Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 şi 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 48/1999 privind transportul rutier al mãrfurilor periculoase, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 122/2002 , Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. I Normele privind aplicarea etapizatã în traficul intern a prevederilor Acordului european referitor la transportul rutier internaţional al mãrfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin <>Legea nr. 31/1994 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.374/2000 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Punctul 1.1 de la articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "1.1. certificat A.D.R - certificatul de pregãtire profesionalã eliberat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Direcţia generalã transport rutier, pentru conducãtorii auto care efectueazã transporturi rutiere de mãrfuri periculoase, în conformitate cu prevederile legale şi cu reglementãrile specifice în vigoare;" 2. Punctul 1.3 de la articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "1.3. certificat de consilier de siguranţã - certificatul de pregãtire profesionalã eliberat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Autoritatea Rutierã Românã A.R.R., pentru consilierul de siguranţã pentru transportul de mãrfuri periculoase, în conformitate cu prevederile legale şi cu reglementãrile specifice în vigoare;" 3. Punctul 1.5 de la articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "1.5. control - orice verificare, control, inspecţie, examinare sau formalitate desfãşuratã de autoritãţile competente din motive de siguranţã inerente transportului de mãrfuri periculoase;" 4. Punctul 1.8 de la articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "1.8. întreprindere - orice persoanã fizicã sau juridicã, cu ori fãrã scop lucrativ, orice asociaţie sau grup de persoane fãrã personalitate juridicã, cu ori fãrã scop lucrativ, şi orice organ aflat în subordinea unei autoritãţi publice, care are personalitate juridicã sau depinde de o autoritate care are personalitate juridicã, care transportã, încarcã ori descarcã mãrfuri periculoase sau determinã transportul acestora, precum şi cele care depoziteazã temporar, colecteazã, împacheteazã ori fac livrãri de astfel de mãrfuri ca parte a operaţiunii de transport şi care sunt stabilite pe teritoriul României sau desfãşoarã pe teritoriul României astfel de activitãţi;" 5. La articolul 1 se introduc douã noi puncte, punctele 1.12 şi 1.13 cu urmãtorul cuprins: "1.12. transport - orice operaţiune de transport rutier efectuatã cu un vehicul, integral sau parţial pe drumurile publice din România, inclusiv încãrcarea şi descãrcarea mãrfurilor prevãzute în anexa A la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mãrfurilor periculoase (A.D.R.); 1.13. buletin de control - formular înseriat şi numerotat, al cãrui model este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentele norme." 6. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins: "(2) Prezentele norme se aplicã transporturilor rutiere de mãrfuri periculoase care se efectueazã integral sau parţial pe drumurile publice din România, cu respectarea reglementãrilor privind circulaţia pe drumurile publice." 7. Literele g), k) şi l) ale articolului 6 vor avea urmãtorul cuprins: "g) au menţionat în documentul de transport caracterul de marfã periculoasã, denumirea şi numãrul de identificare ale acesteia, precum şi cã: - substanţele transportate sunt admise la transportul rutier; - ambalarea şi etichetarea s-au fãcut în conformitate cu prevederile A.D.R.; - ambalarea în comun, în acelaşi colet sau container, a mai multor substanţe este permisã de prevederile A.D.R.; - transportul se deruleazã cu respectarea prevederilor specifice ale A.D.R., cu indicarea acestora; .................................................................................. k) utilizeazã ambalaje omologate şi autorizate conform A.D.R. şi reglementãrilor specifice în vigoare şi care au inspecţia tehnicã valabilã; l) ambalarea în comun, în acelaşi colet sau container, a mãrfurilor periculoase expediate este admisã de reglementãrile în vigoare şi ale A.D.R.;" 8. Literele b), c), e) şi g) ale articolului 7 vor avea urmãtorul cuprins: "b) deţin certificatul de agreare pentru vehiculul care transportã mãrfuri periculoase, eliberat de Regia Autonomã <Registrul Auto Român>, corespunzãtor tipului de marfã transportatã, dacã acest lucru este impus de A.D.R.; c) vehiculul rutier are dotãrile şi echipamentele necesare, conform prevederilor A.D.R.; ........................................................................................ e) conducãtorul auto deţine certificat A.D.R. valabil atât pentru clasa respectivã de marfã periculoasã, cât şi pentru tipul de vehicul rutier utilizat, eliberat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Direcţia generalã transport rutier; ....................................................................................... g) respectã regulile privind circulaţia şi staţionarea vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere de mãrfuri periculoase, prevãzute de reglementãrile în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice şi de A.D.R.;" 9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8 - Este recomandat ca întreprinderile care efectueazã operaţiuni de transport de mãrfuri periculoase, precum şi cele care desfãşoarã activitãţi legate de transportul rutier al mãrfurilor periculoase sã îşi implementeze şi sã certifice sistemul calitãţii serviciului conform standardului SR EN ISO 9001/2001." 10. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11 - Constituie contravenţii urmãtoarele fapte: a) încãlcarea prevederilor privind circulaţia şi staţionarea vehiculelor care transportã mãrfuri periculoase, menţionate în anexa B la A.D.R. şi în art. 218-220 din Regulamentul de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 85/2003 ; b) nedeclararea în documentele de transport, ca marfã periculoasã, a mãrfii transportate sau menţionarea neconformã a riscului real al mãrfii periculoase transportate, conform prevederilor A.D.R.; c) utilizarea de vehicule pentru transportul mãrfurilor periculoase, care nu sunt semnalizate cu panouri şi etichete de pericol, conform prevederilor A.D.R.; d) utilizarea vehiculelor care transportã mãrfuri periculoase a cãror semnalizare cu panouri şi etichete de pericol nu este corespunzãtoare mãrfurilor transportate, conform prevederilor A.D.R.; e) lipsa de la bordul autovehiculului a fişelor de siguranţã corespunzãtoare mãrfurilor periculoase transportate, conform prevederilor A.D.R.; f) transportul sau încredinţarea pentru transport a unor mãrfuri periculoase interzise la transport rutier; g) transportul sau încredinţarea pentru transport a unor cantitãţi de mãrfuri periculoase mai mari decât cele permise la transportul rutier; h) ambalarea în acelaşi colet sau container a unor mãrfuri a cãror ambalare în comun nu este permisã, conform prevederilor A.D.R.; i) neaplicarea pe ambalaje, recipiente sau cisterne a etichetelor de pericol, conform prevederilor A.D.R.; j) aplicarea necorespunzãtoare pe ambalaje, recipiente sau cisterne a etichetelor de pericol, conform prevederilor A.D.R.; k) neefectuarea operaţiunilor de curãţare, spãlare, neutralizare, decontaminare sau dezinfectare a vehiculului rutier dupã descãrcarea mãrfurilor periculoase ori efectuarea neconform prevederilor A.D.R. a acestor operaţiuni; l) nedesemnarea consilierilor de siguranţã de cãtre întreprinderi; m) nerespectarea mãsurilor de alarmare şi intervenţie prevãzute în fişa de siguranţã, în cazul unor evenimente; n) încãrcarea cu mãrfuri periculoase sau utilizarea pentru transportul acestora a cisternelor, containerelor-cisternã ori a vehiculelor pentru transport de produse explozive care nu au certificat de agreare eliberat de Regia Autonomã <Registrul Auto Român>, valabil şi corespunzãtor mãrfii transportate; o) utilizarea de cisterne sau recipiente şi ambalaje care prezintã pierderi de mãrfuri periculoase ca urmare a lipsei de etanşeitate; p) transportul de mãrfuri periculoase în vehicule rutiere care nu au dotãrile şi echipamentele necesare conform prevederilor A.D.R. ori pentru care conducãtorul auto nu deţine certificatul A.D.R. corespunzãtor; q) nedeţinerea la bordul vehiculului a documentelor necesare pentru transportul mãrfurilor periculoase conform prevederilor A.D.R.; r) utilizarea de personal neinstruit pentru efectuarea operaţiunilor de manipulare a mãrfurilor periculoase, conform prevederilor A.D.R.; s) utilizarea la transportul rutier a ambalajelor, recipientelor care nu corespund normelor prevãzute de A.D.R. sau care nu sunt autorizate, dupã caz; t) expedierea de mãrfuri în cisterne cu un grad de umplere neconform prescripţiilor tehnice; u) lipsa menţiunilor expeditorului în documentele de transport, conform prevederilor A.D.R." 11. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 12 - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 11 lit. b), c) şi e) se sancţioneazã cu amendã de la 80.000.000 lei la 100.000.000 lei, care se aplicã întreprinderii care expediazã şi/sau celei care transportã mãrfurile periculoase. (2) Contravenţiile prevãzute la art. 11 lit. d), f), g), h), i), j), k), l), m), n), o), p), q), r), s), t) şi u) se sancţioneazã cu amendã de la 35.000.000 lei la 40.000.000 lei, care se aplicã întreprinderii care expediazã şi/sau celei care transportã mãrfurile periculoase. (3) Contravenţiile prevãzute la art. 11 lit. a) se sancţioneazã cu amendã de la 3.500.000 lei la 4.000.000 lei, care se aplicã conducãtorului auto. (4) În cazul în care, în termen de 6 luni de la aplicarea sancţiunii, contravenientul sãvârşeşte aceeaşi contravenţie pentru care a fost sancţionat anterior, limitele amenzilor aplicate potrivit art. 12 se vor dubla." 12. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins: "(1) Contravenţiile prevãzute la art. 11 se constatã şi se sancţioneazã de cãtre: a) personalul împuternicit de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la sediul operatorilor de transport, la locurile de parcare, precum şi în trafic şi în punctele de trecere a frontierei, împreunã cu personalul specializat şi anume desemnat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor; b) personalul împuternicit de Ministerul Economiei şi Comerţului, în locurile de producere, ambalare, etichetare, încãrcare/descãrcare, depozitare a mãrfurilor periculoase, precum şi în cele de curãţare a ambalajelor, cisternelor şi vehiculelor care au fost utilizate la transportul mãrfurilor periculoase; c) personalul împuternicit de preşedintele Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, în toate situaţiile în care sunt deţinute sau transportate materiale radioactive; d) personalul împuternicit de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, în toate situaţiile, iar în trafic, împreunã cu organele competente ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. (2) Un raport privind contravenţiile prevãzute la art. 11, constatate şi sancţionate de personalul împuternicit prevãzut la alin. (1), va fi transmis trimestrial Direcţiei generale transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. În baza rapoartelor primite, Direcţia generalã transport rutier va înainta ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului un raport anual al contravenţiilor amintite. (3) Contravenţiilor prevãzute la <>art. 11 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare." 13. Articolul 14 se abrogã. 14. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 15 - (1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului şi Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare îşi vor exercita atribuţiile de control al transporturilor rutiere de mãrfuri periculoase conform prezentelor norme şi reglementãrilor specifice proprii. (2) Autoritãţile menţionate la alin. (1) se vor asigura cã un numãr important de transporturi rutiere de mãrfuri periculoase fac obiectul controalelor prevãzute în prezentele norme, pentru a se verifica conformarea acestora la legislaţia din domeniul transportului rutier al mãrfurilor periculoase. (3) Controalele menţionate la alin. (2) vor fi efectuate atât în trafic, cât şi la punctele de încãrcare/descãrcare a mãrfurilor." 15. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 17 - (1) Locurile în care se efectueazã controale, stabilite de autoritãţile competente şi/sau de personalul împuternicit pentru activitatea de control, trebuie sã permitã ca vehiculele care au încãlcat prevederile prezentelor norme sã poatã fi aduse în conformitate cu acestea sau, dacã autoritatea care efectueazã controlul considerã necesar, sã poatã fi imobilizate pe loc sau în condiţii de siguranţã într-un spaţiu destinat acestui scop, situat în apropierea locului ales pentru control. (2) Fãrã a aduce prejudicii altor sancţiuni care pot fi impuse, dacã la efectuarea controlului se constatã cã prin continuarea deplasãrii vehiculului se pericliteazã în mod evident siguranţa traficului, a transportului sau a mediului înconjurãtor, personalul împuternicit pentru activitatea de control are obligaţia de a imobiliza vehiculul pe loc sau într-un spaţiu destinat acestui scop, conform reglementãrilor în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice, pânã când cauzele care au determinat imobilizarea sunt eliminate. (3) În situaţia în care, în termen de 24 de ore de la imobilizarea vehiculului, contravenientul nu a eliminat cauzele care au stat la baza acesteia, personalul împuternicit care efectueazã operaţiunile de control poate apela la o terţã parte care sã elimine cauzele imobilizãrii, costurile operaţiunilor de eliminare fiind suportate de cãtre contravenient. (4) Dacã într-un punct de trecere a frontierei se prezintã un vehicul înmatriculat în alt stat care intenţioneazã sã intre în România şi despre care autoritãţile care realizeazã controale specifice în punctele de trecere a frontierei au suspiciuni privind respectarea prevederilor prezentelor norme, acestea pot solicita, dupã caz, uneia sau mai multor autoritãţi dintre cele enumerate la art. 15 alin. (1) efectuarea unui control privind respectarea prezentelor norme în acel punct de trecere a frontierei. În cazul în care, în urma controlului efectuat de autoritãţile prevãzute la art. 15 alin. (1), se constatã cã vehiculul în cauzã încalcã prevederile prezentelor norme, iar acest fapt duce în mod evident la periclitarea siguranţei traficului sau a mediului, autoritãţile competente vor interzice accesul acestui vehicul pe teritoriul României. (5) Dacã este cazul, cu condiţia ca aceasta sã nu pericliteze siguranţa rutierã sau siguranţa mediului, pot fi luate probe din mãrfurile transportate pentru a fi examinate în laboratoarele recunoscute de autoritatea competentã. (6) Controalele vor avea loc aleatoriu şi vor acoperi, pe cât posibil, o zonã extinsã a reţelei rutiere. (7) Controalele nu vor depãşi o perioadã de timp rezonabilã." 16. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1 , cu urmãtorul cuprins: "Art. 17^1 - (1) Autoritãţile menţionate la art. 15 alin. (1) vor efectua controale şi la sediile întreprinderilor stabilite în România, ca mãsurã preventivã sau ca urmare a înregistrãrii, în cadrul controalelor în trafic, a unor încãlcãri ale prevederilor prezentelor norme. (2) Scopul controalelor menţionate la alin. (1) este verificarea respectãrii condiţiilor de siguranţã pentru transportul de mãrfuri periculoase prevãzute în prezentele norme. (3) Dacã la efectuarea controalelor menţionate la alin. (1) se constatã una sau mai multe încãlcãri ale prevederilor prezentelor norme, fãrã a aduce prejudicii altor sancţiuni care pot fi impuse, transportul respectiv va fi adus la parametrii reglementaţi de prezentele norme înainte ca mãrfurile sã pãrãseascã întreprinderea; în caz contrar, autoritãţile care efectueazã controlul vor interzice derularea transportului, potrivit atribuţiilor specifice proprii." 17. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 18 - (1) Cu ocazia efectuãrii controlului se completeazã buletinul de control de cãtre autoritatea competentã care a efectuat controlul, în trei exemplare. Un exemplar al buletinului de control se va remite conducãtorului auto, care îl va prezenta la cerere pentru a simplifica sau evita, unde este posibil, alte controale. Autoritãţile competente pentru control pot impune mãsuri specifice pentru controale detaliate". 18. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 20 - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 11, sãvârşite pe teritoriul României de cãtre întreprinderi cu sediul în alte state sau de cãtre conducãtorii autovehiculelor înmatriculate în alte state, se constatã şi se sancţioneazã în conformitate cu prevederile prezentelor norme. Sancţiunile prevãzute la art. 12 se aplicã conducãtorului auto, procedându-se la imobilizarea vehiculului, conform reglementãrilor în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice, pânã la achitarea amenzii şi, dacã este cazul, pânã la eliminarea stãrii de pericol." 19. Anexa "Buletin de control" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. II În termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri, autoritãţile publice implicate vor actualiza reglementãrile menţionate la art. 4 alin. (2) din normele prevãzute la art. I şi vor lua mãsuri pentru instruirea personalului propriu, împuternicit pentru activitatea de control. ART. III <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.374/2000 , astfel cum a fost modificatã şi completatã prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare. ART. IV Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii. PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemneazã: -------------- p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Traian Panait, secretar de stat Ministrul administraţiei şi internelor, Ioan Rus Ministrul delegat pentru administraţia publicã, Gabriel Oprea Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tãnãsescu Bucureşti, 26 februarie 2004. Nr. 258. ANEXĂ
BULETIN DE CONTROL
Seria: BCADR Nr. ..........
1. Locul controlului...................... 2. Data............ 3. Ora .....
4. Simbolul naţional al vehiculului şi numãrul de înmatriculare............
5. Simbolul naţional al remorcii/semiremorcii şi numãrul de înmatriculare
...........................................................................
6. Tipul vehiculului.......................................................
7. Întreprinderea care deruleazã transportul/adresa........................
...........................................................................
8. Naţionalitatea..........................................................
9. Conducãtorul vehiculului................................................
10. Ajutorul conducãtorului vehiculului.....................................
11. Expeditorul, adresa, locul de încãrcare*1)..............................
............................................................................
12. Destinatarul, adresa, locul de descãrcare*1)............................
............................................................................
13. Cantitatea totalã de mãrfuri periculoase pe unitatea de transport
......................................................._..... _.............
14. Depãşirea limitelor prevãzute în cap. 3.3 din ADR │_│ Da │_│ Nu
15. Transport în:
_ _ _ _
│_│cisternã fixã │_│cisternã mobilã │_│container-cisternã │_│vehicul baterie
_ _ _
│_│ în vrac │_│ în container │_│ ambalate
Documente la bord:
16. Existenţa documentului/documentelor de transport/însoţire:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
17. Existenţa instrucţiunilor scrise (fişei/fişelor de siguranţã):
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
18. Existenţa autorizaţiei bilaterale/acordului multilateral/naţionale:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
19. Existenţa certificatului de agreare a vehiculului:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
20. Existenţa certificatului de pregãtire profesionalã a şoferului:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
Circulaţia vehiculului:
21. Mãrfurile autorizate pentru transport:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
22. Mãrfurile în vrac:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
23. Transporturi în cisternã:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
24. Transporturi în container:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
25. Mãrfurile autorizate pentru tipul de vehicul:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
26. Interdicţia încãrcãturii mixte:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
27. Manevrarea şi depozitarea*2) :
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
28. Scurgeri ale mãrfurilor sau deteriorãri ale ambalajelor*2) :
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
29. Numãrul ONU/etichetarea ambalajului/codul ONU de ambalare*1, 2) :
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
30. Marcarea vehiculului şi/sau a containerului:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
31. Eticheta/etichetele de pericol pentru cisternã sau transportul în vrac:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
32. Existenţa a câte unei lãmpi portabile pentru fiecare membru al echipajului
vehiculului:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
33. Existenţa a cel puţin unei benzi de semnalizare adezive/vehicul:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
34. Existenţa a douã dispozitive de avertizare amplasabile în poziţie
verticalã:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
35. Existenţa stingãtorului/stingãtoarelor de incendii:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
36. Existenţa a câte unei veste sau a câte unui echipament având marcaje de
avertizare, pentru fiecare membru al echipajului vehiculului:
_ _ _
│_│ verificare │_│ stabilirea contravenţiei │_│ nu este cazul
37. Diverse/Observaţii........................................................
..............................................................................
38. Autoritatea/Funcţionarul/Ofiţerul care a efectuat inspecţia
..............................................................................
_________
*1) Se declarã la "Observaţii" pentru operaţiunile de transport grupate.
*2) Verificarea violãrilor vizibile.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.