┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│ I. │Aspecte privind persoana şi cariera magistratului │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 1. │Funcţia şi gradul │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 2. │Locul exercitãrii funcţiei │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 3. │Data şi locul naşterii │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 4. │Domiciliul │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 5. │Starea civilã │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 6. │Numãrul copiilor şi anul naşterii acestora │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 7. │Studii │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │Data şi rezultatul: │ │
│ 8. │a) examenului de admitere în magistraturã │ │
│ │b) examenelor de promovare │ │
│ │c) altor examene │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 9. │Calificativul obţinut la ultima evaluare │ │
│ │profesionalã │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│10. │Aspecte relevante din ultimul raport de evaluare a│ │
│ │activitãţii profesionale │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│11. │Sancţiuni disciplinare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │Cariera în magistraturã: │ │
│12. │a) domeniul de activitate (felul şi durata │ │
│ │activitãţii ca judecãtor/procuror de la momentul │ │
│ │numirii) │ │
│ │b) funcţii de conducere (preşedinte sau vicepre- │ │
│ │şedinte de instanţã, respectiv conducãtor ori │ │
│ │conducãtor adjunct de parchet, preşedinte de │ │
│ │secţie la instanţã sau şef secţie la parchet) │ │
│ │c) promovãri, delegãri, detaşãri, transferuri │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│13. │Activitate profesionalã în alte profesii juridice │ │
│ │(felul, durata, angajatorul) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│14. │Participarea la cursuri de formare continuã │ │
│ │(conferinţe, simpozioane, mese rotunde, masterat, │ │
│ │cursuri postuniversitare, doctorat etc.) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│15. │Alte aspecte │ │
│ │(cunoaşterea unei limbi strãine, cunoştinţe de │ │
│ │operare PC etc.) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │Analiza calitãţii lucrãrilor întocmite de │ │
│ │candidat: │ │
│ │a) cunoştinţe profesionale: │ │
│ │- cunoştinţele teoretice │ │
│ │- aptitudinea de a pune în practicã cunoştinţele │ │
│ │dobândite │ │
│ │- cunoaşterea jurisprudenţei Înaltei Curţi de │ │
│ │Casaţie şi Justiţie │ │
│ │- cunoaşterea jurisprudenţei Curţii Europene a │ │
│ │Drepturilor Omului │ │
│ │b) capacitatea de analizã şi sintezã: │ │
│ │- capacitatea de a verifica şi de a interpreta un │ │
│II. │volum mare de informaţii │ │
│ │- capacitatea de a rezuma situaţii de fapt │ │
│ │complexe │ │
│ │- capacitatea de a identifica şi valorifica │ │
│ │elementele esenţiale ale cauzei │ │
│ │c) capacitatea de a raţiona, de a face conexiuni, │ │
│ │logica juridicã a magistratului: │ │
│ │- capacitatea de a interpreta situaţia de fapt şi │ │
│ │de a trage concluzii logice │ │
│ │- capacitatea de a face conexiuni │ │
│ │- argumentaţia clarã şi logicã │ │
│ │d) modalitatea de exprimare în scris: │ │
│ │- claritatea, acurateţea, coerenţa, accesibilita- │ │
│ │tea şi concizia exprimãrii │ │
│ │- capacitatea de convingere │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │Analiza datelor despre activitatea candidatului în│ │
│ │ultimul an, cum ar fi: numãr de lucrãri soluţio- │ │
│ │nate, prin raportare la media încãrcãturii pentru │ │
│III.│aceeaşi secţie/instanţã/ acelaşi parchet; operati-│ │
│ │vitatea în soluţionarea cauzelor; respectarea ter-│ │
│ │menului legal de redactare a lucrãrilor;rezolvarea│ │
│ │în termen legal a altor atribuţii stabilite prin │ │
│ │ordinul de serviciu etc. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │Evaluarea altor activitãţi desfãşurate pe baza │ │
│ │unor dispoziţii din legi şi regulamente,cum ar fi:│ │
│ │frecvenţa verificãrilor efectuate la compartimen- │ │
│IV. │tul sau, dupã caz, instituţia respectivã; soluţio-│ │
│ │narea corespunzãtoare a deficienţelor constatate; │ │
│ │întocmirea în termen şi verificarea corespunzã- │ │
│ │toare a lucrãrilor etc. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │Rezultatul verificãrilor cu privire la îndeplini- │ │
│ V. │rea de cãtre candidat a condiţiei de bunã reputa- │ │
│ │ţie şi a altor aspecte relevante din activitatea │ │
│ │şi conduita acestuia │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Tipul evaluãrii │
│crt.│ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ I. │ Rezultatul evaluãrii candidatului pe baza conţinutului │
│ │ raportului comisiei de evaluare │
├────┼───────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│ │ Rezultatul evaluãrii │Recomandabil│Nerecomandabil│
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤
│II. │ Rezultatul verificãrii cunoştinţelor teoretice │
├────┼───────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│ │ │ Punctaj │ Punctaj │
│ │ │ alocat │ acordat │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ Întrebarea nr. 1 │ 50 p. │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ Întrebarea nr. 2 │ 50 p. │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ Punctaj total │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤
│III.│ Rezultatul evaluãrii abilitãţilor şi atribuţiilor │
│ │ specifice funcţiei de inspector │
├────┼───────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│ │ 1. Aptitudini │ Punctaj │ Punctaj │
│ │ │ alocat │ acordat │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Gândire independentã/criticã (capacitatea │ │ │
│ │de a gãsi soluţii la problemele cu care se │ │ │
│ │confruntã în mod independent, fãrã a simţi │ │ │
│ │nevoia de suport/sprijin; capacitatea de a │ │ │
│1.1.│asimila rapid informaţii noi, de a le orga-│ 20 p. │ │
│ │niza în mod logic, precum şi de a le valo- │ │ │
│ │rifica în rezolvarea sarcinilor specifice; │ │ │
│ │capacitatea de a interpreta în mod indepen-│ │ │
│ │dent o stare de fapt, precum şi de a ajunge│ │ │
│ │la concluzii pertinente pornind de la │ │ │
│ │aceasta) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Capacitatea de a lua decizii (capacitatea │ │ │
│ │de analizã raţionalã a soluţiilor posibile,│ │ │
│ │precum şi de identificare în mod indepen- │ │ │
│ │dent a celei optime pentru rezolvarea unei │ │ │
│ │stãri de fapt; capacitatea de a manifesta │ │ │
│1.2.│hotãrâre în procesul decizional, respectiv │ 20 p. │ │
│ │de a opta pentru o soluţie atunci când │ │ │
│ │variantele posibile sunt clar specificate; │ │ │
│ │capacitatea de a da dovadã de empatie - │ │ │
│ │înţelegerea situaţiei de fapt - în luarea │ │ │
│ │deciziilor, precum şi de gestionare efi- │ │ │
│ │cientã a autoritãţii în îndeplinirea │ │ │
│ │sarcinilor specifice) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┴──────────────┤
│ │ 2. Abilitãţi │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┬──────────────┤
│ │Capacitatea de comunicare (capacitatea de a│ │ │
│ │argumenta logic opiniile, precum şi de a le│ │ │
│ │susţine cu diplomaţie într-un cadru coloc- │ │ │
│ │vial fãrã a se lãsa influenţat cu uşurinţã;│ │ │
│ │capacitatea de a înţelege informaţii de │ │ │
│2.1.│specialitate, precum şi de a opera corect │ 20 p. │ │
│ │cu acestea atât în limbaj scris, cât şi │ │ │
│ │oral, în susţinerea punctelor de vedere; │ │ │
│ │capacitatea de a asculta activ, precum şi │ │ │
│ │de a formula întrebãri pertinente la │ │ │
│ │situaţia de fapt expusã) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Capacitatea de lucru în echipã (capacitatea│ │ │
│ │de a se adapta uşor la colective noi, │ │ │
│ │precum şi de a coopera cu ceilalţi în pro- │ │ │
│ │cesul de organizare a muncii; capacitatea │ │ │
│ │de a gestiona relaţiile interpersonale în │ │ │
│2.2.│cadrul colectivelor de lucru, precum şi de │ 10 p. │ │
│ │a manifesta interes pentru pãrerile şi │ │ │
│ │drepturile celorlalţi; capacitatea de a se │ │ │
│ │implica cu idei şi soluţii în atingerea │ │ │
│ │obiectivelor comune,precum şi de a colabora│ │ │
│ │cu ceilalţi pe baza unor relaţii de încre- │ │ │
│ │dere reciprocã) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Capacitatea de susţinere a efortului volun-│ │ │
│ │tar (capacitatea de a planifica şi organiza│ │ │
│ │propria activitate astfel încât lucrãrile │ │ │
│ │sã fie realizate în termenele fixate; │ │ │
│ │capacitatea de a da dovadã de perseverenţã │ │ │
│ │în atingerea obiectivelor stabilite, precum│ │ │
│ │şi de a se mobiliza activ pentru a putea │ │ │
│ │face faţã volumului de activitate; capaci- │ │ │
│ │tatea de a pãtrunde problemele de fapt cu │ │ │
│2.3.│simţul rãspunderii, temeinic, precum şi de │ 10 p. │ │
│ │a da dovadã de încredere profesionalã în │ │ │
│ │soluţionarea sarcinilor repartizate; capa- │ │ │
│ │citatea de identificare cu valorile speci- │ │ │
│ │fice profesiei, precum şi de susţinere │ │ │
│ │intrinsecã a actului profesional fãrã a fi │ │ │
│ │influenţat de obţinerea unor recunoaşteri/ │ │ │
│ │merite) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Rezistenţa la stres (capacitatea de a │ │ │
│ │manifesta autocontrol, în plan comportamen-│ │ │
│ │tal şi emoţional, în situaţii tensionate, │ │ │
│ │fãrã a prezenta manifestãri neconforme cu │ │ │
│ │situaţia; capacitatea de a manifesta încre-│ │ │
│ │dere în forţele proprii, fãrã a prezenta │ │ │
│ │emoţii negative asociate actului profesio- │ │ │
│2.4.│nal - pesimism, nelinişte, preocupare exa- │ 10 p. │ │
│ │geratã, teamã de eşec, sensibilitate etc.; │ │ │
│ │capacitatea de a accepta deschis criticile │ │ │
│ │celorlalţi, precum şi de a manifesta o bunã│ │ │
│ │abilitate de a gestiona situaţiile tensio- │ │ │
│ │nate într-o manierã constructivã; capaci- │ │ │
│ │tatea de a face faţã unui program de muncã │ │ │
│ │prelungit şi schimbãtor care presupune │ │ │
│ │deplasãri frecvente în teritoriu) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Sensibilitate şi probitate profesionalã │ │ │
│ │(capacitatea de a recunoaşte limitele de │ │ │
│ │exercitare a funcţiei în activitatea de │ │ │
│ │control, astfel încât sã nu fie încãlcat │ │ │
│ │principiul independenţei profesionale; │ │ │
│ │capacitatea de a sesiza eventualele necon- │ │ │
│ │formitãţi în exercitarea funcţiei, precum │ │ │
│2.5.│şi de a depune diligenţele necesare în │ 10 p. │ │
│ │vederea soluţionãrii lor; capacitatea de a │ │ │
│ │manifesta un comportament demn, marcat de │ │ │
│ │onestitate şi adeziune faţã de respectarea │ │ │
│ │standardelor etice şi morale ale profesiei;│ │ │
│ │capacitatea de a gestiona situaţiile în │ │ │
│ │care normele deontologice ale profesiei au │ │ │
│ │fost încãlcate) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Punctaj total │ 100 p. │ │
└────┴───────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘
┌────┬───────────────────┬───────────────────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │Numele şi prenumele│Centralizarea rezultatelor │Media punctajelor│Media punctajelor│
│crt.│ candidatului │ evaluãrii pe baza │ obţinute la │ obţinute la │
│ │ │ conţinutului raportului │ verificarea │ verificarea │
│ │ │ comisiei │ cunoştinţelor │ abilitãţilor şi │
│ │ ├────────────┬──────────────┤ teoretice │ aptitudinilor │
│ │ │Recomandabil│Nerecomandabil│ (pondere 50%) │ specifice │
│ │ │ │ │ │ (pondere 50%) │
├────┼───────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴────────────┴──────────────┴─────────────────┴─────────────────┘