Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 244 din 30 mai 1997  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 244 din 30 mai 1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 110 din 3 iunie 1997

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Ministerul Sănătăţii este organul administraţiei publice centrale de specialitate care aplica strategia dezvoltării şi politica Guvernului în domeniul asigurării sănătăţii populaţiei şi al realizării procesului de reformă în sectorul sanitar.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Sănătăţii colaborează cu celelalte ministere şi organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
    ART. 2
    În realizarea obiectului sau de activitate, Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii:
    1. asigură şi răspunde de organizarea activităţii de asistentă medicală preventivă, de urgenta, curativă şi de recuperare medicală ce se acordă prin unităţile sanitare;
    2. stabileşte principalele obiective de etapa şi pe termen lung în domeniul asigurării sănătăţii populaţiei şi al reformei în sectorul sanitar;
    3. îndrumă şi controlează modul de aplicare a normelor de igienă şi sanitare-antiepidemice în mediul de viaţă al populaţiei şi la locul de muncă; îndeplineşte, prin organele sale de specialitate, funcţia de inspecţie sanitară de stat; dispune, în situaţii deosebite, măsuri antiepidemice;
    4. stabileşte şi urmăreşte, împreună cu organele competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
    5. coordonează, îndruma şi controlează activitatea unităţilor de ocrotire şi asistenta medicală a mamei şi copilului, asistenta medicală de urgenta şi la locul de munca;
    6. colaborează la utilizarea raţională a factorilor naturali de mediu; îndrumă şi controlează activitatea de asistenţă medicală din staţiunile balneoclimaterice;
    7. coordonează şi îndruma, împreună cu organele competente, activitatea de medicina a culturii fizice;
    8. autorizează producerea, înregistrarea, introducerea şi folosirea, în practica medicală, a medicamentelor, a produselor biologice de uz uman şi a reactivilor, a plantelor medicinale şi a cosmeticelor, precum şi a echipamentelor medicale;
    9. organizează, îndruma şi controlează, prin Inspecţia de farmacie, activitatea în reţeaua farmaceutica; organizează şi răspunde de controlul calităţii medicamentelor; coordonează importurile de medicamente, aparatura medicală şi alte produse necesare reţelei sanitare, prin agenţi economici;
    10. coordonează şi supraveghează în unităţile sanitare regimul substanţelor şi a produselor stupefiante, psihotrope şi toxice, în conformitate cu prevederile legale;
    11. întocmeşte anual Nomenclatorul de medicamente şi produse biologice de uz uman; coordonează şi urmăreşte aprovizionarea cu medicamente, echipamente medicale, reactivi, în unităţile sanitare de stat;
    12. organizează, în situaţii deosebite, asistenta medicală, asigurând rezerva de mobilizare cu medicamente şi materiale sanitare;
    13. organizează şi elaborează, împreună cu Academia de Ştiinţe Medicale, strategia şi orientarea activităţii de cercetare ştiinţifică;
    14. iniţiază, negociază şi încheie, din împuternicirea Guvernului, documentele de cooperare internaţionala în domeniul ocrotirii sănătăţii;
    15. sprijină informarea şi documentarea personalului sanitar în probleme de specialitate şi organizarea manifestărilor ştiinţifice;
    16. analizează şi evaluează periodic criteriile de performanţă ale unităţilor medicale şi indicatorii stării de sănătate;
    17. emite norme, în conformitate cu reglementările legale, de formare, angajare, promovare, transferare şi detaşare a personalului sanitar; stabileşte specialitatile medico-sanitare, organizează concursuri şi examene pentru ocuparea posturilor vacante şi pentru acordarea specialitatii medicale sau farmaceutice;
    18. stabileşte structura organizatorică, normele de organizare şi funcţionare, precum şi normativele de personal ale unităţilor sanitare din subordinea sa; avizează înfiinţarea, schimbarea sediului, a profilului şi a structurii unităţilor sanitare din subordinea sa; coordonează aplicarea legislaţiei sanitare şi a normelor metodologice şi în unităţile sanitare subordonate altor ministere;
    19. avizează şi aproba, după caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar în unităţile din subordinea sa;
    20. avizează activităţile bazate pe libera initiativa în domeniul medical şi farmaceutic, veghează asupra climatului de concurenta loiala şi ia măsuri de protejare a intereselor bolnavilor şi ale populaţiei;
    21. iniţiază, în vederea aplicării legii, norme obligatorii pentru sectorul sanitar, pentru celelalte sectoare şi pentru populaţie; avizează proiecte de acte normative elaborate de alte organe ale administraţiei publice, care interesează sănătatea;
    22. iniţiază sau elaborează ori, după caz, avizează proiecte de acte normative, legi şi hotărâri ale Guvernului;
    23. conlucreaza cu organizaţiile şi instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului;
    24. exercita atribuţiile ce ii revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale sub a carei autoritate funcţionează regiile autonome din domeniul sau de activitate;
    25. reprezintă interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de activitatea de sănătate;
    26. editează publicaţii de specialitate şi de informare specifice;
    27. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
    ART. 3
    (1) În structura organizatorică a Ministerul Sănătăţii pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Sănătăţii este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului sănătăţii se pot organiza numai servicii sau birouri, precum şi colective temporare, în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 177, exclusiv demnitarii.
    (4) Conducerea Ministerului Sănătăţii este asigurata de ministru. Pe lângă ministru funcţionează un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenta colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (5) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (6) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (7) Ministrul sănătăţii conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice, din ţara şi din străinătate.
    (8) Direcţiile sanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti, persoane juridice, sunt servicii publice descentralizate ale Ministerului Sănătăţii, în subordinea cărora funcţionează unităţi sanitare cu personalitate juridică, conform prevederilor legale.
    ART. 4
    În scopul descentralizării activităţii de evaluare a stării de sănătate a populaţiei, Institutul de Igiena, Sănătate Publica, Servicii de Sănătate şi de Conducere se reorganizează în instituţii publice cu personalitate juridică, în limita numărului de personal aprobat, după cum urmează:
    - Institutul de Sănătate Publică Bucureşti, cu sediul în str. Dr. Leonte nr. 1-3, sectorul 5;
    - Institutul de Sănătate Publică Cluj-Napoca, cu sediul în str. Pasteur nr. 6;
    - Institutul de Sănătate Publică Iaşi, cu sediul în str. Victor Babeş nr. 14;
    - Institutul de Sănătate Publică Timişoara, cu sediul în str. Victor Babeş nr. 16-18;
    - Centrul de Sănătate Publică Sibiu, cu sediul în str. Luptei nr. 21;
    - Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureş, cu sediul în str. Gh. Marinescu nr. 40;
    - Institutul de Management al Serviciilor de Sănătate Bucureşti, cu sediul în str. Vaselor nr. 31, sectorul 2.
    ART. 5
    Inspectoratele de poliţie sanitară şi medicina preventivă judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, se reorganizează ca inspectorate de sănătate publica judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, în subordinea Ministerului Sănătăţii.
    ART. 6
    (1) Unităţile din subordinea Ministerului Sănătăţii sunt cele prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Sănătăţii se aproba prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statelor de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii, conform reglementărilor în vigoare.
    ART. 7
    (1) Unităţile sanitare prevăzute în anexa nr. 3 trec din subordinea Ministerului Sănătăţii în subordinea unor direcţii sanitare.
    (2) Pentru unităţile prevăzute la alin. (1), modificarea profilului şi a numărului de paturi se va face la propunerea direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu avizul Ministerului Sănătăţii.
    (3) În termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Ministerul Sănătăţii va încheia protocoale cu consiliile locale şi cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru transferarea fondurilor necesare finanţării unităţilor sanitare prevăzute în anexa nr. 3.
    (4) În baza protocoalelor încheiate, la rectificarea bugetului de stat pe anul 1997 se vor introduce modificările ce se impun în bugetul de stat pentru transferarea fondurilor care se convin potrivit alineatului precedent.
    ART. 8
    Pentru realizarea obiectivelor sale, Ministerul Sănătăţii poate constitui comisii de specialitate în domeniul sanitar.
    ART. 9
    Ministerul Sănătăţii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
    ART. 10
    Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 11
    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga: Hotărârea Guvernului nr. 460/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 23 august 1994; art. 2 şi 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.188/1996 privind reorganizarea unor unităţi sanitare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 26 noiembrie 1996; anexa nr. 1 şi poziţia 9 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 692/1996 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 460/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, precum şi pentru reorganizarea unor unităţi sanitare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 191 din 15 august 1996; Hotărârea Guvernului nr. 966/1996 pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 460/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 21 octombrie 1996.

                                 PRIM-MINISTRU
                                 VICTOR CIORBEA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                              Ministrul sănătăţii,
                            Ştefan Iosif Drăgulescu

                              Ministrul muncii şi
                              protecţiei sociale,
                              Alexandru Athanasiu

                               Ministru de stat,
                             ministrul finanţelor,
                                 Mircea Ciumara

    Bucureşti, 30 mai 1997.
    Nr. 244.


    ANEXA 1



    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII

                                                                            Numărul maxim de posturi: 177 (exclusiv demnitarii)


                                                             ┌────────────────────┐
                                                             │ MINISTRU │
                                                             └──────────┬─────────┘
             ┌──────────────────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────────────────┐
             │ CONSILIERI ├───────────┼───────────┤ DIRECŢIA DE CONTROL FINANCIAR PROPRIU │
             └──────────────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────────────────┘
             ┌──────────────────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────────────────┐
             │DIRECŢIA RESURSE UMANE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ├───────────┼───────────┤ SERVICIUL LEGISLAŢIE ŞI CONTENCIOS │
             └──────────────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────────────────┘
             ┌──────────────────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────────────────┐
             │ SERVICIUL PENTRU PROBLEME SPECIALE ├───────────┼───────────┤ DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE │
             └──────────────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────────────────┘
                            ┌───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┐
               ┌────────────┴─────────────┐ │ ┌───────────┴────────────┐
               │ SECRETAR DE STAT ├─────────────────────────────┴─────────────────────────────┤ SECRETAR DE STAT │
               └────────────┬─────────────┘ └───────────┬────────────┘
           ┌────────────────┴──────────────────┐ ┌──────────────────────────────┼──────────────────────────────┐
 ┌─────────┴──────────┐ ┌────────────┴────────────┐ ┌────────┴────────┐ │ ┌────────┴──────────┐
 │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │
 │ A MEDICINEI │ │ A │ │ PROGRAME DE │ │ │ A │
 │ PREVENTIVE ŞI │ │ ASISTENŢEI MEDICALE │ │SĂNĂTATE, REFORMĂ│ │ │BUGETULUI SĂNĂTĂŢII│
 │PROMOVAREA SĂNĂTĂŢII│ │ │ │ ŞI ACREDITARE │ │ │ │
 └─────────┬──────────┘ └────────────┬────────────┘ └──┬──────────┬───┘ │ └──┬───────────┬────┘
     ┌─────┴─────┐ ┌──────────┬──────┴────┬────────────┐ │ │ ┌───────────┬─┴───────────┐ │ │
┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌────┴────┐┌────┴────┐┌─────┴──────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌───┴─────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌──────┴──────┐┌────┴───┐┌──────┴───────┐
│ DIRECŢIA ││ ││ ││DIRECŢIA ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│ DE ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││PROGRAME ││ ││ ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││ ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ ││ │
│PROMOVARE ││MEDICINEI ││PROGRAME ││ DE ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││STRATEGII ││ REFORMĂ ││ DIRECŢIA ││STRATEGIE,││INFORMATICĂ, ││ ││ DIRECŢIA │
│ A ││PREVENTIVE││ DE ││ASISTENŢĂ││FARMACEUTICA││APARATURII││ DE ││ ŞI ││ASIGURĂRI ││DEZVOLTARE││ PROTOCOL, ││DIRECŢIA││ FINANŢE, │
│SĂNĂTĂŢII ││ ŞI A ││ASISTENŢĂ││ A MAMEI ││ *) ││MEDICALE*)││ SANATATE ││INTEGRARE││ PENTRU ││ ŞI ││ RELAŢII CU ││ BUGET ││CONTABILITATE,│
│ ŞI ││INSPECŢIEI││MEDICALA ││ ŞI ││ ││ ││ ŞI ││EUROPEANĂ││ SĂNĂTATE ││MANAGEMENT││ PUBLICUL ŞI ││ ││ METODOLOGIE │
│ SĂNĂTATE ││ DE STAT ││ ││COPILULUI││ ││ ││ACREDITARE││ ││ ││ ││ADMINISTRATIV││ ││ │
│COMUNITARĂ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
└──────────┘└──────────┘└─────────┘└─────────┘└────────────┘└──────────┘└──────────┘└─────────┘└──────────┘└──────────┘└─────────────┘└────────┘└──────────────┘

----------
    *) Numai cu avizul secretarului de stat de resort




    ANEXA 2

                       LISTA
        unităţilor subordonate Ministerului Sănătăţii



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Denumirea
crt. unităţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

            A. Unităţi finanţate din venituri de la bugetul de stat

  1. Direcţii sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
  2. Inspectoratele de sănătate publica judeţene, respectiv al municipiului
     Bucureşti.

      Institute şi centre medicale

  3. Institutul de Sănătate Publica Bucureşti
  4. Institutul de Sănătate Publica Cluj-Napoca
  5. Institutul de Sănătate Publica Iaşi
  6. Institutul de Sănătate Publica Timişoara
  7. Centrul de Sănătate Publica Sibiu
  8. Centrul de Sănătate Publica Târgu Mureş
  9. Institutul de Management al Serviciilor de Sănătate Bucureşti
 10. Institutul Oncologic Bucureşti
 11. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
 12. Institutul de Medicina Legală "Prof. dr. Mina Minovici" Bucureşti
 13. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
 14. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti
 15. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu"
     Bucureşti
 16. Institutul pentru Controlul de Stat al Medicamentului şi Cercetări
     Farmaceutice "Petre Ionescu Stoian" Bucureşti
 17. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională Bucureşti
 18. Centrul pentru Controlul de Stat al Produselor Biologice de Uz Uman
     Bucureşti
 19. Institutul de Medicina Fizica, Balneoclimatologie şi Recuperare Medicală
     Bucureşti
 20. Institutul de Fiziologie Normală şi Patologica "D. Danielopolu" Bucureşti
 21. Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucureşti
 22. Institutul de Medicina Sportiva Bucureşti.

         Unităţi de perfecţionare a personalului

 23. Centrul de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor şi Farmacistilor
     Bucureşti
 24. Centrul de Perfecţionare şi Pregătire Superioară de Specialitate a
     Asistenţilor Medicali Bucureşti.

         Alte unităţi bugetare

 25. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
 26. Oficiul Central de Stocare Bucureşti
 27. Centrul de Calcul, Statistica Sanitară şi Documentare Medicală Bucureşti
 28. Staţia Centrala de Salvare Bucureşti
 29. Staţia de Verificare şi Întreţinere a Aparaturii Medicale Bucureşti.

                 B. Unităţi finanţate extrabugetar

 30. Institutul "Cantacuzino" Bucureşti
 31. Institutul "Victor Babeş" Bucureşti.

                 C. Regii autonome

32. Regia Autonomă "Unifarm" Bucureşti.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




    ANEXA 3

                               LISTA
        unităţilor sanitare care trec din subordinea Ministerului
          Sănătăţii în subordinea unor direcţii sanitare

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Denumirea Sediul Direcţia sanitară
crt. unităţii ----------------------- în subordinea
                                  Localitatea Judeţul căreia trece
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Spitalul Clinic Fundeni Bucureşti - Direcţia Sanitară a
                                                         Municipiului Bucureşti
 2. Spitalul de Recuperare Boli Covasna Covasna Direcţia Sanitară a
    Cardiovasculare Covasna Judeţului Covasna
 3. Spitalul Universitar Bucureşti - Direcţia Sanitară a
    Bucureşti Municipiului Bucureşti
 4. Sanatoriul Balnear Techirghiol Constanta Direcţia Sanitară a
    Techirghiol Judeţului Constanta
 5. Sanatoriul Balnear Mangalia Constanta Direcţia Sanitară a
    Mangalia Judeţului Constanta
 6. Sanatoriul Balnear Eforie-Nord Constanta Direcţia Sanitară a
    "Eforsan" Judeţului Constanta
 7. Institutul de Cardiologie Bucureşti - Direcţia Sanitară a
    "Prof. dr. C. Iliescu" Municipiului Bucureşti
 8. Institutul de Nutritie şi Bucureşti - Direcţia Sanitară a
    Boli Metabolice "Prof. dr. Municipiului Bucureşti
    N. Paulescu"
 9. Institutul Inimii Cluj-Napoca Cluj Direcţia Sanitară a
                                                         Judeţului Cluj
10. Institutul de boli cerebro- Bucureşti - Direcţia Sanitară a
    vasculare Bucureşti Municipiului Bucureşti
11. Centrul Medical de Bucureşti - Direcţia Sanitară a
    Fonoaudiologie şi Chirurgie Municipiului Bucureşti
    Funcţională O.R.L. "Prof.
    dr. Dorin Hociota"
12. Centrul de Cardiologie Târgu-Mureş Mureş Direcţia Sanitară a
                                                         Judeţului Mureş
13. Centrul de Cardiologie Timişoara Timiş Direcţia Sanitară a
                                                         Judeţului Timiş
14. Centrul de Cardiologie Iaşi Iaşi Direcţia Sanitară a
                                                         Judeţului Iaşi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                        -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016