Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 286 din 23 martie 2011  pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 286 din 23 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 221 din 31 martie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 26 alin. (4) şi (7) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plãtit din fonduri publice, denumit în continuare regulament, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    (1) Regulamentul prevãzut la art. 1 se aplicã personalului contractual din:
    a) instituţiile şi autoritãţile publice, respectiv Parlamentul, Administraţia Prezidenţialã, autoritatea judecãtoreascã, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, alte autoritãţi publice, autoritãţi administrative autonome, precum şi instituţiile din subordinea acestora, finanţate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
    b) instituţiile şi autoritãţile publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
    c) instituţiile şi autoritãţile publice finanţate integral din venituri proprii;
    d) instituţiile şi autoritãţile publice ale cãror conducãtori sunt persoane angajate în temeiul unui contract, altul decât contractul individual de muncã.
    (2) Dispoziţiile regulamentului prevãzut la art. 1 nu se aplicã Bãncii Naţionale a României, Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor şi Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, precum şi instituţiilor şi autoritãţilor publice care prin statute sau alte acte normative specifice domeniului de activitate au reglementat încadrarea şi promovarea personalului contractual.
    ART. 3
    (1) În aplicarea prezentei hotãrâri, ordonatorii principali de credite pot emite norme interne.
    (2) Pentru instituţiile din sistemul naţional de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aspecte specifice procedurale referitoare la condiţiile de participare la concursul/examenul organizat pentru ocuparea posturilor corespunzãtoare funcţiilor contractuale, precum şi la organizarea şi desfãşurarea concursului/examenului pot fi reglementate prin ordin al ordonatorului principal de credite, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                               Ministrul muncii,
                        familiei şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 23 martie 2011.
    Nr. 286.

    ANEXĂ

                                REGULAMENT-CADRU
              privind stabilirea principiilor generale de ocupare
              a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor
             funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare
             în grade sau trepte profesionale imediat superioare a
              personalului contractual din sectorul bugetar plãtit
                              din fonduri publice

    TITLUL I
    Organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant pentru personalul contractual

    CAP. I
    Organizarea concursului de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant pentru personalul contractual

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor unei funcţii contractuale se face prin concurs sau examen, în limita posturilor vacante sau temporar vacante prevãzute în statul de funcţii.
    (2) În cazul în care la concursul organizat se prezintã un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen.
    ART. 2
    La concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant poate participa orice persoanã care îndeplineşte condiţiile generale şi condiţiile specifice stabilite prin fişa postului pentru ocuparea respectivei funcţii contractuale.
    ART. 3
    Poate participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
    a) are cetãţenia românã, cetãţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
    b) cunoaşte limba românã, scris şi vorbit;
    c) are vârsta minimã reglementatã de prevederile legale;
    d) are capacitate deplinã de exerciţiu;
    e) are o stare de sãnãtate corespunzãtoare postului pentru care candideazã, atestatã pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitãţile sanitare abilitate;
    f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, dupã caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
    g) nu a fost condamnatã definitiv pentru sãvârşirea unei infracţiuni contra umanitãţii, contra statului ori contra autoritãţii, de serviciu sau în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni sãvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilã cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
    ART. 4
    (1) Condiţiile specifice pe care trebuie sã le îndeplineascã persoana care participã la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se stabilesc, pe baza fişei postului, la propunerea structurilor în al cãror stat de funcţii se aflã funcţia vacantã.
    (2) Condiţiile specifice referitoare la studiile necesare pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante care necesitã studii superioare ori studii superioare de scurtã duratã se stabilesc în conformitate cu nomenclatoarele domeniilor şi specializãrilor din învãţãmântul universitar de lungã duratã şi scurtã duratã, respectiv nomenclatoarele domeniilor de studii universitare de licenţã şi specializãrilor şi programelor de studii din cadrul acestora.
    ART. 5
    (1) În vederea ocupãrii unui post vacant sau temporar vacant, structurile din cadrul instituţiilor sau autoritãţilor publice transmit compartimentului de resurse umane propunerea privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor.
    (2) Propunerea privind organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant prevãzutã la alin. (1) trebuie sã cuprindã urmãtoarele:
    a) denumirea funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante;
    b) fişele de post corespunzãtoare funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante întocmite şi aprobate în condiţiile legii;
    c) bibliografia şi, dacã este cazul, tematica stabilitã de conducãtorul structurii de specialitate care propune organizarea concursului de ocupare a postului vacant sau temporar vacant;
    d) propuneri privind componenţa comisiei de concurs, precum şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
    e) tipul probelor de concurs: proba scrisã şi/sau proba practicã şi interviu, dupã caz;
    f) alte menţiuni referitoare la organizarea concursului sau la condiţiile de participare.
    (3) Bibliografia poate cuprinde acte normative, lucrãri, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate, cu relevanţã pentru funcţia contractualã vacantã sau temporar vacantã pentru care se organizeazã concursul. Tematica concursului se stabileşte pe baza bibliografiei.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Dosarul de concurs

    ART. 6
    (1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine urmãtoarele documente:
    a) cerere de înscriere la concurs adresatã conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare;
    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestã identitatea, potrivit legii, dupã caz;
    c) copiile documentelor care sã ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestã efectuarea unor specializãri, copiile documentelor care atestã îndeplinirea condiţiilor specifice;
    d) copia carnetului de muncã, conformã cu originalul, sau, dupã caz, o adeverinţã care sã ateste vechimea în muncã, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor;
    e) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria rãspundere cã nu are antecedente penale care sã-l facã incompatibil cu funcţia pentru care candideazã;
    f) adeverinţã medicalã care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare eliberatã cu cel mult 6 luni anterior derulãrii concursului de cãtre medicul de familie al candidatului sau de cãtre unitãţile sanitare abilitate;
    g) curriculum vitae;
    h) alte documente relevante pentru desfãşurarea concursului.
    (2) Adeverinţa care atestã starea de sãnãtate conţine, în clar, numãrul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sãnãtãţii.
    (3) În cazul documentului prevãzut la alin. (1) lit. e), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria rãspundere cã nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu pânã la data desfãşurãrii primei probe a concursului.
    (4) Actele prevãzute la alin. 1 lit. b), c) şi h) vor fi prezentate şi în original în vederea verificãrii conformitãţii copiilor cu acestea.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Publicitatea concursului

    ART. 7
    (1) Anunţul privind concursul se afişeazã de cãtre autoritatea sau instituţia publicã organizatoare la sediul acesteia şi, dupã caz, pe site-ul instituţiei, cu cel puţin 30 de zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului.
    (2) În situaţia în care autoritãţile sau instituţiile publice considerã necesar, acestea pot asigura publicarea anunţului şi prin alte forme de publicitate suplimentare.
    (3) Anunţul va cuprinde obligatoriu urmãtoarele elemente:
    a) numãrul şi nivelul posturilor scoase la concurs, precum şi structurile în cadrul cãrora se aflã aceste posturi, denumirea postului pentru care se organizeazã concursul şi principalele cerinţe ale acestuia stabilite potrivit prevederilor din fişa postului;
    b) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, data-limitã şi ora pânã la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de concurs, precum şi compartimentul de resurse umane, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact, inclusiv alte date necesare desfãşurãrii concursului;
    c) condiţiile generale şi specifice necesare pentru ocuparea posturilor scoase la concurs;
    d) tipul probelor de concurs, locul, data şi ora desfãşurãrii acestora;
    e) bibliografia şi alte date necesare desfãşurãrii concursului. Bibliografia întocmitã de cãtre structura de specialitate în cadrul cãreia se aflã postul vacant/temporar vacant este transmisã compartimentului de resurse umane şi aprobatã de conducãtorul instituţiei.
    (4) La anunţ se vor anexa condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului, bibliografia, tematica şi alte date necesare desfãşurãrii concursului. Informaţiile prezentate se menţin la locul de afişare pânã la finalizarea concursului.
    (5) În situaţia în care anunţul se publicã şi în presa scrisã, acesta conţine doar elementul referitor la denumirea postului pentru care se organizeazã concursul şi principalele cerinţe ale acestuia, data-limitã pânã la care se pot depune actele pentru dosarul de concurs şi datele de contact ale persoanelor din cadrul compartimentului de resurse umane.
    (6) În condiţiile modificãrii unor aspecte referitoare la organizarea sau desfãşurarea concursului se face publicitatea modificãrii respective prin aceleaşi mijloace prin care s-a fãcut publicitatea concursului.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Constituirea comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor

    ART. 8
    (1) Cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
    (2) Persoanele nominalizate în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt persoane cu pregãtire şi experienţã profesionalã în domeniul postului pentru care se organizeazã concursul.
    (3) Atât comisia de concurs, cât şi comisia de soluţionare a contestaţiilor au fiecare în componenţa lor un preşedinte, 2 membri şi un secretar.
    (4) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemneazã din rândul membrilor acestora, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
    (5) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã, de regulã, de cãtre o persoanã din cadrul compartimentelor de resurse umane ale autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, acestea neavând calitatea de membri.
    (6) Secretarul comisiei de concurs, care poate fi şi secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, este numit prin actul prevãzut la alin. (1).
    ART. 9
    Persoanele desemnate în comisiile de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sã aibã o probitate moralã recunoscutã;
    b) sã deţinã o funcţie cel puţin egalã sau echivalentã cu funcţia contractualã vacantã pentru ocuparea cãreia se organizeazã concursul;
    c) sã nu se afle în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese.
    ART. 10
    (1) Nu poate fi desemnatã în calitatea de membru în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionatã disciplinar, iar sancţiunea aplicatã nu a fost radiatã, conform legii.
    (2) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    ART. 11
    Nu poate fi desemnatã în calitatea de membru în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se aflã în urmãtoarele situaţii:
    a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluãrii;
    b) este soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
    c) este sau urmeazã sã fie, în situaţia ocupãrii postului de conducere pentru care se organizeazã concursul, direct subordonat ierarhic al oricãruia dintre candidaţi.
    ART. 12
    (1) Situaţiile prevãzute la art. 10 şi 11 se sesizeazã de cãtre persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi, de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului ori de orice altã persoanã interesatã, în orice moment al organizãrii şi desfãşurãrii concursului.
    (2) Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre apariţia oricãrei situaţii dintre cele prevãzute la art. 10 şi 11. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã se abţinã de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concurs.
    (3) În cazul constatãrii existenţei uneia dintre situaţiile prevãzute la art. 10 şi 11 actul de numire a comisiei se modificã în mod corespunzãtor, în termen de cel mult douã zile lucrãtoare de la data constatãrii, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie cu o altã persoanã care sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 9.
    (4) În cazul în care oricare dintre situaţiile prevãzute la art. 10 şi 11 se constatã ulterior desfãşurãrii uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori probelor desfãşurate se recalculeazã prin eliminarea evaluãrii membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurãrii validitãţii evaluãrii a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor comisiei de concurs.
    (5) În situaţia în care nu este asiguratã validitatea evaluãrii a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor comisiei de concurs, procedura de organizare şi desfãşurare a concursului se reia.
    ART. 13
    Neîndeplinirea de cãtre membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor a obligaţiei prevãzute la <>art. 12 alin. (2) se sancţioneazã potrivit Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 14
    În funcţie de numãrul şi de specificul posturilor vacante/temporar vacante pentru care se organizeazã concurs, se pot constitui mai multe comisii de concurs.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Atribuţiile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor

    ART. 15
    Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) selecteazã dosarele de concurs ale candidaţilor;
    b) stabileşte tipul probelor de concurs: proba scrisã şi/sau proba practicã şi interviu, dupã caz;
    c) stabileşte subiectele pentru proba scrisã;
    d) stabileşte planul probei practice şi realizeazã proba practicã;
    e) stabileşte planul interviului şi realizeazã interviul;
    f) noteazã pentru fiecare candidat proba scrisã şi/sau proba practicã şi interviul;
    g) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor;
    h) semneazã procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei dupã fiecare etapã de concurs, precum şi raportul final al concursului.
    ART. 16
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
    ART. 17
    Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au urmãtoarele atribuţii principale:
    a) primesc dosarele de concurs ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, dupã caz;
    b) convoacã membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
    c) întocmesc, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor şi raportul concursului care vor fi semnate de cãtre toţi membrii comisiei;
    d) asigurã transmiterea/afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestaţii;
    e) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.

    CAP. II
    Desfãşurarea concursului pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor unei funcţii contractuale

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale privind desfãşurarea concursului

    ART. 18
    (1) Concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant constã, de regulã, în 3 etape succesive, dupã cum urmeazã:
    a) selecţia dosarelor de înscriere;
    b) proba scrisã şi/sau probã practicã;
    c) interviul.
    (2) Proba practicã poate fi introdusã în cazul funcţiilor contractuale la care este necesarã verificarea abilitãţilor practice.
    (3) Se pot prezenta la urmãtoarea etapã numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentã.
    ART. 19
    (1) În vederea participãrii la concurs, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data afişãrii anunţului, candidaţii depun dosarul de concurs.
    (2) În termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.
    (3) Dupã finalizarea selecţiei dosarelor se va încheia un proces-verbal, care va fi semnat de cãtre toţi membrii comisiei.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Selecţia dosarelor de concurs, proba scrisã şi/sau proba practicã a concursului şi interviul

    ART. 20
    (1) Rezultatele selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã de cãtre secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţitã de motivul respingerii dosarului, la sediul autoritãţii ori instituţiei publice organizatoare a concursului.
    (2) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor în maximum douã zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de cãtre comisia de concurs.
    (3) Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei dosarelor se soluţioneazã şi se afişeazã la sediul instituţiei organizatoare a concursului în termen de o zi lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere.
    ART. 21
    (1) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri şi/sau în rezolvarea unor teste-grilã.
    (2) Prin proba scrisã se testeazã cunoştinţele teoretice necesare ocupãrii postului pentru care se organizeazã concursul.
    (3) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc pe baza tematicii de concurs, astfel încât sã reflecte capacitatea de analizã şi sintezã a candidaţilor, în concordanţã cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizeazã concursul.
    (4) Pentru candidaţii la ocuparea aceluiaşi post, subiectele sunt identice în cadrul aceluiaşi concurs, cu excepţia cazului în care concursul se desfãşoarã în mai multe serii.
    (5) Comisia de concurs stabileşte subiectele şi alcãtuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisã, în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã.
    (6) Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs, comisia întocmeşte minimum douã seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor.
    (7) Membrii comisiei de concurs rãspund individual pentru asigurarea confidenţialitãţii subiectelor propuse.
    (8) Seturile de subiecte se semneazã de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila autoritãţii sau a instituţiei publice organizatoare a concursului.
    (9) Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunicã odatã cu subiectele şi se afişeazã la locul desfãşurãrii concursului.
    (10) În cazul în care proba scrisã constã în rezolvarea unor teste-grilã, întrebãrile pot fi formulate cu cel mult douã zile înainte de proba scrisã, cu condiţia ca numãrul acestora sã fie de 3 ori mai mare decât numãrul întrebãrilor stabilit pentru fiecare test-grilã. Întrebãrile pentru fiecare test-grilã se stabilesc în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã, înainte de începerea acestei probe.
    (11) Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalitãţilor prealabile, respectiv verificarea identitãţii. Verificarea identitãţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului, a cãrţii de identitate sau a oricãrui document care atestã identitatea, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identitãţii prin prezentarea buletinului, a cãrţii de identitate sau a oricãrui document care sã ateste identitatea sunt consideraţi absenţi.
    (12) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor, ieşirea din salã a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţã în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigurã supravegherea.
    (13) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore.
    (14) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de concurs.
    (15) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei alte persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei.
    (16) În încãperea în care are loc concursul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã.
    (17) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (16) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, eliminã candidatul din salã, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemneazã cele întâmplate în procesul-verbal.
    (18) Lucrãrile se redacteazã, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publicã organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filã. Prima filã, dupã înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, se lipeşte astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se aplicã ştampila autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, cu excepţia situaţiei în care existã un singur candidat pentru postul vacant/temporar vacant, caz în care nu mai existã obligaţia sigilãrii lucrãrii.
    (19) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisã, respectiv testul-grilã, la finalizarea lucrãrii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
    ART. 22
    Proba practicã constã în testarea abilitãţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupãrii postului vacant sau temporar vacant pentru care candideazã.
    ART. 23
    (1) Proba practicã se desfãşoarã pe baza unui plan stabilit de comisia de concurs, care va include urmãtoarele criterii de evaluare:
    a) capacitatea de adaptare;
    b) capacitatea de gestionare a situaţiilor dificile;
    c) îndemânare şi abilitate în realizarea cerinţelor practice;
    d) capacitatea de comunicare;
    e) capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfãşurarea probei practice.
    (2) În vederea testãrii pentru proba practicã se pot stabili şi alte criterii de evaluare.
    (3) Aspectele constatate în timpul derulãrii probei practice vor fi consemnate în scris în anexa la raportul final al concursului, întocmitã de secretarul comisiei de concurs, care se semneazã de membrii acestei comisii şi de candidat.
    ART. 24
    (1) În cadrul interviului se testeazã abilitãţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor. Proba interviului poate fi susţinutã doar de cãtre acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisã şi/sau proba practicã, dupã caz.
    (2) Interviul se realizeazã conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfãşurãrii acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:
    a) abilitãţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;
    b) capacitatea de analizã şi sintezã;
    c) motivaţia candidatului;
    d) comportamentul în situaţiile de crizã;
    e) iniţiativã şi creativitate.
    (3) În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului, criteriile de evaluare prevãzute la lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de cãtre ordonatorii principali de credite.
    (4) Pentru posturile de conducere planul de interviu include şi elemente referitoare la:
    a) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;
    b) exercitarea controlului decizional;
    c) capacitatea managerialã.
    (5) Interviul se susţine, de regulã, într-un termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data susţinerii probei scrise şi/sau probei practice, dupã caz.
    (6) Data şi ora susţinerii interviului se afişeazã obligatoriu odatã cu rezultatele la proba scrisã.
    (7) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, starea materialã, originea socialã sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
    (8) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se înregistreazã sau se consemneazã în scris în anexa la raportul final al concursului, întocmitã de secretarul comisiei de concurs, şi se semneazã de membrii acesteia şi de candidat.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor

    ART. 25
    Pentru probele concursului punctajele se stabilesc dupã cum urmeazã:
    a) pentru proba scrisã punctajul este de maximum 100 de puncte;
    b) pentru proba practicã punctajul este de maximum 100 de puncte;
    c) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
    ART. 26
    (1) Anterior începerii corectãrii lucrãrilor la proba scrisã, fiecare lucrare va fi numerotatã, cu excepţia cazului în care existã un singur candidat pentru ocuparea postului vacant/temporar vacant.
    (2) Notarea probei scrise, a interviului sau a probei practice se face, de regulã, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la finalizarea fiecãrei probe.
    (3) Lucrãrile de la proba scrisã, cu excepţia cazului în care existã un singur candidat pentru ocuparea postului vacant/temporar vacant, se corecteazã sigilate.
    (4) Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisã, şi se noteazã în borderoul de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisã se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
    (5) Lucrãrile care prezintã însemnãri de naturã sã conducã la identificarea candidaţilor se anuleazã şi nu se mai corecteazã. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
    ART. 27
    (1) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistreazã diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea se recorecteazã de cãtre toţi membrii acesteia. Procedura recorectãrii se reia ori de câte ori se constatã cã existã diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs.
    (2) Se interzice desigilarea lucrãrilor anterior recorectãrii.
    ART. 28
    (1) Lucrãrile scrise, dupã acordarea punctajelor finale, se desigileazã.
    (2) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea "admis" ori "respins" se afişeazã la sediul autoritãţii sau instituţiei organizatoare a concursului astfel încât sã se asigure rãmânerea a cel puţin douã zile lucrãtoare pânã la susţinerea urmãtoarei probe, pentru depunerea şi soluţionarea unor eventuale contestaţii, cu excepţia prevãzutã la art. 24 alin. (7).
    (3) Sunt declaraţi admişi la proba scrisã candidaţii care au obţinut:
    a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie;
    b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere.
    ART. 29
    (1) Interviul şi/sau proba practicã se noteazã pe baza criteriilor prevãzute şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs pentru aceste criterii prin planul de interviu, respectiv planul probei practice.
    (2) Membrii comisiei de concurs acordã, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevãzute. Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare candidat, şi se noteazã în borderoul de notare.
    (3) Sunt declaraţi admişi la interviu şi/sau proba practicã candidaţii care au obţinut:
    a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie;
    b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere.
    ART. 30
    (1) Punctajul final se calculeazã ca medie aritmeticã a punctajelor obţinute la proba scrisã şi interviu.
    (2) Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescãtoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal, în care se va menţiona pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului. Centralizatorul nominal se semneazã pe fiecare paginã de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
    (3) Comunicarea rezultatelor la fiecare probã a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menţionarea punctajului final al fiecãrui candidat şi a sintagmei "admis" sau "respins", prin afişare la locul desfãşurãrii concursului şi, dupã caz, pe site-ul instituţiei. Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data susţinerii ultimei probe.
    (4) Se considerã admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia sã fi obţinut punctajul minim necesar.
    (5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisã, iar dacã egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu în urma cãruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigãtor.
    (6) În situaţia în care nu s-a organizat proba scrisã, la punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba practicã, iar dacã egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu în urma cãruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigãtor.
    (7) Rezultatele finale ale concursului de ocupare a unei funcţii contractuale vacante sau temporar vacante se consemneazã în raportul final al concursului.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Soluţionarea contestaţiilor

    ART. 31
    Dupã afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisã sau proba practicã, dupã caz, şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 48 de ore de la data afişãrii rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişãrii rezultatului probei scrise ori a interviului, la sediul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, sub sancţiunea decãderii din acest drept.
    ART. 32
    (1) În situaţia contestaţiilor formulate faţã de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de cãtre candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de maximum o zi lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    (2) În situaţia contestaţiilor formulate faţã de rezultatul probei scrise, probei practice sau a interviului comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza lucrarea sau consemnarea rãspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    ART. 33
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând rezultatul selecţiei dosarelor, respectiv punctajul final acordat de comisia de concurs, în situaţia în care:
    a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţã de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) constatã cã punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    c) constatã cã punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;
    d) ca urmare a recorectãrii lucrãrii de la proba scrisã, respectiv a analizãrii consemnãrii rãspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial "respins" obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.
    ART. 34
    (1) Contestaţia va fi respinsã în urmãtoarele situaţii:
    a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs;
    b) punctajele au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    c) punctajele au fost acordate potrivit baremului probei practice.
    (2) Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul autoritãţii sau instituţiei organizatoare a concursului, imediat dupã soluţionarea contestaţiilor.
    ART. 35
    Candidatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
    ART. 36
    (1) Autoritatea sau instituţia publicã organizatoare a concursului pune la dispoziţia candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialitãţii datelor care fac referire la ceilalţi candidaţi, inclusiv a datelor cu caracter personal, potrivit legii.
    (2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.
    (3) Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisã individualã redactatã în cadrul probei scrise a concursului, dupã corectarea şi notarea acesteia, în prezenţa secretarului comisiei de concurs.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Suspendarea, amânarea şi reluarea concursului

    ART. 37
    (1) În cazul în care, de la data anunţãrii concursului şi pânã la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, conducãtorul autoritãţii ori instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se gãseşte postul pentru care se organizeazã concursul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfãşurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate cu celeritate. În cazul în care se constatã cã nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevãzute de lege, desfãşurarea concursului va fi suspendatã.
    (2) Suspendarea se dispune de cãtre conducãtorul autoritãţii ori instituţiei publice, dupã o verificare prealabilã, în regim de urgenţã, a situaţiei în fapt sesizate, dacã se constatã existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale.
    (3) Sesizarea poate fi fãcutã de cãtre membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de cãtre oricare dintre candidaţi sau de cãtre orice persoanã interesatã.
    (4) În situaţia în care, în urma verificãrii realizate potrivit alin. (1), se constatã cã sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfãşurarea concursului, acesta se desfãşoarã în continuare.
    ART. 38
    (1) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfãşurãrii concursului:
    a) concursul se amânã pentru o perioadã de maximum 15 zile lucrãtoare;
    b) se reia procedura de organizare şi desfãşurare a acestuia dacã amânarea nu poate fi dispusã conform lit. a).
    (2) În situaţia constatãrii necesitãţii amânãrii concursului, autoritatea sau instituţia publicã organizatoare a concursului are obligaţia:
    a) anunţãrii, prin aceleaşi mijloace de informare, a modificãrilor intervenite în desfãşurarea concursului;
    b) informãrii candidaţilor ale cãror dosare au fost înregistrate, dacã este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.
    ART. 39
    (1) Candidaturile înregistrate la concursul a cãrui procedurã a fost suspendatã sau amânatã se considerã valide dacã persoanele care au depus dosarele de concurs îşi exprimã în scris intenţia de a participa din nou la concurs la noile date.
    (2) În situaţia în care, la reluarea procedurii de concurs prevãzute la art. 37, în dosare existã documente a cãror valabilitate a încetat, candidaţii au posibilitatea de a le înlocui pânã la data prevãzutã la art. 40 alin. (1).

    SECŢIUNEA a 6-a
    Prezentarea la post

    ART. 40
    (1) Candidaţii declaraţi admişi la concursul de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor unei funcţii contractuale sunt obligaţi sã se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data afişãrii.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulãrii unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat "admis" la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post, care nu poate depãşi 30 de zile lucrãtoare de la data afişãrii rezultatului concursului.
    (3) În cazul admiterii la concursul pentru ocuparea unui post temporar vacant, contractul de muncã se încheie pe perioada absenţei titularului postului.
    (4) În cazul neprezentãrii la post la termenul stabilit la alin. (1) şi în lipsa unei înştiinţãri potrivit alin. (2), postul este declarat vacant, urmând sã se comunice candidatului care a obţinut nota finalã imediat inferioarã posibilitatea de a ocupa postul respectiv.

    TITLUL II
    Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plãtit din fonduri publice

    ART. 41
    (1) Prin promovare se asigurã evoluţia în carierã a personalului contractual, prin trecerea într-un grad, o treaptã profesionalã sau funcţie superior/superioarã.
    (2) Promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncã în grade sau trepte profesionale se face, de regulã, pe un post vacant sau temporar vacant, iar în situaţia în care nu existã un asemenea post se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acestea sunt încadrate într-unul de nivel imediat superior.
    (3) Promovarea în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar se face prin examen.
    ART. 42
    Regulamentul de organizare şi desfãşurare a examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se aprobã prin act administrativ al ordonatorului principal de credite.
    ART. 43
    (1) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual constã în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, dupã caz, şi interviu stabilite de comisia de examinare.
    (2) Proba practicã se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesarã verificarea abilitãţilor practice.
    (3) Pentru a participa la concursul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sã fi obţinut calificativul "foarte bine" la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de douã ori în ultimii 3 ani.
    ART. 44
    (1) Comisia de examinare desemnatã prin act administrativ de cãtre ordonatorul de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupã caz, reprezentanţii salariaţilor, va evalua candidatul în cadrul examenului de promovare în grade sau trepte profesionale pe baza urmãtoarelor criterii:
    a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
    b) comportament în situaţii de crizã;
    c) abilitãţi de comunicare;
    d) capacitate de sintezã.
    (2) Criteriul prevãzut la alin. (1) lit. a) se evalueazã pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care sã ateste pregãtirea profesionalã şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv. Proba scrisã poate fi susţinutã şi sub forma unui test-grilã.
    (3) Criteriile prevãzute la alin. (1) lit. b)-d) se evalueazã în cadrul interviului.
    (4) Comisia de examinare poate stabili şi alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate în cadrul interviului, cum ar fi:
    a) complexitate, iniţiativã, creativitate şi diversitate a activitãţilor;
    b) judecata şi impactul deciziilor;
    c) influenţã, coordonare şi supervizare.
    ART. 45
    (1) În cadrul examenului de promovare fiecare dintre cele douã probe, respectiv proba scrisã sau proba practicã, dupã caz, şi interviul vor fi notate cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
    (2) Membrii comisiei de examinare acordã individual punctaje pentru fiecare dintre cele douã probe menţionate la alin. (1), consemnate în borderoul de notare.
    (3) Punctajul final al fiecãreia dintre cele douã probe se calculeazã ca medie aritmeticã a punctajelor prevãzute la alin. (2).
    ART. 46
    (1) Punctajul examenului de promovare se calculeazã ca medie aritmeticã a punctajelor finale obţinute la fiecare dintre cele douã probe scrisã sau practicã, dupã caz, şi interviul.
    (2) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
    ART. 47
    Comisia de examinare este formatã din 3 membri, 2 membri din cadrul instituţiei sau autoritãţii publice şi un membru de sindicat sau, dupã caz, un reprezentant al salariaţilor, cu experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea.
    ART. 48
    (1) Pentru soluţionarea contestaţiilor prin act administrativ al ordonatorului de credite bugetare se constituie comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Calitatea de membru în comisia de examinare este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (3) Membrii din comisia de soluţionare a contestaţiilor trebuie sã aibã experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016