte de data intrãrii în vigoare a prezentelor norme vor rãmâne valabile, pânã la finalizare, în condiţiile stabilite prin actele aflate în vigoare la data începerii acestor programe.
(2) Dupã data de 31 decembrie 2010 programele de formare profesionalã în desfãşurare sau avizate şi/sau creditate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentelor norme pot funcţiona numai în condiţiile prezentelor norme.
(3) Programele de formare profesionalã neavizate şi/sau necreditate în condiţiile prezentelor norme nu sunt recunoscute în profesia de psiholog.
ART. 34
(1) Furnizorilor de formare profesionalã înregistraţi, care desfãşoarã activitãţi de formare profesionalã avizate şi/sau creditate potrivit prezentelor norme, le sunt aplicabile prevederile fiscale privind decontarea cheltuielilor şi scutirea de la plata T.V.A. pentru operaţiunile de formare profesionalã.
(2) Cheltuielile cu activitatea de formare profesionalã a psihologilor sunt cheltuieli profesionale, necesare desfãşurãrii activitãţilor profesionale.
ART. 35
Creditarea profesionalã se realizeazã numai de cãtre Comitetul director, potrivit Sistemului de credite specific profesiei de psiholog, aprobat prin hotãrâre a Comitetului director sau prin dispoziţie a preşedintelui Comitetului director, dupã caz.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016