Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 280 din 8 aprilie 1999  pentru aprobarea Protocolului de cooperare trilaterala largita in combaterea criminalitatii si, in special, a criminalitatii transfrontaliere, semnat la Sofia la 8 septembrie 1998    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 280 din 8 aprilie 1999 pentru aprobarea Protocolului de cooperare trilaterala largita in combaterea criminalitatii si, in special, a criminalitatii transfrontaliere, semnat la Sofia la 8 septembrie 1998

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 180 din 28 aprilie 1999

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Protocolul de cooperare trilaterala largita în combaterea criminalitatii şi, în special, a criminalitatii transfrontaliere, semnat la Sofia la 8 septembrie 1998.

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Constantin Dudu-Ionescu

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


PROTOCOL
de cooperare trilaterala largita în combaterea criminalitatii şi, în special, a criminalitatii transfrontaliere*)

---------
*) Traducere.

Guvernul României, Guvernul Republicii Bulgaria şi Guvernul Republicii Elene, denumite în continuare pãrţi,
preocupate de dimensiunea atinsa de criminalitate, în ultimii ani, la nivel naţional şi internaţional, care constituie o ameninţare serioasã la securitatea şi stabilitatea interna a ţãrilor lor,
concentrandu-şi atenţia asupra creşterii criminalitatii internaţionale, în special asupra noilor sale forme,
subliniind importanta înţelegerii şi a beneficiului reciproc, a egalitãţii şi acţiunilor coordonate, ca baza pentru o cooperare eficienta în combaterea criminalitatii,
luând în considerare creşterea criminalitatii, sub toate formele, şi faptul ca ţãrile lor, datoritã poziţiei geografice, sunt strabatute de asa-numita Ruta Balcanica ce leagã Estul de Vest,
subliniind importanta cooperãrii transnationale referitoare la problemele menţinerii ordinii publice şi a securitãţii,
exprimandu-şi dorinta de cooperare reciprocã cat mai ampla şi de creştere a eficientei în acest sector, cu respectarea drepturilor şi libertãţilor omului,
dorind sa armonizeze acţiunile autoritãţilor lor competente, îndreptate impotriva criminalitatii şi, în special, impotriva crimei organizate, la nivel trilateral şi regional, în sud-estul Europei, în concordanta cu standardele Uniunii Europene, în perspectiva aderãrii României şi a Republicii Bulgaria la Uniunea Europeanã,
dezvoltand baza legalã internationala de cooperare a autoritãţilor pãrţilor care se ocupa de aplicarea legii, prin implementarea acordurilor care au fost deja încheiate, la nivel bilateral, în domeniul cooperãrii autoritãţilor de poliţie şi al readmisiei, ca şi a Declaraţiei comune trilaterale, semnatã la Salonic la 7 martie 1998, cu încheierea, atunci când se considera necesar, de noi acorduri la nivel bilateral şi trilateral,
respectând principiile egalitãţii, acordurile internaţionale şi legislatiile existente în ţãrile lor şi fãrã a prejudicia angajamentele lor anterioare, bazate pe acorduri bilaterale şi multilaterale cu tari terţe,
convinse de faptul ca realizarea telurilor şi scopurilor lor va fi facilitata de adoptarea unor programe şi mãsuri specifice,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Domeniile de cooperare
Pãrţile, în conformitate cu legislaţia lor nationala, vor coopera pentru prevenirea, combaterea, constatarea şi cercetarea criminalitatii şi, în special, a:
- crimei organizate;
- criminalitatii transfrontaliere;
- actelor de terorism;
- cultivarii ilicite, producerii şi traficului de droguri şi de substanţe psihotrope;
- producţiei ilicite, comerţului ilicit şi utilizãrii precursorilor şi substanţelor chimice esenţiale, folosite pentru producerea ilegala de droguri şi substanţe psihotrope;
- traficului ilegal de arme, inclusiv biologice, chimice şi radiologice, de muniţii, explozivi, materiale nucleare şi radioactive, precum şi a traficului cu substanţe otravitoare;
- activitãţilor economice internaţionale ilegale şi legalizarii veniturilor (spalarea banilor) obţinute în urma desfãşurãrii activitãţilor infractionale, tranzacţiilor economice suspecte şi abuzurilor în domeniul investiţiilor, precum şi a altor forme de infracţiuni financiare;
- contrabandei (cu tigari, alcool etc);
- activitãţilor infractionale legate de migratie, trecerii ilegale a frontierei şi traficului ilegal cu fiinţe umane;
- exploatãrii sexuale a femeilor şi minorilor sau a copiilor;
- contrafacerii sau falsificãrii bancnotelor, cãrţilor de credit, documentelor, garanţiilor şi a altor valori, precum şi a oricãrui tip de document de identitate;
- contrafacerii marcii produselor alimentare şi industriale şi comercializãrii acestora;
- infracţiunilor grave sãvârşite impotriva vieţii umane şi proprietãţii, inclusiv impotriva proprietãţii intelectuale;
- furtului, traficului ilegal şi dobândirii în mod ilegal de bunuri aparţinând patrimoniului istoric şi cultural, de metale şi pietre preţioase, precum şi de alte bunuri de valoare;
- infracţiunilor ecologice;
- criminalitatii de inalta tehnologie, inclusiv prin folosirea computerelor;
- deturnarii aeronavelor;
- rapirii şi traficului cu fiinţe umane şi cu organe;
- infracţiunilor maritime (fraude în domeniul maritim, piraterie) şi a infracţiunilor grave comise în sfera transporturilor;
- furtului şi traficului ilegal de vehicule;
- extorcarilor;
- actelor de corupţie comise în legatura cu domeniile menţionate mai sus.
Pãrţile vor coopera, totodatã, în urmãtoarele domenii specifice:
- învãţãmânt, instruire şi perfecţionarea pregãtirii personalului;
- cultural, sportiv şi social, prin intermediul schimburilor de delegaţii;
- realizarea de cercetãri ştiinţifice în scopul combaterii infractionalitatii şi al dezvoltãrii sistemelor de informaţii, a mijloacelor de comunicaţie şi a echipamentelor speciale;
- alte domenii de interes reciproc, urmãrindu-se, în general, menţinerea sub control a infractionalitatii şi prevenirea criminalitatii, precum şi descoperirea persoanelor dispãrute, a bunurilor furate sau pierdute şi identificarea cadavrelor.
ART. 2
Forme de cooperare
Cooperarea dintre autoritãţile competente ale pãrţilor în domeniile menţionate la art. 1 se va realiza îndeosebi prin:
- schimbul de informaţii, experienta şi expertiza în domenii de interes comun;
- schimbul de informaţii cu privire la noile tipuri de criminalitate, la formele şi metodele de prevenire, combatere, investigare şi depistare a acestora;
- schimbul de informaţii cu privire la noile tipuri de criminalitate transfrontaliera, la formele şi metodele folosite la comiterea acestora (modus operandi);
- acordarea de asistenta în scopul identificarii tranzacţiilor economice suspecte, inclusiv a celor referitoare la legalizarea veniturilor ilicite;
- schimbul de informaţii, experienta şi expertiza cu privire la folosirea tehnologiilor criminalistice, a metodelor, tehnologiilor şi mijloacelor de cercetare criminologica, în special în domeniul anchetelor, detectarii şi controlului precursorilor, drogurilor şi substanţelor psihotrope, în conformitate cu convenţiile internaţionale;
- schimbul de informaţii cu privire la metodele folosite pentru transportul, ascunderea şi distribuirea drogurilor şi a substanţelor psihotrope;
- schimbul de informaţii cu privire la noile tipuri de droguri şi substanţe psihotrope care apar în traficul ilegal, la tehnologia de producere şi la substantele folosite în acest scop, precum şi la noile metode de cercetare folosite pentru analizarea şi identificarea drogurilor şi a substanţelor psihotrope;
- schimbul de informaţii, cunoştinţe şi experienta în domeniul controlului la frontiera şi în domeniul sprijinului material şi tehnic al serviciilor de control competente, în scopul identificarii documentelor de cãlãtorie falsificate şi pentru prevenirea intrãrii ilegale a persoanelor suspecte,
implicate în sãvârşirea de infracţiuni şi acte de terorism, precum şi a migratiei ilegale;
- schimbul de informaţii pentru prevenirea şi suprimarea oricãrei forme a crimei organizate transnationale, precum şi de informaţii referitoare la persoanele şi reţelele infractionale implicate;
- schimbul de experienta, incluzând instruirea specialã, prin organizarea de seminarii şi cursuri de instruire, precum şi schimbul de opinii;
- schimbul de date statistice, precum şi de texte legislative naţionale şi prevederi, broşuri, publicaţii şi rezultate ale cercetãrilor ştiinţifice în domeniile acoperite de acest protocol;
- planificarea şi adoptarea de acţiuni coordonate impotriva reţelelor infractionale;
- coordonarea acţiunilor poliţieneşti pentru realizarea unor cercetãri operative comune şi acordarea de sprijin reciproc, sub supravegherea şi monitorizarea partii pe teritoriul cãreia au loc aceste acţiuni, în conformitate cu legislaţia sa nationala;
- organizarea de intalniri la nivel de experţi în cadrul competentelor acestora, ori de câte ori ei convin asupra necesitãţii rezolvarii unor probleme urgente şi speciale de interes comun, precum şi pregãtirea şi adoptarea de mãsuri comune, atunci când sunt necesare, în cazuri operative şi de ancheta specifice;
- cãutarea persoanelor care se sustrag de la urmãrirea penalã sau cu mandate de executare a pedepselor şi a persoanelor declarate dispãrute;
- cãutarea şi returnarea adecvatã, în conformitate cu legislaţia nationala, a obiectelor furate, având înregistrate numere sau trasaturi specifice, inclusiv a valorilor culturale şi istorice, vehiculelor şi armelor de foc, precum şi a garanţiilor înregistrate, a documentelor de cãlãtorie şi de identitate;
- schimbul de informaţii, în conformitate cu legislatiile naţionale şi cu obligaţiile internaţionale, cu privire la cetãţenii statelor-pãrţi care au fost condamnaţi pentru comiterea de infracţiuni pe teritoriul acestora şi la persoanele care se afla în curs de cercetare;
- schimbul de cunoştinţe şi experienta în ceea ce priveşte aspecte ale cooperãrii poliţieneşti, în conformitate cu standardele europene şi cu acquisul comunitar, urmãrindu-se armonizarea legislatiilor lor în acest sector, promovarea şi facilitarea aderãrii ţãrilor asociate la Uniunea Europeanã, precum şi elaborarea de programe regionale pentru îndeplinirea acestui scop.
ART. 3
Livrãri controlate
Pãrţile, în conformitate cu legislaţia lor nationala şi cu obligaţiile lor internaţionale, vor asigura condiţiile necesare pentru realizarea livrãrilor controlate de droguri şi substanţe psihotrope, precum şi a precursorilor folosiţi pentru producerea acestora.
Pãrţile vor analiza posibilitatea aplicãrii metodei livrãrii controlate şi în cazul altor bunuri care fac obiectul traficului ilicit.
Pãrţile se vor strãdui sa îşi armonizeze legislatiile şi practicile lor pentru a asigura compatibilitatea reciprocã, în mãsura în care acest lucru este necesar în scopul realizãrii eficiente a livrãrilor controlate.
ART. 4
Mijloace de cooperare
Pãrţile vor coopera pentru combaterea criminalitatii şi pentru menţinerea ordinii publice, prin intermediul autoritãţilor competente, în conformitate cu prevederile acestui protocol, cu legislatiile naţionale şi cu obligaţiile lor internaţionale.
Pãrţile vor specifica autoritatea sau autoritãţile reprezentând punctele de contact prin intermediul cãrora se va stabili comunicarea directa, precum şi ofiţerii de legatura.
Aceste autoritãţi vor fi:
Pentru România:
--------------
- Direcţia de Cooperare Internationala şi Integrare Euroatlantica din cadrul Ministerului de Interne;
- Inspectoratul General al Poliţiei;
- Brigada de Combatere a Crimei Organizate şi Coruptiei;
- Direcţia Generalã a Poliţiei de Frontiera, Strãini, Probleme de Migrari şi Paşapoarte;
- Comandamentul Naţional al Granicerilor.
Pentru Republica Bulgaria:
--------------------------
- Serviciul Naţional de Combatere a Crimei Organizate;
- Serviciul Poliţiei Naţionale de Frontiera;
- Institutul de Criminalistica şi Criminologie;
- Academia Ministerului de Interne.
Pentru Republica Elena:
-----------------------
- Direcţia de Cooperare Internationala a Poliţiei din cadrul Ministerului Ordinii Publice, şi numai în mod excepţional şi în cazul schimbului de informaţii operative urgente (informaţii "calde"), prin notificarea în acelaşi timp a Direcţiei de Cooperare Internationala a Poliţiei;
- Direcţia de Securitate a Statului din cadrul Ministerului Ordinii Publice;
- Direcţia de Securitate Publica din cadrul Ministerului Ordinii Publice.
Serviciile de control al paşapoartelor şi vizelor de la punctele de control ale frontierelor comune ale statelor vecine vor menţine contacte directe pentru asigurarea unui schimb rapid de informaţii, necesare în vederea combaterii folosirii documentelor frauduloase pentru intrarea sau ieşirea ilegala din ţara a indivizilor şi a vehiculelor.
ART. 5
Cererea de cooperare
În cadrul acestui protocol cooperarea se va desfasura pe baza cererilor de cooperare înaintate de cãtre autoritãţile competente ale pãrţilor interesate.
Cererile de cooperare vor fi adresate în scris. În caz de urgenta, cererile pot fi adresate verbal, fiind însã necesarã confirmarea în scris, în decurs de doua zile.
Fiecare parte poate respinge, total sau parţial, o cerere de cooperare, dacã o asemenea cooperare ar pune în pericol suveranitatea sa nationala, securitatea, ordinea publica sau interesele sale naţionale ori dacã este în contradictie cu legislaţia nationala şi cu obligaţiile internaţionale ale partii. Respingerea cererii de cooperare se adreseazã în scris, fãrã întârziere, partii solicitante.
Autoritãţile competente ale pãrţilor vor lua mãsurile adecvate pentru a asigura punerea în executare imediata şi completa a cererii de cooperare.
ART. 6
Comitetul comun
Pãrţile vor stabili un comitet comun rãspunzãtor de aplicarea prevederilor prezentului protocol. Comitetul va examina, în special, necesitatea semnãrii protocoalelor adiţionale, în scopul eficientizarii şi largirii cooperãrii.
Comitetul comun va fi alcãtuit din reprezentanţi ai autoritãţilor competente ale pãrţilor şi se va reuni o data pe an în ţara gazda, înainte de intalnirea ministrilor de interne şi ai ordinii publice ai pãrţilor.
Miniştrii de interne şi ai ordinii publice se vor intalni o data pe an. Cu ocazia acestor intalniri, desfãşurate prin rotaţie, se va analiza progresul general al cooperãrii şi se vor identifica problemele apãrute în cursul îndeplinirii acestui protocol. Miniştrii vor lua mãsuri specifice, în scopul îmbunãtãţirii şi largirii cooperãrii.
ART. 7
Limbile folosite
Pentru a se asigura concretizarea cooperãrii în cadrul acestui protocol, autoritãţile competente ale pãrţilor vor folosi limba franceza sau engleza pentru procedurile scrise.
Limba nationala sau alte limbi pot fi folosite în cursul procedurilor orale, cu condiţia ca pãrţile sa convinã astfel.
ART. 8
Cheltuieli
Fiecare parte va suporta cheltuielile necesare pentru îndeplinirea prevederilor acestui protocol, dacã nu se convine altfel.
ART. 9
Aplicarea prezentului protocol
Aplicarea acestui protocol se face în conformitate cu legislaţia nationala a fiecãrei pãrţi.
Nici una dintre pãrţi nu este autorizata sa facã publice sau sa transfere unei terţe tari informaţii confidenţiale decât în cazul în care primeşte acceptul partii care le-a furnizat.
Problemele în disputa care pot aparea în legatura cu interpretarea sau aplicarea prevederilor acestui protocol vor fi soluţionate de cãtre pãrţile interesate, conform normelor de drept internaţional în materie.
Fiecare parte poate propune amendamente la acest protocol, care vor fi examinate de cãtre comitetul comun şi vor fi înaintate ministrilor de interne şi ai ordinii publice, în vederea aprobãrii.
ART. 10
Prevederi finale
Pãrţile îşi vor notifica reciproc, prin intermediul canalelor diplomatice, îndeplinirea procedurilor referitoare la aprobarea şi aplicarea prevederilor acestui protocol.
Acest protocol va intra în vigoare în a 30-a zi de la data la care este primit cel de-al doilea document de ratificare sau de aprobare.
Acest protocol poate fi denunţat şi îşi înceteazã valabilitatea, pentru partea care îl denunta, la 6 luni dupã primirea de cãtre fiecare dintre pãrţi a notificãrii scrise, prin intermediul canalelor diplomatice.
Redactat în limba engleza, în trei exemplare originale.
Semnat la Sofia la 8 septembrie 1998.

În numele Guvernului României,
Gavril Dejeu,
ministru de interne

În numele Guvernului Republicii Bulgaria,
Bogomil Bonev,
ministru de interne

În numele Guvernului Republicii Elene,
Georgios Romeos,
ministrul ordinii publice

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016