────────
*1) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).
*2) Vor fi menţionate toate cererile de rambursare care conţin cheltuieli neeligibile constatate prin prezentul proces-verbal, cu detaliere pe sursele de finanţare ale cheltuielilor neeligibile respective.
*3) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).
11. Cuantumul creanţei bugetare rezultate din nereguli
Cuantumul creanţei bugetare rezultate din nereguli ................... lei, din care:
- contribuţie din fonduri UE: ...
- contribuţie publicã naţionalã de la bugetul de stat ...
- TVA (recuperabilã, dupã caz) ... .
12. Debitor
a) Denumirea/Numele şi prenumele .............................
b) Sediul/Domiciliul .........................................
c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal .........
d) Domiciliul fiscal .........................................
e) Reprezentatul legal .......................................
12.1. Motivele de fapt pentru desemnarea debitorului
..............................................................
12.2. Temeiul de drept pentru desemnarea debitorului
..............................................................
13. Creanţa bugetarã în sarcina debitorului
Debitorul, .............................................................., datoreazã autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene un debit în valoare de ............................................... lei, dupã cum urmeazã:
a) aferent bugetului Uniunii Europene .............. lei;
b) aferent bugetului de stat .............. lei;
c) aferent TVA recuperatã de la bugetul de stat, dupã caz ....... lei.
14. Termen de platã
În conformitate cu prevederile art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, scadenţa creanţei bugetare stabilitã prin prezentul titlu de creanţã este la 30 de zile de la data comunicãrii prezentului titlu de creanţã.
Neplata creanţei bugetare, conform termenului stabilit, atrage dobândã şi recuperarea acesteia conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011.
15. Cont bancar de recuperare
Contul bancar al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în care urmeazã sã se recupereze debitul este ....................., deschis la .................., cod fiscal.......... .
În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (20) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezentul proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare constituie titlu de creanţã.
În temeiul art. 43 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezentul proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare constituie titlu executoriu, în caz de neplatã în termenul prevãzut la pct. 14 din prezentul proces-verbal.
Împotriva mãsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţã se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publicã emitentã a titlului de creanţã.
Prezentul proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare a fost întocmit în 3 (trei)*4) exemplare originale.
────────
*4) Numãr minim, poate fi mai mare în funcţie de procedurile interne ale autoritãţii competente cu gestionarea fondurilor europene/structurii de control.
Echipa de control formatã din:
- domnul/doamna ...................., semnãtura ...............;
- domnul/doamna ..................., semnãtura ................;
- domnul/doamna ..................., semnãtura .............. .
Persoanele desemnate pentru stabilirea debitorului:
- domnul/doamna ....................., semnãtura ........;
- domnul/doamna ....................., semnãtura ........ .
ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 5^1 la normele metodologice)
--------------------------------------
Aprob
-----
.................................................
(numele şi semnãtura conducãtorului autoritãţii emitente)
(ştampila autoritãţii emitente)
NOTĂ DE CONSTATARE
a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor
financiare pentru programele operaţionale
în cadrul obiectivului convergenţã
Încheiat la data de .........................................
privind proiectul ........................, denumire ......................, codul SMIS/MIS etc.
1. Denumirea şi datele de identificare ale autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control
a) .......(denumirea autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control) ....
Echipa de control formatã din:
- domnul/doamna .........., având funcţia de ........;
- domnul/doamna .........., având funcţia de ........;
- domnul/doamna ........., având funcţia de .........,
din cadrul .........................................,
în baza ........(ordin/decizie/mandat/împuternicire)....... nr. ......../.........,
emis/emisã de ....................(numele conducãtorului autoritãţii emitente/forului superior)........,
a procedat la efectuarea unei verificãri documentare şi/sau faptice a cazului de suspiciune de nereguli înregistrat la autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor europene cu nr. ..............................., ce a avut drept scop verificarea aspectelor menţionate în ..................... [raportul de audit/raportul de verificare la faţa locului al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene sau al autoritãţii de certificare/raportul de verificare al Unitãţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (UCVAP)/Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP)/sesizarea de neregulã prin sistemul whistle blowing]
nr. ........../.....(data).... al ......................(emitent/În cazul sesizãrii prin sistemul whistle blowing se pãstreazã confidenţialitatea chiar dacã este cunoscutã identitatea persoanei care a semnalat neregula.)................, conţinând constatãri cu implicaţii financiare ...........(Se citeazã toate constatãrile din documentul emitentului.)......
b) Punctul de vedere exprimat de beneficiar/structura verificatã
(Se va menţiona punctul de vedere al beneficiarului cu privire la constatãrile din documentul/raportul de control/audit înainte de efectuarea misiunii de control, dacã un asemenea punct de vedere a fost comunicat oficial autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene. În caz contrar, se solicitã punctul de vedere al beneficiarului/structurii verificate. În cazul în care nu exprimã un punct de vedere, se menţioneazã acest fapt.)
.................................................................
c) Locul unde s-a desfãşurat verificarea ........................
d) În perioada ..................................................
2. Baza legalã a verificãrii
a) Prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apãrute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora
b) Contractul/Decizia/Acordul/Ordinul de finanţare
3. Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului/structurii verificate:
a) Denumirea/Numele şi prenumele ........................
b) Sediul/Domiciliul ....................................
c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal ....
d) Domiciliul fiscal ....................................
e) Reprezentatul legal ..................................
4. Denumirea şi datele de identificare ale proiectului
a) Numãrul şi data contractului/acordului/ordinului/deciziei de finanţare ..................
b) Titlul proiectului ..............................................
c) Perioada de implementare ......................................
d) Bugetul total ... lei, din care ... lei pentru cheltuieli eligibile şi ... lei pentru cheltuieli neeligibile
e) Surse de finanţare:
- contribuţie UE: ...-...%;
- contribuţie publicã naţionalã ...-...%, din care:
● buget de stat ...-...%;
● buget local ...-...%;
● alte surse publice ...-...%;
- contribuţie privatã: ...-...%; ...
f) Stadiul actual de implementare ........................................ [Se specificã progresul financiar al proiectului sub aspectul încasãrilor beneficiarului (inclusiv sume primite în avans) şi sume plãtite de beneficiar, precum şi progresul fizic al proiectului.]
5. Denumirea şi datele de identificare ale contractului
a) Numãrul şi data contractului de achiziţie ........................
b) Contractor .......................................................
c) Obiectul (denumirea) contractului ................................
d) Tipul contractului de achiziţie (publicã/privatã):...............
e) Perioada de implementare ........................................
f) Valoarea contractului ......... lei, la care se adaugã ........... lei TVA
g) Stadiul actual de implementare ........................................ (Se specificã progresul financiar al contractului sub aspectul sumelor plãtite de beneficiar, precum şi progresul fizic al contractului.)
6. Prezentarea verificãrilor efectuate
Pentru fiecare dintre obiectivele care au fost urmãrite în cadrul verificãrii, respectiv pentru fiecare constatare a emitentului raportului de control/audit/documentului de sesizare, echipa de control detaliazã verificãrile efectuate şi care trebuie sã fie relevante pentru a susţine concluzia dacã suspiciunea de neregulã se confirmã sau nu, iar în cazul în care se confirmã, pentru a oferi asigurãri suficiente cã valoarea corecţiei financiare aplicate este corectã şi conformã cu anexa la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011.
Se va prezenta amploarea verificãrilor. (Se va menţiona întinderea verificãrilor, respectiv dacã au fost verificate numai elementele constatate în rapoarte sau şi alte aspecte care ar putea conduce la încãlcarea regulilor în materie de achiziţii, precum şi dacã verificãrile aceloraşi aspecte semnalate au fost extinse şi asupra altor contracte.)
Acest control a avut la bazã verificarea urmãtoarelor documente:
...............................................................
Alte constatãri (Se va menţiona dacã aspectele verificate în cadrul acestei acţiuni au mai fost/nu au mai fost verificate de cãtre alte organisme, nr. şi data documentului şi mãsurile luate/propuse, dupã caz.) .............................
...............................................................
7. Motivele de fapt
...............................................................
8. Temeiul de drept
...............................................................
(În principiu, se porneşte de la stabilirea principiilor încãlcate - transparenţã, nediscriminare, tratament egal, eficienţa utilizãrii fondurilor - şi se detaliazã prevederea încãlcatã.)
9. Concluziile activitãţii de verificare
...............................................................
(În cazul în care concluziile verificãrii justificã aplicarea unei corecţii financiare, se specificã abaterea constatatã, descrierea abaterii şi corecţia aplicatã, în cuantum procentual, potrivit anexei la ordonanţã.)
10. Valoarea corecţiei financiare
Valoarea corecţiei financiare: ... lei, din care:
- contribuţie din fonduri UE:... - ...%*1);
- contribuţie publicã naţionalã... -...%, din care:
● buget de stat... -...%;
● buget local... -...%;
● alte surse publice... -...%;
- contribuţie privatã:... -...%;
- TVA (recuperabilã, dupã caz)... .
11. Valoarea creanţei bugetare
Valoarea creanţei bugetare rezultate din aplicarea corecţiei financiare ................... lei, din care:
- contribuţie din fonduri UE: ...;
- contribuţie publicã naţionalã de la bugetul de stat ...;
- TVA (recuperabilã, dupã caz) ... .
12. Documente probante
[Se detaliazã documentele (cu nr. şi datã) pe care echipa de control le-a folosit în timpul controlului şi care sunt relevante pentru concluzia care a condus la constatarea neregulii şi stabilirea corecţiei financiare]. Sumele neeligibile rezultate ca urmare a aplicãrii corecţiei financiare au fost incluse în cererile de platã/de rambursare ale beneficiarului, dupã cum urmeazã:
Cererea de rambursare nr.*2).../...:
- contribuţie din fonduri UE:... -...%*3);
────────
*1) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).
*2) Vor fi menţionate toate cererile de rambursare care conţin cheltuieli neeligibile constatate prin prezentul proces-verbal, cu detaliere pe sursele de finanţare ale cheltuielilor neeligibile respective.
*3) Valoarea procentualã se calculeazã numai la valoarea cheltuielilor din contribuţia UE şi naţionalã, inclusiv privatã (fãrã valoarea aferentã TVA recuperabile).
- contribuţie publicã naţionalã... - ...%, din care:
● buget de stat... -...%;
● buget local... -...%;
● alte surse publice... -...%;
- contribuţie privatã:... -...%;
- TVA (recuperabilã, dupã caz)...
...............................................................................................
(Sau, în cazul în care nu au fost rambursate beneficiarului, se va specifica în mod expres acest fapt.)
13. Debitor
a) Denumirea/Numele şi prenumele .....................
b) Sediul/Domiciliul .................................
c) Codul unic de înregistrare/Codul numeric personal .........
d) Domiciliul fiscal .........................................
e) Reprezentatul legal .......................................
13.1. Motivele de fapt pentru desemnarea debitorului
..............................................................
13.2. Temeiul de drept pentru desemnarea debitorului
..............................................................
14. Creanţa bugetarã în sarcina debitorului
(În cazul în care sumele devenite neeligibile, ca urmare a aplicãrii corecţiilor financiare, nu au fost plãtite de beneficiar/rambursate beneficiarului, acestea nu se constituie în creanţã bugetarã.)
Debitorul, ................., datoreazã autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene un debit în valoare de........ lei, dupã cum urmeazã:
a) aferent bugetului UE.............. lei;
b) aferent bugetului de stat.............. lei;
c) aferent TVA recuperatã de la bugetul de stat, dupã caz ... lei.
15. Termen de platã
În conformitate cu prevederile art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, scadenţa creanţei bugetare stabilitã prin prezentul titlu de creanţã este la 30 de zile de la data comunicãrii prezentului titlu de creanţã.
Neplata creanţei bugetare, conform termenului stabilit, atrage calculul dobânzilor şi recuperarea acestora, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011.
16. Cont bancar de recuperare
Contul bancar al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în care urmeazã sã se recupereze debitul este ........ deschis la ................, cod fiscal ........ .
În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (20) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezenta notã de constatare a neregulilor şi stabilire a corecţiilor financiare constituie titlu de creanţã.
În temeiul art. 43 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 66/2011, prezenta notã de constatare a neregulilor şi stabilire a corecţiilor financiare constituie titlu executoriu, în caz de neplatã în termenul prevãzut la pct. 15 din prezenta notã de constatare.
Împotriva mãsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţã se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publicã emitentã a titlului de creanţã.
Prezenta notã de constatare a neregulilor şi stabilire a corecţiilor financiare a fost întocmitã în 3 (trei)*4) exemplare originale.
────────
*4) Numãr minim, poate fi mai mare în funcţie de procedurile interne ale autoritãţii competente cu gestionarea fondurilor europene/structurii de control.
Echipa de control formatã din:
- domnul/doamna .................., semnãtura ..........;
- domnul/doamna ................., semnãtura ..........;
- domnul/doamna ................, semnãtura........... .
Persoanele desemnate pentru stabilirea debitorului:
- domnul/doamna ............., semnãtura ............;
- domnul/doamna.............., semnãtura ........... .
--------