Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 287 din 8 martie 2001  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 287 din 8 martie 2001 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 14 martie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
<>Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Punctele 31 şi 36 ale articolului 3 vor avea urmãtorul cuprins:
"31. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, metodologia privind angajarea, transferarea şi detasarea medicilor, farmacistilor, biochimistilor, biologilor şi chimistilor, precum şi a altui personal cu studii superioare din unitãţile sanitare publice;
...............................................................
36. stabileşte strategiile şi asigura desfãşurarea programelor pentru formarea şi pregãtirea profesionalã a personalului medico-sanitar, în colaborare cu instituţii sau organizaţii profesionale, guvernamentale sau neguvernamentale, ale medicilor, farmacistilor şi asistentilor medicali, prin finanţare din venituri extrabugetare. Din veniturile încasate pentru examene şi concursuri se acoperã cheltuielile materiale ocazionate de realizarea programelor pentru formarea şi pregãtirea profesionalã a personalului medico-sanitar, inclusiv plata drepturilor personalului încadrat cu convenţie civilã, stabilite conform reglementãrilor legale în vigoare. Veniturile şi cheltuielile aferente acestor activitãţi vor fi evidentiate şi contabilizate în mod distinct, potrivit prevederilor legale. Disponibilitãţile aflate în cont la finele anului, dupã scãderea obligaţiilor de plata şi a încasãrilor anticipate, se fac venit la bugetul de stat."

2. Dupã punctul 44 al articolului 3 se introduce punctul 44^1 cu urmãtorul cuprins:
"44^1. îndeplineşte activitãţi de audit intern în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv."

3. Punctele 34 şi 45 ale articolului 3 se abroga.

4. Articolul 3 se completeazã cu alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate."

5. Dupã articolul 3 se introduce articolul 3^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - Personalul didactic din învãţãmântul superior medical şi farmaceutic de stat şi privat poate desfasura activitate integrata, pe perioada determinata, de acordare de servicii medicale şi prescriere de medicamente, de cercetare ştiinţificã medicalã şi farmaceutica şi de învãţãmânt, în spitalele clinice, institutele şi centrele medicale. Condiţiile de desfãşurare a activitãţii integrate, precum şi plata acestei activitãţi se stabilesc prin contractul-cadru încheiat între Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în condiţiile <>art. 79 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã."

6. Articolul 4 se completeazã cu alineatul (6) cu urmãtorul cuprins:
"(6) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul sãnãtãţii şi familiei emite ordine, norme şi instrucţiuni."

7. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) În cadrul structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere."

8. Alineatul (2) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap colaboreazã cu autoritãţile publice romane şi strãine, cu organizaţiile neguvernamentale romane şi internaţionale, precum şi cu alte persoane juridice care desfãşoarã activitãţi autorizate în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în orice problema de interes reciproc."

9. Articolul 12 se completeazã cu alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Unitãţile din subordinea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, finanţate de la bugetul de stat, sunt prevãzute în anexa nr. 4."

10. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap este condus de un secretar de stat care funcţioneazã în structura Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei. Ministrul sãnãtãţii şi familiei poate delega secretarului de stat competente privind emiterea de ordine, norme şi instrucţiuni specifice activitãţii privind protecţia specialã a persoanelor cu handicap."

11. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."

12. Articolul 17 se completeazã cu alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Bunurile mobile şi imobile aflate în dotarea unitãţilor desfiinţate prin reorganizarea Ministerului Sãnãtãţii, precum şi drepturile şi obligaţiile acestor unitãţi se preiau de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei pe baza de protocol şi pe baza dãrii de seama contabile, încheiate la data de 31 decembrie 2000."

13. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga: <>Hotãrârea Guvernului nr. 740/1997 cu privire la organizarea învãţãmântului postuniversitar medical şi farmaceutic uman, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 20 noiembrie 1997; <>Hotãrârea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5 din 9 ianuarie 1998; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.147/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic de Urologie "Prof. dr. Th. Burghele" Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 587 din 21 noiembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.296/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic "Octavian Fodor" Cluj-Napoca, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 19 decembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.332/2000 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 27 decembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.376/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic Medical Targu Mures, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.377/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic de Psihiatrie şi Sãnãtate Mintalã Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie 2000, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

14. Anexa nr. 1 "Structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei" şi anexa nr. 2 "Lista cuprinzând unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea şi în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei" se modifica şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotãrâre.

15. Dupã anexa nr. 3 se introduce anexa nr. 4 "Unitãţi în subordinea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, finanţate de la bugetul de stat", al carei cuprins este redat în anexa nr. 3 la prezenta hotãrâre.

ART. 2
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
<>Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Oana,
secretar de stat






ANEXA 1


Numãrul maxim de posturi = 175
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului)


ORGANIGRAMA
Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei






┌─>│ SECRETAR ├────┬───────────────┤ MINISTRU ├─────┬─────────| CABINET |
│ │ GENERAL │ │ └────┬───┬─┘ │ | MINISTRU |


│ │ │ │ │


│ ┌─────────────┐ │ ┌──────────────┐ │ │ │ ┌────────────┐
│ │ DIRECŢIA RE-│ │ │DIRECŢIA GENE-│ │ │ │ │ COLEGIUL │
│ │LATII PUBLICE│ │ │RALA DE PER- │ │ │ └────────┤MINISTERULUI│
├──┤ADMINISTRATIV│ │ │FECTIONARE │ │ │ └────────────┘
│ │ ŞI │ │ │POSTUNIVERSI- │ │ │ ┌────────────┐
│ │INFORMATICA │ ├─┤ŢARA A MEDICI-│ │ │ │ CONSILIER │
│ └─────────────┘ │ │LOR, FARMACIS-│ │ ├────────────────┤ DIPLOMATIC │
│ │ │TILOR ŞI ASIS-│ │ │ └────────────┘
│ │ │TENTILOR │ │ │ ┌────────────┐
│ │ │MEDICALI │ │ │ │ CORPUL DE │
│ │ └──────────────┘ │ │ │ CONTROL ŞI │
│ ┌─────────────┐ │ ┌───────────┐ │ ├────────────────┤AUDIT INTERN│
│ │ DIRECŢIA │ │ │DIRECŢIA │ │ │ │AL MINISTRU-│
│ │ LEGISLAŢIE │ │ │GENERALĂ │ │ │ │ LUI*) │
└──┤ ŞI │ │ │MANAGEMENT,│ │ │ └────────────┘
│ CONTENCIOS │ └─┤RESURSE │ │ │ ┌────────────┐
└─────────────┘ │UMANE ŞI │ │ │ │ PURTATORUL │
│CONCURSURI │ │ │ │ DE CUVÂNT │
└───────────┘ │ └────────────────┤ ŞI RELAŢII │
│ │ MASS-MEDIA │
│ └────────────┘



┌────────────────┬──────────────┴─────────┬───────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
v v v v
┌────────────────┐┌────────────────┐┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐
│SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT │
│ PENTRU RELAŢIA ││ INTEGRARE ││ ASISTENTA │ │ PENTRU │
│ CU PARLAMENTUL ││ EUROPEANĂ ŞI ││ MEDICALĂ │ │ PERSOANELE CU │
│ ││RELAŢII EXTERNE ││ │ │ HANDICAP │
└────────────────┘└────────────────┘└─────────────────┘ └────────────┬────┘
^ ^ ^ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
┌───┴───┐ ┌─────┼─────┐ ┌────┬──┴─┬────┬────┬────┐ ┌───┴─────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │SECRETARIATUL│
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐ │ DE STAT │
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F ││ G ││ H ││ I ││ J ││ K │ │ PENTRU │
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘└───┘└───┘└───┘└───┘└───┘ │PERSOANELE CU│
│ HANDICAP │
└─────────────┘




------------
*) Se organizeazã ca direcţie.


A = RELAŢII CU PARLAMENTUL
B = SERVICIUL RELAŢII CU SINDICATE ŞI PATRONAT

C = DIRECŢIA INTEGRARE EUROPEANĂ ŞI ARMONIZARE LEGISLATIVĂ
D = DIRECŢIA PENTRU PRIVATIZARE ŞI RELAŢII CU INVESTITORI STRĂINI ŞI AUTOHTONI
E = DIRECŢIA RELAŢII EXTERNE

F = DIRECŢIA ASISTENTA FAMILIALĂ ŞI SOCIALĂ
G = DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENTA MEDICALĂ ŞI FARMACEUTICA
H = DIRECŢIA GENERALĂ A BUGETULUI
I = DIRECŢIA GENERALĂ DE SĂNĂTATE PUBLICA
J = INSPECŢIA SANITARĂ DE STAT
K = DIRECŢIA PENTRU PROBLEME SPECIALE ŞI NATO




ANEXA 2


LISTA
cuprinzând unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea şi în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei

A. Unitãţi aflate în subordinea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Unitãţi finanţate de la bugetul de stat şi din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap:

- Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în subordinea cãruia funcţioneazã inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap
● Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat = 184
● Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul Fondului special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap = 194

II. Unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat sau, dupã caz, din Fondul special pentru sãnãtate publica:

1. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
2. Institutul de Sãnãtate Publica Bucureşti
3. Institutul de Sãnãtate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca
4. Institutul de Sãnãtate Publica Iaşi
5. Institutul de Sãnãtate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu" Timişoara
6. Centrul de Sãnãtate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sãnãtate Publica Sibiu
8. Institutul de Management al Serviciilor de Sãnãtate Bucureşti
9. Institutul de Medicina Legalã "Prof. dr. Mina Minovici" Bucureşti
10. Institutul de Medicina Legalã Iaşi
11. Institutul de Medicina Legalã Cluj-Napoca
12. Institutul de Medicina Legalã Timişoara
13. Institutul de Medicina Legalã Craiova
14. Institutul de Medicina Legalã Targu Mures
15. Institutul Naţional de Medicina Sportiva Bucureşti
16. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. dr. C.T. Nicolau"
Bucureşti
17. Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Ducumentare Medicalã Bucureşti
18. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
19. Oficiul Central de Stocare Bucureşti
20. Centrul de Informare şi Consultanţa pentru Familie
21. Centrul-pilot de Asistenta şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie
● Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la nr. crt. 1-18 = 8.782
● Numãrul maxim de posturi la unitatea prevãzutã la nr. crt. 19 = 136
● Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la nr. crt. 20 şi 21 = 15
● Încadrarea în numãrul maxim de posturi se realizeazã în termen de 45 de zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.

III. Unitãţi finanţate din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate şi din transferuri de la bugetul de stat:

1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu"
Bucureşti
6. Institutul Naţional de Recuperare, Medicina Fizica şi Balneoclimatologie
Bucureşti
7. Institutul de Fiziologie Normalã şi Patologica "D. Danielopolu" Bucureşti
8. Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucureşti
9. Institutul de Diabet, Nutritie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu"
Bucureşti
10. Institutul de Boli Cerebrovasculare Bucureşti
11. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu" Bucureşti
12. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stancioiu" Cluj-Napoca
13. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucureşti
14. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. "Prof. dr.
Dorin Hociota" Bucureşti
15. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara
16. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti
17. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca
18. Centrul de Cardiologie Iaşi
19. Centrul de Boli Cardiovasculare Targu Mures
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul Naţional de Acupunctura şi Homeopatie Bucureşti
22. Statia Centrala de Salvare Bucureşti

IV. Unitãţi finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat:
- Agenţia Nationala a Medicamentului Bucureşti

V. Unitãţi finanţate din venituri extrabugetare*):
1. Statia de Verificare şi Întreţinere a Aparaturii Medicale Bucureşti
2. Institutul "Cantacuzino" Bucureşti

B. Unitãţi aflate sub autoritatea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei:

- Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucureşti

C. Unitãţi aflate în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei:

- Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi
Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-------------------
*) Pot primi sume de la bugetul de stat, pe baza de programe de sãnãtate.



ANEXA 3

--------------------
(ANEXA 4 din H.G. 22/2001)

UNITĂŢILE
aflate în subordinea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, finanţate de la bugetul de stat

- Institutul Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap, cu un numãr maxim de posturi de 40.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016