Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 261 din 22 februarie 2001  privind criteriile si metodologia de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 261 din 22 februarie 2001 privind criteriile si metodologia de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 6 martie 2001


În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 19 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În sensul prezentei hotãrâri, termenii urmãtori sunt definiţi astfel:
a) loc de munca: zona, spaţiu strict delimitat, înzestratã cu mijloace de munca, utilaje, unelte, mijloace de transport, mobilier, şi obiecte ale muncii, materii prime, materiale, semifabricate, organizatã în vederea realizãrii unei operaţiuni, lucrãri sau pentru îndeplinirea unei funcţii de cãtre un executant individual sau colectiv cu pregãtirea şi indemanarea necesare, în condiţii tehnice, organizatorice şi de protecţie a muncii precizate;
b) factor de risc de imbolnavire profesionalã: însuşire, stare, proces, fenomen, comportament, proprii elementelor implicate în procesul muncii, care pot provoca îmbolnãviri profesionale.
(2) Factorii de risc de imbolnavire profesionalã cuprind factorii proprii mediului de munca: factorii fizici, chimici, biologici, denumiţi în continuare noxe profesionale.
ART. 2
(1) Criteriile pentru încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite sunt urmãtoarele:
a) prezenta în mediul de munca a noxelor profesionale fizice constând în zgomot, vibratii, unde electromagnetice, presiune, radiatii ionizante, radiatii lase r de putere neprotejate, precum şi a noxelor profesionale chimice sau biologice prevãzute în Normele generale de protecţie a muncii, care nu respecta limitele admise prevãzute în aceste norme;
b) rãspunsul specific al organismului la agresiunea noxei profesionale, evidenţiat prin indicatori de expunere şi/sau de efect biologic, stabiliţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei;
c) morbiditatea, exprimatã prin boli profesionale înregistrate la locul de munca în ultimii 15 ani.
(2) Încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite se face cu respectarea dispoziţiilor art. 7 şi/sau art. 8, dupã caz, şi cu îndeplinirea cumulativa a criteriilor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b) sau la alin. (1) lit. a) şi c).
(3) Pentru locurile de munca în care sunt prezente substanţe foarte periculoase notate cu Fp în anexele nr. 17 şi 18 la Normele generale de protecţie a muncii sau noxe profesionale biologice, care nu au prevãzutã limita admisibilã, simpla prezenta reprezintã noxa profesionalã.
ART. 3
(1) Încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite se face în cadrul urmãtoarei metodologii, alcãtuitã dintr-o succesiune recomandatã de operaţiuni specifice şi care constau în:
a) nominalizarea în vederea încadrãrii locurilor de munca în condiţii deosebite şi stabilirea criteriilor aplicabile pentru aceasta încadrare, care se face de angajator împreunã cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupã caz, cu reprezentanţii salariaţilor, în cadrul Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca, acolo unde acesta este înfiinţat;
b) expertizarea locurilor de munca din punct de vedere al protecţiei muncii;
c) efectuarea determinarilor de noxe profesionale, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1); buletinele de determinãri trebuie sa cuprindã cel puţin urmãtoarele date: unitatea, secţia, atelierul, locul de munca, noxa profesionalã, valoarea masurata, valoarea limita admisã, metodele de mãsurare;
d) solicitarea de cãtre angajator de la instituţiile abilitate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei a listei cuprinzând bolile profesionale înregistrate sau a listei cuprinzând efectuarea controlului medical pentru personalul care lucreazã în locuri de munca în condiţii deosebite, pentru determinarea rãspunsului specific al organismului;
e) efectuarea evaluãrii locurilor de munca nominalizate la lit. a), care se face de angajator împreunã cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupã caz, cu reprezentanţii salariaţilor, în cadrul Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca acolo unde acesta este înfiinţat, conform anexei nr. 2 sau 3;
f) stabilirea mãsurilor tehnice, sanitare şi organizatorice de protecţie a muncii corespunzãtor condiţiilor de munca şi factorilor de mediu specifici locului de munca;
g) obţinerea avizului inspectoratului teritorial de munca în conformitate cu prevederile art. 4;
i) stabilirea locurilor de munca în condiţii deosebite în conformitate cu <>art. 19 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale.
(2) Pentru încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite este obligatoriu ca noxa profesionalã determinata sa se regaseasca ca efect asupra stãrii de sãnãtate şi/sau ca noxa profesionalã ce a avut efect asupra stãrii de sãnãtate sa se regaseasca în determinarile efectuate la locurile de munca.
(3) Instituţiile abilitate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, prevãzute în anexa nr. 1, au obligaţia sa transmitã lista cuprinzând bolile profesionale înregistrate în ultimii 15 ani, în termen de 15 zile de la data solicitãrii, care trebuie sa cuprindã cel puţin urmãtoarele date: perioada de înregistrare, locul de munca, denumirea imbolnavirii, factorul nociv responsabil.
(4) Instituţiile abilitate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, care au efectuat controlul medical, au obligaţia sa transmitã sinteza analizelor medicale în termen de 15 zile de la finalizarea controlului medical, care trebuie sa cuprindã cel puţin urmãtoarele date: locul de munca, numãrul de persoane investigate, indicatorul biologic alterat, factorul nociv responsabil.
ART. 4
(1) Avizul inspectoratului teritorial de munca pentru încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite va cuprinde şi se va acorda în baza urmãtoarelor documente:
a) determinarile de noxe, efectuate de laboratoare abilitate prevãzute în anexa nr. 1, care se fac numai în prezenta inspectorilor de munca, certificând ca la data efectuãrii acestora s-au aplicat mãsurile tehnico-organizatorice pentru normalizarea condiţiilor de munca, ca toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţioneazã normal, conform proiectului, şi ca procesele tehnologice se desfãşoarã în condiţii normale;
b) constatãrile efectuate de inspectoratele teritoriale de munca, ce vor fi consemnate într-un proces-verbal şi vor face referire directa la respectarea prevederilor Normelor generale de protecţie a muncii, Normelor specifice de securitate a muncii şi ale celorlalte acte normative din domeniu;
c) copii de pe lista cuprinzând bolile profesionale sau sinteza analizelor medicale şi fişa de evaluare prevãzutã în anexa nr. 2 sau 3.
(2) Avizul acordat are o valabilitate de cel mult 3 ani, cu posibilitate de prelungire.
ART. 5
(1) Angajatorul este obligat sa depunã la casele teritoriale de pensii, la definitivarea contractului colectiv de munca, avizul inspectoratului teritorial de munca prin care se dovedeşte încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite şi lista cuprinzând categoriile profesionale care lucreazã în aceste locuri de munca.
(2) Modificãrile intervenite referitoare la locurile de munca în condiţii deosebite, lista cuprinzând activitãţile şi categoriile profesionale vor fi comunicate caselor teritoriale de pensii de cãtre angajator.
(3) Angajatorul este obligat sa depunã lunar la casele teritoriale de pensii lista cuprinzând persoanele care în luna anterioarã şi-au desfãşurat activitatea în locuri de munca în condiţii deosebite.
(4) Modelul listelor, termenele şi modalitãţile de depunere sau comunicare a acestor documente se vor stabili prin hotãrâre a Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
ART. 6
(1) Inspecţia Muncii şi Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale vor transmite Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale lista cuprinzând locurile de munca în condiţii deosebite şi categoriile profesionale care lucreazã în aceste locuri de munca.
(2) Modelul listelor, termenele şi modalitãţile de depunere sau de comunicare a acestor documente se vor stabili de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 7
Încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite se va face numai în situaţia în care angajatorii au luat mãsurile tehnico-organizatorice potrivit <>Legii protecţiei muncii nr. 90/1996 , republicatã, Normelor generale de protecţie a muncii, Normelor specifice de securitate a muncii şi altor reglementãri tehnice aplicabile.
ART. 8
(1) Angajatorii care şi-au nominalizat locuri de munca în condiţii deosebite şi care nu se încadreazã în prevederile art. 7 sunt obligaţi ca pe o perioada de 6 ani de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, sa ia toate mãsurile tehnico-organizatorice pentru a normaliza condiţiile de munca în conformitate cu <>Legea nr. 90/1996 , republicatã, cu Normele generale de protecţie a muncii, Normele specifice de securitate a muncii sau cu alte reglementãri aplicabile în domeniu.
(2) În perioada prevãzutã la alin. (1) locurile de munca se considera încadrate în locuri de munca în condiţii deosebite pe toatã durata luãrii mãsurilor tehnico-organizatorice pentru normalizarea condiţiilor de munca.
(3) Angajatorii vor raporta semestrial inspectoratelor teritoriale de munca în a cãror raza îşi desfãşoarã activitatea respectiva realizarea mãsurilor tehnico-organizatorice pentru normalizarea condiţiilor de munca, în vederea prevenirii accidentelor de munca şi a imbolnavirilor profesionale.
(4) La termenele scadente ale mãsurilor stabilite sau dupã perioada prevãzutã la alin. (1) dispoziţiile alin. (2) îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 9
Angajatorii care au nominalizate locuri de munca în condiţii deosebite sunt obligaţi, pe propria cheltuiala, sa îi supunã controlului medical periodic, în conformitate cu reglementãrile Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, pe toţi salariaţii care îşi desfãşoarã activitatea în aceste condiţii, prin instituţii abilitate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 10
Încadrarea tuturor categoriilor de salariaţi în locurile de munca în condiţii deosebite se face numai în cazul în care activitatea lor se desfãşoarã efectiv în aceste locuri de munca potrivit programului normal de lucru.
ART. 11
(1) Nominalizarea salariaţilor care îşi desfãşoarã activitatea în locurile de munca în condiţii deosebite, potrivit art. 10, se face de angajator împreunã cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupã caz, cu reprezentanţii salariaţilor, în cadrul Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca acolo unde acesta este înfiinţat.
(2) Stagiul de cotizare în condiţii deosebite de munca se stabileşte în condiţiile legii.
ART. 12
Perioadele în care un salariat lucreazã permanent în locuri de munca în condiţii deosebite se stabilesc prin decizie a angajatorului care reglementeazã atribuţiile de serviciu ce revin fiecãrui salariat conform sarcinii specifice, în raport cu funcţia îndeplinitã.
ART. 13
Perioada în care un salariat care lucreazã în locuri de munca în condiţii deosebite a fost în concediu de odihna sau în incapacitate de munca se considera timp în care activitatea s-a desfãşurat în condiţiile locului de munca în care a lucrat la data ivirii acestei situaţii.
ART. 14
(1) Dovedirea perioadelor de activitate desfasurata în locuri de munca în condiţii deosebite în vederea pensionãrii se face pe baza înregistrãrii acestora în carnetul de munca, conform metodologiei stabilite de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, pe baza unei adeverinte emise de angajatorul la care a lucrat salariatul respectiv sau pe baza listelor cuprinzând persoanele care au desfãşurat activitatea în locuri de munca în condiţii deosebite.
(2) În cazul distrugerii arhivelor, doveditã cu acte, se poate reconstitui potrivit legii, prin hotãrâre judecãtoreascã, perioada lucrata în condiţii deosebite.
ART. 15
Locurile de munca, activitãţile şi categoriile profesionale încadrate în grupele I şi a II-a de munca pana la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri sunt considerate activitãţi desfãşurate în condiţii deosebite, cu excepţia celor care, conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , sunt prevãzute ca fiind activitãţi desfãşurate în locuri de munca în condiţii speciale.
ART. 16
Angajatorii care au locuri de munca, activitãţi şi categorii profesionale încadrate în grupele I şi a II-a de munca vor face reevaluarea acestora, în vederea încadrãrii locurilor de munca în condiţii deosebite, respectând dispoziţiile prezentei hotãrâri, în cel mult 90 zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 17
Expertizarea tehnica a locurilor de munca în condiţii deosebite se efectueazã de angajator, inspectoratele teritoriale de munca, Institutul Naţional de CercetareDezvoltare pentru Protecţia Muncii sau de alte organisme recunoscute de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 18
Angajatorii care nu au primit aviz pentru încadrarea locurilor de munca în condiţii deosebite pot formula plângere în termen de 15 zile de la data comunicãrii, la Inspecţia Muncii, care o va soluţiona în termen de 30 de zile.
ART. 19
Costurile activitãţilor de expertizare, de determinãri de noxe, de control medical, precum şi cele legate de obţinerea avizului inspectoratului teritorial de munca se suporta de cãtre angajator.
ART. 20
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data de 1 aprilie 2001.
ART. 21
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 22
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 407/1990 privind reglementarea unor drepturi ce se acorda salariaţilor din unitãţile de cercetare, explorare, exploatare şi prelucrare a materiilor prime nucleare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 156 din 9 iulie 1992, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 478/1990 privind locurile de munca, activitãţile şi categoriile profesionale din Întreprinderea "Acumulatorul" Bucureşti şi Întreprinderea de Produse Electrotehnice (Fabrica de acumulatori) Bistrita ce se încadreazã în grupele I şi a II-a de munca în vederea pensionãrii, precum şi condiţiile de pensionare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 24 aprilie 1992;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 559/1990 privind acordarea unor drepturi personalului din industria chimica şi petrochimica, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 8 mai 1992, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 481/1990 privind încadrarea personalului în grupele I şi a II-a de munca de la locurile de munca şi activitãţile cu condiţii deosebite apãrute dupã anul 1969 în unitãţile Ministerului Industriei Metalurgice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 24 aprilie 1992, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) <>Hotãrârea Guvernului nr. 647/1990 privind acordarea unor drepturi personalului din unitãţile subordonate Ministerului Industriei Uşoare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 7 mai 1992;
f) <>Hotãrârea Guvernului nr. 671/1990 privind încadrarea în grupa I de munca în vederea pensionãrii a personalului existent la I.R.E.M.O.A.S. Bucureşti, în cadrul Atelierului de acoperiri metalice pe cale galvanica, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 7 mai 1992;
g) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.223/1990 privind încadrarea în grupa a II-a de munca, în vederea pensionãrii, a unor locuri de munca sau activitãţi din construcţii-montaj, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 109 din 27 mai 1992;
h) <>Hotãrârea Guvernului nr. 406/1991 privind locurile de munca, activitãţile şi categoriile de personal din Combinatul de Metalurgie Neferoasa Copsa Mica, Întreprinderea de Metalurgie Neferoasa Firiza şi Întreprinderea Metalurgica "Neferal" Bucureşti ce se încadreazã în grupele I şi II de munca în vederea pensionãrii, precum şi condiţiile de pensionare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 16 iunie 1992;
i) <>Hotãrârea Guvernului nr. 620/1992 privind încadrarea în grupa I şi a II-a de munca, în vederea pensionãrii, a unor lucrãtori din activitatea de exploatare şi transport forestier, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 27 octombrie 1992;
j) <>Hotãrârea Guvernului nr. 456 din 28 aprilie 1990 privind acordarea unor drepturi personalului din industria chimica şi petrochimica;
k) Hotãrârea Guvernului nr. 512/P.R. din 10 februarie 1990 privind stabilirea unor drepturi pentru personalul din cadrul Combinatului Metalurgic de Metale Neferoase Copsa Mica;
l) Ordinul comun al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii nr. 253/1M/7.503 din 7 august 1995 privind precizarea locurilor de munca, activitãţilor şi categoriilor profesionale cu condiţii deosebite din Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care se încadreazã în grupele I şi II de munca în vederea pensionãrii;
m) Ordinul comun al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii nr. 2.120/662/1999 privind încadrarea în grupa II de munca a unor locuri de munca şi activitãţi din cadrul Societãţii Comerciale "Aerostar" - S.A. Bacau, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 508 din 20 octombrie 1999;
n) orice alte dispoziţii contrare prezentei hotãrâri.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

A. Instituţiile abilitate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei pentru evidenta bolilor profesionale:

a) institutele de sãnãtate publica - colectivul Epidemiologia bolilor profesionale, a bolilor legate de profesiune şi comunicarea riscului;
b) Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã - colectivul Statistica bolilor profesionale;
c) direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti - compartimentul Supravegherea stãrii de sãnãtate şi programe de sãnãtate publica.

B. Instituţii care au în structura laboratoare abilitate pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale:

a) direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
b) clinicile de medicina muncii sau boli profesionale;
c) Inspecţia Muncii, prin Centrul de Monitorizare a Unitãţilor cu Risc Profesional
d) alte laboratoare abilitate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi recunoscute de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.





ANEXA 2

F I S A
de evaluare pentru încadrarea în condiţii deosebite
a locurilor de munca prin aplicarea criteriilor prevãzute
la art. 2 alin. (1) lit. a) şi b)

┌─┬────────────────┬─────────────────┬─────────────────────┬─────────┬────────┐
│N│Locuri de munca │Noxe profesionale│ Efectele │ │ │
│r│ │ce depãşesc limi-│asupra stãrii de │Concluzii│Observa-│
│ │ │tele admisibile │ sãnãtate │ │tii │
│c├───────┬────────┼───────┬─────────┼───────────┬─────────┤ │ │
│r│Secţie,│Numãrul │ Noxa │Valoarea │Indicatorii│Factorul │ │ │
│t│atelier│ de │ │ │biologici │(noxa) │ │ │
│ │ etc. │angajaţi│ │ │ │nociv în-│ │ │
│ │ │ │ │ │ │criminat │ │ │
├─┼───────┼────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├─┼───────┼────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────┼────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────┼────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────┼────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────┼────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴───────┴────────┴───────┴─────────┴───────────┴─────────┴─────────┴────────┘

DIRECTOR, SINDICAT, REPREZENTANT CSSM,
........... .............. ..................

ANEXA 3
FIŞA
de evaluare pentru încadrarea în condiţii deosebite a locurilor
de munca prin aplicarea criteriilor prevãzute
la art. 2 alin. (1) lit. a) şi c)

┌─┬─────────────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┬──────┐
│N│ Locuri de munca │Noxe profesionale ce│ Efectele │ │
│r│ │ depãşesc limitele │asupra stãrii de │ │
│ │ │ admisibile │ sãnãtate │ │
│c├──────────────┬──────────┼─────────┬──────────┼────────────┬────────┤ │
│r│Secţie, atelir│Numãrul de│ Noxa │ Valoarea │Morbiditatea│Factorul│ │
│t│ │ anagajati│ │ │ prin boli │(noxa) │Con- │
│ │ │ │ │ │profesionale│nociv │cluzii│
│ │ │ │ │ │ │incrimi-│ │
│ │ │ │ │ │ │nat │ │
├─┼──────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────┼──────┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├─┼──────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼──────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼──────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼──────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴──────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴────────────┴────────┴──────┘


DIRECTOR, SINDICAT, REPREZENTANT CSSM,
...................... ............. .....................






────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016