Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 225 din 10 aprilie 1995  privind organizarea si functionarea Biroului Roman de Metrologie Legala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 225 din 10 aprilie 1995 privind organizarea si functionarea Biroului Roman de Metrologie Legala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 20 aprilie 1995
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Biroul Român de Metrologie Legală este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care aplică politica acestuia şi reglementările legale în domeniul metrologiei şi are calitatea de ordonator principal de credite bugetare, în condiţiile legii.
    ART. 2
    Biroul Român de Metrologie Legală are următoarele atribuţii principale:
    1. coordonează şi supraveghează aplicarea reglementărilor legale în domeniul metrologiei;
    2. elaborează strategii şi programe de dezvoltare privind activitatea de metrologie;
    3. elaborează proiecte de hotărâri şi instrucţiuni de metrologie legală, pe care le supune spre aprobare Guvernului, urmărind armonizarea acestora cu reglementările internaţionale în domeniul metrologiei;
    4. elaborează norme şi proceduri de metrologie legală, cu caracter obligatoriu;
    5. avizează proiectele de acte normative privind măsurile şi mijloacele de măsurare sau care conţin referiri la acestea;
    6. coordonează şi supraveghează activitatea de reproducere, conservare şi transmitere a unităţilor de măsura şi atesta etaloanele din Sistemul naţional de etaloane ale unităţilor de măsura; asigură trasabilitatea etaloanelor naţionale la cele internaţionale;
    7. elaborează şi revizuieste periodic "Lista oficială a mijloacelor de măsurare supuse obligatoriu controlului metrologic al statului".
    8. efectuează controlul metrologic al statului asupra măsurilor şi mijloacelor de măsurare folosite în domeniile de interes public;
    9. reglementează, supraveghează şi controlează construirea, fabricarea, importul, repararea, modificarea, închirierea, vânzarea, etalonarea, verificarea, instalarea şi utilizarea mijloacelor de măsurare folosite în domeniile de interes public;
    10. constata contravenţiile şi aplica sancţiunile prevăzute de legislaţia în domeniul metrologiei, interzice utilizarea, sigileaza sau, după caz, confisca mijloacele de măsurare nelegale şi sesizează organele de urmărire penală în cazurile de încălcare a legii penale;
    11. acordă sau retrage autorizaţii şi avize pentru exercitarea activităţilor prevăzute de lege în legătură cu mijloacele de măsurare sau măsurările din domeniile de interes public;
    12. acordă sau retrage acreditarea laboratoarelor care executa etalonari şi verificări metrologice la mijloacele de măsurare nesupuse controlului metrologic al statului;
    13. acordă sau retrage aprobarea de model pentru mijloacele de măsurare prevăzute de lege, fabricate şi importate;
    14. acordă sau retrage acreditarea laboratoarelor care efectuează evaluarea şi certificarea mijloacelor de măsurare nesupuse reglementărilor privind aprobarea de model;
    15. organizează, asigura şi supraveghează funcţionarea reţelei proprii de laboratoare de etalonari şi verificări metrologice; încurajează şi sprijină înfiinţarea de laboratoare de metrologie în cadrul agenţilor economici sau ca firme independente;
    16. propune şi percepe taxe sau, după caz, stabileşte tarife, în condiţiile legii, pentru lucrările din domeniul metrologiei;
    17. avizează sau, după caz, recepţionează lucrările de cercetare ştiinţifică, în domeniul metrologiei, contractate de Institutul Naţional de Metrologie, în condiţiile legii;
    18. sprijină învăţământul în domeniul metrologiei şi organizează forme de perfecţionare profesională specifice;
    19. asigură editarea şi difuzarea reglementărilor, informaţiilor şi a altor materiale specifice domeniului;
    20. reprezintă interesele României în Organizaţia Internaţionala de Metrologie Legală şi în alte organisme internaţionale sau regionale de metrologie legală şi colaborează cu instituţiile similare din alte ţări;
    21. stabileşte, în condiţiile legii, convenţii sau protocoale de recunoaştere reciprocă a unor documente sau activităţi de metrologie legală, cu instituţii similare din alte ţări sau organisme internaţionale;
    22. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.
    ART. 3
    (1) În structura organizatorică a Biroului Român de Metrologie Legală pot funcţiona direcţii, servicii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Biroului Român de Metrologie Legală este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al directorului general, se pot organiza numai servicii şi birouri.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 40, exclusiv demnitarul.
    (4) Conducerea Biroului Român de Metrologie Legală este asigurată de un director general, asimilat, ca salarizare, cu funcţia de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. Pe lângă directorul general funcţionează un colegiu de conducere, organ cu caracter consultativ, numit prin ordin al directorului general, cu avizul membrului din Guvern care coordonează această activitate.
    Preşedintele Colegiului de conducere este directorul general.
    (5) Directorul general conduce întreaga activitate a Biroului Român de Metrologie Legală şi îl reprezintă în raporturile cu ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi străinătate. Directorul general poate da împuterniciri de reprezentare şi altor persoane din cadrul instituţiei.
    (6) Pentru îndeplinirea atribuţiilor Biroului Român de Metrologie Legală, directorul general emite ordine, norme şi proceduri de metrologie legală.
    (7) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al Biroului Român de Metrologie Legală se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al directorului general.
    ART. 4
    (1) Biroul Român de Metrologie Legală are în subordine 14 inspecţii interjudetene de metrologie, unităţi cu personalitate juridică, finanţate de la bugetul de stat, în subordinea cărora funcţionează laboratoare teritoriale de metrologie fără personalitate juridică, cu finanţare din venituri extrabugetare, precum şi un laborator de încercări pentru aprobări de model şi un serviciu de evaluare metrologica a laboratoarelor, unităţi fără personalitate juridică, cu finanţare din venituri extrabugetare. În subordinea Biroului Român de Metrologie Legală funcţionează şi Institutul Naţional de Metrologie, unitate cu personalitate juridică.
    Unităţile din subordinea Biroului Român de Metrologie Legală sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Biroului Român de Metrologie Legală se aproba prin ordin al directorului general.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor pentru instituţiile din subordine, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc şi se aprobă prin ordin al directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală.
    ART. 5
    Statele de funcţii pentru aparatul central şi unităţile subordonate Biroului Român de Metrologie Legală se avizează şi se aproba potrivit legii.
    ART. 6
    Institutul Naţional de Metrologie este organizat şi funcţionează ca institut de cercetare, care efectuează cercetări ştiinţifice în domeniul metrologiei, utilizează principalele etaloane naţionale ale unităţilor de măsura, asigurînd întreţinerea şi dezvoltarea lor la nivelul de exactitate necesar, precum şi trasabilitatea acestora la etaloanele internaţionale, realizează transmiterea unităţilor de măsura la etaloanele secundare, efectuează încercări de model şi etalonări sau verificări metrologice şi participă la elaborarea de proiecte de reglementări şi acte normative în domeniul metrologiei.
    ART. 7
    Salarizarea personalului din aparatul propriu al Biroului Român de Metrologie Legală se face potrivit anexei nr. 8 la Legea nr. 40/1991, republicată, cu finanţare de la bugetul de stat.
    Salarizarea personalului din inspectiile interjudetene de metrologie se face conform anexei nr. 9 la Legea nr. 40/1991, republicată.
    Personalul încadrat în unităţile extrabugetare din subordinea Biroului Român de Metrologie Legală se salarizează potrivit Hotărârii Guvernului nr. 281/1993.
    Personalul încadrat în Institutul Naţional de Metrologie îşi păstrează actualul sistem de salarizare, conform Hotărârii Guvernului nr. 467/1994.
    ART. 8
    (1) Sumele încasate de Biroul Român de Metrologie Legală, reprezentând taxele pentru expertizări şi autorizări, amenzile, precum şi veniturile prevenite din activităţi proprii realizate de personalul bugetar, se fac venit la bugetul de stat.
    (2) Unităţile extrabugetare din subordinea Biroului Român de Metrologie Legală prestează lucrări şi servicii în domeniul metrologiei pe baza de tarife sau devize de lucrări, stabilite în conformitate cu prevederile legale.
    ART. 9
    Biroul Român de Metrologie Legală colaborează cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, având dreptul de a solicita şi primi din partea acestora datele şi informaţiile necesare realizării atribuţiilor sale.
    ART. 10
    Etaloanele naţionale ale unităţilor de măsura sunt bunuri publice, proprietate a statului Român, aflate în administrarea Biroului Român de Metrologie Legală şi utilizate în interesul public.
    Cheltuielile necesare lucrărilor de întreţinere şi dezvoltare a etaloanelor naţionale ale unităţilor de măsura se asigura prin bugetul Biroului Român de Metrologie Legală.
    ART. 11
    Biroul Român de Metrologie Legală are în dotare pentru activităţi specifice ale aparatului central un autolaborator cu un consum normat de carburant de 250 l/luna. Inspectiile interjudetene de metrologie au în dotare, în fiecare dintre judeţele componente, un parc auto compus din autolaboratoare şi autospeciale, normat potrivit anexei nr. 3.
    ART. 12
    Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura condiţiile pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţilor organelor teritoriale ale Biroului Român de Metrologie Legală şi spaţiile de lucru necesare.
    ART. 13
    Biroul Român de Metrologie Legală poate accepta donaţii şi contribuţii, în condiţiile legii.
    ART. 14
    Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte din prezenta hotărâre.
    ART. 15
    (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.
    (2) La aceeaşi dată se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 481/1992 privind organizarea şi funcţionarea Biroului Român de Metrologie Legală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 28 august 1992.


                   PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VĂCĂROIU

                   Contrasemnează:
                   ---------------
                  Ministru de stat,
                ministrul finanţelor,
                   Florin Georgescu

                   Ministru de stat,
          ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Dan Mircea Popescu

    Bucureşti, 10 aprilie 1995.
    Nr. 225.


    ANEXA 1


                                                 Numărul maxim de posturi: 40
                                                     (exclusiv demnitarul)

                   BIROUL ROMÂN DE METROLOGIE LEGALĂ
                        ┌──────────────────────┐
                        │ DIRECTOR GENERAL │
                        └──────────┬───────────┘
                                   │
                                   │
                                   │
                                   │ ┌────────────────────────┐
                                   ├─────────────┤ Legislaţie, contencios │
                                   │ └────────────────────────┘
                                   │ ┌───────────────────────────┐
                                   ├─────────────┤ Control financiar propriu │
                                   │ └───────────────────────────┘
                                   │
                                   │
        ┌─────────────────────┬────┴─────────────┬───────────────────┐
        │ │ │ │
        │ │ │ │
┌───────┴─────────┐ ┌───────┴───────┐ ┌──────┴────────┐ ┌─────┴──────┐
│ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Serviciul │
│ reglementări şi │ │ verificări şi │ │ de control │ │ economic │
│ încercări │ │ autorizări │ │ │ │ │
└─────────────────┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └────────────┘



    ANEXA 2

                              UNITĂŢILE
    care funcţionează în subordinea Biroului Român de Metrologie Legală

    I. Unităţile finanţate de bugetul de stat:
       ──────────────────────────────────────
    - Inspecţii interjudeţene de metrologie - servicii publice
    descentralizate: Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa,
    Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Timişoara,
    Târgu Mureş.
    Număr maxim de posturi = 200.

   II. Unităţi extrabugetare:
       ─────────────────────
    - Laboratoare teritoriale de metrologie
    - Laboratorul de încercări pentru aprobări de model
    - Serviciul de evaluare metrologică a laboratoarelor.

   III. Unităţi cu venituri proprii organizate potrivit Hotărârii
      ────────────────────────────────────────────────────────
       Guvernului nr. 100/1991:
      ────────────────────────
    - Institutul Naţional de Metrologie.


    ANEXA 3

                              NORMATIV
privind parcul auto şi consumul de carburanţi pentru inspecţiile interjudeţene
                           de metrologie
                                           Număr Consum
                                           ───── ──────
                                                                (litri/lună)
 1. Autolaborator (Dacia break) Câte un autolaborator
                                    pentru fiecare dintre
                                    judeţele componente*) 250
 2. Autospeciale, cu sau fără Câte o autospecială
    remorcă, dotate cu automacara la fiecare 4 judeţe 600 (motorină)
    sau dispozitive speciale de
    ridicat pentru verificarea
    metrologică a podurilor-basculă
    rutiere.

----------------------------
    *) Pentru municipiul Bucureşti - Inspecţia interjudeţeană de metrologie va avea în folosinţă două autolaboratoare.

                                       ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016