Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 283 din 10 august 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare a concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a judecatorilor si procurorilor
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi al art. 24 alin. (1) şi <>art. 37 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere dispoziţiile art. 48 alin. (6) şi ale <>art. 48^1 alin. (6) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. IV alin. (2) din titlul XVII "Modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor" din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. 1 Se aprobã Regulamentul de organizare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor şi procurorilor, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor dr. Dan Lupaşcu
Bucureşti, 10 august 2005. Nr. 283.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor şi procurorilor
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Numirea judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de conducere la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecãtorii, precum şi la parchetele de pe lângã acestea se face în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament. ART. 2 (1) Evidenţa posturilor vacante de conducere de la instanţele judecãtoreşti este publicã şi disponibilã permanent pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, precum şi prin afişare la sediile instanţelor judecãtoreşti. (2) Evidenţa posturilor vacante de conducere de la parchete este publicã şi disponibilã permanent pe paginile de Internet ale Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, precum şi prin afişare la sediile parchetelor. (3) Posturile de conducere prevãzute la alin. (1) şi (2), care urmeazã a se vacanta, se publicã cu 90 de zile înainte de data expirãrii mandatelor. În celelalte situaţii publicarea posturilor vacante se face în termen de 3 zile de la data vacantãrii. ART. 3 (1) Numirea în funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecãtorii se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii. (2) Numirea în funcţiile de procuror general al parchetului de pe lângã curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe lângã tribunal, prim-procuror al parchetului de pe lângã tribunalul pentru minori şi familie sau prim-procuror al parchetului de pe lângã judecãtorie, precum şi de adjuncţi ai acestora se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii. ART. 4 Concursul sau examenul constã în testare psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea, verificarea rezistenţei la stres, prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candideazã, precum şi o testare scrisã privind managementul, comunicarea şi resursele umane.
CAP. II Condiţii pentru înscrierea la concurs sau examen
ART. 5 (1) Pot participa la concursul sau examenul prevãzut la art. 3 alin. (1) judecãtorii care au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevãzute de lege. (2) Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere judecãtorii care au fãcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori judecãtorii care au un interes personal ce influenţeazã sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevãzute de lege. (3) Judecãtorii care participã la concurs sau examen pentru o funcţie de conducere sunt obligaţi sã dea o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu au fãcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu au colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizeazã anual sau în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbãri sau de la data la care judecãtorul a luat cunoştinţã despre aceasta. (4) Pentru numirea în funcţiile de conducere este necesarã îndeplinirea condiţiei prevãzute la <>art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004 , cu modificãrille şi completãrile ulterioare. (5) În cazul în care judecãtorul atacã în instanţã, în condiţiile legii, comunicarea Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, procedura de numire în funcţia de conducere se suspendã pânã la soluţionarea irevocabilã a cauzei. Pe aceastã perioadã funcţia de conducere va fi ocupatã prin delegare. ART. 6 (1) Pot participa la concursul sau examenul prevãzut la art. 3 alin. (2) procurorii care au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevãzute de lege. (2) Dispoziţiile art. 5 alin. (2)-(5) se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 7 Judecãtorii şi procurorii îşi depun candidaturile, însoţite de documentele considerate relevante, în termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul Naţional al Magistraturii.
CAP. III Organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru numirea judecãtorilor în funcţii de conducere
ART. 8 (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeşte de Consiliul Superior al Magistraturii şi este formatã din personal de specialitate juridicã din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii. (2) Comisia de examinare este numitã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formatã din 2 judecãtori de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 judecãtori de la curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţionalã. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, judecãtorii care au urmat cursuri de management. (3) Comisia de examinare este prezidatã de un judecãtor ales de membrii acesteia. (4) Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi persoanele din conducerea Institutului Naţional al Magistraturii. ART. 9 (1) Comisia de organizare verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute de lege pentru înscrierea la concurs sau examen. (2) Cu 10 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile instanţelor judecãtoreşti se vor afişa listele cu candidaţii ale cãror dosare au fost admise. (3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişare, la secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 3 zile. Soluţia adoptatã se comunicã în cadrul aceluiaşi termen. (4) Soluţia secţiei poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţã prin hotãrâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei. Hotãrârea Plenului se afişeazã, în acelaşi termen, în locurile prevãzute la alin. (2). ART. 10 (1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea urmãtoarelor probe: a) testare psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi verificarea rezistenţei la stres; b) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candideazã; c) testare scrisã privind managementul, comunicarea şi resursele umane. (2) Data, locul, tematica şi bibliografia concursului sau examenului se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se afişeazã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile instanţelor judecãtoreşti, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii acestuia. ART. 11 (1) Testarea psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi verificarea rezistenţei la stres se realizeazã pe baza unor teste specifice, propuse de specialişti ai Consiliului Superior al Magistraturii şi însuşite de comisia de examinare. (2) Rezultatele testãrii psihologice, ale evaluãrii capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi ale verificãrii rezistenţei la stres pot fi contestate în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de examinare, cu concursul specialiştilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. (3) Rezultatele reevaluãrii sunt definitive. (4) Rezultatele testãrii prevãzute la alin. (1) sunt eliminatorii. ART. 12 (1) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune la Institutul Naţional al Magistraturii cu cel puţin 7 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului. (2) Candidaţii declaraţi admişi la testarea prevãzutã la art. 11 susţin proiectul, oral, în faţa comisiei de examinare, care va acorda candidatului o notã finalã ce reprezintã media notelor acordate de fiecare membru al comisiei. ART. 13 Testarea scrisã constã în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane. ART. 14 (1) Cu o zi înainte de testarea scrisã, comisia de examinare va stabili un set de 3 variante de subiecte. (2) Subiectele vor fi puse în plicuri separate, sigilate, care vor fi desfãcute în ziua concursului sau examenului, dupã intrarea în salã a candidaţilor, în prezenţa acestora. (3) Subiectele pentru lucrãrile scrise se stabilesc prin tragere la sorţi, se multiplicã şi se predau delegaţilor din sãlile de concurs sau examen, desemnaţi de comisia de organizare. (4) Responsabilul de salã comunicã subiectele, ora când începe şi ora când se încheie proba. (5) Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiei de examinare şi delegaţii care supravegheazã desfãşurarea concursului sau examenului. ART. 15 (1) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrilor scrise se stabileşte de cãtre comisia de examinare şi nu poate depãşi 3 ore. La expirarea timpului stabilit pentru testarea scrisã candidatul predã lucrarea, sub semnãturã, iar delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului sau examenului menţioneazã în borderou numãrul de pagini al lucrãrii respective şi aplicã ştampila Consiliului Superior al Magistraturii. (2) Pentru fiecare salã de concurs sau examen se întocmesc un borderou separat şi un proces-verbal tipizat. (3) Delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului sau examenului predã lucrãrile comisiei de organizare, care le numeroteazã şi le înscrie în borderoul centralizator. (4) Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs sau examen de cãtre candidaţi. Pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs sau examen se face numai în cazuri excepţionale, cu însoţitor. (5) Frauda doveditã atrage eliminarea din concurs sau examen. În acest caz responsabilul de salã consemneazã în procesul-verbal faptele şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã preşedintelui comisiei de examinare şi candidatului respectiv. ART. 16 (1) Corectarea lucrãrilor se face conform baremului stabilit de comisia de examinare, barem care se afişeazã la sfârşitul testãrii scrise. (2) Fiecare lucrare va fi corectatã de 3 membri ai comisiei de examinare, dintre care 2 judecãtori şi un specialist în management şi organizare instituţionalã. Lucrarea scrisã se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei care corecteazã lucrarea. (3) Nota lucrãrii scrise reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei de examinare. (4) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, de cãtre preşedintele comisiei de examinare, dupã care se introduc în baza de date a comisiei de examinare. Dupã efectuarea acestor operaţiuni se desface colţul sigilat al lucrãrii şi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. (5) Rezultatul testãrii scrise se afişeazã pe pagina de Internet a Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediul acestuia. ART. 17 (1) Candidatul nemulţumit de nota obţinutã la lucrarea scrisã poate solicita, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor, recorectarea lucrãrii scrise. Cererile de recorectare se depun la Institutul Naţional al Magistraturii. (2) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre ceilalţi 4 membri ai comisiei de examinare. (3) În vederea recorectãrii, lucrãrile scrise se vor resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Rezultatele în urma recorectãrii se afişeazã la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, al Consiliului Superior al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecãtoreşti în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. ART. 18 (1) Nota finalã a concursului sau examenului reprezintã media aritmeticã dintre nota de la proiect şi nota de la proba scrisã. (2) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecãtoreşti de la care provin candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei. (3) Funcţia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obţinut cea mai mare notã finalã. (4) În caz de medii egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinutã la testarea scrisã, iar dacã şi acestea sunt egale, va fi avutã în vedere vechimea cea mai mare în funcţia de judecãtor sau procuror. (5) Pentru a ocupa funcţia pentru care candideazã, judecãtorul trebuie sã obţinã cel puţin media 7 (şapte), iar notele, atât la proiect, cât şi la testarea scrisã, sã fie cel puţin 5 (cinci). ART. 19 Consiliul Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor.
CAP. IV Organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru numirea în funcţiile de conducere a procurorilor
ART. 20 (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeşte de Consiliul Superior al Magistraturii şi este formatã din personal de specialitate juridicã din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii. (2) Comisia de examinare este numitã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formatã din 2 procurori de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 procurori de la parchetele de pe lângã curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţionalã. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, procurorii care au urmat cursuri de management. (3) Comisia de examinare este prezidatã de un procuror ales de membrii acesteia. (4) Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi persoanele din conducerea Institutului Naţional al Magistraturii. ART. 21 (1) Comisia de organizare verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute de lege pentru înscrierea la concurs sau examen. (2) Cu 10 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile parchetelor se vor afişa listele cu candidaţii ale cãror dosare au fost admise. (3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişare, la secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 3 zile. Soluţia adoptatã se comunicã în cadrul aceluiaşi termen. (4) Soluţia secţiei poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţã prin hotãrâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei. Hotãrârea Plenului se afişeazã în acelaşi termen, în locurile prevãzute la alin. (2). ART. 22 (1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea urmãtoarelor probe: a) testare psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi verificarea rezistenţei la stres; b) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candideazã; c) testare scrisã privind managementul, comunicarea şi resursele umane. (2) Data, locul, tematica şi bibliografia concursului sau examenului se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se afişeazã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile parchetelor, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii acestuia. ART. 23 (1) Testarea psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi verificarea rezistenţei la stres se realizeazã pe baza unor teste specifice, propuse de specialişti ai Institutului Naţional al Magistraturii şi însuşite de comisia de examinare. (2) Rezultatele testãrii psihologice, ale evaluãrii capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi ale verificãrii rezistenţei la stres pot fi contestate în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de examinare, cu concursul specialiştilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. (3) Rezultatele reevaluãrii sunt definitive. (4) Rezultatele testãrii prevãzute la alin. (1) sunt eliminatorii. ART. 24 (1) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune la Institutul Naţional al Magistraturii cu cel puţin 7 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului. (2) Candidaţii declaraţi admişi la testarea prevãzutã la art. 23 susţin proiectul, oral, în faţa comisiei de examinare, care va acorda candidatului o notã finalã ce reprezintã media notelor acordate de fiecare membru al comisiei. ART. 25 Testarea scrisã constã în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane. ART. 26 (1) Cu o zi înainte de testarea scrisã, comisia de examinare va stabili un set de 3 variante de subiecte. (2) Subiectele vor fi puse în plicuri separate, sigilate, care vor fi desfãcute în ziua concursului sau examenului, dupã intrarea în salã a candidaţilor, în prezenţa acestora. (3) Subiectele pentru lucrãrile scrise se stabilesc prin tragere la sorţi, se multiplicã şi se predau delegaţilor din sãlile de concurs sau examen, desemnaţi de comisia de organizare. (4) Responsabilul de salã comunicã subiectele, ora când începe şi ora când se încheie proba. (5) Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiei de examinare şi delegaţii care supravegheazã desfãşurarea concursului sau examenului. ART. 27 (1) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrilor scrise se stabileşte de cãtre comisia de examinare şi nu poate depãşi 3 ore. La expirarea timpului stabilit pentru testarea scrisã, candidatul predã lucrarea, sub semnãturã, iar delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului sau examenului menţioneazã în borderou numãrul de pagini al lucrãrii respective şi aplicã ştampila Consiliului Superior al Magistraturii. (2) Pentru fiecare salã de concurs sau examen se întocmesc un borderou separat şi un proces-verbal tipizat. (3) Delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului sau examenului predã lucrãrile comisiei de organizare, care le numeroteazã şi le înscrie în borderoul centralizator. (4) Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs sau examen de cãtre candidaţi. Pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs sau examen se face numai în cazuri excepţionale, cu însoţitor. (5) Frauda doveditã atrage eliminarea din concurs sau examen. În acest caz responsabilul de salã consemneazã în procesul-verbal faptele şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã preşedintelui comisiei de examinare şi candidatului respectiv. ART. 28 (1) Corectarea lucrãrilor se face conform baremului stabilit de comisia de examinare, barem care se afişeazã la sfârşitul testãrii scrise. (2) Fiecare lucrare va fi corectatã de 3 membri ai comisiei de examinare, dintre care 2 procurori şi un specialist în management şi organizare instituţionalã. Lucrarea scrisã se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei care corecteazã lucrarea. (3) Nota lucrãrii scrise reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei de examinare. (4) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, de cãtre preşedintele comisiei de examinare, dupã care se introduc în baza de date a comisiei de examinare. Dupã efectuarea acestor operaţiuni se desface colţul sigilat al lucrãrii şi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. (5) Rezultatul testãrii scrise se afişeazã pe pagina de Internet a Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediul acestuia. ART. 29 (1) Candidatul nemulţumit de nota obţinutã la lucrarea scrisã poate solicita, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor, recorectarea lucrãrii scrise. Cererile de recorectare se depun la Institutul Naţional al Magistraturii. (2) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre ceilalţi 4 membri ai comisiei de examinare. (3) În vederea recorectãrii, lucrãrile scrise se vor resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Rezultatele în urma recorectãrii se afişeazã la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, al Consiliului Superior al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. ART. 30 (1) Nota finalã a concursului sau examenului reprezintã media aritmeticã dintre nota de la proiect şi nota de la proba scrisã. (2) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor de la care provin candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei. (3) Funcţia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obţinut cea mai mare notã finalã. (4) În caz de medii egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinutã la testarea scrisã, iar dacã şi acestea sunt egale, va fi avutã în vedere vechimea cea mai mare în funcţia de judecãtor sau procuror. (5) Pentru a ocupa funcţia pentru care candideazã, procurorul trebuie sã obţinã cel puţin media 7 (şapte), iar notele, atât la proiect, cât şi la lucrarea scrisã, sã fie cel puţin 5 (cinci). ART. 31 Consiliul Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a procurorilor.
CAP. V Dispoziţii finale
ART. 32 Numirea judecãtorilor şi procurorilor care au obţinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, dupã caz, au fost declaraţi admişi la examen în funcţiile pentru care au candidat se face pe o perioadã de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii, o singurã datã, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament. ART. 33 Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în mod corespunzãtor în cazul organizãrii concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor militari şi procurorilor militari.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email