Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 26 H din 26 iulie 2012  pentru interpretarea dispozitiilor art. 25 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 26 H din 26 iulie 2012 pentru interpretarea dispozitiilor art. 25 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 523 din 27 iulie 2012

    Având în vedere prevederile art. 25 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în cazul în care constată o fraudă electorală la o secţie de votare sau într-o circumscripţie electorală, Biroul Electoral Central dispune anularea rezultatelor referendumului în cadrul acelei secţii de votare sau, după caz, în cadrul circumscripţiei electorale respective,
    luând în considerare prevederile complementare ale art. 15 alin. (3) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora cererea de anulare a alegerilor se poate face numai de competitorii electorali care participă la alegeri şi se depune la Biroul Electoral Central în termen de cel mult 24 de ore de la încheierea votării, sub sancţiunea decăderii, temeinic motivată şi însoţită de dovezile pe care se întemeiază, în caz contrar cererea fiind respinsă,
    văzând că, în cazul alegerilor parlamentare, legiuitorul a circumstanţiat persoanele care pot face cereri de anulare a alegerilor, acestea putând fi numai partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale şi organizaţiile legal constituite ale cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale reprezentate în Consiliul Minorităţilor Naţionale, care înaintează propuneri de candidatură, precum şi candidaţii independenţi,
    ţinând cont de rolul constituţional şi legal al partidelor politice reprezentate în Parlament în exprimarea şi definirea voinţei politice a cetăţenilor, precum şi în procedura de organizare a referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României,
    luând în considerare necesitatea asigurării garanţiilor procedurale privind corecta desfăşurare a referendumului, atât pentru partidele politice reprezentate în Parlament, cât şi pentru Preşedintele suspendat al României,
    constatând că în cazul referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României se impune o circumstanţiere similară cu cea din cazul alegerilor parlamentare, prin analogia legii,
    având în vedere definiţia fraudei electorale, prevăzută de art. 2 pct. 30 din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 25 alin. (2^2) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare,

    Biroul Electoral Central hotărăşte:

    ART. 1
    Prin fraudă electorală se înţelege orice acţiune ilegală care are loc înaintea, în timpul sau după încheierea votării ori în timpul numărării voturilor şi al încheierii proceselor-verbale şi care are ca rezultat denaturarea voinţei alegătorilor şi crearea de avantaje concretizate prin îndeplinirea sau neîndeplinirea cvorumului de prezenţă la vot, respectiv prin modificarea rezultatului referendumului.
    ART. 2
    (1) Cererile de anulare pentru fraudă electorală a rezultatului referendumului se pot face numai de partidele politice reprezentate în Parlament sau de Preşedintele suspendat al României.
    (2) Cererile prevăzute la alin. (1) se depun, în scris, la Biroul Electoral Central, în termen de cel mult 24 de ore de la încheierea votării, sub sancţiunea decăderii.
    (3) Cererile prevăzute la alin. (1) trebuie să fie temeinic motivate şi însoţite de dovezile pe care se întemeiază.
    (4) Lipsa probelor atrage respingerea cererilor prevăzute la alin. (1).
    ART. 3
    Cererile prevăzute la art. 2 alin. (1) pot fi admise numai dacă cel care a sesizat frauda nu este implicat în producerea acesteia şi numai dacă se stabileşte că frauda a fost de natură să conducă la îndeplinirea sau neîndeplinirea cvorumului de prezenţă la vot, respectiv la modificarea rezultatului referendumului.

                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                        judecător Gabriela Elena Bogasiu

    Bucureşti, 26 iulie 2012.
    Nr. 26 H.
                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016