Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 293 din 19 aprilie 2007  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 293 din 19 aprilie 2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 288 din 2 mai 2007

În temeiul prevederilor art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile <>art. 66 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 307/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 779 din 26 august 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor Anton Pandrea

Bucureşti, 19 aprilie 2007.
Nr. 293.


ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent
la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face prin concurs organizat de Consiliul Superior al Magistraturii şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile prezentului regulament.
(2) La concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 14 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Pot fi numiţi în funcţia de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pe baza concursului prevãzut la art. 1, avocaţii, notarii, precum şi grefierii cu studii superioare juridice de la curţile de apel şi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime de cel puţin 5 ani.

CAP. II
Organizarea şi desfãşurarea concursului

ART. 3
(1) Data, locul şi modul de desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cuantumul taxei şi lista posturilor vacante scoase la concurs se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi se aduc la cunoştinţã publicã printr-un comunicat de presã al Consiliului Superior al Magistraturii cu cel puţin 45 de zile înainte de data stabilitã pentru concurs.
(2) Cererile de înscriere tipizate, cuprinzând şi opţiunea candidatului pentru una dintre secţiile sau unul dintre compartimentele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, se elaboreazã de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii. Tematica şi bibliografia pentru concurs se elaboreazã de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(3) La înscriere, candidaţii primesc cererea tipizatã, tematica şi bibliografia.
(4) În termen de 15 zile de la data publicãrii datelor prevãzute la alin. (1), cei interesaţi pot depune cereri de înscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) La cererea de înscriere se anexeazã, în original, urmãtoarele acte: certificatul de cazier judiciar, declaraţie pe propria rãspundere cã nu au existat întreruperi de activitate şi curriculum vitae. De asemenea, la cererea de înscriere se anexeazã, în copie, urmãtoarele acte: certificatul de naştere, actul de identitate, diploma de licenţã, carnetul de muncã sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate.
(6) Verificarea dosarelor candidaţilor şi îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 2 din prezentul regulament se efectueazã de cãtre comisia de concurs.
ART. 4
(1) Cu 25 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului, pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi la sediile acestora se vor afişa listele cu candidaţii ale cãror dosare au fost admise.
(2) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişare, la Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii.
Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 5 zile. Soluţia adoptatã se comunicã în cadrul aceluiaşi termen.
(3) Soluţia Secţiei pentru judecãtori poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţã prin hotãrâre în termen de 5 zile de la primirea contestaţiei. Hotãrârea Plenului se afişeazã, în acelaşi termen, în locurile prevãzute la alin. (1).
(4) Taxa de înscriere se restituie candidaţilor ale cãror dosare au fost respinse în urma verificãrii îndeplinirii condiţiilor, precum şi candidaţilor retraşi anterior afişãrii listelor cu rezultatele verificãrii îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare.
ART. 5
(1) Comisia de concurs este formatã din comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrãrilor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Comisia de organizare a concursului se constituie prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi este alcãtuitã din:
- preşedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorul Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- vicepreşedinte: primul-magistrat asistent de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, un magistrat-asistent şef sau un magistrat-asistent (propunerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ţinând cont de numãrul redus de magistraţi-asistenţi şefi), dupã caz.
- membri: reprezentanţi ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi ai Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrãrilor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt alcãtuite din judecãtori de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, numiţi prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, şi au fiecare câte un preşedinte.
(4) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude sau afini, pânã la gradul al patrulea inclusiv, în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii în acest sens.
(5) Dacã incompatibilitatea prevãzutã la alin. (4) se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
ART. 6
Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. verificã îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, centralizeazã dosarele candidaţilor, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor admişi la concurs, precum şi lista finalã a candidaţilor;
2. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului - identificarea şi, dupã caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite;
3. asigurã confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs;
4. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului, persoanele care asigurã supravegherea în sãlile de concurs - responsabili de salã şi supraveghetori -, numite prin hotãrâre a preşedintelui comisiei de organizare;
5. repartizeazã candidaţii pe sãli, pentru probele scrise, dispune afişarea listelor respective pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele;
6. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru proba scrisã, imediat dupã extragerea variantei de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, şi sigileazã apoi plicurile conţinând numãrul de subiecte pentru fiecare salã;
7. distribuie candidaţilor subiectele pentru probele scrise;
8. predã comisiei de corectare lucrãrile scrise, precum şi baremele de evaluare şi de notare;
9. afişeazã baremul de evaluare şi notare la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise şi asigurã publicarea acestuia pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
10. repartizeazã lucrãrile spre corectare;
11. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
12. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
13. informeazã de îndatã pe preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
14. asigurã afişarea şi publicarea simultanã pe paginile de internet, de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a rezultatelor concursului;
15. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
16. exercitã orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
ART. 7
Comisia de elaborare a subiectelor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) sã fie în concordanţã cu tematica şi bibliografia elaborate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
b) sã evidenţieze operaţiile gândirii - analizã, sintezã, generalizare - în trãsãturi ale procesului de gândire - flexibilitate, dimensiunea criticã etc.;
c) sã fie astfel formulate încât tratarea lor sã angajeze cât mai multe posibilitãţi de analizã, de sintezã şi de generalizare din partea candidaţilor;
d) sã asigure o cuprindere echilibratã a materiei studiate, sã aibã un grad de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
e) sã se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
f) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
g) sã indice pentru fiecare subiect atât punctajul prevãzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
h) sã se evite, pe cât posibil, subiectele ce conţin probleme controversate în doctrinã şi în practicã sau, în cazul unor astfel de situaţii, sã se puncteze toate soluţiile a cãror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentatã logic şi coerent;
i) sã se punã accentul în notarea lucrãrilor pe motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot sã fie punctate modalitãţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
2. elaborarea, pentru proba scrisã, teoreticã şi practicã, a câte 3 variante de subiecte pentru fiecare materie, din care se alege prin tragere la sorţi numãrul subiectului probei scrise.
ART. 8
Comisia de corectare evalueazã şi corecteazã lucrãrile candidaţilor, potrivit baremelor de evaluare şi notare.
ART. 9
Comisia de contestaţii reevalueazã lucrãrile ale cãror note iniţiale au fost contestate şi acordã note, conform baremelor de evaluare şi notare.
ART. 10
(1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi a unei probe scrise practice.
(2) Proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice se susţine, în funcţie de specializare, la urmãtoarele materii:
a) drept civil, drept procesual civil şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, pentru posturile vacante de magistrat-asistent la Secţia civilã şi de proprietate intelectualã;
b) drept penal, drept procesual penal şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, pentru posturile vacante de magistrat-asistent la Secţia penalã;
c) drept comercial, drept procesual civil şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, pentru posturile vacante de magistrat-asistent la Secţia comercialã;
d) drept administrativ, drept procesual civil şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, pentru posturile vacante de magistrat-asistent la Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
(3) Proba scrisã practicã constã în motivarea unei hotãrâri judecãtoreşti.
(4) Pentru posturile vacante de magistrat-asistent la Direcţia legislaţie, studii, documentare şi informaticã juridicã şi Biroul relaţii internaţionale, proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice se susţine la una dintre materiile prevãzute la alin. (2) lit. a), b), c) sau d), la alegerea candidaţilor. Prevederile alin. (3) se aplicã în mod corespunzãtor, în funcţie de specificul compartimentului pentru care se susţine proba practicã.
ART. 11
(1) Accesul candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã, a actului de identitate şi a legitimaţiei de concurs primite la intrarea în salã. Candidaţii vor pãstra la vedere actul de identitate şi legitimaţia de concurs pe întreaga duratã a desfãşurãrii probelor.
(2) Deţinerea oricãror aparate de comunicare, precum şi a oricãror surse de informare este interzisã în sala de concurs. Încãlcarea acestei dispoziţii atrage eliminarea din concurs.
(3) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul.
(4) În vederea elaborãrii lucrãrilor scrise, candidaţii primesc coli de hârtie-tip, având ştampila de concurs, şi folosesc numai stilou cu cernealã sau pix cu pastã de culoare albastrã.
(5) Înainte de comunicarea subiectelor candidaţii îşi înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi sigilat.
(6) Ora stabilitã de comisia de concurs pentru începerea probelor scrise va fi aceeaşi pentru toate sãlile unde se desfãşoarã concursul. Plicurile cu subiectele de concurs vor fi desigilate de delegatul care supravegheazã sala de concurs, dupã verificarea integritãţii acestora de cãtre un candidat. Delegatul comunicã subiectele, ora de începere şi ora de încheiere a probelor concursului.
(7) Pe durata desfãşurãrii probelor scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de concurs şi delegaţii care supravegheazã desfãşurarea concursului.
ART. 12
(1) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrilor scrise este cel stabilit de cãtre comisia de elaborare a subiectelor. La expirarea timpului stabilit pentru probele scrise, candidatul predã lucrarea, sub semnãturã, iar delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului menţioneazã în borderou numãrul de pagini al lucrãrii şi aplicã ştampila de concurs.
(2) Delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului predã lucrãrile comisiei de concurs, care le numeroteazã şi le înscrie în borderoul centralizator.
(3) Pentru fiecare salã de concurs se întocmeşte un borderou şi un proces-verbal.
(4) Pe durata desfãşurãrii probelor scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. Pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se face numai în cazuri excepţionale, cu însoţitor.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea din concurs. În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã în procesul-verbal faptele şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã preşedintelui comisiei de concurs şi candidatului.
ART. 13
(1) Corectarea lucrãrilor se face conform baremului stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, pentru fiecare subiect de concurs, barem care se afişeazã, împreunã cu subiectele, la sfârşitul fiecãrei probe scrise.
(2) Lucrãrile scrise se noteazã cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acordã în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã. Nota finalã a candidatului o reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare dintre probele scrise.
(3) Pe timpul corectãrii colţul sigilat al lucrãrii nu se deschide. Notele acordate se înscriu în borderou, sub semnãtura celor care le-au acordat, şi pe lucrare, sub semnãtura preşedintelui comisiei de corectare, dupã care se introduc în baza de date a comisiei de corectare. Dupã efectuarea acestor operaţiuni se desface colţul sigilat al lucrãrii şi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele şi prenumele candidatului.
(4) Pentru ocuparea unui post vacant de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, candidatul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 (şapte), dar nu mai puţin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre probe.
ART. 14
(1) Rezultatele concursului se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi se aduc la cunoştinţã publicã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele concursului pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişare.
Contestaţiile se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii. Decizia comisiei de soluţionare a contestaţiilor este irevocabilã.
(3) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise se vor renumerota şi resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Nota acordatã în urma soluţionãrii contestaţiei nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(4) Termenul de soluţionare a contestaţiilor este de 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (2).
ART. 15
(1) Candidaţii admişi la proba scrisã vor fi verificaţi sub aspectul bunei reputaţii de cãtre inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi vor fi programaţi pentru a se prezenta la vizita medicalã şi la testarea psihologicã.
(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei din punct de vedere medical sau psihologic, precum şi cei care nu se bucurã de o bunã reputaţie sunt declaraţi respinşi.
(3) Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre candidaţii declaraţi admişi la concurs.
ART. 16
(1) Tabelul cu rezultatele finale se supune spre validare Consiliului Superior al Magistraturii în prima şedinţã care urmeazã afişãrii rezultatelor.
(2) Dupã validarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliul Superior al Magistraturii numeşte în funcţia de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie candidaţii reuşiţi la concurs.
ART. 17
Termenele prevãzute de prezentul regulament se calculeazã potrivit dispoziţiilor art. 101 din Codul de procedurã civilã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016