Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 237 din 15 iunie 2011 privind aprobarea cotizatiilor si tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din Romania si pentru stagiarii in activitatea de audit financiar
EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 498 din 13 iulie 2011
Având în vedere prevederile
- art. 6 alin. (3) şi ale art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 433/2011,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 15 iunie 2011, hotãrãşte:
Se aprobã cotizaţiile şi tarifele pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar, dupã cum urmeazã:
A. Cotizaţii fixe
ART. 1
(1) Cotizaţiile fixe anuale reprezintã sumele în lei care trebuie achitate de cãtre membrii Camerei, persoane fizice şi juridice, active sau nonactive, în vederea menţinerii în Registrul public al auditorilor financiari şi a asigurãrii accesului la serviciile gratuite acordate de Camerã membrilor acesteia.
(2) Cotizaţiile fixe anuale se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) pentru auditorii financiari persoane fizice active: 300 lei;
b) pentru auditorii financiari persoane fizice nonactive: 150 lei;
c) pentru persoanele juridice: 600 lei.
ART. 2
(1) Plata cotizaţiilor fixe anuale se face pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an.
(2) În cazul auditorilor financiari persoane fizice şi juridice, care se înscriu în Registrul public al auditorilor financiari dupã data de 31 ianuarie, cotizaţia fixã anualã se plãteşte în termen de 30 de zile calendaristice de la acordarea calitãţii de membru al Camerei.
(3) Auditorii financiari, membri ai Camerei, sunt obligaţi la plata dobânzilor de întârziere pentru fiecare zi de întârziere la plata cotizaţiilor.
a) Modul de calcul al dobânzilor de întârziere în cazul neachitãrii cotizaţiilor/tarifelor în termenul legal este:
Cotizaţia fixã restantã *Procentul de calcul* Perioada de întârziere (în zile calendaristice)/365.
b) Procentul de calcul al dobânzilor de întârziere este dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României (BNR) înmulţitã cu 150 de puncte procentuale.
c) Nivelul dobânzii de referinţã a BNR, în funcţie de care se stabilesc dobânzile de întârziere, este cel din prima zi lucrãtoare a anului, pentru dobânda legalã cuvenitã pe semestrul I al anului în curs, şi cel din prima zi lucrãtoare a lunii iulie, pentru dobânda legalã cuvenitã pe semestrul II al anului în curs.
Perioada de întârziere reprezintã numãrul de zile calendaristice pentru care se datoreazã dobânzile de întârziere. Aceasta începe cu prima zi lucrãtoare dupã scadenţã şi se terminã cu ziua lucrãtoare dinaintea datei plãţii.
În cazul în care perioada de întârziere cuprinde douã sau mai multe semestre, dobânzile de întârziere se vor calcula în funcţie de dobânda de referinţã a BNR aferentã fiecãrui semestru.
d) Membrii Camerei au obligaţia transmiterii cãtre aceasta a unei copii a documentului plãţii şi, dacã este cazul, a modului de calcul al acestor dobânzi de întârziere.
B. Cotizaţii variabile
ART. 3
(1) Cotizaţiile variabile anuale reprezintã contribuţiile auditorilor financiari, membrii Camerei, calculate prin aplicarea unor cote specificate la alin. (2) la totalul onorariilor calculat conform alin. (3).
(2) Cotizaţiile variabile anuale se calculeazã prin aplicarea unei singure cote procentuale asupra totalului onorariilor, în funcţie de mãrimea acestora, astfel:
- se aplicã o cotã de 0,5% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mic sau egal cu 50.000 lei;
- se aplicã o cotã de 0,8% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 50.000 lei şi mai mic sau egal cu 200.000 lei;
- se aplicã o cotã de 0,9% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 200.000 lei şi mai mic sau egal cu 600.000 lei;
- se aplicã o cotã de 1,0% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 600.000 lei şi mai mic sau egal cu 1.000.000 lei;
- se aplicã o cotã de 1,2% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 1.000.000 lei.
(3) Totalul onorariilor la care se va aplica procentul de calcul pentru cotizaţia variabilã se calculeazã însumând onorariile obţinute din activitatea de audit financiar cu onorariile obţinute din activitatea de audit intern, precum şi cu alte onorarii obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar (cum ar fi, de exemplu, dar fãrã sã se limiteze la: auditul programelor cu fonduri provenite de la Uniunea Europeanã, PHARE, alte organizaţii; auditul situaţiilor financiare ale cooperativelor de credit; audit de conformitate privind obligaţiile din contractele de privatizare a societãţilor comerciale potrivit solicitãrilor Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului; rapoarte de revizuire cu scop limitat; asistenţã în vederea retratãrii situaţiilor financiare; organizarea de cursuri de specialitate; servicii de consultanţã şi alte lucrãri care necesitã calitatea de auditor financiar) pentru perioada de raportare.
Onorariile luate în calcul sunt cele facturate în cursul perioadei de raportare, din care se scad sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai Camerei, şi nu includ taxa pe valoarea adãugatã.
ART. 4
(1) Membrii Camerei, auditori financiari activi, persoane fizice şi persoane juridice, trebuie sã achite în cursul anului cotizaţiile variabile anuale, sub formã de avans, pânã la data de 30 septembrie, în funcţie de modalitãţile de calcul prevãzute la art. 2 alin. (2)-(3). Cotizaţia variabilã sub formã de avans se calculeazã asupra onorariilor încasate pânã la 30 iunie 2011, mai puţin sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai Camerei, cu obligaţia menţionãrii ulterioare a sumelor respective şi a beneficiarilor acestora în Raportul anual al membrilor.
(2) Pe baza situaţiilor financiare întocmite pentru exerciţiul financiar care se încheie la 31 decembrie se va stabili cuantumul definitiv al cotizaţiei variabile datorate de membrii Camerei, aferentã totalului onorariilor raportate, rezultate din cumularea veniturilor obţinute din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi a altor venituri realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar.
Din cuantumul definitiv al cotizaţiei se va scãdea avansul achitat de membrii Camerei pânã la data de 30 septembrie, conform alin. (1), diferenţa urmând a fi regularizatã (achitatã de membrii Camerei sau rambursatã de cãtre aceasta, dupã caz) pânã la data de 31 martie a anului urmãtor.
(3) Acordarea vizei anuale pe carnetul de auditor financiar pentru exercitarea profesiei se va face numai în condiţiile îndeplinirii obligaţiilor, inclusiv a celor de platã a cotizaţiilor fixe şi variabile anuale, de cãtre membrii Camerei. Viza este valabilã din momentul acordãrii pânã la data de 31 martie a anului urmãtor acordãrii acesteia.
(4) Pentru veniturile obţinute sub formã de salariu din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi pentru alte venituri, sub formã de salariu, realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar, persoanele în cauzã nu vor datora cotizaţie variabilã cãtre Camerã.
(5) Prevederile art. 2 alin. (3) se aplicã şi în cazul plãţii cu întârziere a cotizaţiilor variabile.
C. Tarife
ART. 5
(1) Tarifele pentru auditorii financiari sunt urmãtoarele:
a) tariful pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice este în sumã de 650 lei;
b) tariful pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - firme de audit este în sumã de 1.300 lei;
c) tariful pentru cursurile auditorilor financiari - în sumã de 400 lei;
d) tariful pentru cursul suplimentar de formare profesionalã continuã, organizat pentru membrii Camerei care nu au participat la programul anual de formare profesionalã continuã - în sumã de 400 lei;
e) tariful pentru organizarea cursului suplimentar pentru membrii Camerei care au primit calificativul D, C sau B - în sumã de 400 lei.
(2) Tarifele stabilite la alin. (1) se achitã în numerar, la sediul Camerei, sau prin transfer bancar.
ART. 6
(1) Tarifele pentru stagiarii în activitatea de audit financiar sunt urmãtoarele:
a) tariful pentru testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu - 500 lei;
b) tariful pentru înscrierea la stagiul în activitatea de audit financiar - 250 lei;
c) tariful pentru monitorizarea activitãţii de pregãtire practicã a stagiarilor - 100 lei/an;
d) tariful pentru examenul de competenţã profesionalã pentru atribuirea calitãţii de auditor financiar - 400 lei/probã;
e) tariful pentru susţinerea testului-interviu pentru auditorii financiari din alte state membre - 2.000 lei;
f) tariful pentru analiza dosarelor firmelor de audit din alte state membre sau din terţe ţãri - 1.300 lei;
g) tariful pentru susţinerea testului-interviu pentru auditorii financiari din terţe ţãri - 2.000 lei;
h) tariful pentru cursurile stagiarilor din anii I, II şi III - 450 lei;
i) tariful privind analiza dosarului de echivalare a testului de acces la stagiu al absolvenţilor programelor masterale - 250 lei;
j) tariful de analizã a dosarului de echivalare a testului de acces la stagiu pentru studenţii Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), care nu au devenit încã membri cu drepturi depline - 250 lei.
(2) Tarifele stabilite la alin. (1) lit. a) şi lit. d)-j) se achitã în numerar, la sediul Camerei, sau prin transfer bancar.
(3) Tariful stabilit la alin. (1) lit. b) se achitã la înscrierea în vederea efectuãrii stagiului, iar cel stabilit la lit. c) se achitã corespunzãtor perioadei de stagiu, pânã la data de 31 martie a fiecãrui an de stagiu.
ART. 7
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare începând cu data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Cotizaţia variabilã se calculeazã potrivit prezentei hotãrâri pentru onorariile încasate pentru anul 2011 de cãtre auditorii financiari persoane fizice şi juridice.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 140/2009 privind aprobarea cotizaţiilor şi tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 11 mai 2009, cu completãrile ulterioare.
ART. 8
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele
Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihãilescu
Bucureşti, 15 iunie 2011.
Nr. 237.
_______
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: