Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 27 din 22 martie 2007 pentru aprobarea Normei nr. 8/2007 privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 2 aprilie 2007
În baza prevederilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f), j) şi q) şi ale <>art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile art. 123 alin. (2) şi ale <>art. 124 lit. a) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 22 martie 2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:
ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 8/2007 privind informaţiile conţinute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat şi administratorii acestora, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea
Bucureşti, 22 martie 2007.
Nr. 27.
ANEXĂ
<>NORMA Nr. 8/2007
privind informaţiile conţinute în materiale
publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat
şi administratorii acestora
Având în vedere prevederile art. 123 alin. (2) şi ale <>art. 124 lit. a) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f), j) şi q) şi ale <>art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta normã reglementeazã conţinutul materialelor publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat şi administratorii acestora.
ART. 2
În înţelesul prezentei norme, termenul material publicitar reprezintã orice informaţie sau document, cum ar fi: pliant, broşurã, scrisoare, comunicat transmis prin orice mijloace de comunicare, cum ar fi: radio, televiziune, telefon, fax, poştã, poştã electronicã, internet, care are ca scop atât atragerea de participanţi având impact asupra deciziei acestora de aderare la un fond de pensii administrat privat, cât şi menţinerea calitãţii de participant la un fond de pensii administrat privat.
ART. 3
Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.
CAP. II
Conţinutul materialelor publicitare
ART. 4
Informaţiile conţinute într-un material publicitar vor respecta urmãtoarele principii:
a) vor fi clare, corecte şi conforme cu prospectul schemei de pensii private;
b) vor fi formulate astfel încât sã nu inducã în eroare participanţii sau potenţialii participanţi;
c) vor fi difuzate obligatoriu în limba românã, fãrã a exclude prezentarea acestora în alte limbi.
ART. 5
(1) Materialul publicitar va conţine cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) denumirea completã a fondului de pensii administrat privat şi a administratorului acestuia;
b) adresa poştalã sau adresa de web a administratorului fondului de pensii administrat privat.
(2) Orice trimitere la performanţele anterioare ale fondului de pensii administrat privat sau ale administratorului va conţine în mod obligatoriu urmãtoarea declaraţie: "Performanţele anterioare nu reprezintã o garanţie a realizãrilor viitoare."
(3) Dacã sunt publicate performanţe anterioare ale fondului de pensii administrat privat sau ale administratorului, acestea vor fi aferente unei perioade de cel puţin un an, la data publicãrii. Pentru fondul de pensii administrat privat autorizat de mai puţin de un an, performanţele publicate vor fi aferente unei perioade de cel puţin un semestru/trimestru, dupã caz.
ART. 6
(1) În materialul publicitar tipãrit, precum şi în cel difuzat prin intermediul internetului, care conţine informaţiile prevãzute la art. 5 alin. (3), se vor indica şi sursele de provenienţã ale acestora.
(2) În materialul publicitar tipãrit, precum şi în cel difuzat prin intermediul televiziunii şi al internetului, toate informaţiile vor fi scrise astfel încât mesajul sã fie lizibil.
(3) În materialul publicitar audio difuzat prin intermediul radioului, al televiziunii şi al internetului, toate informaţiile vor fi prezentate cu o vitezã şi un volum corespunzãtoare, astfel încât sã asigure informarea corectã a participanţilor sau a potenţialilor participanţi.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 7
Administratorii vor depune materialul publicitar, în copie, spre informare, la Comisie, în aceeaşi zi cu transmiterea acestuia spre prima difuzare.
ART. 8
În cuprinsul materialelor publicitare sunt interzise:
a) comparaţii între diferite fonduri de pensii administrate privat sau între diferiţi administratori;
b) folosirea sintagmelor "rezultat garantat", "câştig garantat" sau a oricãror alte formulãri care pot crea aparenţa de garantare a unui câştig, dacã astfel de angajamente nu sunt prevãzute în prospectul schemei de pensii private, autorizat de Comisie;
c) formulãrile de genul "cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii administrate privat", "cea mai bunã schemã de pensii private", "cel mai performant fond" şi/sau altele asemãnãtoare;
d) utilizarea declaraţiilor participanţilor anteriori, prezenţi sau potenţiali.
ART. 9
(1) Difuzarea oricãrui material publicitar prevãzut la art. 2, în legãturã cu un fond de pensii administrat privat sau cu un administrator, înainte ca fondul de pensii administrat privat şi administratorul sã fie autorizaţi de Comisie este interzisã.
(2) Difuzarea de materiale publicitare înainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii private autorizate de Comisie este interzisã.
ART. 10
Comisia interzice orice formã de publicitate în toate cazurile în care constatã încãlcarea prevederilor art. 9.
ART. 11
Încãlcarea dispoziţiilor prezentei norme se sancţioneazã de Comisie conform prevederilor legale în vigoare.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: