Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele şi al <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 122/2005 pentru ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Bucureşti la 28 iulie 2005 şi la Paris la 1 august 2005, aprobatã prin <>Legea nr. 326/2005 , Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ARTICOL UNIC Se aprobã Amendamentul nr. 1 convenit prin scrisoarea semnatã la Bucureşti la 21 noiembrie 2006 şi la Paris la 30 noiembrie 2006, între România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanţarea Proiectului privind reabilitarea porţiunilor din reţeaua rutierã şi feroviarã deteriorate de inundaţiile din primãvara anului 2005, semnat la Bucureşti la 28 iulie 2005 şi la Paris la 1 august 2005, ratificat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 122/2005 , aprobatã prin <>Legea nr. 326/2005 . PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Radu Mircea Berceanu p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Bucureşti, 21 martie 2007. Nr. 295. BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI F/P 1524 (2005) AMENDAMENT Nr. 1 la Acordul-cadru de împrumut, datat 1 august 2005, referitor la Proiectul F/P 1524 (2005) de reabilitare a drumurilor şi cãilor ferate - România Între Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumitã în continuare BDCE, şi România, reprezentatã prin Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare Împrumutatul. Prezentul amendament la acordul-cadru de împrumut datat 1 august 2005 modificã art. 2 "Proiectulş, anexa nr. 1 "Descrierea Proiectului" şi anexa nr. 5 "Stadiul de dezvoltare a Proiectului" aferente acordului-cadru de împrumut mai sus menţionat, dupã cum urmeazã: 1. Articolul 2 "Proiectul" paragraful 1 se amendeazã şi se citeşte dupã cum urmeazã: "BDCE acordã Împrumutatului, care acceptã, un împrumut pentru finanţarea parţialã a Proiectului F/P 1524 (2005), aprobat de Consiliul de administraţie al BDCE în 17-18 iunie 2005 şi revizuit potrivit Comunicãrii Guvernatorului la Consiliul de administraţie al BDCE din 16 iunie 2006, referitor la reabilitarea porţiunilor din reţeaua rutierã şi feroviarã deteriorate de inundaţiile din primãvara anului 2005 din România." Paragrafele 2 şi 3 ale art. 2 rãmân neschimbate. 2. Ca urmare a informaţiilor primite de la Împrumutat, anexa nr. 1 "Descrierea Proiectului" se amendeazã dupã cum urmeazã:
┌────┬───────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│"I. │F/P: │1524 (2005) │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Împrumutat: │România │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Aprobarea Consiliului │16-17 iunie 2005 │
│ │de administraţie: │CA/PV/237/2005 │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Suma aprobatã: │51.200.000 euro │
└────┴───────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
┌────┬───────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│II. │Zone de intervenţie: │Modernizare ruralã │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Lucrãri planificate: │Proiectul are ca scop reabilitarea porţiunilor │
│ │ │din reţeaua rutierã şi feroviarã deteriorate de │
│ │ │inundaţiile din primãvara anului 2005 pe tot │
│ │ │cuprinsul ţãrii │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Localizare: │Pe tot cuprinsul României │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Costul total al │64.000.000 euro, din care aproximativ 42% pentru │
│ │Proiectului: │componenta feroviarã şi aproximativ 58% pentru │
│ │ │componenta rutierã │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cost distribuit pe │Componenta drumuri: 36.900.000 │
│ │articole: │ │
│ │ │Componenta cale feratã: 27.100.000 │
│ │ │ │
│ │ │Total: 64.000.000 │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Plan de finanţare: │51.200.000 euro BDCE 80% │
│ │ │ │
│ │ │12.800.000 euro bugetul statului 20% │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Stadiul lucrãrilor │0% │
│ │la data prezentãrii │ │
│ │cererii: │ │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Programarea lucrãrilor:│2005-2008 │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │Condiţii specifice: │Pentru coordonarea şi supervizarea zilnicã a │
│ │ │activitãţilor de implementare a Proiectului va │
│ │ │fi constituitã, în cadrul fiecãrei agenţii de │
│ │ │implementare, o unitate de implementare a │
│ │ │Proiectului (UIT), înaintea primei trageri din │
│ │ │împrumutul BDCE. │
│ │ │ │
│ │ │Costurile detaliate pentru fiecare subproiect │
│ │ │vor fi comunicate BDCE, odatã ce au │
│ │ │fost atribuite contractele de lucrãri. │
└────┴───────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
┌────┬──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│III.│Criterii de eligibilitate:│Proiectul se conformeazã criteriilor de │
│ │(pe zone de intervenţie) │eligibilitate stabilite în Rezoluţia 1480 │
│ │ │(2004) şi contribuie astfel la ceoziunea │
│ │ │socialã în ţarã. │
└────┴──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘
┌────┬──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│IV. │ Efecte sociale: │În conformitate cu zonele prioritare de │
│ │(pe zone de intervenţie) │intervenţie ale BDCE, Proiectul va avea un │
│ │ │impact pozitiv major asupra populaţiei locale,│
│ │ │permiţând reluarea activitãţilor sociale │
│ │ │şi economice prin restabilirea traficului şi │
│ │ │condiţiilor de siguranţã pe reţelele rutiere │
│ │ │şi feroviare, contribuind astfel la evitarea │
│ │ │izolãrii populaţiei locale afectate de │
│ │ │inundaţii." │
└────┴──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘
3. Anexa nr. 5 "Stadiul de dezvoltare a Proiectului" este amendatã şi se citeşte dupã cum urmeazã (anexele 5a) şi 5b) ataşate). 4. Aceste modificãri vor intra în vigoare în urma primirii confirmãrii scrise în acest sens de cãtre BDCE din partea Împrumutatului. Toate celelalte condiţii ale acordului-cadru de împrumut rãmân neschimbate. Bucureşti, 21 noiembrie 2006, Paris, 30 noiembrie 2006, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu, Apolonio Ruiz Ligero, ministrul finanţelor publice viceguvernator "ANEXA Nr. 5a) TARA: ROMANIA PROIECT/FP 1524 - REABILITAREA RETELEI DE DRUMURI/CAI FERATE Componenta[Drumuri] sau [Cai ferate] STUDIU DE DEZVOLTARE A PROIECTULUI Nr....conform:(data raportarii)
┌────┬─┬───┬─────┬──────────┬───────┬─────┬────┬──────────┬────┬───────┬───────┐
│Cod*│N│Sec│Zona/│ │ │Proce│ │Date ptr. │ │Platit │ │
│ │R│ti │Loca │Total cost│fonduri│duri │Faza│incep. si │Con │in per.│ Total │
│ │ │une│lita │investitie│ BDCE │ de │ de │sfarsitul │trac│de ra- │platit │
│ │ │ │te │ │ │lici │im │lucrarii │tor │portare│ │
│ │ │ │ ├─────┬────┼───┬───┤tatie│ple ├────┬─────┼────┼───┬───┼───┬───┤
│ │ │ │ │plani│efec│pla│e │(I,O,│men │ince│sfar │ │RON│EUR│RON│EUR│
│ │ │ │ │ficat│tiv │ni │fec│L,C,N│tare│put │sit │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │fi │tiv│R,C) │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │cat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10│ 11│ 12│ 13│
└────┴─┴───┴─────┴─────┴────┴───┴───┴─────┴────┴────┴─────┴────┴───┴───┴───┴───┘
Directia regionala.....
┌────┬─┬───┬─────┬─────┬────┬───┬───┬─────┬────┬────┬─────┬────┬───┬───┬───┬───┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┼─┼───┼─────┼─────┼────┼───┼───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
├────┴─┴───┴─────┴─────┴────┴───┴───┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼───┼───┤
│Sub-Total Directie Regionala..... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────┴─────┴────┴────┴─────┴────┴───┴───┴───┴───┘
..................
┌───────────────────────────────────┬─────┬────┬────┬─────┬────┬───┬───┬───┬───┐
│TOTAL [CNADNR SA] sau [CFR - SA] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────┴─────┴────┴────┴─────┴────┴───┴───┴───┴───┘
Cod* Pentru a reliza o identificare unica pentru scheme, codul trebuie sa fie alfa - numeric, ex. BBB-RR-SSS unde BBB este banca (BDCE), RR este directia regionala, SSS Numarul schemei in lista directiei regionale. Ex. BDCE-BU-00 inseamna schema nr. 1 in teritoriul directiei regionale Bucuresti finantat prin imprumutul BDCE F/P/1524 1. Total cost care include contributii BDCE si alte contributii financiare (Guvernul Romaniei) referitoare la evaluarea initiala si exclude orice cost neeligibil. 2. Total cost care include contributii BDCE si alte contributii financiare (Guvernul Romaniei) referitoare la valoarea reala (de ex.: calculata in studii de fezabilitate/proiectare detaliata/contract inclusiv contingente) si exclude orice cost neeligibil. 3. Finantare BDCE la momentul evaluarii initiale. 4. Finantare reala BDCE. In orice caz finantarea BDCE totala a intregului proiect nu poate depasi 80% din costul eligibil si nici 51.200.000 EUR. 5. I = Licitate competitiva internationala; O = Licitatie deschisa; L = Licitatie restransa; C = Dialog Competitiv; N = Negociere; R = Cerere de oferta; C = Concurs de solutii. 6. Definiti care este faza de implementare; analiza preliminara a proiectului, de definitivare sau de exceptie. 7. Data de incepere a contractului de lucrari. 8. Data receptiei preliminare a lucrarilor. 9. Denumirea completa si tara de rezidenta a contractorului. 10. Suma platita fara taxe in cadrul contractelor in decursul perioadei de raportare. 12. Total sume platite fara taxe in cadrul contractelor inclusiv platile executate in decursul perioadei de raportare." "ANEXA Nr. 5b)
FORMULAR DE RAPORTARE FINALĂ
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ROMÂNIA │
│ F/P 1524 (2005) - Reabilitare reţea drumuri/cãi ferate │
│ Stadiul final al Proiectului │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┤
│ Cost Proiect: │Obiective: │
│ euro M │ │
│ Valoare împrumut: │ │
│ euro M │ │
│ Cofinanţare: │ │
│ euro M │ │
│ (banca) │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ Data efectivã: │Agenţia de implementare: │
│ │ │
│ │ │
│ Data de încheiere: │Componente Proiect: │
│ │ │
│ │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ % Tras (data) │Istoric trageri (sfârşit de perioadã) │
│ │ │
│ │ │
│ Tragere medie % │Efectiv (perioada) euro M │
│ pe an: % │Estimat (perioada) euro M │
│ │ │
│ │ │
│ │Informaţii actualizate privind tragerile │
├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ Cotare obiectiv: │Argumentaţie pentru obiective │
│ Anterioarã ( ): │ │
│ Curentã ( ): │ │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┤
│ Stadiul final al Proiectului: │
│ Stadiul final al implementãrii, dupã cum urmeazã: │
│ 1. Componenta 1 - reabilitarea reţelei de drumuri: │
│ - repararea apãrãrilor de mal şi a zidurilor de sprijin │
│ - lucrãri de reabilitare ca urmare a alunecãrilor de versant │
│ - repararea carosabilului şi a fundaţiei │
│ - repararea şi reconstruirea podurilor şi a podeţelor │
│ - curãţarea canalelor de drenare │
│ 2. Componenta 2 - reabilitarea reţelei de cale feratã: │
│ - reabilitarea terasamentului cãii ferate │
│ - reabilitarea podurilor de cale feratã │
│ - repararea cãmãşilor de tunel deteriorate de infiltraţiile de apã│
│ 3. Înregistrãri şi evidenţa înregistrãrilor │
│ 4. Administrarea Proiectului │
│ 5. Costul şi finanţarea Proiectului │
│ - lista tragerilor │
│ - fluxul fondurilor dupã sursa de finanţare │
│ - lista actualizatã a cheltuielilor efectuate şi plãtite │
│ 6. Întreţinere │
│ 7. Servicii de supervizare a lucrãrilor │
│ 8. Aspecte legate de monitorizare şi evaluare │
│ 9. Activitãţi de achiziţie │
│ 10. Aspecte specifice legate de Proiect │
│ 11. Aspecte legate de personal │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Semnãturã:" │
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.