Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 250 din 17 martie 2011  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 363/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 250 din 17 martie 2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 363/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 210 din 25 martie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    <>Hotãrârea Guvernului nr. 363/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 12 mai 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Se aprobã standardele de cost, prevãzute în anexa nr. 1, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 2.1-2.20."
    2. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - Anexele nr. 1 şi 2.1-2.20 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."
    3. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    4. Dupã anexa nr. 2.18 se introduc douã noi anexe, anexele nr. 2.19 şi 2.20, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 2 şi 3, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                 Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
                              Elena Gabriela Udrea

                p. Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
                                 Barna Tanczos,
                                secretar de stat

                   p. Ministrul administraţiei şi internelor,
                                  Mihai Caprã,
                                secretar de stat

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 17 martie 2011.
    Nr. 250.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 363/2010)

                                     LISTA
                              standardelor de cost



 ┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
 │ Elaboratorul │ Denumirea standardului │ Indicativul │
 ├──┬───────────────────────┼──┬──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │1.│Salã de sport şcolarã nivel competiţional │SCOST-01/MDRT │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │2.│Centru cultural │SCOST-02/MDRT │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │3.│Bloc de locuinţe pentru tineri │SCOST-03/MDRT │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │4.│Reabilitare termicã anvelopã bloc de │SCOST-04/MDRT │
 │ │ │ │locuinţe │ │
 │1.│ Ministerul Dezvoltãrii├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │Regionale şi Turismului│5.│Modernizare drum comunal clasa tehnicã V │SCOST-05/MDRT │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │6.│Reabilitare drum judeţean clasa tehnicã │SCOST-06/MDRT │
 │ │ │ │III 'f7 V │ │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │7.│Modernizare drum judeţean clasa tehnicã │SCOST-07/MDRT │
 │ │ │ │III 'f7 V │ │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │8.│Sistem centralizat de alimentare cu apã în│SCOST-08/MDRT │
 │ │ │ │mediul rural │ │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │9.│Modernizare drum comunal clasa tehnicã IV │SCOST-09/MDRT │
 ├──┼───────────────────────┼──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │1.│Reabilitare drum forestier principal │SCOST-01/MMP │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │2.│ Ministerul Mediului │2.│Reabilitare drum forestier secundar │SCOST-02/MMP │
 │ │ şi Pãdurilor ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │3.│Reabilitare drum forestier magistral │SCOST-03/MMP │
 │ │ ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │4.│Drum forestier secundar │SCOST-04/MMP │
 ├──┼───────────────────────┼──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │1.│Şcoalã cu 8 sãli de clasã │SCOST-01/MEdCTS│
 │3.│ Ministerul Educaţiei, ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │Cercetãrii, Tineretului│2.│Grãdiniţã cu 4 sãli de grupã │SCOST-02/MEdCTS│
 │ │ şi Sportului ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │3.│Cãmin studenţesc │SCOST-03/MEdCTS│
 ├──┼───────────────────────┼──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │1.│Spital regional de urgenţã │SCOST-01/MS │
 │4.│ Ministerul Sãnãtãţii ├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │2.│Spital judeţean de urgenţã │SCOST-02/MS │
 ├──┼───────────────────────┼──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ │1.│Canale de irigaţii impermeabilizare │SCOST-01/MADR │
 │5.│Ministerul Agriculturii├──┼──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │ │ şi Dezvoltãrii Rurale │2.│Modernizare drum de exploatare agricolã - │SCOST-02/MADR │
 │ │ │ │categoria I - îmbrãcãminte asfalticã │ │
 └──┴───────────────────────┴──┴──────────────────────────────────────────┴───────────────┘




    ANEXA 2
    (Anexa nr. 2.19 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 363/2010)


 ┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
 │ │MODERNIZARE DRUM COMUNAL │ │
 │ MINISTERUL DEZVOLTĂRII │ CLASA TEHNICĂ IV │ Indicativ: │
 │ REGIONALE ŞI TURISMULUI ├─────────────────────────┤ SCOST-09/MDRT │
 │ │ STANDARD DE COST │ │
 └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



    I. Preambul
    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    - analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare contractate în perioada 2008-2009;
    - costul investiţiei de bazã rezultat din rularea listelor cu cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri la nivelul lunii ianuarie 2010.

    II. Domeniu de aplicare
    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite pentru:
    a) fundamentarea necesarului de fonduri publice pentru finanţarea programelor de investiţii în condiţii de eficienţã economicã;
    b) fundamentarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã;
    c) ghidarea în analiza ofertelor de cãtre membrii comisiilor de evaluare în vederea adjudecãrii contractelor privind execuţia lucrãrilor de construcţii pentru realizarea obiectivelor de investiţii, similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã.
    Prezentul standard se adreseazã şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii lucrãrilor de construcţii.

    III. Obiectiv de referinţã
    III.1. Prezentare generalã: "Modernizarea unui kilometru de drum comunal de clasa tehnicã IV"
    Scop:
    - asigurarea conexiunii la reţeaua naţionalã şi judeţeanã;
    - asigurarea accesibilitãţii unor zone cu potenţial la nivel de regiune unde condiţiile economice au împiedicat dezvoltarea zonei;
    - economisirea timpului şi a carburanţilor;
    - reducerea costurilor de operare a autovehiculelor;
    - îmbunãtãţirea capacitãţii portante.
    III.2. Date tehnice
    Traseul nemodernizat are douã benzi de circulaţie, prezentând degradãri accentuate.
    Situaţia proiectatã urmãreşte:
    ● îmbunãtãţirea elementelor geometrice şi a cãilor de rulare;
    ● aducerea structurilor rutiere la parametrii tehnici corespunzãtori categoriei drumului;
    ● realizarea unui profil transversal cu elemente geometrice care sã se încadreze în prevederile legale;
    ● suprapunerea traseului peste traseul existent;
    ● asigurarea vitezei de deplasare de 30-60 km/h;
    ● încadrarea drumului în clasa tehnicã IV, categoria de importanţã C;
    ● clasa de trafic mediu: nivel de trafic de 0,1-0,3 m.o.s. (milioane osii standard 11,5 tone)
    Situaţia proiectatã nu cuprinde: lucrãri de artã, poduri şi podeţe.
    Pentru drumuri de clasã tehnicã IV vor fi asigurate:
    ● lãţime platformã: 8,0 m;
    ● lãţime parte carosabilã: 2 x 3,0 m;
    ● lãţime acostamente: 2 x 1,0 m, compuse din:
                          - 2 x 0,25 m benzi de încadrare; şi
                          - 2 x 0,75 m umpluturã balast;
    ● panta transversalã carosabil: 2,5%
    ● panta transversalã acostament: 4%
    Sistem rutier propus:
    ● 4 cm uzurã din BA16;
    ● 5 cm strat de legãturã BAD 25;
    ● 15 cm piatrã spartã;
    ● 15 cm balast pentru reprofilare (grosime medie);
    ● acostamente amenajate (balastate)
    ● şanţuri secţiune naturalã 80% şi secţiune pereatã 20% din lungime, pe ambele pãrţi ale drumului.
    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


 ┌─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
 │ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Caracteristica macroseismicã a amplasamen- │a(g) = = 0,08 g; Tc = 0,7 sec.│
 │tului P100-1/2006 │ │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Clasa tehnicã │ IV │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Categoria de importanţã │ "C" - normalã │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Zona climaticã │ III │
 │STAS 1709/1-90 │ │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Tipul de pãmânt │ P3 │
 │STAS 1709/1 │ │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Adâncimea de îngheţ │ 80-90 cm │
 │STAS 6054-77 │ │
 └─────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘



    III.4. Planuri şi secţiuni caracteristice
    Secţiune transversalã
_________
    NOTĂ (CTCE)
    Secţiunea transversalã se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 25 martie 2011, la pagina 6 (a se vedea imaginea asociatã).

    IV. Cost investiţie de bazã
    IV.1. Cost unitar


                                             Tabel IV.1 (valori de referinţã)
 ┌──────┬─────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
 │ │ │ COST UNITAR │
 │ Nr. │ Capitolul/Subcapitolele de cheltuieli │ (exclusiv TVA) │
 │ crt. │ ├─────────┬─────────┤
 │ │ │ lei/km │euro*)/km│
 ├──────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┤
 │4. Cheltuieli pentru investiţia de bazã, din care: │
 ├──────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┤
 │ 4.1. │Construcţii şi instalaţii │ 812.725 │ 193.506 │
 │ │Lucrãri de drumuri │ │ │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │4.1.1.│Sistemul rutier │ 720.085 │ 171.449 │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │4.1.2.│Şanţuri │ 92.640 │ 22.057 │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │ 4.2. │Montaj utilaje tehnologice │ - │ - │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │ 4.3. │Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale │ - │ - │
 │ │cu montaj │ │ │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │ 4.4. │Utilaje fãrã montaj şi echipamente de transport │ - │ - │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │ 4.5. │Dotãri │ - │ - │
 ├──────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │ 4.6. │Active necorporale │ - │ - │
 ├──────┴─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
 │Investiţie de bazã - cost unitar │ 812.725 │ 193.506 │
 └────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┘


________
    *) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2010).

    Precizare
    ---------
    La stabilirea costului s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii ianuarie 2010;
    - pentru manoperã: salariul mediu brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei anului 2009;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri:
    ● C.A.S, C.A.S.S, ajutor de şomaj, C.C.I., Fond de garantare: cotele în vigoare conform <>Legii bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    ● pentru accidentele de muncã, boli profesionale: cotele în vigoare conform <>Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: procentul de 10% şi, respectiv, de 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transport materiale - 25 km;
    ● transport pãmânt - 10 km.
    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1. - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2. - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3. - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5. - Alte cheltuieli;
    - cap. 6. - Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar.
    2. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procente, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10,0%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor anexei nr. 4 "Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.
    3. Creşterea costului unitar datoratã, în principal, influenţei zonei climatice de calcul al amplasamentului investiţiei, precum şi/sau caracteristicilor geomorfologice ale terenului de fundare, diferite de caracteristicile investiţiei de referinţã, se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.


    ANEXA 3
    (Anexa nr. 2.20 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 363/2010)

    I. Preambul


 ┌─────────────────────────┬──────────────────────────────┬───────────────────┐
 │ │MODERNIZARE DRUM DE EXPLOATARE│ │
 │ MINISTERUL DEZVOLTĂRII │ AGRICOLĂ - CATEGORIA I - │ Indicativ: │
 │ ŞI DEZVOLTĂRII RURALE │ ÎMBRĂCĂMINTE ASFALTICĂ │ SCOST-02/MADR │
 │ ├──────────────────────────────┤ │
 │ │ STANDARD DE COST │ │
 └─────────────────────────┴──────────────────────────────┴───────────────────┘



    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    - analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare contractate în perioada 2008-2009;
    - costul investiţiei de bazã rezultat din rularea listelor cu cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri la nivelul lunii ianuarie 2010.
    Tipurile de drumuri clasificate în funcţie de categoria drumului şi a tipurilor de structuri rutiere sunt prezentate în cap. V "Tabel informativ".

    II. Domeniu de aplicare
    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite pentru:
    a) fundamentarea necesarului de fonduri publice pentru finanţarea programelor de investiţii în condiţii de eficienţã economicã;
    b) fundamentarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã;
    c) ghidarea în analiza ofertelor de cãtre membrii comisiilor de evaluare în vederea adjudecãrii contractelor privind execuţia lucrãrilor de construcţii pentru realizarea obiectivelor de investiţii, similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã.
    Prezentul standard se adreseazã şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii lucrãrilor de construcţii.

    III. Obiectiv de referinţã
    III.1. Prezentare generalã: "Modernizarea unui kilometru de drum de exploatare agricolã - categoria I - îmbrãcãminte asfalticã" - zonã de şes
    Scop:
    - asigurarea conexiunii la reţeaua de drumuri comunale, judeţene sau naţionale;
    - asigurarea accesibilitãţii în zone în care se desfãşoarã activitãţi agricole;
    - economisirea timpului şi a carburanţilor;
    - reducerea costurilor de operare a autovehiculelor;
    - îmbunãtãţirea capacitãţii portante.
    NOTĂ:
    Pentru zone de deal şi de munte, costul unitar se va majora având în vedere dificultatea sporitã a condiţiilor de lucru pentru utilaje, mijloace de transport şi manoperã.
    Se va aplica un spor de 15% pentru zona de deal şi 25% pentru zona de munte.
    III.2. Date tehnice
    Traseul nemodernizat are douã benzi de circulaţie, prezentând degradãri accentuate.
    Situaţia proiectatã urmãreşte:
    - îmbunãtãţirea elementelor geometrice şi a cãilor de rulare;
    - aducerea structurilor rutiere la parametrii tehnici corespunzãtori categoriei drumului;
    - realizarea unui profil transversal cu elemente geometrice care sã se încadreze în prevederile legale;
    - suprapunerea traseului peste traseul existent;
    - asigurarea vitezei de deplasare de 30-60 km/h;
    - încadrarea drumului în categoria I de drumuri agricole, categoria de importanţã C.
    Situaţia proiectatã nu cuprinde: lucrãri de artã, poduri şi podeţe.
    Pentru drumuri de categoria I vor fi asigurate:
    - lãţime platformã: 7,0 m;
    - lãţime parte carosabilã: 2 x 2,75 m = 5,50 m;
    - lãţime acostamente: 2 x 0,75 m;
    - panta transversalã carosabil: 2,5%;
    - panta transversalã acostament: 4%.
    Sistem rutier propus:
    - 4 cm uzurã din BA16;
    - 5 cm strat de legãturã BAD 25;
    - 15 cm piatrã spartã;
    - 15 cm balast;
    - acostamente amenajate (balastate);
    - asigurarea scurgerii apelor: rigole şi/sau şanţuri trapezoidale.
    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


 ┌─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
 │ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Caracteristica macroseismicã a amplasamen- │a(g) = = 0,08 g; Tc = 0,7 sec.│
 │tului P100-1/2006 │ │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Categoria drumului │ I │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Categoria de importanţã │ "C" - normalã │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Zona climaticã STAS 1709/1-90 │ III │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Tipul de pãmânt STAS 1709/1 │ P3 │
 ├─────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │Adâncimea de îngheţ STAS 6054-77 │ 80-90 cm │
 └─────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘



    III.4. Planuri şi secţiuni caracteristice
_________
    NOTĂ (CTCE)
    Imaginea Planurilor şi secţiunilor caracteristice se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 25 martie 2011, la pagina 8 (a se vedea imaginea asociatã).

    IV. Cost investiţie de bazã
    IV.1. Cost unitar


                                             Tabel IV.1 (valori de referinţã)
 ┌──────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
 │ │ │ COST UNITAR │
 │ Nr. │ Capitolul/Subcapitolele de cheltuieli │ (exclusiv TVA) │
 │ crt. │ ├──────────┬──────────┤
 │ │ │ lei/km │euro*)/km │
 ├──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┤
 │4. Cheltuieli pentru investiţia de bazã, din care: │
 ├──────┬───────────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┤
 │ 4.1. │Construcţii şi instalaţii │ 545.475 │ 129.875 │
 │ │Lucrãri de drumuri │ │ │
 ├──────┼───────────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┤
 │4.1.1.│Sistemul rutier │ 530.955 │ 126.418 │
 ├──────┼───────────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┤
 │4.1.2.│Şanţuri │ 14.520 │ 3.457 │
 ├──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┤
 │ │
 ├──────┬───────────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┤
 │ 4.2. │Montaj utilaje tehnologice │ - │ - │
 ├──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┤
 │ │
 ├──────┬───────────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┤
 │ 4.3. │Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale│ - │ - │
 │ │cu montaj │ │ │
 ├──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┤
 │ │
 ├──────┬───────────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┤
 │ 4.4. │Utilaje fãrã montaj şi echipamente de transport│ - │ - │
 ├──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┤
 │ │
 ├──────┬───────────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┤
 │ 4.5. │Dotãri │ - │ - │
 ├──────┼───────────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┤
 │ 4.6. │Active necorporale │ - │ - │
 ├──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┤
 │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┤
 │Investiţie de bazã - Cost unitar │545.475**)│129.875**)│
 └──────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┘


__________
    *) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
    **) Pentru zone de deal şi de munte, costul unitar se va majora având în vedere dificultatea sporitã a condiţiilor de lucru pentru utilaje, mijloace de transport şi manoperã.
    Se va aplica un spor de 15% pentru zona de deal şi 25% pentru zona de munte.

    Precizare
    ----------
    La stabilirea costului s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii ianuarie 2010;
    - pentru manoperã: salariul mediu brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei anului 2009;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri:
    ● C.A.S, C.A.S.S, ajutor de şomaj, C.C.I., Fond de garantare: cotele în vigoare conform <>Legii bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    ● pentru accidentele de muncã, boli profesionale: cotele în vigoare conform <>Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
    ● pentru cheltuieli indirecte şi profit: procentul de 10% şi, respectiv, de 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transport materiale - 25 km;
    ● transport pãmânt - 10 km.
    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1. - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2. - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3. - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5. - Alte cheltuieli;
    - cap. 6. - Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar.
    2. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procente, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10,0%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor anexei nr. 4 "Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.
    3. Creşterea costului unitar datoratã, în principal, influenţei zonei climatice de calcul al amplasamentului investiţiei, precum şi/sau caracteristicilor geomorfologice ale terenului de fundare, diferite faţã de caracteristicile investiţiei de referinţã, se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei;

    V. Tabel informativ
    Drumuri de exploatare agricolã


 ┌──────────────┬─────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
 │ │ │ Categoria drumului*) │
 │ │ ├───────┬───────┬───────┤
 │ │ │ I │ II │ III │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ Carosabil (m) │ 5,50 │ 4,00 │ 2,75 │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ Date tehnice │ Acostament (m) │ 2x0,75│ 2x0,50│2x0,375│
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ Lãţime totalã (m) │ 7,00 │ 5,00 │ 3,50 │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────┼───────┴───────┴───────┤
 │ Relief │ Tipuri de structuri rutiere │ COSTURI PE 1 KM │
 │ │ │ lei/euro │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────┼───────┬───────┬───────┤
 │ │ │ X**) │ X │ - │
 │ │ Asfaltare ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ X │ X │ - │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ X │ X │
 │ Şes │ Pietruire ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ - │ X │
 │ │ Teren stabilizat ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ - │ X │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ X │ X │ - │
 │ │ Asfaltare ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ X │ X │ - │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ X │ X │
 │ Deal │ Pietruire ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ - │ X │
 │ │ Teren stabilizat ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ - │ X │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ X │ X │ - │
 │ │ Asfaltare ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ X │ X │ - │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ X │ X │
 │ Munte │ Pietruire ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ - │ X │
 │ │ Teren stabilizat ├───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ - │ - │ X │
 └──────────────┴─────────────────────────────────────┴───────┴───────┴───────┘


________
    *) Categoriile de drumuri sunt în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor şi al ministrului administraţiei publice nr. 212/145/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice de întocmire a proiectelor de organizare a teritoriului exploataţiilor agricole.
    **) Valorile poziţiilor notate cu X din tabelul informativ se regãsesc în standardele de cost în curs de elaborare pentru fiecare tip de drum agricol.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016