Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 233 din 16 martie 2011  privind atributiile, organizarea si functionarea caselor de pensii sectoriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 233 din 16 martie 2011 privind atributiile, organizarea si functionarea caselor de pensii sectoriale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 205 din 24 martie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 135 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Casele de pensii sectoriale sunt structuri de specialitate, cu personalitate juridicã, înfiinţate prin lege, în subordinea Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a Serviciului Român de Informaţii, şi se supun legislaţiei în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate.
    (2) Casele de pensii sectoriale administreazã, împreunã cu Casa Naţionalã de Pensii Publice, sistemul public de pensii din România pentru persoanele prevãzute la <>art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) şi pct. V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 2
    Casele de pensii sectoriale se organizeazã şi funcţioneazã dupã cum urmeazã:
    a) pentru Ministerul Apãrãrii Naţionale, la nivel de structurã centralã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind organizarea şi funcţionarea acestei instituţii publice;
    b) pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, la nivel de unitate în subordine, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind organizarea şi funcţionarea acestei instituţii publice;
    c) pentru Serviciul Român de Informaţii, la nivel de unitate în subordine, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind organizarea şi funcţionarea acestei instituţii publice.
    ART. 3
    (1) Casele de pensii sectoriale au sediul în municipiul Bucureşti, dupã cum urmeazã:
    a) Casa de pensii sectorialã a Ministerului Apãrãrii Naţionale - str. Drumul Taberei nr. 7-9, sectorul 6;
    b) Casa de pensii sectorialã a Ministerului Administraţiei şi Internelor - str. George Georgescu nr. 3, sectorul 4;
    c) Casa de pensii sectorialã a Serviciului Român de Informaţii - str. Piaţa Amzei nr. 4, sectorul 1.
    (2) Casele de pensii sectoriale prevãzute la art. 1 alin. (1) sunt succesoarele de drept ale structurilor organizatorice responsabile cu pensiile din Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, respectiv Serviciul Român de Informaţii, structuri care, la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se desfiinţeazã.
    (3) Patrimoniul caselor de pensii sectoriale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii, stabilit pe baza bilanţului contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturile de execuţie întocmite pe fiecare sursã de finanţare şi celelalte anexe, inclusiv cele care se întocmesc la finele anului potrivit normelor în vigoare, se predã împreunã cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, astfel:
    a) de la Direcţia financiar-contabilã a Ministerului Apãrãrii Naţionale, pentru casa de pensii sectorialã din subordinea acestuia;
    b) de la Direcţia generalã financiarã a Serviciului Român de Informaţii, pentru casa de pensii sectorialã din subordinea acestuia.
    (4) Patrimoniul Casei de pensii sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor se preia din oficiu de la fosta Casã de pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (5) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, personalul încadrat în structurile organizatorice responsabile cu pensiile din Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, respectiv Serviciul Român de Informaţii se preia de cãtre fiecare casã de pensii sectorialã din subordinea acestor instituţii publice.
    (6) Preluarea personalului prevãzut la alin. (5) şi încadrarea pe funcţii a acestuia se realizeazã cu respectarea legislaţiei specifice fiecãrei categorii de personal, în termen de maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    ART. 4
    (1) Structura organizatoricã a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apãrãrii Naţionale se aprobã de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, având un numãr de 120 de posturi finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale, dintre care 40 de posturi se preiau din cadrul Direcţiei financiar-contabile a Ministerului Apãrãrii Naţionale.
    (2) Structura organizatoricã a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor se aprobã de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, având un numãr de 105 posturi finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, dintre care 50 de posturi se preiau din cadrul Casei de pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Structura organizatoricã a Casei de pensii sectoriale a Serviciului Român de Informaţii şi numãrul maxim de posturi finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului Român de Informaţii, se aprobã de cãtre directorul Serviciului Român de Informaţii, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
    (4) Personalul caselor de pensii sectoriale este constituit, dupã caz, din urmãtoarele categorii de personal:
    a) pentru Ministerul Apãrãrii Naţionale: cadre militare în activitate şi personal civil;
    b) pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor: funcţionari publici cu statut special;
    c) pentru Serviciul Român de Informaţii: cadre militare în activitate şi personal civil.
    (5) Salarizarea personalului prevãzut la alin. (4) se realizeazã potrivit legislaţiei în vigoare.
    ART. 5
    (1) Conducerea caselor de pensii sectoriale este asiguratã de un director, cadru militar în activitate/funcţionar public cu statut special, numit prin ordin al ordonatorului principal de credite în subordinea cãruia funcţioneazã casa de pensii sectorialã, respectiv prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, al ministrului administraţiei şi internelor sau al directorului Serviciului Român de Informaţii, dupã caz, în condiţiile legislaţiei specifice aplicabile acestei categorii de personal.
    (2) Directorii caselor de pensii sectoriale sunt ordonatori terţiari de credite pentru cheltuielile cu prestaţiile achitate din bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi pentru cheltuielile aferente altor drepturi sociale şi pentru alte cheltuieli suportate din bugetul de stat, stabilite de ordonatorul principal de credite, potrivit legii.
    (3) Numirea şi eliberarea în/din funcţie a personalului caselor de pensii sectoriale se fac potrivit competenţelor stabilite prin acte normative specifice fiecãrei instituţii publice în subordinea cãreia se aflã.
    (4) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul casei de pensii sectoriale emite ordine, decizii, dispoziţii şi precizãri, potrivit actelor normative specifice fiecãrei instituţii publice în subordinea cãreia funcţioneazã.
    ART. 6
    Cheltuielile curente şi de capital necesare caselor de pensii sectoriale se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv al Serviciului Român de Informaţii.
    ART. 7
    Activitatea caselor de pensii sectoriale este coordonatã metodologic de Casa Naţionalã de Pensii Publice.
    ART. 8
    (1) Pentru angajatorii din instituţiile în subordinea cãrora se aflã şi pentru cei din instituţiile cãrora le asigurã stabilirea şi plata pensiilor sau a altor prestaţii, casele de pensii sectoriale au urmãtoarele atribuţii:
    a) controleazã modul în care angajatorii din instituţiile publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, care au calitatea de ordonatori de credite, respectã dispoziţiile legale privind întocmirea şi transmiterea Declaraţiei privind obligaţiile de platã a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominalã a persoanelor asigurate, precum şi termenele de transmitere;
    b) stabilesc drepturile de asigurãri sociale prevãzute de lege, emit decizii de pensie pe care le comunicã solicitanţilor, în termenele prevãzute de lege;
    c) asigurã evidenţa contribuabililor la sistemul public de pensii pentru asiguraţii din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) şi pct. V din Legea nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) asigurã evidenţa drepturilor şi obligaţiilor de asigurãri sociale la nivelul instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã pentru asiguraţii prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) şi pct. V din Legea nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) certificã stagiul de cotizare şi punctajul pentru asiguraţii din evidenţele proprii;
    f) îndrumã şi controleazã activitatea de expertizã medicalã şi recuperare a capacitaţii de muncã prin comisiile centrale de expertizã medico-militarã care se înfiinţeazã în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii, conform normelor legale;
    g) organizeazã selecţia, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului propriu;
    h) asigurã introducerea, extinderea, întreţinerea aplicaţiilor informatice de calcul şi de evidenţã, precum şi a sistemelor de protecţie a acestora;
    i) asigurã reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti în litigiile în care sunt parte ca urmare a aplicãrii dispoziţiilor <>Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    j) asigurã transferul în strãinãtate al prestaţiilor stabilite potrivit reglementãrilor legale în domeniu;
    k) fundamenteazã şi elaboreazã propunerile ce vor sta la baza elaborãrii proiectului bugetului de stat şi a celui al asigurãrilor sociale de stat;
    l) solicitã la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor sau la oricare altã autoritate, instituţie publicã abilitatã, datele cu caracter personal actualizate pentru persoanele cãrora li se întocmesc documentaţii de platã şi/sau cãrora li se efectueazã plata unor prestaţii sociale;
    m) organizeazã modul de stabilire şi de platã a drepturilor de pensii şi a altor drepturi de asigurãri sociale finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi a celor finanţate de la bugetul de stat, conform legii;
    n) organizeazã şi conduc contabilitatea proprie, atât pentru bugetul asigurãrilor sociale de stat, cât şi pentru bugetul de stat;
    o) transmit, lunar, la domiciliul beneficiarilor din România, prin Compania Naţionalã "Poşta Românã" - S.A., taloanele de pensie;
    p) aprobã procedurile referitoare la efectuarea operaţiunilor de platã a pensiilor;
    q) achitã ajutorul de deces, în cazul decesului pensionarului aflat în evidenţele proprii, respectiv în cazul unui membru de familie al acestuia, care nu era asigurat la data decesului, în termen de 24 de ore de la solicitare, în condiţiile stabilite prin ordin al conducãtorului instituţiei în subordinea cãreia funcţioneazã;
    r) prin organele de control, constatã contravenţiile prevãzute la art. 144 şi aplicã sancţiunile prevãzute la <>art. 145 din Legea nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    s) emit decizii de recuperare a debitelor reprezentând prestaţii de asigurãri sociale încasate necuvenit şi urmãresc recuperarea acestora, în condiţiile legii;
    ş) soluţioneazã sesizãrile, reclamaţiile şi petiţiile, conform prevederilor legale;
    t) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin dispoziţii legale.
    (2) Îndeplinirea atribuţiilor ce revin caselor de pensii sectoriale, potrivit legii, este supusã controlului Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Serviciului Român de Informaţii.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş

                         Ministrul apãrãrii naţionale,
                                 Gabriel Oprea

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                  Directorul Serviciului Român de Informaţii,
                             George Cristian Maior

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 16 martie 2011.
    Nr. 233.
                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016