Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 290 din 2 martie 2006  pentru aprobarea Strategiei de stimulare a dezvoltarii retelei nationale de incubatoare de afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 290 din 2 martie 2006 pentru aprobarea Strategiei de stimulare a dezvoltarii retelei nationale de incubatoare de afaceri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 232 din 15 martie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Strategia de stimulare a dezvoltãrii reţelei naţionale de incubatoare de afaceri, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru
Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie,
Eugen Ovidiu Chirovici

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 2 martie 2006.
Nr. 290.

ANEXĂ

Strategia de stimulare a dezvoltãrii reţelei naţionale de incubatoare de afaceri

Contextul general

Este recunoscut faptul cã, cea mai mare parte a noilor locuri de muncã provin din noile firme şi întreprinderile mici (pânã la 49 de salariaţi inclusiv), aflate în faza de "dezvoltare", ce se specializeazã în dezvoltarea de noi produse şi servicii. Întreprinderile noi şi cele mici sunt vitale pentru o economie sãnãtoasã. În statele membre, ale Uniunii Europene la un numãr de 500.000 întreprinderi nou înfiinţate maximum 100.000 vor supravieţui mai mult de cinci ani, asigurând locuri de muncã şi plãtind taxe pentru comunitatea localã. Întreprinderile mici şi cele nou înfiinţate sunt o realitate a economiei globale, în care flexibilitatea şi creativitatea individualã joacã un rol mult mai mare decât în secolul trecut. Astfel de acţiuni care se concentreazã pe întãrirea capacitãţii de dezvoltare a întreprinderilor start-up*1) şi a celor mici sunt cele mai importante.
------------
*1) Prin "start-up" se definesc întreprinderile cu un istoric de funcţionare de pânã la doi ani de activitate.
Primele stadii de viaţã ale unei întreprinderi start-up sunt cele mai dificile. Procesul de administrare a creşterii, dezvoltarea noilor abilitãţi în domenii cum ar fi contabilitatea, reglementarea afacerii şi marketing-ul reprezintã provocãri considerabile pentru antreprenori, care se pot confrunta cu un eşec în primii ani de funcţionare. Cea mai frecventã cauzã a eşecului întreprinderilor start-up este lipsa suportului financiar, deoarece întreprinderile mici de obicei trebuie sã funcţioneze pe piaţã pe baza propriilor resurse, fãrã a beneficia de susţinere financiarã care sã le ajute sã facã faţã presiunilor mediului concurenţial. În ţãrile aflate în perioada de tranziţie procedurile legale şi cele de înregistrare, ca şi lipsa serviciilor suport pentru întreprinderi, fac ca primii ani de viaţã ai acestora sã prezinte un grad de dificultate ridicat.
Analizele efectuate indicã faptul cã acesta este un domeniu în care autoritãţile guvernamentale şi autoritãţile locale pot asigura valoare adãugatã ridicatã.
Suportul acordat întreprinderilor mici şi celor nou înfiinţate, aflate în acest stadiu de dezvoltare, prin intermediul incubatorului de afaceri sau al unor spaţii de lucru special amenajate, reprezintã o facilitate majorã pentru a susţine crearea locurilor de muncã şi dezvoltarea economicã. Totodatã, reprezintã o şansã pentru autoritãţile guvernamentale şi pentru autoritãţile locale de a-şi demonstra dorinţa şi capacitatea de a acţiona în sensul susţinerii întreprinzãtorilor. Acest tip de asistenţã poate aduce beneficii reale economiei naţionale şi locale.
În anul 2004 Guvernul României a adoptat Strategia Guvernamentalã pentru Susţinerea Dezvoltãrii Întreprinderilor Mici şi Mijlocii în perioada 2004-2008 prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1280/2004 . Prioritatea B, Mãsura B6-Susţinerea incubatoarelor de afaceri în domeniul productiv şi al serviciilor creatoare de valoare adãugatã ridicatã are ca scop suportul acordat pentru înfiinţarea şi dezvoltarea incubatoarelor de afaceri şi tehnologice în vederea stimulãrii afacerilor şi a iniţiativelor inovative şi a înfiinţãrii pe plan local de întreprinderi mici şi mijlocii în domeniul producţiei şi a serviciilor generatoare de valoare adãugatã.
Strategia de dezvoltare a reţelei naţionale de incubatoare de afaceri în România se adreseazã în mare mãsurã necesitãţii de schimbare asiguratã prin instrumente specifice la nivel local, cu suportul autoritãţilor locale şi a celor guvernamentale care pot susţine întreprinzãtorii privaţi în procesul dificil de dezvoltare în primii ani de funcţionare.
Strategia va asigura crearea şi consolidarea unei reţele naţionale de incubatoare în România, prin dezvoltarea unor programe integrate de susţinere a acestora, pânã în 2013.
În acest sens, resursele financiare existente trebuie mai bine organizate şi mai bine utilizate, pentru a reduce rata de eşec a întreprinderilor aflate în primele faze de dezvoltare şi pentru a le ajuta în procesul de creştere pe cele care prezintã potenţial sã devinã generatoare de noi locuri de muncã.

Incubatoare de afaceri importanţã şi provocãri

Importanţa
Sistemul Incubatoarelor de Afaceri este foarte flexibil şi serveşte o varietate de scopuri şi actori implicaţi la nivel local şi central. Este important ca obiectivele precum şi tipul de Incubator de Afaceri sã fie în strânsã conexiune cu politicile şi obiectivele acestora.
Obiectivele primare ale Incubatoarelor de Afaceri
Scopurile principale ale Incubatoarelor de Afaceri sunt de a ajuta noile afaceri sã se consolideze şi prin urmare de creare de noi locuri de muncã. Incubatorul de Afaceri vine de asemenea în sprijinul propriilor chiriaşi pentru a depãşi barierele legislative, administrative, pentru o formare mai rapidã a afacerilor, prin facilitarea procesului de înfiinţare a întreprinderilor şi prin accesul acestora la reţeaua de suport comunitar. Se doreşte asigurarea suportului financiar pentru viitorii întreprinzãtori pentru a-şi promova ideile de afaceri, realizându-se astfel un impact mãsurabil asupra ratei de creştere şi dezvoltare a noilor afaceri.
Obiectivele sociale
Dezvoltarea culturii antreprenoriale şi creşterea ratei de participare a întreprinzãtorilor locali, inclusiv a tinerilor, femeilor şi altor grupuri speciale, la creşterea competitivitãţii naţionale.
Obiective specifice (depind de destinaţia Incubatorului de Afaceri)
Inovare tehnologicã prin centrele de cercetare şi universitãţi, pentru iniţierea produselor şi serviciilor inovative;
Dezvoltare regionala prin activitatea economicã descentralizatã din marile concentrãri urbane, ca şi mobilizarea resurselor locale şi libera circulaţie a afacerilor se pot orienta cãtre sectoare economice deficitare care necesitã un suport specializat;
Sub-contractare industrialã prin conexiunea acestora cu site-urile industriale, facilitând reducerea dimensionalã a marilor conglomerate industriale, asigurând componente specializate şi posibilitatea de formare a "spin-off"*2);
----------
*2) Prin "spin-off" se defineşte o întreprindere a cãrei activitate rezidã în aplicarea sau utilizarea rezultatelor activitãţii de cercetare dezvoltate din cadrul unei universitãţi sau institut de cercetare.
Internaţionalizare prin sprijinul oferit întreprinderilor beneficiare în vederea participãrii la procesul de globalizare şi atragerea potenţialilor parteneri;
Dezvoltare specializatã a anumitor sectoare industriale.
Provocãri
Crearea întreprinderilor bazate pe cunoaştere oferã posibilitatea unor ţãri industrializate de a participa la procesul de globalizare. Pentru multe dintre ele nu sunt încã create structurile şi abilitãţile necesare realizãrii performanţei în context concurenţial, sunt încã provocãri enorme în ceea ce priveşte depãşirea obstacolelor legate de iniţierea şi dezvoltarea unei afaceri.
Guvernul, mediul de afaceri şi societatea civilã sunt actorii desemnaţi sã contureze servicii de dezvoltare eficientã a micilor afaceri, care pornesc de la considerente de risc minim şi sunt elaborate în condiţii de autofinanţare progresivã, accesibilitate cât mai mare şi impact efectiv.
Inovarea şi antreprenoriatul tehnologic nu apar în mod arbitrar, acestea trebuie sã fie dezvoltate prin investiţii majore în educaţie tehnologicã şi cercetare, politici şi legislaţie de susţinere şi infrastructurã destinatã dezvoltãrii afacerilor

Factori determinanţi pentru funcţionarea incubatoarelor

Schemele financiare destinate susţinerii Incubatoarelor de Afaceri trebuie sã includã principalele aspecte cum sunt scopurile şi obiectivele de început ale schemei precum şi criterii privind abilitãţile manageriale solide ale echipei de conducere a centrului de incubare:
● Managementul incubatorului trebuie sã prezinte calificarea şi experienţa adecvatã pentru a asigura marketing-ul şi suportul pentru planificarea afacerilor şi care sunt în concordanţã cu nevoile specifice ale micilor întreprinderi;
● Politica de selecţie a IMM trebuie focalizatã pe start-up sau afaceri de dimensiune micã pentru a le asigura o creştere rapidã;
● Politica de ieşire din incubatorul de afaceri identificã clar momentul în care întreprinderile care au atins o anumitã ratã de creştere economicã trebuie sã pãrãseascã incubatorul;
● Regulile interne ale incubatorului trebuie sã stabileascã norme clare de excludere din incubator pentru clienţii care au performanţe scãzute;
● Proprietatea spaţiilor destinate incubatorului trebuie sã fie clar definitã pentru întreaga perioadã de funcţionare a cestuia. În cazul în care incubatorul de afaceri îşi va înceta activitatea, se va urmãri ca, la transferul infrastructurii create, sã se evite crearea de avantaje pentru una sau mai multe întreprinderi, indiferent de forma juridicã de organizare sau regimul de proprietate al acesteia;
● Existenţa infrastructurii adecvate, inclusiv utilitãţi, conexiuni la reţeaua de telefonie, valabile pentru toţi clienţii;
● Susţinerea solidã provenind din partea autoritãţilor publice locale;
● Echipa managerialã competentã, selectarea societãţii de administrare pe baza unei proceduri deschise, transparente şi nediscriminatorii.
Incubatoarele de afaceri sunt cel mai bine administrate în mod independent în raport cu autoritãţile publice sau de furnizorul public al finanţãrii, în condiţiile unui management privat.

Etapele de înfiinţare a unui incubator de afaceri

1. Efectuarea unui studiu de oportunitate / elaborarea strategiei de incubare

Identificarea necesitãţilor, a condiţiilor şi a cererii privind susţinerea afecerilor, definirea "grupului ţintã" - sau a scopurilor incubatorului.
În aceastã etapã este inclusã analiza întreprinderilor mici şi a tipului de spaţii şi servicii necesare acestora.
Procesul de incubare are ca scop crearea celor mai bune condiţii pentru a pune în practicã dezvoltarea acceleratã a firmelor start-up şi a ideilor de afaceri, acest lucru se realizeazã printr-o strategie proprie de incubare:
Strategia de incubare:
● Identificarea nevoilor de schimbare ale clienţilor de-a lungul timpului;
● Evaluarea calitãţii serviciilor externe incubatorului de afaceri;
● Identificarea mediului de afaceri din care provin clienţii;
● Informarea obiectivã a acestora asupra procesului de incubare;
● Cuantificarea şi monitorizarea impactului economic asupra comunitãţii locale;
● Identificarea metodelor prin care se asigurã calitatea resurselor de dezvoltare a afacerilor;
● Identificarea surselor de dezvoltare a afacerilor, facilitãţilor şi a infrastructurii prin care clienţii vor fi sprijiniţi sã atingã potenţialul de dezvoltare;
● Identificarea modului în care incubatorul de afaceri acţioneazã ca un catalizator al dezvoltãrii economice locale;
● Identificarea punctelor critice în dezvoltarea mediului de incubare;
● Stabilirea obiectivelor şi focalizarea asupra mediului de incubare;
● Modalitatea de livrare a serviciilor suport pentru clienţi;
● Oferta de servicii prin care incubatorul de afaceri devine un mediu de incubare complex şi complet;
● Identificare modalitãţilor de diminuare în timp a subvenţiilor acordate clienţilor.

2. Identificarea spaţiului

Gãsirea unui spaţiu adecvat şi racordarea la utilitãţi (apã, energie electricã, telefon, spaţii pentru parcãri, etc). Dacã este necesarã reabilitarea spaţiilor, acestea trebuie proiectate corespunzãtor pentru a permite flexibilitatea întreprinderilor şi securizarea produselor acestora.
Amplasarea trebuie sã fie de preferinţã în apropierea utilitãţilor şi a potenţialilor clienţi. Spaţiul trebuie sã poatã asigura amplasarea unui punct de informare şi consultanţã, spaţii pentru întâlniri. În mod ideal ar trebui sã existe suficient spaţiu pentru extinderea zonei destinatã producţiei şi pentru dimensionarea corespunzãtoare a acestora.

3. Selectarea managementului incubatorului

Managementul incubatorului este unul dintre factorii cei mai importanţi în asigurarea succesului de lungã duratã a incubatorului de afaceri. Abilitatea echipei manageriale de a crea şi menţine un mediu de afaceri pozitiv şi o culturã necesarã susţinerii incubatorului pe termen lung sunt factorii cheie.
Echipa managerialã trebuie selectatã înainte de începerea activitãţii incubatorului, pentru a asigura reguli coerente şi unitare pentru toţi clienţii incubatorului.
Aspectele operaţionale trebuie sã fie clar definite; managementul trebuie sã fie asigurat de o manierã transparentã prin selectarea societãţii de administrare pe baza unei proceduri de licitaţie publicã deschisa, nediscriminatorii.

4. Elaborarea planului de afaceri

Planul de afaceri trebuie sã conţinã:
Tipurile de servicii suport furnizate (acest lucru va întãri performanţa incubatorului).
Vor trebui evidenţiate serviciile permanent oferite în cadrul incubatorului de afaceri şi cele achiziţionate extern, caracteristicile acestora în funcţie de specificul fiecãrui client, politica de preţuri, tipul de rezultate / indicatori stabiliţi.
Regulile de funcţionare ale incubatorului, criteriile de admitere, chirii, politica de excludere din incubator, analiza economicã (cheltuieli şi venituri previzionate din chirii şi din serviciile furnizate).
Strategia de marketing, tipurile de afaceri ce vor fi incubate, aspecte privind sustenabilitatea incubatorului de afaceri pe termen lung.

5. Stabilirea resurselor de finanţare

Trebuie specificate sursele de finanţarea şi în ce mãsurã aceastã facilitate este administratã în mod independent, Planul de afaceri trebuie revizuit dupã începerea activitãţii incubatorului.
Este important ca scopul operaţional al incubatorului sã fie cel de generare de locuri de muncã şi de creştere a competitivitãţii prin susţinerea dezvoltãrii afacerilor viabile şi nu cel de naturã socialã.

6. Utilarea spaţiului incubatorului de afaceri

O altã etapã este aceea de echipare a spaţiului incubatorului de afaceri, care se realizeazã cu ajutorul echipei manageriale a incubatorului. Echipamentele achiziţionate trebuie corelate cu planul de afaceri şi cu nivelul de servicii identificat.

7. Identificarea clienţilor

Chiar înaintea finalizãrii etapei de echipare a spaţiului de incubare, strategia de marketing, evidenţiatã în planul de afaceri, trebuie sã încurajeze solicitãrile întreprinderilor "start-up", a serviciilor de pre-incubare şi de evaluare a afacerilor. De acest lucru nu trebuie însã sã depindã admiterea clienţilor în incubator, ci trebuie înţeleasã ca o etapã finalã în procesul de pre-incubare.

8. Semnarea contractelor cu clienţii

Clienţi selectaţi vor semna un contract cu managementul incubatorului şi ca urmare pot sã-şi înceapã activitatea în cadrul incubatorului.

Definirea principalelor caracteristici ale unui incubator

Procesul de selectare: prin acest proces trebuie sã se asigure faptul cã ideile de afaceri selectate sunt cele care corespund cel mai bine scopului incubatorului.
Politica de selectare poate fi diferitã de la un incubator de afaceri la altul, funcţie de obiectivele acestora.
Clienţii admişi în incubator trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
● Potenţial de dezvoltare a afacerii;
● Îndeplinirea obiectivelor specifice de dezvoltare;
● Prezentarea unui plan / idee de dezvoltare viabil;
● Acceptarea serviciilor de consultanţã de tip mentorat oferite;
● Capacitate proprie de a plãti facilitãţile şi serviciile oferite.
Asigurarea serviciilor de consultanţã: incubatoarele asigurã în mod frecvent servicii de consultanţã în afaceri, de tipul biroului de informare şi consultanţã pentru clienţi.
Echipa managerialã: suportul oferit clienţilor va fi asigurat prin echipa de consultanţi locali, precum şi de serviciile specializate oferite contra cost. Echipa managerialã trebuie sã fie capabilã sã asigure echilibrul între nevoile clienţilor şi ceilalţi actori de la nivel local şi naţional implicaţi în finanţarea incubatorului de afaceri. Funcţie de specificul incubatorului de afaceri echipa manageriala poate externaliza serviciile pentru anumite arii de intervenţie; tehnic, juridic, drepturi de proprietate intelectualã, managementul fondurilor, etc.
Ieşirea din incubator: întreprinzãtorii sunt încurajaţi sã pãrãseascã incubatorul în momentul în care s-au dezvoltat, au intrat pe piaţã şi s-au consolidat. Strategia de ieşire din incubatorul de afaceri trebuie sã includã:
● Definirea limitei maxime de timp privind perioada de incubare;
● Stabilirea ratei chiriei;
● Stimularea clienţilor pentru a pãrãsi incubatorul de afaceri;
● Eliminarea subvenţiilor;
● Stabilirea unor obiective de creştere economicã ce trebuie atinse.
Tipul de afaceri incubate: incubatoarele trebuiesc focalizate pe afacerile cu potenţial de creştere şi de dezvoltare rapidã.

Procesul de incubare

Procesul de incubare presupune un complex de acţiuni bazate pe activitatea de consultanţã:
Consultanţã de tip mentorat. Toate mediile de incubare asigurã acest tip de activitãţi, sau acces la astfel de surse. În unele cazuri pot fi asigurate de cãtre înşişi managerii de incubatoare sau sunt atrase resurse externe prin identificarea corectã a necesitãţilor clienţilor.
Accesul la reţele. Un alt aspect important al procesului de incubare este accesul la reţele naţionale şi internaţionale. Acesta reprezintã unul dintre factorii de succes ai echipei manageriale şi anume accesul nediscriminatoriu al tuturor clienţilor la resursele externe.
Echipa managerialã joacã un rol vital în filtrarea acestor surse şi în controlul calitãţii acestora. Activitatea de networking oferã clienţilor accesul la o gamã variatã de servicii de susţinere a afacerilor, abilitãţi antreprenoriale, informaţii despre identificarea pieţelor şi potenţialilor clienţi, finanţare. În cadrul generic de networking pot fi incluse bãnci, fonduri de garantare a creditelor pentru IMM, fonduri de risc, reţele de clienţi, autoritãţi publice locale şi naţionale, alte incubatoare de afaceri, asociaţii profesionale.
Resurse pentru dezvoltarea afacerilor. Este cel de al treilea factor important necesar pentru a sprijini clienţii incubatoarelor de faceri, în scopul depãşirii barierelor de început a afacerilor şi de creştere / supravieţuire pe piaţã şi pentru a accelera dezvoltarea acestora.
Acestea trebuie sã fie orientate cãtre nevoile individuale ale clienţilor. În unele cazuri se poate identifica un spectru larg de resurse pornind de la cele privind abilitãţile de bazã pânã la consultanţã specializatã:
● Servicii profesionale (contabilitate, asistenţã juridicã, înregistrarea mãrcilor şi brevetelor);
● Portalul serviciilor de consultantã;
● Consultantã directã, orientatã cãtre nevoile individuale ale clienţilor;
● Seminarii;
● Cursuri şi instruire,
Acces la finanţare şi pachete financiare. Cele mai bune procese de incubare creeazã pentru potenţialii clienţi posibilitãţi de accesare a surselor de finanţare pentru a-i sprijini pe aceştia pe parcursul procesului investiţional.
Acces la tehnologii moderne. Procesele de incubare trebuie sã acţioneze ca un instrument de acces la noi tehnologii, ajutând proprii clienţi sã devinã mai inovativi, sã-şi extindã poziţia pe piaţã şi sã-şi accelereze dezvoltarea propriei afaceri. Cele mai bune medii de incubare sunt un catalizator al afacerilor inovative care au ca bazã de pornire rezultatele cercetãrii.
Monitorizare. Incubatorul de Afaceri trebuie sã facã dovada existenţei propriilor proceduri de monitorizare prin care se cuantificã realizarea obiectivelor şi dacã acestea sunt armonizate cu necesitãţile clienţilor. Pe parcursul procesului de incubare echipa managerialã trebuie sã monitorizeze modul de utilizare a serviciilor în scopul adaptãrii acestora la nevoile permanente ale clienţilor.

Tipurile de servicii oferite de incubatoarele de afaceri

Funcţie de necesitãţile comunitãţilor locale, serviciile oferite de Incubatorul de Afaceri constau din:
● Infrastructura de afaceri, facilitãţi oferite întreprinzãtorilor la costuri mici, în mod obişnuit clãdiri, spaţii de lucru, birouri, spaţii destinate expoziţiilor. Aceasta structurã trebuie sã fie flexibilã şi proiectatã în funcţie de necesitãţile clienţilor. Gradul de flexibilitate este în strânsã dependenţã cu politica de ieşire din incubator, prin mobilitatea clienţilor în cadrul incubatorului funcţie de stadiul de dezvoltare al afacerii.
● Servicii de consultanţã şi înşiruire cu valoare adãugatã ridicatã, oferite individual şi la costuri subvenţionate;
● Asigurarea facilitãţilor comune, a echipamentelor. Sunt incluse în aceasta categorie de servicii: acces la reţea internet, sãli de conferinţã, echipamente de biroticã, servicii de secretariat, laboratoare;
● Asigurarea utilitãţilor, la preţuri rezonabile, fãrã costuri iniţiale de racordare;
● Asigurarea accesului rapid şi a vizibilitãţii. Vizibilitatea este un factor important pentru incubatoarele de afaceri pentru ca acestea sã acţioneze ca un catalizator pentru comunitatea localã de afaceri, prin amplasarea acestora în zone cu acces direct la cãile de transport; promovarea incubatoarelor în comunitatea de faceri; publicitatea asiguratã prin web-sites şi mass-media.
Asigurarea spaţiului şi a serviciilor are în vedere crearea unui mediu optim pentru dezvoltarea întreprinderilor start-up sau a celor mici în primii ani de funcţionare. Un incubator de afaceri implicã, din punctul de vedere al potenţialilor întreprinzãtori, scãderea costurilor şi a riscurilor în perioada de iniţiere a afacerii şi le oferã acestora cea mai bunã şansã de supravieţuire.
Incubatoarele de afaceri reprezintã instrumentul utilizat de cãtre autoritãţile publice pentru a încuraja formarea şi supravieţuirea noilor întreprinderi.
Incubatoarele de afaceri asigurã aceste servicii pe o perioada medie de 3 ani. Din acest motiv este vitalã stabilirea unei politici eficiente de selecţie şi de ieşire din incubator a potenţialilor clienţi. Cele mai eficiente incubatoare prezintã o strategie de dezvoltare pentru a încuraja creşterea economicã localã, pentru a nu subvenţiona afaceri ineficiente sau în stare de faliment.

Servicii de consultanţã



┌───────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Infiintarea│Susţinere acordatã potenţialilor întreprinzãtori pentru a demara│
│firmei │ propria afacere │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Dezvoltarea planului de faceri │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Asigurarea primei etape de finanţare │
├───────────┼────────────────────┬─────────────┬─────────────────────────────┤
│Anul 1 de │Consultanta juridica│Servicii de │ Marketing │
│functionare│ │contabilitate│ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────┴─────────────┴─────────────────────────────┤
│Start-up │ A doua etapã de finanţare │
│aflate in ├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│anii 2-3 de│ Consultantã în Promovarea │
│functionare│ management exporturilor │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Reducerea costurilor │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└───────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Cuantificarea indicatorilor de performanţã ai incubatorului de afaceri

Rata de ocupare
Trebuie pãstrate înregistrãri referitoare la ratele lunare şi anuale de ocupare, tipurile de clienţi, profilul acţionarilor şi al angajaţilor. Este important sa se analizeze clienţii care au înregistrat succes în derularea facerii.
Performanţe financiare
Incubatorul de afaceri trebuie sã funcţioneze pe principii comerciale şi sã-şi monitorizeze în mod constant performanţele financiare. Obligaţiile financiare datorate de clienţi trebuie cuantificate şi contabilizate pentru a fi minimalizate riscurile. Datoriile neperformante nu trebuie acceptate.
Cererile de ofertã
Informaţiile în ceea ce priveşte sursa, tipul şi natura cererilor trebuie totdeauna înregistrate şi analizate.
Performanţa în afaceri
Verificãrile de bazã asupra naturii afacerilor sunt monitorizate în timp pentru a indica afacerile corect planificate, realizãrile şi potenţialul de extindere sau de creare de noi locuri de muncã.
Performanţa serviciilor
Feedback-ul obţinut în mod regulat din partea clienţilor asupra eficacitãţii serviciilor asigurate, cum ar fi cele de consultanţã şi rata chiriilor.
Publicitate
Acoperirea costurilor de publicitate localã, precum şi pentru fiecare afacere, orice impact rezultat din acestea trebuie sã fie colateral. Dacã incubatorul de afaceri are ca scop dezvoltarea anumitor grupuri ţintã aceste aspecte trebuie incluse în campania de publicitate.
Reclamaţii
Toate reclamaţiile trebuie sã fie înregistrate şi analizate pentru a preveni posibile disfuncţionalitãţi ulterioare.
Utilitãţi comune
Trebuie pãstratã evidenţa utilizãrii serviciilor comune (ex. sãli de conferinţe, echipamente), inclusiv a întâlnirilor, în cursul week-end-ului sau în afara programului.
Monitorizarea ieşirii clienţilor din incubator
Pentru dezvoltarea incubatorului de afaceri este vitalã pãstrarea tuturor informaţiilor detaliate asupra pãrãsirii acestuia-colectate pentru toate întreprinderile care pãrãsesc incubatorul.

Indicatori de monitorizare în procesul de incubare

● Comunitatea de afaceri
Este importantã promovarea culturii antreprenoriale. De aceea întreprinzãtorii simt nevoia ca procesul de management al incubatorului sã fie orientat în scopul dezvoltãrii afacerilor acestora; echipa managerialã trebuie formatã din experţi proveniţi din rândurile comunitãţii locale de afaceri.
● Perioada de încubare
Trebuie definitã clar perioada de incubare, pentru a facilita aceastã politicã echipa managerialã trebuie sã cunoascã şi sã fie în contact permanent cu furnizorii de pe piaţa localã de servicii imobiliare.
● Criterii de selectare a noilor incubaţi
Potenţialii clienţi trebuie sã fie evaluaţi nu numai din punctul de vedere al propriei afaceri, dar şi din punctul de vedere al abilitãţilor acestora de a se adapta mediului de incubare şi sã coopereze cu alţi beneficiari ai incubatorului de afaceri şi cu echipa managerialã.
● Planul de afaceri
Planurile de afaceri trebuie sã fie prezentate înainte de a accepta intrarea în incubator a potenţialilor clienţi. Pot fi modificate pe parcursul procesului de incubare, acestea reprezentând principala garanţie a faptului cã existã un plan de acţiune.
● Suportul financiar pentru dezvoltarea afacerilor
Cea mai mare parte a afacerilor necesitã suport financiar în faza de start-up. Centrul de incubare trebuie sã demonstreze o capacitate complexã pentru a putea asigura un rãspuns flexibil la necesitãţile IMM.
● Accesul la reţele naţionale şi internaţionale şi parteneriate
Organizaţii şi instituţii care pot asigura suportul necesar dezvoltãrii întreprinderilor mici. Acestea sunt cuprinse intr-o plaja largã de actori de la furnizori de servicii pânã la autoritãţi publice şi organizaţii internaţionale. Administratorii de incubatoare trebuie sã încurajeze activ aceşti parteneri pentru a se implica şi pentru a oferi servicii de consultanţã de calitate.

Distribuţia geograficã a incubatoarelor de afaceri existente la sfârşitul anului 2005*)

NOTA(CTCE)
*) Imaginea privind "Distribuţia geograficã a incubatoarelor de afaceri existente la sfârşitul anului 2005", se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 232 din 15 martie 2006, pag. 14. - (A se vedea imaginea asociata.)

Sursa: ANIMMC - Raportul anual al sectorului IMM din România ediţia 2005.

Se înregistreazã la nivel naţional diferenţe între regiunile de dezvoltare, acestea se raportau în mod foarte diferit şi faţã de media pe ansamblul ţãrii de 19 IMM-uri/1000 de locuitori, sub media din Uniunea Europeanã de 52 de IMM-uri/1000 de locuitori. Patru dintre regiunile de dezvoltare se poziţionau în jurul mediei, respectiv Centru, Nord-vest cu 20 IMM/1000 de locuitori, Vest cu 19, şi respectiv Sud-est cu 17 IMM/1000 de locuitori. Distribuţia relativ difuzã a incubatoarelor de afaceri demonstreazã necesitatea susţinerii dezvoltãrii acestora la nivel naţional printr-o serie de mãsuri convergente destinate creşterii capacitãţii competitive, în regim asistat, a întreprinderilor mici şi mijlocii în faza de iniţiere a afacerilor.
Astfel, pentru perioada urmãtoare, pânã la nivelul anului 2013, se prevede dezvoltarea unei reţele capilare de incubatoare de afaceri corelatã cu capacitatea de dezvoltare socio-economicã a României, în vederea stimulãrii capacitãţii, la nivel naţional, de a crea noi întreprinderi cu valoare adãugatã mare în sectorul productiv şi al serviciilor utilizând potenţialul şi resursele locale.
Acţiunile şi mãsurile vizeazã stimularea autoritãţilor publice locale şi a managerilor de incubatoare pentru crearea şi dezvoltarea reţelei naţionale de incubatoare de afaceri, contribuind astfel, la stimularea dezvoltãrii IMM, prin servicii suport integrate oferite în cadrul reţelei capilare, ceea ce va conduce la creştere economicã şi angajarea forţei de muncã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016