Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 261 din 3 aprilie 2012  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 875/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 261 din 3 aprilie 2012 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 875/2011

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 241 din 10 aprilie 2012
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apãrute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 875/2011, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 659 din 15 septembrie 2011, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 21, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul în care se constatã nereguli care provin din necorelãri între legislaţia naţionalã şi reglementãrile comunitare pentru care, din acest motiv, nu se poate stabili un debitor, autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene întocmesc şi prezintã referatele la unitãţile de trezorerie a statului la care au virat iniţial sumele respective în conturile de venituri ale statului sau, dupã caz, întocmesc deschiderea de credite bugetare, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (7) lit. a), în termen de 10 zile lucrãtoare de la data emiterii Procesului-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare/Notei de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare."

    2. Dupã articolul 27 se introduce un nou capitol, capitolul III, care cuprinde articolele 27^1-27^5, cu urmãtorul cuprins:
    "CAPITOLUL III
    Prevederi aplicabile autoritãţilor de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã

    "Art. 27^1. - (1) În cazul în care, prin hotãrâre definitivã şi irevocabilã a instanţelor judecãtoreşti, se anuleazã un titlu de creanţã, autoritatea de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã care a emis acest titlu are obligaţia sã analizeze natura motivelor invocate de instanţã pentru anularea titlului de creanţã şi, dupã caz, va acţiona potrivit prevederilor de la alin. (2) şi (3).
    (2) În cazul în care instanţa a admis existenţa unui prejudiciu sau nu se exprimã în aceastã privinţã, dar a anulat titlul de creanţã din motive de formã ori de nelegalitate a stabilirii debitorului, autoritatea de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã are obligaţia de a solicita în scris structurii de control competente, conform prevederilor art. 20 din ordonanţã, sã întreprindã mãsurile prevãzute la art. 21 din ordonanţã în vederea elaborãrii unui nou titlu de creanţã.
    (3) Prevederile de la alin. (1) şi (2) se aplicã similar şi în situaţia în care titlul de creanţã este emis de structura de control organizatã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    Art. 27^2. - Autoritãţile de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã au obligaţia organizãrii în cadrul activitãţii de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din nereguli a unei subactivitãţi distincte, subactivitatea de stabilire a debitorului pentru neregula constatatã.
    Art. 27^3. - (1) În aplicarea prevederilor art. 27^2 subactivitatea de stabilire a debitorului se efectueazã de cãtre persoanele desemnate în acest sens de cãtre conducerea autoritãţilor de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã din cadrul structurii de control prevãzute la art. 20 din ordonanţã.
    (2) Persoanele astfel desemnate completeazã pct. 12, 12.1 şi 12.2 din Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare utilizat pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã, prevãzut în anexa nr. 4^1, respectiv a pct. 13, 13.1 şi 13.2 din Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare utilizatã pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã, prevãzutã în anexa nr. 51, pe baza motivelor de fapt, temeiului de drept şi concluziilor activitãţii de verificare efectuate de echipa de control.
    (3) Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare/Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare este semnat/semnatã atât de cãtre echipa desemnatã pentru activitatea de constatare a neregulilor, cât şi de cãtre persoanele desemnate pentru desfãşurarea subactivitãţii de stabilire a debitorului.
    Art. 27^4. - În cazul în care ca urmare a desfãşurãrii sub-activitãţii de stabilire a debitorului prevãzute la art. 27^2 se stabileşte cã neregula provine din necorelãri între legislaţia naţionalã şi cea comunitarã, în aplicarea prevederilor art. 10 alin. (7) şi (8), se va menţiona, la pct. 12 din Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare, respectiv la pct. 13 din Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, ca «Debitor»: bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, dupã caz, şi se vor întreprinde demersurile prevãzute la art. 21 alin. (4).
    Art. 27^5. - În aplicarea prevederilor art. 39 din ordonanţã autoritãţile de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã au obligaţia de a organiza activitatea de urmãrire a stingerii creanţelor bugetare rezultate din nereguli de cãtre structuri distincte de structurile de control competente, prevãzute la art. 20 din ordonanţã."

    3. Dupã articolul 27^5 se introduce un nou capitol, capitolul IV, care cuprinde articolul 28, cu urmãtorul titlu:
    "CAPITOLUL IV
    Dispoziţii finale"

    4. Dupã anexa nr. 4 la normele metodologice se introduce o nouã anexã, anexa nr. 4^1, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

    5. Dupã anexa nr. 5 la normele metodologice se introduce o nouã anexã, anexa nr. 5^1, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

    ART. II
    În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instituţiile publice în cadrul cãrora funcţioneazã autoritãţile de management pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã au obligaţia luãrii mãsurilor organizatorice necesare aplicãrii prevederilor art. 27^2 şi art. 27^5 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, combaterea şi sancţionarea neregulilor apãrute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre.

                    PRIM-MINISTRU
                MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

                   Contrasemneazã:
                   ---------------
             Ministrul finanţelor publice,
                Bogdan Alexandru Drãgoi

            Ministrul afacerilor europene,
                     Leonard Orban

    Bucureşti, 3 aprilie 2012.
    Nr. 261.

    ANEXA 1
    -------
(Anexa nr. 4^1 la normele metodologice)
---------------------------------------

                       Aprob
                      -------
    ................................................
    (numele şi semnãtura conducãtorului autoritãţii emitente)
              (ştampila autoritãţii emitente)

                    PROCES-VERBAL
     de constatare a neregulilor şi de stabilire a
   creanţelor bugetare pentru programele operaţionale
           în cadrul obiectivului convergenţã

    Încheiat la data de .................................
    privind proiectul ....................., denumire .................., codul SMIS/MIS etc.
    1. Denumirea şi datele de identificare ale autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control

    a) .................(denumirea autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control)......................
    Echipa de control formatã din:
    - domnul/doamna ..........., având funcţia de ...........;
    - domnul/doamna ..........., având funcţia de ...........;
    - domnul/doamna ..........., având funcţia de ...........,
    din cadrul ..............................................,
    în baza .......(ordin/decizie/mandat/împuternicire).... nr. ......../.............,
    emis/emisã de............(numele conducãtorului autoritãţii emitente/forului superior)..., a procedat la efectuarea unei verificãri documentare şi/sau faptice a cazului de suspiciune de nereguli înregistrat la autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor europene cu nr. ..........., ce a avut drept scop verificarea aspectelor menţionate în ........(documentul/raportul de control/audit/verificare la faţa locului/sesizare de neregulã prin sistemul whistle blowing)................ nr. ..................../....(data)..... al ...........(emitent/În cazul sesizãrii prin sistemul whistle blowing se pãstreazã confidenţialitatea chiar dacã este cunoscutã identitatea persoanei care a semnalat neregula)........, conţinând constatãri cu implicaţii financiare ......(Se citeazã toate constatãrile din documentul emitentului.)...............
    b) Punctul de vedere exprimat de beneficiar/structura verificatã
    (Se va menţiona punctul de vedere al beneficiarului cu privire la constatãrile din documentul/raportul de control/audit/verificare la faţa locului înainte de efectuarea misiunii de control, dacã un asemenea punct de vedere a fost comunicat oficial autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene./În caz contrar, se solicitã punctul de vedere al beneficiarului/structurii verificate./În cazul în care nu exprimã un punct de vedere, se menţioneazã acest fapt.)
    .....................................................................
    c) Locul unde s-a desfãşurat verificarea ............................
    d) În perioada ......................................................
    2. Baza legalã a verificãrii
    a) Prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apãrute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora
    b) Contractul/Decizia/Acordul/Ordinul de finanţare
    3. Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului/structurii verificate
    a) Denumirea/Numele şi prenumele ................................
    b) Sediul/Domiciliul ............................................
    c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal ............
    d) Domiciliul fiscal ............................................
    e) Reprezentatul legal ..........................................
    4. Denumirea şi datele de identificare ale proiectului
    a) Numãrul şi data contractului/acordului/ordinului/deciziei de finanţare ....................
    b) Titlul proiectului .......................................................................
    c) Perioada de implementare .................................................................
    d) Bugetul total ........... lei, din care ........ lei pentru cheltuieli eligibile şi ......... lei pentru cheltuieli neeligibile
    e) Surse de finanţare:
    - contribuţie UE: ... - ...%;
    - contribuţie publicã naţionalã .... - ...%, din care:
    ● buget de stat ... - ...%;
    ● buget local ... - ...%;
    ● alte surse publice ... - ...%;
    - contribuţie privatã: ... - ...%;
    f) Stadiul actual de implementare ........................................ [Se specificã progresul financiar al proiectului sub aspectul încasãrilor beneficiarului (inclusiv sume primite în avans) şi sume plãtite de beneficiar, precum şi progresul fizic al proiectului.]
    5. Prezentarea verificãrilor efectuate
    Pentru fiecare dintre obiectivele care au fost urmãrite în cadrul verificãrii, respectiv pentru fiecare constatare a emitentului raportului de control/audit/documentului de sesizare, echipa de control detaliazã verificãrile efectuate şi care trebuie sã fie relevante pentru a susţine concluzia dacã suspiciunea de neregulã se confirmã sau nu, iar în cazul în care se confirmã, pentru a oferi asigurãri suficiente cã valoarea constatatã a fi fost cheltuitã necuvenit este cea corectã.
    Se vor prezenta atât natura verificãrilor (realitatea/legalitatea/conformitatea cheltuielilor cu reglementãrile naţionale şi comunitare), cât şi amploarea verificãrilor. (Se va menţiona întinderea verificãrilor, respectiv dacã cheltuielile efectuate au fost verificate în totalitate sau parţial, specificându-se procentual cuantumul verificãrilor.)
    În funcţie de specificul fiecãrui proiect, în cazul în care sunt necesare şi verificãri fizice/tehnice, se vor preciza instrumentele utilizate şi rezultatele obţinute.
    Acest control a avut la bazã verificarea, prin sondaj/total, a urmãtoarelor documente:
    .....................................................................................
    Alte constatãri (Se va menţiona dacã aspectele verificate în cadrul acestei acţiuni au mai fost/nu au mai fost verificate de cãtre alte organisme, nr. şi data documentului şi mãsurile luate/propuse, dupã caz) ..........................................
    6. Motivele de fapt
    ................................................................
    7. Temeiul de drept
    ................................................................
    8. Concluziile activitãţii de verificare
    ................................................................
    9. Valoarea cheltuielii afectate de nereguli
    Valoarea cheltuielii afectate de nereguli: ... lei, din care:
    - contribuţie din fonduri UE: ... - ...%*1);
    - contribuţie publicã naţionalã ... - ...%, din care:
    ● buget de stat ... - ...%;
    ● buget local ... - ...%;
    ● alte surse publice ... - ...%;
    - contribuţie privatã: ... - ...%;
    - TVA (recuperabilã, dupã caz) ........... .
    10. Documente probante
    [Se detaliazã documentele (cu nr. şi datã) pe care echipa de control le-a folosit în timpul controlului şi care sunt relevante pentru concluzia care a condus la constatarea neregulii şi stabilirea cuantumului sumei neeligibile/a creanţei bugetare.] Sumele constatate neeligibile au fost incluse în cererile de platã/de rambursare ale beneficiarului, dupã cum urmeazã:
    Cererea de rambursare nr. *2) ..../...
    - contribuţie din fonduri UE: ... - ...%*3);
    - contribuţie publicã naţionalã ... - ...%, din care:
    ● buget de stat ... - ...%;
    ● buget local ... - ...%;
    ● alte surse publice ... - ...%;
    - contribuţie privatã: ... - ...%;
    - TVA (recuperabilã, dupã caz) ...
    ..................................................


────────
    *1) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).
    *2) Vor fi menţionate toate cererile de rambursare care conţin cheltuieli neeligibile constatate prin prezentul proces-verbal, cu detaliere pe sursele de finanţare ale cheltuielilor neeligibile respective.
    *3) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).

    11. Cuantumul creanţei bugetare rezultate din nereguli
    Cuantumul creanţei bugetare rezultate din nereguli ................... lei, din care:
    - contribuţie din fonduri UE: ...
    - contribuţie publicã naţionalã de la bugetul de stat ...
    - TVA (recuperabilã, dupã caz) ... .
    12. Debitor
    a) Denumirea/Numele şi prenumele .............................
    b) Sediul/Domiciliul .........................................
    c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal .........
    d) Domiciliul fiscal .........................................
    e) Reprezentatul legal .......................................
    12.1. Motivele de fapt pentru desemnarea debitorului
    ..............................................................
    12.2. Temeiul de drept pentru desemnarea debitorului
    ..............................................................
    13. Creanţa bugetarã în sarcina debitorului
    Debitorul, .............................................................., datoreazã autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene un debit în valoare de ............................................... lei, dupã cum urmeazã:
    a) aferent bugetului Uniunii Europene .............. lei;
    b) aferent bugetului de stat .............. lei;
    c) aferent TVA recuperatã de la bugetul de stat, dupã caz ....... lei.
    14. Termen de platã
    În conformitate cu prevederile art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, scadenţa creanţei bugetare stabilitã prin prezentul titlu de creanţã este la 30 de zile de la data comunicãrii prezentului titlu de creanţã.
    Neplata creanţei bugetare, conform termenului stabilit, atrage dobândã şi recuperarea acesteia conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011.
    15. Cont bancar de recuperare
    Contul bancar al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în care urmeazã sã se recupereze debitul este ....................., deschis la .................., cod fiscal.......... .
    În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (20) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezentul proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare constituie titlu de creanţã.
    În temeiul art. 43 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezentul proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare constituie titlu executoriu, în caz de neplatã în termenul prevãzut la pct. 14 din prezentul proces-verbal.
    Împotriva mãsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţã se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publicã emitentã a titlului de creanţã.
    Prezentul proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare a fost întocmit în 3 (trei)*4) exemplare originale.
────────
    *4) Numãr minim, poate fi mai mare în funcţie de procedurile interne ale autoritãţii competente cu gestionarea fondurilor europene/structurii de control.

    Echipa de control formatã din:
    - domnul/doamna ...................., semnãtura ...............;
    - domnul/doamna ..................., semnãtura ................;
    - domnul/doamna ..................., semnãtura .............. .
    Persoanele desemnate pentru stabilirea debitorului:
    - domnul/doamna ....................., semnãtura ........;
    - domnul/doamna ....................., semnãtura ........ .

    ANEXA 2
    -------
(Anexa nr. 5^1 la normele metodologice)
--------------------------------------

                          Aprob
                          -----
    .................................................
  (numele şi semnãtura conducãtorului autoritãţii emitente)
             (ştampila autoritãţii emitente)

                        NOTĂ DE CONSTATARE
           a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor
            financiare pentru programele operaţionale
                în cadrul obiectivului convergenţã

    Încheiat la data de .........................................
    privind proiectul ........................, denumire ......................, codul SMIS/MIS etc.
    1. Denumirea şi datele de identificare ale autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control
    a) .......(denumirea autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control) ....
    Echipa de control formatã din:
    - domnul/doamna .........., având funcţia de ........;
    - domnul/doamna .........., având funcţia de ........;
    - domnul/doamna ........., având funcţia de .........,
    din cadrul .........................................,
    în baza ........(ordin/decizie/mandat/împuternicire)....... nr. ......../.........,
    emis/emisã de ....................(numele conducãtorului autoritãţii emitente/forului superior)........,
    a procedat la efectuarea unei verificãri documentare şi/sau faptice a cazului de suspiciune de nereguli înregistrat la autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor europene cu nr. ..............................., ce a avut drept scop verificarea aspectelor menţionate în ..................... [raportul de audit/raportul de verificare la faţa locului al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene sau al autoritãţii de certificare/raportul de verificare al Unitãţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (UCVAP)/Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP)/sesizarea de neregulã prin sistemul whistle blowing]

    nr. ........../.....(data).... al ......................(emitent/În cazul sesizãrii prin sistemul whistle blowing se pãstreazã confidenţialitatea chiar dacã este cunoscutã identitatea persoanei care a semnalat neregula.)................, conţinând constatãri cu implicaţii financiare ...........(Se citeazã toate constatãrile din documentul emitentului.)......
    b) Punctul de vedere exprimat de beneficiar/structura verificatã
    (Se va menţiona punctul de vedere al beneficiarului cu privire la constatãrile din documentul/raportul de control/audit înainte de efectuarea misiunii de control, dacã un asemenea punct de vedere a fost comunicat oficial autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene. În caz contrar, se solicitã punctul de vedere al beneficiarului/structurii verificate. În cazul în care nu exprimã un punct de vedere, se menţioneazã acest fapt.)
    .................................................................
    c) Locul unde s-a desfãşurat verificarea ........................
    d) În perioada ..................................................
    2. Baza legalã a verificãrii
    a) Prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apãrute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora
    b) Contractul/Decizia/Acordul/Ordinul de finanţare
    3. Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului/structurii verificate:
    a) Denumirea/Numele şi prenumele ........................
    b) Sediul/Domiciliul ....................................
    c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal ....
    d) Domiciliul fiscal ....................................
    e) Reprezentatul legal ..................................
    4. Denumirea şi datele de identificare ale proiectului
    a) Numãrul şi data contractului/acordului/ordinului/deciziei de finanţare ..................
    b) Titlul proiectului ..............................................
    c) Perioada de implementare ......................................
    d) Bugetul total ... lei, din care ... lei pentru cheltuieli eligibile şi ... lei pentru cheltuieli neeligibile
    e) Surse de finanţare:
    - contribuţie UE: ...-...%;
    - contribuţie publicã naţionalã ...-...%, din care:
    ● buget de stat ...-...%;
    ● buget local ...-...%;
    ● alte surse publice ...-...%;
    - contribuţie privatã: ...-...%; ...
    f) Stadiul actual de implementare ........................................ [Se specificã progresul financiar al proiectului sub aspectul încasãrilor beneficiarului (inclusiv sume primite în avans) şi sume plãtite de beneficiar, precum şi progresul fizic al proiectului.]
    5. Denumirea şi datele de identificare ale contractului
    a) Numãrul şi data contractului de achiziţie ........................
    b) Contractor .......................................................
    c) Obiectul (denumirea) contractului ................................
    d) Tipul contractului de achiziţie (publicã/privatã):...............
    e) Perioada de implementare ........................................
    f) Valoarea contractului ......... lei, la care se adaugã ........... lei TVA
    g) Stadiul actual de implementare ........................................ (Se specificã progresul financiar al contractului sub aspectul sumelor plãtite de beneficiar, precum şi progresul fizic al contractului.)
    6. Prezentarea verificãrilor efectuate
    Pentru fiecare dintre obiectivele care au fost urmãrite în cadrul verificãrii, respectiv pentru fiecare constatare a emitentului raportului de control/audit/documentului de sesizare, echipa de control detaliazã verificãrile efectuate şi care trebuie sã fie relevante pentru a susţine concluzia dacã suspiciunea de neregulã se confirmã sau nu, iar în cazul în care se confirmã, pentru a oferi asigurãri suficiente cã valoarea corecţiei financiare aplicate este corectã şi conformã cu anexa la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011.
    Se va prezenta amploarea verificãrilor. (Se va menţiona întinderea verificãrilor, respectiv dacã au fost verificate numai elementele constatate în rapoarte sau şi alte aspecte care ar putea conduce la încãlcarea regulilor în materie de achiziţii, precum şi dacã verificãrile aceloraşi aspecte semnalate au fost extinse şi asupra altor contracte.)
    Acest control a avut la bazã verificarea urmãtoarelor documente:
    ...............................................................
    Alte constatãri (Se va menţiona dacã aspectele verificate în cadrul acestei acţiuni au mai fost/nu au mai fost verificate de cãtre alte organisme, nr. şi data documentului şi mãsurile luate/propuse, dupã caz.) .............................
    ...............................................................
    7. Motivele de fapt
    ...............................................................
    8. Temeiul de drept
    ...............................................................
    (În principiu, se porneşte de la stabilirea principiilor încãlcate - transparenţã, nediscriminare, tratament egal, eficienţa utilizãrii fondurilor - şi se detaliazã prevederea încãlcatã.)
    9. Concluziile activitãţii de verificare
    ...............................................................
    (În cazul în care concluziile verificãrii justificã aplicarea unei corecţii financiare, se specificã abaterea constatatã, descrierea abaterii şi corecţia aplicatã, în cuantum procentual, potrivit anexei la ordonanţã.)
    10. Valoarea corecţiei financiare
    Valoarea corecţiei financiare: ... lei, din care:
    - contribuţie din fonduri UE:... - ...%*1);
    - contribuţie publicã naţionalã... -...%, din care:
    ● buget de stat... -...%;
    ● buget local... -...%;
    ● alte surse publice... -...%;
    - contribuţie privatã:... -...%;
    - TVA (recuperabilã, dupã caz)... .
    11. Valoarea creanţei bugetare
    Valoarea creanţei bugetare rezultate din aplicarea corecţiei financiare ................... lei, din care:
    - contribuţie din fonduri UE: ...;
    - contribuţie publicã naţionalã de la bugetul de stat ...;
    - TVA (recuperabilã, dupã caz) ... .
    12. Documente probante
    [Se detaliazã documentele (cu nr. şi datã) pe care echipa de control le-a folosit în timpul controlului şi care sunt relevante pentru concluzia care a condus la constatarea neregulii şi stabilirea corecţiei financiare]. Sumele neeligibile rezultate ca urmare a aplicãrii corecţiei financiare au fost incluse în cererile de platã/de rambursare ale beneficiarului, dupã cum urmeazã:
    Cererea de rambursare nr.*2).../...:
    - contribuţie din fonduri UE:... -...%*3);
────────
    *1) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).
    *2) Vor fi menţionate toate cererile de rambursare care conţin cheltuieli neeligibile constatate prin prezentul proces-verbal, cu detaliere pe sursele de finanţare ale cheltuielilor neeligibile respective.
    *3) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).

    - contribuţie publicã naţionalã... - ...%, din care:
    ● buget de stat... -...%;
    ● buget local... -...%;
    ● alte surse publice... -...%;
    - contribuţie privatã:... -...%;
    - TVA (recuperabilã, dupã caz)...
    ...............................................................................................
    (Sau, în cazul în care nu au fost rambursate beneficiarului, se va specifica în mod expres acest fapt.)
    13. Debitor
    a) Denumirea/Numele şi prenumele .....................
    b) Sediul/Domiciliul .................................
    c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal .........
    d) Domiciliul fiscal .........................................
    e) Reprezentatul legal .......................................
    13.1. Motivele de fapt pentru desemnarea debitorului
    ..............................................................
    13.2. Temeiul de drept pentru desemnarea debitorului
    ..............................................................
    14. Creanţa bugetarã în sarcina debitorului
    (În cazul în care sumele devenite neeligibile, ca urmare a aplicãrii corecţiilor financiare, nu au fost plãtite de beneficiar/rambursate beneficiarului, acestea nu se constituie în creanţã bugetarã.)
    Debitorul, ................., datoreazã autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene un debit în valoare de........ lei, dupã cum urmeazã:
    a) aferent bugetului UE.............. lei;
    b) aferent bugetului de stat.............. lei;
    c) aferent TVA recuperatã de la bugetul de stat, dupã caz ... lei.
    15. Termen de platã
    În conformitate cu prevederile art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, scadenţa creanţei bugetare stabilitã prin prezentul titlu de creanţã este la 30 de zile de la data comunicãrii prezentului titlu de creanţã.
    Neplata creanţei bugetare, conform termenului stabilit, atrage calculul dobânzilor şi recuperarea acestora, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011.
    16. Cont bancar de recuperare
    Contul bancar al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în care urmeazã sã se recupereze debitul este ........ deschis la ................, cod fiscal ........ .
    În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (20) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezenta notã de constatare a neregulilor şi stabilire a corecţiilor financiare constituie titlu de creanţã.
    În temeiul art. 43 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezenta notã de constatare a neregulilor şi stabilire a corecţiilor financiare constituie titlu executoriu, în caz de neplatã în termenul prevãzut la pct. 15 din prezenta notã de constatare.
    Împotriva mãsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţã se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publicã emitentã a titlului de creanţã.
    Prezenta notã de constatare a neregulilor şi stabilire a corecţiilor financiare a fost întocmitã în 3 (trei)*4) exemplare originale.
────────
    *4) Numãr minim, poate fi mai mare în funcţie de procedurile interne ale autoritãţii competente cu gestionarea fondurilor europene/structurii de control.

    Echipa de control formatã din:
    - domnul/doamna .................., semnãtura ..........;
    - domnul/doamna ................., semnãtura ..........;
    - domnul/doamna ................, semnãtura........... .
    Persoanele desemnate pentru stabilirea debitorului:
    - domnul/doamna ............., semnãtura ............;
    - domnul/doamna.............., semnãtura ........... .

                              --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016