Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 238 din 23 martie 2006  privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin   Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 238 din 23 martie 2006 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 2 mai 2006
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã,
având în vedere prevederile <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 , republicatã,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Alineatul (2) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi de Plen dintre judecãtorii şi procurorii prevãzuţi la art. 6 alin. (2) lit. a), în prezenţa a cel puţin 15 membri ai Consiliului, cu votul majoritãţii membrilor acestuia."

2. La articolul 19 alineatul (1), punctele 6 şi 11 vor avea urmãtorul cuprins:
"6. soluţioneazã cererile judecãtorilor şi procurorilor privind apãrarea reputaţiei profesionale şi a independenţei acestora, având în vedere raportul de verificare al inspecţiei judiciare;
.....................................................................
11. stabileşte, anual, numãrul posturilor de judecãtori şi procurori care pot fi ocupate prin concursul de promovare pe loc şi organizeazã concursul de promovare a judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie;".

3. Dupã articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - În realizarea atribuţiei prevãzute la art. 19 alin. (1) pct. 6, judecãtorul sau, dupã caz, procurorul este invitat în faţa Plenului pentru a-şi susţine cererea privind apãrarea reputaţiei profesionale şi a independenţei."

4. La articolul 43, dupã litera i) se introduce o nouã literã, litera i^1), cu urmãtorul cuprins:
"i^1) efectueazã verificãrile dispuse de Plen pentru soluţionarea cererilor privind apãrarea reputaţiei profesionale şi a independenţei judecãtorilor, prezintã raportul cuprinzând rezultatul verificãrilor Plenului; o copie a acestuia se comunicã titularului cererii;".

5. La articolul 44, litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) în materie disciplinarã, asigurã componenţa comisiei de disciplinã pentru procurori, în condiţiile şi pe durata prevãzute de lege, efectueazã cercetarea prealabilã în vederea exercitãrii acţiunii disciplinare faţã de procurori, inclusiv faţã de procurorii aleşi în Consiliu, asigurã secretariatul comisiei de disciplinã pentru procurori;".

6. La articolul 44, dupã litera i) se introduce o nouã literã, litera i^1), cu urmãtorul cuprins:
"i^1) efectueazã verificãrile dispuse de Plen pentru soluţionarea cererilor privind apãrarea reputaţiei profesionale şi a independenţei procurorilor, prezintã raportul cuprinzând rezultatul verificãrilor Plenului; o copie a acestuia se comunicã titularului cererii;".

7. La articolul 63 alineatul (1), dupã litera n) se introduce o nouã literã, litera o), cu urmãtorul cuprins:
"o) examineazã solicitãrile de avizare a numirii în funcţia de grefier fãrã concurs, formulate potrivit dispoziţiilor <>art. 36 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtorilor şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile ulterioare."

8. La articolul 63 alineatul (2), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) stabileşte indicatori statistici referitori la activitatea desfãşuratã de instanţele judecãtoreşti şi de parchete;".

9. La articolul 69, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) asigurã pregãtirea lucrãrilor şedinţelor şi secretariatul Plenului şi al secţiilor Consiliului;".

10. Dupã articolul 118 se introduce o nouã secţiune, secţiunea III^1, "Numirea în funcţii de conducere în cadrul aparatului propriu al Consiliului", cu urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA III^1
Numirea în funcţii de conducere în cadrul aparatului propriu al Consiliului
Art. 118^1. - Personalul de conducere din aparatul propriu al Consiliului este numit de Plen.
Art. 118^2. - Poate ocupa o funcţie de conducere de specialitate juridicã în aparatul propriu al Consiliului persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi are o vechime în specialitate de cel puţin 4 ani.
Art. 118^3. - Funcţiile de conducere de altã specialitate decât cea juridicã din cadrul aparatului propriu al Consiliului pot fi ocupate de persoane care îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Art. 118^4. - (1) Funcţiile de conducere vacante se publicã pe pagina de Internet a Consiliului.
(2) Cererile pentru ocuparea funcţiilor de conducere prevãzute la alin. (1) se depun la sediul Consiliului, în termen de 15 zile de la data afişãrii, însoţite de un curriculum vitae şi de înscrisurile care dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 118^2 sau, dupã caz, la art. 118^3, precum şi de orice alte documente considerate relevante de cãtre candidat.
(3) În termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia de resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 118^2 şi 118^3 de cãtre candidaţi, pe care îl înainteazã, de îndatã, Plenului, împreunã cu dosarul candidatului.
(4) În vederea numirii în funcţie, candidaţii susţin un interviu în faţa Plenului. Candidatul declarat admis la interviu va fi numit în funcţia de conducere prin hotãrârea Plenului.
Art. 118^5. - Funcţiile prevãzute la art. 118^2 pot fi ocupate şi de judecãtori sau procurori detaşaţi, în condiţiile legii."

11. Articolul 119 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 119. - Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, personalul din aparatul propriu al Consiliului este supus, periodic, unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii şi integritatea, obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale."

12. Articolul 121 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 121. - (1) Prima evaluare a personalului din aparatul propriu de specialitate juridicã se face dupã 2 ani de la numirea în funcţie, iar urmãtoarele evaluãri se fac la fiecare 3 ani, de regulã în luna februarie.
(2) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor detaşaţi în cadrul aparatului propriu se face la termenele prevãzute la alin. (1), în raport de specificul activitãţii desfãşurate, pe baza criteriilor aprobate de Plen.
(3) Evaluarea funcţionarilor publici şi a personalului contractual se face anual, potrivit dispoziţiilor legale privind aceste categorii de personal."

13. Articolul 122 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 122. - (1) Evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor sau, dupã caz, a judecãtorilor şi procurorilor detaşaţi care ocupã funcţii de execuţie se face de comisii constituite distinct pentru fiecare categorie, prin hotãrâre a Consiliului.
(2) Comisiile de evaluare sunt constituite din directori, şefii de serviciu şi, dupã caz, şefii de birouri sau membri ai colectivului din care face parte persoana supusã evaluãrii.
(3) Evaluarea funcţionarilor publici şi a personalului contractual care ocupã funcţii de execuţie, precum şi a personalului auxiliar detaşat se face de şeful ierarhic şi se contrasemneazã de şeful evaluatorului.
(4) Evaluarea directorilor, precum şi a şefilor de servicii şi de birouri independente, cu excepţia celor subordonaţi direct preşedintelui sau Plenului, se face de secretarul general.
(5) Evaluarea şefilor de servicii şi de birouri independente, subordonaţi direct preşedintelui sau Plenului, se face de cãtre preşedinte.
(6) Evaluarea celuilalt personal cu funcţii de conducere se face de cãtre şeful ierarhic superior şi se contrasemneazã de secretarul general.
(7) Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale se poate acorda unul dintre calificativele: foarte bine, bine, satisfãcãtor sau nesatisfãcãtor.
(8) Dacã în perioada pentru care se face evaluarea personalul din cadrul aparatului a fost sancţionat disciplinar prin hotãrâre irevocabilã, se acordã calificativul imediat inferior celui care rezultã din evaluare.
(9) Personalul de execuţie nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la secretarul general, iar personalul de conducere, la Plen, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii. Contestaţia se soluţioneazã în termen de 60 de zile de la înregistrare.
(10) Calificativul acordat de secretarul general sau de Plen este definitiv."

ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile cuprinse în prezenta hotãrâre, va fi republicat, dându-se textelor o nouã numerotare.

Preşedintele Consiliului Superior
al Magistraturii,
judecãtor Iulian Gîlcã

Bucureşti, 23 martie 2006.
Nr. 238.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016