Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 28 din 21 iulie 2004 privind cotizatiile si tarifele pentru auditorii financiari si stagiarii in activitatea de audit financiar
EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA - CONSILIUL CAMEREI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 19 august 2004
Întrunit în şedinţa din data de 21 iulie 2004, având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , precum şi dezbaterile din cadrul Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România, convocatã şi desfãşuratã în data de 24 aprilie 2004,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România hotãrãşte:
ART. 1
Se aprobã menţinerea cuantumului cotizaţiilor şi tarifelor stabilite în cadrul Conferinţei ordinare a Camerei Auditorilor Financiari din România, convocatã şi desfãşuratã în data de 20 aprilie 2002, astfel:
A. Cotizaţii fixe
Cotizaţiile fixe anuale reprezintã sumele ce trebuie achitate de cãtre toţi membrii Camerei, persoane fizice şi juridice, active sau nonactive, în vederea menţinerii în Registrul Auditorilor Financiari şi a asigurãrii accesului la serviciile gratuite acordate de Camerã membrilor acesteia. Cotizaţiile fixe anuale se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) pentru auditorii financiari, persoane fizice active: 1.000.000 lei;
b) pentru auditorii financiari, persoane fizice nonactive: 500.000 lei;
c) pentru auditorii financiari, persoane juridice: 2.000.000 lei.
Plata cotizaţiilor fixe anuale se va face pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an.
B. Cotizaţii variabile
Cotizaţiile variabile anuale se calculeazã prin aplicarea cotelor specificate mai jos la totalul onorariilor obţinute din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi alte onorarii obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar (cum ar fi, spre exemplu, dar fãrã sã se limiteze la: auditul programelor cu fonduri provenite de la Uniunea Europeanã, PHARE, alte organizaţii; auditul situaţiilor financiare al cooperativelor de credit; audit de conformitate privind obligaţiile din contractele de privatizare a societãţilor comerciale potrivit solicitãrilor Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului; rapoarte de revizuire cu scop limitat; asistenţã în vederea retratãrii situaţiilor financiare; organizarea de cursuri de specialitate; servicii de consultanţã şi alte lucrãri care necesitã calitatea de auditor financiar) pentru perioada de raportare, obţinute prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fãrã T.V.A.), mai puţin sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai Camerei, cu obligaţia menţionãrii sumelor respective şi a beneficiarilor acestora în Raportul anual al membrilor, rotunjite la mii lei.
Calcularea cotizaţiilor variabile datorate anual de cãtre membrii Camerei se face astfel:
- la totalul onorariilor de pânã la 500.000.000 lei se aplicã procentul de 0,5%;
- la totalul onorariilor cuprins între 500.000.001 lei şi 2.000.000.000 lei se aplicã procentul de 0,8%;
- la totalul onorariilor cuprins între 2.000.000.001 lei şi 6.000.000.000 lei se aplicã procentul de 0,9%;
- la totalul onorariilor cuprins între 6.000.000.001 lei şi 10.000.000.000 lei se aplicã procentul de 1%;
- la totalul onorariilor mai mare de 10.000.000.001 lei se aplicã procentul de 1,2%.
Membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, auditori financiari activi, persoane fizice sau juridice, trebuie sã achite în cursul anului cotizaţiile variabile anuale, sub formã de avans, pânã pe data de 30 septembrie, în funcţie de totalul onorariilor obţinute din activitatea de audit financiar, audit intern şi al onorariilor obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar (cum ar fi, spre exemplu, dar fãrã sã se limiteze la: auditul programelor cu fonduri provenite de la Uniunea Europeanã, PHARE, alte organizaţii; auditul situaţiilor financiare ale cooperativelor de credit; audit de conformitate privind obligaţiile din contractele de privatizare a societãţilor comerciale potrivit solicitãrilor Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului; rapoarte de revizuire cu scop limitat; asistenţã în vederea retratãrii situaţiilor financiare; organizare de cursuri; servicii de consultanţã şi alte lucrãri care necesitã calitatea de auditor financiar), obţinute prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fãrã T.V.A.), pânã la data de 30 iunie, mai puţin sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai Camerei, cu obligaţia menţionãrii ulterioare a sumelor respective şi a beneficiarilor acestora în Raportul anual al membrilor.
Pe baza situaţiilor financiare întocmite pentru exerciţiul financiar care se încheie la 31 decembrie se va stabili cuantumul definitiv al cotizaţiei variabile datorate de membrii Camerei, aferente cifrei de afaceri raportate, rezultatã din cumularea veniturilor obţinute din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi a altor venituri realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar.
Din cuantumul definitiv al cotizaţiei se va scãdea avansul achitat de membrii Camerei pânã la data de 30 septembrie, diferenţa urmând a fi regularizatã (achitatã de membrii Camerei sau rambursatã de cãtre Camerã, dupã caz) pânã la data de 31 martie a anului urmãtor.
Acordarea vizei anuale pe carnetul de auditor financiar pentru exercitarea profesiei se va face numai în condiţiile îndeplinirii obligaţiilor, inclusiv a celor de platã a cotizaţiilor fixe şi variabile anuale, de cãtre membrii Camerei. Viza este valabilã din momentul acordãrii pânã la data de 31 martie a anului urmãtor acordãrii acesteia.
Pentru veniturile obţinute sub formã de salariu din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi pentru alte venituri realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar, persoanele în cauzã nu vor datora cotizaţie variabilã cãtre Camerã.
C. Tarife pentru stagiarii în activitatea de audit financiar:
a) tarif de examinare pentru accesul la stagiu: 1.500.000 lei. Tariful se achitã la înscrierea pentru susţinerea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu;
b) tarif pentru monitorizarea activitãţii de pregãtire practicã a stagiarilor: 500.000 lei/an. Tariful se achitã corespunzãtor perioadei de stagiu, pânã la data de 31 martie a fiecãrui an de stagiu.
ART. 2
Prezenta hotãrâre înlocuieşte <>Hotãrârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 15/2002 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor atât pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, cât şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 817 din 12 noiembrie 2002, şi se aplicã începând cu anul aferent activitãţii desfãşurate în anul 2004.
ART. 3
Prezenta hotãrâre va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor <>art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
Preşedintele Camerei Auditorilor
Financiari din România,
prof. univ. dr. Florin Georgescu
Bucureşti, 21 iulie 2004.
Nr. 28.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: